Geen enkel bedrijf heeft design zo goed voor elkaar als Alfa Romeo, ben dan ook super blij met deze auto. Enige minpunt voor mij is dat hij slechts 90PK is. Je kan hem wel kietelen, maar hier in België is chiptuning voor zover ik weet illegaal.
Mijn 3 jaar oude, 66000km (jonge), Alfa Romeo MiTo 1.3 JTDm distinctive met Sports pack
Hogeschool Zuyd
Hey, ik ben geen olifant
Maar ja. Die 90 PK is een beetje zonde : ( (is nog wel oke, maar had meer PK verwacht van de MiTO ).
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Quote:
Ziet er nice uit. En 66000km is zeker nog jong .
Maar ja. Die 90 PK is een beetje zonde : ( (is nog wel oke, maar had meer PK verwacht van de MiTO ).
Gepost door: Glo op 20-09-2013 20:53
Maar ja. Die 90 PK is een beetje zonde : ( (is nog wel oke, maar had meer PK verwacht van de MiTO ).
Gepost door: Glo op 20-09-2013 20:53
Dit is dan ook de Eco versie. Ik denk wel dat er nog een sportfiltertje in wordt gelegd, zodat ie wat beter optrekt onderin. Ik moet wel zeggen dat deze 90 pk'er beter trekt en rijdt dan de 115 pk chevrolet cruze waar ik onlangs in zit. Het rijgevoel was dan ook de hoofdkeuze voor deze auto. Lekker wendbaar en ondanks gebrek aan ruige pk's toch een goede trekkracht.
Hogeschool Zuyd
Moet eens contact opnemen met juridisch adviseur voor chiptuning in België.
Edit: Mooi! Haal net de VIN decoder tevoorschijn en heb een 95 pk'tje
Hogeschool Zuyd
Maar zie ik het verkeerd, of heb ook jij last van de doffe voorbumper? Twee vrienden van me hadden dat ook met hun rode. Blijkbaar is de rode lak daar gevoeliger voor dan de andere kleuren. Maar kan ook aan de foto liggen bij jou
iig erg tof dat er een extra MX bij is op het forum! Misschien zie ik je ooit nog wel eens op een MX meeting. Weet niet of je het al kende, maar op het mx-5 owners forum kun je heel veel informatie en evenementen vinden. Sfeer is niet altijd even goed (al helemaal niet ivm BG), maar het is een goede bron voor Nederlandse informatie naast dingen als miata.net.
edit: zo staat die van mij er vandaag de dag bij:
Als het goed is gaat hij binnenkort verlaagd worden. Moet alleen nog even bepalen welk setje ik daarvoor wil gebruiken.
Hey, ik ben geen olifant
Thanks voor dat forum, helpt echt veel! Hoef Ik niet alles aanjou te vragen
Ik stond op het punt om een hoes te Halen voor de winter, maar door wat rond te lezen daar hoorde Ik dat dat niet echt handig is.
Weet je zeker dat je hem wil verlagen? Ik vind het juist geweldig dat hij niet zo laag is, hoef Ik me niet zo veel zorgen te maken om drempels
There's no kill switch on awesome.
De tweede was een GTi Griffe, luxste uitvoering die er is alleen had die geen airco en verwarmde spiegels, wel stuurbekrachtiging, zonneklepjes met lampen erin, vol lederen bekleding. Deze was voorzien van een Peugeot 306 S16 motor met 155 pk. Trok als een gek.
Helaas heb ik met de antraciete een ongeluk gehad buiten mijn schuld om, had de auto weg laten brengen naar de garagist waar die altijd in onderhoud was maar ik had een auto nodig en hij had de Griffe staan dus die heb ik toen overgenomen, onderstel verwisseld en de Remusdemper. Antraciete is herstelt met een complete nieuwe voorkant van een 205 XS. Die rijdt nog steeds rond. Mijn Griffe heb ik begin dit jaar weg moeten doen helaas, er moest teveel aan gebeuren wou ik hem dit jaar nog door de APK heen kunnen krijgen. Griffe is vertrokken naar Frankrijk. Mis die auto elke dag nog, wat een bommetje was dat zeg.
Ik rijd nu in een Peugeot 306 Break, erg fijne wagen ook!!! Lekker veel ruimte en voor een 1.6 komt die aardig goed mee in het verkeer.
Wat foto's van de Griffe:
De antraciete:
De 306 Break, voor verlaagd met 306 GTi schoks en veren, achter wel hoog gelaten omdat ik vaak wel zwaar beladen ben met spullen:
En we hebben nog een Peugeot 107 waar mijn vrouw dagelijks in rijdt, zoals jullie wel merken denk ik ben ik behoorlijk een Peugeot fan.
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
Ah, gelukkig maar. Zo'n doffe bumper staat best wel lelijk
En ik ben er wel vrij zeker van dat ie omlaag moet ja Bij drempels is een hoge auto leuk, maar ik vind verlaagd echt enorm veel beter staan, en je kunt hem nog flink wat harder door de bochten jagen met een goede verlagingsset Heb er ondertussen al eentje liggen. Montage is alleen een probleempje met bouten en moeren die al 21 jaar op hun plek zitten
@Pug205GTi
Die griffe is een zeer toffe wagen! Raakt net de juiste noot qua tuning. Moet wel een flinke stap terug zijn, van een hot hatch naar een station. Ik ben zelf opgevoed met citroëns Begon met een eend, en daarna allerlei BX'en versleten. Nu staat er nog een Xantia voor de deur. Helaas is mijn enige ervaring met Peugeot een hele slechte met een oude 105 die mijn ouders ooit hadden. Dat ding was pure ellende om te rijden. Maar dat is bij een 205gti vast anders
Hey, ik ben geen olifant
Met de Griffe ook weinig problemen gehad, vorig jaar alleen in de winter last van koelproblemen, vermoedelijk ergens dat er wat water in de leidingen zat dat bevroren was en daardoor de motor niet koelde, ook niet door rijwind. Was het net een paar graden warmer buiten, totaal geen last. Ook toen was ik ziek dat ie moest vertrekken maar wel een wijze keuze geweest.
Helaas stijgen de prijzen steeds meer van de 205 GTi waardoor ik er alleen nog 1 kan kopen als ik of lekker door kan sparen of ik de loterij win. Of je moet een opknapper kopen maar dat zie ik zo niet zitten. Misschien ooit eens in de verre toekomst weer 1.
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
Ik ben echt verliefd geworden op die auto's. Rijden echt heerlijk, lekker licht en wendbaar en erg 'puur', geen onnodige elektronica die zich ermee bemoeit etc. En daarnaast zien ze er gewoon tof uit.
Als ik het geld had zou ik ook een 205 GTI kopen, maar dat zit er voor mij als student voorlopig nog niet in.
Zijn die velgen onder je 306 van een 205 GTI trouwens?
Zomervelgen zijn velgen van een 306 S16/XSI.
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
Ik heb stiekem wel zin in de eerste sneeuw trouwens Is altijd leuk met een underpowered achterwielaangedreven auto. Mijn MX gaat dan ook zeker niet de stalling in.
Hey, ik ben geen olifant
Ik hoef geen Lambo of Ferrari, allemaal super wagens daar niet van maar een 205 heeft mij zo weten te veroveren in die 5 jaar dat ik er 2 gereden heb dat er weer 1 moet komen als het geld er is.
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
PSN-id: Athoomas31
Maar ik vind hem ook prachtig. E34 5 serie en E36 3 serie zijn beiden geweldig. Heb zelf toen nog gedroomd van een E36 M3 coupe in Dakar geel als eerste, maar dan was ik mijn complete voorraad spaargeld kwijt voor een afgetrapt exemplaar, dus dat heb ik maar niet gedaan Dan had hij weg gemoeten zodra er iets kapot ging.
Ben achteraf wel blij dat ik met een MX-5 begonnen ben. Heb nu mooi 3 jaar ervaring in een auto mét achterwielaandrijving, maar zonder al te veel power. Als je als beginnende bestuurder in een M3/M5 stapt kun je redelijk snel op een ongeluk rekenen denk ik. Zijn toch aardig krachtige auto's uit het tijdperk waar traction control en dergelijke nog niet standaard waren. Maar als ik het geld had, had ik het ook gedaan hoor
Ik hoop dat mijn volgende auto een Ferrari F355 kan worden xD Hoe groot die kans is weet ik niet. Waarschijnlijk komt er voor die tijd nog iets praktisch voor naast de MX-5. Iets met vier stoelen en meer kofferbakruimte enzo
Hey, ik ben geen olifant
Ik heb al sinds mijn jongste jeugd een sterke band met auto's in het algemeen. Als er een lange autorit aan zat te komen en iedereen er tegenop zat, keek ik er altijd naar uit om naar alle passerende auto's te kijken.
Als ik dan ook een M5 zou hebben zou ik hem helemaal tot in de kleinste details verzorgen. Niet dat het zomaar 'een auto' is.
PSN-id: Athoomas31
Haha, ja, auto's kijken was vroeger altijd een leuke bezigheid. Deed ik ook vaak op het schoolplein als andere 'normale' kinderen zaten te spelen xD
Hey, ik ben geen olifant