Nu weet ik wel dat die auto niet ALLEEN daarvoor gebruikt wordt, maar toch, m'n vader rijdt al zo lang ik me kan heugen met een fiets en fietskar naar de supermarkt, parkeert vlak voor de deur en is weer zo thuis. Geen auto voor nodig!
❍ᴥ❍
En naar mijn mening is een boodschappenauto vaak niet de 'hoofd' auto maar de 'bij' auto.
Life begins at the end of your comfort zone
Nee, inderdaad. Alfa houdt zich tegenwoordig alleen nog bezig met hatchbackjes Wel benieuwd naar de nieuwe Spider op het platform van de nieuwe MX-5! Dat lijkt me een geweldige match. Mazda maakt geweldige auto's qua rij-eigenschappen en betrouwbaarheid, Alfa is toch wel stukken beter in design. Dus gooi een Alfa design op een platform van Mazda en je hebt de opper-roadster
@Skull
Tsja, in de gemiddelde auto kun je toch meer vervoeren dan in een fietskar, en het is bij sommige weersomstandigheden stukken fijner
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
[...]
@Skull
Tsja, in de gemiddelde auto kun je toch meer vervoeren dan in een fietskar, en het is bij sommige weersomstandigheden stukken fijner
Gepost door: Fant op 04-06-2013 13:31
@Skull
Tsja, in de gemiddelde auto kun je toch meer vervoeren dan in een fietskar, en het is bij sommige weersomstandigheden stukken fijner
Gepost door: Fant op 04-06-2013 13:31
De tijd die het kost voor m'n vader om bij de supermarkt te komen met de fiets en binnen te staan, is net zo lang als het parkeren van je auto, uitstappen, op slot doen en naar de winkel lopen. Wordt je dus net zo nat van (ja, zo dichtbij wonen ze echt). Bij grotere afstanden is het natuurlijk logisch, als je in een boerendorpje met 20 inwoners woont bijvoorbeeld.
Qua ruimte valt ook wel mee, m'n vader kan zo'n 4 kratten boodschappen kwijt in en op z'n kar
❍ᴥ❍
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
De 7 in 7J is in inches, dus 7x2,54 cm = 17,78 cm breed. De geschikte band is dan breder dan 18 cm, waarschijnlijk is de 205 cm brede band het meest gebruikt op 7J velgen. Misschien dat
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Deze week drie dagen naar Duitsland geweest met de MX, inclusief de Nürburgring. (Foto)verslag is hier te lezen/bekijken. Misschien leuk voor de autoliefhebbers
Hey, ik ben geen olifant
Want denk MX-meister Fant van
deze?
Ik heb hem al bekeken en even in gereden, goed onderhouden van binnen,
3 barstjes op de voorruit door steenslag ed.
Paar krasjes op de zijkant, maar voor de rest goed onderhouden.
Is 1950 een goede prijs, zou er nog wat af kunnen?
There's no kill switch on awesome.
Quote:
Hey, dat is tof om te horen Hele goede keus! Zo, ik ga eindelijk ook een auto kopen, en het wordt een MX-5
Want denk MX-meister Fant van
deze?
Ik heb hem al bekeken en even in gereden, goed onderhouden van binnen,
3 barstjes op de voorruit door steenslag ed.
Paar krasjes op de zijkant, maar voor de rest goed onderhouden.
Is 1950 een goede prijs, zou er nog wat af kunnen?
Gepost door: ChrissieOne op 13-09-2013 15:29
Want denk MX-meister Fant van
deze?
Ik heb hem al bekeken en even in gereden, goed onderhouden van binnen,
3 barstjes op de voorruit door steenslag ed.
Paar krasjes op de zijkant, maar voor de rest goed onderhouden.
Is 1950 een goede prijs, zou er nog wat af kunnen?
Gepost door: ChrissieOne op 13-09-2013 15:29
Dit lijkt mij zo op het oog een aardig net exemplaar. Relatief lage km-stand voor een NA, en aardig leuke velgjes. Toch kan er denk ik nog wel een beetje van de prijs af. Ze zakken tegenwoordig heel regelmatig al onder de 2000, en soms zelfs onder de 1000 voor de wat mindere exemplaren. Ik denk dat 1800 wel moet lukken
Er zijn wel een paar die ik zelf eerder zou overwegen (heb op max 50km afstand gezocht van het adres van die dealer, er vanuitgaande dat je ongeveer in die buurt woont ):
1: Deze is al wat meer uitgerust voor dezelfde prijs. Toffe BBS velgjes, sportuitlaat, Momo stuurtje, bekerhouder etc. En zo op de foto ziet hij er qua lak en hygiëne ook heel erg netjes uit.
2: De perfecte kleur natuurlijk Veel recent onderhoud, glazen ruitje in het dak etc. Wel nadeeltje dat je een snelheidsmeter in mijlen hebt. En de sportuitlaat en spoiler zijn een smaakkwestie
3: Deze lijkt heel netjes op het oog. Vooral de lak glimt je tegemoet. Velgen vind ik zelf prachtig, maar dat is ook weer een smaakkwestie. Wel 1.8, dus dat gaat je iets meer kosten in onderhoud dan een 1.6. Maar leuke opties! Shortshifter, glazen achterruit, chromen accenten en goed onderhouden.
(of deze voor maar 1250 als je het dure spul weglaat Matrood is heel tof, en uniek!)
Waar je sowieso bij alle MX'en op moet letten is roest aan de dorpels en achterste wielkasten. Dat is één van de weinige zwakke plekken (samen met de elektrische ramen, maar dat is iets minder ernstig). En gewoon kijken of hij lekker rijdt. Dat is het belangrijkste Motor moet lekker soepel lopen, gasrespons vlot, geen slippende koppeling oid. Maarja, ik ben ook geen technisch wonder, dus ik kan je niet alles vertellen over alle gebreken vrees ik.
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
[..]
Hey, dat is tof om te horen Hele goede keus!
Dit lijkt mij zo op het oog een aardig net exemplaar. Relatief lage km-stand voor een NA, en aardig leuke velgjes. Toch kan er denk ik nog wel een beetje van de prijs af. Ze zakken tegenwoordig heel regelmatig al onder de 2000, en soms zelfs onder de 1000 voor de wat mindere exemplaren. Ik denk dat 1800 wel moet lukken
Er zijn wel een paar die ik zelf eerder zou overwegen (heb op max 50km afstand gezocht van het adres van die dealer, er vanuitgaande dat je ongeveer in die buurt woont ):
1: Deze is al wat meer uitgerust voor dezelfde prijs. Toffe BBS velgjes, sportuitlaat, Momo stuurtje, bekerhouder etc. En zo op de foto ziet hij er qua lak en hygiëne ook heel erg netjes uit.
2: De perfecte kleur natuurlijk Veel recent onderhoud, glazen ruitje in het dak etc. Wel nadeeltje dat je een snelheidsmeter in mijlen hebt. En de sportuitlaat en spoiler zijn een smaakkwestie
3: Deze lijkt heel netjes op het oog. Vooral de lak glimt je tegemoet. Velgen vind ik zelf prachtig, maar dat is ook weer een smaakkwestie. Wel 1.8, dus dat gaat je iets meer kosten in onderhoud dan een 1.6. Maar leuke opties! Shortshifter, glazen achterruit, chromen accenten en goed onderhouden.
(of deze voor maar 1250 als je het dure spul weglaat Matrood is heel tof, en uniek!)
Waar je sowieso bij alle MX'en op moet letten is roest aan de dorpels en achterste wielkasten. Dat is één van de weinige zwakke plekken (samen met de elektrische ramen, maar dat is iets minder ernstig). En gewoon kijken of hij lekker rijdt. Dat is het belangrijkste Motor moet lekker soepel lopen, gasrespons vlot, geen slippende koppeling oid. Maarja, ik ben ook geen technisch wonder, dus ik kan je niet alles vertellen over alle gebreken vrees ik.
Gepost door: Fant op 13-09-2013 16:46
Hey, dat is tof om te horen Hele goede keus!
Dit lijkt mij zo op het oog een aardig net exemplaar. Relatief lage km-stand voor een NA, en aardig leuke velgjes. Toch kan er denk ik nog wel een beetje van de prijs af. Ze zakken tegenwoordig heel regelmatig al onder de 2000, en soms zelfs onder de 1000 voor de wat mindere exemplaren. Ik denk dat 1800 wel moet lukken
Er zijn wel een paar die ik zelf eerder zou overwegen (heb op max 50km afstand gezocht van het adres van die dealer, er vanuitgaande dat je ongeveer in die buurt woont ):
1: Deze is al wat meer uitgerust voor dezelfde prijs. Toffe BBS velgjes, sportuitlaat, Momo stuurtje, bekerhouder etc. En zo op de foto ziet hij er qua lak en hygiëne ook heel erg netjes uit.
2: De perfecte kleur natuurlijk Veel recent onderhoud, glazen ruitje in het dak etc. Wel nadeeltje dat je een snelheidsmeter in mijlen hebt. En de sportuitlaat en spoiler zijn een smaakkwestie
3: Deze lijkt heel netjes op het oog. Vooral de lak glimt je tegemoet. Velgen vind ik zelf prachtig, maar dat is ook weer een smaakkwestie. Wel 1.8, dus dat gaat je iets meer kosten in onderhoud dan een 1.6. Maar leuke opties! Shortshifter, glazen achterruit, chromen accenten en goed onderhouden.
(of deze voor maar 1250 als je het dure spul weglaat Matrood is heel tof, en uniek!)
Waar je sowieso bij alle MX'en op moet letten is roest aan de dorpels en achterste wielkasten. Dat is één van de weinige zwakke plekken (samen met de elektrische ramen, maar dat is iets minder ernstig). En gewoon kijken of hij lekker rijdt. Dat is het belangrijkste Motor moet lekker soepel lopen, gasrespons vlot, geen slippende koppeling oid. Maarja, ik ben ook geen technisch wonder, dus ik kan je niet alles vertellen over alle gebreken vrees ik.
Gepost door: Fant op 13-09-2013 16:46
1800 ga ik voor dan
Die auto's zien er allemaal goed uit, maar 2 valt af, ik vind het (sorry Fant) niet echt een mooie kleur ervoor, rood is imho beter.
Het verschil tussen 1.8/1.6 is niet echt groot qua hoe het rijd heb ik horen zeggen, en het slurpt natuurlijk iets meer.
Weet je iets over de verschillen tussen de bouwjaren?
Ik heb eens rondgelezen op Reddit en daar werd gezegd dat de 1993' het 'betere' jaar was na de 1990/91/92, omdat die eerdere jaren wat mankementen hadden?
Anyway ik ga even rustig overwegen wat ik ga doen nu
Ik laat sowieso mijn oom even meegaan om te kijken voor technische mankementen voordat ik tot koop overga, dus dat zit wel goed.
Wat is het beste qua verzekeren?
Eerst op je vader meeliften voor heel weinig of gelijk voor 70 euro beginnen en schadevrije jaren opsparen?
PS Ik gebruikte Gaspedaal.nl bij het zoeken, staan er meer dan marktplaats, alleen minder particulier.
Gaspedaal
There's no kill switch on awesome.
1.6 of 1.8 merk je niet heel veel van inderdaad. Een vriend van me heeft een 1.8, en ik weet hem aardig bij te houden met mijn 1.6. En hij zit wel een klasse hoger in de wegenbelasting. Maar die 15PK extra is wel leuk Wordt alleen weer een beetje opgeheven doordat ze flink wat meer wegen. Als mijn motor het ooit begeeft (wat wel even kan duren bij een MX), hang ik er wel een 1.8 in. Is toch een leukere basis voor een powerproject (turbo/supercharger).
Rood is imo het minste, maar dat is een kwestie van smaak Volgens mij is minstens de helft van de MX'jes op deze aarde rood. Was vorig jaar op een grote MX meeting, en daar zie je dit soort schouwspellen:
Dus je bent zeker niet de enige die rood het mooiste vindt xD
Mijn tip qua verzekering: Ga gelijk voor jezelf beginnen. Op ouders meeliften kan je erg in de problemen brengen als er iets fout gaat, en je bouwt geen schadevrije jaren op. Daarnaast was ik zelf het eerste jaar maar 50 kwijt, WA. Dat was bij de HEMA. Later vond ik een héél goedkope verzekering, waar ik zeker even zou kijken: PMA. Is in feite Alianz, maar dan met andere naam en véél goedkoper. Daar sta ik nu verzekerd voor 24,35 per maand Een vriend van me die zijn eerste MX-5 en auto daar registreerde was ook zoiets kwijt. Echt absurd goedkoop! M'n ouders en halve vriendengroep zijn er ook al naar overgestapt
Anyway, wat je ook doet, laat deze alsjeblieft staan x'D Die voorbumper zal me de komende jaren nog flink wat nachtmerries geven.
PS: laatst een leuk filmpje opgenomen om mijn nieuwe action cam te testen Als iemand nog een vage indruk wil krijgen van hoe leuk het is om zo'n MX te rijden. klik
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
Volgens mij zijn de eerdere jaren prima De latere moet je niet hebben. In elk geval niet de 1.6, want die hebben ze ge-owntuned naar 90pk later, en dat is écht te weinig. Met eentje rond de 92 zit je altijd goed naar mijn weten! Dus 91/92/93. Daar zijn de meeste ook van volgens mij.
1.6 of 1.8 merk je niet heel veel van inderdaad. Een vriend van me heeft een 1.8, en ik weet hem aardig bij te houden met mijn 1.6. En hij zit wel een klasse hoger in de wegenbelasting. Maar die 15PK extra is wel leuk Wordt alleen weer een beetje opgeheven doordat ze flink wat meer wegen. Als mijn motor het ooit begeeft (wat wel even kan duren bij een MX), hang ik er wel een 1.8 in. Is toch een leukere basis voor een powerproject (turbo/supercharger).
Rood is imo het minste, maar dat is een kwestie van smaak Volgens mij is minstens de helft van de MX'jes op deze aarde rood. Was vorig jaar op een grote MX meeting, en daar zie je dit soort schouwspellen:
(Image)
Dus je bent zeker niet de enige die rood het mooiste vindt xD
Mijn tip qua verzekering: Ga gelijk voor jezelf beginnen. Op ouders meeliften kan je erg in de problemen brengen als er iets fout gaat, en je bouwt geen schadevrije jaren op. Daarnaast was ik zelf het eerste jaar maar 50 kwijt, WA. Dat was bij de HEMA. Later vond ik een héél goedkope verzekering, waar ik zeker even zou kijken: PMA. Is in feite Alianz, maar dan met andere naam en véél goedkoper. Daar sta ik nu verzekerd voor 24,35 per maand Een vriend van me die zijn eerste MX-5 en auto daar registreerde was ook zoiets kwijt. Echt absurd goedkoop! M'n ouders en halve vriendengroep zijn er ook al naar overgestapt
Anyway, wat je ook doet, laat deze alsjeblieft staan x'D Die voorbumper zal me de komende jaren nog flink wat nachtmerries geven.
PS: laatst een leuk filmpje opgenomen om mijn nieuwe action cam te testen Als iemand nog een vage indruk wil krijgen van hoe leuk het is om zo'n MX te rijden. klik
Gepost door: Fant op 14-09-2013 22:59
1.6 of 1.8 merk je niet heel veel van inderdaad. Een vriend van me heeft een 1.8, en ik weet hem aardig bij te houden met mijn 1.6. En hij zit wel een klasse hoger in de wegenbelasting. Maar die 15PK extra is wel leuk Wordt alleen weer een beetje opgeheven doordat ze flink wat meer wegen. Als mijn motor het ooit begeeft (wat wel even kan duren bij een MX), hang ik er wel een 1.8 in. Is toch een leukere basis voor een powerproject (turbo/supercharger).
Rood is imo het minste, maar dat is een kwestie van smaak Volgens mij is minstens de helft van de MX'jes op deze aarde rood. Was vorig jaar op een grote MX meeting, en daar zie je dit soort schouwspellen:
(Image)
Dus je bent zeker niet de enige die rood het mooiste vindt xD
Mijn tip qua verzekering: Ga gelijk voor jezelf beginnen. Op ouders meeliften kan je erg in de problemen brengen als er iets fout gaat, en je bouwt geen schadevrije jaren op. Daarnaast was ik zelf het eerste jaar maar 50 kwijt, WA. Dat was bij de HEMA. Later vond ik een héél goedkope verzekering, waar ik zeker even zou kijken: PMA. Is in feite Alianz, maar dan met andere naam en véél goedkoper. Daar sta ik nu verzekerd voor 24,35 per maand Een vriend van me die zijn eerste MX-5 en auto daar registreerde was ook zoiets kwijt. Echt absurd goedkoop! M'n ouders en halve vriendengroep zijn er ook al naar overgestapt
Anyway, wat je ook doet, laat deze alsjeblieft staan x'D Die voorbumper zal me de komende jaren nog flink wat nachtmerries geven.
PS: laatst een leuk filmpje opgenomen om mijn nieuwe action cam te testen Als iemand nog een vage indruk wil krijgen van hoe leuk het is om zo'n MX te rijden. klik
Gepost door: Fant op 14-09-2013 22:59
Ok dan, diegene die jij zojuist linkte, die staat in Katwijk hier, daar heb ik in gereden xD
Die auto is zo ongelofelijk getuned, het is niet echt meer een mazda mx5 Hij rijd alleen lekker als er een beetje toeren gedraaid worden.
De eigenaar zei al dat, als ie geen koper vond, dat ie er gewoon mee naar Zandvoort zal gaan om te toeren, De auto is ook aardig afgeragd, overal krasjes ed, nee, die wil ik zeker niet :p
Ik vond hem qua voorbumper juist wel aardig uitzien, maarja, persoonlijke smaak he
De rest is niet echt om van te spreken
Ik ga komende maandag iig even bij de #1 kijken en weer naar Sassenheim voor waar ik al heb gekeken, even kijken qua technische gebreken ed, en dan zie ik wel welke ik neem.
PMA klinkt wel heel goedkoop, ik krijg dit eruit bij de verzekering, maar weet niet welke cijfers ik nou als totale kosten krijg?
There's no kill switch on awesome.
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
33,63 per maand wordt het dan. De rest is allemaal optioneel Heb er zelf wel voor die 50 cent een inzittendenverzekering bij afgesloten. En de dekking is naar mijn weten hetzelfde als bij Allianz, wat niet slecht is.
Gepost door: Fant op 15-09-2013 19:38
Gepost door: Fant op 15-09-2013 19:38
Bedankt!
Ik doe de standaard + schadeverzekering Inzittenden.
Net opnieuw wezen kijken, samen met een oom die hem aardig goed heeft geinspecteerd.
Olielampje werkt niet, en de linksachter dorpel is doorgerot.
1800,- inclusief nieuwe APK en de dorpel wordt vervangen, ik vind het een mooie deal
Edit: en roest onder de waterpomp, alsof die gelekt heeft.
There's no kill switch on awesome.
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
Inclusief dorpelreparatie is dat zeer netjes ja! Dat is een flink prijzige reparatie namelijk Maar als die gefixt is, kun je weer een tijdje vooruit!
Gepost door: Fant op 18-09-2013 01:02
Gepost door: Fant op 18-09-2013 01:02
6/700,- volgens mijn oom, best prijzig, ik had ook niet verwacht dat ie het zomaar zou doen.
Ik ben blij dat ie erbij was, had het zelf namelijk nooit gezien, had een aardige miskoop geweest dan.
There's no kill switch on awesome.
Een vriend van me had er een jaartje terug een gekocht met een hele rotte dorpel. Hij had bijna geen geld maar wou wel een MX, en deze was spotgoedkoop Voor de lol heeft hij hem toen voor de APK laten gaan, en verbazingwekkend genoeg kwam hij er nog doorheen ook. Terwijl de dorpels eigenlijk afkeur moeten zijn in de staat waarin die van hem verkeerden. Dus zelfs met slechte dorpels kun je nog een tijdje rondrijden Maar goed, uiteraard altijd beter eentje te kopen zonder roestgaten
Mijn MX-5 staat overigens sinds gisteren (nouja, de 16e. Officieel eergisteren dus) drie jaar op mijn naam. En het waren drie mooie jaren. Geen seconde spijt gehad van de aankoop.
Hey, ik ben geen olifant