Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

All4games.nl

[Begin]  |14|15|16|17|18|19|20(26)  [Eind]
Sonicguy14
Door Sonicguy14 (1478 reacties) op 17-03-2015 21:58
Heeft iemand enig idee waar en wanneer we dit dus kunnen melden bij de curator?? Ik heb daar namelijk niet echt verstand van

Erg jammer dat dit zo moet, voor mij was het maar 13 euro (maar goed geld is geld en wil het gewoon terug) maar voor de mensen die een groter bedrag terug horen te krijgen is het helemaal kloten.

Hoop dat dit toch nog goed afloopt!!
I play on my own way!! Xbox live: Sonic guy 14 PSN: Sonicguy1996 NNID: Sonicguy14 3DS FC: 3093-7287-0541 Steam: Ryuketsu
Montalvo
Door Montalvo (2826 reacties) op 17-03-2015 22:05
Quote:
[..]

Normal gesproken wel. Maar weet niet hoe dit bij faillissement zit. Dacht me te herinneren dat als de bankrekening leeg was PayPal ook niks kon doen. Hopelijk heb ik dat fout.
Gepost door: Arabyus op 17-03-2015 21:51

Dat is maar net hoe slim de curator is:

Uit de paypal voorwaarden:

"PayPal will not voluntarily make your funds available to its creditors in the event of bankruptcy. While your funds are in our custody, PayPal will combine your funds with the funds of other Users and place those pooled funds into Pooled Accounts with one or more banks. These Pooled Accounts will be held in PayPal's name for the benefit of its collective Users."

PayPal geeft dus niet zomaar op, maar wanneer de rechter bepaalt dat er ook beslag moet worden gelegd op een PayPal account, is er een kans dat je niet alles terug krijgt.
Door Nlschutd (31 reacties) op 17-03-2015 22:05
Beste mede gebruikers... andere berichten zijn verwijderd dus ik hou het netjes...

Heb zojuist pay.nl gesproken en die gaan de mensen die hun benadert hebben zo snel mogelijk een reactie geven. Wat ik begrijp is dat al het geld van de bestellingen bij hun is en blijft niemand kan daar aan komen tot er een rechter of curator meer duidelijkheid over geeft en ook tot hijzelf met een verklaring is gekomen. Het is nu dus een wacht spelletje, pay.nl zal meer informatie hier over geven ALS je hun gemaald hebt met je claim en wat je behoort terug te krijgen.

Er word momenteel niks uitgekeerd ga daar maar vanuit het is wachten op duidelijkheid van pay.nl

Ik wacht hun mailtje af
ElCheapo
Door ElCheapo (27688 reacties) op 17-03-2015 22:06
Quote:
Waar melde ik me bij de curator? Nog nooit gedaan, begrijp dat dit nu nog niet mogelijk is maar voor in de toekomst.

Verdomd balen dit zeg! Wilde in eerste instantie via paypal betalen maar moest nog mn creditkaart toevoegen, toen maar overgemaakt via de bank... Bah, lui zijn kost geld soms.
Gepost door: Aevitas op 17-03-2015 21:54

Ze zijn nog niet failliet, dus nog geen curator waar je je kunt melden.

Maar ook als je via de bank overgemaakt hebt kun je volgens mij je bank het gewoon nog laten terughalen (terugboeken)...
VaultDescendant
Door VaultDescendant (2983 reacties) op 17-03-2015 22:08
Als je zorgt dat je zo snel mogelijk je paypal claim indient heb je nog kans dat het behandelt wordt voordat hij faillissement heeft aangevraagd, want dit doet hij pas binnen enkele weken zegt hij. Dan heb je nog wel een kans dat paypal het geld kan terugstorten.
Door Nlschutd (31 reacties) op 17-03-2015 22:09
Zelf overgemaakte boekingen kunnen niet teruggehaald worden, heb me bank ook al gebeld. Zoals ik zij het geld is bij pay.nl in beheer en bezit... Deze mogen er niet aanzitten tot er meer duidelijkheid is. Wacht hun reactie even af zou ik zeggen.
Nightshade
Door Nightshade (1283 reacties) op 17-03-2015 22:12
Quote:
[..]

Ze zijn nog niet failliet, dus nog geen curator waar je je kunt melden.

Maar ook als je via de bank overgemaakt hebt kun je volgens mij je bank het gewoon nog laten terughalen (terugboeken)...
Gepost door: ElCheapo op 17-03-2015 22:06
Dit kan inderdaad niet bij iDeal betalingen.
Door Nlschutd (31 reacties) op 17-03-2015 22:14
Trouwens nog kleine tip van pay.nl bied een web winkel geen creditcard betaling koop dan niks... creditcard is het enige wat 100% garantie geeft. 10 x gaat het goed en de laatste keer niet... en ben je dus alles kwijt
Skyghene
Door Skyghene (1024 reacties) op 17-03-2015 22:19
Wel weer een wijze les inderdaad, volgende keer geen iDeal meer gebruiken
Dit grapje heeft mij 33 euro gekost.
Shibito
Door Shibito (40 reacties) op 17-03-2015 22:44
De vraag is, zou een aangifte bij bijvoorbeel internet politie geen zin hebben? Zeker als meer mensen dit doen, want A: eigenaar wist al langer van dreigend faillisiment en ging desondanks toch beloftes doen per mail en stunten met korting (dus vorm van oplichting) en B: je maakt het meeste kans op je geld terug zo lang faillisiment nog niet is uitgesproken. Is maar een idee..
SebastiaanB
Door SebastiaanB (2646 reacties) op 17-03-2015 22:48
In principe kan je van een kale kip niet plukken.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat je qua geld niets kunt halen als je de politie nu nog gaat inschakelen.
Verder durf ik niet te zeggen hoe het zit met eventuele strafrechtelijke vervolging vanwege het weten failliet te gaan en alsnog mensen je producten laten kopen. Maar daarvoor kan je het best zelf even over informeren. Daarbij moet wel bekend zijn of de eigenaar echt wist dat hij failliet zou gaan en dat moet ook bewezen kunnen worden. Iets wat, verwacht ik, niet, zo gemakkelijk zal zijn.

Aan eenieder die zich onder de noemer gedupeerde schaart, vervelend dat het zo heeft moeten lopen. Ik hoop dat er nog het een en ander geregeld kan worden voor jullie. Succes!
Steam/Origin: BBozMen -- Nintendo 3DS FC: 1220 - 8254 - 2005 -- PSN: BBozMen
Obleon
Door Obleon (3805 reacties) op 17-03-2015 22:52
Waar kunnen we ons melden?
Antoine_nl
Door Antoine_nl (560 reacties) op 17-03-2015 22:57
Quote:
Failliet.
Zie site.

Gepost door: MikeMaster op 17-03-2015 19:40
Dat had ik al veel eerder verwacht. Heb er drie keer wat in bestelling gehad in het verleden en wist toen, hier moet ik niks meer bestellen. Jammer.
Sannr
Door Sannr (151 reacties) op 17-03-2015 23:04
Quote:
In principe kan je van een kale kip niet plukken.
Ik verwacht eerlijk gezegd dat je qua geld niets kunt halen als je de politie nu nog gaat inschakelen.
Verder durf ik niet te zeggen hoe het zit met eventuele strafrechtelijke vervolging vanwege het weten failliet te gaan en alsnog mensen je producten laten kopen. Maar daarvoor kan je het best zelf even over informeren. Daarbij moet wel bekend zijn of de eigenaar echt wist dat hij failliet zou gaan en dat moet ook bewezen kunnen worden. Iets wat, verwacht ik, niet, zo gemakkelijk zal zijn.

Aan eenieder die zich onder de noemer gedupeerde schaart, vervelend dat het zo heeft moeten lopen. Ik hoop dat er nog het een en ander geregeld kan worden voor jullie. Succes!
Gepost door: SebastiaanB op 17-03-2015 22:48

Wat je zegt geldt alleen voor het faillisement van een BV om de eigenaren toch persoonlijk aansprakelijk te stellen. In dit geval is er geen BV, dus is hij sowieso persoonlijk aansprakelijk. Ook na het faillisement blijft de schuld dus gewoon staan, en kan je het op hem blijven verhalen tot hij een schuldsaneringstraject heeft afgerond. Met een beetje geluk komt er met de verkoop van zijn bezittingen en het schuldsaneringstraject wat daar vermoedelijk op zal volgen nog flink wat geld los om veel mensen toch terug te betalen.
SebastiaanB
Door SebastiaanB (2646 reacties) op 17-03-2015 23:12
Dat zou best kunnen, maar volgens mij wanneer iemand een schuldsaneringstraject heeft afgerond, dan is de restschuld weggeblazen. En de schuldeisers krijgen vraag maar een paar procent van het volledige bedrag dat zij horen te krijgen (anders kan men soms nooit het traject verlaten en één van de voorwaarden om aan zo'n traject mee te mogen doen is dat je het binnen 3 tot 5 jaar moet afronden). Althans zoiets is mij ooit verteld door de schuldhulpsanering die hun verhaaltje kwam vertellen op school.
Steam/Origin: BBozMen -- Nintendo 3DS FC: 1220 - 8254 - 2005 -- PSN: BBozMen
Sannr
Door Sannr (151 reacties) op 17-03-2015 23:14
Quote:
De vraag is, zou een aangifte bij bijvoorbeel internet politie geen zin hebben? Zeker als meer mensen dit doen, want A: eigenaar wist al langer van dreigend faillisiment en ging desondanks toch beloftes doen per mail en stunten met korting (dus vorm van oplichting) en B: je maakt het meeste kans op je geld terug zo lang faillisiment nog niet is uitgesproken. Is maar een idee..
Gepost door: Shibito op 17-03-2015 22:44

Ik vrees dat dat eerder gezien zal worden als een oprechte poging om het bedrijf te redden dan oplichting. Op zich het aantrekken van meer klanten kan leiden tot het vergroten van de cashflow en op die manier het tekort hier aan op korte termijn problemen oplossen. Uiteindelijk moet er natuurlijk winst gemaakt worden, maar als je op korte termijn je betalingsproblemen op kan lossen en een interessant klantenbestand opbouwt, kan dat in combinatie met goeie plannen voor de toekomst voldoende zijn voor andere investeerders om er geld in te gaan stoppen in de hoop er op de lange termijn ook weer aan te verdienen. Hier zat natuurlijk zoveel fout dat het meer een soort piramidespel werd waarmee de problemen van het leveren van de ene set klanten werd opgelost met het geld dat weer binnenkwam van nieuwe slachtoffers, net zo lang tot het ontplofte omdat iedereen te lang zat te wachten op z'n bestelling.

Maar een slecht bedrijfsmodel en slechte bedrijfsvoering is nog niet direct oplichting voor de wet, ook al voelt het misschien wel zo.
Sannr
Door Sannr (151 reacties) op 17-03-2015 23:21
Quote:
Dat zou best kunnen, maar volgens mij wanneer iemand een schuldsaneringstraject heeft afgerond, dan is de restschuld weggeblazen. En de schuldeisers krijgen vraag maar een paar procent van het volledige bedrag dat zij horen te krijgen (anders kan men soms nooit het traject verlaten en één van de voorwaarden om aan zo'n traject mee te mogen doen is dat je het binnen 3 tot 5 jaar moet afronden). Althans zoiets is mij ooit verteld door de schuldhulpsanering die hun verhaaltje kwam vertellen op school.
Gepost door: SebastiaanB op 17-03-2015 23:12

Het hangt er natuurlijk vooral vanaf hoeveel andere schulden hij persoonlijk ook nog heeft, en hoeveel bezittingen. Eerst zal de rechter faillisement uitspreken, wat betekend dat de bezittingen door een curator verkocht worden en het geld verdeeld. In die tijd kan niemand hem er op aanspreken. Daarna is het klaar maar bestaat de restschuld nog steeds. Bij een BV houdt de rechtspersoon dan op met bestaan, maar een natuurlijk persoon blijft gewoon bestaan. Om dan toch nog enig uitzicht te hebben om nog een normaal leven uiteindelijk ooit op te kunnen bouwen, is dan de Wet Sanering Natuurlijke Personen er: Een aantal jaar lijden onder loonbeslag en dergelijke en dan ook helemaal er vanaf zijn. Aangezien het bij die games niet om gigantische bedragen gaat en z'n bedrijf niet enorm groot is, zal het wellicht nog wel lukken nog aardig wat hierdoor terug te krijgen. Mits hij een normale baan vind en niet die jaren gaat zitten afwachten met een uitkering...
Skull_kid
Door Skull_kid (39375 reacties) op 18-03-2015 10:21
Rol: Forum Moderator
Ik heb contact gehad met Jordi van All4Games en hij schreef mij gisteren het volgende:

Quote:
Ik zie dat er veel boosheid is op de fora. Ik wil je melden dat de situatie waar ik in beland ben geraakt niet door mij zelf is ontstaan maar is ontstaan door enkele krediet verzekeraars. Echter zullen vele op BG dit nooit voor waar aannemen en het bestempelen als oplichting. Dat vindt ik vreselijk. Ik ben all4games begonnen uit een droom en nooit om er over de rug van consumenten beter van te worden. 5 jaar lang heb ik hard gewerkt en onder bijstands niveau geleefd om iets van de grond te krijgen en dit wordt direct teniet gedaan door externe partijen. Inmiddels zijn er redelijk wat klanten terugbetaald, vooral de klanten met hoge bedragen. Inmiddels is definitief vast komen te staan dat all4games zn faillissement moet aanvragen. Dit is een nachtmerrie want ik kan veel klanten hun zuur verdiende geld niet terug betalen. Dit raakt me diep in mijn hart en slaap er niet meer door. Het zal ook met zich meebrengen dat ik hier nooit meer uit zal komen, omdat het om consumenten gaat wordt een schuldsanering afgewezen en zal ik tot lengte van dagen te maken hebben met deurwaarders. In juli komt ons eerste kindje ter wereld en ik als vader kan haar nooit gaan bieden wat een vader moet doen.

Zoals je misschien begrijpt ben ik gesloopt en voel ik me diep schuldig en verantwoordelijk. Vandaag of morgen zal er een door juristen opgestelde tekst op de site verschijnen. Ik stel alles in het werk om zo veel mogelijk netjes af te handelen.

Ik hoop alleen wel dat de klanten het respect kunnen opbrengen om dit via de curator af te handelen. Mijn hoog zwangere vriendin heeft vandaag al meerdere klanten op ons privé adres aan de deur gehad die haar bedreigt en beledigt hebben.

Ga dus niet zelf aan de slag maar doe het allemaal via de juiste kanalen. Het is heel vervelend allemaal, maar uiteindelijk is het maar een beetje geld (vergeleken met wat hij waarschijnlijk terug moet betalen). Het is, in mijn ogen, overduidelijk dat hij nooit de intentie heeft gehad om mensen op te lichten en ik vind dat soort claims dan ook echt veel te ver gaan. Ik snap goed dat het momenteel even slikken is voor sommige mensen, maar blijkbaar kon je het geld genoeg missen om een game te kopen, dus kan je nu ook (even) wachten op afhandeling van deze zaak. Zeggen dat je juist nu dat geld goed kan gebruiken is heel scheef, want dan had je die game niet moeten kopen/pre-orderen.

Graag iets meer respect in jullie posts dus!
❍ᴥ❍
Door DirkSteenbeek (549 reacties) op 18-03-2015 10:32
met ale respect, maar 'blijkbaar kon je genoeg geld missen om game te kopen dus nu kun je ook wachten' is naturlyk behoorlijk krom. jij kan niet kijken in mensen hun financiele situatie. welicht heeft iemand na lang sparen ee game gekocht hier (omdat bg het aangaf als betrouwbare zaak) en is diegeen nu zn geld kwyt.

met andre wooden; e hebt gelijk dat mensen respect moeten blyven houden, maar andersom mag dat (in dit geval van jou kant) ook.


Kowichi
Door Kowichi (2497 reacties) op 18-03-2015 10:34
Ja dat vind ik ook nogal een statement, iedereen werkt hard voor zijn/haar centen en ook ik denk goed na voordat ik iets aanschaf. Ik snap dat niet iedereen even netjes reageerd maar ik snap de frustraties goed, ook die van de eigenaar van All4Games. Echter heeft hij gegokt om een éénmanszaak te beginnen en is dit helaas voor hem niet gelukt. Hier mogen consumenten nooit de dupe van worden. Gelukkig ben ik niet één van de gedupeerde en wens iedereen succes met het terug halen van jullie geld..
Xbox Live: Tsky89
[Begin]  |14|15|16|17|18|19|20(26)  [Eind]