Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Rise of the Tomb Raider [Algemeen topic]

[Begin]  |6|7|8|9|10|11|12(16)  [Eind]
Kid Icarus
Door Kid Icarus (586 reacties) op 04-12-2015 14:23
Neuh, maar de laatste twee Tomb Raider spellen doen mij ook weinig aan Tomb Raider denken. De serie is compleet veranderd. Blijven prima games, maar Underworld is imo de laatste TR. Nu is het gewoon een leuke game met de naam TR.
Dynaw
Door Dynaw (8078 reacties) op 05-01-2016 15:09
PC CE is inmiddels ook aangekondigd:


Quote:
The PC version of Rise of the Tomb Raider will be available as a digital download via Steam®, the Windows Store, Amazon™, the Square Enix e-store and other major retailers – both in-store and online. Standard edition pricing is $59.99. The Digital Deluxe edition is $89.99 and includes a Season Pass to nearly all current and future DLC.

A Collector’s Edition, which includes the Digital Deluxe version of the game, a 12-inch Lara Croft® statue, replicas of Lara’s journal and jade necklace, and a steel case, will also be available from the Square Enix e-store for $149.99.
$=€.

4K screenshots. Zonder compressie vind je hier onder het kopje ''screenshots''.
Dynaw
Door Dynaw (8078 reacties) op 03-02-2016 19:29
Net als Batman: Arkham Knight is deze ook gratis te claimen via Asus! Echter vereist deze net iets meer uitleg.

Eisen: In het bezit zijn van een Asus GTX 970, 980 of 980 Ti. Chrome

1. Ga naar deze pagina
2. Op de console in Chrome door op F12 te drukken
3. Voer deze code in:
Quote:
javascript:__doPostBack('ctl00$ContentPlaceHolder1$lbtn_go_to_step_1','')
4. Kies Australië als land
5. Voer de benodigde gegevens, die te fysiek te vinden zijn op je videokaart zelf. Zie ook de voorbeelden op de pagina zelf
6. Voer de gekregen Nvidia voucher hier in en klaar!
Montalvo
Door Montalvo (2819 reacties) op 29-04-2016 11:42
Dus, ik zie geen topic voor Tomb Raider 2013, dus dan maar hier. Ik ben wat laat voor het feestje en er gisteravond aan begonnen (ter voorbereiding op Uncharted 4). Ik vind de game toch wel veel haken en ogen hebben, ondanks dat de game lovende kritieken kreeg. Ik speel de PS4 versie.

Technisch is de game in orde, al was het erg jammer dat de lipsync niet klopte in het eerste deel van de game. Waar ik me het meest aan stoor is het design voor backtracken. XP doosjes, salvage kratjes, Ammo boxen, looten van gedode vijanden, het vinden van GPS nogwattes, steek A aan, maak B kapot etc etc. Alles voor XP en Salvage, en je moet het doen om je wapens te kunnen upgraden. Ik had ook wat Metal Gear Solid praktijken verwacht wat betreft jagen, maar het draait hier enkel om XP en Salvage. Zonde, want hier lag toch wel een kans de gameplay te verdiepen.

Tomb Raider poogt dan nog een soort talent systeem er in te gooien, maar deze voelt toch wel erg overbodig en oppervlakkig aan. Een paar skills zijn nuttig, maar meer dan de helft heeft amper impact. De speler de keuze te geven ipv automatisch deze upgrades te ontvangen stelt dus niet veel voor. Het wekt de illusie van uitgebreide gameplay. Veel talents zijn bijvoorbeeld gericht op ammo, maar ammo vind je werkelijk overal.

Dan de tombs, iets waar ik in deze semi open wereld wel iets van verwachtte, stellen werkelijk niets voor. Vaak vijandloos en slechts 1 simpele puzzel om bij de 'schat' te komen. Schat tussen aanhalingstekens, want je ziet Lara enkel de kist openmaken, om vervolgens Salvage en XP te ontvangen als schat. Komop zeg...

Het verhaal zelf valt me tot nu toe ook tegen. Als eerst ontbreekt er humor, waar Nathan Drake je regelmatig laat glimlachen, is Lara Croft een veel te serieuze humorloze zeurpiet. Het grootste probleem zit hem eigenlijk in het flinterdunne verhaal. Nu ben ik nog niet bij het einde, maar 'Lara saves friends' vind ik totaal niet boeiend, ik wil 'Lara finds treasure'.

Dus, mja, tja. De combat is wel in orde, niet te moeilijk, maar af en toe moet je er toch even voor gaan zitten. Ik mis wel een 'buk' en 'sprint' knop. De game bepaalt zelf wanneer Lara bukt of sneller loopt.

De game is nu ook weer niet enorm slecht, maar diepgang ontbreekt, zonde. Hopelijk is dit sterk verbeterd in Rise of the Tomb Raider. Ik speel TR nog uit voor de vorm, maar de rest kan me gestolen worden.
The Goon
Door The Goon (551 reacties) op 29-04-2016 12:04
Wow! Welk spel heb jij gespeeld? In ieder geval niet hetzelde spel als dat ik speelde.
Montalvo
Door Montalvo (2819 reacties) op 29-04-2016 12:15
Quote:
Wow! Welk spel heb jij gespeeld? In ieder geval niet hetzelde spel als dat ik speelde.
Gepost door: The Goon op 29-04-2016 12:04

Het gaat over Tomb Raider 2013 he.
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9386 reacties) op 29-04-2016 13:25
Quote:
[..]

Het gaat over Tomb Raider 2013 he.
Gepost door: Ramon NL op 29-04-2016 12:15


Zelfs dan. Respecteer je mening maar herken me er niet in. Ik vond de game van begin tot eind geweldig. Beter als de Uncharted games (waarvan deel 1 en 2 heb gespeeld). Niet dat die slecht zijn, absoluut niet!

Maar Tomb Raider vond ik toch net een stukkie vetter met meer diepgang.

Maar to each his own.
ArdiBacardi
Door ArdiBacardi (2418 reacties) op 29-04-2016 14:02
Zowel Rise ot TR als TR staan bij mij op eenzame hoogte. Persoonlijk vind ik de games veel interessanter en leuker dan de Uncharted games waarbij onderbroekenlol en lineaire paden/gebeurtenissen de hoofdzaak zijn. TR is meer gritty en stopt humor op de zijlijn wat mij uitermate goed bevalt. Ik hoop dat er op de E3 bekend wordt gemaakt wanneer en hoe de game op PS4 verschijnt, can't wait!
More bang for the buck!
Door Selvmortsydd (3795 reacties) op 29-04-2016 14:57
Quote:
Zowel Rise ot TR als TR staan bij mij op eenzame hoogte. Persoonlijk vind ik de games veel interessanter en leuker dan de Uncharted games waarbij onderbroekenlol en lineaire paden/gebeurtenissen de hoofdzaak zijn. TR is meer gritty en stopt humor op de zijlijn wat mij uitermate goed bevalt. Ik hoop dat er op de E3 bekend wordt gemaakt wanneer en hoe de game op PS4 verschijnt, can't wait!
Gepost door: ArdiBacardi op 29-04-2016 14:02

Dat zal op de dag af, exact een jaar na de xboxone release zijn. De ontwikkelaar wil eindelijk wel eens geld verdienen met het spel denk ik zo.
Snel le dweil..
The Goon
Door The Goon (551 reacties) op 29-04-2016 17:42
Quote:
[..]

Het gaat over Tomb Raider 2013 he.
Gepost door: Ramon NL op 29-04-2016 12:15

Dat las ik al. En wellicht dat de transitie naar de PS4 alles kapot heeft gemaakt. Maar ik vond het één van de beste games van dat jaar en nog steeds staat hij erg hoog aangeschreven bij mij. Dus ik vraag me serieus af of we het over hetzelfde spel hebben.
Montalvo
Door Montalvo (2819 reacties) op 30-04-2016 02:05
Quote:
[..]

Dat las ik al. En wellicht dat de transitie naar de PS4 alles kapot heeft gemaakt. Maar ik vond het één van de beste games van dat jaar en nog steeds staat hij erg hoog aangeschreven bij mij. Dus ik vraag me serieus af of we het over hetzelfde spel hebben.
Gepost door: The Goon op 29-04-2016 17:42

Maar het is nu ook weer niet dat het bovenstaande bericht vol leugens staat. Tombs bestaan uit 1 puzzel, de rewards voor een tomb zijn salvage, XP en soms een treasure map. De game is verder nog volgepropt met GPS beacons, 'challenges' (= nog meer zoek de objective) en schatten/documenten met een verwaarloosbaar achtergrond verhaal. Als je dit alles weghaalt (en dan de MP even buiten beschouwing) en de game is wel erg kaal. Daarnaast ontbreekt er enige vorm van humor. Ik heb de game inmiddels uitgespeeld en in plaats van tombs raiden, ben je eigenlijk alleen maar bezig je 'vrienden' te redden. Op een gegeven moment was ik wel klaar met die miep Sam nadat ze voor de zoveelste keer is ontvoerd/gevangen genomen/verdwaald/whatever. Dat heeft mij enorm gestoord in het verhaal. Ik had veel liever gezien dat de game zich stort op de mythe.

Dat mag je uiteraard leuk vinden, maar ik vind de game overgewaardeerd. De gameplay in combat, klimmen en klouteren is goed, maar er zit naar mijn smaak teveel randmeuk in. De focus ligt teveel op deze side 'quests', je hebt immers salvage en XP nodig. Althans, dat doet de game vermoeden. Eigenlijk had ik het achteraf gezien helemaal niet nodig, want je krijgt alle mandatory items bij het voltooien van het verhaal.

Begrijp me niet verkeerd, het is nu ook weer niet zo dat ik de game pure bagger vind, anders speel ik het namelijk niet uit. Maar ik had vooral meer diepgang verwacht in het overleven (zoals dus in MGS en/of The Last of Us) en vond het verhaal niet erg boeiend.
Door Selvmortsydd (3795 reacties) op 30-04-2016 17:05
Wacht even, je haalt alle ingredienten uit het spel en zegt vervolgens dat er niet veel overblijft..Die logica ontgaat mij enigszins..
Snel le dweil..
Montalvo
Door Montalvo (2819 reacties) op 30-04-2016 18:15
Quote:
Wacht even, je haalt alle ingredienten uit het spel en zegt vervolgens dat er niet veel overblijft..Die logica ontgaat mij enigszins..
Gepost door: Selvmortsydd op 30-04-2016 17:05

Nee, dit is flauw en mijn woorden uit verband trekken. Een groot deel van de content is immers naar mijn idee al gebakken lucht. Er is niks mis met een lootsysteem en verzamelen, maar naar mijn idee is het in TR veel te karig, de game laat je zoeken en zoeken zonder een echte reward naast een uiteindelijk trophy. De rewards zijn altijd XP, Salvage en Ammo, drie dingen die je in overvloed hebt en de eerste 2 niet nodig hebt om te vorderen in de game. Het is hetzelfde idee als in al die Ubi games, de illusie wekken van veel content. Er zit geen diepgang in het talent en loot systeem van TR, en dat is jammer.

En wat tombs betreft, waar je een Elders Scrolls achtige grot verwacht, krijg je iedere keer hetzelfde voorgeschoteld. Jezelf wurmen door wat muurtjes -> puzzeltje die je zo hebt opgelost -> schat -> Lara opent de schat -> pakt er buiten beeld 2 dingen uit -> en je reward is... XP en salvage!!1! Komop zeg, dat is gewoon pure luiheid.

Je hoeft het zeker niet met mij eens te zijn, maar ik vind dat Tomb Raider 2013 is overgewaardeerd na het uitspelen van de game. De minpunten die ik opnoem vind ik haast nergens terug in reviews, terwijl Ubi games er (terecht) op worden afgemaakt. Andere games laten immers zien (MGS 5, Last of US, Skyrim) dat die elementen een stuk beter kunnen.
Door Selvmortsydd (3795 reacties) op 30-04-2016 18:43
Quote:
[..]

Nee, dit is flauw en mijn woorden uit verband trekken. Een groot deel van de content is immers naar mijn idee al gebakken lucht. Er is niks mis met een lootsysteem en verzamelen, maar naar mijn idee is het in TR veel te karig, de game laat je zoeken en zoeken zonder een echte reward naast een uiteindelijk trophy. De rewards zijn altijd XP, Salvage en Ammo, drie dingen die je in overvloed hebt en de eerste 2 niet nodig hebt om te vorderen in de game. Het is hetzelfde idee als in al die Ubi games, de illusie wekken van veel content. Er zit geen diepgang in het talent en loot systeem van TR, en dat is jammer.

En wat tombs betreft, waar je een Elders Scrolls achtige grot verwacht, krijg je iedere keer hetzelfde voorgeschoteld. Jezelf wurmen door wat muurtjes -> puzzeltje die je zo hebt opgelost -> schat -> Lara opent de schat -> pakt er buiten beeld 2 dingen uit -> en je reward is... XP en salvage!!1! Komop zeg, dat is gewoon pure luiheid.

Je hoeft het zeker niet met mij eens te zijn, maar ik vind dat Tomb Raider 2013 is overgewaardeerd na het uitspelen van de game. De minpunten die ik opnoem vind ik haast nergens terug in reviews, terwijl Ubi games er (terecht) op worden afgemaakt. Andere games laten immers zien (MGS 5, Last of US, Skyrim) dat die elementen een stuk beter kunnen.
Gepost door: Ramon NL op 30-04-2016 18:15

Ik denk dat je een aantal dingen door elkaar haalt. Hoe kun je deze game in hemelsnaam vergelijken met bv Skyrim en Elder scrolls??. Die games kunnen niet verder uit elkaar liggen. Hier betrof het een zeer sterke single play avontuur, met wat optionele tombes. Die loot en salvage meuk is gewoon wat extra's. Jij verwachtte kennelijk een game van een formaat, zoals jij aangeeft, Skyrim. Weet je dan wel wat Tomb raider is vraag ik mij af. Enfin smaecken verschillen, ik vond en vind de game fantastisch, en jij niet, of in ieder geval minder. En dat is jouw goed recht, maar ga het niet vergelijken met Skyrim of the last of us..
Snel le dweil..
Montalvo
Door Montalvo (2819 reacties) op 30-04-2016 20:24
Urgh, het gaat mij om enkele elementen van die games (talent builds, overleven, dungeons), niet de gameplay... Maar dat heb je kennelijk nog steeds niet begrepen. En ja, ik verwacht een sterker talent systeem wanneer de de nadruk zo sterk ligt op het verzamelen van XP en salvage. En ja, ik verwacht wat meer uitgebreide tombs met rewards die er toe doen. Qua verhaal is een kwestie van smaak.
Door Selvmortsydd (3795 reacties) op 01-05-2016 10:07
Ik heb het kennelijk niet begrepen ja. Ik heb het helemaal niet gehad over gameplay. Maar als jij aankomt zetten met het feit dat je tombes ala Skyrim verwachtte, tja.
Snel le dweil..
SGT xan
Door SGT xan (3352 reacties) op 01-05-2016 10:27
Quote:
Ik heb het kennelijk niet begrepen ja. Ik heb het helemaal niet gehad over gameplay. Maar als jij aankomt zetten met het feit dat je tombes ala Skyrim verwachtte, tja.
Gepost door: Selvmortsydd op 01-05-2016 10:07

Ben het helemaal eens met Selvmortsydd. Het is wel al een paar jaar geleden dat ik Tomb Raider 2013 gespeeld heb, maar de punten die je noemt, kan ik met totaal niet in vinden. Als je alleen op zoekt bent naar de negatieve dingen, dan is het niet zo gek dat je het niet veel aan vindt.
NNID: SGT_XAN XGT: runfatboyrun444
Montalvo
Door Montalvo (2819 reacties) op 01-05-2016 12:24
Quote:
Ik heb het kennelijk niet begrepen ja. Ik heb het helemaal niet gehad over gameplay. Maar als jij aankomt zetten met het feit dat je tombes ala Skyrim verwachtte, tja.
Gepost door: Selvmortsydd op 01-05-2016 10:07

Zucht, blijkbaar kan je hier weer niet je mening verkondigen zonder iemand op zijn tenen te trappen. Ik verwacht geen tombes a la skyrim, ik haal skyrim aan vanwege de omvang van de tombes in een game. Ik had hier iedere andere game met dungeons kunnen aanhalen. Ik zeg niet dat ze net zo groot of hetzelfde moeten zijn, ik zeg dat andere games laten zien dat er meer in gezeten had. Als jij het tof vind dat de Tomb Raider tombs uit twee en een halve minuut gameplay bestaat zonder reward (geen outfits, wapens, tools etc), dan mag dat, ik vind dat daar meer in gezeten had. Deal with it.

Ik ben verder helemaal niet op zoek naar negatieve punten, ik concludeer enkel en persoonlijk vind ik dat de reviews wel erg gemakkelijk deze punten niet aanhalen. Echt nieuws is dat overigens niet, daar reviewers, zelfs van grote websites, heel erg vaak amper een game spelen voordat ze gaan tikken. En bij games is het nu eenmaal vaak dat je geen kritiek mag hebben op een geliefde game, want dan heb je ineens geen smaak. Ik ga toch echt niet iets wel goed vinden omdat anderen het niet als negatief beschouwen.
Door UserVerwijderd118 (1725 reacties) op 01-05-2016 12:28
Quote:
[..]
En bij games is het nu eenmaal vaak dat je geen kritiek mag hebben op een geliefde game, want dan heb je ineens geen smaak.
Gepost door: Ramon NL op 01-05-2016 12:24

Tuurlijk mag dat wel, maar op een forum mag je dan wel een tegenmening verwachten, lijkt me.

Hoe dan ook, ik snap wat je bedoelt. De tombes kunnen altijd groter. Voor mij zijn ze gelukkig groot genoeg. Ik kan ze snel doen, en dan verder met het verhaal.
Montalvo
Door Montalvo (2819 reacties) op 01-05-2016 12:44
Uiteraard mag dat, maar ik heb het idee dat mijn argumenten ridicuul worden gemaakt, want bij een tegengeluid staan de fans gelijk op hun achterste poten. Ik lees overigens net dit artikel.

http://www.gamespot.com/articles/big-tombs-are-back-in-rise-of-the-tomb-raider/1100-6429414/

Blijkbaar vond de developer ook dat ze uitgebreider konden zijn.
[Begin]  |6|7|8|9|10|11|12(16)  [Eind]