Ik weet niet of deze site hier mag maar ik probeer het toch even.
Ik had hier op 22-05-09 een bestelling gedaan van een Xbox360 Dvd-speler Liteon + omgebouwd Xtreme 1.61. Om de dvd speler te laten werken moest ik dus zelf nog flashen met de key van de moederbord. Dit heb ik tijdens me bestelling niet begrepen en aangezien ik geen ervaring heb met flashen had ik besloten om de dvd speler terug te sturen. Ik had hierover email gestuurd maar geen reactie ontvangen.
Op 29-05-09 heb ik me bestelling terug gestuurd door middel van tracktrace heb ik gezien dat zij het volgende dag hebben ontvangen.
Het is nu langer dan 30 dagen geweest dat ik noch reactie of me geld terug heb ontvangen.
Ik heb vele malen geprobeerd om telefonisch en via email contact te krijgen maar geen resultaat.
Weet iemand wat me rechten zijn en wat ik nu het beste kan doen?
Last edited on: 12-07-2009 12:09
Los van het feit dat het product wat je aangeschaft hebt natuurlijk niet door de beugel kan, heb je in Nederland wel het recht om binnen 7 werkdagen iets terug te sturen zonder reden (afkoelperiode). Dus ik zou ze gewoon even bellen.
Edit: ah je hebt al gebeld, dan zou ik ze maar eens een brief sturen met daarin de verwijzing naar hun voorwaarden (neem aan dat ze die op de site hebben) en de data van bestellen/terugsturen en dat je gebruikt wenst te maken van de afkoelperiode. Ik neem aan dat je ook verder het product exact hebt teruggestuurd zoals je het hebt gehad (dus zonder te kloten met flashen en dergelijke), want dat is natuurlijk wel een vereiste.
In hun voorwaarden kan wellicht ook staan hoe snel ze het geld terugstorten, dus daar moet je ook even melding van maken dat ze over die termijn heen zijn.
Ik had de dvd speler alleen aangesloten en toen hij het niet deed begreep ik dat het nog geflashed moest worden. Daarna heb ik het eruit gehaald en verder niks mee gedaan.
PS4, PS3, PS2, Wii, NGC, PSP, NDS, GBA SP, DC.
Hij heeft deze retour gestuurd, aangezien hij toen, anderhalf jaar terug, 100 euro heeft betaald voor deze fakes.
Tot nu toe nog steeds als reactie 'Nooit ontvangen!' door het bedrijf zelf, terwijl door TNT zelf is bevestigd dat het is afgegeven bij het desbetreffende bedrijf.
Weggegooit geld dus voor hem.. Hopelijk nog iets van service in de toekomst bij jou..
En ik heb de trackentrace code nog van retour waar het op de site van tracktrace staat dat het is afgeleverd. Ze kunnen dus niet zeggen dat ze het nooit terug hebben ontvangen.
M'n broer heeft inmiddels bijna 10 jaar geleden een (toen nog gloednieuwe) omgebouwde PS2 gekocht bij een ombouwwinkel in Schiedam (ik heb geen idee hoe die heette, of of hij nog bestaat) en gelukkig kwamen we die zelf halen. Toen we al betaald hadden, begonnen ze echter te zeuren dat er maar 1 controller bijzat ipv 2 controllers en een memory card, en de eigenaar begon een heel verhaal op te hangen over dat je die wel voor een tientje bij de mediamarkt kon halen (zelfs zo jong als ik toen was wist ik al wel dat dat niet waar was, maar zie dat maar eens te bewijzen als je daarstaat en naast nietsvermoedende ouders staat), en ook de gechipte ps2 zelf gaf al snel problemen. Veel disc-read errors enzo, en vastlopers.
Verder een jaar of wat terug mijn Wii geprobeerd te laten modden bij de gsm-dokter in Rotterdam. Ik had hem eerst al zelf opengemaakt om zelf een kleine mankement te fixen, maar vervolgens heb ik hem netjes dichtgemaakt. Toen ik hem echter kwam ophalen van het modden, beweerden ze dat ze hem niet open konden krijgen omdat een schroefje niet goed zou zitten, maar met een speciale boor (die ze toevallig hadden) konden ze hem wel open krijgen, kosten 40,-. Ik bedankte vriendelijk, en zei dat ik dat zelf ook wel kon. De winkelmedewerker keek me eerst schaapachtig aan, begon vervolgens mijn Wii weer terug inelkaar te schroeven omdat ie er blijkbaar vanuit ging dat mensen die hun console modden er wel elk bedrag voor over zouden hebben, en na een verrekte lang half uur wachten kreeg ik eindelijk m'n Wii terug.
Nu heb ik met volle tevredenheid een gesoftmodde Wii (puur om spellen uit andere regios te kunnen spelen overigens, echt belachelijk hoeveel moeite je daarvoor moet doen), en ben ik niet van plan nog een keer me met dit soort praktijken bezig te houden.
I have sold my soul to a minor demon.
http://card.mygamercard.net/NL/Stephan1237.png
Maandag gesloten
Dinsdag 9:45 - 17:30
Woensdag 9:45 - 17:30
Donderdag 9:45 - 17:30
Vrijdag 9:45 - 17:30
Zaterdag 9.45 - 17.00
Zondag gesloten
en telefoonnummers
Telefonisch contact
Telefoon 010 2736150
Mobiel 0641241880
Succes
http://card.mygamercard.net/NL/Stephan1237.png