Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation Vita [Algemeen Topic]

[Begin]  |287|288|289|290|291|292|293(465)  [Eind]
Yasume
Door Yasume (321 reacties) op 21-08-2014 21:10
Yep, NISA, Xseed en Aksys games zijn ook absoluut grote fans van de Vita.
Now playing: Persona 4 Golden (PSVita) Sly Cooper: Thieves in Time (PSVita)
Clamticore
Door Clamticore (4457 reacties) op 21-08-2014 21:12
Xseed heeft dat niet besloten, maar Marvelous AQL. Zen United zou de game uitgeven.

En over dat digital-only boycotten; zelf heb ik niet enorm veel tegen digital downloads, al helemaal niet bij indie titels, die makers kunnen het zich niet permitteren om hun games fysiek uit te brengen. Maar bijvoorbeeld een multi-miljoenen bedrijf als Capcom die Dual Destinies hier niet fysiek uitbrengt maar wel 25,- voor een game met vrijwel 0% replay value vraagt en dus lekker over hun fanbase schijt, daar heb ik geen respect voor. Dan bieden ze niet het product dat ik verwacht en heb ik ook geen interesse om het aan te schaffen.
12-06-2007 — 12-06-2017
Door Erikvduyn (176 reacties) op 21-08-2014 21:14
Jammer dat Aksys sinds vorig jaar niks naar de Vita heeft gebracht. Maar ze hebben Virtue's Last Reward en 999 naar het westen gebracht, ze kunnen wel met wat wegkomen.

Quote:
Xseed heeft dat niet besloten, maar Marvelous AQL. Zen United zou de game uitgeven.
Gepost door: Clamticore op 21-08-2014 21:12
I stand corrected. Neemt niet weg dat het een vreemde beslissing was.
Xor
Door Xor (34890 reacties) op 21-08-2014 21:32
Quote:
[..]
Rune factory devs zijn toch faillet gegaan?

En imo is Bandai de enige die serieus ook naar de fans luisteren en het liefst ook alles hier naar toe proberen te halen. Hun reageren op z"n minst op alles, bedrijven zoals Sega en SE die doen alles wat de fans niet willen...
Gepost door: CurlyKirby op 21-08-2014 20:50
Niet echt :/. Ik denk dat BN meer ging kijken of er interesse* was(en met * bedoel ik dat ze winst kunnen maken omdat er heel vraag naar is). Als ik nu lees en hoor(op Neogaf en op andere site waaronder ook BG ) dat de game nog "gebroken" Engels heeft en de knoppen niet zijn ingesteld in het Westerse manier, dan klinkt het in mijn oren dat ze weinig moeite hebben gedaan met de game -_-. One Piece Pirate Warriors 2 is nog steeds niet uitgebracht voor de Vita(in EU en US). En waar blijft God Eater 2? o.o

Het lijkt alsof ze weinig moeite willen proberen. Pas als ze zeker weten of er echt veel interesse is(dus dat ze ook winst kunnen maken) of ze kunnen de game makkelijk porten(ze hebben de Asian build/game opgepakt), dan brengen ze de game uit. Wat ik ook vreemd vind, is dat ze deze jaar met een Digimon All-Stars game komen terwijl iedereen voor Cyber Sleuth en Reigitize vraagt :/. Het lijkt hiermee alsof ze verwachten dat de fans deze game gelijk kopen terwijl niet iedereen staat te wachten voor deze All-Stars game :/. Straks wanneer deze game weinig verkoopt, komen ze met smoesjes van "Hey. Er was weinig interesse in de All-Stars game. Dus is er ook weinig interesse in de 3DS en Vita game .".

Quote:
Xseed heeft dat niet besloten, maar Marvelous AQL. Zen United zou de game uitgeven.
Gepost door: Clamticore op 21-08-2014 21:12
Dan zouden we nog een jaar wachten totdat ie eindelijk in EU uitkwam (ik vergeet ze echt niet met Blazblue en het P4A fiasco). Vind het nog steeds jammer dat Blazblue:Chronophantasma niet fysiek in EU is uitgebracht(en ook nog steeds niet digitaal beschikbaar is voor Nederland. ?!?!?!? ASW FFFFFFUUUUU).
Door CurlyKirby (700 reacties) op 21-08-2014 22:40
Ja natuurlijk kijken ze of er winst is, dat bedoel ik ook met "Het liefst willen ze alles hierheen halen". Maar spellen zoald SAO gaan hun echt geen zakken met geld opleveren maar omdat er redelijk wat vraag naar is hebben ze het toch gedaan.
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 21-08-2014 22:48
Quote:
Hoezo, ik mag blij zijn? Het is nog altijd een entertainmentindustrie, geen liefdadigheidsgroep.
Gepost door: BenoitRen op 21-08-2014 16:54
Dat gaat niet op als je honderden euro's hebt betaald voor een apparaat om spellen op te spelen. Je bent afhankelijk van partijen die spellen voor dat apparaat uitbrengen. En ja, dan mag je denk ik best blij zijn als een bedrijf een risico neemt door een spel uit te geven voor een vrijwel dood apparaat.
Yasume
Door Yasume (321 reacties) op 21-08-2014 22:51
Quote:
Jammer dat Aksys sinds vorig jaar niks naar de Vita heeft gebracht. Maar ze hebben Virtue's Last Reward en 999 naar het westen gebracht, ze kunnen wel met wat wegkomen.
Ze brengen dit jaar nog wel Arcana Heart 3 naar NA en EU.
Now playing: Persona 4 Golden (PSVita) Sly Cooper: Thieves in Time (PSVita)
BenoitRen
Door BenoitRen (2547 reacties) op 22-08-2014 00:13
Quote:
Rune factory devs zijn toch faillet gegaan?
Gepost door: CurlyKirby op 21-08-2014 20:50
En dan? Een spel in een andere regio uitbrengen moet toch niet per se door het originele team gebeuren?
Quote:
NISA brengt ook leuke releases naar ons. M'n enige probleem met NISA games is dat ze na release modderfocking moeilijk te vinden zijn soms.
Gepost door: Erikvduyn op 21-08-2014 21:05
Ik zie ze toch altijd liggen in de Media Markt en de FNAC.
Quote:
Dat gaat niet op als je honderden euro's hebt betaald voor een apparaat om spellen op te spelen.
Ik denk het wel. Het is en blijft entertainment.

...En honderden euros? Ik niet, hoor!
Quote:
En ja, dan mag je denk ik best blij zijn als een bedrijf een risico neemt door een spel uit te geven voor een vrijwel dood apparaat.
Gepost door: ToothedBomb op 21-08-2014 22:48
De verkoopcijfers voor niche PS Vita-spellen zullen nochtans goed zijn, anders waagde een klein bedrijf zoals XSEED het niet om spellen ervoor uit te brengen!

En komaan, heb je het hierboven niet gelezen? Een bestaande Engelstalige Asia-versie digitaal uitbrengen met amper verbeteringen aan het Engrish? Dat is amper een risico.

Als er geen DLC was zou ik het even goed kunnen importeren en het resultaat zou hetzelfde zijn, maar dan fysiek.
Quote:
Ze brengen dit jaar nog wel Arcana Heart 3 naar NA en EU.
Gepost door: Yasume op 21-08-2014 22:51
Ja, maar geen Xbox 360-versie zodat ik het in VGA kan spelen. En zal het eindelijk een echte 4:3-mode ondersteunen in de plaats van Super Game Boy-randen? Op Twitter antwoorden ze niet!
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 22-08-2014 00:41
Quote:

Ik denk het wel. Het is en blijft entertainment.
Als men besluit een film of album niet uit te brengen mis ik weinig. Daar heb ik immers geen geld aan gespendeerd. Maar een spelcomputer kost geld, en kan zijn doel alleen vervullen als anderen er spellen voor uitgeven. Mocht men besluiten niets meer uit te geven voor de Vita, dan raakt mij dat wel degelijk. Je koopt zo'n apparaat toch met de veronderstelling dat hij ondersteund zal worden voor enkele jaren.

Quote:
...En honderden euros? Ik niet, hoor!
Geweldig dat jij een mooie deal hebt weten te scoren. Anderen kochten de Vita op release en hebben dus inderdaad honderden euro's uitgegeven.

Quote:
De verkoopcijfers voor niche PS Vita-spellen zullen nochtans goed zijn, anders waagde een klein bedrijf zoals XSEED het niet om spellen ervoor uit te brengen!
En dat doen ze voornamelijk digitaal. Een spel als Corpse Party zou een flop zijn als fysieke release, maar kan winstgevend zijn via digitale distributie. Daarom moeten mensen niet huilen als bedrijven een fysieke release te riskant vinden.

Quote:
En komaan, heb je het hierboven niet gelezen? Een bestaande Engelstalige Asia-versie digitaal uitbrengen met amper verbeteringen aan het Engrish? Dat is amper een risico.
Gaat dat over SAO? Ik weet niets van die game en heb er ook totaal geen interesse in. Het is sowieso niet de regel dat localisaties slecht zijn of zo, dus ik begrijp je argument hier niet helemaal.
Door CurlyKirby (700 reacties) op 22-08-2014 00:44
Quote:
[..]
En dan? Een spel in een andere regio uitbrengen moet toch niet per se door het originele team gebeuren?
Gepost door: BenoitRen op 22-08-2014 00:13
Ik wist niet eens dat ze hem afgemaakt hadden sinds de devs faillet zijn gegaan toen ze pas half klaar waren.
Cruz
Door Cruz (3333 reacties) op 22-08-2014 01:34
Als je games überhaupt niet pre-ordered of op de release koopt dan ben je onderdeel van het probleem in mijn ogen. publishers als NISA en Xseed hebben al eens aangegevens dat pre-orders hun echt ontzettend helpen en geeft retailers de motivatie om hun games te kopen.

Het spreekwoord voor een dubbeltje op de eerste rang willen zitten is hier ook weer van toepassing. Wel altijd klagen en petities ondertekenen, maar van de game aanschaffen komt uiteindelijk niets, behalve dan als 'ie een keer in de budgetbakken ligt. ;(

Het blijft natuurlijk een kwestie van geven en nemen...
https://psnprofiles.com/Cruzinats94
Cruz
Door Cruz (3333 reacties) op 22-08-2014 01:34
-dubbel-
https://psnprofiles.com/Cruzinats94
Yasume
Door Yasume (321 reacties) op 22-08-2014 03:18
Heb in de eerste 8 maanden van dit jaar 17 Vita games dmv pre-orders binnengekregen, dus mijn steun hebben ze iig. Gamers zijn gewoon te verwend tegenwoordig. Hoe vaak ik dit al niet ben tegengekomen is niet meer te tellen:

#nophysicalnobuy
#nodubnobuy
Censor = no buy

En vervolgens klagen dat een developer geen interesse meer toont in de westerse markt. Just take what you can get.
Now playing: Persona 4 Golden (PSVita) Sly Cooper: Thieves in Time (PSVita)
Clamticore
Door Clamticore (4457 reacties) op 22-08-2014 04:31
Pfff, vroeger ging iedereen zeiken als er geen Japanse track in een game zat, en nu moet alles ineens gedubt worden? Mensen zijn echt te lui geworden om te lezen.
12-06-2007 — 12-06-2017
Mr. Cheapo!
Door Mr. Cheapo! (7446 reacties) op 22-08-2014 06:57
Quote:
Pfff, vroeger ging iedereen zeiken als er geen Japanse track in een game zat, en nu moet alles ineens gedubt worden? Mensen zijn echt te lui geworden om te lezen.
Gepost door: Clamticore op 22-08-2014 04:31

Dat klopt wel de meeste mensen hebben nergens meer geduld voor en het moet tegenwoordig sneller dan snel! ;-D
There's a new "game" player in town, get used to it!
Door Erikvduyn (176 reacties) op 22-08-2014 10:47
Quote:
Pfff, vroeger ging iedereen zeiken als er geen Japanse track in een game zat, en nu moet alles ineens gedubt worden? Mensen zijn echt te lui geworden om te lezen.
Gepost door: Clamticore op 22-08-2014 04:31
Snap ik niet helemaal want Amerikaans voice-acting in Japanse games is zelden om over naar huis te schrijven.
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1554 reacties) op 22-08-2014 12:35
Quote:

Snap ik niet helemaal want Amerikaans voice-acting in Japanse games is zelden om over naar huis te schrijven.
Gepost door: Erikvduyn op 22-08-2014 10:47
Veel Amerikanen zijn gewend alles in hun eigen taal te horen.
Zodra ze subtitles moeten lezen daalt hun interesse snel. Dat zie je ook bij films en series uit het buitenland.

Ik heb liever de Japanse stemmen, maar soms zijn daar licentie-issues mee.
Ben
Door Ben (7648 reacties) op 22-08-2014 12:38
Rol: Toevoeg Moderator
Mijzelf boeit het totaal niet in welke taal het is (Behalve Duits, fuck Duits) als er maar ondertiteling bij is.
Zelfs bij Nederlandse films heb ik ondertiteling nodig, ik heb wat films/games betreft echt heel erge concentratieproblemen.
XBOX: BENx1996 | PSN: BENx1996 | STEAM: BENx1996
Kroon
Door Kroon (878 reacties) op 22-08-2014 12:43
Quote:
Heb in de eerste 8 maanden van dit jaar 17 Vita games dmv pre-orders binnengekregen, dus mijn steun hebben ze iig. Gamers zijn gewoon te verwend tegenwoordig. Hoe vaak ik dit al niet ben tegengekomen is niet meer te tellen:

#nophysicalnobuy
#nodubnobuy
Censor = no buy

En vervolgens klagen dat een developer geen interesse meer toont in de westerse markt. Just take what you can get.
Gepost door: Yasume op 22-08-2014 03:18
Wat een vreemde redenatie. Ze verdienen toch geld aan deze mensen? Dan lijkt het mij hun goed recht om te zeggen waar ze wel of geen geld aan uit willen geven. De klanten hebben echt geen verantwoordelijkheid naar de bedrijven toe hoor. Als de bedrijven geld willen verdienen lijkt mij dat het andersom is. Als klanten vraag hebben naar fysieke releases en de bedrijven hebben als aanbod alleen digital releases hebben, dan is het geen raadsel dat ze niet zoveel geld verdienen als ze zouden willen/kunnen.
Rayxtr
Door Rayxtr (2221 reacties) op 22-08-2014 12:56
Als de meeste bedrijven nou eens stopte met hun geld te verspillen aan een belabberde Engelse dub en gewoon op de rest concentreren. Digitale versies maken mij opzich nog niet zoveel uit, maar daarvoor gewoon retail prijzen vvoor vragen? Monster Monpiece is een mooi voorbeeld hoe het ook kan (30 euro in plaats van 40-45 euro).

Verder zou gewoon een Europese store met de Engelse taal ook al flink wat schelen. Volgens mij had ik gelezen dat Sony EU iedere bedrijf verplicht de beschrijvingen van games en dlc te vertalen naar iedere taal die beschikbaar is voor de EU stores. Dit is gewoon onzin en geldverspilling. En de rede waarom sommige games en dlc bv. niet of som vertraagd in de Nederlandse store beschikbaar zijn.

Edit: Censorship... Tsja het is niet leuk, maar ik kan me best voorstellen dat sommige dingen echt niet in het westen kan worden uitgebracht terwijl het dood normaal is in Japan. Hoewel er zijn ook vaak genoeg censorships geweest die gewoon onnodig waren om toch even de leeftijd omlaag te kunnen krikken (wat volkomen nutteloos is in mijn ogen). Geen enkele ouder zou een kind van 12 Monster Monpiece cadeau doen via een digitale store. NISA lijkt dit ook vaker te doen.
PSN ID: XR-NOFEAR17 | http://steamcommunity.com/id/rayxtr/ | http://myanimelist.net/profile/Rayxtr | http://psnprofiles.com/XR-NOFEAR17 [GamePC/PSVITA/PS2/PS3/PS4]
[Begin]  |287|288|289|290|291|292|293(465)  [Eind]