Make some descent fricking games ffs. 1 jaar na launch bijna en nog steeds geen noemenswaardige nextgen games. Normaal komen die pas na een tijd wordt er altijd gezegd maar gezien de techniek zou het nu veel eenvoudiger moeten zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het beperkte aantal nextgen consoles die op de markt zijn vs oldgen maar komop.......
Sorry moest er even uit en nu snel goede games maken zodat ik een excuus heb om er 1 te kopen en mijn oldgen weg te doen
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Onlangs darksouls 2 en 1 maar weer gedaan, nu bezig met walking dead season 1 en 2 en dan ga ik vervolgens the last of us en mass effect maar weer eens doen en tegen die tijd dat ik daarmee klaar ben hoop ik dat destiny e.d. mijn hartje sneller doen laten kloppen.
Quote:
Gaat FF type-0 serieus gewoon 50 euro kosten? :o
Gepost door: CurlyKirby op 03-08-2014 21:50
Gepost door: CurlyKirby op 03-08-2014 21:50
nog niet bekend, maar zou best goed kunnen
Quote:
In goed nieuws: F1 2015 en betond is wel next-gen op een nieuwe engine. Geeft hoop!
Gepost door: Calvinh op 03-08-2014 22:17
Gepost door: Calvinh op 03-08-2014 22:17
Beyond 2 souls bedoel je ?
Quote:
Je kan beter in "Eind 2015" of in 2016 de PS4 halen. Want daar zullen veel nieuwe games (gaan) uitkomen. Mirror's Edge, KH3, FFXV. Mensen kunnen beter wachten i.p.v. gelijk halen(als men alleen voor Next-Gen games gaat).http://www.gamersnet.nl/columns/top_10_de_beste_playstation_4_games_van_het_moment/
Make some descent fricking games ffs. 1 jaar na launch bijna en nog steeds geen noemenswaardige nextgen games. Normaal komen die pas na een tijd wordt er altijd gezegd maar gezien de techniek zou het nu veel eenvoudiger moeten zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het beperkte aantal nextgen consoles die op de markt zijn vs oldgen maar komop.......
Sorry moest er even uit en nu snel goede games maken zodat ik een excuus heb om er 1 te kopen en mijn oldgen weg te doen
Gepost door: EEK79 op 03-08-2014 21:19
Make some descent fricking games ffs. 1 jaar na launch bijna en nog steeds geen noemenswaardige nextgen games. Normaal komen die pas na een tijd wordt er altijd gezegd maar gezien de techniek zou het nu veel eenvoudiger moeten zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het beperkte aantal nextgen consoles die op de markt zijn vs oldgen maar komop.......
Sorry moest er even uit en nu snel goede games maken zodat ik een excuus heb om er 1 te kopen en mijn oldgen weg te doen
Gepost door: EEK79 op 03-08-2014 21:19
Daarnaast is er een kans dat er een vernieuwde(slim) versie van de PS4 uit zal komen. Elke 2-3 jaar brengt Sony een nieuwe Playstation versie uit(slim versies bijv. ;P). Dus is er ook kans dat de PS4 hetzelfde cyclus krijgt .
De (next-gen) games die de PS4 nu heeft is en blijft weinig. Waar zijn DE next-gen games die de PS4 moet hebben? Pas in "Eind 2015"/2016. Tot die tijd zal er alleen maar remasters, indie en multi-platform games uitkomen die we net zo goed op de PS360 kunnen spelen -_-.
"A winner is you"
More bang for the buck!
Quote:
http://www.gamersnet.nl/columns/top_10_de_beste_playstation_4_games_van_het_moment/
Make some descent fricking games ffs. 1 jaar na launch bijna en nog steeds geen noemenswaardige nextgen games. Normaal komen die pas na een tijd wordt er altijd gezegd maar gezien de techniek zou het nu veel eenvoudiger moeten zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het beperkte aantal nextgen consoles die op de markt zijn vs oldgen maar komop.......
Sorry moest er even uit en nu snel goede games maken zodat ik een excuus heb om er 1 te kopen en mijn oldgen weg te doen
Gepost door: EEK79 op 03-08-2014 21:19
Make some descent fricking games ffs. 1 jaar na launch bijna en nog steeds geen noemenswaardige nextgen games. Normaal komen die pas na een tijd wordt er altijd gezegd maar gezien de techniek zou het nu veel eenvoudiger moeten zijn. Zal ongetwijfeld te maken hebben met het beperkte aantal nextgen consoles die op de markt zijn vs oldgen maar komop.......
Sorry moest er even uit en nu snel goede games maken zodat ik een excuus heb om er 1 te kopen en mijn oldgen weg te doen
Gepost door: EEK79 op 03-08-2014 21:19
Ik vraag me soms wel eens af of mensen al meerdere console generaties mee hebben gemaakt... Dit is nog nooit anders geweest.
In het eerste jaar dat een nieuwe console op de markt is, heb ik nog nooit een enorme hoos aan grote next gen games gezien. Gears of War kwam precies 1 jaar na launch van de 360. Eigenlijk pas de eerste echte next gen game in die tijd.
En logisch ook, ondanks dat het nu eenvoudiger is om eerste code running te krijgen op een PS4/Xbone, doet dat niets af aan het feit dat men gemiddeld 3 tot 4 jaar bezig is met een compleet nieuwe game zeker voor een nieuwe generatie in het AAA genre. Die snelheidswinst met meer 'eenvoudig' te programmeren hardware maakt niet dat i.p.v. 3 tot 4 jaar het nu ineens maar een jaar zou duren. Komt bij dat Sony de finale specs pas zo'n beetje februari 2013 (bij aankondiging PS4) echt naar buiten bracht, o.a. de upgrade van 4GB naar 8GB GDDR5. De launchgames die dan reeds in de maak zijn, worden op basis van wisselende specs en zeker niet op finale developer units gemaakt, maar PC's die vergelijkbare output zouden moeten hebben.
De 360 week in dat opzicht voor het gevoel meer af, omdat er nu eenmaal van SDTV/480p naar HDTV/720p werd gegaan. Zo vond ik FNR3 release ergens begin 2006 al snel na de launch een redelijk 'next gen' gevoel geven en zag COD2 op launch er destijds heel aardig uit tov COD op de Xbox 1. Maar toch, dat hele eerste jaar was er erg, erg weinig. Dead Rising in de zomer van 2006, maar grafisch nu ook weer geen enorm wonder.
Ofwel: iedereen verwacht teveel van een eerste jaar, of misschien wel eerste twee jaar van de lifecycle van een console. Ik snap dat eigenlijk niet zo, als je naar het verleden kijkt en weet dat een game gewoon niet in een jaar gemaakt is, zou dat logisch moeten zijn. Als je daar niet tegen kan, niet bij launch een console kopen en een jaartje of twee wachten... Alhoewel ik goede hoop heb op DriveClub en Project Cars, als je racegames wat vindt iig. In 2015 zal het echt goed los gaan, Naughty Gods zullen flink uitpakken met Uncharted 4.
PSVita OLED Masterrace
Maar moet wel zeggen dat mensen die eerst zeiden dat bv de WiiU geen games had en daardoor zeiden wacht wel op PS4/Xbone dat die mensen nu in hetzelfde parket zitten. Overigens ik heb daarom meerdere consoles + de vorige generaties zodat ik gewoon de tijd kan nemen en niet perse op 5 nieuwe games per maand zit te wachten.
Psn: DragonflySoldier -- WiiU: Madball -- 3DS: 1521-2593-1244 ( Madball )
Was ook eigenlijk meer gewoon een klaag........
But still freeze me butters.....
Dat Sony zo vroeg in de lifecycle al winstgevend is heeft niet alleen met succes te maken, sterker nog; in het verleden betekende succes van een console juist verlies ivm het geld dat er op toe werd gelegd onder het mom van 'investering'. Sony en MS gebruiken nu hardware die relatief goedkoop is en waar makkelijker op te programmeren is ipv state of the art techniek die duur en moeilijk te verkrijgen is. Dit houdt in dat verschillen nooit té groot worden. Er is gekozen voor deze aanpak door zgn 'diminishing returns', hardware twv €300 bovenop de huidige prijs had relatief gezien niet genoeg extra opgeleverd om het te rechtvaardigen.
Wel hoop ik dat de huidige gen na 5 jaar wordt vervangen; nu zitten we ongeveer in het midden segment van de pc (onderkant midden als je de meeste mag geloven), over 5 jaar wil ik niet die ellende die we met de ps3 hadden. Games als Diablo en Bayonetta zijn gewoon games die ik verplicht nog eens moet kopen om nu wél een goede ervaring te krijgen. Ik droom nog altijd van een modulaire console, iets wat die SteamBox had moeten zijn. Simpele componenten die ik naargelang de games die ik wil simpel kan uitwisselen voor nieuwe, krachtigere delen.... Zonder de specifieke kennis die voor pc gamen nodig is. Een modulair systeem zorgt voor wat extra opties voor de consument (als je alleen Indies speelt heb je geen componenten van €800 totaal nodig), maar geeft de ontwikkelaar toch zekere richtlijnen omdat de "groei" van deze componenten door één bedrijf bepaald moet worden. Elke 2 jaar zou je een nieuwe lijn componenten kunnen brengen om zo je console te laten groeien. Wat en of devs er wat mee doen is aan hen.
"A winner is you"
Er zit een wereld van verschil tussen iets wat vandaag de dag sneller gaat gezien structuur die makkelijker is voor het porten van games vanaf PC en het ervan uitgaan dat het zeer eenvoudig is om een echte next gen game @ launch te kunnen neerzetten.
Er is ook de tegengestelde beweging t.o.v. retro, dat er juist meer tijd nodig is voor de verhaallijnen met diverse complotten, meerdere storylines etc etc. Laten we wel zijn, de tijd van C64 en MSX-1 heb ik ook meegemaakt, maar merendeel van de games was echt een focus op gameplay en geen enorme diepgang in verhaallijn. Je had niet -tig storywriters werken aan zaken zoals bij een GTAV, The Last of Us of Uncharted serie wel het geval is. Het zijn tegenwoordig halve (hele...) Hollywoodproducties waar makkelijk 100 tot 150 man jaren aan werkt.
Bepaalde zaken gaan sneller, aantal developers spraken hier ook over, dat ze zeer basis code voor een game op de PS4 binnen een maand hadden lopen, wat op een PS3 al snel een half jaar in beslag nam. Maar nog steeds heb je een paar jaar nodig om die AAA next gen te kunnen produceren.
@Dragonfly
M.b.t. WiiU, die is nu bijna 2 jaar op de markt en nog steeds kan ik games waar het echt om moet draaien op een paar vingers tellen. Afgezien daarvan is bij die console het probleem dat de verkopen van de hardware dusdanig langzaam zijn gegaan dat een aantal 3rd party developers al geen games meer voor de console uitbrengen. Dat zie ik gezien PS4 verkopen (van nov 2013 tot eind maart 2014 hadden ze net zoveel units verkocht als de WiiU in bijna nu 2 jaar tijd) niet zo rap op dat platform gebeuren. Het eerste jaar voor de PS4 is ook nog niet om, ik wil DriveClub heel graag zien evenals Project Cars, LBP3 ook al gaat dat meer om de gameplay, zal grafisch gezien niet echt enorm weg gaan blazen, game wordt ook op de PS3 uitgebracht. In 2015 zal er aardig wat uit gaan komen voor de PS4, als je de balans dan nog eens opmaakt denk ik dat het aantal echte next gen games heel aardig zal zijn.
Ik heb elke generatie ook zo ongeveer alle consoles gehad, denk dat dit de eerste generatie sinds lange tijd wordt dat ik er eentje niet haal en dat is de Xbox One (met een grote voorliefde voor de originele Xbox en de 360 zelfs tot ergens in 2009). Die PS4 komt er snel en de WiiU volgt ergens in 2015. Of wellicht eerder nu het lijkt dat via een softmod de WiiU ook Homebrew gaat afspelen (buiten de Wii omgeving om, die al een softmod had) dus wie weet een Dreamcast emulator op de WiiU en hackers die het native afspelen van Gamecube games op de WiiU activeren, wat Nintendo vreemd genoeg niet heeft gedaan terwijl de hardware het wel native kan.
@GinneSchrik
Quote:
Dat Sony zo vroeg in de lifecycle al winstgevend is heeft niet alleen met succes te maken
Voor zover ik weet maakt Sony nog geen winst per verkochte PS4. Van een winkeleigenaar van een gameshop weet ik dat hij inkoopprijs 325 Euro voor een PS4 betaald (+21% BTW erop en dan zie je dat de winst voor de retailer ook niet enorm is bij 399 Eu verkoopprijs). Sony krijgt dus geen 399 Euro om de kosten af te dekken, maar heel wat minder.... De inkoopprijs van de retailer zit ook BTW in, van groothandel/Sony rechtstreeks, dus reken maar uit.
Quote:
Wel hoop ik dat de huidige gen na 5 jaar wordt vervangen; nu zitten we ongeveer in het midden segment van de pc
Alhoewel afgelopen generatie erg lang duurde, 8 jaar van 360 tot Xbone, 7 jaar van PS3 tot PS4, is 5 jaar erg aan de korte kant. Denk toch dat de volgende generatie pas in 2020 het daglicht ziet helaas. Ondanks dat de terugverdienperiode door niet de fout te maken die met de PS3 werd gemaakt (kostprijs 900 USD of nog iets meer, verkopen voor 600 USD @ launch) verkort zal zijn, moeten er wel flink wat consoles verkocht worden om games aan te kunnen slijten.
Quote:
Ik droom nog altijd van een modulaire console, iets wat die SteamBox had moeten zijn. Simpele componenten die ik naargelang de games die ik wil simpel kan uitwisselen voor nieuwe, krachtigere delen....
Dat zou nu juist de kracht van een console ondermijnen... Je weet dat het apparaat van iedereen hetzelfde is, een developer kan optimaliseren met een soort console in gedachten en heeft niet het enorme lastige oerwoud van configuraties om mee om te moeten gaan zoals bij de PC het geval is. Daardoor is er voor een console ook meer uit te persen op de langere termijn.
PSVita OLED Masterrace
De PS4 wás per unit niet winstgevend, maar ik had begrepen dat dit inmiddels wel zo was. Alleen het intern geheugen is nog altijd aan de prijs, maar verder is hij tientallen euro's goedkoper om te maken als een jaar terug. En omdat ze praktisch geen voorraad hadden, zie je dat direct.
"A winner is you"