Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

[Begin]  |126|127|128|129|130|131|132(154)  [Eind]
Mossad
Door Mossad (181 reacties) op 05-09-2015 20:36
Nieuwe oproepen via je iDroid,
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 05-09-2015 21:09
Quote:
Dan wil ik eigenlijk wel een filmpje zien van hoe je het doet.
Gepost door: VulpX op 05-09-2015 19:11

Voorbeeld 1

Voorbeeld 2

Wederom, je kan zeggen dat ik hier niet goed genoeg sneak (dat was ook expres) maar sneaken hoort hier verder niet echt een onderdeel van uit te maken. Lang voordat de vijand me door heeft, hou ik m'n wapen gericht op hem, en het triggered geen hold-up. Naar mijn mening geen betrouwbare actie dus. Dan schiet ik die gozer liever gewoon, of wurg 'm even KO. Dat werkt wel 100% van de tijd.
VulpX
Door VulpX (3112 reacties) op 05-09-2015 21:17
Quote:
[..]

Voorbeeld 1

Voorbeeld 2

Wederom, je kan zeggen dat ik hier niet goed genoeg sneak (dat was ook expres) maar sneaken hoort hier verder niet echt een onderdeel van uit te maken. Lang voordat de vijand me door heeft, hou ik m'n wapen gericht op hem, en het triggered geen hold-up. Naar mijn mening geen betrouwbare actie dus. Dan schiet ik die gozer liever gewoon, of wurg 'm even KO. Dat werkt wel 100% van de tijd.
Gepost door: ToothedBomb op 05-09-2015 21:09
Tweede filmpje kan ik niet laden.

Maar in je eerste filmpje is het nogal duidelijk. Je bent zwaar hoorbaar als je zo aan komt lopen en nadert ook nog eens niet helemaal goed van achteren. En "sneaken hoort hier geen onderdeel van uit te maken" snap ik niet? Natuurlijk moet je sneaken voordat je een holdup kan doen. Je kunt niet verwachten dat een hold-up triggered van 10 meter afstand.

Holdups werken prima, je doet het gewoon verkeerd. Meer oefenen dus, en sneaking suit unlocken.
Ryan1994
Door Ryan1994 (317 reacties) op 05-09-2015 21:22
|||Spoiler||| de sniped duel tegen quit is epic |||Spoiler|||
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 05-09-2015 21:26
Het tweede filmpje is juist het perfecte voorbeeld, dus da's spijtig.

Ik ben het simpelweg met je oneens. Die soldaat wist niet dat ik er was, hoort me op het laatste moment aan komen lopen en dan vliegt het spel direct in reflex mode. Hoezo draait hij zich niet om, en denkt: "O shit, er staat een gozer met een robotarm en een hoorn in z'n kop met een gericht geweer, ik kan maar beter m'n wapen laten vallen."

De sneaking suit heb ik al. Dit heb ik net geprobeerd en opgenomen om te laten zien wat ik bedoel. In de getoonde situaties had ik net zo makkelijk gewoon een pijltje kunnen schieten, of zelfs CQC doen. Dan had ik betere resultaten bereikt. Soms probeer je eens een keer wat anders, zoals een hold-up, en die werkt gewoon niet zoals ik zou verwachten.
Door Chinofreak (340 reacties) op 05-09-2015 21:31
Quote:
Het tweede filmpje is juist het perfecte voorbeeld, dus da's spijtig.

Ik ben het simpelweg met je oneens. Die soldaat wist niet dat ik er was, hoort me op het laatste moment aan komen lopen en dan vliegt het spel direct in reflex mode. Hoezo draait hij zich niet om, en denkt: "O shit, er staat een gozer met een robotarm en een hoorn in z'n kop met een gericht geweer, ik kan maar beter m'n wapen laten vallen."

De sneaking suit heb ik al. Dit heb ik net geprobeerd en opgenomen om te laten zien wat ik bedoel. In de getoonde situaties had ik net zo makkelijk gewoon een pijltje kunnen schieten, of zelfs CQC doen. Dan had ik betere resultaten bereikt. Soms probeer je eens een keer wat anders, zoals een hold-up, en die werkt gewoon niet zoals ik zou verwachten.
Gepost door: ToothedBomb op 05-09-2015 21:26

Heb je hem ook geprobeerd van achteren zo te benaderen?

Het is mij gisteren avond namelijk wel gelukt om met zo'n tempo (recht achter hem )in een hold up te krijgen. Misschien was het wel een fluke.
Zal vanavond nog een keer proberen.
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 05-09-2015 21:35
https://youtu.be/a3isgYiI9QQ

Bovenstaande is de url voor de tweede video. Misschien werkt ie wel als je 'm kopieert. Ik kom daar van achteren, de soldaat is niet in alert of iets aan het doen, en draait zich toch om.

Je kan opmerkingen maken over de snelheid waarmee ik loop (wederom, expres gedaan voor deze video's) maar verder doe ik alles precies goed om een hold-up te doen. Maar het werkt niet omdat ie m'n voetstappen hoort als ik vlak achter 'm ben. Als je op dat punt komt, hoort reflex mode zich gewoon niet te activeren.
FrenzyX
Door FrenzyX (48 reacties) op 05-09-2015 21:40
Quote:
[..]

Voorbeeld 1

Voorbeeld 2

Wederom, je kan zeggen dat ik hier niet goed genoeg sneak (dat was ook expres) maar sneaken hoort hier verder niet echt een onderdeel van uit te maken. Lang voordat de vijand me door heeft, hou ik m'n wapen gericht op hem, en het triggered geen hold-up. Naar mijn mening geen betrouwbare actie dus. Dan schiet ik die gozer liever gewoon, of wurg 'm even KO. Dat werkt wel 100% van de tijd.
Gepost door: ToothedBomb op 05-09-2015 21:09

Je loopt in beide filmpjes te hard en daarnaast gebruik je ook risky angles voor een sneaky benadering.
De holdups werken prima, het ligt toch echt aan je techniek/verwachtingspatroon.

EDIT: Ik krijg het idee dat je liever had gewild dat holdups een broken gamemechanic waren geweest, in plaats daarvan is er een bepaalde risk-reward pay off die wat mij betreft prima gebalanceerd is.
Ryan1994
Door Ryan1994 (317 reacties) op 05-09-2015 21:45
Quote:
https://youtu.be/a3isgYiI9QQ

Bovenstaande is de url voor de tweede video. Misschien werkt ie wel als je 'm kopieert. Ik kom daar van achteren, de soldaat is niet in alert of iets aan het doen, en draait zich toch om.

Je kan opmerkingen maken over de snelheid waarmee ik loop (wederom, expres gedaan voor deze video's) maar verder doe ik alles precies goed om een hold-up te doen. Maar het werkt niet omdat ie m'n voetstappen hoort als ik vlak achter 'm ben. Als je op dat punt komt, hoort reflex mode zich gewoon niet te activeren.
Gepost door: ToothedBomb op 05-09-2015 21:35

Je loopt inderdaard te snel met een uniform waarbij de enemy je voetstappen hoort.

Gebruik een sneaking suit als je deze hebt hierdoor kan de enemy je voetstappen niet meer horen en lukt het misschien wel met zo een loop snelheid een hold up te bereiken.
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 05-09-2015 21:54
Quote:
EDIT: Ik krijg het idee dat je liever had gewild dat holdups een broken gamemechanic waren geweest, in plaats daarvan is er een bepaalde risk-result pay off die wat mij betreft prima gebalanceerd is.
Gepost door: FrenzyX op 05-09-2015 21:40
Wat is de reward van een hold-up? Zoals blijkt uit m'n video's kan je vijanden niet wat sneller benaderen, je kan ze niet verbergen voor de vijand of wat dan ook, je krijgt er geen ammo van. Er is letterlijk geen enkele reden een hold-up te doen. Een CQC van achteren is altijd een betere optie. De vijand is dan volledig uitgeschakeld, je kan ook nog schieten op vijanden, je kan ze ondervragen, bewegen en je zit meer verdekt opgesteld...

Dus als je het mij vraagt is er maar eén reden om een hold-up te doen: als je snel achter iemand aan sluipt en je pistool gericht houdt. Dat zou geen game breaker zijn. Het zou voor mij ook veel logischer zijn. Als ik ineens voetstappen achter me hoor, en als ik omkijk zie ik een dude met een pistool gericht op me, dan zou ik me wel over geven. Maar zo werkt het kennelijk niet. En dat vind ik dus niet intuitief. Ik vind het eigenlijk niet eens een nuttige functie op deze manier.
VulpX
Door VulpX (3112 reacties) op 05-09-2015 22:02
Quote:
https://youtu.be/a3isgYiI9QQ

Bovenstaande is de url voor de tweede video. Misschien werkt ie wel als je 'm kopieert. Ik kom daar van achteren, de soldaat is niet in alert of iets aan het doen, en draait zich toch om.

Je kan opmerkingen maken over de snelheid waarmee ik loop (wederom, expres gedaan voor deze video's) maar verder doe ik alles precies goed om een hold-up te doen. Maar het werkt niet omdat ie m'n voetstappen hoort als ik vlak achter 'm ben. Als je op dat punt komt, hoort reflex mode zich gewoon niet te activeren.
Gepost door: ToothedBomb op 05-09-2015 21:35
Ik kon het filmpje nu wel openen. Zoals de anderen hierboven aangeven, je loopt veel te hard.

De reward is hetzelfde als voor een succesvolle cqc van achter, kunnen ondervragen.

Je bent niet in staat om holdups te doen en nu is het ineens ook geen valide sluiptechniek? Je probeert je wel in bochten te lullen om maar niet te hoeven toegeven dat je incapabel bezig bent

ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 05-09-2015 22:07
Quote:
De reward is hetzelfde als voor een succesvolle cqc van achter, kunnen ondervragen.
Maar dan zonder jezelf te verbergen, en zonder het doel te kunnen bewegen. Volkomen nutteloos dus.

Quote:
Je bent niet in staat om holdups te doen en nu is het ineens ook geen valide sluiptechniek? Je probeert je wel in bochten te lullen om maar niet te hoeven toegeven dat je incapabel bezig bent
Ik kan prima hold-ups doen. Als ik het pookje ietsje minder ver duw, of de sneaking suit gebruik, dan werkt het perfect. Maar dat is dus waar wij van mening verschillen. Ik vind dat een hold-up niet moet falen omdat de vijand je hoort als je net 2 meter van 'm af staat. Alles is al in plaats om een succesvolle hold-up te doen. Tenminste, in het echte leven zou dat voldoende zijn. Maar het spel registreert dat niet, en vindt dat je alleen een hold-up kan doen door een paar seconden stil te zitten achter een dude. Snake moet de vijand eerst netjes vragen of ie z'n geweer laat zakken, anders telt het niet. Dat vind ik dom. Daar mis ik een beetje polish die ik verder wel in het spel zie.
VulpX
Door VulpX (3112 reacties) op 05-09-2015 22:20
Quote:
[..]
Maar dan zonder jezelf te verbergen, en zonder het doel te kunnen bewegen. Volkomen nutteloos dus.

[..]
Ik kan prima hold-ups doen. Als ik het pookje ietsje minder ver duw, of de sneaking suit gebruik, dan werkt het perfect. Maar dat is dus waar wij van mening verschillen. Ik vind dat een hold-up niet moet falen omdat de vijand je hoort als je net 2 meter van 'm af staat. Alles is al in plaats om een succesvolle hold-up te doen. Tenminste, in het echte leven zou dat voldoende zijn. Maar het spel registreert dat niet, en vindt dat je alleen een hold-up kan doen door een paar seconden stil te zitten achter een dude. Snake moet de vijand eerst netjes vragen of ie z'n geweer laat zakken, anders telt het niet. Dat vind ik dom. Daar mis ik een beetje polish die ik verder wel in het spel zie.
Gepost door: ToothedBomb op 05-09-2015 22:07
Welke seconden heb je het over?
We verschillen inderdaad van mening. Maar als je het fout doet doe je het gewoon fout. Wat jij beschrijft is een zwaar overpowered holdup, wat game breaking zou zijn. De game is ongekend gebalanceerd, en er is niets mis met de manier waarop holdup werkt in de game. Overigens heeft de hold up altijd zo gewerkt in een MGS.
Doobieters
Door Doobieters (29544 reacties) op 05-09-2015 23:05
Zou je trouwens maar 1 kans hebben om D-Dog te ontmoeten? Ik had het namelijk bijna niet in de gaten en zou hem bijna voorbij zijn gelopen haha

Maar ik ben blij dat hij mijn team is komen versterken

Maar wat een game trouwens, had nog niet veel kunnen spelen omdat ik een drukke week heb gehad dus ik had nu eigenlijk eens goed de tijd om er voor te zitten en heb de eerste paar missies gedaan en nog wat side-ops. Dit is toch wel next level shit hoor.. Wel wat overweldigend met wat je allemaal kunt upgraden.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Gamer88
Door Gamer88 (1723 reacties) op 05-09-2015 23:39
HOLD UPS in GZ (zelfde in TPP)

https://www.youtube.com/watch?v=m0WwvT2qTsE

EDIT:

In TPP (1:50) https://www.youtube.com/watch?v=Nealuz4_lb8
Mellie
Door Mellie (1026 reacties) op 05-09-2015 23:41
Quote:
Zou je trouwens maar 1 kans hebben om D-Dog te ontmoeten? Ik had het namelijk bijna niet in de gaten en zou hem bijna voorbij zijn gelopen haha
Gepost door: Doobieters op 05-09-2015 23:05

Ik heb zelf DD pas gehaald na mission 30 haha. Dus ja, het is mogelijk
The climb is the only thing that is.
Doobieters
Door Doobieters (29544 reacties) op 05-09-2015 23:46
Quote:
[..]

Ik heb zelf DD pas gehaald na mission 30 haha. Dus ja, het is mogelijk
Gepost door: Mellie op 05-09-2015 23:41
Bij mij was het bij de 2e missie al gelijk bingo haha, lijkt random te zijn dan.
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Yojimbro
Door Yojimbro (16501 reacties) op 05-09-2015 23:47
Quote:
Zou je trouwens maar 1 kans hebben om D-Dog te ontmoeten? Ik had het namelijk bijna niet in de gaten en zou hem bijna voorbij zijn gelopen haha

Maar ik ben blij dat hij mijn team is komen versterken

Maar wat een game trouwens, had nog niet veel kunnen spelen omdat ik een drukke week heb gehad dus ik had nu eigenlijk eens goed de tijd om er voor te zitten en heb de eerste paar missies gedaan en nog wat side-ops. Dit is toch wel next level shit hoor.. Wel wat overweldigend met wat je allemaal kunt upgraden.
Gepost door: Doobieters op 05-09-2015 23:05

Heb de wild puppy al in het begin ontmoet en naar de basis gefultonneerd. Hij is idd awesome.
T.Pennings
Door T.Pennings (4001 reacties) op 05-09-2015 23:50
Quote:

Maar wat een game trouwens, had nog niet veel kunnen spelen omdat ik een drukke week heb gehad dus ik had nu eigenlijk eens goed de tijd om er voor te zitten en heb de eerste paar missies gedaan en nog wat side-ops. Dit is toch wel next level shit hoor.. Wel wat overweldigend met wat je allemaal kunt upgraden.
Gepost door: Doobieters op 05-09-2015 23:05

Hetzelfde hier. Heb pas iets van 6 uurtjes kunnen spelen, maar toch al zwaar overtuigd van de kwaliteit.
Net bij een maat geweest, die was nog even aan het spelen toen ik binnenkwam. Enorm veel opties om je mother base te managen en uit te breiden.

Ik had DD ook al na iets van twee missies trouwens.
Just sayin'
Door Selvmortsydd (3795 reacties) op 06-09-2015 00:27
Heb weer een paar uurtjes gespeeld en raak er steeds meer van in de ban. De besturing ligt mij steeds beter, dus dat is ook fijn. Minpunt is wel dat iedere keer elke outpost weer bemand wordt, ala Farcry 2. Liever clear ik gewoon alles permanent. .Ik had die hond ook direct in het begin, gaat dat beest nog groeien?
Snel le dweil..
[Begin]  |126|127|128|129|130|131|132(154)  [Eind]