Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Algemene autotopic

[Begin]  |74|75|76|77|78|79|80(130)  [Eind]
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 13-07-2014 21:58
Daarom! Gaan we ook zeker doen. We hebben ten slotte geen idee hoe goed deze wagen onderhouden is. Enige wat we hebben is een onderhoudsboekje wat tot aan de export naar NL perfect elke keer is afgestempeld, maar na de import hier is er niks mee bijgehouden.

En we gaan idd niet voor het schreeuwerige. Werd daar echt gek van alle mensen die dachten dat hun dukes of hazzard toeter nog grappig was... Echt minstens 50% van de 500 auto's had zo'n toeter. Wij willen wel ergens een speaker verstoppen zodat we het Britse volkslied keihard kunnen draaien
Hey, ik ben geen olifant
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 22-07-2014 20:32

Dorpeltje laten fixen op de Jag Niet perfect, maar mooi genoeg voor een carbagerunner, en het kostte ons alleen een paar liter benzine.
Hey, ik ben geen olifant
Doobieters
Door Doobieters (29543 reacties) op 25-07-2014 17:45
De i10 krijgt een Sport uitvoering, best een kek bakkie zo:





En om mijn nieuwe auto nog verder te promoten:

Autoweek: ‘Alles beter in de Hyundai i10’

‘De drieling is gemaakt van colablikken staal’, zegt AutoWeek over de Toyota Aygo, Citroen C1 en Peugeot 108. En Autovisie: ‘De achterruitjes kunnen alleen worden uitgedrukt, terwijl de Hyundai i10 echte bedienbare ramen heeft.’

In de media zijn ze niets mals over de Toyota Aygo, Citroen C1 en de Peugeot 108 die nog maar net op de markt zijn. Deze auto's zien er vanbuiten anders uit, maar de techniek is vrijwel identiek. De Telegraaf en Autovisie schrijven dat de nieuwe drieling er leuk uitziet, maar betwijfelt of de verbeterde looks genoeg zijn om te overleven. Autoweek is nog kritischer: ‘De Hyundai i10 doet alles beter’.

Citaten
In vergelijking met de nieuwe Hyundai i10 komen de nieuwkomers er zeer bekaaid vanaf. Enkele citaten:

‘De Hyundai i10 start altijd, de motor loopt als een zonnetje en rijdt heel comfortabel. Probleemloos zelfs, want je kunt altijd op hem rekenen.’ Bron: Autovisie
‘Kleed de Peugeot 108 aan met vijf portieren, centrale deurvergrendeling en een airco en de teller staat al snel op € 11.000,-. Niet gek, maar het geeft geen antwoord op de vraag waarom je voor dat bedrag niet een ruimere Hyundai i10 met vijf jaar garantie zou kopen.’ Bron: Autoweek
‘De ruimte van de drieling valt in alle opzichten tegen: vooral voor de achterpassagiers, voor de bagage, voor de benen, hoofdruimte. De Koreanen hebben alle zaken beter voor elkaar.’ Bron: Autoweek
‘Deze stadauto’s bieden geen enkele vorm van rijdynamiek. Dat deden ze voorheen niet en dan doen ze nu evenmin.’ Bron: Autovisie (over de Toyota Aygo en Citroen C1)
‘Hyundai heeft voor het A-segment een dijk van een auto neergezet. De Hyundai i10 scoort in vergelijking met zijn concurrenten vooral met z’n ruimte, afwerking en volwassen onderstel.’ Bron: Autoweek
‘Als je het karakter van deze drieling met de Hyundai i10 vergelijkt, kun je niet anders concluderen dan dat de boel simpel van opzet is. De besturing voelt ‘leeg’ en het vijfbakje schakelt zo losjes dat het lijkt alsof hij er een heel leven op heeft zitten. De dempers hebben het karakter van een fietspomp en het rubber begint te kermen alsof er een zweep vol overheen gaat.’ Bron: Autovisie (over de Toyota Aygo en Citroen C1)
‘Zelfs met gesloten schuifdak lijkt het alsof er een raam openstaat. Auto is bijzonder rumoerig. Dominerend windgeruis.’ Bron: Autoweek (over de Peugeot 10
‘De achterste portieren voelen aan alsof ze van colablikjes zijn gemaakt.’ Bron: Autoweek (over de Peugeot 10
‘De Hyundai i10 laat een goede kwaliteitsindruk achter. Geen kraakje of resonantie is te horen. Koreanen streven er dan ook altijd naar om beter te zijn dan de Japanners, die op hun beurt al een naam hoog te houden hebben.’ Bron: Autovisie
‘Zelfs op de 5-deursversie zijn achterramen nog steeds uitdrukruitjes.’ Bron: Autoweek én Autovisie (over de Toyota Aygo, Citroen C1 en Peugeot 10
'Het kwaliteitsgevoel in de Hyundai i10 wordt versterkt door de goede afwerking.’ Bron: Autovisie
‘De drieling heeft aan ruimte gewonnen, maar troeft een concurrent als de Hyundai i10 niet af.’ Bron: Autovisie
‘Automaat schakelt vrij traag en lang niet op het juiste moment. De automaat is duur en loopt niet over van verfijning.’ Bron: Autoweek (over de Peugeot 10
‘Mirror Screen weigert opvallend vaak dienst. Verbinding tussen telefoon en systeem wordt veelvuldig verbroken.’ Bron: Autoweek (over de Toyota Aygo en Citroen C1)
‘Motor (van Daihatsu afkomstige evolutie 3-cilinder) loopt niet over van enthousiasme.’ Bron: Autoweek (over de Toyota Aygo)
‘De 1.0-motor kan alles net bijbenen, maar veel reserve heeft hij niet – net zo min als enthousiasme. Uit Korea komen vergelijkbare motoren met meer levenslust’. Bron: Autoweek (over de Toyota Aygo en Citroen C1)
‘Nieuwe Frans-Japanse drieling zorgt niet voor opschudding in A-segment. Niet in prijs, niet in ruimte en niet in prestaties.’ Bron: Autoweek
'Toyota Aygo, Citroen C1 en Peugeot 108 zijn nieuw, maar beslist niet revolutionair. Het zijn echte budgetauto’s en dat merk je.’ Bron: Autovisie (in video)
‘Achterdeuren zijn blikkerig en armoedig.’ Bron: Autovisie (in video over Citroen C1)


Conclusie
De Hyundai is volgens de automedia dus op alle fronten de sterkste. De conclusie van De Telegraaf/Autovisie luidt dan ook:

‘Hyundai weet hoe het kwalitatief goede stadsauto’s moeten bouwen die tegenwoordig het niveau stadsauto in ruime mate overschrijden. Het zijn kwalitatief uitstekende auto’s geworden waar we hoge eisen aan mogen stellen’
‘Als je in bent voor een nieuwe stadsauto, loop dan ook eens bij de Hyundai-dealer langs’

Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
SGT xan
Door SGT xan (3352 reacties) op 25-07-2014 18:49
Quote:

Veel tekst
Gepost door: Doobieters op 25-07-2014 17:45

Dan is het toch maar goed dat je niet voor dat colablikje van een Aygo bent gegaan die waarschijnlijk ook nog duurder zou zijn geweest dan jouw i10

Fant moet de komende Autoweek in de gaten houden. Daar staat namelijk een verhaal in over een Mazda MX-5 NA met een Renesis blok uit de RX-8 Waarschijnlijk ligt het blad woensdag in de winkel.
NNID: SGT_XAN XGT: runfatboyrun444
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 25-07-2014 18:55
Quote:
[..]

Dan is het toch maar goed dat je niet voor dat colablikje van een Aygo bent gegaan die waarschijnlijk ook nog duurder zou zijn geweest dan jouw i10

Fant moet de komende Autoweek in de gaten houden. Daar staat namelijk een verhaal in over een Mazda MX-5 NA met een Renesis blok uit de RX-8 Waarschijnlijk ligt het blad woensdag in de winkel.
Gepost door: SGT xan op 25-07-2014 18:49
Oh, nice! Ik wist dat die ergens in Nederland rondreed, maar zou er graag meer over lezen.

Wankel MX-5 is wel mijn droomproject. Maar dan het liefst met het twin turbo blok uit de FD RX-7.
Hey, ik ben geen olifant
Door Lars1216 (4382 reacties) op 25-07-2014 19:01
Dan volgende week ook maar ff de autoweek halen, klinkt interessant.
Dura lex, sed lex
SGT xan
Door SGT xan (3352 reacties) op 25-07-2014 19:07
Quote:
[..]
Oh, nice! Ik wist dat die ergens in Nederland rondreed, maar zou er graag meer over lezen.

Wankel MX-5 is wel mijn droomproject. Maar dan het liefst met het twin turbo blok uit de FD RX-7.
Gepost door: Fant op 25-07-2014 18:55

Zelf ben ik abonnee van Autoweek dus als je wilt kan ik het artikel donderdag wel inscannen voor je.

Gewoon de 20B in de MX-5 leggen
NNID: SGT_XAN XGT: runfatboyrun444
Doobieters
Door Doobieters (29543 reacties) op 25-07-2014 19:09
Quote:
[..]
Zelf ben ik abonnee van Autoweek dus als je wilt kan ik het artikel donderdag wel inscannen voor je.
Gepost door: SGT xan op 25-07-2014 19:07
Zou je voor mij willen kijken in welk nummer die i10 vs de nieuwe PSA drieling in staat?
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 25-07-2014 19:11
Quote:
[..]

Zelf ben ik abonnee van Autoweek dus als je wilt kan ik het artikel donderdag wel inscannen voor je.

Gewoon de 20B in de MX-5 leggen
Gepost door: SGT xan op 25-07-2014 19:07
Ik denk dat ik hem sowieso wel ga kopen als dat artikel er inderdaad in staat Dus dat zal voor mij niet nodig zijn.

En damn, da's een mooie build. Jammer dat ze een NC/derde generatie gebruikt hebben. Was nog leuker geweest in de simpele, lichte shell van een NA Wel jammer dat wankelblokken zo lastig te krijgen zijn en zoveel onderhoud vereisen. Maar ooit op een dag ga ik een 13B MX-5 bouwen!
Hey, ik ben geen olifant
SGT xan
Door SGT xan (3352 reacties) op 25-07-2014 19:24
Quote:
[..]
Zou je voor mij willen kijken in welk nummer die i10 vs de nieuwe PSA drieling in staat?
Gepost door: Doobieters op 25-07-2014 19:09

Ik heb even gekeken naar de oudere nummers, maar er is nog geen directe confrontatie tussen de i10 en één van de nieuwe PSA-Toyota geweest. De nieuwe drieling hebben ze wel elk individueel getest, zowel met 1.0, 1.2 en als semi-cabrio en dan kunnen ze in hun hoofd wel een redelijk vergelijk maken met de i10.
NNID: SGT_XAN XGT: runfatboyrun444
Doobieters
Door Doobieters (29543 reacties) op 25-07-2014 19:28
Bedankt voor het kijken!!
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Door Lars1216 (4382 reacties) op 25-07-2014 19:29
Ben jaren abonnee geweest maar bladerde hem vaak maar ff door en dan hield het wel op, koop hem nu enkel als er een artikel in staat wat ik interessant vind. De rest houd ik bij via de site
Dura lex, sed lex
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 25-07-2014 19:34
Ik vind de autoweek zelf wat te saai en droog geschreven meestal. Mijn vader koopt hem af en toe en schuift hem dan naar mij door, en dan lees ik hem even vlot, maar zal er niet snel een abonnement op nemen. Maar ze geven de laatste tijd lekker veel aandacht aan de MX-5, daar moet ik dan wel weer respect voor hebben
Hey, ik ben geen olifant
Door Lars1216 (4382 reacties) op 25-07-2014 19:34
Quote:
Ik vind de autoweek zelf wat te saai en droog geschreven meestal. Mijn vader koopt hem af en toe en schuift hem dan naar mij door, en dan lees ik hem even vlot, maar zal er niet snel een abonnement op nemen. Maar ze geven de laatste tijd lekker veel aandacht aan de MX-5, daar moet ik dan wel weer respect voor hebben
Gepost door: Fant op 25-07-2014 19:34
Als er maar een MX-5 in voor komt is het al gauw goed bij jou.
Dura lex, sed lex
SGT xan
Door SGT xan (3352 reacties) op 25-07-2014 19:39
Quote:
Ben jaren abonnee geweest maar bladerde hem vaak maar ff door en dan hield het wel op, koop hem nu enkel als er een artikel in staat wat ik interessant vind. De rest houd ik bij via de site
Gepost door: Lars1216 op 25-07-2014 19:29

Volgens mij ben ik nu zeker 10 jaar lid en iedere donderdag als het blad in de bus valt lees ik het van voor tot achter helemaal door. Vooral de rubrieken die onder occasions vallen zoals klokje rond, op de rollenbank en occasion multitesten lees ik graag. Nadeel aan Autoweek is dat ze niet bepaald onpartijdig zijn. VAG wordt voorgetrokken en de rest (met name Opel) wordt afgekraakt in multitest als ze tegenover elkaar staan. Maarja ik kan die nieuwe auto`s toch niet betalen, maar het is wel jammer.
NNID: SGT_XAN XGT: runfatboyrun444
Door Lars1216 (4382 reacties) op 25-07-2014 19:41
Quote:
[..]

Volgens mij ben ik nu zeker 10 jaar lid en iedere donderdag als het blad in de bus valt lees ik het van voor tot achter helemaal door. Vooral de rubrieken die onder occasions vallen zoals klokje rond, op de rollenbank en occasion multitesten lees ik graag. Nadeel aan Autoweek is dat ze niet bepaald onpartijdig zijn. VAG wordt voorgetrokken en de rest (met name Opel) wordt afgekraakt in multitest als ze tegenover elkaar staan. Maarja ik kan die nieuwe auto`s toch niet betalen, maar het is wel jammer.
Gepost door: SGT xan op 25-07-2014 19:39
Was inderdaad ook vooral fan van de occasions rubrieken. Was gauw klaar vaak met de rubrieken over nieuwe auto's
Dura lex, sed lex
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 25-07-2014 19:42
Quote:
[..]
Als er maar een MX-5 in voor komt is het al gauw goed bij jou.
Gepost door: Lars1216 op 25-07-2014 19:34
Alles wordt beter van een MX-5

En ja, klokje rond etc. is altijd leuk om te lezen! Maar de zoveelste recensie van de nieuwste suffe gezinsbak laat ik graag aan me voorbij gaan
Hey, ik ben geen olifant
Door Lars1216 (4382 reacties) op 25-07-2014 19:43
Quote:
[..]
Alles wordt beter van een MX-5

En ja, klokje rond etc. is altijd leuk om te lezen! Maar de zoveelste recensie van de nieuwste suffe gezinsbak laat ik graag aan me voorbij gaan
Gepost door: Fant op 25-07-2014 19:42
Behalve als ze negatief zijn over een MX-5 dan is fant: en is de wereld te klein.
Dura lex, sed lex
SGT xan
Door SGT xan (3352 reacties) op 25-07-2014 19:47
Quote:
[..]
Alles wordt beter van een MX-5

En ja, klokje rond etc. is altijd leuk om te lezen! Maar de zoveelste recensie van de nieuwste suffe gezinsbak laat ik graag aan me voorbij gaan
Gepost door: Fant op 25-07-2014 19:42

Deze week staan er alleen maar leuke auto`s in Fant Een triotest tussen de Dacia Duster, Renault Captur en Citroën C4 Cactus, een rij-impressies van een Fiat Panda Cross, Suzuki Swift en de nieuwe Mercedes C-klasse Estate en op de rollenbank een Ferrari 308 GTS waarvan op de site ook het filmpje te zien is.
NNID: SGT_XAN XGT: runfatboyrun444
Fantasyfreak
Door Fantasyfreak (2237 reacties) op 25-07-2014 23:03
Ik vind die zijkant van die Citroën C4 Cactus echt verschrikkelijk
[Begin]  |74|75|76|77|78|79|80(130)  [Eind]