Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Wii U [Algemeen topic]

[Begin]  |370|371|372|373|374|375|376(573)  [Eind]
Door TheMART (3974 reacties) op 20-11-2014 10:45
Ik heb het even niet over marges tov van verkopen, Nintendo kan nu ook wat lijden gezien de enorme winsten op de Wii.

Ik heb het over puur verkochte aantallen. De N64 verkocht er 30 mln, de Gamecube 20 mln, de Dreamcast wat was het 10 a 15 mln? De WiiU kan er, als deze generatie ook wat langer aan gaat houden dan 5 jaar, wellicht iets verkopen tussen Gamecube en N64 aantallen in, als ze erg hun best doen mogelijk iets meer. Dreamcast viel weg omdat Sega geen poen had, Nintendo heeft er zat van door de Wii dus ach. Doorontwikkeling van CPU/GPU klopt, Wii was een opgevoerde Gamecube en daardoor speelde het ding ook native Gamecube games af. WiiU beetje grof gezegd is 3 x Wii CPU op elkaar geplakt met vernieuwingen in architectuur, maar draait daardoor ook native Wii games af. Het ding zou zelfs native Gamecube games af kunnen spelen als Nintendo dit softwarematig niet zou locken...

Prijs officieel of niet, hij is al een tijdje zo en ik denk dat in 2015 de prijzen van de andere packs ook richting de 200 Eu zullen gaan aangezien we in jaar 3 van de WiiU terecht komen en het ook zal moeten als PS4/Xbone de prijs wat gaan drukken (mede door slim versies).

Maar ben het eens met je, de waarde van de gamepad moet echt beter naar voren gebracht worden met unieke games...
PSVita OLED Masterrace
Door UserVerwijderd6 (760 reacties) op 20-11-2014 11:15
Ze zouden wel in een update mee mogen nemen dat de gamepad gewoon uit kan. Als ik nu Bayonetta 2 speel, doe ik dat met de Pro controller. Het probleem is dan dat het scherm van de Gamepad wel blijft branden, wat niet fijn is voor de accu en het licht leidt af, dus ik gooi m dan onder het bed.
Ik weet dat je het scherm ook uit kunt zetten, maar de gamepad blijft dan alsnog aan, alsnog zonde voor de accu.

Of zie ik iets over het hoofd?
ShadyAce
Door ShadyAce (1235 reacties) op 20-11-2014 11:30
Quote:
Ze zouden wel in een update mee mogen nemen dat de gamepad gewoon uit kan. Als ik nu Bayonetta 2 speel, doe ik dat met de Pro controller. Het probleem is dan dat het scherm van de Gamepad wel blijft branden, wat niet fijn is voor de accu en het licht leidt af, dus ik gooi m dan onder het bed.
Ik weet dat je het scherm ook uit kunt zetten, maar de gamepad blijft dan alsnog aan, alsnog zonde voor de accu.

Of zie ik iets over het hoofd?
Gepost door: Bilspleet op 20-11-2014 11:15

Dit dus. Ik vindt de Gamepad ook top hoor, leuke toevoeging voor games en inderdaad als iemand anders ff iets wil kijken dan kan ik lekker doorspelen, andersom als ik nog ff een serietje kijk en een maat van me vindt et ruk dan druk ik em die gamepad in z'n klauwtjes en vermaakt ie zich wel ff.
Alleen dat de gamepad altijd aan moet staan ook al gebruik je dat hele ding niet tijdens je gamesessie is wel apart
"I'm on a level that you'll never be mate You'd have to finish every game that's ever been made" BnE
Htbaa
Door Htbaa (12338 reacties) op 20-11-2014 11:32
Nee die kan inderdaad niet uit, enkel als je een Wii game speelt. Van mij mag die optie er ook wel in eigenlijk. Want laatst was ik Bayonetta aan het spelen en had ik de Gamepad leeg. Het ding aan de stroom doen en verder gamen was geen optie, dus was graag op de Pro Controller verder gegaan. Maar dat lukt dan weer niet, tenzij ik de Gamepad weer aan de stroom doe. Nu is dat niet zo'n probleem als ik mijn Wii U boven heb staan, maar staat nu beneden en om al dat losse spul steeds te verplaatsen wordt je ook niet vrolijk van.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Hercule
Door Hercule (6381 reacties) op 20-11-2014 11:37
Ik ben sinds ik de Wii U iets meer ben gaan gebruiken fan geworden van de Gamepad. Bij games als Rayman Legends voegt de Gamepad wel degelijk iets toe.
Niels
Door Niels (18338 reacties) op 20-11-2014 11:58
Om met het idee van Hercule aan de haal te gaan:
Welke games vinden jullie de gamepad écht goed gebruiken?

Ik ga geen hele lijsten opnoemen - maar kies mijn favoriete uit:

Deus Ex: Human revolution director's cut.

De gamepad is in dit spel nergens noodzakelijk, maar kan altijd optioneel worden gebruikt om dingen net even gemakkelijker te doen.

Bijvoorbeeld: Het intoetsen van een code. Dit kan nog steeds via de joystick en A knop zoals de andere releases, maar je zit de keypad ook op je touchscreen waar je hem direct in kunt toetsen.

In tegenstelling tot andere games waar later gamepad functionaliteit is toegevoegd, hoef je niet gamepad-controls aan of uit te schakelen - ze zijn altijd mooi op de achtergrond aanwezig - en ze worden ook niet geforceerd.

Dit zorgt voor een gave gameplay ervaring waar de gamepad de immersie echt versterkt.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Destroymichelle
Door Destroymichelle (5418 reacties) op 20-11-2014 12:02
Ik vind in Rayman Legends de levels dat je Murphy (of hoe die ook heet) moet gebruiken
Frietjesssss❤
GinneSchrik
Door GinneSchrik (4212 reacties) op 20-11-2014 12:37
Gekke keuze wellicht, maar ik zie de meerwaarde van de Gamepad bij oa Bayonetta. Voor mij zelf is het uitgesloten dat ik met touch controls speel uiteraard, maar voor m'n vrouw is het hierdoor een game geworden waar ze compleet niets mee had naar een game die ze helemaal door heeft "geswiped".

Die Gamepad zou daarom door mij altijd worden aangeschaft, vooral omdat de kinderen er veel gebruik van maken (niet bij Bayonetta obviously). Als bij ons de tweeling SM3DW speelt, dan gebruikt een de pad vnl om vijanden te "containen" of uit hun schildjes te poppen etc, terwijl de andere de aanval kiest. Ze gebruiken het om geheime delen zichtbaar te maken, vijanden weg te blazen...al die geweldige dingen die wij compleet overslaan.

De Gamepad maakt games die best pittig zijn erg toegankelijk voor de casual speler of voor kindjes. mef het concept is ook zeker niets mis en ik hoop dat ze nog veel games blijven maken die leuk zijn voor het hele gezin door dit soort toepassingen. In de SNES dagen was het bijna ondenkbaar dat je een kind van 4 Mario Kart zag spelen; hoe vriendelijk de game er ook uit ziet, het blijft pittig. Nu kan ik de game spelen met iedereen uit het gezin zonder dat iemand op een ronde wordt gezet. De kleintjes pakken hun stuurtje, m'n vrouw zweert bij de nunchuck + controller combi, de oudste jongens pakken de pro controller en ik en m'n oudste meid pakken altijd de Gamepad...die veelzijdigheid is ongehoord en zorgt ervoor dat iedereen mee kan, soms zelfs iets te goed naar mijn smaak
"A winner is you"
CrippledKiller
Door CrippledKiller (6571 reacties) op 20-11-2014 12:50
Quote:
Gekke keuze wellicht, maar ik zie de meerwaarde van de Gamepad bij oa Bayonetta. Voor mij zelf is het uitgesloten dat ik met touch controls speel uiteraard, maar voor m'n vrouw is het hierdoor een game geworden waar ze compleet niets mee had naar een game die ze helemaal door heeft "geswiped".
Gepost door: GinneSchrik op 20-11-2014 12:37

Ohjah die swipe meuk in Bayonetta,. Dat was niet onaardig nee! verder:

NintendoLand: Meer een tech demo maar toch, het laat de mogelijkheden zien
ZombiU: Map, Inventory, Rondkijken met je pad!
The Wonderful 101: Bij elkaar groeperen van je mannetjes, upgrades

Das zo ff uit mijn hoofd.
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
Htbaa
Door Htbaa (12338 reacties) op 20-11-2014 13:04
Wat ik wel soms had, bijvoorbeeld bij W101, was dat het me niet duidelijk was dat ik op sommige momenten op de Gamepad moest kijken. Niet tijdens het spelen maar door sommige menu's als je items bekijkt of door de lijst met powers gaat. De navigatie door die lijst leek zo onlogisch te zijn terwijl ik dat op de Gamepad moest doen en de info op de tv had staan.

Ik vond de Gamepad in ACIV: Black Flag voor de kaart juist wel makkelijk. Je kon even snel zoeken en je zag meer dan de kaart op de tv. En het wisselen van wapens in Splinter Cell Blacklist vond ik met de knopen onhandig, maar met de Gamepad is het snel even aantikken.

En in Wii Sports Club vind ik het pitchen en catchen met de Gamepad leuk gedaan. Golf is ook grappig, maar niet mijn sport zeg maar :-).
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
FreDjecoll
Door FreDjecoll (993 reacties) op 20-11-2014 13:14
Voor Pikmin 3 had je een map waarop je realtime kon zien waar al je Pikmin/captains zaten en waar ze naartoe liepen. Je kon makkelijk als overview je map zien en je kon elke afzonderlijke groep Pikmin/captain naar een precieze plek sturen op de map. Zo heb je goed overzicht over wat er gebeurt met iedereen. Dit heb ik heeeeel vaak gebruikt en het maakte wel degelijk verschil uit in de gameplay, want het scheelt veel tijd en Pikmin 3 is time driven.
Skull_kid
Door Skull_kid (39026 reacties) op 20-11-2014 13:30
Rol: Forum Moderator
Quote:
Voor Pikmin 3 had je een map waarop je realtime kon zien waar al je Pikmin/captains zaten en waar ze naartoe liepen. Je kon makkelijk als overview je map zien en je kon elke afzonderlijke groep Pikmin/captain naar een precieze plek sturen op de map. Zo heb je goed overzicht over wat er gebeurt met iedereen. Dit heb ik heeeeel vaak gebruikt en het maakte wel degelijk verschil uit in de gameplay, want het scheelt veel tijd en Pikmin 3 is time driven.
Gepost door: FreDjecoll op 20-11-2014 13:14

Dit was echt episch gebruik van de gamepad!
❍ᴥ❍
Htbaa
Door Htbaa (12338 reacties) op 20-11-2014 14:27
Pikmin 3 was ik even vergeten ja, daar was de Gamepad ook super handig inderdaad.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Rillanon
Door Rillanon (221 reacties) op 20-11-2014 14:59
Bij Lego city undercover wordt de gamepad ook goed gebruikt vind ik. Tijdens de normale gameplay zie je een plattegrond van de stad, dat is vooral handig.Daarnaast wordt de gamepad gebruikt om bijvoorbeeld verborgen personen of mega lego-blokken te vinden. Dit vond ik erg leuk uitgewerkt.
3DS: 0774-4260-6561 NNID: Rillanon PSN: Rillanon
Pug205GTi
Door Pug205GTi (4864 reacties) op 20-11-2014 15:13
Ik gebruik het nu alleen nog om NSMBU te spelen terwijl mijn vrouw tv kijkt, ideaal gewoon. Daarnaast is het voor Nintendoland natuurlijk leuk om te gebruiken maar dat spel is ook bedoeld om met de gamepad te spelen.
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
Htbaa
Door Htbaa (12338 reacties) op 20-11-2014 18:41
Quote:
Ah, grote mond...Kun jij beter op de gamepad?

(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)

Nu ik terugkijk, kan ik eigenlijk niet geloven dat mijn allereerste post op miiverse er nog staat vanuit New Super Mario Bros. U:
"Dear bowser, I found your hidden pole"

XD
Gepost door: Samael_blackwing op 18-11-2014 16:09

Wil me toch nog even verdedigen hoor!



Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Renegade
Door Renegade (68 reacties) op 20-11-2014 20:35
Als we dan toch positieve ervaringen met het gebruik van de Gamepad aan het delen zijn:

Ik was positief verrast toen ik Game & Wario in een winkel uitprobeerde. Het was het level waarin 9-Volt 's nachts stiekem aan het gamen is, en zijn moeder steeds komt checken of hij wel slaapt. Je speelt de microgames op de gamepad, maar moet het tv-scherm goed in de gaten houden, want de moeder kan elk moment langskomen (al dan niet in demonenvorm ) en dan moet je op tijd onder de dekens kruipen (met ZL en ZR) om niet gezien te worden. Zo'n simpel concept, maar zo slim en inventief.

Alle voorbeelden van vernuftig Gamepad-gebruik die ik hier lees overtuigen me nog meer dat de Gamepad een goed idee van Nintendo was en is. Helaas is de Wii U er nog niet mega succesvol door geworden, maar er zit wat mij betreft nog veel meer potentie in. Ik zou ook niet willen dat Nintendo de Gamepad nu laat schieten, maar juist achter de keuze blijft staan door te laten zien wat er allemaal mee mogelijk is. Xenoblade Chronicles X en de nieuwe Kirby lijken dit al aardig te gaan doen. Met de nieuwe Zelda, Star Fox en een eventuele Metroid lijkt me ook heel veel mogelijk. De Wii U is wat mij betreft nog lang niet verloren, en de Gamepad overboord gooien lijkt me zonde en onnodig. Misschien kan Nintendo daar juist een troef aan hebben als ze hem goed inzetten.
GinneSchrik
Door GinneSchrik (4212 reacties) op 20-11-2014 22:36
Dubbel post
"A winner is you"
GinneSchrik
Door GinneSchrik (4212 reacties) op 22-11-2014 11:04
Zie ik zojuist een kickstarter project via Kotaku over wederom een pixelart game die zich afvraagt of we niet terug kunnen naar de golden age of gaming...wat natuurlijk mogelijk is met die specifieke game als je geld ophoest.
Wat ik niet snap is dat dezelfde mensen die zo van retro gamen houden, de Wii U grotendeels negeren. En dan praat ik niet alleen over VC waar naar mijn mening nog veel op aan te merken is in termen van beschikbaarheid van games, maar ik praat over de games die nú uitkomen. 2 vrienden van me hebben het retro gamen bijna verheven tot een sport en ik snap ergens wel dat het verzamelen leuk is en dat de feel van vroeger leuk is, ikzelf heb ook behoorlijk wat consoles aangesloten staan thuis. Maar diezelfde vrienden weigeren systematisch alles aan te raken wat na 2004 ofzo uit kwam, en daarmee doen ze zichzelf te kort.
Toen ik ze vertelde van mijn ervaring met Donkey Kong TF, waar ik continu aan het hannesen was met m'n SNES om een van m'n favoriete games ooit te spelen tot ik erachter kwam dat TF gewoon een retro game is in een slick HD jasje, waren ze compleet niet onder de indruk. En niet alleen met DK, maar met meer games weet Nintendo precies het gevoel van vroeger te benaderen zonder de nadelen en met zeer leuke toevoegingen. Mario Kart voor de SNES is misschien het beste voorbeeld, omdat DK country nog steeds erg mooi is, maar ik heb compleet geen behoefte meer om de oude MK te spelen als ik MK8 tot m'n beschikking heb. Sinds Super Mario World is het best een tijd stil geweest rond 2D Mario's, maar als ik de kwaliteit van de nieuwe 2D Mario's zie heb ik echt niet het idee dat het beter zou zijn met de oude sprites.
Nintendo weet perfect de stijl van vroeger in een nieuw jasje te gieten; het ziet er niet alleen mooi uit, maar het biedt ook nieuwe uitdagingen en ervaringen. Daarom kan ik niet meer wachten op de nieuwe SSB, ik heb het gevoel dat deze game Melee eindelijk zal vervangen zoals de Wii U wel meer "definitive" games in de franchise heeft gebracht naar mijn smaak....natuurlijk tot het volgende deel komt. Een van m'n eerder genoemde kameraden heeft al toegezegd te gaan smashen met ons in december en ik ben echt benieuwd of hij open zal staan voor de game. Ik ben in ieder geval blij met m'n hervonden liefde voor Nintendo en deze had niet op een beter moment kunnen komen. Het voelt goed om te weten dat ik de liefde voor mijn soort games toch door kan geven aan m'n kinderen zonder dat ik ze in een tijdmachine moet zetten.
Ik wou alleen dat de DVDs van Saved by the Bell ook zouden aanslaan, maar dat blijkt achteraf toch niet zo'n hele goede serie
"A winner is you"
T.Pennings
Door T.Pennings (4001 reacties) op 22-11-2014 13:16
Ik kan jou en je vrienden allebei begrijpen.
De oude 2D marios en DKC's zijn ook nog prima te spelen en geven je ook dat nostalgiegevoel.
Ik start graag DKC 1 t/m 3 of SMW nog op.

Zit er al een tijd over na te denken om een wiiu te halen.
Heb geen wii gehad dus kan dan ook die games nog inhalen.
Maar die nieuwe 2D marios trekken me echt niet. DKCR en TF wil ik dan wel weer graag spelen.
Ik ben ook wel een beetje DKfanboy.
En Mario Kart 8 ziet er ook super uit (even gespeeld op epicon).
Maar super mario kart of 64 vind ik ook nog tof.
Online MP is dan wel weer een bonus.
Just sayin'
[Begin]  |370|371|372|373|374|375|376(573)  [Eind]