Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Nintendo 3DS [Algemeen Topic]

[Begin]  |54|55|56|57|58|59|60(247)  [Eind]
Brandon
Door Brandon (2633 reacties) op 20-11-2013 14:54
Doel meer op de algemene instelling van het bedrijf (of iig klantenservice) mocht er een "probleem" zijn. Bij Microsoft was ik het niet eens dat ik een refurbished Xbox terug gestuurd kreeg ipv mijn eigen exemplaar (toen die voor reparatie was opgestuurd) en al vrij snel boden ze mij een gratis wireless controller aan. Hoefden ze niet te doen, maar deden ze wel.

Bij Blizzard was een artbook in de Collector's Edition beschadigd (bladzijden plakten aan elkaar en scheurden lichtjes bij voorzichtig openen met stuk papier) toen ik mijn exemplaar unboxte (Wings of Liberty), korte mail erover en kreeg een dag later een uitgebreide mail van ze en werd mij een pakket toegestuurd met: een nieuwe Starcraft artbook voor de betreffende CE, een extra hardcover artbook van de originele WoW, 2 t-shirts met horde/alliance symbolen en een Battlechest om weg te geven.

Ook had ik een probleem met de bestelling van 2 authenticators en reageerden ze ook heel goed en coulant op. Idem met een "recruit a friend" situatie.
Dit waren weliswaar niet "gratis spellen" acties zoals die van Nintendo, maar het laat wel zien dat ze bereid zijn een extra stap te maken als er wat aan de hand is. Over het algemeen reageerden ze in mijn ervaring prettiger als een probleem zich voordeed.

De mail van Nintendo was zeer kort en bondig en ging niet in op een deel van mijn mail wat vrij slordig was. Ze konden ook een ander alternatief aanbieden (b.v. sterren punten/iets kleins van merchandising/iets van de sterrenpuntenwinkel) i.p.v. te zeggen "het kan helaas niet volgens de algemene voorwaarden, sorry voor het ongemak". Dit is wel zo, maar er kan meestal uit coulance voor de klant omheen gewerkt worden. Verwacht niet hetzelfde zoals bij Blizzard maar toch wel iets meer dan de reactie die ik kreeg. Met name voor een nieuwe klant.
Brandon
Door Brandon (2633 reacties) op 20-11-2013 15:14
Quote:
[..]

Hoezo doen MS/Blizzard dat beter? Als je de game van Games with Gold al hebt, krijg je echt geen andere game ofzo...
Gepost door: Skull_kid op 20-11-2013 13:06
Wat bedoel je met Games with Gold btw? Ik heb nog geen 3DS XL (of enig andere, heb alleen een N64 en GBA toen gestopt). Heb de Zelda XL op pre-order staan en heb nog erbij gekocht: Pokemon Y, Animal Crossing: New Leaf en Super Mario 3D Land.
Skull_kid
Door Skull_kid (39071 reacties) op 20-11-2013 15:29
Rol: Forum Moderator
Quote:
Doel meer op de algemene instelling van het bedrijf (of iig klantenservice) mocht er een "probleem" zijn. Bij Microsoft was ik het niet eens dat ik een refurbished Xbox terug gestuurd kreeg ipv mijn eigen exemplaar (toen die voor reparatie was opgestuurd) en al vrij snel boden ze mij een gratis wireless controller aan. Hoefden ze niet te doen, maar deden ze wel.

Bij Blizzard was een artbook in de Collector's Edition beschadigd (bladzijden plakten aan elkaar en scheurden lichtjes bij voorzichtig openen met stuk papier) toen ik mijn exemplaar unboxte (Wings of Liberty), korte mail erover en kreeg een dag later een uitgebreide mail van ze en werd mij een pakket toegestuurd met: een nieuwe Starcraft artbook voor de betreffende CE, een extra hardcover artbook van de originele WoW, 2 t-shirts met horde/alliance symbolen en een Battlechest om weg te geven.

Ook had ik een probleem met de bestelling van 2 authenticators en reageerden ze ook heel goed en coulant op. Idem met een "recruit a friend" situatie.
Dit waren weliswaar niet "gratis spellen" acties zoals die van Nintendo, maar het laat wel zien dat ze bereid zijn een extra stap te maken als er wat aan de hand is. Over het algemeen reageerden ze in mijn ervaring prettiger als een probleem zich voordeed.

De mail van Nintendo was zeer kort en bondig en ging niet in op een deel van mijn mail wat vrij slordig was. Ze konden ook een ander alternatief aanbieden (b.v. sterren punten/iets kleins van merchandising/iets van de sterrenpuntenwinkel) i.p.v. te zeggen "het kan helaas niet volgens de algemene voorwaarden, sorry voor het ongemak". Dit is wel zo, maar er kan meestal uit coulance voor de klant omheen gewerkt worden. Verwacht niet hetzelfde zoals bij Blizzard maar toch wel iets meer dan de reactie die ik kreeg. Met name voor een nieuwe klant.
Gepost door: Brandon op 20-11-2013 14:54

Dat je zo verwend wordt door andere bedrijven, terwijl ze dit helemaal niet hoeven te doen, is natuurlijk geen reden om te zeggen dat Nintendo dit ook maar zou moeten doen. Ze bieden al een gratis spel aan, dat jij dat spel dan toevallig al hebt is vervelend voor jou, maar regels zijn regels.

Je hebt toch geen last ondervonden aan deze actie? (bijv. wel bij de refurb console) Er gaat toch niets stuk? (bijv. bij je Wings of Liberty boek) Waarom zouden ze je dan tegemoet moeten komen? Ik vind een gratis spel al een hele tegemoetkoming voor nieuwe klanten/gebruikers.

Games with Gold is het PS+ equivalent van Xbox, oftewel, elke maand 2 gratis spellen als je Gold-member bent. Als je al zo'n spel hebt, gaan ze je echt geen ander spel aanbieden. Games with Gold en PS+ zijn de enige diensten die vergelijkbaar zijn met deze actie, niet de problemen die jij hebt gehad met MS en Blizzard. Die zijn van een geheel andere aard en kan je dus niet van uitgaan dat Nintendo dat ook maar moet doen.
❍ᴥ❍
Brandon
Door Brandon (2633 reacties) op 20-11-2013 15:47
Verwend vind ik niet bepaald terecht. Blizzard gaf wel veel ja, maar dat was hun keuze. Ze moesten het sowieso oplossen, de game was net uit, zit je met een vrij dure CE en een beschadigde artbook. Ze zijn wel veel verder gegaan dan nodig was, maar again hun keuze. Ik zeg ook niet en heb ook niet gezegd dat Nintendo hetzelfde moet doen, maar een iets langere mail was zelfs al beter geweest dan kortaf en een enkele vraag te negeren. Hoef ook niet perse een ander spel of een alternatief (punten etc. whatever), maar de toon in die mail was niet bepaald netjes.

Regels zijn regels klopt ook niet perse. In beginsel is dat zo, maar wil je een klant behouden dan kan je je niet altijd aan een vaste overeenkomst houden. Maar hier ligt het wat anders natuurlijk.

En daarbij vind ik de actie niet bepaald uitgedacht. Als ik slechts mijn Zelda XL had met de game, had ik 5 extra dagen moeten wachten met het spel te spelen om in aanmerking te komen voor die actie. En wat als je de bundel had gekocht met Super Mario 3D land erbij? Ook vrij onhandig. Daarbij is Super Mario wel een vrij bekende titel, dus de kans dat een nieuwe gebruiker dat spel koopt lijkt mij ook vrij aanwezig. Had dus beter geweest als ze b.v. een spel aanbiedingen uit een kleine lijst van gratis games. Het blijft wel leuk ja voor de mensen die net een nieuwe 3DS aangeschaft hebben en dat spel nog niet bezitten.

Bij zoiets als Games with Gold of de PS+ variant zou ik ook geen moeite hebben, dat is een maandelijkse actie bij lidmaatschap. Niet een eenmalige actie bij aanschaf van een nieuw console. En besef mij dat mijn problemen anders zijn, maar zoals ik al aangaf ging het mij om de algemene instelling van een bedrijf om een klant te helpen bij een "probleem". Ik ga er wel vanuit dat Nintendo anders had kunnen reageren op mijn mail en wellicht meer begrip had voor de situatie en de mail beter zou afhandelen, i.p.v. in een regel naar de voorwaarden te verwijzen die ik al ken.

Edit: Nog wel een relevant voorbeeld, moest een nieuwe Xbox 360 kopen. Gekocht bij Game Mania. Anderhalve week later een actie dat je een gratis game erbij kreeg (geloof de nieuwste Fifa toen), liep het helaas mis. Ze konden niet meer die game voor me regelen, maar kreeg wel halve prijs op een nieuwe game naar keuze. Hoefden ze niet te doen, maar ze deden toch wat.
Hoiberg42
Door Hoiberg42 (60 reacties) op 23-11-2013 18:15
Quote:
[..]
Nah, ik doe het toch niet. Raak ik m'n voortgang kwijt
Gepost door: Skull_kid op 19-11-2013 20:55

Het is op de 3DS mogelijk de save data van een fysieke game te kopiëren naar de digitale versie met een speciaal hulpprogramma'tje. Dat las ik net in een van de nieuwsberichten van de eshop die je krijgt als je het voor het eerst opstart.
Yoonaii
Door Yoonaii (171 reacties) op 23-11-2013 18:50
Quote:
Verwend vind ik niet bepaald terecht. Blizzard gaf wel veel ja, maar dat was hun keuze.
Gepost door: Brandon op 20-11-2013 15:47
Dus als je ouders volledig uit vrije wil besluiten een xbox one, PS4 en alle launch games voor je te kopen, word je niet verwend ?

Ik ben het volledig met Skull kid eens: de situaties zijn anders. In het geval van kapotte dingen of het niet nakomen van afspraken hebben zij een fout gemaakt en is het alleen al vanuit PR-technisch opzicht handig om dat even adequaat aan te pakken. Je zou kunnen beargumenteren dat zij alleen al vanuit de garantie-wetgeving verplicht zijn (in ieder geval) de schade te compenseren.

In het geval van Nintendo, waarbi jeen gratis game wordt aangeboden, maar jij gaat mailen of je niet een ander spel kunt krijgen, hebben zij niet alleen niets verkeerd gedaan, maar ben jij zelfs om dingen aan ''t vragen waar je helemaal geen recht op hebt. Sommigen zouden dat als hebberigheid bestempelen
Natuurlijk; Ik ben het een beetje extremer aan 't maken dan het wellicht is, maar dan snap je Skull's punt misschien beter.

Dat er argumenten zijn om te zeggen dat de spelkeuze misschien vrij ongelukkig is en dat vooral de timing een beetje matig is, ben ik met je eens, maar is een andere discussie.

Quote:

Edit: Nog wel een relevant voorbeeld, moest een nieuwe Xbox 360 kopen. Gekocht bij Game Mania. Anderhalve week later een actie dat je een gratis game erbij kreeg (geloof de nieuwste Fifa toen), liep het helaas mis. Ze konden niet meer die game voor me regelen, maar kreeg wel halve prijs op een nieuwe game naar keuze. Hoefden ze niet te doen, maar ze deden toch wat.
Gepost door: Brandon op 20-11-2013 15:47

Dat is in zekere mate allicht wel een relevant voorbeeld, maar ook daar zijn wel wat dingen op aan te merken. Ik vermoed dat je in die situatie niets met de centrale GM te maken hebt gehad, maar bij de lokale GM bent binnengestapt.
Het is ook veel logischer dat een lokale gameboer bij dit soort gevallen wat coulanter is. Hij zal immers maar een paar klanten op die manier tegemoet hoeven te komen, mensen die ze vaak al kennen en geld opleveren.

Er is echter een nog veel belangrijker argument: Die actie ging meteen een week later in. De Nintendo-actie is een ruime tijd van te voren al aangekondigd. Mensen die toevallig een dag voor de aankondiging Mario land gekocht hebben, hebben het al geruime tijd kunnen spelen. Mensen die een van de nieuwe generatie consoles op release gaan kopen kunnen een jaar later immers ook niet komen klagen dat hij zoveel goedkoper is geworden
3DS: Yoonaii - 0361 7465 3003
Htbaa
Door Htbaa (12355 reacties) op 23-11-2013 18:56
Even ter verduidelijking. Voor de Mario 3D Land actie gaat het er toch om dat je die codes voor de sterrenpunten binnen de opgegeven periode aan je account toevoegde toch?
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Smocho
Door Smocho (3090 reacties) op 23-11-2013 19:16
Quote:
Even ter verduidelijking. Voor de Mario 3D Land actie gaat het er toch om dat je die codes voor de sterrenpunten binnen de opgegeven periode aan je account toevoegde toch?
Gepost door: Htbaa op 23-11-2013 18:56

Ja, het registreren van zowel je systeem als je spellen dmv de sterrencodes. Je krijgt namelijk steeds dezelfde enquete als je iets registreert.
Brandon
Door Brandon (2633 reacties) op 23-11-2013 21:28
Quote:
[..]
Dus als je ouders volledig uit vrije wil besluiten een xbox one, PS4 en alle launch games voor je te kopen, word je niet verwend ?

Ik ben het volledig met Skull kid eens: de situaties zijn anders. In het geval van kapotte dingen of het niet nakomen van afspraken hebben zij een fout gemaakt en is het alleen al vanuit PR-technisch opzicht handig om dat even adequaat aan te pakken. Je zou kunnen beargumenteren dat zij alleen al vanuit de garantie-wetgeving verplicht zijn (in ieder geval) de schade te compenseren.

In het geval van Nintendo, waarbi jeen gratis game wordt aangeboden, maar jij gaat mailen of je niet een ander spel kunt krijgen, hebben zij niet alleen niets verkeerd gedaan, maar ben jij zelfs om dingen aan ''t vragen waar je helemaal geen recht op hebt. Sommigen zouden dat als hebberigheid bestempelen
Natuurlijk; Ik ben het een beetje extremer aan 't maken dan het wellicht is, maar dan snap je Skull's punt misschien beter.

Dat er argumenten zijn om te zeggen dat de spelkeuze misschien vrij ongelukkig is en dat vooral de timing een beetje matig is, ben ik met je eens, maar is een andere discussie.

[..]

Dat is in zekere mate allicht wel een relevant voorbeeld, maar ook daar zijn wel wat dingen op aan te merken. Ik vermoed dat je in die situatie niets met de centrale GM te maken hebt gehad, maar bij de lokale GM bent binnengestapt.
Het is ook veel logischer dat een lokale gameboer bij dit soort gevallen wat coulanter is. Hij zal immers maar een paar klanten op die manier tegemoet hoeven te komen, mensen die ze vaak al kennen en geld opleveren.

Er is echter een nog veel belangrijker argument: Die actie ging meteen een week later in. De Nintendo-actie is een ruime tijd van te voren al aangekondigd. Mensen die toevallig een dag voor de aankondiging Mario land gekocht hebben, hebben het al geruime tijd kunnen spelen. Mensen die een van de nieuwe generatie consoles op release gaan kopen kunnen een jaar later immers ook niet komen klagen dat hij zoveel goedkoper is geworden
Gepost door: Yoonaii op 23-11-2013 18:50
Met de opmerking "verwend vind ik niet bepaald terecht" doelde ik er op dat ik niet van Nintendo een dergelijke behandeling verwacht. Als een ander bedrijf dat doet is dat hun keuze, maar verwacht het niet als reactie op een e-mail. Dat legde ik wat onhandig uit.

De situaties zijn ook (compleet) anders, was alleen als voorbeeld om te laten zien hoe deze bedrijven een probleem (ongeacht situatie) aanpakken en blijkbaar verder gaan dan nodig is. Bij Microsoft mochten ze mij gewoon een refurbished exemplaar geven (zie ook algemene voorwaarden), maar was het er gewoonweg niet mee eens. Toch een naar idee als je weet hoe je zelf met je eigen apparaat bent omgegaan e.d. Blizzard hoefde slechts een vervangend exemplaar te sturen van de artbook (of eigenlijk de retailer de uitgave omwisselen maar dat was lastig destijds geloof ik) en ging zelf verder dan nodig was. Deze bedrijven reageerden wellicht erg gunstig, maar ze reageerden in ieder geval niet kortaf/bot.

Mijn contact aan Nintendo was simpelweg vragen of er nog een andere mogelijkheid is gezien de situatie (hun aankondiging van de Super Mario 3D Land actie was 19-11, mijn aanschaf was 18-11 en kwam 19-11 aan, game ook geopend). Ik zei niet dat zij wat verkeerds hadden gedaan (wel dat de actie wat onhandig was ivm diverse eerder genoemde mogelijke situaties), noch ging ik er vanuit dat ik een ander spel (of wat anders) zou krijgen. Ik vroeg slechts of er nog een optie was voor een dergelijke specifieke situatie en of ik de code anders zou kunnen weggeven aan een ander die er wel wat aan heeft. Helaas was de mail vrij kortaf en bot, zonder enig begrip (en uberhaupt aandacht voor de inhoud van de mail, mijn tweede vraag was niet beantwoord). Van klantenservice verwacht ik een andere toon, dat ze begrip hebben of zich bereidwillig opstellen tot een oplossing te komen. Ze konden ook wel aannemen dat ik de algemene voorwaarden kenden, dus hun verwijzing was vrij zinloos, dat was juist de aanleiding van mijn e-mail. Snap Skull zijn punt wel, maar het was gewoon gepikeerd door de kortbondige reactie van Nintendo. Mijn vraag negatief beantwoorden is prima, maar het gaat om de wijze waarop.

Bij de Game Mania is het inderdaad klantenbinding omdat ik er vrijwel alleen Collector's Edition's koop en meestal alleen maar daar (tikje duurder, maar wel wat zekerheid). En de aankondiging van Nintendo viel toevallig precies samen met de datum dat ik mijn spel had ontvangen. Dus stom toeval helaas. (Ja ik kon het spel nog binnen 14 dagen retourneren/hoogstwaarschijnlijk bij Saturn terugbrengen en/of het spel verkopen en/of de digitale code later verkopen, maar ging mij meer om de wijze waarop zij reageerden op een dergelijk probleem.)
Hoiberg42
Door Hoiberg42 (60 reacties) op 27-11-2013 11:30
Als je voor 29 november langs een streetpass hotspot komt, komt de Mii van Anouma (de producer van de Zelda spellen volgens mij) in je streetpass Mii Park volgens deze tweet.
Skull_kid
Door Skull_kid (39071 reacties) op 27-11-2013 11:44
Rol: Forum Moderator
Huh, ik heb 'm 2 dagen geleden al via StreetPass gekregen.

Edit: Ah, "voor 29 november", ik las "na"
❍ᴥ❍
Htbaa
Door Htbaa (12355 reacties) op 27-11-2013 12:05
Ja ben 'm ook tegen gekomen. In dat Mii in Misere of zo is die level 5 :-P.

Nu ik mijn 3DS XL een paar weken heb valt de bouwkwaliteit me wel wat tegen hoor. De D-Pad maakt best wel wat lawaai en is soms alsof die los zit. De rechter speaker is bij voluit volume soms te luid, dit merk ik enorm bij Pokémon X.

En omdat direct de eerste dag het ding helemaal vast liep wou ik de accu er uit halen. Bleek dat 1 van de 2 schroefjes doordraait dus dat ding loshalen wil ook al niet meer. Vervolgens sluit hij nu ook niet mooi weer.

Verder ziet het ding er wel mooi uit, maar vind 'm wel goedkoop aanvoelen in de handen. In dat opzicht is de PS VIta een mooier product.

Meer mensen die hetzelfde hebben met de speaker(s)? Ook heb ik een dode pixel rechts bovenin op het 3D scherm.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Brandon
Door Brandon (2633 reacties) op 27-11-2013 12:43
Quote:
Ja ben 'm ook tegen gekomen. In dat Mii in Misere of zo is die level 5 :-P.

Nu ik mijn 3DS XL een paar weken heb valt de bouwkwaliteit me wel wat tegen hoor. De D-Pad maakt best wel wat lawaai en is soms alsof die los zit. De rechter speaker is bij voluit volume soms te luid, dit merk ik enorm bij Pokémon X.

En omdat direct de eerste dag het ding helemaal vast liep wou ik de accu er uit halen. Bleek dat 1 van de 2 schroefjes doordraait dus dat ding loshalen wil ook al niet meer. Vervolgens sluit hij nu ook niet mooi weer.

Verder ziet het ding er wel mooi uit, maar vind 'm wel goedkoop aanvoelen in de handen. In dat opzicht is de PS VIta een mooier product.

Meer mensen die hetzelfde hebben met de speaker(s)? Ook heb ik een dode pixel rechts bovenin op het 3D scherm.
Gepost door: Htbaa op 27-11-2013 12:05
Van wat ik weet "hoort" de D-pad aan de losse kant te zijn, bij de 3 exemplaren die ik heb gehad waren ze allemaal hetzelfde en ze maken wel wat lawaai als je ze al zachtjes aanraakt (dat de D-pad rondschuift). Was er zelf bezorgd om dus ging het even opzoeken en lijkt overal zo te zijn.

Voor de luie pixel (een bepaalde kleur, zwart is dood) zou ik wel terug gaan als het op een storende plek zit, hoort niet tenslotte. Ben er zelf ook voor terug gegaan (hoewel er naast de luie pixel ook nog een kleine barst zat). Valt gewoon onder het jaar garantie (eigenlijk 2).

Speaker probleem niet gehad, maar de bouwkwaliteit of kwaliteitscontrole is nogal dramatisch to say the least. In minder dan een week tijd aan me derde en hopen dat deze goed blijft..
Htbaa
Door Htbaa (12355 reacties) op 27-11-2013 18:19
De dode pixel stoort me niet echt hoor. Valt eigenlijk alleen op wanneer ik het 3D effect aan heb staan. Terug sturen is me toch teveel moeite :-).

Jeej, heb de code voor Mario 3D Land binnen, nu even downloaden. Heb voor de zekerheid maar de vragen zo beantwoord dat je volledig kwalificeert om in aanmerking voor de actie te komen. Geen risico nemen :-P.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Bianconero
Door Bianconero (1060 reacties) op 27-11-2013 18:41
Mijn zusje zoekt nog een Nintendo 3DS. Is die ergens nog te koop ronde de 120 euro? Ik heb zelf een Nintendo 3DS XL en die heb ik vorig jaar voor 150 euro gekocht bij de FRS.
Wii-U = BiancoNero1992 // PS4 = Bes1an92 // Switch = 7679-9128-5292
Door Inguh (574 reacties) op 27-11-2013 19:46
Waarom neemt je zusje geen 2ds is ook nog een optie. Voor 150 heb je dan ook nog een spel erbij.
Bianconero
Door Bianconero (1060 reacties) op 27-11-2013 20:02
Een 2DS is een beetje onhandig. De kans dat er wat met het scherm gebeurt is aanzienlijk groter, aangezien dat ding niet dicht kan. Maar goed, ik zag er eentje voor 125 euro bij de MM en Saturn.
Wii-U = BiancoNero1992 // PS4 = Bes1an92 // Switch = 7679-9128-5292
Door Inguh (574 reacties) op 27-11-2013 21:52
Dat is waar en ze zien er niet uit. Gelukkig heb je al iets gevonden
Hoiberg42
Door Hoiberg42 (60 reacties) op 28-11-2013 17:05
Als ik een game catridge in mijn gloednieuwe Zelda 3DS XL stop, klingt het alsof er iets daarbinnen krast en er komen kleine grijze vlekjes op de catridge (maar die zijn er makkelijk af te vegen).
Is dit normaal?
Brandon
Door Brandon (2633 reacties) op 28-11-2013 17:24
Quote:
Als ik een game catridge in mijn gloednieuwe Zelda 3DS XL stop, klingt het alsof er iets daarbinnen krast en er komen kleine grijze vlekjes op de catridge (maar die zijn er makkelijk af te vegen).
Is dit normaal?
Gepost door: Hoiberg42 op 28-11-2013 17:05
Heb precies hetzelfde (toevallig ook een Zelda 3DS XL), denk dat het zo hoort maar ben (ook?) een first time 3DS user dus.. .

Je bent iig niet alleen!
[Begin]  |54|55|56|57|58|59|60(247)  [Eind]