Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Wii U [Algemeen topic]

[Begin]  |484|485|486|487|488|489|490(573)  [Eind]
Niels
Door Niels (18312 reacties) op 30-06-2015 17:27
Quote:
Zelfs de Xbox 360 had een betere library aan Japanse games dan de Wii

Wat?

Quote:
overigens heb ik het idee dat dergelijke titels op beide consoles geen moer verkocht hebben aangezien deze support nu compleet opgedroogd is.

Huh?

Quote:
Gepost door: Cruz op 30-06-2015 16:02

Samurai Warrior 3, Tatsunoku vs. Capcom, ALLE NINTENDO GAMES, Xenoblade, Last story, Muramasa, Okami, Project zero, Trauma center/Team, Another code, Opoona, Silent hill frozen whatever het ook heette, 3 resident evil remakes en 2 tijdelijk exclusieve shooters, 2 No more heroes games, Rodea the sky soldier, Arc rise fantasia, baroque, 2 bleach games, Tales of symphonia dawn of a new world, final fantasy crystal bearers, Final fantasy crystal chronicles echoes of time, Samurai warriors chronicles...

Moet ik doorgaan? Allemaal japanse games!
Geef donuts. NNID/PSN: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Hercule
Door Hercule (6323 reacties) op 30-06-2015 17:29
Quote:
Nu ik er over nadenk, is de gamepad eigenlijk één van de beste controllers die ik heb gebruikt.

Wel meteen een van de duurste. Ik zou een game als Tekken nooit op de gamepad spelen. Het vervangen van een gamepad kan een duur grapje zijn

Quote:
[..]

Wat?

[..]

Huh?

[..]

Samurai Warrior 3, Tatsunoku vs. Capcom, ALLE NINTENDO GAMES, Xenoblade, Last story, Muramasa, Okami, Project zero, Trauma center/Team, Another code, Opoona, Silent hill frozen whatever het ook heette, 3 resident evil remakes en 2 tijdelijk exclusieve shooters, 2 No more heroes games, Rodea the sky soldier, Arc rise fantasia, baroque, 2 bleach games, Tales of symphonia dawn of a new world, final fantasy crystal bearers, Final fantasy crystal chronicles echoes of time, Samurai warriors chronicles...

Moet ik doorgaan? Allemaal japanse games!
Gepost door: Samael_blackwing op 30-06-2015 17:27

Het klopt dat er inderdaad een aantal leuke typisch Japanse non Nintendo Wii games zijn verschenen. Een aantal titels in deze lijst zijn echter niet goed. De eerste Bleach game bijvoorbeeld was pure bagger. Beide Final Fantasy games stelde ook niet veel voor.

De RPG's die op de Xbox 360 zijn uitgekomen daarentegen zijn stuk voor stuk memorabel. Eternal Sonata was geniaal, Tales of Vesperia wordt geprezen als beste Tales of ooit, Last renmant en Lost odessy waren ook erg goed.

Goed, een aantal games zijn later naar de PS3 gekomen maar ze zijn oorspronkelijk ontwikkelt voor de 360. En dan zijn er nog de multiplatform anime games zoals Xenoverse en de Naruto games.
Nightshade
Door Nightshade (1267 reacties) op 30-06-2015 17:43
Quote:
[..]

Wel meteen een van de duurste. Ik zou een game als Tekken nooit op de gamepad spelen. Het vervangen van een gamepad kan een duur grapje zijnGepost door: Hercule op 30-06-2015 17:29
Met die logica kun je je console niet eens meer aanzetten, want de de lens kan er op een gegeven moment mee ophouden als je 'm regelmatig gebruikt.

De gamepad is er om gebruikt te worden, vind ik. Gaat er iets kapot, dan kun je eerst zelf even kijken voor een oplossing. Vaak zijn defecten nog vrij makkelijk en goedkoop te verhelpen.
Uribium
Door Uribium (2975 reacties) op 30-06-2015 22:04
SHOVEL KNIGHT GOES PHYSICAL



Yacht Club Games
Nintendo 3DS FC: 2766-8758-9583 Xbox 360 GT: uribium PSN: Uribium 'Voeg maar toe :)'
Htbaa
Door Htbaa (12277 reacties) op 01-07-2015 11:09
Miiverse wordt op grootschalige wijze vernieuwd

Aantal nieuwe features. Maar ook een idiote beperking tot 30 berichten per dag. Nu kom ik daar niet aan, maar als je 's ergens een leuke discussie hebt kan het vervelend worden als je ook nog posts maakt in andere communities. Maar het tijdslimiet tussen posts komt dan wel te vervallen zoals ik het begrepen heb. Zou me niks verbazen als ze het limiet nog zullen ophogen. Maar mensen zoals Samael en die 3DS News/Wii U News posters zullen niet blij zijn met dit limiet. Een eShop update post en je bent door je limiet heen .

Zitten verder wel leuke toevoegingen in. Goed om te zien dat ze Miiverse in ieder geval blijven vernieuwen.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Skull_kid
Door Skull_kid (38946 reacties) op 01-07-2015 11:32
Rol: Forum Moderator
Quote:
Zelfs de Xbox 360 had een betere library aan Japanse games dan de Wii, overigens heb ik het idee dat dergelijke titels op beide consoles geen moer verkocht hebben aangezien deze support nu compleet opgedroogd is.

Ik verwacht trouwens dat Nintendo het met de NX weer gaat gooien op een gimmick, net zoals met de DS, Wii, 3DS en Wii U, en dan hopen dat het aanslaat en Nintendo weer een generatie 'sucess' heeft. Nintendo noemt het zelf innovatie, maar volgende generatie dumpen ze said 'innovatie' en komen ze weer met een nieuwe 'innovatie', het is gewoon een gimmick dus...

Dat zou ook de laatste direct op de E3 verklaren, Nintendo snapt het gewoon simpelweg niet.
Gepost door: Cruz op 30-06-2015 16:02

Sowieso vind ik het geen gimmick als iets goed toegepast en gebruikt wordt, maar dat is een meningsverschil.

Laten we even kijken naar de gimmicks van de afgelopen generaties:

Nintendo DS: dubbel scherm, 1 touchscherm.
Nintendo 3DS: dubbel scherm, 1 touchscherm, 1 3D-scherm, inclusief backwards-compatibility, zodat je de games van de vorige generatie kan spelen.

Daar hebben ze dus een "gimmick" toegevoegd en niet deze innovatie van de DS gedumpt.

Wii: movement-controls
Wii U: movement-control + een gamepad met ingebouwd scherm en IR-bar, inclusief backwards-compatibility, zodat je de games van de vorige generatie kan spelen.

Daar hebben ze dus een "gimmick" toegevoegd en niet deze innovatie van de Wii gedumpt.

En wat deden de concurrenten tijdens het succes van de Wii? Move en Kinect
Wat deed de concurrent na het succes van de DS? Vita met touch
Wat deden de concurrenten toen de Wii U aangekondigd werd? Gauw een app introduceren die nog niet eens in de buurt komt van de functionaliteit van de Gamepad

In andere woorden: je kan het een gimmick vinden, maar uiteindelijk blijkt het gewoon dat de concurrenten saai uit hun neus vreten en een simpele console zonder enige innovatie uitbrengen, om later in de levenscyclus van die console iets uit te brengen dat in de buurt hoopt te komen van wat Nintendo heeft bedacht.
❍ᴥ❍
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39268 reacties) op 01-07-2015 11:47
Quote:
En wat deden de concurrenten tijdens het succes van de Wii? Move en Kinect
Gepost door: Skull_kid op 01-07-2015 11:32
Toen Microsoft en Sony dit introduceerde tijdens de E3 weet ik niet of ik moest lachen of huilen. Ik was zo bang dat ze dit zo ver je strot in gingen duwen dat je met je kont alles kon gaan besturen.

Ik vond het voor beide bedrijven ook aardig genant (zeker Sony maar naderhand was het een degelijke controller) dat ze zich gingen focussen op motion controls. Of dat iemand zijn kleding snel met verf heeft besmeurt als rood de nieuwe zomerkleur word maar dat hun kast vol ligt met groene kledingstukken.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Niels
Door Niels (18312 reacties) op 01-07-2015 11:51
Quote:
Miiverse wordt op grootschalige wijze vernieuwd

Aantal nieuwe features. Maar ook een idiote beperking tot 30 berichten per dag. Nu kom ik daar niet aan, maar als je 's ergens een leuke discussie hebt kan het vervelend worden als je ook nog posts maakt in andere communities. Maar het tijdslimiet tussen posts komt dan wel te vervallen zoals ik het begrepen heb. Zou me niks verbazen als ze het limiet nog zullen ophogen. Maar mensen zoals Samael en die 3DS News/Wii U News posters zullen niet blij zijn met dit limiet. Een eShop update post en je bent door je limiet heen .

Zitten verder wel leuke toevoegingen in. Goed om te zien dat ze Miiverse in ieder geval blijven vernieuwen.
Gepost door: Htbaa op 01-07-2015 11:09

Hmm... Posts vanuit een game worden niet in dit totaal meegerekend.

Dat wordt dus eShop updates vanuit de game maken
Geef donuts. NNID/PSN: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Door TheMART (3974 reacties) op 01-07-2015 12:24
Quote:
[..]

Sowieso vind ik het geen gimmick als iets goed toegepast en gebruikt wordt, maar dat is een meningsverschil.

Laten we even kijken naar de gimmicks van de afgelopen generaties:

Nintendo DS: dubbel scherm, 1 touchscherm.
Nintendo 3DS: dubbel scherm, 1 touchscherm, 1 3D-scherm, inclusief backwards-compatibility, zodat je de games van de vorige generatie kan spelen.

Daar hebben ze dus een "gimmick" toegevoegd en niet deze innovatie van de DS gedumpt.

Wii: movement-controls
Wii U: movement-control + een gamepad met ingebouwd scherm en IR-bar, inclusief backwards-compatibility, zodat je de games van de vorige generatie kan spelen.

Daar hebben ze dus een "gimmick" toegevoegd en niet deze innovatie van de Wii gedumpt.

En wat deden de concurrenten tijdens het succes van de Wii? Move en Kinect
Wat deed de concurrent na het succes van de DS? Vita met touch
Wat deden de concurrenten toen de Wii U aangekondigd werd? Gauw een app introduceren die nog niet eens in de buurt komt van de functionaliteit van de Gamepad

In andere woorden: je kan het een gimmick vinden, maar uiteindelijk blijkt het gewoon dat de concurrenten saai uit hun neus vreten en een simpele console zonder enige innovatie uitbrengen, om later in de levenscyclus van die console iets uit te brengen dat in de buurt hoopt te komen van wat Nintendo heeft bedacht.
Gepost door: Skull_kid op 01-07-2015 11:32

Even de focus op de homeconsoles, de Wiimote was een gimmick. Ten eerste noemt iedereen het een 'innovatie' van Nintendo, maar motion controls bestonden al voordat de Wii de Wiimote kreeg. Ik wierp op mijn Dreamcast al met vishengels, speelde Samba de Amigo met chacha's, voordat de Wii dit soort games kreeg (zelfs een port van Samba de Amigo...). Ofwel: je geeft aan dat MS/Sony later in hun levenscyclus met motion controls kwamen, al is dat ook te betwisten. Ten eerste was de PS Move al lang in de maak, als ook in diverse artikelen omschreven. Ver voordat de Wii met Wiimote uitkwam. Dat Sony pas iets later met definitieve Move kwam, dat is een ander verhaal. Microsoft met Kinect is eerder een evolutie op de PSEye van Sony op de PS2, dan dat het iets met de Wiimote te maken heeft.

Zoomen we in op het gebruik van de Wiimote, dan was deze bij 99% van de games overbodig, hoefde helemaal niet gebruikt te worden of was minimaal in de game gebruikt. Heb op de Wii slechts een handjevol games gehad, sterker nog, zo ongeveer op 1 hand te tellen die werkelijk als game op motion controls gebaseerd was en het ook nog eens goed deed. Zoals Madworld. Ofwel: het was een sales gimmick, het heeft ze wel over de 100 mln hardware units sales opgebracht, dat dan wel weer. Maar het was niet echt een innovatie van de Wii, het enige wat Nintendo heeft gedaan is het niet optioneel te houden (zoals de motion controls bij de Dreamcast) maar geforceerd meegeleverd met elke Wii.

WiiU gamepad, ook eerder gedaan. De Dreamcast had een Virtual Memory Unit, toegegeven, niet vergelijkbaar met huidige techniek, maar voegde ook een scherm aan op de controller. De PS Vita deed remote play/2nd screen reeds op de PS3 (PSP had ook zoiets maar in zeer beperkte mate), idem op PS4 en nu uitgebreider. Was uit voor de WiiU. Ofwel, niet de eerste. Wederom, de gamepad is geforceerd meegeleverd met de WiiU, dat doet Nintendo weer anders dan de rest. Maar het heeft nauwelijks echt goede support opgeleverd tot op heden, het is wederom met name een sales gimmick. Al kan je jezelf afvragen of dat wijs was, aangezien de WiiU sales niet bijster goed zijn. Misschien was toevoegen van een pro controller met een daardoor lagere kostprijs voor de bijgevoegde controller en een lagere verkoopprijs voor de WiiU verstandiger geweest voor de groei van het platform. De consument ziet de Gamepad iig niet als innovatie die men wil (moet?) hebben, zoals dit wel met de Wii in hoofd van consument werkte.

Je laatste alinea klopt dan ook niet, lees boven. Iedereen leent wel een idee bij elkaar, zo kan je ook zeggen dat Nintendo laat in hun levenscyclus eindelijk eens online echt gaat introduceren, gejat van Microsoft/XBL en Sony/PSN. Het enige wat Nintendo echt apart doet van de andere twee is last gen hardware verkopen in een nieuw jasje (evenals met de Wii), voor nog steeds een vrij premium prijs, waardoor men winst per unit maakt (last gen met Wii) of iig minder verlies per unit draait deze generatie (WiiU bij launch, inmiddels mogelijk wel winst per unit). Zo proberen ze hun 'blue ocean' te realiseren, waar de haaien Microsoft&Sony elkaar bijten en een 'red ocean' maken met het bloed van elkaar. Echter, Nintendo's strategie werkte last gen wel, de casuals hadden het nauwelijks door (HDTV's waren ook pas net een beetje gemeengoed aan het worden in 2006/2007). De consument trapt er nu minder snel in + de gamepad gimmick doet het minder dan de Wiimote gimmick. De hardcore waar Nintendo deze generatie op wilde mikken trapt er al helemaal niet in, daar heeft Nintendo zich enorm misgerekend.




PSVita OLED Masterrace
Htbaa
Door Htbaa (12277 reacties) op 01-07-2015 12:38
Nintendo was echter wel degene die als eerste Off TV gaming met de Gamepad goed werkend had. Dat met de PSP sloeg nergens op en met de Vita kwam het ook veel later (door de latere release van de PS4). Daarnaast was/is een Vita veel duurder voor Off TV gaming en krijg je het bij de Wii U er bij.

En de Wii motion controls. Het is waar dat o.a. op de Dreamcast dat soort dingen er al waren. Maar dat waren wel hele specifieke toepassingen. 1 Controller voor 1 game. Nintendo had met de Wiimote een oplossing die breder toegepast kon worden.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Wouwter
Door Wouwter (1993 reacties) op 01-07-2015 12:51
Nintendo had op de NES al motion controls met Duck Hunt.
| You are (not) alone |
Htbaa
Door Htbaa (12277 reacties) op 01-07-2015 12:52
Dat had niks met motion te maken, technisch gezien dan :-).
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Niels
Door Niels (18312 reacties) op 01-07-2015 12:54
Power glove wel, ook op de NES.

Ondertussen had Sega de Sega Activator op de Megadrive, wat zeg maar een beter werkende voorloper op de Kinect was.
Geef donuts. NNID/PSN: Samael_blackwing 3DS FC: 0619-4334-6746 Switch FC: SW-2963-2293-4414
Door TheMART (3974 reacties) op 01-07-2015 12:55
Quote:
Nintendo was echter wel degene die als eerste Off TV gaming met de Gamepad goed werkend had. Dat met de PSP sloeg nergens op en met de Vita kwam het ook veel later (door de latere release van de PS4). Daarnaast was/is een Vita veel duurder voor Off TV gaming en krijg je het bij de Wii U er bij.

En de Wii motion controls. Het is waar dat o.a. op de Dreamcast dat soort dingen er al waren. Maar dat waren wel hele specifieke toepassingen. 1 Controller voor 1 game. Nintendo had met de Wiimote een oplossing die breder toegepast kon worden.
Gepost door: Htbaa op 01-07-2015 12:38

Geforceerd de gimmick erbij doen gaf ik al aan. Prijs of losse aanschaf was ook even niet het discussiepunt. Ook specifieke support of niet, dan wel met Vita op PS3 mondjesmaat ondersteuning, zelfde kan gezegd worden voor daadwerkelijk goed gebruik van Wiimote op de Wii. Zoals ik al aangaf: grootste deel van de games speelde gewoon met de buttons en nauwelijks echte motion ondersteuning.

Het was het punt innovatie, het als eerste doen etc. En het verhaal van Skull was daar gewoon niet correct.
PSVita OLED Masterrace
Hercule
Door Hercule (6323 reacties) op 01-07-2015 13:20
De gamepad is toch gewoon een mislukking gebleken? Uitgevers die niet weten wat ze ermee moeten en zelfs Nintendo maakt er nauwelijks gebruik van.
Door DirkSteenbeek (549 reacties) op 01-07-2015 13:24
Quote:
[..]

Even de focus op de homeconsoles, de Wiimote was een gimmick. ....

De hardcore waar Nintendo deze generatie op wilde mikken trapt er al helemaal niet in, daar heeft Nintendo zich enorm misgerekend.
Gepost door: TheMART op 01-07-2015 12:24

iets met spijker en kop.
Tyto_alba
Door Tyto_alba (526 reacties) op 01-07-2015 21:46
Wat en onzin allemaal op dit forum. De Wii-mote was en is fantastisch. Niet voor Donkey Kong, maar wel voor on-rails shooters, PES en volgens velen Call of Duty. Herladen en deuren openen ging ok prima met de nunchuk.
Nintendo kan er niks aan doen dat de meeste gamers van tegenwoordig ouwe lullen zijn.
GinneSchrik
Door GinneSchrik (4212 reacties) op 01-07-2015 22:03
Hoewel ik motion controls super lame vind en Nintendo me daarmee echt heeft weggejaagd voor lange tijd, snap ik niet dat de Wii mote, maar dan zonder motion sensors, niet is doorontwikkeld. Als controller vind ik het namelijk geniaal en ik hoop dat het hele nunchuk idee nog eens verder uitgevoerd gaat worden. De losse sticks in je handen maken gamen zoveel relaxter en er zijn combinaties denkbaar die elke gamer zou moeten willen. Waarom is er bijvoorbeeld geen officiële muis/ nunchuk combinatie voor de PC?
"A winner is you"
Reptile
Door Reptile (2451 reacties) op 01-07-2015 22:39
Quote:
SHOVEL KNIGHT GOES PHYSICAL

(Image)

Yacht Club Games
Gepost door: Uribium op 30-06-2015 22:04

Ik heb pas geleden wat van gezien over deze game en zag er cool uit. Komt goed uit dat er een Retail versie ervan uitkomt. Alleen weet ik nog niet welk versie. De Wii U of de PS4. Xbox One en PS4 hadden ieder een exclusive boss toch?
Wouwter
Door Wouwter (1993 reacties) op 02-07-2015 00:38
De extra Nintendo-specifieke content moet nog bekendgemaakt worden. PS4 heeft Kratos als boss en Xbox One heeft een stuk met Battletoads ofzo. De Wii U versie krijgt trouwens nog een 4-player battle mode geloof ik, en de 3DS heeft streetpass functionaliteit.
| You are (not) alone |
[Begin]  |484|485|486|487|488|489|490(573)  [Eind]