Quote:
Is de PSVR niet bijvoorbeeld te testen in een Mediamarkt ofso iets. Maar wat ik hoor dat games grafisch niet zo mooi zijn. Dat zag je bijvoorbeeld bij die 2 Ubisoft VR games dat zag er grafisch niet uit. En dat vind ik het jammer er van. Ik wil best een VR ooit maar dan wel met voorwaardige avonturen. En grafische kwaliteit zoals Uncharted 4 er uit ziet op de PS4. Nu betaal ik inc camera en move controllers volgens mij totaal 550 euro en je hebt er nog te weinig voor.
Gepost door: NintendoDk27 op 19-10-2016 12:04
Gepost door: NintendoDk27 op 19-10-2016 12:04
Gamemania kan dat volgens mij op dit moment
Add me: Dnoxo ps4 ps5
Quote:
Tot januari zullen de demopods in elke Game Mania aanwezig blijven.Is de PSVR niet bijvoorbeeld te testen in een Mediamarkt ofso iets. Maar wat ik hoor dat games grafisch niet zo mooi zijn. Dat zag je bijvoorbeeld bij die 2 Ubisoft VR games dat zag er grafisch niet uit. En dat vind ik het jammer er van. Ik wil best een VR ooit maar dan wel met voorwaardige avonturen. En grafische kwaliteit zoals Uncharted 4 er uit ziet op de PS4. Nu betaal ik inc camera en move controllers volgens mij totaal 550 euro en je hebt er nog te weinig voor.
Gepost door: NintendoDk27 op 19-10-2016 12:04
Gepost door: NintendoDk27 op 19-10-2016 12:04
Bekijk de laatste post op pagina 2 van deze thread. Daar zie je gameplay van de game 'Robinson: The Journey' en die ziet er grafisch geweldig uit. Game verschijnt 9 november.
Of klik HIER
Quote:
Ik hoor verschillende geruchten dat dit voorkomt indien je de PS4 opstart nadat deze in sleep mode is geweest of als je verder dan 2 meter van de camera zit. In het eerste geval zou een reboot het probleem verhelpen. Misschien kan je kennis dit testen?Iemand last van het dridring verhaal? Beeld dat naar links verschuift? Ik heb nu 1 kennis die dat heeft.
Gepost door: Dnoxo op 19-10-2016 12:04
Gepost door: Dnoxo op 19-10-2016 12:04
Mijn bank staat zo een 2,5 meter van de TV.
Kunnen jullie aangeven of een afstand groter dan 2meter inderdaad problemen levert?
En hebben jullie de camera boven of onder de TV staan?
Indien die boven je TV staat zou de tracking beter werken.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Add me: Dnoxo ps4 ps5
Probeer eens Playstation VR te gebruiken terwijl de TV is uitgeschakeld.
- De refelectie van licht dat uit de TV komt kan welicht de camera beinvloeden.
Als dat niet werkt verplaats de camera eens naar een andere plek, laat hem een andere richting op kijken en probeer het dan nog eens.
- Misschien pikt je camera ergens een lichtbron op die hij verward met een LED lampje waardoor de calibratie verkeerd gaat. Bijvoorbeeld reflectie van je bureau/koffietafel of een raam.
Probeer ook eens te kijken in de volgende 2 optieschermen om te controleren of een externe lichtbron je camera beïnvloed.
Settings –> Devices –> PlayStation Camera –> Adjust PlayStation Camera.
Settings –> Devices –> Adjust Tracking Lights.
Hier kun je zien welke lichtbronnen de Playstation camera oppikt en indien nodig de lichtbron verplaatsen of proberen af te schermen.
Hopelijk heb je hier wat aan.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Add me: Dnoxo ps4 ps5
Als je opnieuw calibreert doet hij dit alleen in verticale richting maar van links/rechts gaat het beeld niet terug naar het midden.
Vreemde is dat wanneer ik terug ga naar het menu dit wel perfect recht is (in cinema mode). Ook paar keer gehad dat beeld schuin stond (diagonaal) en ik dit niet recht kreeg.
Daarbij merk ik in Playroom VR het omgekeerde. Daar blijft de omgeving perfect recht maar is het je controler die langzaam verdraaid ten opzichte van hoe je hem daadwerkelijk vast hebt.
Maar voor de rest wel vette ervaringen opgedaan op momenten dat alles wel werkte zoals het hoort. Morgen maar eens kijken of we er wat aan kunnen fixen.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Origneel:
V2:
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Quote:
Volgens mij is het gewoon een redesign van hoekig naar rond. Hardware schijnt hetzelfde te zijn gebleven maar dan in een ander jasje
Edit
V2 is iets kleiner
Add me: Dnoxo ps4 ps5
En hoe ver zitten jullie van de camera af als ik vragen mag?
Add me: Dnoxo ps4 ps5
Overal chaos, mayhem, horror en bovenal heel veel fun. Daar kan even geen attractiepark tegenop, man man man. Hoe maken ze het.
Ben er nog niet uit wat nu sneller schieten is; trigger vasthouden of heel snel op de trigger rammen. Vond de game een stuk moeilijker dan gedacht.
Heb bij twee stukken heel veel moet herstarten, vooral het laatste level.
Difficulty op normal gehouden. Had wel het idee dat ik vaker moest calibreren en ik niet altijd recht schoot. Maar wat een knaller is het, waanzinnig gewoon. Ook zeker eentje die je af en toe uit de kast haalt.
Camera (1st gen) staat bij mij boven de tv, op een standaard. Ik zit recht voor de TV op ongeveer ruim 2 meter. Wanneer ik de tv op z'n originele plek zet, schuin op het tv meubel, en ik ga op m'n andere bank zitten, dan krijg ik net de melding out of play. Dus dan maar de fauteuil en tv een beetje bijdraaien om ideaal te zitten. Naar aanleiding van het calibratie schermpje van de demo disc, heb ik de camera bovenop de tv geplaatst. Als ik de camera onder de tv zou plaatsen, dan komt de VR bril niet in het vierkantje terecht.
Weet niet of dat trouwens heel veel uitmaakt.
- 2,30m van de TV vandaan
- Camera boven de TV
- V2 camera
Volgens Reddit zou de originele camera minder last hebben van drifting, ondanks dat ze technisch gezien identiek zouden moeten zijn. Ook hebben ze het vermoeden het de gyroscoop kan zijn in de headset (of de software die deze aanstuurt). Dit omdat als je tijdens een game teruggaat naar het playstation menu deze wel perfect wordt weergegeven en zodra je terug gaat naar de game deze weer verdraaid wordt weergegeven. En het playstation menu zou blijkbaar géén gebruik maken van de gyroscoop.
Bij mij wordt alleen de verticale as gecentreerd via de option knop. Hiermee bedoel ik dat de horizon opnieuw in hoogte wordt afgesteld . Maar dit gebeurd niet in de horizontale as. Als ik een klok als vergelijking pak staat na een tijdje gamen mijn midden niet meer op 12 uur maar eerder richting 10-11 uur. En deze stand wordt niet teruggezet via de option knop. Ook gisteravond meegemaakt dat het beeld helemaal naar links helde. Alle tekst stond dan ook diagonaal en dit herstelde ook niet via de option knop of na het rebooten van de game. Maar wederom was het beeld van het playstation menu wel perfect.
Hopelijk is het een software-issue en zal dit gauw met een patch verholpen worden.
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Heb je de camera al onder de tv geprobeerd?
Add me: Dnoxo ps4 ps5
In de Tumble VR demo manifesteerde dit probleem zich ook weer net wat anders. Hier bleef het beeld en het level weer recht maar draaide de controller weg. Dus als ik mijn controller voor mijn gevoel recht naar voren wees ging de controller in de game helemaal naar de zijkant. Daarnaast had ik het gevoel dat de wereld van Tumble veel te dicht op mijn neus zat en was mijn controller (in game) constant rood aan het knipperen omdat die door allerlei blokken of andere elementen was aan het clippen. Hierdoor was de demo voor mij onspeelbaar en heb ik deze gauw geskipped.
Vanavond nog meer eens alles opnieuw afstellen en calibreren en kijken of er verbetering is.
Tweakers heeft hun videoreview van de Playstation VR online gezet: KLIK
PSN ID: ThaBEN_NL • youtube.com/@ThaBEN_NL • twitter.com/ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2
Maak gebruik van orginele camera.
Positie van camera onder de tv.
Afstand PSVR headset naar camera tussen 1.5 en 2 meter.
PSN: Dante_r0 || XLA: Danter0 || NNID: Dante_r0 || Just add if you wanna play :D