Uit nieuwsgierigheid, zijn de retouren netjes over de 7 jaar verspreid of is het ineens veel meer geworden de afgelopen jaren?
Quote:
Ik zou gewoon door blijven rammen totdat ze met een duidelijk reden hierover komen of dat ze toch nog jouw account deblokkeren. Erg jammer dat het hoofdkantoor heeft besloten om jouw account te blokkeren. Weet niet of je ermee weg kan komen als je een nieuw account aanmaakt. Kennelijk blokkeren ze ook bestellingen naar jouw huisadres als ik het goed. Een ander optie is de bestellingen voortaan bij jouw lokale AH te laten bezorgen als afhaal. Maar ik weet niet of dat nog een goed idee* is.Om een lang verhaal kort te houden.. Bol.com vind dat ik te vaak hebt geretourneerd.. Via de standaard telefonisch klantenservice geven ze aan dat ze me volledig begrijpen, maar dus afhankelijk zijn van de hoofdkantoor (waar dus ook het besluit genomen is). Hoodkantoor heeft tevens nooit gehoor aan mijn telefonisch verzoek gegeven. Ik moest er zelf achteraan gaan om te horen dat ze er niks meer aan gaan veranderen. Lekker dan.. doordat zij randdebielen op games afdeling hebben staan, die niet weten hoe ze deluxe gelimiteerde uitvoeringen moeten inpakken, ben ik dus nu de dupe van dat mijn account geblokkeerd is en blijft. NICE BOL.COM! Goede manier om je eigen vaste klant van 7+ jaar te naaien. Zelfs als mijn account op magische wijze gedeblokkeerd werd, kom ik hier zeker nooit meer terug.
Gepost door: Ser ArtoriaZ op 10-04-2017 14:38
Gepost door: Ser ArtoriaZ op 10-04-2017 14:38
Weet zelf ook niet waarom Bol.com zo moeilijk erover doet. Dan moeten ze geen misleidende reclames maken zoals gratis retourneren. Of ergens een link plaatsen met de FUP van het retourneren. Dit komt ongeveer hetzelfde over als T-Mobile die reclame maakt met 'Onbeperkt' terwijl het niet eens onbeperkt is. En wanneer je over jouw internetbundel heen gaat, dan gedragen ze net als dat juffrouw uit de basisschool met haar wijsvinger met als reactie 'Je mag niet meer onbeperkt internetten.'.
Wat je misschien kan proberen, is kijken hoeveel bestellingen je dit jaar + vorig jaar hebt. En hoeveel je van deze bestellingen nog hebt geretourneerd.
Ergens heb ik het vermoeden dat ze kijken naar de totale bestellingen van een jaar of van de totale periode wanneer jouw account is aangemaakt. En als je meer retourneert dan dat je iets koopt en houdt, dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk het account blokkeren. Kan het natuurlijk mis hebben, want dit is tenslotte een theorie. Een ander theorie is dat ze misschien een grens hebben voor het aantal retours. En als je over dat grens heen gaat, dan blokkeren ze het account. Who knows. Ik werk niet bij Bol.com en heb niet hun CMS/CRM/BRM/DRM systemen gebouwd.
Maar serieus, als je zo vaak klachten hebt, waarom koop je dan uberhaupt bij Bol? Zijn genoeg alternatieven, zelfs voor Collector's Editions. Gemiddelde Golden Retriever is nog minder loyaal.
Quote:
Omdat we in een tijd leven waar mensen minder snel naar de winkels kunnen of willen lopen, liever alles thuis bezorgd ontvangen, geen tijd hebben om langs een winkel te gaan om iets te pre-orderen, zeker als het om een CE/LE/SE gaat waar weinig voorraad binnen zal komen. En veel mensen ook geen zin hebben om scalpersprijzen te betalen aan een webshop die zelf ook winkels/vestigingen heeft en een ander webshop met een vage layout, maar focust op tweedehands games + eigendom is van dat andere webshop met vestigingen ondanks dat dit ergens verborgen zit op deze webshop + ook de administratie van deze 2de hands webshop niet goed kunnen regelen. Maar hey. Ik geef de schuld aan de eigenaar van deze webshop die ook eigenaar is van dat andere webshop waar hij/zij/het 'Altijd lage prijzen' hanteert op z'n games. Wat zeg je mij nou? Fire Emblem Echoes LE voor €99? Maar hij was €89 bij Bol.com en bij Coolblue? Over 'Altijd lage prijzen' gesproken.
Als ik een klant had die zoveel terugstuurt en niet fatsoenlijk met lidwoorden om kan gaan zou ik die ook gaan blokkeren
Maar serieus, als je zo vaak klachten hebt, waarom koop je dan uberhaupt bij Bol? Zijn genoeg alternatieven, zelfs voor Collector's Editions. Gemiddelde Golden Retriever is nog minder loyaal.
Gepost door: Slick op 10-04-2017 16:19
Maar serieus, als je zo vaak klachten hebt, waarom koop je dan uberhaupt bij Bol? Zijn genoeg alternatieven, zelfs voor Collector's Editions. Gemiddelde Golden Retriever is nog minder loyaal.
Gepost door: Slick op 10-04-2017 16:19
Quote:
Of omdat het veiliger is om thuis een bestelling te doen dan nog op straat te gaan.Omdat we in een tijd leven waar mensen minder snel naar de winkels kunnen of willen lopen, liever alles thuis bezorgd ontvangen, geen tijd hebben om langs een winkel te gaan om iets te pre-orderen.
Gepost door: Xor op 10-04-2017 16:33
Gepost door: Xor op 10-04-2017 16:33
Wil nu niet aluhoedje gaan doen, maar ooit bij iemand opgekomen dat het misschien de webshops zijn die aanslagen plegen bij winkelend publiek? Laat dat maar eens bezinken.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Verder begrijp ik bol.com ook, want als jij bijvoorbeeld een boek koopt, leest hem uit, en stuur hem dan weer terug, en dat bij meerdere boeken doet, dan mag je als winkel toch wel eens actie ondernemen. Retour sturen is een goed iets, maar je moet er geen misbruik van maken. Ik ben het vaak eens met je broer, maar nu deel ik je mening niet.
PSN: Techmode Xbox Live: PSTechmodePS
Quote:
[..]
Wil nu niet aluhoedje gaan doen, maar ooit bij iemand opgekomen dat het misschien de webshops zijn die aanslagen plegen bij winkelend publiek? Laat dat maar eens bezinken.
Gepost door: Dagmar op 10-04-2017 16:38
Wil nu niet aluhoedje gaan doen, maar ooit bij iemand opgekomen dat het misschien de webshops zijn die aanslagen plegen bij winkelend publiek? Laat dat maar eens bezinken.
Gepost door: Dagmar op 10-04-2017 16:38
IS = Internet Shops
Quote:
Maar wat als je een pakket ontvangt en er zit een bom wat opeens afgaat? Wat denk je daarvan?[..]
Of omdat het veiliger is om thuis een bestelling te doen dan nog op straat te gaan.
Wil nu niet aluhoedje gaan doen, maar ooit bij iemand opgekomen dat het misschien de webshops zijn die aanslagen plegen bij winkelend publiek? Laat dat maar eens bezinken.
Gepost door: Dagmar op 10-04-2017 16:38
Of omdat het veiliger is om thuis een bestelling te doen dan nog op straat te gaan.
Wil nu niet aluhoedje gaan doen, maar ooit bij iemand opgekomen dat het misschien de webshops zijn die aanslagen plegen bij winkelend publiek? Laat dat maar eens bezinken.
Gepost door: Dagmar op 10-04-2017 16:38
Ik wil ook niet m'n aluhoedje op doen, want anders kan ik een blog hierover schrijven op Blogspot.com. Maar wat nou als dit allemaal een plan is om te zorgen dat de mensen minder snel iets op webwinkels bestellen. Een complottheorie waar de winkelketen allemaal hier achter zitten. PostNL maakt hierdoor weinig winst meer omdat er weinig wordt bezorgd. Hierdoor worden de postzegels voor de zoveelste keer verhoogd. Ach ja. Ze kunnen ook Care ontslaan. Kunnen ze gelijk geld besparen. Laat dat maar eens bezinken.
Edit:
Even terug op m'n vorige post: Dit is zo'n beetje waarom mensen sneller op Bol.com bestellen. Andere alternatieven zijn meestal Game Mania en Nedgame. Game Mania moet je net geluk hebben als ze genoeg binnen krijgen en dat je ook bovenaan de lijst staat. En met Nedgame, lol. Daarom gaan mensen sneller bij Bol.com bestellen. Maar als Bol.com een grens zet op z'n retourbeleid, mensen worden geblokkeerd omdat er teveel is geretourneerd en ze willen niet inzien dat ze hun inpakafdeling beter moeten regelen om te voorkomen dat bijvoorbeeld CE's/LE's/SE's worden beschadigd tijdens transport, dan wordt het ook minder snel aantrekkelijk om iets bij Bol.com te bestellen. Zelfs Amazon regelt dit beter. Ik vraag mij echt af waarom Amazon gewoon niet in Nederland de markt binnenkomt. Dan zul je zien dat Bol.com gelijk van houding verandert, omdat Amazon zoveel voor de klant probeert te doen.
Quote:
Weet zelf ook niet waarom Bol.com zo moeilijk erover doet. Dan moeten ze geen misleidende reclames maken zoals gratis retourneren. Of ergens een link plaatsen met de FUP van het retourneren. Dit komt ongeveer hetzelfde over als T-Mobile die reclame maakt met 'Onbeperkt' terwijl het niet eens onbeperkt is. En wanneer je over jouw internetbundel heen gaat, dan gedragen ze net als dat juffrouw uit de basisschool met haar wijsvinger met als reactie 'Je mag niet meer onbeperkt internetten.'.
Als je gemiddeld genomen over 7 jaar elke 2 maanden iets terugstuurt ben je een aardig uitschieter volgens mij. Net zoals bij "onbeperkt mobiel internet" zijn er altijd wat mensen die de grens opzoeken van redelijk gebruik, en het beleid van "gratis retourneren" is waarschijnlijk niet berekend op iemand die elke 2 maanden iets terugstuurt.
Als bedrijf ga je dan niet de wereld inslingeren van "Maar je mag maar x aantal retouren doen per jaar!", dat schrikt (potentiële) klanten alleen maar af. Ze zijn niet verplicht aan je te verkopen he, de klant kijkt naar bol voor redelijk gedrag en bol verwacht hetzelfde van de klant.
Quote:
[..]
Weet zelf ook niet waarom Bol.com zo moeilijk erover doet. Dan moeten ze geen misleidende reclames maken zoals gratis retourneren.
Gepost door: Xor op 10-04-2017 16:17
Weet zelf ook niet waarom Bol.com zo moeilijk erover doet. Dan moeten ze geen misleidende reclames maken zoals gratis retourneren.
Gepost door: Xor op 10-04-2017 16:17
Dat is niet misleidend, dat is waar. Ik denk alleen niet dat ze verwachten dat mensen bijna elke maand iets bestellen en terugsturen.
dat is hetzelfde als bij een all you can eat restaurant de serveerster proberen op te eten en dan klagen als ze boos wordt.
En als je die dingen verzameld koop je er nog al veel en als het consequent fout gaat heeft Bol dus ook consequente retourstromen.
Kijk even naar de root cause (slechte verpakking) en doe niet aan symptoombestrijding (teveel retouren) zoals het hoofdkantoor van bol hier doet.
Valar Morghulis | Xbox, PS: Bloodyvampie | NNID: Bl0odyvampie
Quote:
Als me dat 3 keer zou overkomen, zou ik daarna niet nog 37 pogingen doen. Just saying.
Hebben al die moraalridders ook al eens een 150/250/400 euro kostende CE/LE binnen gekregen die verder uitverkocht is en compleet verneukt? Dan ben je daar goed vertieft over kan ik je zeggen.
Gepost door: Bloodyvampie op 10-04-2017 17:28
Gepost door: Bloodyvampie op 10-04-2017 17:28
Quote:
Soms heb je niet zoveel keus. En is het dan zo raar te verwachten dat iets gewoon heel aankomt? Bol moet gewoon de kern van het probleem aanpakken: de slechte verpakkingen. Dat zou al zoveel schelen.
[..]
Als me dat 3 keer zou overkomen, zou ik daarna niet nog 37 pogingen doen. Just saying.
Gepost door: ToothedBomb op 10-04-2017 17:34
Als me dat 3 keer zou overkomen, zou ik daarna niet nog 37 pogingen doen. Just saying.
Gepost door: ToothedBomb op 10-04-2017 17:34
Collector's Editions-verzameling: http://www.videogameshelf.com
Quote:
Wel als het je laatste optie is, het gaat vaak fout bij bol maar je kan ook geluk hebben
[..]
Als me dat 3 keer zou overkomen, zou ik daarna niet nog 37 pogingen doen. Just saying.
Gepost door: ToothedBomb op 10-04-2017 17:34
Als me dat 3 keer zou overkomen, zou ik daarna niet nog 37 pogingen doen. Just saying.
Gepost door: ToothedBomb op 10-04-2017 17:34
Xbox Live: Tsky89
P.s. ik kan me nog herinneren dat iemand hier de extreem wereldwijd gelimiteerde Prestige Edition van Dark Souls 3 voor de XO besteld had. Maar vervolgens zonder omdozing erom heen verzonden kreeg? Dit zijn echt die momenten waarvan je denkt van.. wtf Bol.. get your shit together! Zulke amateuristische fouten kan je als groot webshopketen gewoon niet permitteren. Bedrijven zoals Amazon die vele malen groter zijn dan Bol.com, die sturen het met omdozing met nog een doos erom heen gewoon. Of plakken de VERZENDLABEL netjes op de VERZENDDOOS, en niet op het artikel zelf. Ze moeten die mensen in het magazijn of op de afdeling naar mijn mening echt per direct ontslaan, en gewoon mensen aannemen die wel liefde en passie voor de industrie hebben.
-
Quote:
Maar 40 keer iets terugsturen [..]
Wel als het je laatste optie is, het gaat vaak fout bij bol maar je kan ook geluk hebben
Gepost door: Kowichi op 10-04-2017 19:50
Wel als het je laatste optie is, het gaat vaak fout bij bol maar je kan ook geluk hebben
Gepost door: Kowichi op 10-04-2017 19:50
Wil graag graag geloven dat het allemaal Bol zijn schuld is maar 40 keer?
Mijn dingen zijn door Bol eigenlijk altijd keurig verpakt verzonden, sowieso zijn er ook altijd nog olijke postbezorgers die niet altijd even voorzichtig zijn..