Quote:
Wow, die is echt heel vet inderdaad Stoelen zijn ook aftermarket, maar staan heel strak, en inderdaad mooie wielen eronder! Erg netjes. Alleen geen fan van de witte reflectoren.
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
Zou je die van jou inruilen voor deze?
[..]
Wow, die is echt heel vet inderdaad Stoelen zijn ook aftermarket, maar staan heel strak, en inderdaad mooie wielen eronder! Erg netjes. Alleen geen fan van de witte reflectoren.
Gepost door: Fant op 06-06-2014 15:49
Wow, die is echt heel vet inderdaad Stoelen zijn ook aftermarket, maar staan heel strak, en inderdaad mooie wielen eronder! Erg netjes. Alleen geen fan van de witte reflectoren.
Gepost door: Fant op 06-06-2014 15:49
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Quote:
Haha, nope, dat niet! Ik hou meer van de eerste generatie met de klaplampen. Daarnaast heeft die van mij teveel emotionele waarde gekregen over de jaren [..]
Zou je die van jou inruilen voor deze?
Gepost door: Doobieters op 06-06-2014 19:18
Zou je die van jou inruilen voor deze?
Gepost door: Doobieters op 06-06-2014 19:18
Vanavond gezellig meegereden met een toerrit van de plaatselijke kevergarage. Was eigenlijk voor Volkswagen oldtimers, maar ze maakten aan uitzondering voor me
Was een hele toffe avond. Ben dol op kevers, en mijn MX leek natuurlijk een supercar qua performance tussen al die trage oldtimertjes
Hey, ik ben geen olifant
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
Dit is hem geworden dus De advertentie klopte geen hol van. Is een 4.0 6-inlijn met 250pk op de achterwielen. Het ding is uiterlijk en vooral qua interieur vrij belabberd. Alles hangt los en is vies, maar dat doet er niet zo toe. De motor is recent een heleboel aan vervangen en loopt perfect. De automaatbak is recent vervangen en schakelt goed. Paar elektrische mankementjes (koplampen werken bijv. momenteel niet), maar het is een project Je kunt natuurlijk geen perfecte auto verwachten voor €500. Nouja, een Golf misschien wel, maar geen Jaguar. Ooit was dit een peperdure auto met alle mogelijke opties, en bijna alles werkt nog. We hebben een elektrisch schuifdak, elektrisch verstelbare stoelen/spiegels/ramen, stoelverwarming (Werkt helaas niet), cruise control, van die swaggy houten tafeltjes achterin en nog het leukste: zo'n enorme ouderwetse autotelefoon xD In het weekend deze wagen bekijken als potentiële Carbagerun auto Is een Jaguar/Daimler XJ40 met 3.5l 6-inlijn 220pk ongeveer. Even kijken in welke staat het ding is. Heeft nog APK tot februari volgend jaar, maar een Jag voor 500 wekt natuurlijk wel argwaan. We zullen het zien!
(Image)
Gepost door: Fant op 12-06-2014 16:47
(Image)
Gepost door: Fant op 12-06-2014 16:47
Het rijden in dit ding is echt een genot. Het enige wat de beleving verpest is de benzinemeter die gewoon voor je ogen daalt. Er zit een tripcomputer in die het verbruik aangeeft, en daar wordt je echt niet vrolijk van. Maarja, we gaan hem tot de run niet héél veel gebruiken. Gewoon een beetje opknappen en af en toe een lange rit mee doen (op de cruise control bij constante snelheid is ie niet héél dorstig) en dan in februari de rally ermee rijden. Hij stamt uit 1990, dus volgend jaar mag hij al in de kwartregeling!
Ohja, het ding heeft ervaring! Vorig jaar heeft hij ook meegereden met de Carbagerun wintereditie. De mensen waar we hem van kochten hebben hem wel érg slecht behandeld soms. Niet motorisch hoor; dat zit allemaal wel goed, maar er is op getekend met benzinestift, hij is erg smerig van binnen en er hangt van alles los in het interieur. We gaan proberen hem weer een beetje in semi-originele staat terug te brengen, in elk geval het interieur. Exterieur moet natuurlijk wel wat opgepimpt worden voor de run
Anyway, pics or it didn't happen:
Meer hier. Nog geen tijd gehad voor een echt goede photoshoot. Gaat morgen wss gebeuren.
Hey, ik ben geen olifant
Dura lex, sed lex
Na de run... dat moeten we dan maar zien Of verkopen, of houden, schorsen en in de kwartregeling doen zodra het kan, (de wegenbelasting is de grootste kostenpost. Ding weegt 1700 kilo) gezien het dan officieel een oldtimer is. Momenteel is het een prijzige auto qua vaste lasten (belasting is bijna 100 per maand, verzekering 45. Maar we verdelen het over 4 man allemaal, dus dat scheelt).
Hey, ik ben geen olifant
Beter technisch in orde en uiterlijk verneukt dan andersom. Lijkt me een zeer geschikte auto voor de carbagerun: comfortabel, lekkere motor, ruim, luxe etc.
Verder is de auto gewoon mooi van lelijkheid. Niet het model, dat vind ik oprecht wel mooi, maar gewoon de staat waarin de auto is. Draagt allemaal bij aan de charme.
Maar is het nou een Jaguar of een Daimler? Of heeft de auto gewoon een persoonlijkheidsstoornis?
@ Fernando93:
Leuke auto, geniet ervan! Moet wel goed komen met dit mooie weer lijkt me.
Wel jammer van de pech, maar ja, ook dat hoort bij autorijden.
edit: okay... Het zit hem blijkbaar in de woorden 'U n i o n J a g', een flauwe woordspeling die ik wou maken :') Als ik dat in een bericht probeer te doen weigert hij het te plaatsen. Heel vreemd.
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
Je zou naar de Alpen toe kunnen daar zijn natuurlijk wel winterse omstandigheden en het Is niet de wereld uit. Het Is echter niet gratis om daar naar toe te rijden.
Technisch is hij in orde ja! Dat vonden we het belangrijkste. We gaan er zeker nog lange ritten mee maken, het liefst inderdaad ook onder winterse omstandigheden, maar dat wordt wel lastig denk ik, tenzij we een strenge winter krijgen.
Na de run... dat moeten we dan maar zien Of verkopen, of houden, schorsen en in de kwartregeling doen zodra het kan, (de wegenbelasting is de grootste kostenpost. Ding weegt 1700 kilo) gezien het dan officieel een oldtimer is. Momenteel is het een prijzige auto qua vaste lasten (belasting is bijna 100 per maand, verzekering 45. Maar we verdelen het over 4 man allemaal, dus dat scheelt).
Gepost door: Fant op 15-06-2014 16:50
Na de run... dat moeten we dan maar zien Of verkopen, of houden, schorsen en in de kwartregeling doen zodra het kan, (de wegenbelasting is de grootste kostenpost. Ding weegt 1700 kilo) gezien het dan officieel een oldtimer is. Momenteel is het een prijzige auto qua vaste lasten (belasting is bijna 100 per maand, verzekering 45. Maar we verdelen het over 4 man allemaal, dus dat scheelt).
Gepost door: Fant op 15-06-2014 16:50
Dura lex, sed lex
Quote:
De Alpen zijn wel ver hoor. Heen en terug is al snel 2000 kilometer. Met een auto die max. 1:10 rijdt (gokje) tikt dat snel aan. En qua afstand had je dan ook al naar Zweden kunnen rijden.[..]
Je zou naar de Alpen toe kunnen daar zijn natuurlijk wel winterse omstandigheden en het Is niet de wereld uit. Het Is echter niet gratis om daar naar toe te rijden.
Gepost door: Lars1216 op 15-06-2014 17:35
Je zou naar de Alpen toe kunnen daar zijn natuurlijk wel winterse omstandigheden en het Is niet de wereld uit. Het Is echter niet gratis om daar naar toe te rijden.
Gepost door: Lars1216 op 15-06-2014 17:35
Ik denk dat je dan beter naar Duitsland kunt gaan en even flink gas geven op de autobahn. Bij hoge snelheden komen eventuele verborgen problemen vaak ook wel snel aan het licht.
@Fernando
Toffe wagen! Wielen staan leuk, en het is cabrio, dus dat is altijd goed.
@TRV
Extreem comfortabel! Ook achterin, wat wel een vereiste was voor ons gezien we met 4 man gaan. De auto is idd in vrij lelijke staat, maar ik wil hem zelf wel weer wat mooier maken. Dacht er zelf aan om de auto over te rollen in bijv. zwart en dan op het dak de Engelse vlag te verven.
En het is een Jaguar in Daimler uitvoering. Daimler was ooit een los merk wat door Jag is opgekocht en is gebruikt om hun topuitvoeringen van sommige modellen aan te duiden. Het heeft niks te maken met het Duitse Daimler, wat veel mensen denken
@TRV 2
Naar de alpen ermee doen we maar even niet nee. Wat te prijzig 1:10 haal je met geluk. Misschien eens een slipcursus of driftcursus ermee doen. Kan wel op het plaatselijke circuit hier.
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
Eventuele gebreken inderdaad wel. Maar hoe de auto zich gedraagt bij het rijden onder winters omstandigheden kom je dan niet achter natuurlijk. En daar moet je toch aan wennen want ook al zijn er geen gebreken elke auto gedraagt zich anders. Slipcursus kan mogelijk wel hetzelfde effect geven inderdaad. [..]
De Alpen zijn wel ver hoor. Heen en terug is al snel 2000 kilometer. Met een auto die max. 1:10 rijdt (gokje) tikt dat snel aan. En qua afstand had je dan ook al naar Zweden kunnen rijden.
Ik denk dat je dan beter naar Duitsland kunt gaan en even flink gas geven op de autobahn. Bij hoge snelheden komen eventuele verborgen problemen vaak ook wel snel aan het licht.
Gepost door: TRV op 15-06-2014 17:46
De Alpen zijn wel ver hoor. Heen en terug is al snel 2000 kilometer. Met een auto die max. 1:10 rijdt (gokje) tikt dat snel aan. En qua afstand had je dan ook al naar Zweden kunnen rijden.
Ik denk dat je dan beter naar Duitsland kunt gaan en even flink gas geven op de autobahn. Bij hoge snelheden komen eventuele verborgen problemen vaak ook wel snel aan het licht.
Gepost door: TRV op 15-06-2014 17:46
Voor de Alpen hoef je overigens niet perse naar Zwitserland ofzo. de Alpen beginnen al in Zuid Duitsland.
Dura lex, sed lex
Maar we gaan binnenkort wel naar het circuit hier in Emmen. Daar kun je goedkoop vrij rijden. Kunnen we de auto even pushen en kijken hoe dat gaat. Alpen is voor ons echt wat te ver/duur voor een testritje helaas.
Hey, ik ben geen olifant
Quote:
Misschien doen we één high speed run, maar we gaan voornamelijk met de auto cruisen, niet scheuren. Daarvoor heb ik de MX-5 Op de snelweg gewoon lekker cruise control op 100/120 en lekker kilometers vreten. Straks bij de run rijden we toch tussen enkele auto's die zelfs met 100 nog moeite gaan hebben, dus dan moeten we ook geen haast hebben.
Maar we gaan binnenkort wel naar het circuit hier in Emmen. Daar kun je goedkoop vrij rijden. Kunnen we de auto even pushen en kijken hoe dat gaat. Alpen is voor ons echt wat te ver/duur voor een testritje helaas.
Gepost door: Fant op 15-06-2014 20:14
Maar we gaan binnenkort wel naar het circuit hier in Emmen. Daar kun je goedkoop vrij rijden. Kunnen we de auto even pushen en kijken hoe dat gaat. Alpen is voor ons echt wat te ver/duur voor een testritje helaas.
Gepost door: Fant op 15-06-2014 20:14
Erg begrijpelijk. zou het zelf ook niet doen hoor haha, maar dacht van misschien met zijn 4 en, meteen gezellige vakantie eraan plakken.
Dura lex, sed lex
Vandaag even wat betere foto's gemaakt van onze Carbagerun Jaguar. hier te zien Ook weer een stuk in gereden. Kan er geen genoeg van krijgen. Zo extreem anders dan mijn MX-5, maar allebei op hun eigen manier perfect. Onthou wel dat hij momenteel de styling van de vorige eigenaar heeft. We gaan hem zelf een stuk subtieler maken
Hey, ik ben geen olifant
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
Quote:
Een XJ Jag van €500 kan nooit perfect zijn. ik ben het helemaal met je eens dat het een fijne auto is maar perfect zal die niet zijn, niet voor €500.
Mooi dat je Golfje weer rijdt Fernando! Kun je in de zomer zorgeloos en dakloos genieten
Vandaag even wat betere foto's gemaakt van onze Carbagerun Jaguar. hier te zien Ook weer een stuk in gereden. Kan er geen genoeg van krijgen. Zo extreem anders dan mijn MX-5, maar allebei op hun eigen manier perfect. Onthou wel dat hij momenteel de styling van de vorige eigenaar heeft. We gaan hem zelf een stuk subtieler maken
Gepost door: Fant op 16-06-2014 23:50
Vandaag even wat betere foto's gemaakt van onze Carbagerun Jaguar. hier te zien Ook weer een stuk in gereden. Kan er geen genoeg van krijgen. Zo extreem anders dan mijn MX-5, maar allebei op hun eigen manier perfect. Onthou wel dat hij momenteel de styling van de vorige eigenaar heeft. We gaan hem zelf een stuk subtieler maken
Gepost door: Fant op 16-06-2014 23:50
Dura lex, sed lex