Dark Souls 2 is het vervolg op de cult hit Dark Souls, welke bekend staat om zijn hoge moeilijkheidsgraad. Het is een RPG die zich afspeelt in een rijke, donkere, fantasievolle, open wereld. Intense dungeon crawling, schrikbarende vijanden en een online systeem waar je op ieder moment aangevallen kan worden. Je bent op geen enkel moment veilig in de game, zelfs niet tijdens boss battles!
Dark Souls 2 kent net zoals Dark Souls een open wereld met gebieden die naadloos op elkaar aansluiten. Vijanden zijn intelligenter en zullen zich aanpassen aan jouw playstyle, om je zo het leven zuur te maken. Er staan weer een groot aantal boss battles op het menu. Het overwinningsgevoel aan het eind van deze gevechten zal weer immens zijn. Hier ligt ook de kracht van de game, het overkomen van obstakels waarvan je denkt dat ze (bijna) onmogelijk zijn.
-------------------------------------------------------------------------------------------------------
Om de hype (die er niet echt is) wat te vergroten, het officiële Dark Souls 2 topic! Nog maar 3 maanden te gaan voordat we met dit pareltje aan de slag kunnen. Zelf heb ik de Collector's Edition al in de pre-order staan, en kan absoluut niet wachten op deze game. Dark Souls is een, ofwel niet mijn favoriete RPG.
Hoe denken jullie over deze game? Kijken jullie er naar uit, of lijkt het spel je toch te moeilijk?
Last edited on: 23-12-2013 13:59
Levensgenieter! Van circusdirecteur, naar IT-programmeur. Story of my life. :-D
Maar ik begon gewoon te spelen en ik was direct op slag verliefd op die game. Die hele sfeer en wereld is zo perfect uitgebeeld dat je er direct in wordt gezogen. Geweldig verhaal! Elk nieuw gebied was spannend om weer eens te verkennen, want gevaar schuilde in elke hoek. Maar de game dwong je om te verkennen aangezien je alleen één tip kreeg in die hele game. Heerlijk om weer eens een game te spelen waar je alles zelf moet uitzoeken. Helemaal geen aanwijzingen dat je hier en daar heen moet. Geen tutorials, geen bij de hand genomen onderdelen. Speel de game hoe jij denkt dat het hoort te gaan. Ga echt honderden keren dood voordat je de correcte pad hebt gevonden en manier van vechten. Vecht hoe je wil vechten en bouw je character aan de hand van jou speelstijl. Er is geen wapen die beter is dan de andere in het algemeen. Met elk wapen kan je uitgroeien tot een meester zowel pve als pvp.
Ik kan echt uren doorgaan over hoe geweldig ik Dark Souls vind en wat voor een indruk het heeft achtergelaten. Deze game staat zonder enige twijfel in mijn top 5 meest favoriete games aller tijden. Daarom kan ik ook echt niet wachten op de tweede deel. Voor mij is dit zelfs de titel waar ik het meest naar uitkijk in 2014. Nummer 1 reden om me PS3 nog lang niet op te bergen. Ik kan echt niet wachten op deze game. Ik heb ook al maanden geleden de collectors edition besteld. Ik hoop dat deze zelfs nog uitdagender wordt dan het eerste deel. Des te moeilijker des te meer ik het gevoel krijg dat ik het moet halen.
In interviews hebben ze ook al aangegeven dat ze geen enkele intentie hebben om het makkelijker te maken. Sterker nog ze willen het nog moeilijker maken! Als ze met die gedachten gang er aan hebben gewerkt, dan heb ik er alle vertrouwen in dat Dark Souls II één van de toppers wordt van 2014! Van wat ik al heb gezien qua beelden ziet het er echt te prachtig uit! Je zou bijna denken dat het next-gen is. Maar wat het meeste indruk op mij heeft gemaakt is de dual swordsman class. De manier van vechten zag er nog sneller en vloeiender uit. Echt geweldig! Maar waarschijnlijk een class die je niet moet onderschatten aangezien je niet kan blokken. Ik kan wel alvast verklappen dat ik met deze class ga beginnen. Ik kan echt niet wachten tot ik deze nieuwe wereld mag verkennen en hoe het verhaal zich verder zal ontwikkelen in verband met de eerste deel. Sta echt te popelen van enthousiasme! BRING IT ON!
PSN: Sonindo
In het begin was ik eerst aan het twijfelen of DS2 net zo goed als de andere spelletjes zou kunnen worden (omdat DS2 een andere regisseur had gekregen). Maar nadat ik de beta gespeeld heb waren die twijfels weg. Het wordt een mooi vervolg!
Ik kan niet wachten!!
3DS: 0447-5750-8122 Xbox360 / PS3 / PSVITA / PS4 / PS5: Stregoika
Deeltje 2 laat ik daarom maar liggen.
Laat me maar weten wanneer ze met Demon's Souls 2 komen.
Quote:
Vond je Dark Souls zoveel slechter dan Demon's Souls dan? Ik heb ze beide gespeeld, heb voor DeS speciaal nog een PS3 gehaald. In mijn ogen nam Dark Souls de frustraties van Demon's Souls weg.Dark Souls heb ik nooit uitgespeeld. Dat spel pakte me gewoon niet.
Deeltje 2 laat ik daarom maar liggen.
Laat me maar weten wanneer ze met Demon's Souls 2 komen.
Gepost door: ToothedBomb op 23-12-2013 16:04
Deeltje 2 laat ik daarom maar liggen.
Laat me maar weten wanneer ze met Demon's Souls 2 komen.
Gepost door: ToothedBomb op 23-12-2013 16:04
Demon's Souls was niet moeilijk, maar af en toe wel frustrerend door die level structuur. Mobs vond ik soms ook cheap. Aan die prisons heb ik me geërgerd, hetzelfde geldt voor bijv. Maneater. Soms had ik het gevoel alsof je underpowered was. Ook vond ik mobs soms flauw geplaatst dat je er per se 2-3 aggro'd, zoals op dat laatste stuk voor King Allant. Dat soort momenten frustreerden me ook wel. Sfeer was overigens wel top van die game, iets grauwer dan Dark Souls.
Dark Souls 2 is, wat ik van de bèta heb gespeeld, een mix van beide. De sfeer geeft mij dat donkere grauwe gevoel dat Demon's Souls gaf, maar dan gecombineerd met de open wereld en structuur van Dark Souls. Red Phantom's zitten er ook weer in zoals ze in DeS zaten, tijdens de bèta had ik gewoon veel déjà vu momenten. Naar mijn inzien laat dat zien dat het snor zit met de game!
Qua moeilijkheid zit het echt wel goed. Ben herhaaldelijk doodgegaan en dat was puur genieten. Doorgaan tot je er van leert. Enige waar ik me zorgen over maak is:
- Wanneer je door portals stapt ben je vulnerable. Ontzettend irritant, waardoor je soms genoodzaakt bent mobs af te slachten voordat je door de white portal gaat. En niet kan rushen.
- Actions zoals het trekken aan een hendel kunnen worden geïnterrupt als je je pookjes raakt. Soms heb je dat niet eens door en ga je daardoor dood.
Als ze dat nog fixen hebben ze al mijn zorgen weggehaald. De game haal ik sowieso toch wel, daar niet van. Verder is het een grote verbetering. Alles ziet er tot nu toe beter en mooier uit. Met dezelfde diepgang is dit weer een topper.
Levensgenieter! Van circusdirecteur, naar IT-programmeur. Story of my life. :-D
Quote:
[..]
Vond je Dark Souls zoveel slechter dan Demon's Souls dan? Ik heb ze beide gespeeld, heb voor DeS speciaal nog een PS3 gehaald. In mijn ogen nam Dark Souls de frustraties van Demon's Souls weg.
Gepost door: Rudey op 23-12-2013 20:22
Vond je Dark Souls zoveel slechter dan Demon's Souls dan? Ik heb ze beide gespeeld, heb voor DeS speciaal nog een PS3 gehaald. In mijn ogen nam Dark Souls de frustraties van Demon's Souls weg.
Gepost door: Rudey op 23-12-2013 20:22
Ik prefereer de nexus, met de keuze welk gebied je wil spelen, over een open wereld voor dit soort spellen. De game is al moeilijk genoeg. Waarom moet ik dan van punt naar punt reizen terwijl ik dat stuk al lang heb gecleared? Ik heb gehoord dat je op een gegeven moment kan warpen in Dark Souls, maar dat kwam voor mij te laat.
Waarschijnlijk ligt het gewoon aan mij. Bij Demon's Souls vond ik het leuke om uit te zoeken waar je welke wapens kon vinden, en welke gear je het beste kon hebben voor bepaalde gebieden. Leren hoe je het spel kan verslaan, eigenlijk. De strategy guide die bij de LE geleverd werd hielp daar mooi bij. Bij Dark Souls heb ik daar nooit echt om gegeven. Ik had geen zin alles opnieuw te leren terwijl de game zo'n beetje hetzelfde is, maar dan met een setting, level-design en wereld die mij minder konden boeien.
Dark Souls is denk ik wel mijn favoriete game ooit. De gameplay en het verhaal zijn echt uniek. Heb Dark Souls al meerdere keren met verschillende personages uitgespeeld, heb er al zeker 400-500 uur in zitten. Ik ben nu toevallig een paar dagen geleden weer met een nieuw karakter begonnen aan een STR/FTH build.
PSN: Ghettosteyl
Quote:
Wel apart dat DaS je zo niet lag. Zou het toch maar nog is oppakken en proberen! Vond zelf ook Demon's Souls beter (ook geïmporteerd), maar heb zeer veel plezier uit dark souls gehaald. Demon's souls 2 zou nooit komen i.v.m. licentie issues, wat exclusiviteit voor PS zou beteken.
Dark Souls kon ik echt niet diggen, terwijl ik Demon's Souls awesome vond. Ik heb zelfs toen niemand nog van Demon's Souls had gehoord de Chinese versie op ebay gekocht. Heb deze versie nog steeds in bezit
Gepost door: I_Riskbreaker op 23-12-2013 23:10
Gepost door: I_Riskbreaker op 23-12-2013 23:10
Xbox GT: Brepsel / Psn: Brepsko / FC: 3239 - 2379 - 3065 Brepsel
Quote:
[..]
Wel apart dat DaS je zo niet lag. Zou het toch maar nog is oppakken en proberen! Vond zelf ook Demon's Souls beter (ook geïmporteerd), maar heb zeer veel plezier uit dark souls gehaald. Demon's souls 2 zou nooit komen i.v.m. licentie issues, wat exclusiviteit voor PS zou beteken.
Gepost door: Swizard op 24-12-2013 02:45
Wel apart dat DaS je zo niet lag. Zou het toch maar nog is oppakken en proberen! Vond zelf ook Demon's Souls beter (ook geïmporteerd), maar heb zeer veel plezier uit dark souls gehaald. Demon's souls 2 zou nooit komen i.v.m. licentie issues, wat exclusiviteit voor PS zou beteken.
Gepost door: Swizard op 24-12-2013 02:45
Kocht Dark Souls op release, vond er niks aan, probeerde paar keer toch te liken om de paar maanden, maar tevergeefs. Toen uiteindelijk maar verkocht zodat een ander wel plezier aan kon beleven.
-
Zo ging het ook met Bioshock Infinite. Daar heb ik welgeteld €110 voor neergelegd. Die zou ook écht limited zijn hoor! Nee dus. Paar maanden later staat 'ie voor €30 of zo op Mycom. Da's altijd met dit soort edities, ik geloof er onderhand niet meer aan.
Overigens is Dark Souls 2 ook een complete game waar geen DLC voor komt (bevestigd door FromSoft). De enige meuk die je er dan bij krijgt zijn een artbook en een steelcase. Niet het geld waard in mijn ogen.
Levensgenieter! Van circusdirecteur, naar IT-programmeur. Story of my life. :-D
Dark Souls II - PS3/X360 - Cursed (Trailer)
Leuke trailer. Komen toch wel weer wat nieuwe dingen (vooral mobs) in voor...
Levensgenieter! Van circusdirecteur, naar IT-programmeur. Story of my life. :-D
Leuke trailer. Komen toch wel weer wat nieuwe dingen (vooral mobs) in voor...
Levensgenieter! Van circusdirecteur, naar IT-programmeur. Story of my life. :-D
Dark Souls 2 - First Impressions of the Full Game
WAARSCHUWING: spoilers! Maar niet heel veel hoor.
Levensgenieter! Van circusdirecteur, naar IT-programmeur. Story of my life. :-D
Straks even de video checken, had al de first impression van EpicNameBro gekeken. Ben nu btw bij Atorias in DS1, moet alleen nog die boss bij die lava ondergronds dood maken. Dan de game volledig uitgespeeld, en ik krijg zeer zeekr de dark ending. Ben benieuwd, sowieso één van de meest epic games ooit voor mij! Juist omdat de verhaal ook zo magertjes is gedaan, veel speculeren, echt alles aan de game is vet. Ben zeer benieuwd naar deeltje 2!
-
En wat betreft de Limited Edition, Rudey. De meeste Limited Editions van Bandai Namco zijn toch wel redelijk limited en vaak vrij snel uitverkocht. Nou was het bij de Europese Dark Souls LE een ander verhaal inderdaad, maar dat was denk ik eenmalig.
https://psnprofiles.com/Cruzinats94
Quote:
Wow, krijg nu toch wel zin in de game, ben benieuwd hoe lang de game überhaupt gaat zijn als ze zoveel willen focussen op replayability.
En wat betreft de Limited Edition, Rudey. De meeste Limited Editions van Bandai Namco zijn toch wel redelijk limited en vaak vrij snel uitverkocht. Nou was het bij de Europese Dark Souls LE een ander verhaal inderdaad, maar dat was denk ik eenmalig.
Gepost door: Cruz op 04-02-2014 22:29
En wat betreft de Limited Edition, Rudey. De meeste Limited Editions van Bandai Namco zijn toch wel redelijk limited en vaak vrij snel uitverkocht. Nou was het bij de Europese Dark Souls LE een ander verhaal inderdaad, maar dat was denk ik eenmalig.
Gepost door: Cruz op 04-02-2014 22:29
De game wordt pakweg even groot als deel 1. Replayabity heb je met je NG+ en natuurlijk met de extra nadruk die op MP wordt gelegd.
En die LE, die is wel super gaaf. Vaak is zo'n figurine alleen al wel zo'n €60 waard voor de verzamelaar, maar over oplages is mij ook niets bekend.
Ikzelf ben veel minder enthousiast sinds de nieuwe gameplay footage en aankondigen over de veranderingen. De gameplay beelden werden naar beneden gehaald door het waardeloze niveau van de speler, onder het mom van: kijk hem eens ff doodgaan in deze spijkerharde game! Verder zullen die lifegems flink generfd moeten worden anders wordt de game te makkelijk. Estus flasks komt nog enigszins strategie bij kijken, die life gems zijn net iets té makkelijk.
De combat lijkt me nog wel goed; blokken zal niet meer alles zomaar stoppen, dus krijg je nog meer een "dansende stijl" van vechten met je tegenstander. Ik vergelijk de combat in DS altijd met een innige tango...een tango des doods. Al met al, ik ga even wachten en ik speculeer op een snelle prijsdaling van de LE. De hype is groot, maar ik vermoed dat veel mensen toch terughoudend zijn met aankopen ivm nieuwe gen. Er wordt overigens ook nog steeds niet ontkend dat ze misschien ook next gen gaan, dat zaait alleen maar meer twijfel. Misschien grijp ik uiteindelijk mis met de LE, de armoured edition is bij enkele retailers al wél uitverkocht nl, maar dan heb ik pech. Dat de game gaat komen is zeker, maar de hype is bij mij echt gaan liggen.
Free TheIncredibleMachine
Zolang je maar geen hele grote voorraad aan lifegems kan verzamelen zie ik het geen probleem worden. Sowieso zal een lifegem niet je hele healthbar aanvullen in enkele seconden & aangezien je in de meeste bossfights sowieso weinig kans hebt om als een prutser estus flasks te spammen, aangezien je in enkel klappen dood bent, zie ik het probleem niet echt.
De world in Dark Souls was vergeleken Demon's Souls al stukken makkelijker, bonfires op strategische plekken en de meeste mobs deden vrij weinig damage en er waren weinig plekken waar je echt in het nauw gedreven werdt. Sowieso de boel even verkennen en dan teruglopen naar de bonfire was altijd een logische strategie, zeker omdat bonfires relatief dicht bij elkaar stonden.
https://psnprofiles.com/Cruzinats94
Quote:
[..]
Ik vergelijk de combat in DS altijd met een innige tango...een tango des doods.
Gepost door: Marinu$ op 05-02-2014 00:48
Ik vergelijk de combat in DS altijd met een innige tango...een tango des doods.
Gepost door: Marinu$ op 05-02-2014 00:48
Hahaha, Marinus, je weet het altijd zo mooi te verwoorden
Nu krijg ik het beeld nooit meer uit mijn hoofd (echte tango en dan DS), bedankt..