Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

bol.com [Algemeen Topic]

[Begin]  |227|228|229|230|231|232|233(303)  [Eind]
RTB
Door RTB (147 reacties) op 10-04-2017 16:02
40+ over 7 jaar is trouwens aardig veel. Ik heb zelf mijn eerste bestelling geplaatst in 2002 en nog nooit iets retour hebben hoeven sturen, maar dat is misschien weer een ander extreem.

Uit nieuwsgierigheid, zijn de retouren netjes over de 7 jaar verspreid of is het ineens veel meer geworden de afgelopen jaren?
Xor
Door Xor (34910 reacties) op 10-04-2017 16:17
Quote:
Om een lang verhaal kort te houden.. Bol.com vind dat ik te vaak hebt geretourneerd.. Via de standaard telefonisch klantenservice geven ze aan dat ze me volledig begrijpen, maar dus afhankelijk zijn van de hoofdkantoor (waar dus ook het besluit genomen is). Hoodkantoor heeft tevens nooit gehoor aan mijn telefonisch verzoek gegeven. Ik moest er zelf achteraan gaan om te horen dat ze er niks meer aan gaan veranderen. Lekker dan.. doordat zij randdebielen op games afdeling hebben staan, die niet weten hoe ze deluxe gelimiteerde uitvoeringen moeten inpakken, ben ik dus nu de dupe van dat mijn account geblokkeerd is en blijft. NICE BOL.COM! Goede manier om je eigen vaste klant van 7+ jaar te naaien. Zelfs als mijn account op magische wijze gedeblokkeerd werd, kom ik hier zeker nooit meer terug.
Gepost door: Ser ArtoriaZ op 10-04-2017 14:38
Ik zou gewoon door blijven rammen totdat ze met een duidelijk reden hierover komen of dat ze toch nog jouw account deblokkeren. Erg jammer dat het hoofdkantoor heeft besloten om jouw account te blokkeren. Weet niet of je ermee weg kan komen als je een nieuw account aanmaakt. Kennelijk blokkeren ze ook bestellingen naar jouw huisadres als ik het goed. Een ander optie is de bestellingen voortaan bij jouw lokale AH te laten bezorgen als afhaal. Maar ik weet niet of dat nog een goed idee* is.

Weet zelf ook niet waarom Bol.com zo moeilijk erover doet. Dan moeten ze geen misleidende reclames maken zoals gratis retourneren. Of ergens een link plaatsen met de FUP van het retourneren. Dit komt ongeveer hetzelfde over als T-Mobile die reclame maakt met 'Onbeperkt' terwijl het niet eens onbeperkt is. En wanneer je over jouw internetbundel heen gaat, dan gedragen ze net als dat juffrouw uit de basisschool met haar wijsvinger met als reactie 'Je mag niet meer onbeperkt internetten.'.

Wat je misschien kan proberen, is kijken hoeveel bestellingen je dit jaar + vorig jaar hebt. En hoeveel je van deze bestellingen nog hebt geretourneerd.
Ergens heb ik het vermoeden dat ze kijken naar de totale bestellingen van een jaar of van de totale periode wanneer jouw account is aangemaakt. En als je meer retourneert dan dat je iets koopt en houdt, dan zullen ze hoogstwaarschijnlijk het account blokkeren. Kan het natuurlijk mis hebben, want dit is tenslotte een theorie. Een ander theorie is dat ze misschien een grens hebben voor het aantal retours. En als je over dat grens heen gaat, dan blokkeren ze het account. Who knows. Ik werk niet bij Bol.com en heb niet hun CMS/CRM/BRM/DRM systemen gebouwd.
Slick
Door Slick (1134 reacties) op 10-04-2017 16:19
Als ik een klant had die zoveel terugstuurt en niet fatsoenlijk met lidwoorden om kan gaan zou ik die ook gaan blokkeren

Maar serieus, als je zo vaak klachten hebt, waarom koop je dan uberhaupt bij Bol? Zijn genoeg alternatieven, zelfs voor Collector's Editions. Gemiddelde Golden Retriever is nog minder loyaal.
Xor
Door Xor (34910 reacties) op 10-04-2017 16:33
Quote:
Als ik een klant had die zoveel terugstuurt en niet fatsoenlijk met lidwoorden om kan gaan zou ik die ook gaan blokkeren

Maar serieus, als je zo vaak klachten hebt, waarom koop je dan uberhaupt bij Bol? Zijn genoeg alternatieven, zelfs voor Collector's Editions. Gemiddelde Golden Retriever is nog minder loyaal.
Gepost door: Slick op 10-04-2017 16:19
Omdat we in een tijd leven waar mensen minder snel naar de winkels kunnen of willen lopen, liever alles thuis bezorgd ontvangen, geen tijd hebben om langs een winkel te gaan om iets te pre-orderen, zeker als het om een CE/LE/SE gaat waar weinig voorraad binnen zal komen. En veel mensen ook geen zin hebben om scalpersprijzen te betalen aan een webshop die zelf ook winkels/vestigingen heeft en een ander webshop met een vage layout, maar focust op tweedehands games + eigendom is van dat andere webshop met vestigingen ondanks dat dit ergens verborgen zit op deze webshop + ook de administratie van deze 2de hands webshop niet goed kunnen regelen. Maar hey. Ik geef de schuld aan de eigenaar van deze webshop die ook eigenaar is van dat andere webshop waar hij/zij/het 'Altijd lage prijzen' hanteert op z'n games. Wat zeg je mij nou? Fire Emblem Echoes LE voor €99? Maar hij was €89 bij Bol.com en bij Coolblue? Over 'Altijd lage prijzen' gesproken.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 10-04-2017 16:38
Quote:
Omdat we in een tijd leven waar mensen minder snel naar de winkels kunnen of willen lopen, liever alles thuis bezorgd ontvangen, geen tijd hebben om langs een winkel te gaan om iets te pre-orderen.
Gepost door: Xor op 10-04-2017 16:33
Of omdat het veiliger is om thuis een bestelling te doen dan nog op straat te gaan.

Wil nu niet aluhoedje gaan doen, maar ooit bij iemand opgekomen dat het misschien de webshops zijn die aanslagen plegen bij winkelend publiek? Laat dat maar eens bezinken.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Techmode
Door Techmode (6214 reacties) op 10-04-2017 16:50
Nou, mijn broer, waarom bestel je het daar dan ook, als het zoveel keer fout gaat?

Verder begrijp ik bol.com ook, want als jij bijvoorbeeld een boek koopt, leest hem uit, en stuur hem dan weer terug, en dat bij meerdere boeken doet, dan mag je als winkel toch wel eens actie ondernemen. Retour sturen is een goed iets, maar je moet er geen misbruik van maken. Ik ben het vaak eens met je broer, maar nu deel ik je mening niet.


PSN: Techmode Xbox Live: PSTechmodePS
SR8
Door SR8 (4292 reacties) op 10-04-2017 16:50
Quote:
[..]
Wil nu niet aluhoedje gaan doen, maar ooit bij iemand opgekomen dat het misschien de webshops zijn die aanslagen plegen bij winkelend publiek? Laat dat maar eens bezinken.
Gepost door: Dagmar op 10-04-2017 16:38

IS = Internet Shops
Xor
Door Xor (34910 reacties) op 10-04-2017 16:53
Quote:
[..]
Of omdat het veiliger is om thuis een bestelling te doen dan nog op straat te gaan.

Wil nu niet aluhoedje gaan doen, maar ooit bij iemand opgekomen dat het misschien de webshops zijn die aanslagen plegen bij winkelend publiek? Laat dat maar eens bezinken.
Gepost door: Dagmar op 10-04-2017 16:38
Maar wat als je een pakket ontvangt en er zit een bom wat opeens afgaat? Wat denk je daarvan?

Ik wil ook niet m'n aluhoedje op doen, want anders kan ik een blog hierover schrijven op Blogspot.com. Maar wat nou als dit allemaal een plan is om te zorgen dat de mensen minder snel iets op webwinkels bestellen. Een complottheorie waar de winkelketen allemaal hier achter zitten. PostNL maakt hierdoor weinig winst meer omdat er weinig wordt bezorgd. Hierdoor worden de postzegels voor de zoveelste keer verhoogd. Ach ja. Ze kunnen ook Care ontslaan. Kunnen ze gelijk geld besparen. Laat dat maar eens bezinken.

Edit:
Even terug op m'n vorige post: Dit is zo'n beetje waarom mensen sneller op Bol.com bestellen. Andere alternatieven zijn meestal Game Mania en Nedgame. Game Mania moet je net geluk hebben als ze genoeg binnen krijgen en dat je ook bovenaan de lijst staat. En met Nedgame, lol. Daarom gaan mensen sneller bij Bol.com bestellen. Maar als Bol.com een grens zet op z'n retourbeleid, mensen worden geblokkeerd omdat er teveel is geretourneerd en ze willen niet inzien dat ze hun inpakafdeling beter moeten regelen om te voorkomen dat bijvoorbeeld CE's/LE's/SE's worden beschadigd tijdens transport, dan wordt het ook minder snel aantrekkelijk om iets bij Bol.com te bestellen. Zelfs Amazon regelt dit beter. Ik vraag mij echt af waarom Amazon gewoon niet in Nederland de markt binnenkomt. Dan zul je zien dat Bol.com gelijk van houding verandert, omdat Amazon zoveel voor de klant probeert te doen.
Door YOLOYOLO (1870 reacties) op 10-04-2017 17:11
veertig defecte artikelen? vraag me af waarom je er na vier ofzo nog bent blijven bestellen.
RTB
Door RTB (147 reacties) op 10-04-2017 17:12
Quote:
Weet zelf ook niet waarom Bol.com zo moeilijk erover doet. Dan moeten ze geen misleidende reclames maken zoals gratis retourneren. Of ergens een link plaatsen met de FUP van het retourneren. Dit komt ongeveer hetzelfde over als T-Mobile die reclame maakt met 'Onbeperkt' terwijl het niet eens onbeperkt is. En wanneer je over jouw internetbundel heen gaat, dan gedragen ze net als dat juffrouw uit de basisschool met haar wijsvinger met als reactie 'Je mag niet meer onbeperkt internetten.'.

Als je gemiddeld genomen over 7 jaar elke 2 maanden iets terugstuurt ben je een aardig uitschieter volgens mij. Net zoals bij "onbeperkt mobiel internet" zijn er altijd wat mensen die de grens opzoeken van redelijk gebruik, en het beleid van "gratis retourneren" is waarschijnlijk niet berekend op iemand die elke 2 maanden iets terugstuurt.

Als bedrijf ga je dan niet de wereld inslingeren van "Maar je mag maar x aantal retouren doen per jaar!", dat schrikt (potentiële) klanten alleen maar af. Ze zijn niet verplicht aan je te verkopen he, de klant kijkt naar bol voor redelijk gedrag en bol verwacht hetzelfde van de klant.

Door YOLOYOLO (1870 reacties) op 10-04-2017 17:21
Quote:
[..]
Weet zelf ook niet waarom Bol.com zo moeilijk erover doet. Dan moeten ze geen misleidende reclames maken zoals gratis retourneren.
Gepost door: Xor op 10-04-2017 16:17

Dat is niet misleidend, dat is waar. Ik denk alleen niet dat ze verwachten dat mensen bijna elke maand iets bestellen en terugsturen.

dat is hetzelfde als bij een all you can eat restaurant de serveerster proberen op te eten en dan klagen als ze boos wordt.
Bloodyvampie
Door Bloodyvampie (1647 reacties) op 10-04-2017 17:28
Hebben al die moraalridders ook al eens een 150/250/400 euro kostende CE/LE binnen gekregen die verder uitverkocht is en compleet verneukt? Dan ben je daar goed vertieft over kan ik je zeggen.

En als je die dingen verzameld koop je er nog al veel en als het consequent fout gaat heeft Bol dus ook consequente retourstromen.

Kijk even naar de root cause (slechte verpakking) en doe niet aan symptoombestrijding (teveel retouren) zoals het hoofdkantoor van bol hier doet.
Valar Morghulis | Xbox, PS: Bloodyvampie | NNID: Bl0odyvampie
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 10-04-2017 17:34
Quote:
Hebben al die moraalridders ook al eens een 150/250/400 euro kostende CE/LE binnen gekregen die verder uitverkocht is en compleet verneukt? Dan ben je daar goed vertieft over kan ik je zeggen.
Gepost door: Bloodyvampie op 10-04-2017 17:28
Als me dat 3 keer zou overkomen, zou ik daarna niet nog 37 pogingen doen. Just saying.
The_Gamer
Door The_Gamer (2814 reacties) op 10-04-2017 19:50
Quote:
[..]
Als me dat 3 keer zou overkomen, zou ik daarna niet nog 37 pogingen doen. Just saying.
Gepost door: ToothedBomb op 10-04-2017 17:34
Soms heb je niet zoveel keus. En is het dan zo raar te verwachten dat iets gewoon heel aankomt? Bol moet gewoon de kern van het probleem aanpakken: de slechte verpakkingen. Dat zou al zoveel schelen.
Collector's Editions-verzameling: http://www.videogameshelf.com
Kowichi
Door Kowichi (2494 reacties) op 10-04-2017 19:50
Quote:
[..]
Als me dat 3 keer zou overkomen, zou ik daarna niet nog 37 pogingen doen. Just saying.
Gepost door: ToothedBomb op 10-04-2017 17:34
Wel als het je laatste optie is, het gaat vaak fout bij bol maar je kan ook geluk hebben
Xbox Live: Tsky89
Ser ArtoriaZ
Door Ser ArtoriaZ (2827 reacties) op 10-04-2017 20:31
Ik ga hier geen woorden meer vuil aan maken. Dit wou ik eerlijk gezegd juist voorkomen. De nay-sayers en de mensen die me wel gewoon begrijpen, omdat ze simpelweg hetzelfde ervaring met Bol.com hebben gehad. Soms heb je inderdaad niet veel keus. Vaak ook omdat er exclusieve pre-order bonussen, goodies, of zelfs exclusieve edities alleen via Bol.com te krijgen is. Plus je kan ook na ontvangst betalen, wat erg fijn is met een pre-order. Nogmaals, ik vind Bol niet zozeer een slechte zaak. Helemaal niet zelfs. Maar wat ik wel echt slecht vind is dat ze deze keuze hebben gemaakt en erbij blijven. Daarmee zeg je gewoon dat je de fouten ziet, en er blijkbaar niks aan doet? Ik heb ze o.a. naar deze topic verwezen, waarbij ze makkelijk de verhalen en foto's van vele andere gedupeerden konden zien. Maar ze doen er niks mee? Ze gooien liever een blokkade op een vaste klant's account die altijd netjes verspreid volgens de regels de beschadigde artikelen heeft geretourneerd. En fyi, ik heb bijna altijd van tevoren met de klantenservice eerst contact opgenomen, de verhaal uitgelegd, en dan pas het artikel geretourneerd. Maar goed joh.. je moet het zelf maar hebben meegemaakt, dan praat je denk ik wel anders.

P.s. ik kan me nog herinneren dat iemand hier de extreem wereldwijd gelimiteerde Prestige Edition van Dark Souls 3 voor de XO besteld had. Maar vervolgens zonder omdozing erom heen verzonden kreeg? Dit zijn echt die momenten waarvan je denkt van.. wtf Bol.. get your shit together! Zulke amateuristische fouten kan je als groot webshopketen gewoon niet permitteren. Bedrijven zoals Amazon die vele malen groter zijn dan Bol.com, die sturen het met omdozing met nog een doos erom heen gewoon. Of plakken de VERZENDLABEL netjes op de VERZENDDOOS, en niet op het artikel zelf. Ze moeten die mensen in het magazijn of op de afdeling naar mijn mening echt per direct ontslaan, en gewoon mensen aannemen die wel liefde en passie voor de industrie hebben.
-
Hercule
Door Hercule (6393 reacties) op 10-04-2017 21:02
Quote:
[..]
Wel als het je laatste optie is, het gaat vaak fout bij bol maar je kan ook geluk hebben
Gepost door: Kowichi op 10-04-2017 19:50
Maar 40 keer iets terugsturen

Wil graag graag geloven dat het allemaal Bol zijn schuld is maar 40 keer?
Mijn dingen zijn door Bol eigenlijk altijd keurig verpakt verzonden, sowieso zijn er ook altijd nog olijke postbezorgers die niet altijd even voorzichtig zijn..
RTB
Door RTB (147 reacties) op 10-04-2017 21:03
Ik heb het vermoeden dat de mensen die werken in het bol.com magazijn niet genoeg betaald worden om daadwerkelijk een shit te geven over hun werk.
Sgt_PowerColt
Door Sgt_PowerColt (6734 reacties) op 10-04-2017 21:07
Mijn record is 4x in 1 maand retourneren. Heb het account nog in goede staat. Maar goed een na al deze verhalen denk ik ook wel even goed na of ik weer wat ga bestellen.
Rubbie
Door Rubbie (393 reacties) op 10-04-2017 21:13
Heb even gekeken maar heb zelf 4 dingen retour gestuurd en 2 omgeruild.Dus in mijn geval valt het nog mee gelukkig dacht dat het meer was.
[Begin]  |227|228|229|230|231|232|233(303)  [Eind]