Quote:
[..]
Da's dus canadese dollars voor de narekenaars onder ons
bron
Duurder nog dan de occulus rift! Maar mogelijk kan je een bundel kopen: PS4 + VR bril voor 1000-1100 euro. Wat uiteindelijk wel goedkoper is dan een Rift + VR-capable PC
Gepost door: Mrpapercut op 08-01-2016 13:42
Da's dus canadese dollars voor de narekenaars onder ons
bron
Duurder nog dan de occulus rift! Maar mogelijk kan je een bundel kopen: PS4 + VR bril voor 1000-1100 euro. Wat uiteindelijk wel goedkoper is dan een Rift + VR-capable PC
Gepost door: Mrpapercut op 08-01-2016 13:42
Ik verwacht weinig van Playstation VR als er al zulke dikke pc's voor nodig zij, de hardware van de ps4 is amper beter dan die van een wat duurdere laptop tegenwoordig.
PSN ID: XR-NOFEAR17 | http://steamcommunity.com/id/rayxtr/ | http://myanimelist.net/profile/Rayxtr | http://psnprofiles.com/XR-NOFEAR17 [GamePC/PSVITA/PS2/PS3/PS4]
Quote:
[..]
De prijs van de vr ready pc's gaat wel omlaag met de volgende generatie AMD en NVIDIA gpu's (Polaris en Pascal)
AMD heeft een paar weken geleden deze statement gedaan:
"Now I would like to address a different challenge for us – and that is what is called a Total Available Market. One of the issues we have is the minimum spec for the PCs which will run the Occulus and the HTC headset ant 90 fps and 2k resolution. Now to do that you need either a Radeon 290x or the GTX 970 both of which retail for $349. The challenge that we have is if you look at the total numbers of these GPUs that have been sold, according to JPR, that’s an install base of just 7.5 Million units. Now that’s an issue because it means you can only sell 7.5 Million of anything – because that’s the number that can run those headsets. I am very pleased to tell you that we have invented something called Polaris which we think will address this problem.
AMD has just completed the shrink to 14 nanometer [with Polaris Architecture]. What this means is, and this is where it comes home to everyone in this room, is that we can produce GPUs that will run the minimum spec of VR at a lower cost, in larger volume, consuming less power and running faster. That means in the second half of this year and going forward more people will be able to run those headsets which will make a larger for everybody in the room [VR Industry]"
Ik weet niet precies wat ze met cheaper bedoelen, maar ik hoop dat de prijs van vr ready gpu's rond de 200 euro zal worden
Gepost door: SkixAces op 21-02-2016 20:18
De prijs van de vr ready pc's gaat wel omlaag met de volgende generatie AMD en NVIDIA gpu's (Polaris en Pascal)
AMD heeft een paar weken geleden deze statement gedaan:
"Now I would like to address a different challenge for us – and that is what is called a Total Available Market. One of the issues we have is the minimum spec for the PCs which will run the Occulus and the HTC headset ant 90 fps and 2k resolution. Now to do that you need either a Radeon 290x or the GTX 970 both of which retail for $349. The challenge that we have is if you look at the total numbers of these GPUs that have been sold, according to JPR, that’s an install base of just 7.5 Million units. Now that’s an issue because it means you can only sell 7.5 Million of anything – because that’s the number that can run those headsets. I am very pleased to tell you that we have invented something called Polaris which we think will address this problem.
AMD has just completed the shrink to 14 nanometer [with Polaris Architecture]. What this means is, and this is where it comes home to everyone in this room, is that we can produce GPUs that will run the minimum spec of VR at a lower cost, in larger volume, consuming less power and running faster. That means in the second half of this year and going forward more people will be able to run those headsets which will make a larger for everybody in the room [VR Industry]"
Ik weet niet precies wat ze met cheaper bedoelen, maar ik hoop dat de prijs van vr ready gpu's rond de 200 euro zal worden
Gepost door: SkixAces op 21-02-2016 20:18
dat blijft een utopie net als amd proccesors uit bij intel weer in de buurt komen. En ook met videokaarten zijn de stappen in kracht niet gigantisch meer. Het is meer dat het verbruik en kracht gemiddelde beter is meer kracht per watt gebruik. En ja de GTX970 Is al ff jaar oud dus de nieuwere zullen wel wat goedkoper kunnen worden maar 200 tov 360a380 droom maar verder vooral in nederland. Hou het eerder op 300 Met wat geluk maar we zullen zien. In de meeste kant en klare pc.s tot 600 zitten moederbord vga troep en tot 900 euro een erg mate kaart die nog dik 20 procent onder de 970 blijft of veel meer. En een merendeel van consument koopt dan toch vaker zoiets dan zelf bouw. Al denk ik dat een zelf bouwer dan eerder een VR koopt omdat die al meer dan gemiddeld vaak uitgeeft aan technologie.
Quote:
Je vergeet dat er een processing unit bij zit due een hoop rekenwerk tot zich neemt en met een gesloten systeem als een PS4 kan er veel geoptimaluseerd worden.[..]
Ik verwacht weinig van Playstation VR als er al zulke dikke pc's voor nodig zij, de hardware van de ps4 is amper beter dan die van een wat duurdere laptop tegenwoordig.
Gepost door: Rayxtr op 21-02-2016 20:48
Ik verwacht weinig van Playstation VR als er al zulke dikke pc's voor nodig zij, de hardware van de ps4 is amper beter dan die van een wat duurdere laptop tegenwoordig.
Gepost door: Rayxtr op 21-02-2016 20:48
Blind specs vergelijken met een pc is nutteloos.
Quote:
dat wel maar toch zal de ps4 altijd een zichtbaar minder zijn, Maar dat maakt de prijs van een ps4 ook ruimschoots goed de ps4 kost in zijn geheel net zo veel als een videokaart of proccesor waar je Vr op high kan draaien
Gepost door: Fernando93 op 22-02-2016 08:17
Gepost door: Fernando93 op 22-02-2016 08:17
De Rift en de Vive richten zich ook op een ander doelgroep. Voor PSVR is het belangrijk dat het gewoon 'werkt'. Dat is zeker haalbaar voor de bril trouwens. Heb zowel de eerste als tweede kit op gehad en verkijk je vooral niet op het feit dat het ding op een PS4 draait. Kan makkelijk!
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
Quote:
[..]
Je vergeet dat er een processing unit bij zit due een hoop rekenwerk tot zich neemt en met een gesloten systeem als een PS4 kan er veel geoptimaluseerd worden.
Blind specs vergelijken met een pc is nutteloos.
Gepost door: ZWGamemaster op 21-02-2016 23:57
Je vergeet dat er een processing unit bij zit due een hoop rekenwerk tot zich neemt en met een gesloten systeem als een PS4 kan er veel geoptimaluseerd worden.
Blind specs vergelijken met een pc is nutteloos.
Gepost door: ZWGamemaster op 21-02-2016 23:57
Jammer joh, die processing unit doet niet echt veel. Dit is wat hij doet:
Quote:
One of its known functions is to create the social screen via its HDMI output. This allows gameplay to display on an HDTV for others to watch and participate in while the main player is immersed in the VR environment
Additionally, in the jump to 120Hz, Sony has also implemented asynchronous time-warp, allowing 60fps games to be frame-rate upscaled to the native refresh of the HMD panel. The process also subtly warps the image based on the very latest motion data from the headset. Async time-warp can actually applied to all frames (even on native 120Hz code) and helps reduce potential nausea issues by ensuring that visual response to HMD movement is as fast as it can be. With that in mind, we have to wonder whether this is actually applied by the external processor box - going down this route could reduce latency significantly as opposed to implementing it during rendering.
Additionally, in the jump to 120Hz, Sony has also implemented asynchronous time-warp, allowing 60fps games to be frame-rate upscaled to the native refresh of the HMD panel. The process also subtly warps the image based on the very latest motion data from the headset. Async time-warp can actually applied to all frames (even on native 120Hz code) and helps reduce potential nausea issues by ensuring that visual response to HMD movement is as fast as it can be. With that in mind, we have to wonder whether this is actually applied by the external processor box - going down this route could reduce latency significantly as opposed to implementing it during rendering.
Het is nog niet heel duidelijk wat het precies gaat doen, maar het zal niet zo zijn dat er oppeens beter shaduwen of betere textures kunnen worden gerendered. Het zullen wss alleen frame-rates zijn en de resolutie zoals je hierboven kunt zien
PSN: sniperr3000 Steam: http://steamcommunity.com/profiles/76561198097917940/
Quote:
[..]
De Rift en de Vive richten zich ook op een ander doelgroep. Voor PSVR is het belangrijk dat het gewoon 'werkt'. Dat is zeker haalbaar voor de bril trouwens. Heb zowel de eerste als tweede kit op gehad en verkijk je vooral niet op het feit dat het ding op een PS4 draait. Kan makkelijk!
Gepost door: CrippledKiller op 22-02-2016 16:53
De Rift en de Vive richten zich ook op een ander doelgroep. Voor PSVR is het belangrijk dat het gewoon 'werkt'. Dat is zeker haalbaar voor de bril trouwens. Heb zowel de eerste als tweede kit op gehad en verkijk je vooral niet op het feit dat het ding op een PS4 draait. Kan makkelijk!
Gepost door: CrippledKiller op 22-02-2016 16:53
Inderdaad, en met wat slimme foefjes kun je een behoorlijk indrukwekkende VR ervaring neerzetten zonder dat het de pracht en praal van een Uncharted 4 hoeft te evenaren.
Verwacht eerlijk gezegd ook meer van de eerste PSVR titels dan van de PCVR titels. Niet alleen door wat we al gezien hebben maar ook door de limitaties van de PSVR.
汚部屋。
Oculus Founder: Rift will come to Mac if Apple “ever releases a good computer”
Hahahahahaha
Hahahahahaha
Sorry, nog een keer. Hahahahaha
Hahahahahaha
Hahahahahaha
Sorry, nog een keer. Hahahahaha
Quote:
Oculus Founder: Rift will come to Mac if Apple “ever releases a good computer”
Hahahahahaha
Hahahahahaha
Sorry, nog een keer. Hahahahaha
Gepost door: Mrpapercut op 04-03-2016 14:45
Hahahahahaha
Hahahahahaha
Sorry, nog een keer. Hahahahaha
Gepost door: Mrpapercut op 04-03-2016 14:45
"Hahaha" tegen Apple of tegen Oculus?
❍ᴥ❍
❍ᴥ❍
Quote:
Ik heb weinig tegen apple (ik kan op alles wel werken en heb ook nog een Powerbook G4 gehad), maar ik vind het mooi dat er nu zo hardop gezeken wordt op de grafische kracht van apple. Dat was vroeger altijd het paradepaardje en wordt nog steeds als argument opgerakeld, maar in realiteit zijn apple-computers al vele jaren behoorlijk zwak op grafisch gebied
Gepost door: Mrpapercut op 04-03-2016 15:27
Gepost door: Mrpapercut op 04-03-2016 15:27
Dat argument nog nooit gehoord. Wel fijner, beter, stabieler, etc voor grafisch werk (En dat kan ik uit persoonlijk ervaring ook wel beamen tot op zeker hoogte).
汚部屋。
Quote:
Behalve persoonlijke voorkeur, waar is het op gebaseerd dat apple beter en stabieler is? Want ik heb met beiden gewerkt en ik heb nog nooit overtuigend bewijs gezien dat het een beter is dan het andere[..]
Dat argument nog nooit gehoord. Wel fijner, beter, stabieler, etc voor grafisch werk (En dat kan ik uit persoonlijk ervaring ook wel beamen tot op zeker hoogte).
Gepost door: Forrestfield op 04-03-2016 15:49
Dat argument nog nooit gehoord. Wel fijner, beter, stabieler, etc voor grafisch werk (En dat kan ik uit persoonlijk ervaring ook wel beamen tot op zeker hoogte).
Gepost door: Forrestfield op 04-03-2016 15:49
En dat is precies mijn punt: vroeger waren Apples voor de grafisch ontwerpers vanwege de standaard betere grafische kaart dan vergelijkbare windows computers, maar dat is al vele jaren niet meer het geval. Deze zin uit het artikel zegt eigenlijk al genoeg:
Quote:
"You can buy a $6,000 Mac Pro with the top-of-the-line AMD FirePro D700, and it still doesn’t match our recommended specs."
Quote:
Oculus Founder: Rift will come to Mac if Apple “ever releases a good computer”
Hahahahahaha
Hahahahahaha
Sorry, nog een keer. Hahahahaha
Gepost door: Mrpapercut op 04-03-2016 14:45
Hahahahahaha
Hahahahahaha
Sorry, nog een keer. Hahahahaha
Gepost door: Mrpapercut op 04-03-2016 14:45
LOL
Quote:
[..]
Behalve persoonlijke voorkeur, waar is het op gebaseerd dat apple beter en stabieler is? Want ik heb met beiden gewerkt en ik heb nog nooit overtuigend bewijs gezien dat het een beter is dan het andere
En dat is precies mijn punt: vroeger waren Apples voor de grafisch ontwerpers vanwege de standaard betere grafische kaart dan vergelijkbare windows computers, maar dat is al vele jaren niet meer het geval. Deze zin uit het artikel zegt eigenlijk al genoeg:
[..]
Gepost door: Mrpapercut op 04-03-2016 16:14
Behalve persoonlijke voorkeur, waar is het op gebaseerd dat apple beter en stabieler is? Want ik heb met beiden gewerkt en ik heb nog nooit overtuigend bewijs gezien dat het een beter is dan het andere
En dat is precies mijn punt: vroeger waren Apples voor de grafisch ontwerpers vanwege de standaard betere grafische kaart dan vergelijkbare windows computers, maar dat is al vele jaren niet meer het geval. Deze zin uit het artikel zegt eigenlijk al genoeg:
[..]
Gepost door: Mrpapercut op 04-03-2016 16:14
Wat is vroeger?
Vanaf 2000 (OS X) is de stabiliteit vooral te danken aan software, niet door enig hardwarematig verschil als dat er al was. Apple Type Services was mijlen ver vooruit in vergelijking tot Windows. .eps, .pdf ondersteuning vanuit de eerste laag van het OS (en dus in vrijwel elk programma. Softwarematige bescherming van het werkgeheugen.
Hoeveel je daar van merkt is altijd afhankelijk van waarmee je werkt en wat voor werk je doet. Geheel anekdotisch; maar ik heb hier nog een Mac Pro 5.1 staan voor de bestanden die mijn windows werkstation gewoon niet aankan.
Quote:
Bootcamp op je Mac zetten, probleem opgelost!
Gepost door: Monokuma op 04-03-2016 16:15
Gepost door: Monokuma op 04-03-2016 16:15
Dat zal niet werken, gezien het hier om de hardware gaat.
汚部屋。