RollerCoaster Tycoon World is vanaf begin 2015 verkrijgbaar voor de pc, zo laat uitgever Atari weten.
Buiten het maken van je eigen achtbanen, is het ook mogelijk je creaties te delen met anderen of blauwdrukken te downloaden van achtbanen en parken die door andere spelers zijn gemaakt. De game ondersteunt een co-op multiplayermodus voor vier spelers en de mogelijkheid om de parken van andere speler te bezoeken.
Volgens Atari-directeur Fred Chesnais waren veel van de nieuwe toevoegingen niet mogelijk in de eerde RollerCoaster Tycoon-games. Dit keer is er gebruik gemaakt van de nieuwe technologische ontwikkeling om een game te maken die daarnaast toch trouw blijft aan de reeks.
Ook is duidelijk dat er geen microtransacties te vinden zijn in de game. Daarmee wordt afstand gedaan van de aanpak die de zwaar bekritiseerde RollerCoaster Tycoon 4 Mobile-game voor iOS gebruikte.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Of zijn er al ergens previews / interviews? Want die heb ik gemist dan.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Heb deel 1+2 letterlijk kapot gespeeld. Hopelijk ga ik dit ook tof vinden maar ik vrees ervoor.
Ik hoop dat we snel ook wat bewegende beelden te zien zullen krijgen. Geeft toch een wat duidelijkere indruk.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Quote:
Blegh. Weer die vreemde 3D style net als in RCT 3. Bovendien lijkt het nu het op het logo van Hotwheels zo.
Heb deel 1+2 letterlijk kapot gespeeld. Hopelijk ga ik dit ook tof vinden maar ik vrees ervoor.
Gepost door: Dynaw op 02-09-2014 12:27
Heb deel 1+2 letterlijk kapot gespeeld. Hopelijk ga ik dit ook tof vinden maar ik vrees ervoor.
Gepost door: Dynaw op 02-09-2014 12:27
Het is iig nog steeds tile based. RCT 2 is mijn favoriete game, maar wat ik altijd miste, was een onride mode. RCT 3 had dan, alleen die game dan weer een verschrikkelijke build mode. Deze game lijkt ook vanuit deze 4 screenshots een stuk beter gethematiseerd dan RCT 3.
Hopelijk is er een build mode die lijkt op dat van RCT 2, en een zoom mode om je park te bekijken door de ogen van de bezoekers. Thema's en muziek van RCT 2 waren geniaal, maar wat ik ook tof vond was dat het een game was die je kon 'modden'. Helaas kon een scenario maar een xx hoeveelheid thema items (en 2 custom muziekjes), anders had ik nog mooiere parken.
Zoo Tycoon kon het al in 2004, dan moet RCT het toch ook wel kunnen in 2015?
En RCT3 had dacht ik ook een cheat waarmee je door de ogen van een bezoeker kon kijken.
Hier een korte preview van wat op PAX te zien was.
Blijkbaar kijken de developers naar een mogelijkheid om de attracties te laten werken met Virtual Reality headsets.
Verder kan je multiplayer spelen met 3 andere spelers waarbij het park in 4 delen is gesplitst. Iedereen kan in zijn eigen gedeelte bouwen zodat je elkaar niet in de weg zit. Multiplayer is geheel optioneel.
Het systeem om achtbanen te bouwen is ook geheel vernieuwd. Je legt niet langer individuele stukjes neer van de baan, maar ze gebruiken iets wat ze het spline system noemen.
Blijkbaar kijken de developers naar een mogelijkheid om de attracties te laten werken met Virtual Reality headsets.
Verder kan je multiplayer spelen met 3 andere spelers waarbij het park in 4 delen is gesplitst. Iedereen kan in zijn eigen gedeelte bouwen zodat je elkaar niet in de weg zit. Multiplayer is geheel optioneel.
Het systeem om achtbanen te bouwen is ook geheel vernieuwd. Je legt niet langer individuele stukjes neer van de baan, maar ze gebruiken iets wat ze het spline system noemen.
Quote:
Beter krijgen we binnen niet al te korte tijd die demo te zien Klinkt veelbelovend en die guy is erg positief over wat hij heeft gezien dus dat is geruststellend!
Hier een korte preview van wat op PAX te zien was.
Gepost door: VaultDescendant op 02-09-2014 16:37
Gepost door: VaultDescendant op 02-09-2014 16:37
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Published by one of the most recognizable names in gaming history, Atari’s coming RollerCoaster Tycoon title is bringing back everything we love about the amusement park sim series with a modern feature list and a fantastic refresh on retail social gaming.
RollerCoaster Tycoon: World recreates the best of the franchise’s history this time around, and while our eyes-on experience at this year’s Penny Arcade Expo was only with an Alpha build, it’s clear that the next Tycoon will deliver on your coaster building expectations. Packing in a fully redesigned track builder, creating the most extravagant coasters in the history of human kind will no longer take you hours (and hours) to build. With an innovative new designer, building your dream track and bookmarking your favorite pieces changes everything you know about theme park construction from games past.
With implementation of new pre-made coaster pieces like corkscrew turns, or the ability to blueprint your custom designs and share them with the RCTW community, building is both easier and more sophisticated than ever. Tracks can be developed and edited on the fly, with the only limitation in building set by your park’s daily income – if you can buy it you can build it, even if that means a long-term construction phase, it will be completed eventually. Using full three-dimensional building tools with snap points and intelligent grade, building to the sky and spiraling to the ground, with sharp lefts and hooked rights becomes an enjoyable experience, rather than a tedious chore.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?