Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Star Wars: Battlefront [Algemeen]

[Begin]  |24|25|26|27|28|29|30(43)  [Eind]
VulpX
Door VulpX (3112 reacties) op 24-11-2015 12:24
Quote:


[..]

Het verschil zit hem in het feit dat de Tomb Raider reeks aan vernieuwing toe was terwijl dat bij de Battlefront reeks absoluut niet nodig was, Neemt niet weg dat ik iedereen zijn of haar plezier gun. Als je plezier beleefd aan deze game dan is dat geweldig, anderzijds moet je ook begrijpen dat er mensen teleurgesteld zijn in het eindresultaat.

[..]

Thanks, Ik hoop echt dat ze in deel 2 de splitscreen optie terugbrengen. Niets is zo leuk als samen met een vriend of broer Star Wars samen te spelen.
Gepost door: Hercule op 24-11-2015 12:10
Je kunt die offline missies juist split-screen spelen

Maar echt veel is het natuurlijk niet, de game blijft om de multiplayer draaien.

Assaultpr0
Door Assaultpr0 (915 reacties) op 24-11-2015 12:25
Quote:
Ja maar geen single player werd al heel vroeg geroepen. Iedereen wist dat!
En het is geen nieuwe deel in de battlefront reeks. Het is een nieuw deel onder de battlefront naam. Hetzelfde als tomb raider, die in 2013 een relaunch kreeg.

Cod en battlefield hebben allebei vaak een single player van ongeveer 5 uurtjes. Als mensen dat hadden gehad in battlefront, waren ze dan wel tevreden??


Gepost door: Atomicheartbeat op 23-11-2015 18:15

Het gaat, aan het einde van de dag, totaal niet over de single player, hoewel ik wel hoop dat je ziet waarom een single player in het star wars universum iets is wat voor mij al een koop waard zou zijn geweest.

Het gaat er vooral om dat de game zichtbaar diepte mist. Sterker nog: de game kent totaal geen diepte. Alles is random en alles is makkelijk. Een COD en helemaal een Battlefield hebben een learning curve en diepte in hun gameplay. Bij CoD leer je de routes, recoil en is je reactietijd belangrijk. Je blijft spelen door veel unlocks, prestige, en het feit dat een hele goeie score halen te maken heeft met je eigen skill. Battlefield heeft een iets andere skillset, maar hetzelfde verhaal.

Battlefront heeft geen recoil, geen damage drop-off. Je hoeft echt totaal niets te kunnen voor een goeie score, dus boeit het ook niet. In de beta haalde ik praktisch altijd 40-50+ kills terwijl ik de objective speelde, maar het voelde niet goed en zelfs enorm saai. De basis gameplay is niet een game die je honderden uren gaat vermaken als je een beetje shooter liefhebber bent. Iets wat een CoD, Battlefield en Halo wel hebben. Vraag jezelf eens af: als deze game niet de star wars licensie had gehad, had ook maar iemand deze game gespeeld? Ik denk het niet: de gameplay is gewoonweg niet sterk genoeg.

Daarnaast gaat de vergelijking Tomb Raider totaal niet op. TR2013 heeft genoeg content en is kwalitatief niet slechter dan haar voorgangers. Deze Battlefront heeft aantoonbaar veel minder content en is kwalitatief aanwijsbaar minder dan de eerdere delen (uiteraard als je het uitgekomen jaar meerekent).
Friend Code: 1650-2954-5490
Door Notice (86 reacties) op 24-11-2015 12:33
Is er ergens een uitleg van de HUD te vinden? Krijg nergens gevonden wat de icoontjes bovenin het scherm bij Walker Assault betekenen. De rechter twee zijn de AT-AT's die uitgeschakeld/verdedigd moeten worden, maar de rest kan ik niet echt chocola van maken...
Kid Icarus
Door Kid Icarus (586 reacties) op 24-11-2015 12:35
Quote:
[..] Iets wat een CoD, Battlefield en Halo wel hebben. Vraag jezelf eens af: als deze game niet de star wars licensie had gehad, had ook maar iemand deze game gespeeld? Ik denk het niet: de gameplay is gewoonweg niet sterk genoeg.

Beetje onzin. Dan zou ook niemand de MP van Uncharted spelen. De MP van Uncharted 2 is veel populairder dan de MP van Uncharted 3, juist omdat die van deel 2 simplistisch is zonder allerlei onzinnige perks.

Daarnaast geef je dus zelf al aan dat je als hardcore shooterfanaat genoeg keus is. Gun mij dan als een casual speler ook wat MP plezier, iets wat ik nooit had in de door jouw genoemde titels. Als ik Battlefield ofzo speel, dan moet ik beginnen met een proppenschieter en loopt iedereen met 100% doorontwikkelde wapens met scopes en al dat soort onzin. Dan ben ik er na 5 minuten alweer klaar mee. Battlefront is juist leuk omdat het pick up and play gehalte zo hoog ligt. Het is leuk voor iedereen, en zeer toegankelijk voor beginners. Je begint gewoon met redelijke wapens zonder dat je 100 uur moet grinden om een beetje mee te kunnen komen online. Ik heb een bloedhekel aan dat soort games. Battlefront is daarom een verademing. De Star Wars licentie maakt het nog sterker, maar zelfs zonder Star Wars sausje zou ik dit een geweldige game hebben gevonden.
Assaultpr0
Door Assaultpr0 (915 reacties) op 24-11-2015 12:53
Quote:
[..]

Beetje onzin. Dan zou ook niemand de MP van Uncharted spelen. De MP van Uncharted 2 is veel populairder dan de MP van Uncharted 3, juist omdat die van deel 2 simplistisch is zonder allerlei onzinnige perks.

Daarnaast geef je dus zelf al aan dat je als hardcore shooterfanaat genoeg keus is. Gun mij dan als een casual speler ook wat MP plezier, iets wat ik nooit had in de door jouw genoemde titels. Als ik Battlefield ofzo speel, dan moet ik beginnen met een proppenschieter en loopt iedereen met 100% doorontwikkelde wapens met scopes en al dat soort onzin. Dan ben ik er na 5 minuten alweer klaar mee. Battlefront is juist leuk omdat het pick up and play gehalte zo hoog ligt. Het is leuk voor iedereen, en zeer toegankelijk voor beginners. Je begint gewoon met redelijke wapens zonder dat je 100 uur moet grinden om een beetje mee te kunnen komen online. Ik heb een bloedhekel aan dat soort games. Battlefront is daarom een verademing. De Star Wars licentie maakt het nog sterker, maar zelfs zonder Star Wars sausje zou ik dit een geweldige game hebben gevonden.
Gepost door: Kid Icarus op 24-11-2015 12:35

Je haalt unlocks en gimmicks door elkaar met gameplay. Ik ken de multiplayer van Uncharted niet echt, dus daar heb ik geen mening over.

Ik heb persoonlijk ook een grafhekel aan unlocks en een battlefield is pas leuk na ongeveer 20 uur, maar de gameplay is goed genoeg om honderden uren te spelen.

Ik gun het je ook zeker hoor. Ik ben blij dat er mensen zijn die plezier hebben aan deze game. Neemt niet weg dat ik persoonlijk enorm teleurgesteld ben door deze game en ik liever veel meer diepte had gehad in deze game en ik dit ook gewoon mag zeggen.
Friend Code: 1650-2954-5490
VulpX
Door VulpX (3112 reacties) op 24-11-2015 13:03
Quote:
[..]

Je haalt unlocks en gimmicks door elkaar met gameplay. Ik ken de multiplayer van Uncharted niet echt, dus daar heb ik geen mening over.

Ik heb persoonlijk ook een grafhekel aan unlocks en een battlefield is pas leuk na ongeveer 20 uur, maar de gameplay is goed genoeg om honderden uren te spelen.

Ik gun het je ook zeker hoor. Ik ben blij dat er mensen zijn die plezier hebben aan deze game. Neemt niet weg dat ik persoonlijk enorm teleurgesteld ben door deze game en ik liever veel meer diepte had gehad in deze game en ik dit ook gewoon mag zeggen.
Gepost door: Assaultpr0 op 24-11-2015 12:53
Nee, dat mag niet

Ik kan me ook wel vinden in je punt qua diepgang. Maar dat is misschien juist wel een van de sterke punten van de game. Star Wars is een erg grote IP, en heeft dus ook heel erg veel fans die ik zou bestempelen als een casual gamer, als ze überhaupt al gamen. Deze game is wat simpeler dan de andere populaire shooters, waardoor die wat meer casual fans de game zo oppakken en lekker meespelen. Het is een slimme zet van EA, ze verkopen nu immers de game waarschijnlijk aan veel meer mensen dan wanneer de game de diepgang van een Battlefield had gehad. Hoewel ik liever ook wat meer diepgang had gezien, is de rest van de game wel zó goed gedaan, dat ik daar wel overheen kom. De graphics, de sounds, hoe soepel alles speelt en voelt, het ademt écht Star Wars.
Ik ga me waarschijnlijk ook geen honderden uren vermaken met deze game. Maar dat maakt ook niet uit, en hoeft van mij persoonlijk ook niet. Het is typisch zo'n game die je af en toe even oppakt om simpel wat te knallen. Spelen met een party maakt de game ook gelijk een heel stuk beter. Ik hoop alleen dat er nog mensen zijn die de game spelen als de DLC's uit gaan komen. En daar heb ik wel wat meer een hard hoofd in.
Assaultpr0
Door Assaultpr0 (915 reacties) op 24-11-2015 13:19
Ik snap ook precies waarom Dice en EA de game zo hebben gemaakt, maar ik als shooter fanaat en Star Wars fan ben wel enorm teleurgesteld en wat dat betreft ben ik erg blij dat er een beta was.

Overigens denk ik dat casuals geen goed fundament zijn voor een gezonde player base. Ik denk dat de doelgroep vooral gewoon Black ops 3 en FIFA 16 zal blijven spelen of binnenkort weer terug gaan naar die games. We gaan het zien.
Friend Code: 1650-2954-5490
VulpX
Door VulpX (3112 reacties) op 24-11-2015 13:22
Quote:
Ik snap ook precies waarom Dice en EA de game zo hebben gemaakt, maar ik als shooter fanaat en Star Wars fan ben wel enorm teleurgesteld en wat dat betreft ben ik erg blij dat er een beta was.

Overigens denk ik dat casuals geen goed fundament zijn voor een gezonde player base. Ik denk dat de doelgroep vooral gewoon Black ops 3 en FIFA 16 zal blijven spelen of binnenkort weer terug gaan naar die games. We gaan het zien.
Gepost door: Assaultpr0 op 24-11-2015 13:19
Dat is dus precies waar ik bang voor ben. Het is de reden dat ik voor de PS4 versie ben gegaan ipv PC, omdat de playerbase op de console waarschijnlijk het langst actief blijft.

Het is slim van EA wat betreft initiële verkopen, maar op de lange termijn gaat het problemen opleveren. Maar dat zal EA aan de kont roesten, de game verkoopt super goed, de inkomsten zijn binnen.
Door Selvmortsydd (3795 reacties) op 24-11-2015 13:28
Ben ik niet zo bang voor, denk dat er sowieso het komende jaar nog volop spelers zullen zijn. En dan is er ook weer een nieuwe COD en hoeven we ons niet meer te irriteren aan BO3.
Snel le dweil..
Montalvo
Door Montalvo (2819 reacties) op 24-11-2015 13:34
Quote:
[..]

Battlefront heeft geen recoil, geen damage drop-off. Je hoeft echt totaal niets te kunnen voor een goeie score, dus boeit het ook niet. In de beta haalde ik praktisch altijd 40-50+ kills terwijl ik de objective speelde, maar het voelde niet goed en zelfs enorm saai. De basis gameplay is niet een game die je honderden uren gaat vermaken als je een beetje shooter liefhebber bent. Iets wat een CoD, Battlefield en Halo wel hebben. Vraag jezelf eens af: als deze game niet de star wars licensie had gehad, had ook maar iemand deze game gespeeld? Ik denk het niet: de gameplay is gewoonweg niet sterk genoeg.
Gepost door: Assaultpr0 op 24-11-2015 12:25

Err, Battlefront 1 & 2 hadden ook geen recoil noch drop-off. Maar allemaal leuk en aardig, je mengt je hier in een gameplay discussie terwijl je de game niet hebt gespeeld. Ja, de Beta, die verschrikkelijk uit balans was en als Empire een turkey-shoot was. Dat is inmiddels al lang en breed aangepast. Traits en Hands geven de game genoeg diepgang en die beperken zich in de volledige game al lang niet meer tot de 5 opties die je in de beta had.

Je hoeft de game van mij echt niet tof te vinden, ieder zijn smaak, maar het is zo kansloos een game af te kraken die je zelf niet eens hebt gespeeld.
DragonflySoldier
Door DragonflySoldier (5912 reacties) op 24-11-2015 13:39
Quote:
Ik snap ook precies waarom Dice en EA de game zo hebben gemaakt, maar ik als shooter fanaat en Star Wars fan ben wel enorm teleurgesteld en wat dat betreft ben ik erg blij dat er een beta was.

Overigens denk ik dat casuals geen goed fundament zijn voor een gezonde player base. Ik denk dat de doelgroep vooral gewoon Black ops 3 en FIFA 16 zal blijven spelen of binnenkort weer terug gaan naar die games. We gaan het zien.
Gepost door: Assaultpr0 op 24-11-2015 13:19

Alle console shooters zijn casual, zonder auto aim raakte je niks. :') Als je de game niet hebt gespeeld houd dan gewoon lekker je mond. Ipv off-topic te gaan klagen in een topic waar mensen t over de game willen hebben. (Mensen die de game wel spelen).
Psn: DragonflySoldier -- WiiU: Madball -- 3DS: 1521-2593-1244 ( Madball )
Kid Icarus
Door Kid Icarus (586 reacties) op 24-11-2015 14:15
Als de dlc gewoon van een goede kwaliteit is, met leuke maps, heroes/villains en modes, dan denk ik heus wel dat deze game genoeg spelers gaat houden de komende maanden. Vorige week de crappy MP van Tomb Raider opgestart en zelfs daar had ik geen problemen om een match te vinden.

Als EA slim is gaan ze met de dlc aanhaken bij de nieuwe film. De hypetrain gaat helemaal los bij die film volgende maand en als EA dan begin 2016 content gaat leveren uit de nieuwe film, dan gaat die dlc over de toonbank vliegen. Ik ben nu al fan van Kylo Ren, het lijkt me fantastisch om daarmee te kunnen spelen in de game.
Assaultpr0
Door Assaultpr0 (915 reacties) op 24-11-2015 14:15
En daar komt het Battlefront defense front. De game is qua gameplay dus echt amper verandert sinds de beta 1! maand terug (die ik ongeveer 20+ uur op iedere console heb gespeeld), dus ik heb wel degelijk recht van spreken. Qua balans is de game verandert, maar daar heb ik het dus niet over, gezien ik daar wel doorheen kan kijken.

Traits en hands verdieping van je gameplay noemen is op zijn zachtst gezegd lachwekkend. Kaartjes die de game nog makkelijker maken dan hij al is noem ik geen verdieping, maar meer een casual game nog meer casual maken dan hij al is.

Daarnaast, aim assist als reden geven dat elke console shooter casual is is ook op zijn zachtst gezegd lachwekkend, maar als ik de rest van je reactie lees valt er met jouw ook totaal niet te discussiëren. Je laat je wel enorm kennen.

Nogmaals, waarom is het erg als ik hier mijn mening neerzet? Je kunt erop reageren of je kunt het negeren: het zal jouw plezier niet beïnvloeden. Ik persoonlijk vind het altijd wel interessant waarom mensen franchises die ik tof vind juist niet tof vinden, maar ieder zijn ding natuurlijk. Dit is een Battlefront topic en ik heb het over Battlefront, dus off-topic is het sowieso niet. Dat je de betekenis van off-topic niet weet met 5000+ posts valt me van je tegen

@ Kid Icarus.
Je hebt het over de DLC die 50 euro kost? Schandalig beleid van EA wat mij betreft en jammer dat een game die al 60 euro gekost heeft het moet hebben van een season pass van 50 euro voor content. De game had moeten lanceren met meer content, zonder dat mensen 50 euro moeten neertellen voor de rest van de game. Het is een trend die steeds extremer wordt: Battlefield 3 en 4 waren een goed voorbeeld van een goede manier van Season passes: genoeg base content in de game met veel content in de season pass. Dit is naar mijn mening geldklopperij die niet veel onderdoet voor wat Destiny aan het doen is.
Friend Code: 1650-2954-5490
VulpX
Door VulpX (3112 reacties) op 24-11-2015 14:29
Ik geef Assaultpr0 hier wel gelijk. Je kunt Battlefront prima een toffe game vinden (dat vind ik ook), maar je kunt niet ontkennen dat het geen diepe game is en zeker wel wat meer een simpele casual shooter.
Ik heb zelf ook de beta gespeeld destijds, en zo verschillend is de volledige game nou ook weer niet. Als je die veel gespeeld hebt kun je best wat vinden van de game.
Door Selvmortsydd (3795 reacties) op 24-11-2015 14:35
Het is ook niet erg dat hij het spel niets vindt, of casual. Maar moet hij daar nu echt 23 posts van ieder 665 woorden aan wijden? Is dit soms Ginneschrik onderkoffer? Die had het ook al over een defense force..

Daarbij kost de seizoenspas van COD ook vijftig euro volgens mij, dus daarin staat Battlefront niet alleen. Het zijn wel schoftige bedragen.
Snel le dweil..
Assaultpr0
Door Assaultpr0 (915 reacties) op 24-11-2015 14:37
Haha, welgeteld 4 posts gemaakt sinds de full release over deze game, waarvan 3 reacties op mensen die op mijn posts reageerden. En nee, geen Ginneschrik onderkoffer, ik ben zijn slaapzak.

En over de hoeveelheid woorden: dat heet je mening onderbouwen. Zou fijn zijn als meer mensen dat zouden doen op fora, zodat je onderbouwde discussies kan voeren. jammer genoeg komen mensen niet verder dan beledigingen.
Friend Code: 1650-2954-5490
Trinity7
Door Trinity7 (179 reacties) op 24-11-2015 14:38
Quote:
Is er ergens een uitleg van de HUD te vinden? Krijg nergens gevonden wat de icoontjes bovenin het scherm bij Walker Assault betekenen. De rechter twee zijn de AT-AT's die uitgeschakeld/verdedigd moeten worden, maar de rest kan ik niet echt chocola van maken...
Gepost door: Notice op 24-11-2015 12:33

Bij walker assault betekent de balk het pad van de walkers, bij elk "stipje" zijn ze bij de uplinks. Zo kun je van tevoren al zien hoeveel tijd je ongeveer hebt om de uplinks te activeren/neer te halen.
Door Selvmortsydd (3795 reacties) op 24-11-2015 14:40
Quote:
Haha, welgeteld 4 posts gemaakt sinds de full release over deze game, waarvan 3 reacties op mensen die op mijn posts reageerden. En nee, geen Ginneschrik onderkoffer, ik ben zijn slaapzak.

En over de hoeveelheid woorden: dat heet je mening onderbouwen. Zou fijn zijn als meer mensen dat zouden doen op fora, zodat je onderbouwde discussies kan voeren. jammer genoeg komen mensen niet verder dan beledigingen.
Gepost door: Assaultpr0 op 24-11-2015 14:37
Klopt kerel, je onderbouwt je mening goed. Enkel, heeft het zin? Want nu lijkt het meer op oeverloos zeiken en proberen je gelijk te halen.
Snel le dweil..
Montalvo
Door Montalvo (2819 reacties) op 24-11-2015 14:41
Quote:
En daar komt het Battlefront defense front. De game is qua gameplay dus echt amper verandert sinds de beta 1! maand terug (die ik ongeveer 20+ uur op iedere console heb gespeeld), dus ik heb wel degelijk recht van spreken. Qua balans is de game verandert, maar daar heb ik het dus niet over, gezien ik daar wel doorheen kan kijken.

Traits en hands verdieping van je gameplay noemen is op zijn zachtst gezegd lachwekkend. Kaartjes die de game nog makkelijker maken dan hij al is noem ik geen verdieping, maar meer een casual game nog meer casual maken dan hij al is.

Daarnaast, aim assist als reden geven dat elke console shooter casual is is ook op zijn zachtst gezegd lachwekkend, maar als ik de rest van je reactie lees valt er met jouw ook totaal niet te discussiëren. Je laat je wel enorm kennen.

Nogmaals, waarom is het erg als ik hier mijn mening neerzet? Je kunt erop reageren of je kunt het negeren: het zal jouw plezier niet beïnvloeden. Ik persoonlijk vind het altijd wel interessant waarom mensen franchises die ik tof vind juist niet tof vinden, maar ieder zijn ding natuurlijk. Dit is een Battlefront topic en ik heb het over Battlefront, dus off-topic is het sowieso niet. Dat je de betekenis van off-topic niet weet met 5000+ posts valt me van je tegen

@ Kid Icarus.
Je hebt het over de DLC die 50 euro kost? Schandalig beleid van EA wat mij betreft en jammer dat een game die al 60 euro gekost heeft het moet hebben van een season pass van 50 euro voor content. De game had moeten lanceren met meer content, zonder dat mensen 50 euro moeten neertellen voor de rest van de game. Het is een trend die steeds extremer wordt: Battlefield 3 en 4 waren een goed voorbeeld van een goede manier van Season passes: genoeg base content in de game met veel content in de season pass. Dit is naar mijn mening geldklopperij die niet veel onderdoet voor wat Destiny aan het doen is.
Gepost door: Assaultpr0 op 24-11-2015 14:15

Op z'n zachtsgezegd is het lachwekkend dat er altijd gezeurd moet worden. Gefeliciteerd, je bent een pessimist, kunnen we het nu weer over de game hebben?
Kid Icarus
Door Kid Icarus (586 reacties) op 24-11-2015 14:45
Quote:


@ Kid Icarus.
Je hebt het over de DLC die 50 euro kost? Schandalig beleid van EA wat mij betreft en jammer dat een game die al 60 euro gekost heeft het moet hebben van een season pass van 50 euro voor content. De game had moeten lanceren met meer content, zonder dat mensen 50 euro moeten neertellen voor de rest van de game. Het is een trend die steeds extremer wordt: Battlefield 3 en 4 waren een goed voorbeeld van een goede manier van Season passes: genoeg base content in de game met veel content in de season pass. Dit is naar mijn mening geldklopperij die niet veel onderdoet voor wat Destiny aan het doen is.
Gepost door: Assaultpr0 op 24-11-2015 14:15

Ik heb geen verstand van Battlefield games hoor, maar hoeveel content hadden die games dan in de multiplayer bij launch? Daar zat dan een overbodige SP bij, maar die vind ik in dit verhaal niet zo interessant. Het gaat mij puur om de MP content. Maak dan eens een vergelijking met CoD/Battlefield en de hoeveelheid content van Battlefront (inclusief Jakku die volgende week gratis komt, hoort bij de base game imo). Daar ben ik dan wel nieuwsgierig naar.

Maar is het niet zo dat een spel als DOTA, wat mega populair is, maar 1 map ofzo heeft. Dat heb ik mijn broertje wel eens horen zeggen. Kwantiteit zegt natuurlijk niet zoveel over de kwaliteit van een spel. Dat laatste vind ik iets relevanter. Een game als Journey wordt overal geroemd, maar is binnen 2 uur uit te spelen. Mensen vinden de kwaliteit van die 2 uur dus belangrijker dan de hoeveelheid content. Bij Battlefront schijnen die regels niet te gelden, maar dat is wel hoe ik ernaar kijk.

En persoonlijk heb ik geen problemen met een season pass van 50 euro als ik zeker weet veel uren eruit te halen. Ik betaalde ook 60 euro voor Fallout, maar die game vind ik dan weer overhyped. Dat is pas zonde van mijn geld. Niet 50 euro voor een season pass, waar ik veel plezier uit zal halen.
[Begin]  |24|25|26|27|28|29|30(43)  [Eind]