Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Community Case: Cdkeys op Budgetgaming ja / nee?

[Begin]  |1|2|3 (3) [Eind]
Twisted-D
Door Twisted-D (5534 reacties) op 01-10-2016 10:01
Quote:
Voor mij zou de toevoeging van cdkeys niet perse hoeven, omdat ik bijna alleen maar fysiek koop. Wat ik zelf een toevoeging zou vinden is het toevoegen van wat meer buitenlandse websites zoals amazon en base.com en zavvi. Ik weet dat niet iedereen een cc heeft, maar er zijn genoeg mensen op het forum die het wel willen kopen voor iemand anders.

Als de cd keys toegevoegd zouden worden, dan zou ik dat zelf onder een apart kopje zetten. Zodat het voor iedereen duidelijk is dat het een website is die keys verkoopt en geen fysieke hoesjes. Dat is denk ik overzichtelijker voor iedereen.
Gepost door: Catyrion op 24-09-2016 09:46

Hier sluit ik mij bij aan. Er zit voor mij een wereld van verschil tussen een digitale aankoop en een fysieke. Dus dan zou ik liever ook volledig apart behandeld willen zien worden.
Sowieso schrijf je zo! #Dagmar4Mod!
Dynaw
Door Dynaw (8078 reacties) op 01-10-2016 10:06
^Mee eens.

Ander dingetje, hoe doen jullie dat dan met games die enkel digitaal zijn uitgekomen?
Dynaw
Door Dynaw (8078 reacties) op 03-12-2016 14:29
Hoe zit het hiermee?

Overigens, Bethesda zit nu blijkbaar ook bovenop grijze key websites zoals de bekende Pinguin en G2A.

Link
EL SALVADOR
Door EL SALVADOR (118 reacties) op 03-12-2016 14:50
Interessante casus, maar tegelijkertijd ook vrij ingewikkeld. Draagvlak is natuurlijk de 'key' tot succes (pun intended), maar ik denk dat je eigenlijk ook juist buiten de grenzen van je eigen community moet kijken. Feit is gewoon dat de digitale markt steeds meer in volume toeneemt ten opzichte van de fysieke verkoop van games, dus er op inspelen is nooit dom in mijn ogen. Mensen affiliëren Budgetgaming natuurlijk al relatief snel voor het vergelijken van games, maar niet voor digitale copies. Als je je als organisatie dusdanig in de Nederlandse/Belgische markt kan neerzetten, waar beperkte maar effectieve marketing cruciaal is, kun je misschien wel een soort monopolie creëren. Een monopolie is wellicht niet geheel juist in deze context, maar kom maar eens met een beter Nederlandstalige community-driven alternatief?

DIt staat overigens los van de wat meer praktische kwesties als het implementeren van het systeem zelf, wat schijnbaar een stuk ingewikkelder is zoals hierboven wordt aangegeven. Verder krijg je inderdaad te maken met het onderscheiden van legaal versus illegaal en het vrij complexe grijze gebied wat zich daar tussen bevindt. Bij de opkomst van nieuwe markten spelen altijd dit soort problemen helaas, en de beste gokker/doortaster is in vele gevallen de grote winnaar (denk aan opkomst van webshops, maar ook simpele voorbeelden als de alsmaar groter wordende smartphones wat 15 jaar geleden als belachelijk bestempeld zou worden).

Kernvraag is dus of deze extra manuren opwegen tegen de extra 'omzet' (pageviews?) die je draait. Proberen kan altijd, dus waarom geen pilot opzetten? Hoeft niet uitgebreid, maar je zou op korte termijn eens kunnen kijken wat het oplevert. Zelf kijk ik hier overigens naar als afstuderend student Bedrijfskunde, vandaar de interesse.
Door Kansloze (327 reacties) op 07-02-2019 15:56
Een oud topic maar zou hier niet nog een keer naar gekeken kunnen worden? We zijn ruim 2 jaar verder en ik ben zelf op de Xbox aan het overstappen op digital only en op de playstation nog steeds fysiek. Wat je her en der leest is de markt voor digitaal best hard gegroeid dus waarom geen sectie voor aanmaken op de frontpage. Die is ook niet veranderd sinds deze discussie en ik zie graag waar ik eventueel goedkoper aan keys voor de xbox kan komen.
[Begin]  |1|2|3 (3) [Eind]