Ik heb het over puur verkochte aantallen. De N64 verkocht er 30 mln, de Gamecube 20 mln, de Dreamcast wat was het 10 a 15 mln? De WiiU kan er, als deze generatie ook wat langer aan gaat houden dan 5 jaar, wellicht iets verkopen tussen Gamecube en N64 aantallen in, als ze erg hun best doen mogelijk iets meer. Dreamcast viel weg omdat Sega geen poen had, Nintendo heeft er zat van door de Wii dus ach. Doorontwikkeling van CPU/GPU klopt, Wii was een opgevoerde Gamecube en daardoor speelde het ding ook native Gamecube games af. WiiU beetje grof gezegd is 3 x Wii CPU op elkaar geplakt met vernieuwingen in architectuur, maar draait daardoor ook native Wii games af. Het ding zou zelfs native Gamecube games af kunnen spelen als Nintendo dit softwarematig niet zou locken...
Prijs officieel of niet, hij is al een tijdje zo en ik denk dat in 2015 de prijzen van de andere packs ook richting de 200 Eu zullen gaan aangezien we in jaar 3 van de WiiU terecht komen en het ook zal moeten als PS4/Xbone de prijs wat gaan drukken (mede door slim versies).
Maar ben het eens met je, de waarde van de gamepad moet echt beter naar voren gebracht worden met unieke games...
PSVita OLED Masterrace
Ik weet dat je het scherm ook uit kunt zetten, maar de gamepad blijft dan alsnog aan, alsnog zonde voor de accu.
Of zie ik iets over het hoofd?
Quote:
Ze zouden wel in een update mee mogen nemen dat de gamepad gewoon uit kan. Als ik nu Bayonetta 2 speel, doe ik dat met de Pro controller. Het probleem is dan dat het scherm van de Gamepad wel blijft branden, wat niet fijn is voor de accu en het licht leidt af, dus ik gooi m dan onder het bed.
Ik weet dat je het scherm ook uit kunt zetten, maar de gamepad blijft dan alsnog aan, alsnog zonde voor de accu.
Of zie ik iets over het hoofd?
Gepost door: Bilspleet op 20-11-2014 11:15
Ik weet dat je het scherm ook uit kunt zetten, maar de gamepad blijft dan alsnog aan, alsnog zonde voor de accu.
Of zie ik iets over het hoofd?
Gepost door: Bilspleet op 20-11-2014 11:15
Dit dus. Ik vindt de Gamepad ook top hoor, leuke toevoeging voor games en inderdaad als iemand anders ff iets wil kijken dan kan ik lekker doorspelen, andersom als ik nog ff een serietje kijk en een maat van me vindt et ruk dan druk ik em die gamepad in z'n klauwtjes en vermaakt ie zich wel ff.
Alleen dat de gamepad altijd aan moet staan ook al gebruik je dat hele ding niet tijdens je gamesessie is wel apart
"I'm on a level that you'll never be mate You'd have to finish every game that's ever been made" BnE
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Welke games vinden jullie de gamepad écht goed gebruiken?
Ik ga geen hele lijsten opnoemen - maar kies mijn favoriete uit:
Deus Ex: Human revolution director's cut.
De gamepad is in dit spel nergens noodzakelijk, maar kan altijd optioneel worden gebruikt om dingen net even gemakkelijker te doen.
Bijvoorbeeld: Het intoetsen van een code. Dit kan nog steeds via de joystick en A knop zoals de andere releases, maar je zit de keypad ook op je touchscreen waar je hem direct in kunt toetsen.
In tegenstelling tot andere games waar later gamepad functionaliteit is toegevoegd, hoef je niet gamepad-controls aan of uit te schakelen - ze zijn altijd mooi op de achtergrond aanwezig - en ze worden ook niet geforceerd.
Dit zorgt voor een gave gameplay ervaring waar de gamepad de immersie echt versterkt.
Geef donuts. NNID/PSN/Steam/Epic: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Frietjesssss❤
Die Gamepad zou daarom door mij altijd worden aangeschaft, vooral omdat de kinderen er veel gebruik van maken (niet bij Bayonetta obviously). Als bij ons de tweeling SM3DW speelt, dan gebruikt een de pad vnl om vijanden te "containen" of uit hun schildjes te poppen etc, terwijl de andere de aanval kiest. Ze gebruiken het om geheime delen zichtbaar te maken, vijanden weg te blazen...al die geweldige dingen die wij compleet overslaan.
De Gamepad maakt games die best pittig zijn erg toegankelijk voor de casual speler of voor kindjes. mef het concept is ook zeker niets mis en ik hoop dat ze nog veel games blijven maken die leuk zijn voor het hele gezin door dit soort toepassingen. In de SNES dagen was het bijna ondenkbaar dat je een kind van 4 Mario Kart zag spelen; hoe vriendelijk de game er ook uit ziet, het blijft pittig. Nu kan ik de game spelen met iedereen uit het gezin zonder dat iemand op een ronde wordt gezet. De kleintjes pakken hun stuurtje, m'n vrouw zweert bij de nunchuck + controller combi, de oudste jongens pakken de pro controller en ik en m'n oudste meid pakken altijd de Gamepad...die veelzijdigheid is ongehoord en zorgt ervoor dat iedereen mee kan, soms zelfs iets te goed naar mijn smaak
"A winner is you"
Quote:
Gekke keuze wellicht, maar ik zie de meerwaarde van de Gamepad bij oa Bayonetta. Voor mij zelf is het uitgesloten dat ik met touch controls speel uiteraard, maar voor m'n vrouw is het hierdoor een game geworden waar ze compleet niets mee had naar een game die ze helemaal door heeft "geswiped".
Gepost door: GinneSchrik op 20-11-2014 12:37
Gepost door: GinneSchrik op 20-11-2014 12:37
Ohjah die swipe meuk in Bayonetta,. Dat was niet onaardig nee! verder:
NintendoLand: Meer een tech demo maar toch, het laat de mogelijkheden zien
ZombiU: Map, Inventory, Rondkijken met je pad!
The Wonderful 101: Bij elkaar groeperen van je mannetjes, upgrades
Das zo ff uit mijn hoofd.
Danny's Hardcore Cafe: https://www.youtube.com/channel/UCB9oBtkioMbjtpGC0Z4m3rQ
Ik vond de Gamepad in ACIV: Black Flag voor de kaart juist wel makkelijk. Je kon even snel zoeken en je zag meer dan de kaart op de tv. En het wisselen van wapens in Splinter Cell Blacklist vond ik met de knopen onhandig, maar met de Gamepad is het snel even aantikken.
En in Wii Sports Club vind ik het pitchen en catchen met de Gamepad leuk gedaan. Golf is ook grappig, maar niet mijn sport zeg maar :-).
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Quote:
Voor Pikmin 3 had je een map waarop je realtime kon zien waar al je Pikmin/captains zaten en waar ze naartoe liepen. Je kon makkelijk als overview je map zien en je kon elke afzonderlijke groep Pikmin/captain naar een precieze plek sturen op de map. Zo heb je goed overzicht over wat er gebeurt met iedereen. Dit heb ik heeeeel vaak gebruikt en het maakte wel degelijk verschil uit in de gameplay, want het scheelt veel tijd en Pikmin 3 is time driven.
Gepost door: FreDjecoll op 20-11-2014 13:14
Gepost door: FreDjecoll op 20-11-2014 13:14
Dit was echt episch gebruik van de gamepad!
❍ᴥ❍
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
3DS: 0774-4260-6561 NNID: Rillanon PSN: Rillanon
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
Quote:
Ah, grote mond...Kun jij beter op de gamepad?
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
Nu ik terugkijk, kan ik eigenlijk niet geloven dat mijn allereerste post op miiverse er nog staat vanuit New Super Mario Bros. U:
"Dear bowser, I found your hidden pole"
XD
Gepost door: Samael_blackwing op 18-11-2014 16:09
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
(Image)
Nu ik terugkijk, kan ik eigenlijk niet geloven dat mijn allereerste post op miiverse er nog staat vanuit New Super Mario Bros. U:
"Dear bowser, I found your hidden pole"
XD
Gepost door: Samael_blackwing op 18-11-2014 16:09
Wil me toch nog even verdedigen hoor!
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Ik was positief verrast toen ik Game & Wario in een winkel uitprobeerde. Het was het level waarin 9-Volt 's nachts stiekem aan het gamen is, en zijn moeder steeds komt checken of hij wel slaapt. Je speelt de microgames op de gamepad, maar moet het tv-scherm goed in de gaten houden, want de moeder kan elk moment langskomen (al dan niet in demonenvorm ) en dan moet je op tijd onder de dekens kruipen (met ZL en ZR) om niet gezien te worden. Zo'n simpel concept, maar zo slim en inventief.
Alle voorbeelden van vernuftig Gamepad-gebruik die ik hier lees overtuigen me nog meer dat de Gamepad een goed idee van Nintendo was en is. Helaas is de Wii U er nog niet mega succesvol door geworden, maar er zit wat mij betreft nog veel meer potentie in. Ik zou ook niet willen dat Nintendo de Gamepad nu laat schieten, maar juist achter de keuze blijft staan door te laten zien wat er allemaal mee mogelijk is. Xenoblade Chronicles X en de nieuwe Kirby lijken dit al aardig te gaan doen. Met de nieuwe Zelda, Star Fox en een eventuele Metroid lijkt me ook heel veel mogelijk. De Wii U is wat mij betreft nog lang niet verloren, en de Gamepad overboord gooien lijkt me zonde en onnodig. Misschien kan Nintendo daar juist een troef aan hebben als ze hem goed inzetten.
Wat ik niet snap is dat dezelfde mensen die zo van retro gamen houden, de Wii U grotendeels negeren. En dan praat ik niet alleen over VC waar naar mijn mening nog veel op aan te merken is in termen van beschikbaarheid van games, maar ik praat over de games die nú uitkomen. 2 vrienden van me hebben het retro gamen bijna verheven tot een sport en ik snap ergens wel dat het verzamelen leuk is en dat de feel van vroeger leuk is, ikzelf heb ook behoorlijk wat consoles aangesloten staan thuis. Maar diezelfde vrienden weigeren systematisch alles aan te raken wat na 2004 ofzo uit kwam, en daarmee doen ze zichzelf te kort.
Toen ik ze vertelde van mijn ervaring met Donkey Kong TF, waar ik continu aan het hannesen was met m'n SNES om een van m'n favoriete games ooit te spelen tot ik erachter kwam dat TF gewoon een retro game is in een slick HD jasje, waren ze compleet niet onder de indruk. En niet alleen met DK, maar met meer games weet Nintendo precies het gevoel van vroeger te benaderen zonder de nadelen en met zeer leuke toevoegingen. Mario Kart voor de SNES is misschien het beste voorbeeld, omdat DK country nog steeds erg mooi is, maar ik heb compleet geen behoefte meer om de oude MK te spelen als ik MK8 tot m'n beschikking heb. Sinds Super Mario World is het best een tijd stil geweest rond 2D Mario's, maar als ik de kwaliteit van de nieuwe 2D Mario's zie heb ik echt niet het idee dat het beter zou zijn met de oude sprites.
Nintendo weet perfect de stijl van vroeger in een nieuw jasje te gieten; het ziet er niet alleen mooi uit, maar het biedt ook nieuwe uitdagingen en ervaringen. Daarom kan ik niet meer wachten op de nieuwe SSB, ik heb het gevoel dat deze game Melee eindelijk zal vervangen zoals de Wii U wel meer "definitive" games in de franchise heeft gebracht naar mijn smaak....natuurlijk tot het volgende deel komt. Een van m'n eerder genoemde kameraden heeft al toegezegd te gaan smashen met ons in december en ik ben echt benieuwd of hij open zal staan voor de game. Ik ben in ieder geval blij met m'n hervonden liefde voor Nintendo en deze had niet op een beter moment kunnen komen. Het voelt goed om te weten dat ik de liefde voor mijn soort games toch door kan geven aan m'n kinderen zonder dat ik ze in een tijdmachine moet zetten.
Ik wou alleen dat de DVDs van Saved by the Bell ook zouden aanslaan, maar dat blijkt achteraf toch niet zo'n hele goede serie
"A winner is you"
De oude 2D marios en DKC's zijn ook nog prima te spelen en geven je ook dat nostalgiegevoel.
Ik start graag DKC 1 t/m 3 of SMW nog op.
Zit er al een tijd over na te denken om een wiiu te halen.
Heb geen wii gehad dus kan dan ook die games nog inhalen.
Maar die nieuwe 2D marios trekken me echt niet. DKCR en TF wil ik dan wel weer graag spelen.
Ik ben ook wel een beetje DKfanboy.
En Mario Kart 8 ziet er ook super uit (even gespeeld op epicon).
Maar super mario kart of 64 vind ik ook nog tof.
Online MP is dan wel weer een bonus.
Just sayin'