Hogeschool Zuyd
Quote:
Wel handig om een plaatwerk en lascursus te nemen als je een oude Italiaan gaat kopen ja Zijn wel prachtig meestal. Die oude spiders zijn schoonheden, en best betaalbaar in aanschaf. Ik ga na de motordiagnose cursus binnenkort ook op plaatwerk-en las cursus. Daarna masterclass lassen en plaatwerk doen en HOPPA laat dat oldtimertje maar komen. Sinds ik mijn mito heb (ondertussen ook alweer 70456 op de teller :/ ) ben ik steeds meer aan't kijken naar een oudje om te raggen en dan vooral fiat, alfa romeo en lancia. Ben gek van die italianen. Ford mustangs blijven vet, maar zijn in vergelijking met de iets minder geliefde italianen VERDOMD duur. Ter vergelijking: een leuke fiat of alfa gt/spider modelletje zet je 5k terug. Voor eenzelfde roestbak betaal je bij ford 15k of meer. NOU LATURS!
Gepost door: Mathiask op 17-12-2013 19:23
Gepost door: Mathiask op 17-12-2013 19:23
Ben zelf ook dol op klassiekers, maar heb totaal niet het geld om er eentje te onderhouden Wil volgend jaar als ik mijn leven weer wat op de rails heb en een inkomentje heb misschien nog wel een Suzuki Samurai naast m'n MX-5. Spotgoedkoop in aanschaf en onderhoud, en geweldige wagens om lekker af te trappen in het terrein Terreinrijden lijkt me echt een prachtige hobby. Dan heb ik 2 onpraktische plezierauto's xD
Zondag is de Paul Walker meet in Nieuwegein trouwens! Ga ik uiteindelijk nog iemand van BG tegenkomen daar? Enkele weken terug werden er al 1600 auto's verwacht, dus dat zijn er ondertussen vast al meer. Veel zal uiteindelijk niet komen opdagen, maar minstens 1000 wagens gaat wel lukken denk ik. Dus wordt zeker een mooi eerbetoon!
Hey, ik ben geen olifant
De Kwikfit waar ik het vaak laat doen zegt achter. Dit ook i.v.m overstuur (uitbreken van de achterkant) maar mijn vrouw zegt die moet je voor doen, want daar moet je het meeste grip hebben omdat je daar ook mee stuurt.
Opzich heeft ze wel gelijk, maar ik heb liever dat als mijn auto gaat glijden dat ik onderstuur heb (sturen maar zeg maar rechtdoor gaan door ijs o.i.d) aangezien je dan gas kunt loslaten en eventueel mits mogelijk remmen. Overstuur (uitbreken achterkant) begin je bar weinig tegen als dit goed gebeurt...
Overigens ben ik zelf vaak in de winter vaak op grote terreinen te vinden om mijn auto lekker over het ijs te laten glijden. En hier merk je idd dat als je gas geeft en je stuur plots omgooit dat je rechtdoor gaat onafgeweken, dat je dit ook kunt corrigeren door je stuur minder ver om te gooien en gas los te laten (en eventueel remmen)
Als ik de handrem aan trek en het stuur omgooi, dan gaat uiteraard de achterkant alle kanten op, en dit corrigeer je minder snel en goed. Als je ook gaat spinnen, dan ga je ook.
Dus ik zou zeggen, nieuwe banden achter, oude banden naar voor. Overigens heb ik gewoon voorwielaandrijving dus niets bijzonders. (weet niet of dat uitmaakt trouwens, maar voor de kenners onder ons )
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
NNID: SGT_XAN XGT: runfatboyrun444
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
In de sneeuw merk je dus inderdaad al dat jouw auto eentje is die neigt naar onderstuur, zoals ongeveer elke FWD auto. Zelfs in de sneeuw heb je je handrem nodig om overstuur te creëren. Een FWD is idd meestal lastig te redden uit een spin, zelfs met goede banden, omdat je gewoon geen controle hebt over je achterwielen eigenlijk. Als ik het gas intrap in de sneeuw, breekt mijn achterkant meteen uit, omdat mijn auto RWD is Ik heb weer nauwelijks onderstuur, en zou dus mijn achterbanden eerder vervangen dan voor. Maar goed, ik ben geen expert, dus misschien lul ik uit mijn nek xD
[edit] Okay, blijkbaar lulde ik inderdaad uit mijn nek even gegoogled, en blijkbaar is achter inderdaad het beste. Heb zelf echt nog nooit overstuur gehad in een FWD auto, zelfs niet als ik het opzettelijk probeerde te creëren, maar goed, ik zal geen tientallen experts tegen gaan spreken [/edit]
Vandaag was dus de Walker tribute meeting, en ik moet zeggen dat jullie vrij weinig gemist hebben. Leuke auto's aanwezig, maar de sfeer, het weer en de mate van respectbetuiging voor Walker was vrij middelmatig. Mijn volledige verslag is hier te lezen, met fotootjes. Hier ook nog een paar:
Hey, ik ben geen olifant
Maar ik heb het idd nog nooit meegemaakt als ik gewoon rij. Onderstuur wel, dat gebeurt regelmatig. Hoewel de laatste tijd spint de auto zelfs af en toe bij regenachtig weer, terwijl ik bijna geen gas geef (altijd netjes weg rijden)
Maar denk idd dat het dan gewoon weer achter word. Aangezien de meesten dit zeggen en degenen die voor zeggen vaak een berg commentaar krijgen van de ''achter'' roepers haha. Thnx beiden.
Leuke foto's trouwens. Zal straks even je verslag lezen. Ben wel nieuwsgierig
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Tijdens een gewone situatie maakt het natuurlijk weinig, maar als je hard moet remmen en het verschil in grip tussen voor en achter is te groot, dan loop je het gevaar dat je wordt ingehaald door je achterkant.
Als je 2 speelgoed auto's hebt is dit makkelijk te simuleren.
Eentje de voorwielen vastlijmen( grip voor) en de ander achter( grip achter) als je ze nu van een helling laat rijden zie je het effect.
Gamertag:Poltergeist06 Voeg me maar toe!!
Quote:
Ja, die is er [..]
Die Porsche 7-handbak hebben ze van The Fast and the Furious afgekeken
(Image)
Als je toch een andere motor er in wilt leggen, kun je ook kiezen voor de rotatie motor uit de RX-7 (eventueel met dubbele turbo )
Er is toch ook een autocorner of niet?
Gepost door: SGT xan in de theecorner op 05-01-2014 19:58
Die Porsche 7-handbak hebben ze van The Fast and the Furious afgekeken
(Image)
Als je toch een andere motor er in wilt leggen, kun je ook kiezen voor de rotatie motor uit de RX-7 (eventueel met dubbele turbo )
Er is toch ook een autocorner of niet?
Gepost door: SGT xan in de theecorner op 05-01-2014 19:58
De motor uit een FD RX-7 in de MX is wel mijn droom ja, maar vind maar eens zo'n ding in Nederland Daarnaast is het een aardig karwei een wankelmotor in de motorruimte van een 'normale' motor te krijgen, gezien de zeer verschillende dimensies. Om over het onderhoud en verbruik nog maar te zwijgen xD Maar als ik ooit geld over heb, zou ik het doen.
Hey, ik ben geen olifant
Dit is ook een leuke optie voor de MX-5, standaard 202 pk meer wil je denk ik niet eens hebben in een MX-5.
NNID: SGT_XAN XGT: runfatboyrun444
NNID: SGT_XAN XGT: runfatboyrun444
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
Oh ik dacht ergens eens gelezen te hebben dat SSC electrische autos maakte (onderandere) maar zal het dan verkeerd begrepen hebben. My bad.@Bowser
Haha, daarvoor heeft Porsche nu de 7-handbak
(Image)
De MX is qua leeg gewicht maar 950 kilo zelfs Krijg je met een handmatige softtop en bijna geen luxe. Zit erover te twijfelen dit jaar een 1.8 motor erin te laten leggen uit de latere modellen. Dan zit je aan 131PK standaard. Net wat meer basisvermogen.
@Care
Volledig elektrisch lijkt me niet, maar hybride is denk ik wel de toekomst. Kijk maar de prestaties van de McLaren P1, LaFerrari en Porsche 918. Verbruik en uitstoot omlaag, prestaties omhoog. Ik zou echt niet tegen een volledig elektrische supercar kunnen. Neemt een paar van de belangrijkste aspecten weg; geluid, schakelen en zelfs de krachtopbouw van een verbrandingsmotor vind ik erbij horen Lekker toeren maken.
@Bowser 2
De SSC is zeker niet elektrisch Gewoon een lompe, CO2 spuwende V8.
Gepost door: Fant op 05-01-2014 19:49
Haha, daarvoor heeft Porsche nu de 7-handbak
(Image)
De MX is qua leeg gewicht maar 950 kilo zelfs Krijg je met een handmatige softtop en bijna geen luxe. Zit erover te twijfelen dit jaar een 1.8 motor erin te laten leggen uit de latere modellen. Dan zit je aan 131PK standaard. Net wat meer basisvermogen.
@Care
Volledig elektrisch lijkt me niet, maar hybride is denk ik wel de toekomst. Kijk maar de prestaties van de McLaren P1, LaFerrari en Porsche 918. Verbruik en uitstoot omlaag, prestaties omhoog. Ik zou echt niet tegen een volledig elektrische supercar kunnen. Neemt een paar van de belangrijkste aspecten weg; geluid, schakelen en zelfs de krachtopbouw van een verbrandingsmotor vind ik erbij horen Lekker toeren maken.
@Bowser 2
De SSC is zeker niet elektrisch Gewoon een lompe, CO2 spuwende V8.
Gepost door: Fant op 05-01-2014 19:49
Dat scheelt helemaal dan 950kg. Niet dat dat weinig is haha, til het maar eens op zou ik zeggen, maar toch. Tegenover een wagen van 1127 heeft ie toch een stuk minder te trekken Dat een hard of soft-top zoveel uitmaakt joh, nooit gedacht. Het voelt helemaal niet zwaar aan bij mij eerlijk gezegd, kan me ook niet voorstellen dat daar zoveel gewicht in gaat.
Overigens wel heel relaxed, want er zit zo'n module in bij mij waardoor ik tot 40 Km/H de deksel eraf kan doen :') Geeft altijd weer leuke blikken als je voor 't stoplicht staat en dan in de drukte rustig weg rijdt. Moet je die mensen achter je dan eens zien whaha
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Maarja, 950 is nog aardig wat ja xD Een eerste generatie Lotus Elise weegt maar rond de 680 kilo Dat vind ik zulke geweldige wagens. Puur en alleen voor rijgenot gemaakt, en verder alles eruit gestript.
Zo'n module is wel grappig ja Heb ik wel eens op een derde generatie MX gezien. Hoe werkt dat nou eigenlijk met die snelheidslimiet? Wordt de auto tijdelijk gelimiteerd tot 40? Stopt het dak met bewegen als je over de 40 gaat? Of wordt het gewoon afgeraden het te doen boven de 40 en is het verder je eigen verantwoordelijkheid?
edit met reactie op theecorner:
Quote:
Daarom moet ik binnen 25 jaar nog een Ferrari zien te krijgen en er nog een paar jaartjes van genieten voor ze lol op vier wielen gaan verbieden. Elektrische auto's zijn in hun huidige stadium echt niet zo geweldig als men wil doen denken. Je moet om de paar jaar de peperdure en slechte accu's vervangen, ze zuipen stroom die ook ergens vandaan moet komen, en je komt er met geluk een paar honderd kilometer ver mee voor je hem uren aan de lader moet hangen. Dan is even naar Frankrijk rijden in een dag er niet meer bij... Dat wordt een weektrip met laadpauzes. Hybride ben ik zeker voor, maar volledig elektrisch heeft teveel problemen om in de nabije toekomst een totale vervanger van verbrandingsmotoren te worden. Kijk naar de Volkswagen XL1 conceptwagen. Dat ding rijdt dik 1 op 100. Dát is de toekomst. Zuinig, schoon, maar niet de onhandigheden van een elektrische wagen.
Nice.... Theecorner is autocorner geworden, maar ik denk persoonlijk dat pakweg over 25 jaar de helft van de auto's die in Nederland geregistreerd staan elektrische auto's zijn. Schone energie is immers de toekomst aangezien fossiele brandstoffen uitgeput beginnen te raken, zal men toch te zijner tijd moeten overstappen op andere schonere onuitputtelijke alternatieven! ;-D
Gepost door: Mr. Cheapo! op 06-01-2014 06:22
Gepost door: Mr. Cheapo! op 06-01-2014 06:22
Hey, ik ben geen olifant
Dat is ook niet echt zwaar 680kg. Zou niet weten hoe een Lotus voelt (nooit in gereden) maar zal wel rap trekken dan.
Bij mijn module werkt het zo, als je onder de 40 km/h zit kun je de dop eraf doen. Kom je daarboven, dan stopt het, blijft je deksel bijvoorbeeld halverwege staan. Rem je een beetje en kom je weer onder de 40 kilometer, dan kun je de button weer omhoog doen en gaat ie weer verder. Denk eerlijk gezegd dat dit bij de meesten wel zo werkt. Als je dus 100 km/h gaat en je doet de klemmen los en doet het knopje omhoog doet de auto een piepsignaaltje geven en gaat de dop er niet vanaf Dus doet ie niets haha. Anders waait ie er vast vanaf, of je stijgt op ofzo
Dat laatste heeft misschien ook wel wat trouwens.
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Frietjesssss❤
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Quote:
Volgens mij slurpt de Veyron nog meer ;p
[..]
Gewoon de 1305 PK motor van de Ultimate SSC Aero TT (updated version van 2009)
Overigens, wie dafuq koopt nou zo'n wagen trouwens? Lijkt me echt supervet om zoiets te hebben hoor, maar hij is niet te betalen en met een 6,3 liter motor twin turbo is het een race van tankstation naar tankstation :') En het is volgens mij niet te berijden, want dat gaat way te snel. Met zijn max. 437 Km/H. Damn
Gepost door: King Bowser op 05-01-2014 10:22 (theecorner pagina 603)
Gewoon de 1305 PK motor van de Ultimate SSC Aero TT (updated version van 2009)
Overigens, wie dafuq koopt nou zo'n wagen trouwens? Lijkt me echt supervet om zoiets te hebben hoor, maar hij is niet te betalen en met een 6,3 liter motor twin turbo is het een race van tankstation naar tankstation :') En het is volgens mij niet te berijden, want dat gaat way te snel. Met zijn max. 437 Km/H. Damn
Gepost door: King Bowser op 05-01-2014 10:22 (theecorner pagina 603)
''Zonder backlog ben je uitgespeeld.''
Stuurbekrachtiging merk je alleen bij het wegrijden, inparkeren en andere dingen bij lage snelheid. Als je eenmaal rijdt merk je er weinig van naar mijn ervaring. Heb proefritten gemaakt in MX'en zonder, en moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik het heb. Maakt rijden net wat relaxter.
Blijf het wel apart vinden van die systemen Als het zo gevaarlijk is om boven de 40 (of 20, wat het standaard ook is) met het mechanisme in werking te rijden, dan zou ik het juist snel afmaken, en niet het dak halverwege laten hangen. Dan krijg je veel winddruk op het mechanisme lijkt me. Maarja, ik vind elektrische daken sowieso overbodige luxe
@DestroyMichelle
Motortopic is er niet nee Wordt hier ook wel eens over gepraat, dus ga gerust je gang. Is de Roland Garros editie niet die donkergroene met beige interieur? Dan heb je in elk geval al de juiste kleurcombinatie te pakken
@Davidov
Veyron drinkt in een kwartiertje zijn 100 liter tank leeg op topsnelheid, volgens geruchten Zo even uit het hoofd is dat een verbruik rond de 1 op 1. Ook bij normaal rijden lust hij wel wat benzine, gok ik xD
Hey, ik ben geen olifant
Dus al zou jij zo'n systeem maken, dan zou je zorgen dat als je boven het limiet komt de deksel er in een keer keihard opgerost word binnen een seconde? Haha, wel lekker snel iig. Meen dat het totaal een seconde of 10/12 duurt. Electrische daken vind ik echt veel beter, anders moet je uitstappen enzo en eraf halen, wegstoppen blablabla (klinkt vermoeiend)
@ Davidov: Ik zou het niet weten, ik heb ze beiden niet haha. Maar ik vind dat mijn 2.0 16V al zuipt als een bezopen tard, dus ik denk idd dat een 6.3 met twin turbo (maakt dat uit in brandstof?! wel toch?) veel meer zuipt. Laten we zeggen een op een emmer?
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Hey, ik ben geen olifant