Het is patat! 🍕 + 🍍 =❤ , After eight 🤮 Teamvluusje stinkt!
Hey, ik ben geen olifant
Dura lex, sed lex
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
Quote van Victor Muller uit het Autoweek artikel:Klaag: Spyker is vandaag na jaren stuiptrekken toch echt failliet verklaard Een treurige dag voor de (Nederlandse) auto-industrie. Maar Muller kennende komt hij vroeg of laat terug. Hopelijk heeft hij dan geleerd van zijn fouten.
Gepost door: Fant op 18-12-2014 16:15
Gepost door: Fant op 18-12-2014 16:15
"Ik zal me inspannen om Spyker zo snel mogelijk weer uit de as te laten herrijzen. Dit wil ik doen middels een fusie met een fabrikant van elektrische vliegtuigen. Zodoende wil ik revolutionaire Spykers met een elektrische aandrijflijn ontwikkelen."
Dus ja, die zien we zeker nog wel terug. Zelf ben ik nooit echt een fan geweest van de ontwerpen van Spyker, maar ik heb wel respect voor het merk.
Muller zie ik niet zo zeer als een geldgraaier, maar wel als een onrealistische dromer. Sommige van zijn beslissingen zijn ook gewoon niet zo handig geweest. Een Formule 1 team terwijl het merk zelf nog voor geen meter loopt, really?
Ik denk dat Muller nog wel het een en ander kan leren van Donkervoort. Dat is wat mij betreft de échte Nederlandse trots in de auto-industrie.
Ik ben geen expert, maar als ik het bedrijf moest redden zou ik het simpel aanpakken. C8 terug in productie, een beetje opfrissen en dan de B6 venator ernaast. 2 modellen; één volle supercar en één 911 concurrent. Gewoon volle focus op het aan de man brengen van die twee modellen, want hun auto's hebben echt wel potentie. Ze zijn prachtig (da's een mening natuurlijk, maar wel eentje die ik vaak gedeeld zie worden) en uniek, ze gebruiken bewezen techniek (Audi motoren in de C8, Lotus in de B6) en de prijzen zijn wel hoog, maar niet heel bizar. Zoals ik in de klaagcorner al zei, ik zag ze een klein beetje als het iets goedkopere alternatief voor Pagani. Maar ik heb nooit het idee gehad dat Spyker ook maar iets deed om hun auto's aan de man te brengen. Want ik kan me nauwelijks voorstellen dat er geen vraag is naar wat zij te bieden hadden.
Maarja, de overname van Saab speelde natuurlijk ook een erg grote rol in de ondergang van het bedrijf. Daar heb ik nog altijd wel heel veel respect voor, dat Muller daar zo hard voor gevochten heeft, zowel voor als na de overname. Het mocht helaas niet baten, maar het was een dappere poging. Dus ondanks zijn soms iets te grote dromen heb ik echt groot respect voor Muller, en ik ben ervan overtuigd dat hij wel weer een manier weet te vinden om een doorstart te maken, vroeg of laat Spyker gaat pas dood als Muller dat ook doet.
Donkervoort doet het idd goed. En om het gat van Spyker op te vullen hebben we nu de Vencer Sarthe die geloof ik ook in productie is gegaan recent.
Ik vind hem zelf best lelijk, maar blijkbaar hebben ze al klanten die staan te wachten op hun exemplaar
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
Vind hem wel vet, de Spykers vind ik zo schreuwerig persoonlijk, dit is een beetje subtieler.
Mja, helaas zie ik het nu alweer de foute kant op gaan. Gelijk weer één of ander vergezocht iets over elektrische Spykers in samenwerking met een fabrikant van elektrische vliegtuigen... Muller is inderdaad een dromer. Hij heeft altijd prachtige ideeën, maar ze komen nooit uit. 9 van de 10 spykers zijn concepts of modellen die nooit van de band zijn gerold. En dan inderdaad van die rare keuzes als het F1 team, wat natuurlijk gedoemd was te falen.
Ik ben geen expert, maar als ik het bedrijf moest redden zou ik het simpel aanpakken. C8 terug in productie, een beetje opfrissen en dan de B6 venator ernaast. 2 modellen; één volle supercar en één 911 concurrent. Gewoon volle focus op het aan de man brengen van die twee modellen, want hun auto's hebben echt wel potentie. Ze zijn prachtig (da's een mening natuurlijk, maar wel eentje die ik vaak gedeeld zie worden) en uniek, ze gebruiken bewezen techniek (Audi motoren in de C8, Lotus in de B6) en de prijzen zijn wel hoog, maar niet heel bizar. Zoals ik in de klaagcorner al zei, ik zag ze een klein beetje als het iets goedkopere alternatief voor Pagani. Maar ik heb nooit het idee gehad dat Spyker ook maar iets deed om hun auto's aan de man te brengen. Want ik kan me nauwelijks voorstellen dat er geen vraag is naar wat zij te bieden hadden.
Maarja, de overname van Saab speelde natuurlijk ook een erg grote rol in de ondergang van het bedrijf. Daar heb ik nog altijd wel heel veel respect voor, dat Muller daar zo hard voor gevochten heeft, zowel voor als na de overname. Het mocht helaas niet baten, maar het was een dappere poging. Dus ondanks zijn soms iets te grote dromen heb ik echt groot respect voor Muller, en ik ben ervan overtuigd dat hij wel weer een manier weet te vinden om een doorstart te maken, vroeg of laat Spyker gaat pas dood als Muller dat ook doet.
Donkervoort doet het idd goed. En om het gat van Spyker op te vullen hebben we nu de Vencer Sarthe die geloof ik ook in productie is gegaan recent.
(Image)
Ik vind hem zelf best lelijk, maar blijkbaar hebben ze al klanten die staan te wachten op hun exemplaar
Gepost door: Fant op 19-12-2014 01:22
Ik ben geen expert, maar als ik het bedrijf moest redden zou ik het simpel aanpakken. C8 terug in productie, een beetje opfrissen en dan de B6 venator ernaast. 2 modellen; één volle supercar en één 911 concurrent. Gewoon volle focus op het aan de man brengen van die twee modellen, want hun auto's hebben echt wel potentie. Ze zijn prachtig (da's een mening natuurlijk, maar wel eentje die ik vaak gedeeld zie worden) en uniek, ze gebruiken bewezen techniek (Audi motoren in de C8, Lotus in de B6) en de prijzen zijn wel hoog, maar niet heel bizar. Zoals ik in de klaagcorner al zei, ik zag ze een klein beetje als het iets goedkopere alternatief voor Pagani. Maar ik heb nooit het idee gehad dat Spyker ook maar iets deed om hun auto's aan de man te brengen. Want ik kan me nauwelijks voorstellen dat er geen vraag is naar wat zij te bieden hadden.
Maarja, de overname van Saab speelde natuurlijk ook een erg grote rol in de ondergang van het bedrijf. Daar heb ik nog altijd wel heel veel respect voor, dat Muller daar zo hard voor gevochten heeft, zowel voor als na de overname. Het mocht helaas niet baten, maar het was een dappere poging. Dus ondanks zijn soms iets te grote dromen heb ik echt groot respect voor Muller, en ik ben ervan overtuigd dat hij wel weer een manier weet te vinden om een doorstart te maken, vroeg of laat Spyker gaat pas dood als Muller dat ook doet.
Donkervoort doet het idd goed. En om het gat van Spyker op te vullen hebben we nu de Vencer Sarthe die geloof ik ook in productie is gegaan recent.
(Image)
Ik vind hem zelf best lelijk, maar blijkbaar hebben ze al klanten die staan te wachten op hun exemplaar
Gepost door: Fant op 19-12-2014 01:22
Dura lex, sed lex
En Spykers zijn idd vrij opvallend. Ik hou er zelf wel van. Normaal ben ik iemand die het liefst zo onopvallend mogelijk door het leven gaat, maar als het op auto's aankomt, vooral sport/supercars, vind ik het geen probleem om een beetje een schreeuwerig uiterlijk te hebben. Pagani is ook mijn favoriete merk, en die zijn eigenlijk ook best schreeuwerig. De Zonda iig. De Huayra gaat meer de stijlvolle kant op.
Maar ik ben echt verliefd op Spyker's interieurs. Het is allemaal heerlijk over-the-top, en dan die versnellingspook om het af te maken. Perfect.
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
Die pook is wel geniaal inderdaad. Nja, lelijk is ie ook niet eigenlijk Maar ik vind de lampen niet mooi, zowel voor als achter. Die verpesten het aanzicht best wel imo.
En Spykers zijn idd vrij opvallend. Ik hou er zelf wel van. Normaal ben ik iemand die het liefst zo onopvallend mogelijk door het leven gaat, maar als het op auto's aankomt, vooral sport/supercars, vind ik het geen probleem om een beetje een schreeuwerig uiterlijk te hebben. Pagani is ook mijn favoriete merk, en die zijn eigenlijk ook best schreeuwerig. De Zonda iig. De Huayra gaat meer de stijlvolle kant op.
Maar ik ben echt verliefd op Spyker's interieurs. Het is allemaal heerlijk over-the-top, en dan die versnellingspook om het af te maken. Perfect.
(Image)
Gepost door: Fant op 19-12-2014 12:38
En Spykers zijn idd vrij opvallend. Ik hou er zelf wel van. Normaal ben ik iemand die het liefst zo onopvallend mogelijk door het leven gaat, maar als het op auto's aankomt, vooral sport/supercars, vind ik het geen probleem om een beetje een schreeuwerig uiterlijk te hebben. Pagani is ook mijn favoriete merk, en die zijn eigenlijk ook best schreeuwerig. De Zonda iig. De Huayra gaat meer de stijlvolle kant op.
Maar ik ben echt verliefd op Spyker's interieurs. Het is allemaal heerlijk over-the-top, en dan die versnellingspook om het af te maken. Perfect.
(Image)
Gepost door: Fant op 19-12-2014 12:38
Huayra -> Zonda though.
Dura lex, sed lex
Quote:
Daar begin ik ook steeds meer naar te neigen. Ik vind de achterkant en het interieur van de Huayra sowieso mooier, maar de voorkant kan ik nog steeds niet helemaal aan wennen. Maar die achterkant... Mooiste kont van de volledige auto-industrie.
[..]
Die pook is wel geniaal inderdaad.
Huayra -> Zonda though.
Gepost door: Lars1216 op 19-12-2014 12:41
Die pook is wel geniaal inderdaad.
Huayra -> Zonda though.
Gepost door: Lars1216 op 19-12-2014 12:41
Hey, ik ben geen olifant
Ik overweeg een lichte diesel (onder 950 kg, dan betaal ik €65 wegenbelasting per maand).
Indien je bijvoorbeeld een golf diesel neemt (weegt 1190kg), dan betaald je 105 euro wegenbelasting per maand dat is me wat te gortig.
Peugeot 206 1.4HD, diesel uit 2005 met ongeveer +-200.000 km voor +-2750 euro.
Weeg 949 kg en is relatief goedkoop voor leeftijd en kilometers, een vergelijkende volkswagen kost minimaal 2000 euro meer.
Daarnaast is een lichte benzine auto ook nog een optie, maar diesel is interessanter lijkt mij? Enige autokenners hier? Tips?
꿈에서 멀어져도 절대 서러워하지 않고 달려가 난 아직 어려
Daarnaast zou ik mijn geld nooit uitgeven aan een overpriced Volkswagen, wanneer de zustermodellen van Skoda en Seat net zo goed zijn en beduidend goedkoper.
Verder zou ik me bij de aanschaf van een Franse auto voornamelijk oriënteren op modellen uit 2006 of later. De eerdere modellen (t/m 2005) staan bekend om hun elektronische storingen. Het meeste schijnt in 2006 verholpen te zijn.
Deze informatie komt van de Renault dealer waar ik destijds regelmatig te vinden was met mijn Scenic uit 2004. Blij dat ik van die bak af ben...
Je rijdt gemiddeld 2080km per maand als je 25k per jaar doet. Laten we voor het gemak zeggen dat diesel 30 cent per liter scheelt. Laten we 1:15 verbruik pakken (maakt voor verschil niet veel uit): 138 liter per maand. 138 x 0,30 = 41 euro besparing op brandstof. Dus zolang een diesel 41 euro of meer duurder is in belasting, kan het niet meer uit. Ongeveer. Het scheelt dus in jouw situatie niet veel of je diesel of benzine neemt lijkt het, gezien mijn MX-5 van 950 kilo 25 in de maand kost, wat dus 40 euro minder is en het verschil zo goed als compenseert.
Maar nee, even serieus, ik gok dat je meer wil vervoeren dan een MX toelaat, dus dan is die 206 volgens mij een prima optie. Geen idee hoe betrouwbaar ze zijn, maar ik heb rijles gehad in zo'n ding, en ze rijden verbazingwekkend lekker. Maar als ik jou was zou ik op autoweek.nl oid wat gebruikerservaringen opzoeken en de werkelijke verbruikscijfers proberen te achterhalen (dus niet de fabrieksopgave, want die ga je wss nooit halen).
Meer advies kan ik niet geven Ben geen kenner, slechts een liefhebber.
Hey, ik ben geen olifant
@Fant, dank voor je reactie Peugeot rijd 1 op 22 ongeveer, er zijn fanatieke bestuurders die 1 op 27 halen door extreem zuinig te rijden, maar daar ga ik niet van uit. Haha ik weet dat je een mazda mx-5 fan bent , maar zoek inderdaad een ander type auto. Kan via via wel goedkoop een mazda demio (ook wel deprio genoemd) kopen. Lelijke auto, maar goedkoop en licht (925 kg).
Rijcomfort is ook belangrijk, goed om te horen dat hij lekker rijd. Franse auto's hebben goede stoelen meestal.
꿈에서 멀어져도 절대 서러워하지 않고 달려가 난 아직 어려
Bij de garage in kwestie:
Olie & filter wisseldag:
Jumpstart aan mijn MX na het ontschorsen:
En de plek waar we eind februari een week lang bijna continu zullen doorbrengen:
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
Ik vind die koplampen ook spuuglelijk haha.Donkervoort doet het idd goed. En om het gat van Spyker op te vullen hebben we nu de Vencer Sarthe die geloof ik ook in productie is gegaan recent.
(Image)
Ik vind hem zelf best lelijk, maar blijkbaar hebben ze al klanten die staan te wachten op hun exemplaar
Gepost door: Fant op 19-12-2014 01:22
(Image)
Ik vind hem zelf best lelijk, maar blijkbaar hebben ze al klanten die staan te wachten op hun exemplaar
Gepost door: Fant op 19-12-2014 01:22
Hoe ga je dat Jag-beeldje eigenlijk op de motorkap zetten? Gat boren? :o
edit: Ik bedoel die 'leaper'.
''Zonder backlog ben je uitgespeeld.''
Quote:
Gewoon een gat in de kap inderdaad Is niet erg bij een €500 carbagerunner. Kap heeft toch al een deukje en een lasplekje. [..]
Ik vind die koplampen ook spuuglelijk haha.
Hoe ga je dat Jag-beeldje eigenlijk op de motorkap zetten? Gat boren? :o
edit: Ik bedoel die 'leaper'.
Gepost door: Davidov op 15-01-2015 16:30
Ik vind die koplampen ook spuuglelijk haha.
Hoe ga je dat Jag-beeldje eigenlijk op de motorkap zetten? Gat boren? :o
edit: Ik bedoel die 'leaper'.
Gepost door: Davidov op 15-01-2015 16:30
Quote:
Uiteraard! We hebben 2 dashcams die elk 4 uur kunnen opnemen. Om de 4 uur wisselen en ondertussen de volle even leeghalen op de laptop. Zo hebben we straks alle gereden meters op beeld en kunnen we toffe timelapse video's maken [..]
Ik eis dash cam filmpjes van de carbage run met de jag!
Gepost door: Lars1216 op 15-01-2015 16:03
Ik eis dash cam filmpjes van de carbage run met de jag!
Gepost door: Lars1216 op 15-01-2015 16:03
Quote:
Ik wil het best over de mankementen hebben hoor Momenteel lekt er ongeveer een liter hydraulische vloeistof per 30km rijden. De remslang is naar de klote en hij trekt naar links bij het remmen. De motorsteun is verrot, de uitlaat is lek, het raam rechts achter werkt niet fatsoenlijk, de kofferbak gaat niet open... Ik vergeet vast nog iets. Maar de motor loopt heerlijk, en daar gaat het om. Alle bovenstaande problemen (behalve het raam wss) worden gefixt door de garage en dan is hij gewoon klaar voor de reis voor een spotprijsje (onder de €1000 totaal). [..]
Ho Ho ginne, ik heb hem inderdaad gezien en het is gewoon een mooie auto, voor €500. Er is echter ook genoeg mis mee waar Fant het natuurlijk liever niet over heeft omdat dat hem geld kost.
Maar dat €300 bijna de hele waarde is is gewoon een feit gezien de aanschaf prijs van €500. Hoewel Fant wel gelijk heeft dat hij met al die reparaties steeds meer waard word.
Gepost door: Lars1216 op 15-01-2015 16:05
Ho Ho ginne, ik heb hem inderdaad gezien en het is gewoon een mooie auto, voor €500. Er is echter ook genoeg mis mee waar Fant het natuurlijk liever niet over heeft omdat dat hem geld kost.
Maar dat €300 bijna de hele waarde is is gewoon een feit gezien de aanschaf prijs van €500. Hoewel Fant wel gelijk heeft dat hij met al die reparaties steeds meer waard word.
Gepost door: Lars1216 op 15-01-2015 16:05
Hij is sowieso de €500 nog wel waard die we ervoor betaald hebben. Als al het onderhoud straks gedaan is en er een verse APK en een nieuwe verflaag op zitten, kunnen we er wss €700 tot €800 voor krijgen. Wat alsnog verlies is na alles wat er dan in zit, maar niet veel.
Hey, ik ben geen olifant
Laatst de vectra gebracht en na 19.000 Km vanaf maar gelukkig ook maar 1 uitlaat 2 banden en klein onderhoudt.
Vandaag speakers binnen gehad en nu daar mee aan de slag
There's a new "game" player in town, get used to it!