꿈에서 멀어져도 절대 서러워하지 않고 달려가 난 아직 어려
check ook ons forumpiej , http://www.funnyforum.nl
PSN ID: XR-NOFEAR17 | http://steamcommunity.com/id/rayxtr/ | http://myanimelist.net/profile/Rayxtr | http://psnprofiles.com/XR-NOFEAR17 [GamePC/PSVITA/PS2/PS3/PS4]
Quote:
Ik dacht dat ze staken vandaag? Ik had gister een spel opgestuurd en blijkbaar is hij vandaag daar binnengekomen.
Gepost door: NOFEAR17 op 15-12-2010 16:44
Gepost door: NOFEAR17 op 15-12-2010 16:44
Het blijkt dus zo te zijn dat de postbodes staken en de postbezorgers niet.
Ik wist overigens niet dat er verschil in zat.
Gehoord van een postbezorger die dus wel bezorgd.
Ook de pakketbezorgers staken niet is mij verteld.
Sometimes life is a BITCH.
'You can pick the game, but you can't change the rules.'
Het andere game wordt gelukkig door axelmusic over een paar dagen nog eens verstuurd... en het derde is nu ~één week te laat.
Maar ja, goed, 1/3 binnen!
Quote:
[..]
Het blijkt dus zo te zijn dat de postbodes staken en de postbezorgers niet.
Ik wist overigens niet dat er verschil in zat.
Gehoord van een postbezorger die dus wel bezorgd.
Ook de pakketbezorgers staken niet is mij verteld.
Gepost door: Wes the Wrecker op 15-12-2010 19:16
Het blijkt dus zo te zijn dat de postbodes staken en de postbezorgers niet.
Ik wist overigens niet dat er verschil in zat.
Gehoord van een postbezorger die dus wel bezorgd.
Ook de pakketbezorgers staken niet is mij verteld.
Gepost door: Wes the Wrecker op 15-12-2010 19:16
Het verschil tussen een postbode en een postbezorger is heel simpel.
Een postbezorger werkt maar parttime bij de post en daar wil TNT naar toe dus die hebben niets te klagen en bezorgen gewoon. De postbodes werken fulltime en daar gaan 3100 banen verloren en die staken dus!!
En de pakketbezorgers hebben nooit meegestaakt. Die gaan apart van TNT Post werken waarschijnlijk. Zie elders in dit topic, daar heb ik er al wat over neergezet.
Quote:
Ik dacht dat ze staken vandaag? Ik had gister een spel opgestuurd en blijkbaar is hij vandaag daar binnengekomen.
Gepost door: NOFEAR17 op 15-12-2010 16:44
Gepost door: NOFEAR17 op 15-12-2010 16:44
he, kijk dat biedt perspectief dat er toch nog wordt bezorgd.
Ik heb gisteren bad company 2 besteld, vandaag op de post, hopelijk morgen of overmorgen in de brievenbus! Laten we hopen! :p
Wat gebeurt er eigenlijk als je spel zoek is (aangezien veel post vedrwaald zijn)? Krijg je gewoon een nieuwe opgestuurd van de webshop, en hoe wil je bewijzen dat je het spel niet hebt ontvangen?
Het is namelijk zo dat een principe-akkoord tussen de bonden en TNT Post bereikt is. De stakingen zijn in ieder geval opgeschort tot de vakbondsleden zich over bovenstaand voorstel uitgesproken hebben.
Het hele bericht quote ik hieronder even, dan weten we ook allen hoe het zit.
Quote:
TNT sluit principeakkoord met vakbonden
Uitgegeven: 16 december 2010 07:05
Laatst gewijzigd: 16 december 2010 09:54
AMSTERDAM - TNT Post heeft een principeakkoord gesloten met de vakbonden Abvakabo FNV, CNV Publieke Zaak en BVPP over het beperken van het aantal gedwongen ontslagen vanwege de aangekondigde reorganisaties bij het bedrijf.
© NU.nl/Charles Batenburg Bekijk video
Dat meldde het postbedrijf donderdag. Door de reorganisaties, vanwege dalende postvolumes, vervallen 11.000 banen onder de productiemedewerkers van de onderneming.
Uitgaande van natuurlijk verloop zouden er naar verwachting 4500 gedwongen ontslagen aan de orde zijn. ''Dit aantal wordt nu gereduceerd door 1700 banen te behouden bij onder meer de Auto Unit en bij de Pakketservice van TNT Post'', zo meldde de onderneming.
Tijdelijke werkgelegenheid
Verder heeft TNT Post toegezegd de mogelijkheden te bekijken om bij toekomstige organisatieveranderingen bij het Auto-onderdeel nog eens tweehonderd banen te behouden. Ook biedt het concern aan driehonderd medewerkers tijdelijk werkgelegenheid tot eind 2013.
Een woordvoerder van TNT wilde het concrete aantal gedwongen ontslagen niet noemen. Ze wees daarbij op de tijdelijke werkgelegenheid en de tijdsduur van het traject.
''Je kunt het niet één op één zeggen, maar je hebt natuurlijk de rekensom van 4500 min 1700'', zo gaf ze aan. Daarmee zou het aantal gedwongen ontslagen, exclusief de ruimte voor meer banenbehoud, uitkomen op 2800.
Detachering
De partijen zijn het verder ook eens geworden om de inzet van TNT Mobility verder te versterken ''met als streven om nog eens vijfhonderd medewerkers minder in de WW te laten komen''. Daarnaast onderzoeken TNT Post en de vakorganisaties de mogelijkheden om medewerkers waarvan de baan vervalt, via een door een externe partij op te richten detacheringbedrijf, aan werk te helpen.
Om dit plan te laten slagen doen TNT Post en de vakorganisaties nadrukkelijk een ''gezamenlijk beroep op de overheid'', aldus TNT Post donderdag.
'Slecht akkoord'
Het principeakkoord is ''een slecht akkoord omdat het over vermindering van het aantal gedwongen ontslagen gaat, maar het is mooi dat we samen met de leden 2200 mensen uit een uitkering kunnen houden'', aldus Abvakabo FNV-bestuurder Peter Wiechmann donderdag in een reactie.
''TNT is nog niet van ons af'', voegt Inge Bakker van CNV Publieke Zaak toe. Zij wijst erop dat de gemaakte afspraken nu uitgevoerd moeten worden. ''Samen met de ondernemingsraad gaan we hier als vakbonden heel strak op zitten'', aldus Bakker.
Met de gemaakte afspraken worden ''de stakingen opgeschort tot de leden het definitieve akkoord hebben aangenomen''.
Tevreden
Vakbond BVPP is tevreden over het principeakkoord. ''Er viel verder niets meer uit te halen. Het was onmogelijk om het aantal ontslagen terug te brengen naar nul. De opdracht was om het aantal van 4500 zoveel mogelijk te beperken'', aldus bestuurder Paul Jekkers in een reactie.
Uitgegeven: 16 december 2010 07:05
Laatst gewijzigd: 16 december 2010 09:54
AMSTERDAM - TNT Post heeft een principeakkoord gesloten met de vakbonden Abvakabo FNV, CNV Publieke Zaak en BVPP over het beperken van het aantal gedwongen ontslagen vanwege de aangekondigde reorganisaties bij het bedrijf.
© NU.nl/Charles Batenburg Bekijk video
Dat meldde het postbedrijf donderdag. Door de reorganisaties, vanwege dalende postvolumes, vervallen 11.000 banen onder de productiemedewerkers van de onderneming.
Uitgaande van natuurlijk verloop zouden er naar verwachting 4500 gedwongen ontslagen aan de orde zijn. ''Dit aantal wordt nu gereduceerd door 1700 banen te behouden bij onder meer de Auto Unit en bij de Pakketservice van TNT Post'', zo meldde de onderneming.
Tijdelijke werkgelegenheid
Verder heeft TNT Post toegezegd de mogelijkheden te bekijken om bij toekomstige organisatieveranderingen bij het Auto-onderdeel nog eens tweehonderd banen te behouden. Ook biedt het concern aan driehonderd medewerkers tijdelijk werkgelegenheid tot eind 2013.
Een woordvoerder van TNT wilde het concrete aantal gedwongen ontslagen niet noemen. Ze wees daarbij op de tijdelijke werkgelegenheid en de tijdsduur van het traject.
''Je kunt het niet één op één zeggen, maar je hebt natuurlijk de rekensom van 4500 min 1700'', zo gaf ze aan. Daarmee zou het aantal gedwongen ontslagen, exclusief de ruimte voor meer banenbehoud, uitkomen op 2800.
Detachering
De partijen zijn het verder ook eens geworden om de inzet van TNT Mobility verder te versterken ''met als streven om nog eens vijfhonderd medewerkers minder in de WW te laten komen''. Daarnaast onderzoeken TNT Post en de vakorganisaties de mogelijkheden om medewerkers waarvan de baan vervalt, via een door een externe partij op te richten detacheringbedrijf, aan werk te helpen.
Om dit plan te laten slagen doen TNT Post en de vakorganisaties nadrukkelijk een ''gezamenlijk beroep op de overheid'', aldus TNT Post donderdag.
'Slecht akkoord'
Het principeakkoord is ''een slecht akkoord omdat het over vermindering van het aantal gedwongen ontslagen gaat, maar het is mooi dat we samen met de leden 2200 mensen uit een uitkering kunnen houden'', aldus Abvakabo FNV-bestuurder Peter Wiechmann donderdag in een reactie.
''TNT is nog niet van ons af'', voegt Inge Bakker van CNV Publieke Zaak toe. Zij wijst erop dat de gemaakte afspraken nu uitgevoerd moeten worden. ''Samen met de ondernemingsraad gaan we hier als vakbonden heel strak op zitten'', aldus Bakker.
Met de gemaakte afspraken worden ''de stakingen opgeschort tot de leden het definitieve akkoord hebben aangenomen''.
Tevreden
Vakbond BVPP is tevreden over het principeakkoord. ''Er viel verder niets meer uit te halen. Het was onmogelijk om het aantal ontslagen terug te brengen naar nul. De opdracht was om het aantal van 4500 zoveel mogelijk te beperken'', aldus bestuurder Paul Jekkers in een reactie.
Dit bericht komt van nu.nl en een korte versie is te vinden op NOS teletekst.
Quote:
Hi Sp4re
Thanks for placing your order with TheHut.com, order number ######
Due to backlogs in the postal service around the country following the recent severe weather conditions and increased seasonal delivery volumes, we are aware that deliveries have been delayed throughout the postal system. We are trying our hardest to deliver your order in time for Christmas but we wanted to let you know that you may experience a slight delay whilst your order was in transit to you.
If you have received your item you do not need to do anything further.
If you have not yet received your item and want to make alternative arrangements in the meantime, we totally understand, however we ask that you allow 15 working days from date of dispatch before advising us that you have not received your item.
We are really sorry especially at this time of year, but we would expect you to receive your parcel within the next few days. If your item arrives too late, please send back to us via the below address and obtain Proof of Postage from the post office, we can then refund you once the item has been received.
Hi Sp4re
Thanks for placing your order with TheHut.com, order number ######
Due to backlogs in the postal service around the country following the recent severe weather conditions and increased seasonal delivery volumes, we are aware that deliveries have been delayed throughout the postal system. We are trying our hardest to deliver your order in time for Christmas but we wanted to let you know that you may experience a slight delay whilst your order was in transit to you.
If you have received your item you do not need to do anything further.
If you have not yet received your item and want to make alternative arrangements in the meantime, we totally understand, however we ask that you allow 15 working days from date of dispatch before advising us that you have not received your item.
We are really sorry especially at this time of year, but we would expect you to receive your parcel within the next few days. If your item arrives too late, please send back to us via the below address and obtain Proof of Postage from the post office, we can then refund you once the item has been received.
Houd er dus rekening mee dat vertragingen momenteel niet alleen aan de TNT liggen.
Dus ik fietste snel naar huis met in mijn achterhoofd dat wellicht mijn spel binnen zou kunnen zijn (eergisteren besteld).
En wat blijkt...
JA hoor! Het spel is binnen. Een goed begin van de vakantie
Het lijkt erop dat alles weer 'normaal'funcioneert.
Men wil iedereen als flexwerker hebben... maar dat was al jaren bekent.
De stakers zijn de mensen met een vast contract, en die pikken het niet om eerst eruit te vliegen en dan weer terug te mogen komen als flexwerker.
Heel begrijpelijk natuurlijk! Dit heeft een impact op het verdere opbouwen van het pensioen... en niet te vergeten het maandelijkse inkomen.
TNT Post kan beter een afvloei-procedure starten al schijnen ze daar al mee bezig te zijn.
Een groot deel kan men ook afkopen, maar ja dat kost schijnbaar te veel geld.
Er is overigens nog een verschil tussen TNT en TNT... die met een kroontje zijn enkel van de brievenbuspost. Die zonder kroontje zijn van de pakketverzending, deze legen aan 't einde van de dag wel vaak de brievenbussen.
Ik voorzie bij deze laatste ook problemen in de (nabije) toekomst.
Deze rekent per pakket 1,95 aan het bedrijf dat de pakketten verzend. Particulieren betalen nog 6,75 maar dat gaat ook nog wel veranderen (hoger denk ik).
Maar nou komt het, een groot deel van de zendingen wordt weggebracht door de 'witte-bus bezorger'.
Dit zijn inleners van koeriersbedrijven, deze kregen 1,25 per adres + een kleine vergoedigen voor een 2de pakket, en een steeds kleinere vergoeding voor mogelijke meerdere pakketten.
Maar deze worden nu onder druk gezet door TNT omdat de zzp-ers (zelfstandige zonder personeel) het doen voor 0,85 per adres.
Je kunt wel nagaan dat dat eigenlijk niet uitkan. Als men 100 adressen doet heeft men 85,- verdient, hier moet de belasting nog vanaf en niet te vergeten de brandstof en afschrijving op de werkbus.
En dan kom ik gelijk bij het punt wat ik eigenlijk wou maken... die gasten hebben eigenlijk geen tijd om bij je deur te stoppen.
De witte-bus vent belt hier aan en in de tijd die ik nodig heb om van de keuken bij de voordeur te komen (5meter) zit hij al bijna in zijn bus 25meter vanaf mijn voordeur.
Bij de buren afleveren (die zijn er altijd) komt bijna niet meer voor, en als die het wel doet dan krijg ik geen briefje. Dat briefje krijg ik pas in de brievenbus als hij voor de 2de keer is geweest... dan kan ik de volgende dag naar 't postkantoor om 't te halen.
Het is ookal voorgekomen dat hij een aangetekende verzending in de achtertuin heeft gezet. Dus omlopen vond die geen moeite, zelf aftekenen voor ontvangst ook niet. Geklaagt bij TNT, en natuurlijk niks meer van gehoord.
Ik heb 'm er een keer op aan gesproken... als ik niet thuis ben mag die het bij mijn schoonmoeder afleveren, die woont bij hem om de hoek... dus je kunt wel nagaan dat die tegenwoordig vrij voorzichtig is met mijn pakketten...
Ik weet waar hij woont 666
Weg vakantie... weer aan 't gamen :D
Mijn vriendin was wel thuis maar kon niet op tijd de deur open doen. Bezorger belde dus aan, wacht even, kras de tekst "Handtekening voor ontvangst" door met watervaste stift en duwt hem gewoon door de brievenbus. Slechte zaak vind ik.
Mijn broer heeft exact dezelfde voucher besteld en die moest wel gewoon tekenen.
Ik weet niet 100% zeker of de bezorger van TNT was, maar lijkt me wel.
Verder gelukkig bijna nooit problemen.
Ik vroeg me af aangezien er tegenwoordig heel veel pakketbezorgers zijn (DPD, UPS, GLS, DHL(for you), Selektvracht TNT en ik zal best nog wat vergeten) of dat TNT nou de enige is waarbij je ook echt de garantie hebt als particulier (geen grote bedrijven dus) dat je pakje de volgende dag bezorgd wordt of zijn die er tegenwoordig meer dat jullie mij kunnen vertellen??
Deze vraag stel ik hier omdat mogelijk mensen als beroep pakketbezorger hebben danwel dingen bestellen die door een van voorgenoemde bedrijven geleverd wordt.
De huisstijl blijft oranje. Een terugkeer naar het oude vertrouwde rood is niet ter sprake gekomen. 'We kijken vooruit, niet achteruit', zegt woordvoerder Hanne Kluck. In totaal moeten 20.000 brievenbussen, 40.000 uniformen en 2.500 vestigingen voorzien worden van de nieuwe huisstijl.
De aandeelhouders van TNT beslissen op 25 mei over de splitsing, die ruim een jaar geleden werd ingezet door activistische aandeelhouders. Zij wilden de expresdivisie, die wel groeit, loskoppelen van de krimpende postdivisie. Volgens het bedrijf zijn beide bedrijfsonderdelen te ver uit elkaar gegroeid om ze binnen een NV te houden. Post en Express zullen omstreeks juni 2011 een aparte beursnotering krijgen. PostNL is actief in de Benelux, Duitsland, Groot-Brittanië en Italië.
Met een nieuwe naam worden de fouten een beetje weggeveegd. Ik hoop nog steeds dat er een waardige concurrent van TNT Post / PostNL komt met brievenbussen en servicepoints.
Quote:
Royal Mail is er sinds '69. Royal Mail is alleen wel stukken malen groter dan TNT Post Als je in Groot Brittannië rijdt zie je meer Royal Mail vrachtwagens dan dat je in Nederland TNT Post vrachtwagens ziet rijden. Het grote verschil is ook dat ze in Nederland 's Nachts rijden en in Groot Bittannië ook overdag.[..]
Pfff.. We kijken vooruit en niet achteruit. Kom op zeg. Als ze gewoon weer TPG post of PTT, dan hadden mensen weer wat vertrouwen op hun post. En moeten ze ook niet opnieuw wennen aan een nieuwe postbedrijf-naam. Kijk maar naar engeland. Royal Mail. Hoe lang hebben ze die naam. En in 2002/2003 werd PTT TPG post. En wat gebeurt er na 3 jaren. TNT neemt TPG over en noemt zich TNT Post. En kijk wat er nu gebeurt. Staken. En na een paar stakingen gaan ze de naam veranderen. En oranje als hoofdkleur. Ik vond rood mooi. Rood paste echt bij de brievenbussen(VIND IK!!). *zucht*. Maar we moeten weer opnieuw wennen aan een verandering.
Gepost door: Glopez op 07-04-2011 19:57
Pfff.. We kijken vooruit en niet achteruit. Kom op zeg. Als ze gewoon weer TPG post of PTT, dan hadden mensen weer wat vertrouwen op hun post. En moeten ze ook niet opnieuw wennen aan een nieuwe postbedrijf-naam. Kijk maar naar engeland. Royal Mail. Hoe lang hebben ze die naam. En in 2002/2003 werd PTT TPG post. En wat gebeurt er na 3 jaren. TNT neemt TPG over en noemt zich TNT Post. En kijk wat er nu gebeurt. Staken. En na een paar stakingen gaan ze de naam veranderen. En oranje als hoofdkleur. Ik vond rood mooi. Rood paste echt bij de brievenbussen(VIND IK!!). *zucht*. Maar we moeten weer opnieuw wennen aan een verandering.
Gepost door: Glopez op 07-04-2011 19:57
De Nederlandse post begon als PTT, toen werd het PTT Post, toen TPG Post, toen TNT Post en nu weer PostNL. Ik zie het bedrijf over twee jaar wéér een andere naam hebben =.=
PSN: Henri-Alexander | XBL: Henri Alex
Quote:
De huisstijl blijft oranje. Een terugkeer naar het oude vertrouwde rood is niet ter sprake gekomen. 'We kijken vooruit, niet achteruit', zegt woordvoerder Hanne Kluck. In totaal moeten 20.000 brievenbussen, 40.000 uniformen en 2.500 vestigingen voorzien worden van de nieuwe huisstijl.
Pfff.. We kijken vooruit en niet achteruit. Kom op zeg. Als ze gewoon weer TPG post of PTT, dan hadden mensen weer wat vertrouwen op hun post. En moeten ze ook niet opnieuw wennen aan een nieuwe postbedrijf-naam. Kijk maar naar engeland. Royal Mail. Hoe lang hebben ze die naam. En in 2002/2003 werd PTT TPG post. En wat gebeurt er na 3 jaren. TNT neemt TPG over en noemt zich TNT Post. En kijk wat er nu gebeurt. Staken. En na een paar stakingen gaan ze de naam veranderen. En oranje als hoofdkleur. Ik vond rood mooi. Rood paste echt bij de brievenbussen(VIND IK!!). *zucht*. Maar we moeten weer opnieuw wennen aan een verandering.