Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

eShop updates & aanbiedingen [Algemeen Topic]

[Begin]  |67|68|69|70|71|72|73(108)  [Eind]
Xor
Door Xor (34929 reacties) op 03-06-2016 18:46
Quote:
Uhm, Xor, serieus, SJW's? Je praat over hen alsof het een georganiseerde groep is, maar kun je ook bewijzen dat het zo is?

Ik heb namelijk sterk de indruk dat de zogenaamde SJW's niets meer zijn dan een grote groep mensen die ooit eens een mening hadden waren de mensen die in SJW's geloven het niet mee eens zijn.

[..]

Dat is een makkelijke: niet elke toevoeging is een waardevolle, en sommige toevoegingen kunnen het geheel zelfs devalueren.

Een goed voorbeeld uit een westerse game is de seksscène in Heavy Rain: misplaatst en valt volledig uit de toon. Natuurlijk kun je het als speler overslaan, maar dat de makers dit een waardevolle toevoeging vonden, spreekt boekdelen over hoe ze over hun eigen personages en verhaal denken. Als je eenmaal van het bestaan weet, wordt het moeilijker om de ontwikkelaar en de game serieus te nemen.
Gepost door: Tamara op 03-06-2016 17:52
"Het is een duivelse groep. Zij moeten verbannen worden en gestraft worden voor hun daden."- Xor 1780

Misschien verwar ik SJW's met Feminazi's :p. Maar SJW's zijn vaak groepen mensen die meelopen waar opeens veel voor of tegen zijn. Een voorbeeld hiervan is het feminisme. SJW mensen lopen dan mee met de feministen om soort van "goed" te zijn en "goed" te lijken.

Tekst uit Wikipedia:
Quote:
"Social justice warrior" (commonly abbreviated "SJW") is a pejorative term for an individual promoting socially progressive views; including feminism,[1][2] civil rights,[1] multiculturalism,[citation needed] political correctness,[2] and identity politics.[3]
.

In het geval van James Rolfe vallen SJW's hem aan omdat ze zich aangesproken voelen. De nieuwe Ghostbusters valt tegen omdat vrouwen de hoofdrollen spelen in de film. Dat is wat SJW's denken. Maar er is meer dan alleen "vrouwen spelen de hoofdrollen in de film". De hele film wordt een soort van reboot gemaakt om weer de zoveelste geldkoe uit te melken. Veel fans hadden liever een nieuwe Ghostbusters met de oude cast gezien. Of iets wat met de oude cast te maken had zoals de fakkel overdragen aan de nieuwe generatie. Maar omdat er opeens veel dislikes wordt gegeven, denken SJW's dat het komt omdat er vrouwen in de film een hoofdrol spelen.

In gaming zien we het terug met Anita Sarkeesian met haar Tropes vs. Women in Video Games. Met de houding die veel SJW mensen hebben op gaming dankzij haar(en ook al dat drama van Zoe Quinn), zorgt het ervoor dat veel mensen bang worden voor grote kritiek en dreigingen. Een voorbeeld hiervan is Star Ocean 5 waar een heel klein iets moest worden aanpassen. Toen ze dat hadden aangegeven, gingen veel Japanse fans opeens de westerse mensen haten. De reacties kwamen ook niet echt heel beleefd over :/. Of de "geruchten" over DOAX3. Ook al was het Play-Asia die het random zei, de uitspraak geeft een indicatie dat Team Ninja misschien wel bang was voor kritiek en gedoe die SJW's zouden geven. Want de game zou te seksueel overkomen en dat maakt een slecht beeld voor de vrouwen tegenover de mannen. Want ja. "Vrouwen zijn lustobjecten". Dit soort mensen klagen ook gelijk dat het slecht is om een prostituee dood te schieten in GTA V. En dit gaat om games . Lage sales zou ik niet verwachten als een reden omdat Team Ninja en KT paar jaren terug DOAX2 nog hadden uitgebracht in het westen. En dat game kwam zelfs uit op de Xbox 360. En we vergeten ook niet DOA: Paradise voor de PSP. Dus er zit iets meer achter dan alleen maar "We brengen de game niet uit omdat we het vermoeden hebben dat er weinig exemplaren worden verkocht." .
Tamara
Door Tamara (756 reacties) op 03-06-2016 18:48
Quote:
[..]
Fair enough, maar dan moeten we de vergelijking ook helemaal doortrekken. Namelijk dat de game vervolgens in Japan (of elders) wordt uitgebracht ZONDER die scène. Als dat stukje echt zo afgrijselijk was, hadden ze 'm gewoon via een patch weg moeten werken uit elke release, niet alleen in eén regio. En als je zover komt, denk ik dan: laat maar hangen. Laat die onzin erin, en jammer dan dat sommigen het af vinden doen aan het geheel. Tough shit, het hoort er nu eenmaal bij. Als je dat niet kan tolereren, koop je de game gewoon niet.
Gepost door: ToothedBomb op 03-06-2016 18:00

Iets patchen is zo makkelijk nog niet, omdat een patch technische problemen kan veroorzaken. Wat ze dus over het algemeen doen is naar de feedback van spelers luisteren en daar iets mee doen als ze de kans hebben.

De eerste kans die Japanse ontwikkelaars hebben om iets met die feedback te doen, is wanneer de game in het buitenland verschijnt. Het veranderen van de uitkomsten van de sidequests in Bravely Second was bijvoorbeeld na aanleiding van feedback van Japanse spelers. Die vonden de structuur onlogisch en onbevredigend: elke eerste keuze eindigde met twijfel van de personages, zelfs wanneer het de betere keuze leek. In het Westen is het aangepast.

In zeldzame gevallen verschijnt er een ge-upgrade Japanse versie waarin de feedback is meegenomen (en is dat de eerste versie die wij krijgen - denk aan Pokémon Stadium en Bravely Default), of verschijnt er een versie die is gebaseerd op de westerse (bijv.: Tales of the Abyss voor de 3DS is gebaseerd op de Amerikaanse PS2-versie).

Als laatste is er natuurlijk het volgende deel. Ik vermoed dat Nintendo in het geval van Fire Emblem nog eens goed gaat kijken naar de bonding-minigames, omdat deze in Japan ook geen unaniem positieve reacties kregen.
Gezocht: The Dark Spire (DS), Last Window (DS), Brigandine (PS)
Tamara
Door Tamara (756 reacties) op 03-06-2016 19:15
Quote:
[..]
"Het is een duivelse groep. Zij moeten verbannen worden en gestraft worden voor hun daden."- Xor 1780

Misschien verwar ik SJW's met Feminazi's :p. Maar SJW's zijn vaak groepen mensen die meelopen waar opeens veel voor of tegen zijn. Een voorbeeld hiervan is het feminisme. SJW mensen lopen dan mee met de feministen om soort van "goed" te zijn en "goed" te lijken.

Tekst uit Wikipedia:
[..].

Dat klinkt erg vaag. Je hebt het dus eigenlijk over mensen die weleens progressieve ideeën hebben, maar daar valt bijna iedereen wel onder. (En dat is maar goed ook - stagnatie of zelfs achteruitgang, dat is niet zo geweldig). Door al die mensen met het label 'SJW' te bestempelen, maak je discussie onmogelijk, omdat je hun mening al afschrijft of basis van het label dat je zelf op hen hebt geplakt.

Quote:
In het geval van James Rolfe vallen SJW's hem aan omdat ze zich aangesproken voelen. De nieuwe Ghostbusters valt tegen omdat vrouwen de hoofdrollen spelen in de film. Dat is wat SJW's denken. Maar er is meer dan alleen "vrouwen spelen de hoofdrollen in de film". De hele film wordt een soort van reboot gemaakt om weer de zoveelste geldkoe uit te melken. Veel fans hadden liever een nieuwe Ghostbusters met de oude cast gezien. Of iets wat met de oude cast te maken had zoals de fakkel overdragen aan de nieuwe generatie. Maar omdat er opeens veel dislikes wordt gegeven, denken SJW's dat het komt omdat er vrouwen in de film een hoofdrol spelen.

Ik heb de discussie een beetje gevolgd, maar wat ik heb gezien is dat de film al direct werd aangevallen vanwege de vrouwelijke hoofdrollen die een gevolg zouden zijn van die vreselijke SJW's en hun meningen. De mensen die "SJW! Feminazi!" roepen zijn even schuldig als de mensen die "Sexisme! Vrouwenhaters!" schreewen. Beide kanten verdrinken alle zinvolle discussies in een zee van bevooroordeelde stierenstront.

Quote:
In gaming zien we het terug met Anita Sarkeesian met haar Tropes vs. Women in Video Games. Met de houding die veel SJW mensen hebben op gaming dankzij haar(en ook al dat drama van Zoe Quinn), zorgt het ervoor dat veel mensen bang worden voor grote kritiek en dreigingen. Een voorbeeld hiervan is Star Ocean 5 waar een heel klein iets moest worden aanpassen. Toen ze dat hadden aangegeven, gingen veel Japanse fans opeens de westerse mensen haten. De reacties kwamen ook niet echt heel beleefd over :/. Of de "geruchten" over DOAX3. Ook al was het Play-Asia die het random zei, de uitspraak geeft een indicatie dat Team Ninja misschien wel bang was voor kritiek en gedoe die SJW's zouden geven. Want de game zou te seksueel overkomen en dat maakt een slecht beeld voor de vrouwen tegenover de mannen. Want ja. "Vrouwen zijn lustobjecten". Dit soort mensen klagen ook gelijk dat het slecht is om een prostituee dood te schieten in GTA V. En dit gaat om games . Lage sales zou ik niet verwachten als een reden omdat Team Ninja en KT paar jaren terug DOAX2 nog hadden uitgebracht in het westen. En dat game kwam zelfs uit op de Xbox 360. En we vergeten ook niet DOA: Paradise voor de PSP. Dus er zit iets meer achter dan alleen maar "We brengen de game niet uit omdat we het vermoeden hebben dat er weinig exemplaren worden verkocht." .
Gepost door: Xor op 03-06-2016 18:46

Zelfs toen Sarkeesian net begon met haar trope-video's, zei ze al niet veel nieuws. Ik schreef bijna vijftien jaar geleden al columns over het gebrek aan vrouwelijke hoofdpersonen en dubbele standards rondom fanservice. Bizar genoeg wist iedereen haar opeens te vinden, omdat ze de juiste mensen op de tenen wist te trappen. (Haar video's zijn overigens opmerkelijk tam in vergelijking met wat men beweert dat ze zegt.)

Wat betreft de games die je noemt:

Star Ocean 5 - dat hele gedoe met het slipje is een wazig verhaal. Dit is namelijk ook de game met een heks in een strippertastistische ruitjesensemble waar Bayonetta jaloers op is. Drukte om een slipje dat je alleen ziet als je er bewust naar op zoek gaat, lijkt dus vreemd. Sterker nog, als de ontwikkelaar de media niet had gewezen op de verandering, had waarschijnlijk niemand het gemerkt. Ik vermoed zelf dat ze wilden proberen om de game met een kleine controverse op de westerse kaart te zetten. De aanpassing die ze hebben gemaakt heeft namelijk geen enkele invloed op de game zelf, maar aandacht kregen ze wel.

DOAX3 - Hier is absoluut meer gaande dan "SJW's". Ten eerste is het een game voor een heel specifiek, relatief klein public. Uitgevers denken altijd twee keer na voordat ze zich aan een nichegame wagen. Toen ze tien jaar geleden DOAX2 uitbrachten, konden ze nog profiteren van de hebbedingstatus dat de game had: een game die puur om fanservice draaide was zeer ongewoon en dat trok aandacht (en kopers). Die nieuwigheid is echter al jaren dood en begraven.

Dat er al direct een 'Asia'-versie met Engelse ondertiteling op de planning stond, maakte het formeel uitgeven in het Westen ook oninteressanter, omdat parallelle import (de die-hards die de game direct importeren) in de toch al kleine winstmarge zou kunnen snijden.

Daarnaast zit Koei Tecmo met de reputatie van de hoofdserie in het westen. In competitieve DOA-kringen wordt er namelijk al een tijdje geklaagd over de toenemende seksualisering van de vechters (op diverse toernooien rusten softbans op bepaalde DLC-outfits). De die-hards willen graag dat hun geliefde gameserie serieus genomen wordt, maar dat gaat moeilijk als iedereen het constant over de tieten heeft en de uitgever dit gespreksonderwerp nog steunt ook.

Als laatste is het (vooral) een prioriteitenkwestie. Het geld dat ze in een game als DOAX3 kunnen steken, kan ook naar een game met betere potentiële winstmarges.
Gezocht: The Dark Spire (DS), Last Window (DS), Brigandine (PS)
Door UserVerwijderd6 (760 reacties) op 03-06-2016 19:17
Drama <3
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 03-06-2016 22:33
Quote:
Iets patchen is zo makkelijk nog niet, omdat een patch technische problemen kan veroorzaken.
Wat? Patchen is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Sure, er zal wel wat bij komen kijken, maar moeilijk is het zeker niet. De honderden patches die je tegenwoordig moet downloaden, getuigen daar wel van.

Ik weet dat Japanners bij het zakendoen graag naar de langere termijn kijken. Dat zouden we dan ook terug moeten zien bij support van reeds uitgegeven games.

Quote:
Het veranderen van de uitkomsten van de sidequests in Bravely Second was bijvoorbeeld na aanleiding van feedback van Japanse spelers. Die vonden de structuur onlogisch en onbevredigend. In het Westen is het aangepast.
Nou ja, ik denk dat de meeste mensen niet klagen om dit soort 'verbeteringen,' al valt het te betwisten of dit echt iets verbetert. Er wordt vooral geklaagd over het verwijderen of aanpassen van bepaalde elementen door de westerse uitgever of het lokalisatiebedrijf wegens 'cultuurverschillen.'

Quote:
Haar video's zijn overigens opmerkelijk tam in vergelijking met wat men beweert dat ze zegt.
Naar mijn mening zegt ze toch wel... opvallende dingen. Zoals: "Viewing media that frames women as objects or sexual playthings, profoundly impacts how real life women are perceived and treated in the world around us." Oftewel: Videospellen, films, muziek, en alle andere vormen van media kunnen je een sexist maken.

Quote:
DOAX3 - Hier is absoluut meer gaande dan "SJW's". Ten eerste is het een game voor een heel specifiek, relatief klein public.
Inderdaad, en toch komen 2/3e van de verkopen van de vorige games in de VS en Europa. Rara hoe kan dat.

Quote:
Toen ze tien jaar geleden DOAX2 uitbrachten, konden ze nog profiteren van de hebbedingstatus dat de game had: een game die puur om fanservice draaide was zeer ongewoon en dat trok aandacht (en kopers). Die nieuwigheid is echter al jaren dood en begraven.
Da's pure speculatie. Jij noch ik weet of de game hier slecht zou verkopen.

Quote:
Dat er al direct een 'Asia'-versie met Engelse ondertiteling op de planning stond, maakte het formeel uitgeven in het Westen ook oninteressanter, omdat parallelle import (de die-hards die de game direct importeren) in de toch al kleine winstmarge zou kunnen snijden.
Wat..? Dat maakt het toch juist interessanter? Dat vertaalwerk is al gedaan. Met minimaal werk kan deze versie vervolgens via de PSN Store verkocht worden. Dat ze niet aan een fysieke uitgave durven: begrijpelijk, maar een digitale uitgave past dan precies in dit plaatje. En toch doen ze dat niet. Volgens de developer zelf vanwege het kritische klimaat omtrent sexy vrouwen in het westen.

Quote:
In competitieve DOA-kringen wordt er namelijk al een tijdje geklaagd over de toenemende seksualisering van de vechters (op diverse toernooien rusten softbans op bepaalde DLC-outfits).
En anderen vinden het juist tof en zijn tegen deze maatregelen en andere onzin. Het zegt wederom weinig.

Quote:
Als laatste is het (vooral) een prioriteitenkwestie. Het geld dat ze in een game als DOAX3 kunnen steken, kan ook naar een game met betere potentiële winstmarges.
Gepost door: Tamara op 03-06-2016 19:15
Maar we hebben al geconstateerd dat de DOAX spellen vrij veel verkopen in het westen, en dat een digitale uitgave relatief weinig zou kosten, dus dit argument gaat niet op. Enige wat nog zou kunnen, is dat ze verwachtten meer geïmporteerde spellen te verkopen via deze controversie, dan middels een lokale uitgave. Da's lastig te geloven. Dan geloof ik toch eerder wat de devs zelf voor reden hebben opgegeven.
Tamara
Door Tamara (756 reacties) op 03-06-2016 23:30
Quote:
[..]
Wat? Patchen is nog nooit zo gemakkelijk geweest. Sure, er zal wel wat bij komen kijken, maar moeilijk is het zeker niet. De honderden patches die je tegenwoordig moet downloaden, getuigen daar wel van.

Ik weet dat Japanners bij het zakendoen graag naar de langere termijn kijken. Dat zouden we dan ook terug moeten zien bij support van reeds uitgegeven games.

Nintendo patcht niet graag. Meestal brengen ze een werkend product uit en dan blijven ze er met hun tengels vanaf.

Bovendien heeft het patchen niet veel nut: de reviews en verkopen zijn al binnen. Tenzij een aanpassing naar meer verkopen leidt, kan de feedback beter meegenomen worden het volgende deel waar ongetwijfeld al een blauwdruk voor op tafel ligt.

Als laatste is er het feit dat Japanse ontwikkelaars vaak nog niet echt doorhebben hoe de internationale industrie werkt. Ze onderschatten vaak hoe goed de harde kern op de hoogte is van ontwikkelingen in de Japanse gameïndustrie als het hun favoriete series betreft. Zij zien alleen het nieuwe publiek... Wat eigenlijk niet eens zo vreemd is, omdat het vooral een vocale minderheid is die klaagt over censuur en dergelijke. De meeste gamers hebben geen flauw idee dat het speelt of maken zich er niet druk om.

Ik wil niet zeggen dat de keuzes die Japanse ontwikkelaars maken altijd logisch zijn, maar ze hebben hun redenen om dingen op een bepaalde manier te doen. Daar zal niet snel verandering in komen.

Quote:

Nou ja, ik denk dat de meeste mensen niet klagen om dit soort 'verbeteringen,' al valt het te betwisten of dit echt iets verbeterd. Er wordt vooral geklaagd over het verwijderen of aanpassen van bepaalde elementen door de westerse uitgever of het lokalisatiebedrijf wegens 'cultuurverschillen.'

Cultuurverschillen bestaan. Natuurlijk is er een groep gamer die ondertussen zoveel anime heeft geconsumeerd dat ze niet meer opkijken van monstermeisjes of 'ze is in het echt 700 jaar oud!'-meisjes, maar de meerderheid heeft iets van "WTF, Japan?" Echt bezwaarlijk is het niet. Respect hebben voor andermans cultuur is wel zo vriendelijk, maar je moet het recht hebben om grenzen te trekken. In Japan worden ook regelmatig grenzen getrokken als het om westerse games gaat. Nucleaire bommen zijn bijvoorbeeld niet zo populair...

Quote:
[..]
Naar mijn mening zegt ze toch wel... opvallende dingen. Zoals: "Viewing media that frames women as objects or sexual playthings, profoundly impacts how real life women are perceived and treated in the world around us." Oftewel: Videospellen, films, muziek, en alle andere vormen van media kunnen je een sexist maken.

Ik zit ondertussen al 15+ jaar op het internet, en mijn ervaring is dat dit tot op zekere hoogte toch echt klopt. "Tits or GTFO", de aanname dat alle gamende meisjes slechts in twee categorieën kunnen vallen: "lelijk kutwijf dat alles verpest voor iedereen" en "hete bitch op aarde gezet om m'n vriendin te worden" - ik heb het meeste ondertussen wel meegemaakt. Ik denk niet dat het vreemd is om aan te nemen dat er een verband is tussen de media die men consumeert en de blik op de wereld van die persoon. Het zal vast een combinatie zijn van het zoeken naast entertainment dat een bestaand wereldbeeld bevestigt en het beïnvloed worden door het constant consumeren van hetzelfde soort media, maar wat de werkelijke verhouding ook is, het is onverstandig om media-consumptie te negeren. We spenderen allemaal meerdere uren per dag met fictie en de cultuur die eromheen is gegroeid - het kan niet zijn dat dit geen enkele invloed op ons heeft.

En hé, wees blij dat games invloed op ons kunnen geven. Als dat niet zo was geweest, dan waren positieve invloeden ook niet mogelijk geweest.

Quote:

Inderdaad, en toch komen 2/3e van de verkopen van de vorige games in de VS en Europa. Rara hoe kan dat.

Dat is niet zo moeilijk te verklaren. Qua potentiële klanten zijn de andere markten groter dan de Japanse, zeker in het geval van DOAX2. De Xbox 360 verkocht slecht in Japan, maar deed het goed in de VS.

Het is echter geen kwestie van pure klantenaantallen. Japan is een compacte en homogene markt, en dat maakt het publiceren en distribueren van games relatief goedkoop. Er is geen gedoe met andere talen, een CERO-beoordeling is voldoende, mensen wonen dicht op elkaar gepropt, en meer.

De Europese en Noord-Amerikaanse markten zijn groot en versplinterd waardoor betere verkoopcijfers niet direct vertalen naar hogere winsten.

Quote:
[..]
Da's pure speculatie. Jij noch ik weet of de game hier slecht zou verkopen.

Op basis van waarom DOAX2 destijds relatief goed verkocht ("OMG, meiden in bikini die volleybal spelen? Lachen!"), denk ik dat het veilig is aan te nemen dat nieuwigheid toch echt een verschil maakt. In 2006 was het opmerkelijk, nu kun je binnen twee minuten een game met een hoger sexgehalte van Steam plukken.

Quote:
[..]
Wat..? Dat maakt het toch juist interessanter? Dat vertaalwerk is al gedaan. Met minimaal werk kan deze versie vervolgens via de PSN Store verkocht worden. Dat ze niet aan een fysieke uitgave durven: begrijpelijk, maar een digitale uitgave past dan precies in dit plaatje. En toch doen ze dat niet. Volgens de developer zelf vanwege het kritische klimaat omtrent sexy vrouwen in het westen.

Ik snap persoonlijk ook niet echt waarom ze niet voor een digitale versie zijn gegaan. Het is een relatief goedkope manier om games uit te geven, en ze hebben diverse andere spellen (waarvan ik zou verwachten dat ze nog onbekender zijn dan de DOAX) dezelfde behandeling gegeven. Ik vermoed zelf daarom dat het imago van DOA een belangrijke rol heeft gespeeld.

BTW als ik het me goed herinner, was het niet de ontwikkelaar die die opmerking maakte over een westerse editie, maar een community manager. Koei Tecmo heeft afstand genomen van die uitspraak. Hun officiële verklaring was dat ze geen concrete plannen hadden en dat hun beslissing af zou hangen van de kansen die ze wel/niet zagen.

Quote:
[..]
En anderen vinden het juist tof en zijn tegen deze maatregelen en andere onzin. Het zegt wederom weinig.

Klopt, het hangt er maar net vanaf naar welke groep de ontwikkelaar besluit te luisteren. Persoonlijk lijken me de hardcore fans van de fightinggames nog niet eens zo'n slechte kant om te kiezen. Die zijn loyaal en zullen de hoofdserie blijven kopen, zelfs wanneer het grote publiek de interesse (nog verder) verliest.

Quote:
[..]
Maar we hebben al geconstateerd dat de DOAX spellen vrij veel verkopen in het westen, en dat een digitale uitgave relatief weinig zou kosten, dus dit argument gaat niet op. Enige wat nog zou kunnen, is dat ze verwachtten meer geïmporteerde spellen te verkopen via deze controversie, dan middels een lokale uitgave. Da's lastig te geloven. Dan geloof ik toch eerder wat de devs zelf voor reden hebben opgegeven.
Gepost door: ToothedBomb op 03-06-2016 22:33

Nogmaals, pure verkoopcijfers zeggen niet alles. Er zijn veel factoren die bepalen of een game uiteindelijk winstgevend is of niet.

En het is de uitgever die uiteindelijk beslist, niet de ontwikkelaar. Aangezien Koei Tecmo zonder heisa games als Ar nosurge en Nights of Azure uitgeeft, lijkt mij dat ze DOAX3 gewoon niet de moeite waard vonden/andere prioriteiten hadden.

Wat betreft de controverse: onthoud dat het niet Koei Tecmo was die deze heeft gecreëerd, die schijtstorm hebben we vooral te danken aan webwinkel PlayAsia die z'n kans schoon zag om naïeve gamers te manipuleren met de toverwoorden 'Social Justice Warriors'.

Ook goed om te onthouden: DOAX3 begon pas aandacht te krijgen toen Koei Tecmo aangaf geen concrete uitgeefplannen te hebben. Veel mensen leerden pas van het bestaan van de game toen het voor o.a. de GamerGate- en PlayAsia-wagentjes werd gespannen, en de pers het verhaal oppakte (want heisa = clicks).
Gezocht: The Dark Spire (DS), Last Window (DS), Brigandine (PS)
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 04-06-2016 02:30
Quote:
Cultuurverschillen bestaan. Respect hebben voor andermans cultuur is wel zo vriendelijk, maar je moet het recht hebben om grenzen te trekken.
Best, ik heb alleen liever niet dat mensen voor mij de grens trekken. Zet de betreffende content achter een cheat code of gratis DLC als het per se verborgen moet worden.

Quote:
Ik zit ondertussen al 15+ jaar op het internet, en mijn ervaring is dat dit tot op zekere hoogte toch echt klopt.
Anekdotisch bewijs is eigenlijk geen bewijs.

Quote:
"Tits or GTFO", de aanname dat alle gamende meisjes slechts in twee categorieën kunnen vallen...
Ehh, daar gaat die zin toch helemaal niet over? Dat zegt men als vrouwen hun geslacht erbij halen als het niet tot de discussie doet.

Quote:
Ik denk niet dat het vreemd is om aan te nemen dat er een verband is tussen de media die men consumeert en de blik op de wereld van die persoon.
En dat is dus ook alleen maar een aanname. Er is (nog) geen bewijs voor om dit te bevestigen. Zelfs al is het zo, dan weten we nog niet in hoeverre die invloed ook echt gevolgen heeft voor ons gedrag. Sarkeesian heeft echter geen interesse in die nuance. Voor haar is belangrijk dat games eruit gaan zien zoals zij wil; Volgens haar normen en waarden.

Quote:
Het is echter geen kwestie van pure klantenaantallen. Japan is een compacte en homogene markt, en dat maakt het publiceren en distribueren van games relatief goedkoop.
Digitaal. Zet er gewoon bij: Yo deze shit is alleen in het Engels. Done.
Ja, wat keurmerken en andere onzin komt erbij kijken, maar alla, zal niet zo heel duur zijn gok ik.

Quote:
Op basis van waarom DOAX2 destijds relatief goed verkocht ("OMG, meiden in bikini die volleybal spelen? Lachen!"), denk ik dat het veilig is aan te nemen dat nieuwigheid toch echt een verschil maakt. In 2006 was het opmerkelijk, nu kun je binnen twee minuten een game met een hoger sexgehalte van Steam plukken.
Aanname. Wederom weten we niet hoe succesvol die game zou zijn.

Quote:
BTW als ik het me goed herinner, was het niet de ontwikkelaar die die opmerking maakte over een westerse editie, maar een community manager. Koei Tecmo heeft afstand genomen van die uitspraak. Hun officiële verklaring was dat ze geen concrete plannen hadden en dat hun beslissing af zou hangen van de kansen die ze wel/niet zagen.
Dat klinkt voor mij als damage control. Zo'n community manager let juist maar al te goed op wat ie zegt zodat ie niet onbedoeld informatie lekt enz. Na die opmerking pikten maar al teveel nieuwssites dit verhaal op, en kreeg Koei Tecmo weer hysterische feministen achter zich aan. "Wij hebben nooit geklaagd over DOAX3 hoor!" Nope, alleen over deel 1 en 2, waarover honderden artikelen zijn geschreven over hoe seksistisch ze wel niet zijn.

Quote:
Persoonlijk lijken me de hardcore fans van de fightinggames nog niet eens zo'n slechte kant om te kiezen.
Want die houden niet van boobs? Komaan, dikke onzin. Sommige mensen houden ervan, sommige niet. En dan heb je ook van die wanhopige chappies die veel te veel tijd besteden aan eén zo'n game, en zich dan gaan schamen omdat er er wat suggestieve beelden in zitten. Tja, hun probleem zou ik zeggen. Die fanservice hoort er nu al jaaaaaaaren bij. Beetje te laat om zo'n core-element te verwijderen. Al helemaal als ze ondertussen nog Volleybal-games uit blijven brengen. Er zijn genoeg fighting games zonder strakke pakjes. Dan gaan ze die maar spelen. Niet alles hoeft geschikt te zijn voor iedereen.

Quote:
Wat betreft de controverse: onthoud dat het niet Koei Tecmo was die deze heeft gecreëerd, die schijtstorm hebben we vooral te danken aan webwinkel PlayAsia die z'n kans schoon zag om naïeve gamers te manipuleren met de toverwoorden 'Social Justice Warriors'.
Heb je helemaal gelijk in. Geen idee of je dat manipuleren kan noemen though. Ongeacht de reden, feit blijft dat de game hier (vooralsnog) niet uit zal komen. Wil je de Aziatische versie kopen, dan kan dat daar. Dat bericht hebben ze een beetje apart gecommuniceerd, maar alla. Ik denk niet dat ze veel mensen hebben overgehaald dat spel te kopen als ze er eigenlijk geen interesse in hadden. En als je ziet wat voor reactie op hun marketing kwam, kan je misschien zelfs stellen dat ze gelijk hadden ook.

Quote:
Ook goed om te onthouden: DOAX3 begon pas aandacht te krijgen toen Koei Tecmo aangaf geen concrete uitgeefplannen te hebben. Veel mensen leerden pas van het bestaan van de game toen het voor o.a. de GamerGate- en PlayAsia-wagentjes werd gespannen, en de pers het verhaal oppakte (want heisa = clicks).
Gepost door: Tamara op 03-06-2016 23:30
Daarvoor was er ook weinig reden om er aandacht aan te besteden, lijkt me. De game zou uitkomen in Japan, dan horen we wel of het wat is, en dan volgt vast wel een release in het westen. Dat werd vervolgens neergeschoten, dus ja, dan krijg je problemen met de fans.
Yojimbro
Door Yojimbro (16501 reacties) op 04-06-2016 02:46

MikeMaster
Door MikeMaster (113 reacties) op 04-06-2016 09:08
Dit heeft weinig meer te maken met het originele topic.
Jammer hoor.
Kunnen jullie geen eigen topic maken en daar verder gaan?
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39305 reacties) op 04-06-2016 09:19
Juist. Laten we proberen weer een beetje ontopic te gaan. Samael zou dit niet zo gewild hebben.

En wat hebben jullie deze week in de eShop gekocht. Ik helemaal niks. En jullie?
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Tamara
Door Tamara (756 reacties) op 04-06-2016 09:48
Quote:
[..]
Best, ik heb alleen liever niet dat mensen voor mij de grens trekken. Zet de betreffende content achter een cheat code of gratis DLC als het per se verborgen moet worden.

Want niemand maakt zich ook zorgen om optionele content... Ik denk dat uitgevers wel beter weten dan dat.

Eventuele controverses terzijde, content is content en die content wordt beoordeeld door PEGI, CERO, ESRB enzovoorts. Als een klein, onbelangrijk element de beoordeling naar een letter/cijfer duwt die niet aansluit op de doelgroep, heeft de uitgever een probleem.

Het zijn overigens mensen zoals jij die zich veel drukker maken over animeborsten en dergelijke dan de makers van het product. Ook in Japan geldt dat seks verkoopt, en dus is het niet ongewoon om games net even wat sexyer te maken dan normaal, als ze denken dat ze daarmee geld kunnen verdienen. Werkt diezelfde strategie niet in het buitenland, dan proberen ze wat anders.

Quote:
[..]
Anekdotisch bewijs is eigenlijk geen bewijs.

Grappig, dat krijg je al snel te horen als je een vagina hebt en weleens een gamecontroller oppakt...

En weet je wat dat extra triest maakt? Je kunt al bijna tien jaar gamerecensent zijn, meer dan vijftien jaar actief zijn in omringende fandoms, hoofdredacteur zijn van een blad dat ook games covert, en nog hebben de ervaringen geen enkele waarde, omdat sommige mensen ervoor kiezen de regeltjes die ze op de middelbare school over debatteren hebben gehoord te misbruiken.

Quote:
[..]
Ehh, daar gaat die zin toch helemaal niet over? Dat zegt men als vrouwen hun geslacht erbij halen als het niet tot de discussie doet.

Dat zeggen sommige mensen al als je doorhebben dat de kans groot is dat er een vrouw achter een naam of avatar schuilt. Gelukkig is het niet zo erg als pakweg tien jaar geleden, omdat vrouwen nu een kleinere minderheid zijn en de nieuwigheid er wel vanaf is, maar dat betekent niet dat dit soort dingen nooit gebeuren of nooit zijn gebeurt.

Quote:

En dat is dus ook alleen maar een aanname. Er is (nog) geen bewijs voor om dit te bevestigen. Zelfs al is het zo, dan weten we nog niet in hoeverre die invloed ook echt gevolgen heeft voor ons gedrag. Sarkeesian heeft echter geen interesse in die nuance. Voor haar is belangrijk dat games eruit gaan zien zoals zij wil; Volgens haar normen en waarden.

En...? Dat lijk jij net zo goed te hebben. Als jij iets goed vind, moet iedereen het maar goed vinden.

Hier een idee: sta open voor andere meningen. De wereld vergaat echt niet omdat er eens iemand het niet met je eens is.

Quote:
[..]
Digitaal. Zet er gewoon bij: Yo deze shit is alleen in het Engels. Done.
Ja, wat keurmerken en andere onzin komt erbij kijken, maar alla, zal niet zo heel duur zijn gok ik.

Het kan een paar duizend per indicatie kosten, van wat ik heb begrepen.

En zoals ik al zei: ik snap ook niet helemaal waarom ze niet voor digitaal zijn gegaan.

Quote:
[..]
Aanname. Wederom weten we niet hoe succesvol die game zou zijn.

Hier het leuke: uitgevers kunnen ook niet van tevoren weten hoe succesvol een game zal zijn. Uiteindelijk moeten zijn hun keuzes ook baseren op aannames (gebaseerd op ervaring). Wat ik weet, is welke aannames uitgevers zoal maken.

Quote:
[..]
Dat klinkt voor mij als damage control. Zo'n community manager let juist maar al te goed op wat ie zegt zodat ie niet onbedoeld informatie lekt enz. Na die opmerking pikten maar al teveel nieuwssites dit verhaal op, en kreeg Koei Tecmo weer hysterische feministen achter zich aan. "Wij hebben nooit geklaagd over DOAX3 hoor!" Nope, alleen over deel 1 en 2, waarover honderden artikelen zijn geschreven over hoe seksistisch ze wel niet zijn.

Community managers gaan voortdurend de mist in.

Community managers hebben ook zelden toestemming om zo direct (in belabberd Engels) voor de uitgever te spreken, of zelfs maar een direct lijntje dat hen alle relevante informatie geeft. Als Koei Tecmo deze reden van tevoren had gegeven, was de uitspraak van de community manager niet vreemd geweest. Koei Tecmo nam er echter heel nadrukkelijk afstand van. Dat DOAX3 niets meer is dan een cashgrabby fanservice game (het gebruikt letterlijk wat van dezelfde technieken als mobile games, alleen moet je eerst ~€60 betalen om de game te kunnen starten!) en dit niet zo lekker ligt in de westerse markt, maar uiteindelijk maakt zo'n uitgever allerlei afwegingen.

Vroegah waren het trouwens de gamers die klaagden over Dead or Alive Xtreme Beach Volleyball. Niet zozeer vanwege het seksisme (al begonnen oudere schrijvers daar wel over), maar omdat ze het een smet vonden op het medium. Games werden al aangezien voor infantiel of zelfs schadelijk vermaak, en dan brengt een uitgever een game uit die draait om meisjes in bikini's! Critici maakten zich geen eens echt druk om het relatief hoge seksgehalte, de reacties varieerden vooral van 'hey, leuke minigames!' tot aan 'heilige schijt, is dit een grap?' (hier kun je oude reviews vinden. Het tweede deel kreeg het echter hard te verduren, omdat het gewoon geen goed spel was.

Quote:

Want die houden niet van boobs? Komaan, dikke onzin. Sommige mensen houden ervan, sommige niet. En dan heb je ook van die wanhopige chappies die veel te veel tijd besteden aan eén zo'n game, en zich dan gaan schamen omdat er er wat suggestieve beelden in zitten. Tja, hun probleem zou ik zeggen. Die fanservice hoort er nu al jaaaaaaaren bij. Beetje te laat om zo'n core-element te verwijderen. Al helemaal als ze ondertussen nog Volleybal-games uit blijven brengen. Er zijn genoeg fighting games zonder strakke pakjes. Dan gaan ze die maar spelen. Niet alles hoeft geschikt te zijn voor iedereen.

En jij vraagt je nooit af of het niet een keer te ver gaat? Of de fanservice een goedkope manier is om de aandacht te trekken/portemonnees leeg te halen?

Ik snap ook niet veel van het hele DOA-gebeuren, buiten dat het ook een publiek heeft verzameld door een van de eerste leuke 3D fighters te zijn, maar eerlijk is eerlijk, die competitieve spelers hebben wel een punt. In het begin had je ook al sexy dames, dat was toen al één van de verkooppunten. Tegenwoordig zijn de borsten van de dames voorzien van geavanceerde breast physics, zijn er talloze sexy DLC-kostuums voor hen te koop (voor elke fetisj is er wel een optie), en is er een complete subserie die draait om meisjes in bikini die strandspelletjes spelen (afgewisseld met suggestieve en voyeuristische momenten). Ik kan begrijpen dat ze het een beetje beu worden.

Quote:
[..]
Heb je helemaal gelijk in. Geen idee of je dat manipuleren kan noemen though. Ongeacht de reden, feit blijft dat de game hier (vooralsnog) niet uit zal komen. Wil je de Aziatische versie kopen, dan kan dat daar. Dat bericht hebben ze een beetje apart gecommuniceerd, maar alla. Ik denk niet dat ze veel mensen hebben overgehaald dat spel te kopen als ze er eigenlijk geen interesse in hadden. En als je ziet wat voor reactie op hun marketing kwam, kan je misschien zelfs stellen dat ze gelijk hadden ook.

Wat PlayAsia deed was pure manipulatie. Ze hielden spelers voor dat ze een belangrijke statement zouden maken door de game aan te schaffen, en hé, wat handig, PlayAsia is een webwinkel gespecialiseerd in de verkoop van Japanse games! Creëer een outrage, boost verkopen. Slim van ze. En achterbaks.

Ik hoop dat de mensen die oprecht geïnteresseerd waren in DOAX3, het spel elders hebben aangeschaft.

Over PlayAsia gesproken, ze hebben op twitter wel gepocht met een foto van een kamer vol met dozen, maar ze hebben nooit verteld hoeveel exemplaren ze daadwerkelijk hebben gekocht. Het is moeilijk te zeggen of hun actie ook echt zo succesvol was als ze beweren.

Quote:
[..]
Daarvoor was er ook weinig reden om er aandacht aan te besteden, lijkt me. De game zou uitkomen in Japan, dan horen we wel of het wat is, en dan volgt vast wel een release in het westen. Dat werd vervolgens neergeschoten, dus ja, dan krijg je problemen met de fans.
Gepost door: ToothedBomb op 04-06-2016 02:30

Niet zozeer met de fans. Fans waren er amper. Veel mensen begonnen te freaken, omdat een fanservice game niet werd uitgegeven buiten Japan. dat voelde voor hen als een persoonlijke aanval - uitgevers probeerden te bepalen wat ze wel en niet mochten spelen gebaseerd op de normen en waarden van die vervloekte SJW's! Voor de mensen die al langer meedraaien heet dat een dinsdag, maar plots werden allerlei andere mensen zich ervan bewust dat dit gebeurt en het brak hun brein.

Gezocht: The Dark Spire (DS), Last Window (DS), Brigandine (PS)
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 04-06-2016 14:28
Quote:
Het zijn overigens mensen zoals jij die zich veel drukker maken over animeborsten en dergelijke dan de makers van het product.
Ik ben tegen alle vormen van censuur, ook als ik zelf niet om de content geef.
Als je dit laat gaan omdat je er persoonlijk geen interesse in hebt, vind ik dat maar een beetje laf zo. Ging deze discussie over censuur van games in Duitsland met verwijderde hakenkruizen en groen bloed, dan zou ik daar ook tegen zijn.

Quote:
Grappig, dat krijg je al snel te horen als je een vagina hebt en weleens een gamecontroller oppakt...
Ik weet verder niet wat jij wel al dan niet meemaakt, en dat boeit me eigenlijk ook niet zoveel. Als iemand kul praat, wijs ik ze daar gewoon op. Ongeacht hun geslacht of positie.

Quote:
En...? Dat lijk jij net zo goed te hebben. Als jij iets goed vind, moet iedereen het maar goed vinden.
Nee hoor. We houden hier toch gewoon een discussie? Als ik geen interesse had in andermans standpunten zou ik niet je posts lezen, en ingaan op je argumenten. Nog zoiets waar Sarkeesian geen interesse in heeft. Dat ze de reacties bij haar video's uitzet is begrijpelijk na die stortvloed van haat, maar er zijn genoeg andere manieren om een discussie te voeren op een meer gecontroleerde manier. Dat wil ze echter niet. Ze praat liever over hoe alles seksistisch is met haar vrienden. Een echochamber noemt men dat. Alleen luisteren naar wat je wil horen.

Quote:
Hier een idee: sta open voor andere meningen. De wereld vergaat echt niet omdat er eens iemand het niet met je eens is.
Waarom denk jij dat ik niet opensta voor andermans mening? Misschien omdat ik eerlijk ben als ik na overweging concludeer dat die mening (imo) onzin is? Of verwacht je dat ik er gewoon niet op in ga of zo..? Op een forum?
Saaie topics worden dat dan. "Ik vind deze game leuk!" "Oké!"

Quote:
En jij vraagt je nooit af of het niet een keer te ver gaat? Of de fanservice een goedkope manier is om de aandacht te trekken/portemonnees leeg te halen?
Nope. Ik denk dat we in een vrije wereld leven waar men kan maken wat men wil, en aan de andere kant kan de consument besluiten iets wel al dan niet te kopen. Die developers zijn niemand iets verschuldigd behalve zichzelf. Als de volgende Halo een balletdans-simulator wordt zullen ze een hoop shit over zich heen krijgen, maar als dat is wat de dev wilde doen, dan is dat maar zo. Ze zullen een passende hoeveelheid verkopen zien dan.

Quote:
Ik kan begrijpen dat ze het een beetje beu worden.
Dan moeten ze een andere game spelen, of voor lief nemen dat de fanservice vanaf het begin een belangrijk deel van het spel is geweest.

Quote:
Ik hoop dat de mensen die oprecht geïnteresseerd waren in DOAX3, het spel elders hebben aangeschaft.
Ik hoop dat ze de beste prijs gewoon hebben opgezocht.

Quote:
Niet zozeer met de fans.
Ik bedoel, het kwam aan het licht omdat een fan op facebook vroeg of de game ook naar het westen zou komen, toch? Dus dan heeft het juist met de fans te maken, al zullen dat er inderdaad niet heul veel geweest zijn.

Quote:
Veel mensen begonnen te freaken, omdat een fanservice game niet werd uitgegeven buiten Japan. dat voelde voor hen als een persoonlijke aanval - uitgevers probeerden te bepalen wat ze wel en niet mochten spelen gebaseerd op de normen en waarden van die vervloekte SJW's! Gepost door: Tamara op 04-06-2016 09:48
Maar dat was ook zo, voor we Koei Tecmo's verklaring kregen. En op het internet gaat dat dan snel, dat weet je.
SonicRPR
Door SonicRPR (2373 reacties) op 04-06-2016 14:35


"Kennis is slechts de briljantheid in de organisatie van ideeen. Het is geen ware wijsheid. De ware wijsheid gaat voorbij aan kennis."
Nitramuse
Door Nitramuse (731 reacties) op 04-06-2016 14:37
C-c-c-Combobreaker!
Mijn collectie: https://cloud.collectorz.com/638243/games
Obleon
Door Obleon (3804 reacties) op 04-06-2016 15:03
not gonnna readddduuu
CyberAnda
Door CyberAnda (630 reacties) op 04-06-2016 15:22
Ik weet niet hoe het gesprek van het bashen van minimale kortingen in de eshop een discussie over SJW/feministen/Anita Sarkeesian etc. geworden is (en ik heb geen motivatie om dit uit te zoeken) maar ik denk toch echt dat dit niet het topic ervoor is...

Ik denk erover om een paar van de nu heel voordelige games van Atlus in de eshop te kopen, SMT: Soul Hackers in ieder geval, misschien ook 1 van de Etrian Odyssey spellen..
Door Dimitrios007 (70 reacties) op 04-06-2016 15:23
Wtf?! Ze hebben hier boven de bijbel herschreven of lord of the rings. Ga die boek niet lezen boven.
Bavelb
Door Bavelb (267 reacties) op 04-06-2016 15:32
Ik voel een Godwinnetje aankomen....
WiiU NNID: OrthanciiU
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 04-06-2016 15:48
Quote:
not gonnna readddduuu
Gepost door: Obleon op 04-06-2016 15:03
Niemand dwingt je. Snap niet waarom mensen hier klagen over dingen die ze niet interessant vinden. Dan kan je de hele dag wel bezig blijven.

Quote:
Ik weet niet hoe het gesprek van het bashen van minimale kortingen in de eshop een discussie over SJW/feministen/Anita Sarkeesian etc. geworden is maar ik denk toch echt dat dit niet het topic ervoor is...
Gepost door: CyberAnda op 04-06-2016 15:22
Weet ik ook niet, maar ik vind dit een belangrijke discussie om te voeren, dus doe ik het. Zo'n discussie verplaatsen werkt niet echt. Niemand heeft zin om al die shit uit dit topic over te kopiëren naar een andere, dus dan zou het gewoon ophouden.

Bovendien is het niet alsof dit nu zo'n druk topic is, dus echt in de weg zitten we ook niet lijkt me.
Tamara
Door Tamara (756 reacties) op 04-06-2016 16:50
Quote:
[..]
Ik ben tegen alle vormen van censuur, ook als ik zelf niet om de content geef.
Als je dit laat gaan omdat je er persoonlijk geen interesse in hebt, vind ik dat maar een beetje laf zo. Ging deze discussie over censuur van games in Duitsland met verwijderde hakenkruizen en groen bloed, dan zou ik daar ook tegen zijn.

Ik kijk liever naar de context en de bedoeling achter de content. Bijvoorbeeld, een paar van de eerste uitgaves van 'I have no mouth and I must scream' waren ontdaan van een verhaallijn, omdat deze zich afspeelde in een concentratiekamp en je er langzaam achter komt welke rol de hoofdpersoon van die verhaallijn daarin speelde. Het is heftig, maar gezien de boodschap en context was verwijderen de meest domme keuze.

Achter een aaispelletje of een badhuisscène zit zelden een grotere gedachte dan 'ja, dit vinden de fans misschien wel geinig - kom maar op met die centjes!'. Wat mij betreft gaat er in zulke gevallen niets van waarde verloren. Ik weet zelfs niet eens zeker of ik het wel censuur wil noemen. Het zijn aspecten van een product die erop gericht zijn de verkopen te verbeteren. Het is meer als dat... onze mayonaise anders is dan die in bijv. de VS - andere culturen, andere smaken. Soms wordt er bij de export het een en ander aangepast om beter op de smaak van het kopende land aan te sluiten. Het "authentieke" product is echter gewoon verkrijgbaar voor de geïnteresseerden, ze moeten er alleen iets meer moeite voor doen.

Quote:

Ik weet verder niet wat jij wel al dan niet meemaakt, en dat boeit me eigenlijk ook niet zoveel. Als iemand kul praat, wijs ik ze daar gewoon op. Ongeacht hun geslacht of positie.

Je hoeft niet geïnteresseerd te zijn, maar het is wel prettig als je erkent dat zoiets kan gebeuren. Het ergste is namelijk wanneer zulke ervaringen worden afgedaan als onbelangrijk of zelfs verzonnen.


Quote:

Nee hoor. We houden hier toch gewoon een discussie? Als ik geen interesse had in andermans standpunten zou ik niet je posts lezen, en ingaan op je argumenten. Nog zoiets waar Sarkeesian geen interesse in heeft. Dat ze de reacties bij haar video's uitzet is begrijpelijk na die stortvloed van haat, maar er zijn genoeg andere manieren om een discussie te voeren op een meer gecontroleerde manier. Dat wil ze echter niet. Ze praat liever over hoe alles seksistisch is met haar vrienden. Een echochamber noemt men dat. Alleen luisteren naar wat je wil horen.

Ze zit echter lang niet alleen in een echokamer. Er zijn heel wat echokamers gebouwd de afgelopen twee jaar. Het belangrijkste is dat je zelf niet in zo'n kamer intrekt. Een manier om dat te doen is om naar andermans meningen te luisteren, en zelf te bepalen in hoeverre je het ermee eens bent.

Quote:
[..]
Waarom denk jij dat ik niet opensta voor andermans mening? Misschien omdat ik eerlijk ben als ik na overweging concludeer dat die mening (imo) onzin is? Of verwacht je dat ik er gewoon niet op in ga of zo..? Op een forum?
Saaie topics worden dat dan. "Ik vind deze game leuk!" "Oké!"

Ik doelde op je zwart-witte houding tegenover censuur, dat laat geen ruimte over voor de meningen van anderen.

Quote:
[..]
Nope. Ik denk dat we in een vrije wereld leven waar men kan maken wat men wil, en aan de andere kant kan de consument besluiten iets wel al dan niet te kopen. Die developers zijn niemand iets verschuldigd behalve zichzelf. Als de volgende Halo een balletdans-simulator wordt zullen ze een hoop shit over zich heen krijgen, maar als dat is wat de dev wilde doen, dan is dat maar zo. Ze zullen een passende hoeveelheid verkopen zien dan.

Due ontwikkelaars zijn veel mensen is verschuldigd. Als lid van soms wel 100+ man sterke teams moeten ze samen een product maken dat genoeg geld op tafel brengt om iedereens loon te betalen. Vaak neemt de uitgever een groot deel van het risico op zich, en dan zijn ze een goed verkopend product verschuldigd aan de uitgever. Hoe meer geld er op het spel staat, hoe belangrijker het wordt om rekening te houden met de potentiële verkopen.

De meeste games zijn en blijven nu eenmaal commerciële producten. Dat betekent niet dat ze niets van waarde kunnen doen, maar het is onverstandig om te doen alsof het pure uitingen van creativiteit zijn. We zouden dan alleen maar onszelf voor de gek houden.

Quote:
[..]
Dan moeten ze een andere game spelen, of voor lief nemen dat de fanservice vanaf het begin een belangrijk deel van het spel is geweest.

Maar zou je dan niet zeggen dat ontwikkelaars deze harde kern niet eens moeten aanhoren? Ook al is het een kleine groep, het zijn loyale klanten, en commerciële bedrijven doen er goed aan om naar klanten te luisteren. Dat betekent natuurlijk niet dat ze exact moeten doen wat klanten vragen, maar feedback kan waardevol zijn.

Quote:
[..]
Ik hoop dat ze de beste prijs gewoon hebben opgezocht.

Dat kan ook.

Quote:
[..]
Ik bedoel, het kwam aan het licht omdat een fan op facebook vroeg of de game ook naar het westen zou komen, toch? Dus dan heeft het juist met de fans te maken, al zullen dat er inderdaad niet heul veel geweest zijn.

Fans vragen constant dat soort vragen. Toen er bij AniWay eens een verkeerde datum achterin stond, kregen we al paniekerige berichtjes met de vraag of het volgende nummer wel ging komen... Of, eh, die lui die nog steeds om Tales of Vesperia voor de PS3 vragen terwijl ze toch echt zelf wel kunnen bedenken dat dit nu niet meer gaat gebeuren. Ook Koei Tecmo had al eerder aangegeven dat er geen plannen waren.

Quote:
[..]
Maar dat was ook zo, voor we Koei Tecmo's verklaring kregen. En op het internet gaat dat dan snel, dat weet je.
Gepost door: ToothedBomb op 04-06-2016 14:28

De grote grap is dat Koei Tecmo al maanden eerder had aangegeven geen plannen te hebben. Toen werden de schouders opgehaald. Het explodeerde toen 'de grote vijand' erbij werd betrokken. Ook deels schuld van de pers, overigens. Toen eenmaal duidelijk was dat mensen blind van woede waren, bleef de berichtgeving niet lang uit. Als dat laatste niet was gebeurd, was de schade mogelijk beperkt gebleven tot een groep boze mensen op twitter, of zo.
Gezocht: The Dark Spire (DS), Last Window (DS), Brigandine (PS)
[Begin]  |67|68|69|70|71|72|73(108)  [Eind]