Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation 4 [Algemeen Topic]

[Begin]  |534|535|536|537|538|539|540(1128)  [Eind]
Mjw
Door Mjw (1767 reacties) op 29-09-2015 20:42
Quote:
[..]
maarja, sony luisterd niet naar de klanten, ze denken alleen maar aan winst.
Gepost door: Giovanni1997 op 29-09-2015 20:38

Kwa games luistert Sony meer dan de anderen, zie bijvoorbeeld afgelopen E3. Wat betreft features lijkt het langzamerhand meer op onkunde te lijken, wat misschien nog erger is...
Giovanni2903
Door Giovanni2903 (9352 reacties) op 29-09-2015 20:43
gelukkig komt morgen de 3.0 firmware uit zodat we eindelijk meer ruimte hebben in de PS+ saves cloud

http://www.psonly.nl/nieuws/38263/PS4_firmware_3.00_morgen_beschikbaar/
| PlayStation: Gi0vanni2903 |
Mjw
Door Mjw (1767 reacties) op 29-09-2015 20:45
Haha ik was het net toevallig aan het lezen. Goed nieuws inderdaad!
Door TheMART (3974 reacties) op 29-09-2015 21:01
Quote:
maarja, sony luisterd niet naar de klanten, ze denken alleen maar aan winst

Nieuwtje: dat doen alle bedrijven met aandeelhouders...

Waar ik dat juist door gaming DNA bij Playstation minder vindt dan bijvoorbeeld bij Microsoft is, als ik last gen op de PS3 in het jaar dat de PS4 gaat uitkomen nog nieuwe IP's door Sony studios uitgebracht zie worden als The Last of Us en Puppeteer. Terwijl MS al jarenlang alleen nog maar Halo/Forza/Fable/Gears aan het recyclen was. Dat vind ik voor mij als gamer het meest belangrijk. Dat er naast winst op het uitmelken van een bekende franchise ook een investering blijft door het bedrijf in het creatieve, met het risico dat de nieuwe IP niet aanslaat. Op korte termijn kan dat geen winstmaximalisatie betekenen (tov een MS die een zekere vaste groep kopers voor Halo heeft bijv), maar op lange termijn betekent het wel dat je fans laat zien dat je als bedrijf gaming DNA hebt.

De rest over niet luisteren naar klanten, helaas bij alle grote bedrijven. Sony, MS, Ziggo, KPN, noem ze maar op, teveel schijven, afdelingen, mensen, managers....
PSVita OLED Masterrace
Giovanni2903
Door Giovanni2903 (9352 reacties) op 29-09-2015 21:13
Quote:
[..]

Nieuwtje: dat doen alle bedrijven met aandeelhouders...

Waar ik dat juist door gaming DNA bij Playstation minder vindt dan bijvoorbeeld bij Microsoft is, als ik last gen op de PS3 in het jaar dat de PS4 gaat uitkomen nog nieuwe IP's door Sony studios uitgebracht zie worden als The Last of Us en Puppeteer. Terwijl MS al jarenlang alleen nog maar Halo/Forza/Fable/Gears aan het recyclen was. Dat vind ik voor mij als gamer het meest belangrijk. Dat er naast winst op het uitmelken van een bekende franchise ook een investering blijft door het bedrijf in het creatieve, met het risico dat de nieuwe IP niet aanslaat. Op korte termijn kan dat geen winstmaximalisatie betekenen (tov een MS die een zekere vaste groep kopers voor Halo heeft bijv), maar op lange termijn betekent het wel dat je fans laat zien dat je als bedrijf gaming DNA hebt.

De rest over niet luisteren naar klanten, helaas bij alle grote bedrijven. Sony, MS, Ziggo, KPN, noem ze maar op, teveel schijven, afdelingen, mensen, managers....
Gepost door: TheMART op 29-09-2015 21:01

het licht er ook maar net aan wat je van een bedrijf vraagt.
Een vriend van mijn vader had een xperia telefoon waarvan de processor stuk was gegaan binnen een jaar, sony gaf als reden em niet te maken: hij is te warm geworden, dat is je eigen schuld.
dat soort dingen zijn raar. Maar wat jij zegt: nieuwe PS exclusives uitbrengen op last gen consoles is wel weer nice. Tuurlijk heeft elk bedrijf +jes, maar ook genoeg minpunten
| PlayStation: Gi0vanni2903 |
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 29-09-2015 21:18
Quote:
Sony fans: "Ik heb geen problemen met feature X van de PS4, als je Xbox zo goed vindt verkoop je je PS4 toch lekker".

MS fans: "Ik heb geen problemen met feature X van de Xbox One, als je de PS4 zo goed vindt verkoop je je Xbox One toch lekker".

Multiplatform fans: "Als je deze feature van de X1/PS4 ook niet slecht vindt en mijn mening niet deelt ben je gewoon een Xbox/Playstation fanboy".
Gepost door: Mjw op 29-09-2015 20:35

Nintendo fans: Ooh, Amiibo!
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
VulpX
Door VulpX (3113 reacties) op 29-09-2015 21:33
Quote:
[..]
Maar dat verandert nog steeds het feit niet dat de klantenservice van Sony slecht met klanten omgaat.

Want als het geval was dat Ginne z'n PSN account was gehackt en er waren duizenden aankopen gedaan op z'n CC die hij moest instellen voor de PS Plus waar Sony al te graag vraagt als je 14 dagen PS Plus wilt uitproberen, tja. Dan ben je de pineut(volgens Sony/Playstation). En als je alles terug haalt via de CC maatschappij, dan blokkeert Sony gewoon je PSN account waar je al jaren aankopen mee hebt gedaan en dus ook al je digitale games kwijt bent.

Ik ben zelf ook niet al te positief over Sony z'n klantenservice. En ik denk dat dit ook meer hoe Sony of Playstation van binnen is(of in heel Europa is) gezien er andere mensen ook dit soort negatieve ervaringen hebben. Ik zal de topics op Neogaf echt niet vergeten :/.

Het wordt eens tijd dat er op PSN en op XBL ook de "Niet goed, geld terug" regeling wordt ingevoerd. Steam doet dat. Apple doet dat. Google doet het volgens mij ook. Ongeacht het 24 uur of 2 weken is. Als het maar minimaal 24 uur is om je aankoop terug te vorderen, dan maak je nog een aantal mensen/klanten blij.
Gepost door: Glo op 29-09-2015 19:31
Helemaal mee eens hoor!

Maar het stuit mij tegen de borst dat men voor SDF of fanbboy wordt uitgemaakt als je een verhaal eventjes van de andere kant probeert te bekijken.

Maar een systeem als Steam qua geld terug etc kan alleen maar toegejuigd worden. En met een beetje druk vanuit Europese lobbyisten (zo is het bij Steam ook gebeurd) gaan Sony, MS en Nintendo hopelijk ook overstag.
Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (8265 reacties) op 29-09-2015 22:20
Quote:
[..]

Staat je account wel als primaire account geactiveerd op je PS4? En gebruik je meerdere accounts?

Mijn broertje heeft ooit een subaccount op mijn main account aangemaakt (ergens in 2007, hij was nog net 17), bij aanschaf van de PS4 en een nieuw main account (omdat je destijds een subaccount nog niet kon upgraden naar een main account en een subaccount heeft allerlei beperkingen) aangemaakt, en koopt zijn games via zijn nieuw account. Hij speelt op zijn oude account, en had destijds dezelfde problemen als jij nu hebt. Het bleek dat bij een update van de PS4 het subaccount zichzelf gedeactiveerd had, waardoor digitale games gelocked waren.

Probeer je account(s) eens te activeren. Ook is er een optie om rechten te herstellen, ergens in het menu, ik zal zo even kijken waar.

Edit: PlayStation Network/Accountbeheer > Licenties herstellen en Activeren als je primaire PS4. Belangrijk dat je dit met al je eventuele accounts doet.
Gepost door: Ramon NL op 29-09-2015 19:54

Ja dat had ik ook allemaal al geprobeerd. Het gekke is dat ik alleen problemen lijk te hebben met Driveclub, alle andere digitale aankopen doen het prima.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Marty84
Door Marty84 (2850 reacties) op 29-09-2015 22:31
Quote:
gelukkig komt morgen de 3.0 firmware uit zodat we eindelijk meer ruimte hebben in de PS+ saves cloud

http://www.psonly.nl/nieuws/38263/PS4_firmware_3.00_morgen_beschikbaar/
Gepost door: Giovanni1997 op 29-09-2015 20:43

We hadden toch al meer ruimte in de cloud? Aangezien ik pas geleden een nieuwe hd in mijn ps4 heb gezet en al mijn saves naar de cloud heb gekopieerd. En dat was bijna 2GB aan saves
Giovanni2903
Door Giovanni2903 (9352 reacties) op 29-09-2015 22:34
Quote:
[..]

We hadden toch al meer ruimte in de cloud? Aangezien ik pas geleden een nieuwe hd in mijn ps4 heb gezet en al mijn saves naar de cloud heb gekopieerd. En dat was bijna 2GB aan saves
Gepost door: Marty84 op 29-09-2015 22:31

als het goed is gaat dat pas in als de 3.00 firmware uit is. ik kreeg namelijk een week terug nog melding dat mijn driveclub save niet geupload kon worden omdat de clous vol was
| PlayStation: Gi0vanni2903 |
SebastiaanB
Door SebastiaanB (2646 reacties) op 29-09-2015 22:38
Het ging naar 100gb in plaats van 1gb of iets dergelijks toch?
In ieder geval een prettige update, hopelijk gaat het zonder problemen verlopen allemaal!
Steam/Origin: BBozMen -- Nintendo 3DS FC: 1220 - 8254 - 2005 -- PSN: BBozMen
Spellevent
Door Spellevent (477 reacties) op 29-09-2015 22:54
Quote:
Het ging naar 100gb in plaats van 1gb of iets dergelijks toch?
In ieder geval een prettige update, hopelijk gaat het zonder problemen verlopen allemaal!
Gepost door: SebastiaanB op 29-09-2015 22:38

10, en volgens mij is het al een tijdje ingegaan, want die irritante failed to upload meldingen heb ik niet meer. Eindelijk.

Giovanni2903
Door Giovanni2903 (9352 reacties) op 30-09-2015 00:25
Quote:
[..]

10, en volgens mij is het al een tijdje ingegaan, want die irritante failed to upload meldingen heb ik niet meer. Eindelijk.


Gepost door: Spellevent op 29-09-2015 22:54

had het een week geleden nog, maar nu inderdaad niet meer. zal wel al stiekem uitgerold zijn dan
| PlayStation: Gi0vanni2903 |
CrippledKiller
Door CrippledKiller (6571 reacties) op 30-09-2015 07:49
Quote:
[..]

10, en volgens mij is het al een tijdje ingegaan, want die irritante failed to upload meldingen heb ik niet meer. Eindelijk.


Gepost door: Spellevent op 29-09-2015 22:54

Wel fijn hoor. Is trouwens een gevolg van het betaalde PS Plus abonnement, nu nog de kwaliteit en snelheid van PSN omhoog en je hoort mij niet meer klagen, misschien moeten ze maar eens aankloppen bij Akamai?
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
Pug205GTi
Door Pug205GTi (4864 reacties) op 30-09-2015 12:10
Iemand al de 3.0 update geïnstalleerd of is deze nog niet beschikbaar?
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
EPMD
Door EPMD (7067 reacties) op 30-09-2015 12:18
Heb hem al geïnstalleerd. Je moet wel even uitloggen en weer inloggen voordat sommige functies werken.

Blijf het jammer vinden dat je je bibliotheek nog steeds niet kan ordenen; demo's, beta's en games staan nu door elkaar. En ik wil demo's ook kunnen verwijderen.

Maar goed, op zicht ben ik wel blij met 3.0. Paar handige features zijn erbij gekomen.
Skull_kid
Door Skull_kid (39071 reacties) op 30-09-2015 12:19
Rol: Forum Moderator
Demo's kan je toch gewoon verwijderen via geheugenbeheer?
❍ᴥ❍
Pug205GTi
Door Pug205GTi (4864 reacties) op 30-09-2015 12:24
Quote:
Demo's kan je toch gewoon verwijderen via geheugenbeheer?
Gepost door: Skull_kid op 30-09-2015 12:19

Gewoon op de 'tile' noem ik het maar even in het hoofdmenu, options knop en verwijderen maar. Volgens mij blijft er wel altijd wat achter hangen in het systeem, dat moet je wel bij geheugenbeheer verwijderen.

Maar goed dat zijn geen immens grote bestanden en eens in de zoveel tijd ruim ik dat op.
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (8265 reacties) op 30-09-2015 12:24
Mail ik dus over driveclub mijn klacht vorige week, wordt er gevraagd of ik wil bellen, krijg ik per telefoon te horen dat ik vragen moet mailen, om vervolgens weer een mail te krijgen of ik alsjeblieft weer kan bellen om de zaak op te lossen. Dus ik bellen, krijg ik de standaard antwoorden als verwijderen en opnieuw installeren... Hij gaat het nu (weer) doorsturen, een indicatie wanneer ik reactie krijg waar ik wel wat aan heb kon niet gegeven worden 'om me niet teleur te stellen', hij ging me ook 'niet vervelen met het optie menu voor tevredenheidsonderzoek' en wenste me wel een fijne dag....
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
VulpX
Door VulpX (3113 reacties) op 30-09-2015 12:26
Quote:
Mail ik dus over driveclub mijn klacht vorige week, wordt er gevraagd of ik wil bellen, krijg ik per telefoon te horen dat ik vragen moet mailen, om vervolgens weer een mail te krijgen of ik alsjeblieft weer kan bellen om de zaak op te lossen. Dus ik bellen, krijg ik de standaard antwoorden als verwijderen en opnieuw installeren... Hij gaat het nu (weer) doorsturen, een indicatie wanneer ik reactie krijg waar ik wel wat aan heb kon niet gegeven worden 'om me niet teleur te stellen', hij ging me ook 'niet vervelen met het optie menu voor tevredenheidsonderzoek' en wenste me wel een fijne dag....
Gepost door: Misterdoa1983 op 30-09-2015 12:24
Kun je bij een volgende keer bellen niet vragen of je even een leidinggevende of iets mag spreken? En dan je hele verhaal doen van kastje-naar-de-muur gestuurd worden? Misschien kan die het wat escaleren zodat het sneller uitgezocht wordt.
[Begin]  |534|535|536|537|538|539|540(1128)  [Eind]