Volgens mij dien je in deze situatie je verantwoording te nemen als fabrikant.
Dit is gewoon simpele Europese/Nederlandse wetgeving jongens, niets meer, niets minder. De meeste bedrijven zullen zo reageren.
En schreeuwen op Facebook of all places zal helpen, ze zullen er echt wakker van liggen.
Quote:
Nogmaals, terug naar de winkel, niet de fabrikant. Die is jou niets verplicht. En dacht jij dat ze in een mailtje naar een random klant zouden toegeven dat er een slechte batch in omloop is?
Ze zullen er ook niks mee doen, maar ik vind dat je als bedrijf wel iets meer je verantwoordelijkheid mag nemen.
Gepost door: Femina op 20-08-2015 17:01
Gepost door: Femina op 20-08-2015 17:01
Quote:
[..]
Nogmaals, terug naar de winkel, niet de fabrikant. Die is jou niets verplicht. En dacht jij dat ze in een mailtje naar een random klant zouden toegeven dat er een slechte batch in omloop is?
Gepost door: VulpX op 20-08-2015 17:03
Nogmaals, terug naar de winkel, niet de fabrikant. Die is jou niets verplicht. En dacht jij dat ze in een mailtje naar een random klant zouden toegeven dat er een slechte batch in omloop is?
Gepost door: VulpX op 20-08-2015 17:03
het is gewoon gelul wat hun zeggen. "Het is niet zo dat PlayStation gedeukte PlayStations in de markt zet.". 1. het zou raar zijn als ze dat express wel doen en 2. wie the fuck maakt dan die deuken erin? Het personeel van de betreffende winkel zeker en dat ook nog is in heel veel steden. tuurlijk joh. SOny is wel verantwoordelijk voor de consoles die niet deugen. niet een winkel.
| PlayStation: Gi0vanni2903 |
Je moet je niet laten afwimpelen met praatjes.
Quote:
Vergeet je niet je account te deactiveren als je deze terug brengt?Ben inmiddels gebeld door de GM en de beschadigde PS4's (2 stuks) sturen ze retour naar Sony. Ze worden terugverwacht binnen 2-3 weken, en dan kan ik mijn exemplaar omruilen voor die.
Tot die tijd kan ik mijne gewoon blijven gebruiken, en daarna kan ik mijn savegames kopiëren naar een usb-stick zodat ik niks kwijt ben. Ik wist niet eens dat het kon, maar ze vertelde dat dit pas was toegevoegd, handig
En als die dan weer een deuk heeft, dan geef ik het op... Dan kan ik alsnog mijn geld terugkrijgen als ik wil, dus dat is wel een nette service!
Gepost door: Femina op 19-08-2015 16:51
Tot die tijd kan ik mijne gewoon blijven gebruiken, en daarna kan ik mijn savegames kopiëren naar een usb-stick zodat ik niks kwijt ben. Ik wist niet eens dat het kon, maar ze vertelde dat dit pas was toegevoegd, handig
En als die dan weer een deuk heeft, dan geef ik het op... Dan kan ik alsnog mijn geld terugkrijgen als ik wil, dus dat is wel een nette service!
Gepost door: Femina op 19-08-2015 16:51
Quote:
Nee komt goed, doe hem weer helemaal in de fabrieksinstellingen dan Vergeet je niet je account te deactiveren als je deze terug brengt?
Gepost door: ZWGamemaster op 20-08-2015 18:10
Gepost door: ZWGamemaster op 20-08-2015 18:10
Maar ik zie nu net een foto van de Destiny LE PS4, de deuk zit daar ook in!
hier is de foto in het groot te zien.
Quote:
Ja Giovanni, dat is natuurlijk zo want dat vind jij, dus het is waar. Ga je even inlezen in je eigen consumentenrecht voordat je nog meer onzin uitkraamt.
[..]
SOny is wel verantwoordelijk voor de consoles die niet deugen. niet een winkel.
Gepost door: Giovanni1997 op 20-08-2015 18:06
SOny is wel verantwoordelijk voor de consoles die niet deugen. niet een winkel.
Gepost door: Giovanni1997 op 20-08-2015 18:06
Quote:
[..]
Ja Giovanni, dat is natuurlijk zo want dat vind jij, dus het is waar. Ga je even inlezen in je eigen consumentenrecht voordat je nog meer onzin uitkraamt.
Gepost door: VulpX op 20-08-2015 18:28
Ja Giovanni, dat is natuurlijk zo want dat vind jij, dus het is waar. Ga je even inlezen in je eigen consumentenrecht voordat je nog meer onzin uitkraamt.
Gepost door: VulpX op 20-08-2015 18:28
De consument moet inderdaad terugkeren naar de winkel waar de aankoop is gedaan als het product niet deugt, maar zoals Sony in dat mailtje reageert schuiven ze de schuld van de deukjes af op de winkels. Daar is hier uiteraard geen sprake van, gezien dit overduidelijk een fabricagefout is. Heel laf van Sony.
Quote:
[..]
De consument moet inderdaad terugkeren naar de winkel waar de aankoop is gedaan als het product niet deugt, maar zoals Sony in dat mailtje reageert schuiven ze de schuld van de deukjes af op de winkels. Daar is hier uiteraard geen sprake van, gezien dit overduidelijk een fabricagefout is. Heel laf van Sony.
Gepost door: Itachi Uchiha op 20-08-2015 18:38
De consument moet inderdaad terugkeren naar de winkel waar de aankoop is gedaan als het product niet deugt, maar zoals Sony in dat mailtje reageert schuiven ze de schuld van de deukjes af op de winkels. Daar is hier uiteraard geen sprake van, gezien dit overduidelijk een fabricagefout is. Heel laf van Sony.
Gepost door: Itachi Uchiha op 20-08-2015 18:38
thanks, hoef ik het zelf niet meer te typen. Vulpx weet het verschil niet tussen meningen, feiten en rechten van een klant.. voor hem is het allemaal het zelfde.
| PlayStation: Gi0vanni2903 |
Quote:
Ik denk dat wij de enige mensen zijn die over deze deuk weten :/.Vraag me af of wij de enige die weten dat de deuk daar zit. Je kan er niks over vinden
Gepost door: OneDay op 20-08-2015 18:51
Gepost door: OneDay op 20-08-2015 18:51
Wat ik ook graag wil weten, is of de mensen die een zwarte 1200/1216 model hebben, ook kunnen kijken en voelen of er een deuk/bobbel zit(en ik wil dit ook aan de mensen vragen die straks hun MGS5/Destiny/Star Wars PS4 console binnen krijgen). Want als het bij de zwarte(andere) modellen dit probleem ook het geval is, dan weten we dat de deuk probleem is begonnen na het produceren van deze modellen .
Als het alleen om de witte modellen gaat, dan kunnen we spreken over een specifieke geval(net alsof de witte modellen opeens een probleem hebben omdat ze een "ander" kleur hebben en ook andere materiaal worden gebruikt ;P).
Quote:
Vraag me af of wij de enige die weten dat de deuk daar zit. Je kan er niks over vinden
Gepost door: OneDay op 20-08-2015 18:51
Gepost door: OneDay op 20-08-2015 18:51
Typisch gevalletje van massa hysterie waar niemand een deuk waarneemt behalve de bezoekers van één enkel forum: de deuk zit in ons hoofd... (figuurlijk, in de meeste gevallen toch).
"A winner is you"
Quote:
Zelfs op m'n iPad hoef ik de foto niet te vergrootten om het deukje te zien. Nu wist ik natuurlijk door de foto's van jouw exemplaar waar die zit, maar toch. Lijkt me toch echt een productiefout. Ik denk dat Sony er goed aan doet om de machines op deze productielijnen aan een grondige inspectie te onderwerpen.
FC: 4425-1454-3512 / NNID: Danielle0173 / PSN ID: Danielle0173 / XBox: danielle0173
Quote:
De strekking van je verhaal deugt niet imo. Ja, een bedrijf kan in zijn recht staan (al betwijfel ik dat bij deze), neemt niet weg dat ze de volle verantwoordelijkheid en service van zich afschuiven en je daar het zijne van kan denken. En wederom heeft Sony hier gelijk. Jij hebt een aankoop gedaan bij een winkelier en met die moet je dus alles regelen. Als je niet tevreden bent met je aankoop moet de winkelier het dus ook oplossen. Zoals ze zeggen, voet bij stuk houden en de winkelier aansprakelijk stellen. Hoe die het verder oplost is hun probleem, niet die van jou. Laat je dus niet doorverwijzen naar de fabrikant, die staat volledig in zijn recht om jou probleem naast zich neer te leggen. Je hebt immers geen zaken met hen gedaan.
Dit is gewoon simpele Europese/Nederlandse wetgeving jongens, niets meer, niets minder. De meeste bedrijven zullen zo reageren.
En schreeuwen op Facebook of all places zal helpen, ze zullen er echt wakker van liggen.
Gepost door: VulpX op 20-08-2015 16:57
Dit is gewoon simpele Europese/Nederlandse wetgeving jongens, niets meer, niets minder. De meeste bedrijven zullen zo reageren.
En schreeuwen op Facebook of all places zal helpen, ze zullen er echt wakker van liggen.
Gepost door: VulpX op 20-08-2015 16:57
Ik heb zowel een Xbox 360 gehad als een Windows phone. Als daar wat aan mankeerde krijg je volledige medewerking vanuit Microsoft. Ongeacht wie de 'schuldige' is. Ze sturen een busje naar je toe en halen je apparaat op, reparatie en binnen een week wordt het weer teruggebracht. Allemaal kosteloos.
Of ander voorbeeld is Seagate. Er mankeerde wat aan mijn externe HDD. Garantie allang voorbij. Geen probleem zei degene aan de telefoon, we sturen je een nieuwe.
Waarom is Sony altijd zo bekrompen op dit gebied? Wat dat betr. hebben Amerikaanse bedrijven een streepje voor, terwijl je andersom zou verwachten.