Quote:
Maar ik ben het wel eens met de vergelijking die werd gemaakt met deel 1. Het is een hele tijd geleden dat ik Alan Wake 1 heb gespeeld, maar volgens mij zat daar veel meer actie in. Ik herinner me echt waves van vijanden en veel boss fights. Dat heeft deel 2 niet. Het draait nu meer om puzzels en het verhaal.
Gepost door: Fred20 op 09-01-2024 14:10
Gepost door: Fred20 op 09-01-2024 14:10
Ja, tot vervelens toe. Ben zeer blij met deze directie van de franchise.
Ik heb een middagje collectables verzamelen achter de rug. Best een grind, maar ook dat was reuze interessant. Wel erg jammer dat er geen fast travel is om een gebied weer uit te komen.
🐴
Quote:
Ik ga hem sowieso digitaal halen wanneer ie €30 wordt, vraagje: is de performance beter op series x of ps5? Heb beide consoles in huis maar vroeg me af op welke console de game beter draait? Het kan ook zijn dat er geen verschil is natuurlijk.
Gepost door: MouhssinT98 op 09-01-2024 19:34
Gepost door: MouhssinT98 op 09-01-2024 19:34
Gewoon kopen voor de console die op dat moment het goedkoopste is, de performance ontloopt elkaar niet , of nauwelijks..
Quote:
. Misschien later nog eens een kans geven?
Gepost door: Budgetpaardje op 09-01-2024 10:43
. Misschien later nog eens een kans geven?
Gepost door: Budgetpaardje op 09-01-2024 10:43
Nee dit boek is dicht en blijft gesloten..
Lekker huilen om afgekorte zinnetjes...
Ik wisselde de eerste paar chapters af, maar heb al snel gekozen om eerst vooral met Saga te spelen. Beide verhalen hebben een 'point of no return' en ik denk dat ik daar met Saga was. Nu ben ik een paar chapters achter elkaar met Alan aan het spelen en ik ben ervan overtuigd dat dit de beste volgorde is. De grootste plottwist in Saga's verhaal is al snel duidelijk in Alans verhaal en als je dat al wist doet dat zeer afbreuk aan het overkoepelende verhaal, denk ik. Gratis tip voor nieuwe spelers.
Verder kwam ik hier vooral om dit nieuwtje te delen:
Andere stemacteur, aparte keus. Maar goed, volgens mij is dit toch geen verhalende game. Of zou Remedy dit nu ook als lore zien en krijgen we in Alan Wake III flashbacks naar zijn multiplayer wins?
Edit. Zojuist uitgespeeld. Fantastisch gedaan, staande ovatie. GOTY van 2023 en misschien wel de beste verhalende game ooit voor mij. Ben zeer benieuwd wat de twee DLC's gaan betekenen. Bij deel 1 kregen we wat achtergrondverhalen maar ik kan me de teleurstelling maar al te goed herinneren. Als we nog meer mysterie krijgen en weer dertien jaar moeten wachten op antwoorden word ik zo gek dat het lijkt alsof ik zelf in the dark place ben.
🐴
Quote:
Ik ben bezig met mijn back catalog en nu was Alan Wake Remastered aan de beurt. Ik dacht, Alan Wake 2 komt er aan dus goed om deel 1 te clearen. Heb de game eindelijk weten uit te spelen. Ik zie dat ik 10 uur heb gespeeld, maar het voelde voor mij als 50 uur helse pijn. Wat een slechte game is dit man. Ze hebben de game opgepoetst, dat is wel te zien. Maar game wise is er zoveel aan te merken dat je gewoon boos/geirriteerd/schreeuwend door de levels heb gespeeld om de game uit te spelen. Het ENIGE wat een beetje goed is aan dit spel is het verhaal wat ook niet een 10 is, maar een 7 (matig).
Een paar punten van kritiek (al zijn het soms kleine zeur punten, maar goed):
1 - De hele game, echt de hele game bestaat voornamelijk uit de nacht, waar je met je zaklamp(je) en je pistool/shotgun/flare gun etc dark figuren moet wegknallen. Echt de hele game. Er is geen vernieuwing, verandering qua enemies. De game wordt alleen maar raarder doordat er opeens objecten op je af komen zoals olievaten, bulldozer met een hp waar je 10 flash light nodig bij hebt. Het werd zo saai qua game beleving dat je snel voelt dat het pijnlijk wordt. Het is alleen maar het verhaal wat je aan het doorlopen bent.
2 - Naast punt 1 heb je ook de slechte game mechanics wat dus veel frustratie geeft. De controls zijn klunky. Hij springt als een kleuter van 5 waar je dus vaak verkeerd springt. De safe punten zijn soms zo slecht, waar je een hele eind terug wordt geplaatst wat voor de meeste irritatie heeft gezorgd. Als je bijvoorbeeld een flare gun oppakt dan heeft die dat als uitrusting en niet je pistool. Dus je verspilt snel een flare bij het schieten.
3 - Net zoals bij punt 1, de game voelt simpel aan qua ontwikkeling van je arsenaal, wapens etc. Dat is er bijna niet namelijk. Je hebt een pistool en het blijft hetzelfde pistool tot het einde van het verhaal. Dus GEEN upgrades, geen verbetering qua personage stats, niets. Dat zorgt weer voor een hele saaie game, waar die 10 uurtjes ineens als een hele lange game aanvoelt.
4 - Die Alan Wake, die gast moet echt gaan fitnessen, sporten. Het is echt een joke dat die na 5 meter (geen gein) al naar lucht loopt te happen, waarbij een hele squad van irritante gasten je inhalen om je te lynchen. Iedere persoon (zelfs met obesitas) had een marathon op dat moment kunnen rennen. Het is gewoon zo irritant dat die gast zo snel buiten adem raakt. Echt ongelofelijk dit spel. En dat de mooie filmpjes ook hapert worden afgespeeld geeft wel aan hoe oud dit spel geweest moet zijn.
Er zitten ook DLC's op. Doe dat maar lekker niet. Voor een andere keer maar weer.
Je zou denken: waarom heb je de game niet weggelegd dan. Nee, ik wilde de game dit keer gewoon uitspelen, meer voor het (matige) verhaal. De game is geen 1 waard, maar ook geen 9. Het is een 5 max waard, met zware kritiekpunten. Ik hoop echt dat ze dit fixen in deel 2, want net zoals bij A Plague Tale, merk ik dat de eerste game veel vertelt hoe deel 2 kan uitlopen. Ze nemen vaak deel 1 over qua game mechanics, wereld etc.
Ik check wel goed de reviews voordat ik deel 2 oppak.
Gepost door: Brute op 26-05-2023 11:40
Een paar punten van kritiek (al zijn het soms kleine zeur punten, maar goed):
1 - De hele game, echt de hele game bestaat voornamelijk uit de nacht, waar je met je zaklamp(je) en je pistool/shotgun/flare gun etc dark figuren moet wegknallen. Echt de hele game. Er is geen vernieuwing, verandering qua enemies. De game wordt alleen maar raarder doordat er opeens objecten op je af komen zoals olievaten, bulldozer met een hp waar je 10 flash light nodig bij hebt. Het werd zo saai qua game beleving dat je snel voelt dat het pijnlijk wordt. Het is alleen maar het verhaal wat je aan het doorlopen bent.
2 - Naast punt 1 heb je ook de slechte game mechanics wat dus veel frustratie geeft. De controls zijn klunky. Hij springt als een kleuter van 5 waar je dus vaak verkeerd springt. De safe punten zijn soms zo slecht, waar je een hele eind terug wordt geplaatst wat voor de meeste irritatie heeft gezorgd. Als je bijvoorbeeld een flare gun oppakt dan heeft die dat als uitrusting en niet je pistool. Dus je verspilt snel een flare bij het schieten.
3 - Net zoals bij punt 1, de game voelt simpel aan qua ontwikkeling van je arsenaal, wapens etc. Dat is er bijna niet namelijk. Je hebt een pistool en het blijft hetzelfde pistool tot het einde van het verhaal. Dus GEEN upgrades, geen verbetering qua personage stats, niets. Dat zorgt weer voor een hele saaie game, waar die 10 uurtjes ineens als een hele lange game aanvoelt.
4 - Die Alan Wake, die gast moet echt gaan fitnessen, sporten. Het is echt een joke dat die na 5 meter (geen gein) al naar lucht loopt te happen, waarbij een hele squad van irritante gasten je inhalen om je te lynchen. Iedere persoon (zelfs met obesitas) had een marathon op dat moment kunnen rennen. Het is gewoon zo irritant dat die gast zo snel buiten adem raakt. Echt ongelofelijk dit spel. En dat de mooie filmpjes ook hapert worden afgespeeld geeft wel aan hoe oud dit spel geweest moet zijn.
Er zitten ook DLC's op. Doe dat maar lekker niet. Voor een andere keer maar weer.
Je zou denken: waarom heb je de game niet weggelegd dan. Nee, ik wilde de game dit keer gewoon uitspelen, meer voor het (matige) verhaal. De game is geen 1 waard, maar ook geen 9. Het is een 5 max waard, met zware kritiekpunten. Ik hoop echt dat ze dit fixen in deel 2, want net zoals bij A Plague Tale, merk ik dat de eerste game veel vertelt hoe deel 2 kan uitlopen. Ze nemen vaak deel 1 over qua game mechanics, wereld etc.
Ik check wel goed de reviews voordat ik deel 2 oppak.
Gepost door: Brute op 26-05-2023 11:40
Moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet echt in kan komen.
Vind het case board systeem ook niet echt goed uitpakken. Voelt soms een beetje clunky aan. En soms moet je eerst wat in je case board oplossen voordat je verder kunt met het verhaal.
Alan Wake zijn campaign is vrij boring. Enemies zijn bullet sponges. Die jump scares gaan ook nergens over. Eng zijn ze zeker niet. Eerder bloedirritant!
Het heeft een uniek sfeertje. Ook vet dat er live action beelden in het spel zijn verwerkt. Grafisch uitstekend!. Maar verder pakt het mij niet echt.
Keek hier wel naar uit als survivor horror liefhebber. Maar vooralsnog valt het nog wat tegen.
Speel dan liever een Death Space of Resident Evil.
Ga hem nog wel uitspelen. Want anders is het zonde van mijn geld. Maar voor nu stop ik er even mee.
Moet toch op mijn woorden terugkomen.
Sfeer is echt top notch. De manier hoe ze live-action beelden in deze game hebben verwerkt kun je alleen maar waarderen. Best een unieke ervaring. Petje af!
Schrikmomenten vond ik bloed irritant. Al waren er wel 2 schrikmomenten in de game waarvan ik toch wel even 5 minuten moest bijkomen Speel vaak in de avond/nacht en met een headset op.
Zo speel ik mijn survival-horror games het liefst!
Gameplay technische nergens speciaal. Ik speel op Quality ipv Performance. En het haperde regelmatig tijdens enemy encounters. Nergens game breaking maar het viel wel duidelijk op.
Story-wise tja, ik heb eerdere remedy games niet gespeeld. Dus ik begrijp nog steeds niet alles. En ik hou van story driven games. Maar dit is some complexe donnie darko stuff.
Als ik het heb uitgespeeld, maar even een youtube video checken.
Caseboard ben ik later een stuk meer gaan waarderen. Zo erg zelfs dat ik na elke clue, meteen mijn case board invloog om alles op de juiste plek te zetten.
P.S. Blijf erbij dat Alan's campaign vrij boring is. Die live action beelden maken het soms nog interessant. Niet zo zeer vanwege de content. Maar meer vanwege het wtf gehalte.
Quote:
[..]
Moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet echt in kan komen.
Vind het case board systeem ook niet echt goed uitpakken. Voelt soms een beetje clunky aan. En soms moet je eerst wat in je case board oplossen voordat je verder kunt met het verhaal.
Alan Wake zijn campaign is vrij boring. Enemies zijn bullet sponges. Die jump scares gaan ook nergens over. Eng zijn ze zeker niet. Eerder bloedirritant!
Het heeft een uniek sfeertje. Ook vet dat er live action beelden in het spel zijn verwerkt. Grafisch uitstekend!. Maar verder pakt het mij niet echt.
Keek hier wel naar uit als survivor horror liefhebber. Maar vooralsnog valt het nog wat tegen.
Speel dan liever een Death Space of Resident Evil.
Ga hem nog wel uitspelen. Want anders is het zonde van mijn geld. Maar voor nu stop ik er even mee.
Gepost door: EPMD op 20-03-2024 06:04
Moet eerlijk zeggen dat ik er ook niet echt in kan komen.
Vind het case board systeem ook niet echt goed uitpakken. Voelt soms een beetje clunky aan. En soms moet je eerst wat in je case board oplossen voordat je verder kunt met het verhaal.
Alan Wake zijn campaign is vrij boring. Enemies zijn bullet sponges. Die jump scares gaan ook nergens over. Eng zijn ze zeker niet. Eerder bloedirritant!
Het heeft een uniek sfeertje. Ook vet dat er live action beelden in het spel zijn verwerkt. Grafisch uitstekend!. Maar verder pakt het mij niet echt.
Keek hier wel naar uit als survivor horror liefhebber. Maar vooralsnog valt het nog wat tegen.
Speel dan liever een Death Space of Resident Evil.
Ga hem nog wel uitspelen. Want anders is het zonde van mijn geld. Maar voor nu stop ik er even mee.
Gepost door: EPMD op 20-03-2024 06:04
Volgens mij heb jij het over deel 2 en degene waar je op reageert over deel 1 haha..
Lekker huilen om afgekorte zinnetjes...
Slecht nieuws jongens.
“Alan Wake 2 sales have continued with a high average price. At the end of the first quarter, the game had recouped a significant part of the development and marketing expenses. […]
Alan Wake 2 did not yet generate royalty revenue.”
🐴
“Alan Wake 2 sales have continued with a high average price. At the end of the first quarter, the game had recouped a significant part of the development and marketing expenses. […]
Alan Wake 2 did not yet generate royalty revenue.”
🐴
Quote:
Waarom dan ook alleen digitaal? Daarnaast ontbrak het ook aan stevige marketing voor deze game. Dit had de systemseller kunnen zijn voor Xbox gezien het kwaliteitsniveau van de game.
Slecht nieuws jongens.
“Alan Wake 2 sales have continued with a high average price. At the end of the first quarter, the game had recouped a significant part of the development and marketing expenses. […]
Alan Wake 2 did not yet generate royalty revenue.”
Gepost door: Budgetpaardje op 01-05-2024 13:29
“Alan Wake 2 sales have continued with a high average price. At the end of the first quarter, the game had recouped a significant part of the development and marketing expenses. […]
Alan Wake 2 did not yet generate royalty revenue.”
Gepost door: Budgetpaardje op 01-05-2024 13:29
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Snap ook niet waarom deze game alleen digitaal uitgebracht is. En inderdaad, marketing voor Alan Wake 2 was er niet of nauwelijks.
De reden vanuit Remedy was dat ze de game dan wat goedkoper aan konden bieden (€60 ipv €80 in Europa) en dat ze iets meer tijd hadden aangezien er geen gold master naar een perserij hoefde. Normaalgesproken zou een fysieke game z’n prijs moeten splitten tussen drie partijen. 1/3e gaat naar de uitgever, 1/3e gaat naar de platformeigenaar en 1/3e gaat naar de winkel. Er zitten wat meer partijen tussen (distributeur, fabriek die de doosjes maakt etc) en de percentages zijn niet altijd even hoog, maar even voor het gemak…
Stel dat Epic, de uitgever van de game, de game voor €80 in de winkels leggen. Allereerst zou de game daar dus €20 duurder door zijn, maar dat geld komt niet eens bij Epic terecht. Sterker nog, ze verliezen zelfs wat geld, aangezien er ~33% (~€27) naar de winkel/distributeur/etc gaat. Daarnaast leveren ze nog eens 30% in bij Sony of Microsoft, en dus blijft er voor Epic zelf maar ongeveer €27 over per verkocht exemplaar.
Met digitale verkopen haal je de middle man, de winkel, er tussenuit. Wat dus overblijft is hetzelfde bedrag, of in dit geval €60, gesplit door twee partijen ipv drie. Dit gebeurt echter niet 50/50, maar Sony/MS neemt nog altijd slechts 30%. Dit betekent dat Epic niet €27 overhoudt van een €80 game, maar ~€40 van een €60 game. Zowel de klant als Epic komt er in dit geval dus beter uit. De klant betaalt €20 minder, Epic verdient €13 meer. Op de pc, waar de game een tientje minder kost, verdienen ze nog meer aangezien Epic daar ook platformeigenaar is, dus de volle €50 verdwijnt in de zak van Epic. (€50 in de EGS en €80 voor consoles in de winkels zou ook raar lijken, maar dat ter zijde). Zouden ze het ook op Steam verkopen, dan zouden ze daar weer 30% aan af moeten staan, en dus in totaal weer meer exemplaren verkopen om quitte te draaien. Stel dat ze nu alsnog de game fysiek in de schappen zouden leggen, dan zou ook deze versie €60 moeten kosten, aangezien winkels anders gaan zeuren over price parity en dat de game goedkoper is in de PSN Store dan in hun fysieke winkel. Dan kunnen ze bijvoorbeeld ook weigeren om de game te verkopen, etc. Dit betekent dat Epic nóg minder op fysieke exemplaren zou verdienen. Slechts ~€20 per exemplaar, tegenover de €40 die ze nu verdienen.
Zoals te lezen valt is vrijwel iedereen bij Remedy/Epic tevreden met de sales van de game. Horrorgames hebben sowieso lange benen, die verkopen meer (dan andere games) naar mate de game langer uit is, maar de game blijft blijkbaar ook goed verkopen tegen de hoofdprijs. Er is dus voor Epic weinig reden om de game flink af te prijzen (hij was laatst vrij goedkoop, maar dat was icm een store-wide coupon die geldig was op alle games in de EGS), of nu alsnog fysiek in de winkel te leggen om de verkoop te boosten voor die twee tientjes die ze per verkocht exemplaar zouden verdienen. Er komt ook nog DLC aan, daar valt ook nog prima op te verdienen.
Denk ook aan het feit dat fysieke games stervende zijn en dat de digitale verkopen voor sommige uitgevers tegenwoordig al ver boven de fysieke verkopen liggen, dus de vraag is maar hoeveel fysieke exemplaren ze écht zouden verkopen als de game in de winkels komt te liggen. Veel meer dan een spreekwoordelijk handjevol aan fysieke verzamelaars zit er denk ik niet in. Dus dat is een hoop hoofdpijn voor zeer weinig winst. Wat ik nog wel kan zien gebeuren is dat, zodra alle DLC uit is, er een versie komt met alle content voor €80, en dat deze dan ook fysiek uitgebracht wordt voor €80. Vanaf dat punt hoeft Remedy er niet meer aan te werken (op misschien wat patches na), dus elke cent die dan binnenkomt is mooi meegenomen.
Het was altijd een risico. Remedy heeft meer dan 10 jaar geprobeerd Alan Wake 2 van de grond te krijgen, maar niemand wilde er geld in steken aangezien het origineel buiten de pers om ook nooit een groot succes is geweest. Uiteindelijk heeft de game onder Epic, die de game ook gebruikt als lokkertje voor hun store/platform, €70 miljoen gekost. €50 voor het ontwikkelen, €20 voor de (volgens de poster boven mij niet-bestaande) marketing. Die €70 miljoen is een stuk sneller terugverdiend met €40 per verkochte game dan met €20. En daarom is de game dus enkel digitaal te koop.
Geef kip
Vrij weinig zin om er een dikke premium voor te betalen, een half jaar te moeten wachten, en dan nog dikke importkosten te moeten gaan dokken.
Ik gister helemaal blij na die aankondiging, dit is wel een flinke domper. Fuck LRG.
Quote:
Omdat Microsoft zelf met fysiek on the exit zijn? Godverdomme waarom via Limited Run?! Waarom kan Microsoft een van hun grootste games niet zelf uitgeven?
Vrij weinig zin om er een dikke premium voor te betalen, een half jaar te moeten wachten, en dan nog dikke importkosten te moeten gaan dokken.
Ik gister helemaal blij na die aankondiging, dit is wel een flinke domper. Fuck LRG.
Gepost door: PePzi NL op 08-06-2024 08:51
Vrij weinig zin om er een dikke premium voor te betalen, een half jaar te moeten wachten, en dan nog dikke importkosten te moeten gaan dokken.
Ik gister helemaal blij na die aankondiging, dit is wel een flinke domper. Fuck LRG.
Gepost door: PePzi NL op 08-06-2024 08:51
Had net gelezen dat alleen de CE via LRG wordt aangeboden, maar dat de Deluxe Edition door Epic zelf wordt uitgegeven. Als dit het geval is, dan zou de normale deluxe edition misschien toch nog in Europa worden aangeboden. Wel misschien met een harde prijs van €80 :/.
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Quote:
Godverdomme waarom via Limited Run?! Waarom kan Microsoft een van hun grootste games niet zelf uitgeven?
Vrij weinig zin om er een dikke premium voor te betalen, een half jaar te moeten wachten, en dan nog dikke importkosten te moeten gaan dokken.
Ik gister helemaal blij na die aankondiging, dit is wel een flinke domper. Fuck LRG.
Gepost door: PePzi NL op 08-06-2024 08:51
Vrij weinig zin om er een dikke premium voor te betalen, een half jaar te moeten wachten, en dan nog dikke importkosten te moeten gaan dokken.
Ik gister helemaal blij na die aankondiging, dit is wel een flinke domper. Fuck LRG.
Gepost door: PePzi NL op 08-06-2024 08:51
Microsoft? Microsoft heeft toch niks met Alan Wake 2 te doen? Maar denk dat Limited Run het meest geboden heeft om de release te doen en die kosten bereken ze weer door aan de klanten. Zo werkt het helaas. Welkom in de wereld van kapitalisme.
Trailer van de DLC zag er wel leuk uit, maar moet Alan Wake 2 zelf nog uberhaupt ooit eens kopen. Wacht eigenlijk liever tot die heel erg afgeprijsd is. Ook wel jammer dat Epic Games de publisher is en daardoor de kans op een Steam release heel klein is.
Steam: 75111730 | Switch: SW-7833-8860-8693 | Youtube.com/JosPlays
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
En daarom; dames en heren, blijf ik trouw aan Nintendo.
.