Quote:
Heb de zeer shitty situatie meegemaakt dat ik mijn bestelde en betaalde Pac-Man, Lucina, Ness én Robin niet ga krijgen omdat het bedrijf waarbij ik het besteld heb (All4Games) failliet werd verklaard, slechts enkele dagen na mijn bestelling. Toch een dikke 60 euro die ik niet meer ga terugzien, maar het ergste vond ik dat toen ik erachter kwam ik natuurlijk nergens meer aan een preorder kon komen.
Heb gisteren dus maar uit wanhoop even een Pac-Man, Lucina, Ness en Robin besteld bij Centralpoint.nl voor een dikke 20 euro per stuk. Ze waren niet op voorraad uiteraard, maar ze verwachten ze wel komende maand binnen te krijgen, aldus de productomschrijving. Het feit dat ik ze ook meteen volledig heb moeten afrekenen geeft mij hoop dat ik ze daadwerkelijk ga ontvangen, al vind ik het raar dat ze daar nog steeds beschikbaar zijn.
Heb ik juist gehandeld of heb ik voor de tweede keer roekeloos geld uitgegeven aan deze vier poppetjes?
Gepost door: Spainkiller op 18-04-2015 00:35
Heb gisteren dus maar uit wanhoop even een Pac-Man, Lucina, Ness en Robin besteld bij Centralpoint.nl voor een dikke 20 euro per stuk. Ze waren niet op voorraad uiteraard, maar ze verwachten ze wel komende maand binnen te krijgen, aldus de productomschrijving. Het feit dat ik ze ook meteen volledig heb moeten afrekenen geeft mij hoop dat ik ze daadwerkelijk ga ontvangen, al vind ik het raar dat ze daar nog steeds beschikbaar zijn.
Heb ik juist gehandeld of heb ik voor de tweede keer roekeloos geld uitgegeven aan deze vier poppetjes?
Gepost door: Spainkiller op 18-04-2015 00:35
Je bent te goedgelovig denk ik. Er is een schaarste, de grote partijen kunnen het al niet aan en de kleine partijen weten nog niet eens of en hoeveel ze eventueel krijgen. Een bedrijf wil altijd het liefst dat je gelijk betaalt, liever nog voordat ze het product leveren, en bij een pre-order kunnen ze rente trekken over jouw geld. Dat ze 20 euro vragen is misbruik maken van de situatie. Bange mensen zoals jij nu willen de boot niet missen en betalen graag meer voor zekerheid, maar dit is ben ik bang schijn veiligheid. En als ze de handel niet krijgen is het nog de vraag is of je je geld terugkrijgt of dat ze t gaan vasthouden tot ze ooit misschien wel geleverd krijgen. Dat kan lang duren of nooit, rn in die tussentijd loop jij dan alle andere kansen voor minder geld mis.
Achteraf betalen of met creditcard bij uitlevering en de mogelijkheid om voortijdig op juiste wijze kunnen annuleren is een service, als ze dat niet bieden zou ik doorlopen.
Je hebt verder uiteraard gewoon gelijk, hoor. Ik zie dit als een soort van opvangnet in het geval ik ze niet meer handmatig kan vinden.
Quote:
Bij een beetje fatsoenlijke webshop is dat een kwestie van een mailtje met de melding dat je je order wil annuleren en een verzoekje of ze het bedrag terugstorten. Dat is meestal geen probleem. Als ze daar wel een probleem van maken, dan ga je dreigen met je rechten enzo, maar zo ver komt het vast niet.
Er moet toch wel een manier zijn om m'n geld terug te krijgen als blijkt dat Centralpoint niet in staat is te leveren? Desnoods laat ik het door de bank terugstorten; heb ik al eens eerder laten doen.
Je hebt verder uiteraard gewoon gelijk, hoor. Ik zie dit als een soort van opvangnet in het geval ik ze niet meer handmatig kan vinden.
Gepost door: Spainkiller op 18-04-2015 01:03
Je hebt verder uiteraard gewoon gelijk, hoor. Ik zie dit als een soort van opvangnet in het geval ik ze niet meer handmatig kan vinden.
Gepost door: Spainkiller op 18-04-2015 01:03
Quote:
Er moet toch wel een manier zijn om m'n geld terug te krijgen als blijkt dat Centralpoint niet in staat is te leveren? Desnoods laat ik het door de bank terugstorten; heb ik al eens eerder laten doen.
Je hebt verder uiteraard gewoon gelijk, hoor. Ik zie dit als een soort van opvangnet in het geval ik ze niet meer handmatig kan vinden.
Gepost door: Spainkiller op 18-04-2015 01:03
Je hebt verder uiteraard gewoon gelijk, hoor. Ik zie dit als een soort van opvangnet in het geval ik ze niet meer handmatig kan vinden.
Gepost door: Spainkiller op 18-04-2015 01:03
Je kunt de levering letterlijk 7 dagen afwachten. Als ze in de week van 20 April niet hun voorraad krijgen dan zou ik het meteen cancellen. De kansen zijn namelijk zeer gering dat het daarna nog gaat gebeuren.
Tenzij je het geld deze week nog nodig hebt. Als je het nu nodig hebt dan zou ik de order meteen annuleren.
NNID: StingArt
Ik heb het geld gelukkig niet nu nodig (ik denk niet dat ik de order zou hebben geplaatst als dat wel het geval was) dus ik wacht het nog even af.
In more positive news: een Amerikaan met wie ik al jaren op een gameforum zit, is bereid zijn Gouden Mario te ruilen voor mijn dubbele Villager (die ik gewonnen heb op een toernooitje). Gaat me dus enkel verzendkosten kosten Mooie toevoeging aan m'n collectie.
Quote:
Heb ik juist gehandeld of heb ik voor de tweede keer roekeloos geld uitgegeven aan deze vier poppetjes?
Gepost door: Spainkiller op 18-04-2015 00:35
Iets met ezel en dezelfde steen. Snap niet dat je na die ervaring weer betaalde preorders plaatst. Zelfs bij Bol betaal ik niet vooraf, teveel risico. Winkels kunnen van de een op de andere dag omvallen, zelfs grote ketens. Zie V&D en Neckermann.Heb ik juist gehandeld of heb ik voor de tweede keer roekeloos geld uitgegeven aan deze vier poppetjes?
Gepost door: Spainkiller op 18-04-2015 00:35
Bovendien heb je meer betaald,voor je Amiibo dan de adviesprijs, zonder dat je zekerheid van levering hebt. Ik vind het persoonlijk erg onverstandig.
Zucht. Mijn winkelmandje zit vol, maar uitchecken lukt niet, want:
"L'adresse saisie n'est pas éligible pour le panier courant."
Noooooooooooooo!
^ Dat van de derde partij klopt. Maar Fnac.com levert wel gewoon naar België of Nederland. Ik heb Zelda daar een paar jaar geleden voorbesteld en dat werd netjes geleverd. Ik weet niet of de amiibo van wave 4 er al op stonden en nu uitverkocht zijn. Ik zou wachten en hopen dat ze er (weer) op gaan staan.
Xbox Live: Tsky89
I eat pirates.
Quote:
Als hij er toch een flink bedrag voor wil neerleggen, Shulk staat momenteel voor €32,70 op Nippon-Yasan. Is natuurlijk wel de Japanse versie, maar misschien kunnen jullie dan ruilen of zoiets.
Ik zit te twijfelen of ik mijn Shulk moet verkopen aan een vriend. Ik heb hem zelf gekocht in een pakket met andere Amiibo en de rest ook aan hem verkocht. De enige die hij nog mist is Shulk en wil daar een aardig bedrag voor geven. Als ik hem verkoop wil ik geen spijt krijgen dat ik Shulk straks niet meer kan krijgen als er een restock komt eind juni. Dat is ook de reden waarom die vriend hem van mij wil overnemen. Wat zouden jullie doen?
Gepost door: Kowichi op 18-04-2015 12:23
Gepost door: Kowichi op 18-04-2015 12:23
Dat is ook de reden waarom ik twijfel om Shulk te verkopen. Ik weet dat die vriend er meer waarde aan hecht en ik kan er een goede prijs voor krijgen (bijna €50). Mocht ik dan Shulk als nog willen hebben dan heb ik nog kans om hem te kopen als er een restock komt. Maar hoe groot is de kans dat ik er één weet te bemachtigen. Zoals de pre-orders nu al gaan denk ik dat de restocks nog sneller zijn uitverkocht. Ik ben ook aan het sparen voor een Wii U dus dat maakt de keuze ook lastiger.
Xbox Live: Tsky89
- Green Yarn Yoshi (Woll-Yoshi grün) € 17,99
- Inkling Boy (Inkling-Junge) € 14,99
- Inkling Girl (Inkling-Mädchen) € 14,99
- Jigglypuff (Pummeluff) € 14,99
- Greninja (Quajutsu) € 14,99
Let op: alleen bezorging op een adres in Duitsland of op te halen bij een filiaal in Duitsland
PSN: LOTR75
Ik heb een chat met ze gehad en helaas kunnen ze geen toezegging doen of ze de genoemde data op de site na kunnen komen, het kan ook later worden.