Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation 4 [Algemeen Topic]

[Begin]  |628|629|630|631|632|633|634(1128)  [Eind]
Romius
Door Romius (81 reacties) op 19-04-2016 10:55
Quote:
Als je nou geen NEO exclusive games of features mag maken, geen PSVR voordelen mag creeren... Wat is dan wel het unique selling point van de NEO? Betere graphics? In dat geval nooit meer early adopter. Als ze een slim versie maken die minder herrie maakt en minder energie verbruikt, prima. Of dat ze er een 4k BD speler indoen prima. Maar betere graphics en fps...

Er zijn nu al veel games die een jaar later als GOTY uitkomen met alles er op en er aan goedkoper dan de releaseprijs. Waarom in hemelsnaam zou je nu op release nog wat kopen? Zijn het de bugs en glitches, of de te hoge prijs, of moeten we het doen omdat we een jaar later keihard ge|||Spoiler||| kontbatst |||Spoiler||| worden?
Gepost door: Misterdoa1983 op 19-04-2016 10:43

Juist wel een early adopter, want deze mensen worden nu niet in de steek gelaten, door de eisen vanuit Sony dat de nieuwe console niet ineens superieur is aan originele. Als je geen VR/4k wilt, ben je prima af met een orignele.
Persoonlijk ben ik fan van dit soort wijzigingen, een lifespan van 10 jaar op een console kan echt niet meer..

@Kid Icarus, het was een sarcastische opmerking
Xbox Live: Romius PSN: Romius_NL
Door ZWGamemaster (2809 reacties) op 19-04-2016 11:10
Denken jullie ni werkelijk dat je 4K kan gamen?
Met deze specs?
Misschien een klein voordeel voor VR al zal die ook prima draaien op de huidige PS4.
Je zal vooral 4k video en on demand krijgen maar gamen kan je echt vergeten.
Zeker voor een lage prijs.
Techmode
Door Techmode (6219 reacties) op 19-04-2016 11:11
antwoord:

NEE
PSN: Techmode Xbox Live: PSTechmodePS
VulpX
Door VulpX (3117 reacties) op 19-04-2016 11:21
Nah, 4K native gaming is op de PC al bijna niet te doen, zeker niet voor de nieuwe PS4.
Mjw
Door Mjw (1767 reacties) op 19-04-2016 11:39
Games als Spelunky, OlliOlli en Transistor kunnen natuurlijk wel 4k aan

Spellen die niet teveel grafische details en simpele textures hebben zouden ook nog wel kunnen zoals Grow Home, Minecraft of een Telltale game.
Xor
Door Xor (34978 reacties) op 19-04-2016 11:44
Quote:
Games als Spelunky, OlliOlli en Transistor kunnen natuurlijk wel 4k aan

Spellen die niet teveel grafische details en simpele textures hebben zouden ook nog wel kunnen zoals Grow Home, Minecraft of een Telltale game.
Gepost door: Mjw op 19-04-2016 11:39
Maar... Wat is de toegevoegde waarde op deze games als je ze in 4K speelt? Want volgens mij zijn deze games al scherp genoeg. Ik denk dat het veel verschil uitmaakt als men Battlefield in 4K kan spelen ;P.
Mjw
Door Mjw (1767 reacties) op 19-04-2016 12:07
Quote:
[..]
Maar... Wat is de toegevoegde waarde op deze games als je ze in 4K speelt? Want volgens mij zijn deze games al scherp genoeg. Ik denk dat het veel verschil uitmaakt als men Battlefield in 4K kan spelen ;P.
Gepost door: Xor op 19-04-2016 11:44

Final Fantasy X: Remastered III dan?
RGroenen
Door RGroenen (420 reacties) op 19-04-2016 12:50
Quote:
Denken jullie ni werkelijk dat je 4K kan gamen?
Met deze specs?
Misschien een klein voordeel voor VR al zal die ook prima draaien op de huidige PS4.
Je zal vooral 4k video en on demand krijgen maar gamen kan je echt vergeten.
Zeker voor een lage prijs.

Gepost door: ZWGamemaster op 19-04-2016 11:10

Nee, het zal allemaal sub 30 fps zijn. Maar als de Neo instaat is alles 1080 op 60 fps te spelen ga ik hem zeker halen
Dynaw
Door Dynaw (8078 reacties) op 20-04-2016 00:32
Interessante analyse van DigitalFoundry hier. Zijn uitspraak vanaf 6:56, terechte zorgen imo.
Als een developer zijn game beter en mooier kan laten zijn op de PS4 Neo, kan het zomaar zijn dat diezelfde developer besluit een wat mindere code te schrijven voor de standaard PS4. Oftewel, min of meer het idee van een slechte port.
Shadow warriors
Door Shadow warriors (9685 reacties) op 20-04-2016 02:03
Quote:
Interessante analyse van DigitalFoundry hier. Zijn uitspraak vanaf 6:56, terechte zorgen imo.
Als een developer zijn game beter en mooier kan laten zijn op de PS4 Neo, kan het zomaar zijn dat diezelfde developer besluit een wat mindere code te schrijven voor de standaard PS4. Oftewel, min of meer het idee van een slechte port.
Gepost door: Dynaw op 20-04-2016 00:32

Wat die man in die video zegt is hier op het forum in dit topic al meerdere keren gezegd, maar toen werd er steeds gezegd dat het geruchten zijn en dat het zo erg niet wordt (men sluit de kans bijna al bij voorbaat uit). Als een ps4k echt aanzienlijk beter wordt in specs dan een ps4 (DUS ALS HET ECHT GEBEURD), dan is dit het enige logische vervolg. Waarom zou je immers een upgrade brengen zonder daar optimaal gebruik van te maken? Tevens lijkt het me logisch dat de nadruk dan niet meer komt te liggen op optimaliseren voor de ps4. Of gaat de ps4 dan de ps4k terughouden in potentie?
Shop smart! Shop S(W)-MART!
Aenea
Door Aenea (101 reacties) op 20-04-2016 06:34
Quote:
[..]

Wat die man in die video zegt is hier op het forum in dit topic al meerdere keren gezegd, maar toen werd er steeds gezegd dat het geruchten zijn en dat het zo erg niet wordt (men sluit de kans bijna al bij voorbaat uit). Als een ps4k echt aanzienlijk beter wordt in specs dan een ps4 (DUS ALS HET ECHT GEBEURD), dan is dit het enige logische vervolg. Waarom zou je immers een upgrade brengen zonder daar optimaal gebruik van te maken? Tevens lijkt het me logisch dat de nadruk dan niet meer komt te liggen op optimaliseren voor de ps4. Of gaat de ps4 dan de ps4k terughouden in potentie?
Gepost door: Shadow warriors op 20-04-2016 02:03

Heb dit meerdere keren proberen duidelijk te maken dat dit kan gaan gebeuren (ALS DE NEO ECHT GEBEURD), maar men zei dat het dan aannames waren en dat het niet zo'n vaart zal lopen of dat developers zich aanstellen of, of, of...

Ik blijf er bij dat het 1 van de nadelen is die ik kan zien, maar mijn comments werden de grond ingeboord alhier omdat men het er niet mee eens was. Beetje jammer vond ik dat, vooral omdat jij nu practisch dezelfde verwoording gebruikt, het is niet meer dan logisch dat dat gaat gebeuren, maarja...

Ook elders zie je nu mensen claimen dat Sony er voor gaat zorgen dat we hier niet bang voor hoeven zijn, maar sorry hoor, dat kan Sony echt niet voorkomen.

Quote:
[..]

Juist wel een early adopter, want deze mensen worden nu niet in de steek gelaten, door de eisen vanuit Sony dat de nieuwe console niet ineens superieur is aan originele. Als je geen VR/4k wilt, ben je prima af met een orignele.

Gepost door: Romius op 19-04-2016 10:55

Volgens de laatste geruchten mogen de Neo versies niet slechter lopen qua framerate of resolutie maar dus wel BETER zijn, maar GEEN extra features hebben. Kortom het is alleen voor grafische pracht te gebruiken en nergens anders voor.

Dit betekent dus dat ook als je geen 4k TV hebt/wilt en geen PSVR hebt/wilt je er alsnog verbeterde games voor kan krijgen...

Quote:
Maar ja, een console is geen telefoon hé.
Voorlopig zijn er nog geen providers die een PS4K aanbieden bij een forst overprijsd mobiel abonnement.

Elders heb ik ooit tijdens het gerucht van de geupgrade Xbox One gezegd dat het heel goed mogelijk zou zijn voor MS en Sony om XBL Gold/PS+ aan te bieden voor zeg €15 per maand voor 36 maanden PLUS gratis nieuwe console...

Dat zou dan €540 zijn voor 3 jaar, 3x PS+ = €150 en dus €390 voor de console, men zou zelfs voor €12,99 of zo kunnen doen, dus €317,64 als prijs voor de console...

Heel raar maar ik zou dat niet eens zo'n slecht plan vinden ALS NIEUWE CONSOLES ELK 3 JAAR de toekomst is...

--------------------

Ohh, en mochten mensen zich nog afvragen hoe ik er over denk:
Eerst zien, dan geloven
Aenea
Door Aenea (101 reacties) op 20-04-2016 06:43
"A trusted source tells me most developers are not happy with PS4.5, and having to develop around it. Extra cost, planning, other nonsense."
Twitter link

Maar nee, het zijn maar aannames van mij!



---------------------


En ja, ik had deze posts kunnen combineren maar vond dit toch wel aparte post waardig...
Mjw
Door Mjw (1767 reacties) op 20-04-2016 08:53
Quote:
"A trusted source tells me most developers are not happy with PS4.5, and having to develop around it. Extra cost, planning, other nonsense."
Twitter link

Maar nee, het zijn maar aannames van mij!



---------------------


En ja, ik had deze posts kunnen combineren maar vond dit toch wel aparte post waardig...
Gepost door: Aenea op 20-04-2016 06:43

Ik ben het met je eens (en dus ook met Colin Moriarty) dat de PS4.5 geen goed idee is, maar om nou Colin's tweet als argument te gebruiken...

"Iemand" die ik ken vertelde mij dat "anderen" die "iemand" vertelden dat ze niet tevreden zijn met de PS4k. Daarnaast is die gast het schoolvoorbeeld van je mening erdoor drukken en die graag gericht zoekt om zijn mening bevestigd te zien worden. Als devs hem vertellen blij te zijn met de upgrade dan gaat het zijn ene oor in en het andere eruit #colinwasright.

Edit: Een beter voorbeeld zou die dev(?) van Bioware zijn die openlijk zijn kritiek op een eventuele PS4k uitte.
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 20-04-2016 09:02
De enige echte developer die ik erover heb gehoord (ipv via via) was de co-oprichter van Bioware. Maar die zit dus niet meer bij de studio.

Devs móeten nu ook optimaliseren voor twee systemen - omdat de Neo versie minimaal gelijk moet zijn en je er niet op kunt rekenen dat de opgevoerde hardware de game hetzelfde runt. Ik ben ook benieuwd hoe ze de correcte werking van bestaande titels gaan garanderen. Ik kan me voorstellen dat indies zonder framerate cap plots sneller kunnen lopen dan de bedoeling is

Of ze er daadwerkelijk verbeteringen in doorvoeren voor Neo is denk ik afhankelijk van hoe dat ding gaat verkopen. Ik kan me voorstellen dat veel devs de kat uit de boom gaan kijken.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Romius
Door Romius (81 reacties) op 20-04-2016 09:02
Quote:
"A trusted source tells me most developers are not happy with PS4.5, and having to develop around it. Extra cost, planning, other nonsense."
Twitter link

Maar nee, het zijn maar aannames van mij!

---------------------

En ja, ik had deze posts kunnen combineren maar vond dit toch wel aparte post waardig...
Gepost door: Aenea op 20-04-2016 06:43

Tuurlijk vinden ze het niet leuk, en ja het is meer werk, maar ze kunnen er niet omheen - uiteraard als het allemaal doorgaat, wat ik wel verwacht. Een markt op slot zetten voor minstens 7 of 8 jaar, dat werkt niet meer. Zeker niet met de weg die ze zijn ingeslagen met VR. Overige markten zijn veel sneller in beweging zoals mobiles. Consoles houden pc's ook achter op die manier, dat is al jaren de klacht van pc gamers.
Kijk bijv. ook hoe belachelijk veel HDMI varianten zijn uitgebracht. Ik ben een fan van audio/video apparatuur, ik heb maar al te vaak een nieuwe audio receiver moeten kopen om bij te blijven, terwijl het apparaat an sich prima voldeed. Als ik naar 4k wil, zal ik wederom moeten gaan upgraden.
Xbox Live: Romius PSN: Romius_NL
Aenea
Door Aenea (101 reacties) op 20-04-2016 09:26
Quote:
[..]

Ik ben het met je eens (en dus ook met Colin Moriarty) dat de PS4.5 geen goed idee is, maar om nou Colin's tweet als argument te gebruiken...

"Iemand" die ik ken vertelde mij dat "anderen" die "iemand" vertelden dat ze niet tevreden zijn met de PS4k. Daarnaast is die gast het schoolvoorbeeld van je mening erdoor drukken en die graag gericht zoekt om zijn mening bevestigd te zien worden. Als devs hem vertellen blij te zijn met de upgrade dan gaat het zijn ene oor in en het andere eruit #colinwasright.

Edit: Een beter voorbeeld zou die dev(?) van Bioware zijn die openlijk zijn kritiek op een eventuele PS4k uitte.
Gepost door: Mjw op 20-04-2016 08:53

I know, I know, zeg ook niet dat dit nu de waarheid is enzo, de ene developer is de andere niet, maar het is dus misschien niet alleen die BioWare dev die er zo over denkt.

Hoe je het ook wendt of keert het blijft gewoon een feit dat het meer werk is, misschien voor sommige heel weinig werk, voor andere veel werk, hangt van meerdere factoren af. In ieder geval moet een game toch apart getest worden voor beide varianten daar kan je echt niet om heen...

Quote:
De enige echte developer die ik erover heb gehoord (ipv via via) was de co-oprichter van Bioware. Maar die zit dus niet meer bij de studio.

Gepost door: Samael_blackwing op 20-04-2016 09:02

Voor aardig wat mensen hier is via-via en niet direct van iemand horen redenen genoeg om het als waar aan te merken!

*duikt weg*
Mjw
Door Mjw (1767 reacties) op 20-04-2016 09:28
Quote:
De enige echte developer die ik erover heb gehoord (ipv via via) was de co-oprichter van Bioware. Maar die zit dus niet meer bij de studio.

Devs móeten nu ook optimaliseren voor twee systemen - omdat de Neo versie minimaal gelijk moet zijn en je er niet op kunt rekenen dat de opgevoerde hardware de game hetzelfde runt. Ik ben ook benieuwd hoe ze de correcte werking van bestaande titels gaan garanderen. Ik kan me voorstellen dat indies zonder framerate cap plots sneller kunnen lopen dan de bedoeling is

Of ze er daadwerkelijk verbeteringen in doorvoeren voor Neo is denk ik afhankelijk van hoe dat ding gaat verkopen. Ik kan me voorstellen dat veel devs de kat uit de boom gaan kijken.
Gepost door: Samael_blackwing op 20-04-2016 09:02
Ohja, de oprichter inderdaad.

Op zich is het bij 3rd party games als Battlefield en The Witcher wel simpel. Die draaien op de PS4 gewoon op een lagere framerate of resolutie en zetten wat visuele effecten uit, dat is waar het grote deel van het werk zit. Op de Neo zouden ze die er dan simpelweg in kunnen laten zitten zoals bij de PC versies. Het probleem lijkt me vooral het gevoel van de miljoenen PS4 bezitters die nu een 'inferieure' console hebben die niet meer het beste is wat Sony te bieden heeft. Vooral ook omdat er door de lange development tijd nog zo relatief weinig exclusives uitgebracht zijn die het de eerste PS4 iteratie al waard maken.
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 20-04-2016 09:36
Quote:
[..]
Ohja, de oprichter inderdaad.

Op zich is het bij 3rd party games als Battlefield en The Witcher wel simpel. Die draaien op de PS4 gewoon op een lagere framerate of resolutie en zetten wat visuele effecten uit, dat is waar het grote deel van het werk zit. Op de Neo zouden ze die er dan simpelweg in kunnen laten zitten zoals bij de PC versies. Het probleem lijkt me vooral het gevoel van de miljoenen PS4 bezitters die nu een 'inferieure' console hebben die niet meer het beste is wat Sony te bieden heeft. Vooral ook omdat er door de lange development tijd nog zo relatief weinig exclusives uitgebracht zijn die het de eerste PS4 iteratie al waard maken.
Gepost door: Mjw op 20-04-2016 09:28

Even wat opties uit/aanvinken... zo makkelijk is het niet.
Zelfs de meeste simpele phone-apps kunnen plotseling slecht werken op nieuwere hardware. Regelmatig meegemaakt dat wij met spoed onze apps moeten updaten omdat iPhone een nieuw apparaat uitbrengt (met dezelfde iOS versie) of dat android apps incompatibel blijken te zijn met een apparaat die tóch ruim voldoende specs heeft.

Voor die simpele app kost het dan een week werk om uit te zoeken waar het probleem zit en de app te vernieuwen, om daarna nog een bugtest te moeten doen. Ik kan me voorstellen dat dit met games wat lastiger in elkaar zit (en devs geen zin hebben om hun game te moeten fiksen voor een apparaatspec die bij release nog niet bekend was). Maar tot we direct van een developer horen kunnen we niet zeggen dat het een enorm werk kan zijn of dat het 'het aanvinken van opties' betreft.

Wat wel bekend is, is dat een console-build die gebruikt maakt van DTM codering (direct to metal) wezenlijk anders in elkaar steekt dan een schaalbare PC build die gebruik maakt van een API als DirectX om een brede compatibiliteit te garanderen.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Mjw
Door Mjw (1767 reacties) op 20-04-2016 09:42
Quote:
[..]

Even wat opties uit/aanvinken... zo makkelijk is het niet.
Zelfs de meeste simpele phone-apps kunnen plotseling slecht werken op nieuwere hardware. Regelmatig meegemaakt dat wij met spoed onze apps moeten updaten omdat iPhone een nieuw apparaat uitbrengt (met dezelfde iOS versie) of dat android apps incompatibel blijken te zijn met een apparaat die tóch ruim voldoende specs heeft.

Voor die simpele app kost het dan een week werk om uit te zoeken waar het probleem zit en de app te vernieuwen, om daarna nog een bugtest te moeten doen. Ik kan me voorstellen dat dit met games wat lastiger in elkaar zit (en devs geen zin hebben om hun game te moeten fiksen voor een apparaatspec die bij release nog niet bekend was). Maar tot we direct van een developer horen kunnen we niet zeggen dat het een enorm werk kan zijn of dat het 'het aanvinken van opties' betreft.

Wat wel bekend is, is dat een console-build die gebruikt maat van DTM codering (direct to metal) wezenlijk anders in elkaar steekt dan een schaalbare PC build.
Gepost door: Samael_blackwing op 20-04-2016 09:36

Ik zit zelf ook in de IT en heb ook wat kleinere games geprogrammeerd dus ik begrijp wel dat het niet simpel is. Ik bedoel dan ook relatief gezien simpel. Het meeste werk zit hem in het optimaliseren voor de 'zwakke' console die als basis wordt gebruikt, de PS4 over het algemeen. De vetrandjes er constant afsnijden als het ware. Dit is ook de reden waarom pc versies ook slecht geoptimaliseerd zijn maar als de brute kracht er is, ze wel vrij (lees: relatief) simpel de prestaties kunnen opschroeven.
Uribium
Door Uribium (2975 reacties) op 20-04-2016 09:45
Waarom zou je dit in godsnaam kopen en niet een nintendo of een (nieuwe variant) van de xbox? Dan kan je tenminste van die exclusives meegenieten en toch nog je PS4 exclusives kunnen spelen, snap echt niet hoe ze dit gaan verkopen haha.
Nintendo 3DS FC: 2766-8758-9583 Xbox 360 GT: uribium PSN: Uribium 'Voeg maar toe :)'
[Begin]  |628|629|630|631|632|633|634(1128)  [Eind]