Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

eShop updates & aanbiedingen [Algemeen Topic]

[Begin]  |66|67|68|69|70|71|72(108)  [Eind]
BenoitRen
Door BenoitRen (2547 reacties) op 03-06-2016 09:11
Quote:
Wow, jij bent echt het dramatisch type, hé?
Gepost door: Tamara op 02-06-2016 20:09
Nogmaals een voorbeeld van ad hominem.
Quote:
Als dit plagiaat is (een SRPG die dezelfde basis gebruikt als Tactics Ogre, wat overigens ook niet bepaald de eerste van z'n soort was), dan bestaat de halve game-industrie uit plagiaat.
Ik denk dat ik duidelijk genoeg heb uitgelegd waarom het plagiaat is, en niet gewoon een vergelijkbare game.
Quote:
Bovendien is mijn mening meer waard vanwege het 'heeft de game ook daadwerkelijk gespeeld'-dingetje.
Ik had dus gelijk. Dan hebben we elkaar niets meer te zeggen.
Tamara
Door Tamara (756 reacties) op 03-06-2016 10:02
Oh, sorry, je totale gebrek aan goede argumenten maakt het ook zo makkelijk om er een slechte mening over jou persoonlijk op na te houden.

Aan de andere kant, een echt goed voorbeeld van een ad hominem is het niet, omdat je wel degelijk een paar dramatische opmerkingen (plagiaat!) hebt gemaakt. Kijk, als ik nu je een 'kwijlende fanboy met pannenkoekbeslag als brein' zou noemen, dat zou een op de man gerichte belediging zijn, omdat het volledig losstaat van de inhoud van de discussie.

En nee, ik denk niet dat je voldoende hebt uitgelegd waarom het plagiaat is, want je bent er niet in geslaagd mij te overtuigen. Je hebt alleen wat algemene opmerkingen zoals 'zielloos' gemaakt, wat vrij nietszeggend is (vooral uit de mond van iemand die alleen de demo heeft gespeeld). Een aantal goede voorbeelden zou hier echt helpen. Ik heb voorbeelden gegeven, dus waar wacht je op?

Ik heb het idee dat je wel argumenten in je hoofd hebt zitten, maar ze steeds vergeet te typen. Zo begon je pas over plagiaat na die *Whoosh*-opmerking, alsof iedereen je gedachten maar moet kunnen lezen. (En plagiaat is een zeer zware beschuldiging! Dat is iets heel anders dan duidelijke inspiratiebronnen hebben, iets waar veel titels zich "schuldig" aan maken in een medium met genres als 'roguelike' en 'metroidvania'.)
Gezocht: The Dark Spire (DS), Last Window (DS), Brigandine (PS)
MikeMaster
Door MikeMaster (113 reacties) op 03-06-2016 11:51
Kan de conclusie niet gewoon zijn dat jullie het niet met elkaar eens zijn?
J-master
Door J-master (623 reacties) op 03-06-2016 12:48
Nais Maik. Zou ik ook zeggen.
Tamara
Door Tamara (756 reacties) op 03-06-2016 13:01
Misschien wel het beste. Ik denk niet dat hier een inhoudelijke discussie over het terechte of onterechte gebruik van bepaalde gameplayelementen en tropes uit zal rollen. Voor veel mensen is het gemakkelijker ergens een labeltje op te plakken (overrated! SJW! kloon!) en dan te denken dat ze alle discussies hebben gewonnen :/
Gezocht: The Dark Spire (DS), Last Window (DS), Brigandine (PS)
Xor
Door Xor (34910 reacties) op 03-06-2016 14:35
Quote:
Misschien wel het beste. Ik denk niet dat hier een inhoudelijke discussie over het terechte of onterechte gebruik van bepaalde gameplayelementen en tropes uit zal rollen. Voor veel mensen is het gemakkelijker ergens een labeltje op te plakken (overrated! SJW! kloon!) en dan te denken dat ze alle discussies hebben gewonnen :/
Gepost door: Tamara op 03-06-2016 13:01
Maar dat is het verschil tussen eigen voorkeur en smaak :p.

Ik vind zelf bijv. de censuur op games zoals Fire Emblem Fates, Tokyo Mirage Sessions, Project Zero 5 etc. niet acceptabel. Als men het te cringe vindt, dan is het natuurlijk jouw eigen mening. Maar er is een reden waarom het eerst erin zat. Wat de makers eerst als intentie hadden, is ook hun eerste intentie. Dus wat is gemaakt, moet ook blijven staan. Ongeacht SJW of Feminazi's. Maar natuurlijk zitten er ook andere factoren tussen zoals ratingbureaus en imago van de uitgever. Maar alsnog zou er in principe weinig aan moeten worden veranderd. Maar dat terzijde .

In het geval van BenoitRen geeft hij z'n mening op basis van impressie. Als jij zegt dat je shooters niks vindt op basis van de gameplay beelden of je hebt 1x de game gespeeld, dan is dat jouw mening. Maar jouw post geven een toon dat je geen mening mag geven als je de game niet hebt uitgespeeld. Ook al zou BenoitRen de game hebben uitgespeeld, dan is er een grote kans dat hij het alsnog niks vindt. Hoe zou de discussie dan zijn?

Hij geeft ook aan dat de game aanvoelt als een "kloon zonder ziel". En dat is z'n eerste impressie. Natuurlijk kan hij beter de game uitspelen voordat hij het aan mensen niet aanraadt. Maar er bestaat ook een kans dat hij alsnog bij z'n standpunt blijft en niks verandert. "De game heb ik uitgespeeld. Maar ik vind het nog steeds een kloon zonder ziel.".

Wat ik zelf niet snap, is dat jij er druk om maakt dat hij een negatief advies geeft over een game. Dit is net als dat iemand zegt "COD is troep." en je hem of haar aanspreekt met "Heb je de game wel uitgespeeld? Nee. Zeg dan ook niks.".

Ik zou er niet teveel tijd in steken :p. Er zijn mensen die Neptunia games goed vinden ondanks dat er sites en ook mensen zijn die de game laag beoordelen of een negatief advies/mening geven .
Hercule
Door Hercule (6393 reacties) op 03-06-2016 15:19
Tegenwoordig slaat men enigszins door in de politieke correctheid met als recent voorbeeld James Rolfe die kapot gemaakt werd door een leger SJW's. Alleen maar omdat hij een film niet gaat reviewen. Om games te boycotten vanwege een paar aanpassingen gaat dan weer erg ver.

Na aanraden van dit topic heb ik MS2 drie weken geleden gekocht. De game is geïnspireerd door games als FF tactics maar plagiaat gaat wel erg ver. Dan zou Symphonia of the night dat ook moeten zijn. Voor die paar euro is die het proberen waard.
Wouwter
Door Wouwter (1994 reacties) op 03-06-2016 15:20
Jezus Xor, waar haal je de tijd en de wil vandaan om zulke reacties te typen? Ik kan het niet eens opbrengen om het te lezen.
| You are (not) alone |
VulpX
Door VulpX (3112 reacties) op 03-06-2016 15:22
Quote:
[..]
Maar dat is het verschil tussen eigen voorkeur en smaak :p.

Ik vind zelf bijv. de censuur op games zoals Fire Emblem Fates, Tokyo Mirage Sessions, Project Zero 5 etc. niet acceptabel. Als men het te cringe vindt, dan is het natuurlijk jouw eigen mening. Maar er is een reden waarom het eerst erin zat. Wat de makers eerst als intentie hadden, is ook hun eerste intentie. Dus wat is gemaakt, moet ook blijven staan. Ongeacht SJW of Feminazi's. Maar natuurlijk zitten er ook andere factoren tussen zoals ratingbureaus en imago van de uitgever. Maar alsnog zou er in principe weinig aan moeten worden veranderd. Maar dat terzijde .

Gepost door: Xor op 03-06-2016 14:35
Oef, ik vind dat altijd zo'n kul argument: "Het was de eerste intentie van de makers". Nee, dat was het niet, elke game gaat tijdens productie afwijken van de oorspronkelijke visie. Door real life issues, een veranderende markt, druk van bovenaf, staff wisselingen, noem maar op. "Er was een reden dat het erin zat", nog zo eentje. Hoezo? En wat als die reden erg slecht was en men eigenlijk bij voorbaat al in het ontwikkelproces had moeten zeggen dat het geen goed idee was? En in het geval van localisaties: wat als je bij voorbaat weet dat de game het slechter gaat doen in een andere regio omdat je stug álles erin wilt houden wat het overgrote merendeel van je klanten niet gaat waarderen? Je kunt proberen alle weeabo's te pleasen, of door een paar minieme aanpassingen je publiek significant groter maker zonder dat het daadwerkelijk afbreuk doet aan het product. De keuze is snel gemaakt.
Tamara
Door Tamara (756 reacties) op 03-06-2016 15:24
Zoals ik al zei: ik heb er geen enkel probleem mee dat Mercenaries Saga 2 niet z'n ding is. Het probleem is dat hij de game van ernstige zaken als plagiaat beschuldigd, zonder dat hij een goed beeld heeft van de game. Dat probleem verergert door het feit dat hij denkt dat hij alle wijsheid in pacht heeft, omdat hij eens een recensie heeft gelezen of een demo heeft gespeeld. Dat werkt misschien als je de eenoog in het land van de blinden bent, maar het is not very effective wanneer je in discussie probeert te gaan met iemand die die games (en meer!) daadwerkelijk heeft gespeeld en dus veel meer materiaal heeft om zijn/haar mening op te baseren.

Dat hij een faalhaas is als het gaat om het voeren van een fatsoenlijke discussie (jeweetwel, zo'n eentje waarin mensen ingaan op elkaar argumenten), helpt ook niet. We hadden een zinvolle discussie kunnen hebben over hommages, inspiratiebronnen en meer, maar nee, meneertje denkt genoeg te hebben aan zijn labelmakertje.

En als kers op de taart weet hij niet waar hij over lult. Een Shiren-kloon? Dat hij twee games met dezelfde titel door elkaar haalt, oké, kan gebeuren, maar iets een Shiren-kloon noemen is hilarisch. Als je dan toch de nekbaardbaardige weeaboo uit wilt hangen, doe het dan ook goed en weet dat de Shiren-games onderdeel zijn van de Mystery Dungeon-serie, een reeks van spellen die is voortgevloeid uit de populariteit van Torneko no Daiboken: Fushigi no Dungeon, een Dragon Quest spin-off gebaseerd op Rogue (de game waar de genrebenamingen 'roguelike' en 'roguelite' vandaan komen). Samengevat: volgens zijn eigen definities beschuldigde een game een kloon te zijn van een kloon van een kloon.
Gezocht: The Dark Spire (DS), Last Window (DS), Brigandine (PS)
Koen
Door Koen (3112 reacties) op 03-06-2016 15:39
>disscussies voeren op internet
>je gelijk proberen te krijgen
>topkek.jpg
stan loona
Door Lansparty (26 reacties) op 03-06-2016 15:53

DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 03-06-2016 15:53
Quote:
>disscussies voeren op internet
>je gelijk proberen te krijgen
>topkek.jpg
Gepost door: Kneok op 03-06-2016 15:39
Bemoei je er niet mee jij overrated SJW kloon!!!

|||Spoiler||| Green texting zou een ding moeten worden op dit forum |||Spoiler|||.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Twisted-D
Door Twisted-D (5534 reacties) op 03-06-2016 16:02
Ik had bewust nog niet gereageerd in dit topic met het idee dat allicht nog niet helemaal zou escaleren. Maar gezien het nu gaat:



Net weer nieuwe gehaald
Sowieso schrijf je zo! #Dagmar4Mod!
Wouwter
Door Wouwter (1994 reacties) op 03-06-2016 16:15
Quote:
[..]
Bemoei je er niet mee jij overrated SJW kloon!!!

|||Spoiler||| Green texting zou een ding moeten worden op dit forum |||Spoiler|||.
Gepost door: Dagmar op 03-06-2016 15:53
>kom thuis
>zet de computer aan
>ga naar mijn favoriete website, budgetgaming
>twee mensen hebben een domme discussie
>dus ik ga naar de supermarkt om popcorn te kopen
>kom wat kwajongens tegen, het loopt uit op een gevecht
>mijn moeder wordt bang
>ik moet verhuizen naar mijn oom en tante in Bel-Air
| You are (not) alone |
Tamara
Door Tamara (756 reacties) op 03-06-2016 16:22
"domme discussie"

Goed om te weten dat ik Budgetgaming nog altijd niet overschat
Gezocht: The Dark Spire (DS), Last Window (DS), Brigandine (PS)
Xor
Door Xor (34910 reacties) op 03-06-2016 16:41
Quote:
Tegenwoordig slaat men enigszins door in de politieke correctheid met als recent voorbeeld James Rolfe die kapot gemaakt werd door een leger SJW's. Alleen maar omdat hij een film niet gaat reviewen. Om games te boycotten vanwege een paar aanpassingen gaat dan weer erg ver.

Na aanraden van dit topic heb ik MS2 drie weken geleden gekocht. De game is geïnspireerd door games als FF tactics maar plagiaat gaat wel erg ver. Dan zou Symphonia of the night dat ook moeten zijn. Voor die paar euro is die het proberen waard.
Gepost door: Hercule op 03-06-2016 15:19
Dat van James Rolfe had ik ook gezien. Hij heeft niet mensen aangeraden om de film niet te kijken. Nee. Hij heeft gewoon gezegd dat hij de film niet gaat kijken vanwege z'n eigen mening. Maar SJW's heeft altijd de mentaliteit van "Jij loopt met ons mee of jij bent een vijand van ons.". En dit is wat er ook het geval is met games en censuur. Want als je een mening hebt, dan is dat jouw mening. Maar meer mensen willen hun eigen mening als een feit zetten en door iemand z'n strot duwen. Als een artistiek persoon iets heeft gemaakt, dan kan hij/zij kritiek of commentaar verwachten. Maar dit betekent niet dat de artistiek persoon gelijk z'n creatie moet aanpassen zodat hoe de anderen het willen. Als het niet bevalt, prima. Maar laat hem/haar z'n eigen ding doen .

Quote:
Jezus Xor, waar haal je de tijd en de wil vandaan om zulke reacties te typen? Ik kan het niet eens opbrengen om het te lezen.
Gepost door: Wouwter op 03-06-2016 15:20
Tja. Ik heb op dit moment niks te doen. En het is weekend :p. Maar... Het is eigenlijk beter om te gamen dan dat ik een lap tekst typ.

Quote:
[..]
Oef, ik vind dat altijd zo'n kul argument: "Het was de eerste intentie van de makers". Nee, dat was het niet, elke game gaat tijdens productie afwijken van de oorspronkelijke visie. Door real life issues, een veranderende markt, druk van bovenaf, staff wisselingen, noem maar op. "Er was een reden dat het erin zat", nog zo eentje. Hoezo? En wat als die reden erg slecht was en men eigenlijk bij voorbaat al in het ontwikkelproces had moeten zeggen dat het geen goed idee was? En in het geval van localisaties: wat als je bij voorbaat weet dat de game het slechter gaat doen in een andere regio omdat je stug álles erin wilt houden wat het overgrote merendeel van je klanten niet gaat waarderen? Je kunt proberen alle weeabo's te pleasen, of door een paar minieme aanpassingen je publiek significant groter maker zonder dat het daadwerkelijk afbreuk doet aan het product. De keuze is snel gemaakt.
Gepost door: VulpX op 03-06-2016 15:22
Verklaar eens waarom Project Zero 5 1 scene moest aanpassen. 1 scene van ~5 sec. Terwijl degene die het verhaal heeft bedacht niet betrokken was bij de aanpassing?

Zelfs al pas je 1 ding aan, dan is de game anders dan wat de verhaalmaker eerst had gedacht. Want dat scene was erbij om de mensen zo'n raar gevoel te geven. Een eng gevoel. Een onderdeel wat ook bij de game moest horen. Want het is ook een game om je bang/eng gevoel te geven.

Een ander voorbeeld is Star Ocean 5. Daar moest 1 klein ding. 1 mini ding worden aangepast voor zowel Japan als voor het westen omdat de makers bang waren voor kritiek. Waarom moest het aangepast worden? Omdat het game dan opeens voor jou niet aantrekt? Dan koop je de game toch niet . Nee. De westerse gamers, willen het altijd op hun eigen manier hebben.

Dus jij zou het ook goed vinden als de makers van SMT de symbolen of de demonen art/tekeningen uit de game weghalen of extreem aanpassen omdat het te duivels is voor de gelovigen? Of zeg je "Nee. Want zulke dingen vind ik niet zo erg. Ik kan er wel mee leven". Als dat laatste jouw antwoord, dan is dat jouw mening. Maar wie zegt dat jouw mening boeit? Want anderen zeggen "Maar het is te duivels. En dat vinden we niet kunnen.". Dit is wat jij ongeveer zegt met je vorige post. Want als ik vind dat dit wel aangepast moet worden, wat boeit het of jij het niet aangepast wilt hebben?

Hetzelfde geldt voor censuur van games. Als de uitgevers/makers de games niet wouden censureren, dan hadden ze dit al gedaan toen ze nog bezig waren met ontwikkelen van de game. Maar dat zien we niet. Nee. We zien aanpassingen alleen terug wanneer games in het westen worden gebracht. Waarom? Omdat het westen z'n eigen smaak en z'n eigen mening naar iemand z'n strot moet duwen omdat ze niet blij zijn over iets wat Japan heeft of iets kunnen accepteren wat Japan bijv. heeft. Als de game jou niet bevalt, dan koop je hem toch niet? Waarom moet een game worden aangepast op basis van jouw mening als het eerst zo is gemaakt?

Dit is hetzelfde onzin wat we zien met James Rolfe. Hij geeft aan dat hij de nieuwe Ghostbusters niet wilt zien vanwege z'n eigen mening. Maar zegt hij dat de film moet worden aangepast? Nee. Maar SJW's kunnen niet accepteren en willen het op hun eigen manier hebben. Hij zegt zelf dat hij de film niet gaat kijken. Maar waarom moeten leger SJW's weer bij hem komen en soort van de SJW mening door z'n strot duwen?

Een game zoals Hatred zou niet op Steam mogen worden uitgebracht of moest dingen extreem aanpassen omdat de game te extreem is? De makers hadden hun eigen ideeën voor een game en hebben dit uiteindelijk gemaakt.

Laten we de volgende keer ook tegen artistieke mensen zeggen dat ze hun kunst moeten aanpassen naar hoe wij het allemaal vinden. Want deze mensen hebben geen vrijheid. Of hebben ze dat wel? Als ze dat wel hebben, waarom worden ze dan gecensureerd?

Ik zeg niet dat iedereen hetzelfde mening moet hebben. Maar men moet accepteren dat als er iets bestaat en het was eerst zo gemaakt of het is zo, dan moet het ook zo blijven als de makers dat ook zo willen.

Bedrijven als NISA doen opzettelijk censuur omdat ze een game willen uitbrengen. Want hey. Ze moeten ook geld verdienen. Maar ze kunnen de game niet uitbrengen zoals het normaal gesproken is vanwege ESRB. Tja. Ik kan het begrijpen want dat zijn factoren buitenom. Maar dit blijft alsnog censuur. Daarnaast de game aanpassen omdat iemand zegt "Ja. Dit is onzinnig. Ik vind dit erg vreemd en ik voel mij hier erg ongemakkelijk tijdens het gamen.". Dan koop je toch de game niet? Wie verplicht je om de game te kopen?

En dit zien we terug met Tokyo Mirage Sessions. De game is gemaakt met de ideeën en thema die in Japan aanwezig zijn. Maar in het westen? We passen dit aan, we passen dat aan. Dit halen we weg. Voor wat? Omdat de westerse mensen niet kunnen accepteren dat een cultuur in Japan zo is? Omdat er weer mensen zijn die gaan zeiken over dat de game niet hun aanspreekt of te cringe aanvoelt? Je bent niet verplicht om de game te kopen. Dus wat is dan het probleem? Omdat NoA zo nodig geen slechte imago wilt hebben? Moet ik Bayonetta 2 erbij pakken? Want ik denk dat zo'n game eigenlijk net zo erg of misschien veel erger is dan de gecensureerde dingen in TMS#FE. Maar h

Ik begrijp de meningen van anderen die censuur e.d. prima vinden. Sommige dingen kunnen extreem zijn. Maar alsnog is dit net als censureren van iemand z'n artistieke vrijheid. Alleen wat ik niet kan begrijpen, is waarom mensen games opeens te cringe of ongemakkelijk vinden als een game bijv. meiden met bikini bevatten terwijl games zoals GTA of COD veel erger of veel ongemakkelijker is. Dus een meid in een bikini is gelijk slecht, maar een kogel door iemand z'n hoofd schieten of iemand dood rijden is wel oke? Sinds wanneer is een meid in een bikini opeens schadelijk? Wat is er mis met zulke content?

Dit gaat richting hetzelfde onzin als dat GTA en COD schadelijk is voor de kinderen en mensen. Worden deze games gecensureerd? Nee. Maar waarom een meid in een bikini wel?

*Ib4 iemand denkt dat ik te ver ga met een meid in een bikini. Dit is een voorbeeld. Er zijn extremere gevallen. Maar de voorbeeld "meid in een bikini" is iets waar al gelijk censuur wordt gedaan. En dit is iets waar ik denk "Wat is er mis met een meid in een bikini". Is ze te jong? Dan pas je de leeftijd aan naar 18+ jaar. Maar er wordt vaak troep gegooid over dingen waar eigenlijk nergens op slaat. En hiermee kap ik met m'n lange post. Als iemand wilt reageren op m'n post, reageer dat op een ander topic of open een topic genaamd "Censuur. Acceptabel? Of toch niet?". Want ik wil niet meer off-topic gaan omdat dit een eShop topic is .
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 03-06-2016 16:56
Quote:
Oef, ik vind dat altijd zo'n kul argument: "Het was de eerste intentie van de makers". Nee, dat was het niet, elke game gaat tijdens productie afwijken van de oorspronkelijke visie. Door real life issues, een veranderende markt, druk van bovenaf, staff wisselingen, noem maar op.
Je kan niet zeggen dat dat niet zo is. Je kan alleen zeggen dat je het niet weet. Misschien is die game precies gemaakt zoals ze wilden. Misschien zijn sommige, of alle aspecten veranderd. Dat weten we niet. We waren er niet bij.

Quote:
"Er was een reden dat het erin zat", nog zo eentje. Hoezo?
Al heeft een artiest misschien bedenkingen bij sommige aspecten van zijn/haar kunst, deze zal toch achter z'n afgemaakte stuk staan. Waarschijnlijk had de ontwikkelaar een bepaald idee bij een onderdeel. Ze stoppen niet zomaar willekeurige shit in hun spel.

Quote:
En wat als die reden erg slecht was en men eigenlijk bij voorbaat al in het ontwikkelproces had moeten zeggen dat het geen goed idee was?
Da's geheel subjectief, dus daar hebben we weinig aan.

Quote:
En in het geval van localisaties: wat als je bij voorbaat weet dat de game het slechter gaat doen in een andere regio omdat je stug álles erin wilt houden wat het overgrote merendeel van je klanten niet gaat waarderen?
Waarom zou een game het slechter doen vanwege meer content? Omgekeerde wereld? En als een spel het echt zo slecht zou doen, zou ik 'm gewoon niet in het Westen uitbrengen.

Quote:
Je kunt proberen alle weeabo's te pleasen, of door een paar minieme aanpassingen je publiek significant groter maker zonder dat het daadwerkelijk afbreuk doet aan het product. De keuze is snel gemaakt.
Gepost door: VulpX op 03-06-2016 15:22
Hangt geheel af van het spel. De genoemde spellen zijn ook niche spellen voor fans. Waarom tijd, energie en geld steken in aanpassingen die waarschijnlijk hun geld niet gaan opleveren? De fans worden er alleen maar pissig van, en willekeurige consumenten in de winkel weten toch niet of er wel of niet een bikini of whatevs in die game zit.
Tamara
Door Tamara (756 reacties) op 03-06-2016 17:52
Uhm, Xor, serieus, SJW's? Je praat over hen alsof het een georganiseerde groep is, maar kun je ook bewijzen dat het zo is?

Ik heb namelijk sterk de indruk dat de zogenaamde SJW's niets meer zijn dan een grote groep mensen die ooit eens een mening hadden waren de mensen die in SJW's geloven het niet mee eens zijn.

Quote:
Waarom zou een game het slechter doen vanwege meer content? Omgekeerde wereld? En als een spel het echt zo slecht zou doen, zou ik 'm gewoon niet in het Westen uitbrengen.

Dat is een makkelijke: niet elke toevoeging is een waardevolle, en sommige toevoegingen kunnen het geheel zelfs devalueren.

Een goed voorbeeld uit een westerse game is de seksscène in Heavy Rain: misplaatst en valt volledig uit de toon. Natuurlijk kun je het als speler overslaan, maar dat de makers dit een waardevolle toevoeging vonden, spreekt boekdelen over hoe ze over hun eigen personages en verhaal denken. Als je eenmaal van het bestaan weet, wordt het moeilijker om de ontwikkelaar en de game serieus te nemen.
Gezocht: The Dark Spire (DS), Last Window (DS), Brigandine (PS)
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 03-06-2016 18:00
Quote:
Dat is een makkelijke: niet elke toevoeging is een waardevolle, en sommige toevoegingen kunnen het geheel zelfs devalueren.

Een goed voorbeeld uit een westerse game is de seksscène in Heavy Rain: misplaatst en valt volledig uit de toon. Natuurlijk kun je het als speler overslaan, maar dat de makers dit een waardevolle toevoeging vonden, spreekt boekdelen over hoe ze over hun eigen personages en verhaal denken. Als je eenmaal van het bestaan weet, wordt het moeilijker om de ontwikkelaar en de game serieus te nemen.
Gepost door: Tamara op 03-06-2016 17:52
Fair enough, maar dan moeten we de vergelijking ook helemaal doortrekken. Namelijk dat de game vervolgens in Japan (of elders) wordt uitgebracht ZONDER die scène. Als dat stukje echt zo afgrijselijk was, hadden ze 'm gewoon via een patch weg moeten werken uit elke release, niet alleen in eén regio. En als je zover komt, denk ik dan: laat maar hangen. Laat die onzin erin, en jammer dan dat sommigen het af vinden doen aan het geheel. Tough shit, het hoort er nu eenmaal bij. Als je dat niet kan tolereren, koop je de game gewoon niet.
[Begin]  |66|67|68|69|70|71|72(108)  [Eind]