Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

RollerCoaster Tycoon [Algemeen Topic]

[Begin]  |6|7|8|9|10|11|12(26)  [Eind]
Doobieters
Door Doobieters (30034 reacties) op 07-03-2015 21:04
Quote:
Mensen verwachten echt dat ze eerst een complete crappy game gaan bouwen, hier een trailer van maken, om vervolgens alle models e.d. te verbeteren?
Ik vrees dat RCT dood is
Gepost door: Flapperbol op 07-03-2015 21:03
Slechte 1 april grap?
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Xor
Door Xor (36809 reacties) op 07-03-2015 21:10
Quote:
Mensen verwachten echt dat ze eerst een complete crappy game gaan bouwen, hier een trailer van maken, om vervolgens alle models e.d. te verbeteren?
Ik vrees dat RCT dood is
Gepost door: Flapperbol op 07-03-2015 21:03
Nou... Atari is ook "dood", dus je kan ook niet veel verwachten van een "dooie boel" *bad pokerface.jpg*

Daarnaast werkt de maker van Rollercoaster Tycoon ook niet aan deze game :/.
Where am I Playstation Showcase? 🤡
Doobieters
Door Doobieters (30034 reacties) op 08-03-2015 11:24
Een trailer voor het nieuwe computerspel RollerCoaster Tycoon World heeft kwaad bloed gezet bij heel veel gamers van over de hele wereld. Het laatste deel in de fameuze RollerCoaster Tycoon-reeks zorgt voor een stortvloed aan boze en teleurgestelde reacties.

Afgelopen donderdag verscheen een video die een tipje van de sluier oplicht over de gameplay van het pretparkspel. Niemand lijkt echter te spreken over RCT World. "Jullie zouden jezelf moeten schamen", is een van de tienduizenden negatieve reacties. Een ander zegt: "Dit is waardeloze bagger. Ik verlies in een klap al mijn interesse." Ook voor achtbaanfans valt er weinig te halen: alle rollercoasters zien er stuk voor stuk behoorlijk onrealistisch uit.

Veel gamers wijzen erop dat de graphics er nog slechter uitzien dan in voorganger RollerCoaster Tycoon 3, een spel dat al tien jaar geleden uitkwam. "Volgens mij hebben jullie per ongeluk een oud filmpje van RCT3 online gezet!", grapt een fan. "Ik kan mooier tekenen in Paint. Dit lijkt nergens op."

Een demoversie van de game zag er afgelopen najaar nog veelbelovend en hoopgevend uit. Producent Atari is in de tussentijd echter van softwareontwikkelaar gewisseld. Om onduidelijke redenen werd de firma Pipeworks van het project gehaald en vervangen door het bedrijf Area 52.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Doobieters
Door Doobieters (30034 reacties) op 19-03-2015 22:38
RollerCoaster Tycoon World Production Blog #5

Dear RollerCoaster Tycoon World Fans,

We have heard you, and we concur; the trailer did not show the final game and the game everyone should expect from the RCT franchise. In this blog, we’d like to clarify our intention for showing the trailer and reassure you, our most passionate fans, that making RCTW great is our top priority. We would also like to talk more about the progress being made in the game and what we’re doing next.

TRAILER!

Let’s start with a bit of an explanation: The game is currently in what we are calling a pre-alpha stage – features and graphics are still being coded. Since the switchover of our development team this past Fall, we have focused on core functionality and “under-the-hood” engine work. This is why there has not been significant visual progress on the title. Engine work is critical to the overall stability of a game, and it requires significant labor and time to get right. We knew in the Fall we still had a lot of work to do to achieve the core engine we wanted – one that could support a game like RCTW. Now, however, we are able to finally continue working on the higher level functionality and visuals.

Our intention in releasing our pre-alpha gameplay as a trailer was to show that there is progress being made. RollerCoaster Tycoon has meant so much to so many people over the years, and it’s entirely your prerogative to feel protective of the franchise, just as it’s ours to assure you that it’s in good hands. Our hope in releasing the trailer in its current state was to offer some reassurance that gameplay and features were coming along.

UPGRADED ENGINE! BETTER GRAPHICS!

Regarding the current state of game graphics, we have been exploring prototypes for a while and are happy to announce we will be upgrading to the Unity 5 Engine. We hope to be able to share the results of the upgrade by this summer. We hope to take full advantage of the many new environmental, lighting, and shadow improvements as well as many other features in our original Unity 4.6-based engine to create a game that looks great. Our early results are extremely promising. We know that today these words must ring hollow, but trust that we are doing everything we can to make the game look excellent.

MORE REALISM!

In response to requests and comments from our fans, we can confirm that our teams will be adjusting the art in the game to make it not only higher definition (taking advantage of our engine upgrade) but more believable/realistic overall, while still keeping the charm of RCT. We want the rides to feel like they can be found in real life. Even though some of the rides may never actually exist, we want them to look like they could, and are constructed with real materials. Along with this, we are also taking a pass on our Americana theme to make sure those rides are closer to those you may find today when visiting your favorite amusement park. We will let you know as we make progress along this development path. We also know that once our robust user-generated content systems launch you will be able to make the scenery, rides, etc. that you want and we plan to fully support that.

TIMING!

We will not release the game until we know that it is truly ready. If the game needs to be “put back into the oven,” then we will do it. We have waited for more than 10 years for the next great edition of RCT, and we plan to take the franchise to new heights with RCTW. We will take the time required to achieve that goal. We will communicate on the expected release of RCTW later this year. The team needs the time to craft the experience that so many of you have been waiting so patiently for.

WHAT’S NEXT?

As always, what matters to us is your feedback and we want to continue to hear from you during the course of development. We have high expectations and standards for delivering RCTW as well as a desire to keep this open dialogue with our community going as development progresses. There will be lots more new content released with many visual upgrades, and as the game progresses we will share them. As we have said previously, there will be Alphas, Betas, hands-on previews at gaming events, developer chats, blogs, and more. We look forward to your feedback to make sure we are headed in the right direction. This game is too important to too many people for us not to do it right.

Please let us know what you think in our comments section! Also, if you haven’t already, please join the community on Steam and add RCTW to your Wishlist.

Thank you!

RCT Team
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Door UserVerwijderd118 (1725 reacties) op 19-03-2015 23:20
Nu maar zien of dit marketingpraat is of dat het klopt. Ik pre-order 'm in ieder geval niet..
PepsiNL
Door PepsiNL (471 reacties) op 20-03-2015 21:45
Pretparkbouwgame Rollercoaster Tycoon World krijgt nog voordat het spel uitkomt een grafische upgrade.
Dat stelt uitgever Atari op de website van het spel.

De aankondiging is een reactie op de kritiek die het bedrijf kreeg naar aanleiding van de eerste gameplaybeelden die het twee weken geleden uitbracht van de nieuwe Rollercoaster Tycoon.

Fans waren teleurgesteld over het niveau van de graphics. Atari benadrukt dat de eerste trailer nog een erg vroege versie van de game toonde, maar belooft desondanks de grafische kwaliteit te verbeteren.

Dat wil het bedrijf bereiken door een upgrade van de engine van Unity 4.6 naar Unity 5. Ook moeten de zogeheten 'textures', zoals bijvoorbeeld de achtbanen, een hogere resolutie krijgen en wordt de grafische stijl iets realistischer.

Het is nog niet bekend wanneer Rollercoaster Tycoon World verschijnt. De game komt uit voor pc. De meest recente mobiele game, Rollercoaster Tycoon Mobile, werd zowel door fans als critici neergesabeld.
So tell me now, If this ain't love then how do we get out?
Flapperbol
Door Flapperbol (3780 reacties) op 20-03-2015 22:59
Rol: Toevoeg Moderator
Ik lees eigenlijk alleen maar slappe excuses.
Leuk dat ze de engine upgrade aan het uitvoeren zijn waardoor de shading iets beter wordt, maar een drol ziet er met shading nog steeds poep uit

Quote:
Since the switchover of our development team this past Fall, we have focused on core functionality and “under-the-hood” engine work. This is why there has not been significant visual progress on the title.
Vooral dit vind ik een hele rare quote.
Hoe zit het met de graphical artists? Heeft de developer zelfs het grafische team op coding gezet?
Als ik de website van Area 52 games bekijk lijkt het me niet dat de artists druk met andere projecten zijn.

Deze berichten zijn naar mijn mening gewoon gepost om de fans wat af te laten koelen, als ze zelf al wisten dat het grafisch "niet RCT waardig was", waarom dan uit het niets een trailer releasen?

Daarnaast heb ik nog geen enkele "Merry go round" song in de trailer voorbij horen komen, dat maakt pas ècht de game
Nieuwe Japan vakantieblog 2016: http://Japan2016.droogtwelweerop.nl
Dynaw
Door Dynaw (8082 reacties) op 07-05-2015 12:06
En toen zat Pipeworks in de problemen met Atari.

Quote:
Well this keeps getting more and more interesting. Atari switches developers, Area 52 is no where to be found, terrible gameplay trailer, and oh right, Atari gets itself into a contract issue.

On March 12, 2015, Digital Bros (the company that bought Pipeworks)/Pipeworks filed a complaint over a contract with Atari. I'm not a lawyer by any means by here are some dates with a few details:


Amended Complaint
04/15/2015

Order
04/08/2015

Memo Endorsement
03/31/2015

Order
03/18/2015


Each date has a "docket" and in order to access the "docket" you have to pay. I don't know what would be in those dockets.

Here are two links for more information:
http://dockets.justia.com/docket/new-york/nysdce/1:2015cv01901/439734
https://www.inforuptcy.com/filings/nysdce_439734-1-15-cv-01901-pipeworks-inc-et-al-v-rcto-productions-llc-et-al-bankruptcy
VaultDescendant
Door VaultDescendant (2983 reacties) op 07-05-2015 14:11
Is er hier ook nog maar iemand die er vertrouwen in heeft dat dit spel goed gaat worden of ĂĽberhaupt dat het spel nog uit gaat komen?

Er is nu al een ruime tijd geen communicatie meer geweest en de website van de ontwikkelaar heeft alleen nog maar een knop om contact op te nemen.

Ik ben op dit moment meer benieuwd naar Coaster Park Tycoon en hoe dat spel gaat worden, ook al weten we daar nog niets van behalve een verwachte release in 2016.
RCT: World verwacht ik echt niets meer van.
Timmerito
Door Timmerito (2338 reacties) op 15-05-2015 00:24
En weer een nieuwe ontwikkelaar...

Dear RollerCoaster Tycoon World Fans,
I know it has been some time since my last blog post yet we wanted to be far enough along with new developments before providing updates; now is the perfect time to share. Thanks for your patience.As many of you know, this past fall the game moved from Pipeworks to a new developer – Area 52 Games. We brought them in to focus on core engine development. In order to accomplish many of the great things we have planned for the game, we needed this work first so that development could later continue on not only the engine, but also on gameplay, content, and graphics. Following this effort, RollerCoaster Tycoon World is now in its next phase of development and on its way to release.A new team is now in charge, and has been for quite some time. You have not yet seen any of the work delivered by this new team since the trailer was prepared using one of the last builds done by Area 52 Games. Before you ask, we are not announcing the name of this new team today. Our reason is simple: right now, they are laser-focused on a key upcoming milestone and we are keeping distractions to a minimum. Our previous developers received tons of fan emails and social media posts (which we love) as well as phone calls and in a few instances even more extreme requests! Once this milestone is delivered, the pressure will ease a little and we will introduce the team.As I mentioned in my previous blog post, the game has undergone a significant upgrade to Unity 5, and we are very excited about it. This next-gen engine now allows us to do much more with the game, such as displaying many more objects, polygons, and simulations on screen. We have always kept room for improvement and we can say that a number of your suggestions (those that were not in earlier builds) are being implemented now. Those improvements will be announced soon.From a schedule standpoint, we are on track for a release this year. It has been more than 10 years since the last PC RCT game and we are committed to releasing an amazing AAA game that lays a new foundation for the future of the franchise. Game development is a journey and it is not without its bumps in the road.Until the next major production blog, see you on the forums so keep the suggestions coming; the game designers and production team love reading what you write! And of course as soon as I have fully polished next-gen in-game assets I will share them.
Sincerely,
“Mattlab”
Executive Producer
RollerCoaster Tycoon World
Doobieters
Door Doobieters (30034 reacties) op 15-05-2015 08:38
Haha amateurs!!
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Skull_kid
Door Skull_kid (39375 reacties) op 15-05-2015 09:19
Rol: Forum Moderator
Ik zou mijn naam niet aan zo'n product willen koppelen... Daarom gebruikt ie waarschijnlijk "Mattlab". Dat nieuwe team is waarschijnlijk een groepje studenten van Ă©Ă©n of andere game-dev-school.
❍ᴥ❍
Door Mario-race (51 reacties) op 15-05-2015 11:31
Dat het niet goed ging met area 52 was al bekend. Op hun linktin profiel konden we ookal zien dat er steeds mensen weg gingen van area 52!
Wat ik hiermee wil zeggen is dat het NIET door atari komt.
Skull_kid
Door Skull_kid (39375 reacties) op 15-05-2015 11:35
Rol: Forum Moderator
Uh, of wel, aangezien Atari nu al een 3e studio kiest om de game te ontwikkelen? Misschien hadden ze een goede eerste keuze moeten maken?
❍ᴥ❍
Door DirkSteenbeek (549 reacties) op 15-05-2015 13:41
Quote:
Uh, of wel, aangezien Atari nu al een 3e studio kiest om de game te ontwikkelen? Misschien hadden ze een goede eerste keuze moeten maken?
Gepost door: Skull_kid op 15-05-2015 11:35

of ze dachten da gedaan te hebben en het bleek niet zo te zijn. iedereen vergist zch weleens.
Skull_kid
Door Skull_kid (39375 reacties) op 15-05-2015 13:58
Rol: Forum Moderator
Ik mag hopen dat een bedrijf als Atari (ook al is het een gekochte naam en is het eigenlijk een ander bedrijf) onderhand wel weet met welke en wat voor studio's het samen moet werken We hebben het hier niet over een mens dat een verkeerde ijssmaak uitkiest en er dan achterkomt dat ie het toch niet zo lekker vindt.
❍ᴥ❍
Doobieters
Door Doobieters (30034 reacties) op 15-05-2015 14:22
Quote:
[..]

of ze dachten da gedaan te hebben en het bleek niet zo te zijn. iedereen vergist zch weleens.
Gepost door: DirkSteenbeek op 15-05-2015 13:41
Heb jij het fiasco en de massale kritiek mee gekregen? Dat zijn geen fouten maar gewoon blunders en amateurisme.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Erik026
Door Erik026 (179 reacties) op 15-05-2015 16:51
krijg steeds minder hoop op weer een goed deel in deze reeks
Linguist
Door Linguist (5808 reacties) op 19-05-2015 15:09
Ik geloof dat de hoogtij van de serie, tezamen met een boel andere games en ondernemingen alom, naar een dieptepunt is gezakt...
Steam: Linqvist | Diablo III BattleTag: Linqvist#2147 | 3DS FC: 3480 - 2716 - 8572 | Switch FC: 7266 - 9152 - 6228 | PlayStation Network/Nintendo Network ID: Lingasm | "If there is a strong general, there will be no weak soldiers." - ??
Doobieters
Door Doobieters (30034 reacties) op 22-05-2015 23:01
Jaja wat nieuws vanuit het RCT World kamp:

"....Dear Fans,

Just a short update this week and a little teaser on what we have been working on.

Tech is working diligently on their current milestone – an upgraded coaster editor, while Design is fleshing out the details of the user interface systems.

NOW!!! the Art team, just delivered some amazing new shots of a coaster on a track. Below are two of these screenshots, taken directly from the game engine. They are unedited and untouched with the exception of the disabling of the skybox, supports, and ground (still works in progress).

We are making full use of the engine’s ability to support next-gen graphics and textures. Even the below shots do not show all of the improvements and polish details that are yet to be made....."




Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
[Begin]  |6|7|8|9|10|11|12(26)  [Eind]