Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Algemene autotopic

[Begin]  |51|52|53|54|55|56|57(131)  [Eind]
Mathiask
Door Mathiask (609 reacties) op 17-12-2013 19:23
Ik ga na de motordiagnose cursus binnenkort ook op plaatwerk-en las cursus. Daarna masterclass lassen en plaatwerk doen en HOPPA laat dat oldtimertje maar komen. Sinds ik mijn mito heb (ondertussen ook alweer 70456 op de teller :/ ) ben ik steeds meer aan't kijken naar een oudje om te raggen en dan vooral fiat, alfa romeo en lancia. Ben gek van die italianen. Ford mustangs blijven vet, maar zijn in vergelijking met de iets minder geliefde italianen VERDOMD duur. Ter vergelijking: een leuke fiat of alfa gt/spider modelletje zet je 5k terug. Voor eenzelfde roestbak betaal je bij ford 15k of meer. NOU LATURS!
Hogeschool Zuyd
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 19-12-2013 14:53
Quote:
Ik ga na de motordiagnose cursus binnenkort ook op plaatwerk-en las cursus. Daarna masterclass lassen en plaatwerk doen en HOPPA laat dat oldtimertje maar komen. Sinds ik mijn mito heb (ondertussen ook alweer 70456 op de teller :/ ) ben ik steeds meer aan't kijken naar een oudje om te raggen en dan vooral fiat, alfa romeo en lancia. Ben gek van die italianen. Ford mustangs blijven vet, maar zijn in vergelijking met de iets minder geliefde italianen VERDOMD duur. Ter vergelijking: een leuke fiat of alfa gt/spider modelletje zet je 5k terug. Voor eenzelfde roestbak betaal je bij ford 15k of meer. NOU LATURS!
Gepost door: Mathiask op 17-12-2013 19:23
Wel handig om een plaatwerk en lascursus te nemen als je een oude Italiaan gaat kopen ja Zijn wel prachtig meestal. Die oude spiders zijn schoonheden, en best betaalbaar in aanschaf.

Ben zelf ook dol op klassiekers, maar heb totaal niet het geld om er eentje te onderhouden Wil volgend jaar als ik mijn leven weer wat op de rails heb en een inkomentje heb misschien nog wel een Suzuki Samurai naast m'n MX-5. Spotgoedkoop in aanschaf en onderhoud, en geweldige wagens om lekker af te trappen in het terrein Terreinrijden lijkt me echt een prachtige hobby. Dan heb ik 2 onpraktische plezierauto's xD


Zondag is de Paul Walker meet in Nieuwegein trouwens! Ga ik uiteindelijk nog iemand van BG tegenkomen daar? Enkele weken terug werden er al 1600 auto's verwacht, dus dat zijn er ondertussen vast al meer. Veel zal uiteindelijk niet komen opdagen, maar minstens 1000 wagens gaat wel lukken denk ik. Dus wordt zeker een mooi eerbetoon!
Hey, ik ben geen olifant
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 22-12-2013 21:17
Ben een beetje benieuwd eigenlijk naar wat jullie mening is over twee nieuwe banden... Mijn voorbanden zijn een beetje aan de gladde kant (schijnt, ik rij er prima mee whaha) maar als ik nu twee nieuwe banden bestel/koop, waar zouden jullie die plaatsen? Ja, onder de auto, maar doen jullie die voor of achter?

De Kwikfit waar ik het vaak laat doen zegt achter. Dit ook i.v.m overstuur (uitbreken van de achterkant) maar mijn vrouw zegt die moet je voor doen, want daar moet je het meeste grip hebben omdat je daar ook mee stuurt.

Opzich heeft ze wel gelijk, maar ik heb liever dat als mijn auto gaat glijden dat ik onderstuur heb (sturen maar zeg maar rechtdoor gaan door ijs o.i.d) aangezien je dan gas kunt loslaten en eventueel mits mogelijk remmen. Overstuur (uitbreken achterkant) begin je bar weinig tegen als dit goed gebeurt...

Overigens ben ik zelf vaak in de winter vaak op grote terreinen te vinden om mijn auto lekker over het ijs te laten glijden. En hier merk je idd dat als je gas geeft en je stuur plots omgooit dat je rechtdoor gaat onafgeweken, dat je dit ook kunt corrigeren door je stuur minder ver om te gooien en gas los te laten (en eventueel remmen)
Als ik de handrem aan trek en het stuur omgooi, dan gaat uiteraard de achterkant alle kanten op, en dit corrigeer je minder snel en goed. Als je ook gaat spinnen, dan ga je ook.

Dus ik zou zeggen, nieuwe banden achter, oude banden naar voor. Overigens heb ik gewoon voorwielaandrijving dus niets bijzonders. (weet niet of dat uitmaakt trouwens, maar voor de kenners onder ons )
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
SGT xan
Door SGT xan (3358 reacties) op 22-12-2013 21:23
Als je alleen voor of achter nieuwe banden erop zet, kun je deze het beste achter op de auto zetten. Overstuur is lastiger te corrigeren dan onderstuur, waardoor onderstuur veiliger is. Of je nu een voorwiel of -achterwiel aangedreven auto hebt maakt niet uit, het beste is om de nieuwste banden achter te plaatsen.
NNID: SGT_XAN XGT: runfatboyrun444
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 22-12-2013 21:41
Ja dat dacht ik dus ook al idd. Denk ook wel dat ik ze (weer) achter laat zetten, want dat word vaak ook geadviseerd. Maar omdat we het er toevallig over hadden mijn vrouw en ik, dacht ik ik zal het eens opzoeken. Maar de meningen lopen nogal uiteen.
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 22-12-2013 22:43
Ik zou de slechtste twee vervangen. Als je voorbanden slechter zijn dan je achterbanden, zou ik voor vervangen. Overstuur met een FWD Peugeot 206 lijkt me vrij sterk eerlijk gezegd, behalve in de sneeuw, maar dan moet je wel heel roekeloos rijden. De kans op onderstuur lijkt me stukken reëler, en als men zegt dat je voorbanden glad zijn en je daarom banden wil vervangen, zou ik dus ook de voorbanden vervangen, en niet die achter.

In de sneeuw merk je dus inderdaad al dat jouw auto eentje is die neigt naar onderstuur, zoals ongeveer elke FWD auto. Zelfs in de sneeuw heb je je handrem nodig om overstuur te creëren. Een FWD is idd meestal lastig te redden uit een spin, zelfs met goede banden, omdat je gewoon geen controle hebt over je achterwielen eigenlijk. Als ik het gas intrap in de sneeuw, breekt mijn achterkant meteen uit, omdat mijn auto RWD is Ik heb weer nauwelijks onderstuur, en zou dus mijn achterbanden eerder vervangen dan voor. Maar goed, ik ben geen expert, dus misschien lul ik uit mijn nek xD

[edit] Okay, blijkbaar lulde ik inderdaad uit mijn nek even gegoogled, en blijkbaar is achter inderdaad het beste. Heb zelf echt nog nooit overstuur gehad in een FWD auto, zelfs niet als ik het opzettelijk probeerde te creëren, maar goed, ik zal geen tientallen experts tegen gaan spreken [/edit]


Vandaag was dus de Walker tribute meeting, en ik moet zeggen dat jullie vrij weinig gemist hebben. Leuke auto's aanwezig, maar de sfeer, het weer en de mate van respectbetuiging voor Walker was vrij middelmatig. Mijn volledige verslag is hier te lezen, met fotootjes. Hier ook nog een paar:







Hey, ik ben geen olifant
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 23-12-2013 07:53
Ik krijg wel overstuur als ik mijn best doe hoor haha. Maar meestal is dat op een open terrein als ik ga slippen. Niet in het verkeer. En trust me, ik vind het leuk om gas te geven in een rotonde die vol ijs ligt hehe. Overigens altijd een klein beetje en op een verantwoorde manier. Ook zal ik nooit ander verkeer (bewust) in gevaar brengen.

Maar ik heb het idd nog nooit meegemaakt als ik gewoon rij. Onderstuur wel, dat gebeurt regelmatig. Hoewel de laatste tijd spint de auto zelfs af en toe bij regenachtig weer, terwijl ik bijna geen gas geef (altijd netjes weg rijden)

Maar denk idd dat het dan gewoon weer achter word. Aangezien de meesten dit zeggen en degenen die voor zeggen vaak een berg commentaar krijgen van de ''achter'' roepers haha. Thnx beiden.

Leuke foto's trouwens. Zal straks even je verslag lezen. Ben wel nieuwsgierig
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Poltergeist81
Door Poltergeist81 (389 reacties) op 23-12-2013 08:11
Altijd zorgen dat je achter meer grip hebt dan voor.
Tijdens een gewone situatie maakt het natuurlijk weinig, maar als je hard moet remmen en het verschil in grip tussen voor en achter is te groot, dan loop je het gevaar dat je wordt ingehaald door je achterkant.
Als je 2 speelgoed auto's hebt is dit makkelijk te simuleren.
Eentje de voorwielen vastlijmen( grip voor) en de ander achter( grip achter) als je ze nu van een helling laat rijden zie je het effect.
Gamertag:Poltergeist06 Voeg me maar toe!!
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 05-01-2014 20:04
Quote:
[..]

Die Porsche 7-handbak hebben ze van The Fast and the Furious afgekeken

(Image)

Als je toch een andere motor er in wilt leggen, kun je ook kiezen voor de rotatie motor uit de RX-7 (eventueel met dubbele turbo )

Er is toch ook een autocorner of niet?
Gepost door: SGT xan in de theecorner op 05-01-2014 19:58
Ja, die is er

De motor uit een FD RX-7 in de MX is wel mijn droom ja, maar vind maar eens zo'n ding in Nederland Daarnaast is het een aardig karwei een wankelmotor in de motorruimte van een 'normale' motor te krijgen, gezien de zeer verschillende dimensies. Om over het onderhoud en verbruik nog maar te zwijgen xD Maar als ik ooit geld over heb, zou ik het doen.
Hey, ik ben geen olifant
SGT xan
Door SGT xan (3358 reacties) op 05-01-2014 20:12
Dit is ook een leuke optie voor de MX-5, standaard 202 pk meer wil je denk ik niet eens hebben in een MX-5.
NNID: SGT_XAN XGT: runfatboyrun444
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 05-01-2014 20:54
Verschil is dat ik bij de SR20DET zelf motorsteunen, uitlaatconfiguraties en weet ik wat moet maken, en dat een 1.8 uit een andere MX ongeveer plug&play is Ik ben niet echt een mechanisch wonderkind ofzo, dus ik hou het simpel denk ik xD Als ik dan later eens geld heb kan er een turbo of supercharger op, en dan haal je moeiteloos 200+ PK.
Hey, ik ben geen olifant
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 06-01-2014 08:11
Vervolg van de theecorner:

Quote:
@Bowser
Haha, daarvoor heeft Porsche nu de 7-handbak
(Image)

De MX is qua leeg gewicht maar 950 kilo zelfs Krijg je met een handmatige softtop en bijna geen luxe. Zit erover te twijfelen dit jaar een 1.8 motor erin te laten leggen uit de latere modellen. Dan zit je aan 131PK standaard. Net wat meer basisvermogen.

@Care
Volledig elektrisch lijkt me niet, maar hybride is denk ik wel de toekomst. Kijk maar de prestaties van de McLaren P1, LaFerrari en Porsche 918. Verbruik en uitstoot omlaag, prestaties omhoog. Ik zou echt niet tegen een volledig elektrische supercar kunnen. Neemt een paar van de belangrijkste aspecten weg; geluid, schakelen en zelfs de krachtopbouw van een verbrandingsmotor vind ik erbij horen Lekker toeren maken.

@Bowser 2
De SSC is zeker niet elektrisch Gewoon een lompe, CO2 spuwende V8.

Gepost door: Fant op 05-01-2014 19:49
Oh ik dacht ergens eens gelezen te hebben dat SSC electrische autos maakte (onderandere) maar zal het dan verkeerd begrepen hebben. My bad.

Dat scheelt helemaal dan 950kg. Niet dat dat weinig is haha, til het maar eens op zou ik zeggen, maar toch. Tegenover een wagen van 1127 heeft ie toch een stuk minder te trekken Dat een hard of soft-top zoveel uitmaakt joh, nooit gedacht. Het voelt helemaal niet zwaar aan bij mij eerlijk gezegd, kan me ook niet voorstellen dat daar zoveel gewicht in gaat.

Overigens wel heel relaxed, want er zit zo'n module in bij mij waardoor ik tot 40 Km/H de deksel eraf kan doen :') Geeft altijd weer leuke blikken als je voor 't stoplicht staat en dan in de drukte rustig weg rijdt. Moet je die mensen achter je dan eens zien whaha
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 06-01-2014 12:43
Nouja, het zal wel niet alleen aan het dak liggen Zo'n 206cc heeft ook nog meer snufjes die de MX-5 niet heeft, gok ik. Achterstoelen, airco(?), airbags, elektrische spiegels etc. De MX-5 is heerlijk basis. Mijn enige luxe zijn elektrische ramen (die de helft van de tijd niet fatsoenlijk werken xD), ABS en stuurbekrachtiging. Maar ze rijden er ook rond zonder dat alles. Het dak zal wel niet héél veel verschillen. De laatste generatie MX-5 is zowel met handmatige softtop als elektrische hardtop te krijgen, en daar scheelt het maar iets van 40 kilo geloof ik. Dat verschil heb je al dubbel opgeheven als je een passagier meeneemt

Maarja, 950 is nog aardig wat ja xD Een eerste generatie Lotus Elise weegt maar rond de 680 kilo Dat vind ik zulke geweldige wagens. Puur en alleen voor rijgenot gemaakt, en verder alles eruit gestript.

Zo'n module is wel grappig ja Heb ik wel eens op een derde generatie MX gezien. Hoe werkt dat nou eigenlijk met die snelheidslimiet? Wordt de auto tijdelijk gelimiteerd tot 40? Stopt het dak met bewegen als je over de 40 gaat? Of wordt het gewoon afgeraden het te doen boven de 40 en is het verder je eigen verantwoordelijkheid?

edit met reactie op theecorner:
Quote:
Nice.... Theecorner is autocorner geworden, maar ik denk persoonlijk dat pakweg over 25 jaar de helft van de auto's die in Nederland geregistreerd staan elektrische auto's zijn. Schone energie is immers de toekomst aangezien fossiele brandstoffen uitgeput beginnen te raken, zal men toch te zijner tijd moeten overstappen op andere schonere onuitputtelijke alternatieven! ;-D
Gepost door: Mr. Cheapo! op 06-01-2014 06:22
Daarom moet ik binnen 25 jaar nog een Ferrari zien te krijgen en er nog een paar jaartjes van genieten voor ze lol op vier wielen gaan verbieden. Elektrische auto's zijn in hun huidige stadium echt niet zo geweldig als men wil doen denken. Je moet om de paar jaar de peperdure en slechte accu's vervangen, ze zuipen stroom die ook ergens vandaan moet komen, en je komt er met geluk een paar honderd kilometer ver mee voor je hem uren aan de lader moet hangen. Dan is even naar Frankrijk rijden in een dag er niet meer bij... Dat wordt een weektrip met laadpauzes. Hybride ben ik zeker voor, maar volledig elektrisch heeft teveel problemen om in de nabije toekomst een totale vervanger van verbrandingsmotoren te worden. Kijk naar de Volkswagen XL1 conceptwagen. Dat ding rijdt dik 1 op 100. Dát is de toekomst. Zuinig, schoon, maar niet de onhandigheden van een elektrische wagen.
Hey, ik ben geen olifant
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 06-01-2014 14:30
Hmm, achterstoelen wil ik ze niet noemen. Maar je zou er theoretisch gezien kunnen zitten als je voorin twee aziaatjes hebt die niet groter zijn dan twee turven hoog. Achter mij kan niemand zitten. Airco heb ik niet (helaas) maar daarentegen wel weer dat de dop eraf kan Airbags alleen voor volgens mij. Electrische spiegels wel idd. Zonder stuurbekrachtiging is echt ruk, dat stuurt lomp zwaar als je met gewend bent. Mijn vrouw had een Hyundai Excel (ofzo) en daarna kreeg ze een Opel Corsa C. Maar die Corsa vond ik zelfs licht sturen, dus zij moest echt heel erg wennen haha.

Dat is ook niet echt zwaar 680kg. Zou niet weten hoe een Lotus voelt (nooit in gereden) maar zal wel rap trekken dan.

Bij mijn module werkt het zo, als je onder de 40 km/h zit kun je de dop eraf doen. Kom je daarboven, dan stopt het, blijft je deksel bijvoorbeeld halverwege staan. Rem je een beetje en kom je weer onder de 40 kilometer, dan kun je de button weer omhoog doen en gaat ie weer verder. Denk eerlijk gezegd dat dit bij de meesten wel zo werkt. Als je dus 100 km/h gaat en je doet de klemmen los en doet het knopje omhoog doet de auto een piepsignaaltje geven en gaat de dop er niet vanaf Dus doet ie niets haha. Anders waait ie er vast vanaf, of je stijgt op ofzo
Dat laatste heeft misschien ook wel wat trouwens.

https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Destroymichelle
Door Destroymichelle (5418 reacties) op 06-01-2014 15:25
Misschien ook eens een motortopic inwijden, of is die er al? hehe. Ben eerst voor het motorrijbewijs gegaan en eind deze maand eindelijk voor de auto eens. Autotje staat al op me te wachten... Een peugeot 206 CC Roland Garros 1.6 16V met 207cc velgen Voor een eerste auto bij lange na niet slecht zeg ik zo (ook nieuwe koplampen en achterlichten erin gezet)
Frietjesssss❤
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 06-01-2014 16:01
Goeie eerste auto idd Welkom in de club haha. Is het een knappe schadeloze wagen? Of is het eerst een botsauto (zoals veel mensen doen om ervaring op te doen etc) Hoeft natuurlijk niet, ik had hiervoor een 106 en ook nooit schade opgelopen. Maar gaat om het idee haha.
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Davidov
Door Davidov (13630 reacties) op 06-01-2014 17:01
Quote:
[..]
Gewoon de 1305 PK motor van de Ultimate SSC Aero TT (updated version van 2009)

Overigens, wie dafuq koopt nou zo'n wagen trouwens? Lijkt me echt supervet om zoiets te hebben hoor, maar hij is niet te betalen en met een 6,3 liter motor twin turbo is het een race van tankstation naar tankstation :') En het is volgens mij niet te berijden, want dat gaat way te snel. Met zijn max. 437 Km/H. Damn
Gepost door: King Bowser op 05-01-2014 10:22 (theecorner pagina 603)
Volgens mij slurpt de Veyron nog meer ;p
''Zonder backlog ben je uitgespeeld.''
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 06-01-2014 17:57
@Bowser
Stuurbekrachtiging merk je alleen bij het wegrijden, inparkeren en andere dingen bij lage snelheid. Als je eenmaal rijdt merk je er weinig van naar mijn ervaring. Heb proefritten gemaakt in MX'en zonder, en moet zeggen dat ik wel blij ben dat ik het heb. Maakt rijden net wat relaxter.

Blijf het wel apart vinden van die systemen Als het zo gevaarlijk is om boven de 40 (of 20, wat het standaard ook is) met het mechanisme in werking te rijden, dan zou ik het juist snel afmaken, en niet het dak halverwege laten hangen. Dan krijg je veel winddruk op het mechanisme lijkt me. Maarja, ik vind elektrische daken sowieso overbodige luxe

@DestroyMichelle
Motortopic is er niet nee Wordt hier ook wel eens over gepraat, dus ga gerust je gang. Is de Roland Garros editie niet die donkergroene met beige interieur? Dan heb je in elk geval al de juiste kleurcombinatie te pakken

@Davidov
Veyron drinkt in een kwartiertje zijn 100 liter tank leeg op topsnelheid, volgens geruchten Zo even uit het hoofd is dat een verbruik rond de 1 op 1. Ook bij normaal rijden lust hij wel wat benzine, gok ik xD
Hey, ik ben geen olifant
King Bowser
Door King Bowser (15698 reacties) op 06-01-2014 18:49
Ja grotendeels wel idd. Maar als je gewend bent met stuurbekrachtiging te rijden en opeens rij je in een auto zonder, dan merk je dat met alles. Natuurlijk bij het rijden niet zo zwaar als bij het inparkeren dat is een feit

Dus al zou jij zo'n systeem maken, dan zou je zorgen dat als je boven het limiet komt de deksel er in een keer keihard opgerost word binnen een seconde? Haha, wel lekker snel iig. Meen dat het totaal een seconde of 10/12 duurt. Electrische daken vind ik echt veel beter, anders moet je uitstappen enzo en eraf halen, wegstoppen blablabla (klinkt vermoeiend)

@ Davidov: Ik zou het niet weten, ik heb ze beiden niet haha. Maar ik vind dat mijn 2.0 16V al zuipt als een bezopen tard, dus ik denk idd dat een 6.3 met twin turbo (maakt dat uit in brandstof?! wel toch?) veel meer zuipt. Laten we zeggen een op een emmer?
https://wlo.link/@PRGames. Live every Friday 20:00CET. - PRGames merch: https://prgames.creator-spring.com
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 06-01-2014 20:53
Ik zou zorgen dat óf de auto gelimiteerd is tot het dak omhoog/naar beneden is, of dat hij de cyclus gewoon afmaakt 80 rijden met een dak wat halverwege zijn routine zit lijkt me slechter dan dat hij die routine afmaakt tijdens de acceleratie. Mijn softtop kan er overigens af zonder uit te stappen. Ik rits het ruitje eruit van binnen, maak twee klemmen los en gooi het dak achterover Gaat in 5 seconden als je het onder de knie hebt, en kan tot aan de topsnelheid van de auto. Erop doen zonder uitstappen is wat lastiger
Hey, ik ben geen olifant
[Begin]  |51|52|53|54|55|56|57(131)  [Eind]