Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Metal Gear Solid 5: The Phantom Pain

[Begin]  |124|125|126|127|128|129|130(154)  [Eind]
Door Selvmortsydd (3795 reacties) op 05-09-2015 12:32
De ai is goed hoor ik iemand roepen? Dikwijls zie je een paar guards gewoon inene een sprintje trekken op niets af. Iemand van achteren besluipen lukt nagenoeg nooit. Als je op de grond ligt zijn je bewegingen echt clownesk, alsof je aan het droogzwemmen bent. Als je op je paard klimt staat de camera echt nooit direct goed, itt bv The Witcher.. Wat wel erg veel beter is, het is echt een game. Voorheen zat je vier uur filmpjes te kijken, of ellenlange codec gesprekken te luisteren. Gelukkig is dat voorbij..
Snel le dweil..
Destron
Door Destron (416 reacties) op 05-09-2015 13:12
Quote:

Maar mijn grootste probleem met de game is tot nu toe toch wel de manier waarop aangegven word waar je naar toe moet. Deze is gewoon belachelijk onduidelijk en gaat letterlijk van punt a naar b zonder er rekening mee te houden dat je dan door Bergen heen moet bijvoorbeeld.
Bekijk je map.

Quote:

Ik had het ook bij de 6de missie. I het begin kan je alles makkelijk stealth doen, totdat je iets moet zoeken. Dan word er met een geel vierkantje aangegeven waar je ongeveer moet zijn, maar dit houd geen rekeing met muren of andere ongein. Heb de missie gisteren op dat punt 20 keer op nieuw moeten starten ,maar kon niets vinden, en kwam steeds op het zelfde punt terecht. Na de 20ste keer heb ik het hele kamp maar uitgemoord, maar ik kon het na 40 minute zoeken nog niet vinden.
Gepost door: Pietdepad op 05-09-2015 12:11
In missie 6 was het duidelijk dat je de tempel in moest als je de gegijzelde had gemarkt en van de foto kon je ook afleiden dat het wel in de tempel moest zijn.
Door Pietdepad (1995 reacties) op 05-09-2015 13:20
Quote:
[..]
Bekijk je map.

[..]
In missie 6 was het duidelijk dat je de tempel in moest als je de gegijzelde had gemarkt en van de foto kon je ook afleiden dat het wel in de tempel moest zijn.
Gepost door: Destron op 05-09-2015 13:12

Dat is dus niet het probleem. de gegijzelde word heel duidelijk aangegeven waar die ongeveer is, maar nadat je hem heb bevrijd(t) gaat het compleet mis.

het volgende opject moet je in de tempel zoeken, maar er word totaal niet aangegeven waar , en hoe. Zoals ik al zei, ik ben de tempel meerdere keren volledig door gelopen achter het "pijltje" aan maar deze is dus niet duidelijk omdat deze letterlijk van a naar bij gaat zonder rekening te houden met muren of andere opjecten.
Mellie
Door Mellie (1026 reacties) op 05-09-2015 13:27
Quote:
[..]

Niet echt een spoiler maar het einde van MGS5 heeft een enorme impact op zowel MG en MG2. Alles wijst er op dat na MGS5 er een MG remake zou komen.
Eeuwig zonde dat Kojima weg is en diversen plotwendingen open blijven.

Vraag me toch af wat er gebeurd is bij konami.
Gepost door: Hercule op 05-09-2015 02:21

Me too.. Er had nog zoveel meer kunnen gebeuren na MGS V

|||Spoiler||| Wat er met Eli gebeurt en hoe hij Liquid Snake word bv. Hoe krijgt hij de gene van Big Boss om op die manier te transformeren?

Wat gebeurt er met Volgin? Krijgt hij nog een rol nu die veilig op Mother Base zit, misschien kan die een good guy worden in het volgende deel en deel van het team worden, dat zou cool zijn.
|||Spoiler|||

Ik denk alleen jammer genoeg dat er geen MGS meer komt.. Of het moet door een ander bedrijf gedeveloped worden.. Maar dan krijg je weer copyright problemen met Konami volgens mij dus veel van het origineel kunnen ze dan niet meer gebruiken. Dood zonde.
The climb is the only thing that is.
Door ZWGamemaster (2809 reacties) op 05-09-2015 13:37
#PierdePad
De A.I. is natuurlijk wel bepalend welke klasse de vijand zijn. Ook hieveel lawaai je maakt, welke kleding je draagt etc.
Sommige bewakers lopen idd patrouile, dit kan je zien voordat je aanvalt en dat maakt het ook onvoorspelbaar en risicovol om er blind in te gaan.
Mooie is ook als je een missie replayed dit weer anders is. Zie ze soms zelfs schrikken van een beest.

Dit is ook het geval als je met de F.O.B. aan de gang gaat. Hoe hoger de klasse van jou manschappen hoe beter ze jou kunnen beschermen.

Navigatie en Idroid is weinig mis mee. Mooie van de game is dat je niet aan de hand wordt meegenomen.
Dit is je missie, neem mee wat je wilt en doe het op jou manier.
Soms heb je idd alleen een indicatie waar je heen moet, dmv afluisten, informatie inwinnen/ondervragen etc kan je betere info krijgen.
Missie 6 is genoeg informatie te vinden om de exacte locatie te vinden. Dit hoeft natuurlijk niet.
Ook je Motherbase upgrade van de intel kan je enorm helpen om meer en duidelijker informatie te verkrijgen.

Dat vind ik juist een heel groot pluspunt aan de game, alle tools en mogelijkheden en je bepaald zelf hoe je dingen doet.
Niet aan het handje meegenomen worden en alles voorkouwen, soms verbaast om te zien hoe brilliant sommige spelers bepaalde missies doen.

Voor de mensen die het te moeilijk vinden is er natuurlijk de kippenhoed een prachtig voorbeeld hoe Kojima te werk kan gaan.

Ben ook heel benieuwd hoeveel secreta en gekkigheid er weer te vinden is in de game Kojima kennende.
Bv in MGS4 als je een boss versloeg met alleen maar slaappijlen


Doobieters
Door Doobieters (29543 reacties) op 05-09-2015 13:39
Quote:

Ben ook heel benieuwd hoeveel secreta en gekkigheid er weer te vinden is in de game Kojima kennende.
Gepost door: ZWGamemaster op 05-09-2015 13:37
Kom op je verjaardag maar eens terug dan in de game
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Earase
Door Earase (505 reacties) op 05-09-2015 13:54
Quote:
Als je op je paard klimt staat de camera echt nooit direct goed, itt bv The Witcher.Gepost door: Selvmortsydd op 05-09-2015 12:32

Dat is met opzet zo gedaan. Zodra je op je paard klimt, draait de camera automatisch bij naar de "coole snake op paard"-actiepose.

Ik had van tevoren mijn bedenkingen bij deze game. Ik wist niet of de open wereld mij zou bevallen, omdat ik een fan was van de lineaire aanpak met coole bazen uit de vorige games. Maar deze game heeft mij echt weten te verbazen. Wat een extreem goede game, ik ben verslaafd.
https://www.instagram.com/sir_collectalot/
Door Pietdepad (1995 reacties) op 05-09-2015 13:54
Quote:
#PierdePad
De A.I. is natuurlijk wel bepalend welke klasse de vijand zijn. Ook hieveel lawaai je maakt, welke kleding je draagt etc.
Sommige bewakers lopen idd patrouile, dit kan je zien voordat je aanvalt en dat maakt het ook onvoorspelbaar en risicovol om er blind in te gaan.
Mooie is ook als je een missie replayed dit weer anders is. Zie ze soms zelfs schrikken van een beest.

Dit is ook het geval als je met de F.O.B. aan de gang gaat. Hoe hoger de klasse van jou manschappen hoe beter ze jou kunnen beschermen.

Navigatie en Idroid is weinig mis mee. Mooie van de game is dat je niet aan de hand wordt meegenomen.
Dit is je missie, neem mee wat je wilt en doe het op jou manier.
Soms heb je idd alleen een indicatie waar je heen moet, dmv afluisten, informatie inwinnen/ondervragen etc kan je betere info krijgen.
Missie 6 is genoeg informatie te vinden om de exacte locatie te vinden. Dit hoeft natuurlijk niet.
Ook je Motherbase upgrade van de intel kan je enorm helpen om meer en duidelijker informatie te verkrijgen.

Dat vind ik juist een heel groot pluspunt aan de game, alle tools en mogelijkheden en je bepaald zelf hoe je dingen doet.
Niet aan het handje meegenomen worden en alles voorkouwen, soms verbaast om te zien hoe brilliant sommige spelers bepaalde missies doen.

Voor de mensen die het te moeilijk vinden is er natuurlijk de kippenhoed een prachtig voorbeeld hoe Kojima te werk kan gaan.

Ben ook heel benieuwd hoeveel secreta en gekkigheid er weer te vinden is in de game Kojima kennende.
Bv in MGS4 als je een boss versloeg met alleen maar slaappijlen



Gepost door: ZWGamemaster op 05-09-2015 13:37

Natuurlijk ligt het aan de klasse maar het gebeurd ook bij d/e guards wat gewoon gek is.

Ik vind het wel prettig om niet aannhet handje genomen te worden. Maar als er een specifiek onderdeel gevonden moet worden dan is het wel vervelend om alleen maar te zien dat je er 140 m vanaf zit maar niet weet waar je naar toe moet.

Je kan dir soort missies ook niet anders oplossen of een andere route kiezen.. staat gewoon vast. De route naar de gijzelaar staat bijvoorbeeld vrij. Maar die naar het object staat dus vast.

Mijn intel team is nog vrij laag , maar ik denk dat dit meer de manier van navigatie is. Het hoeft van mij niet fable 2 or 3 tr zijn. Maar dit gaat ook weer te ver.
MJB
Door MJB (4361 reacties) op 05-09-2015 14:05
Gisteren 3 uren bezig geweest met 1 missie. Geweldig tocht. Hoe zit het met de codes? Want voor 1 heb ik 4 DLC gehad. De andere code is mij nog een raadsel. Wie weet hoe het zit?
PSN: Moeswa / XBOX-Live: Moeswa
Yojimbro
Door Yojimbro (16491 reacties) op 05-09-2015 14:06
Quote:
Gisteren 3 uren bezig geweest met 1 missie. Geweldig tocht. Hoe zit het met de codes? Want voor 1 heb ik 4 DLC gehad. De andere code is mij nog een raadsel. Wie weet hoe het zit?
Gepost door: MJB op 05-09-2015 14:05

Die andere is voor MGO, die komt in oktober vrij.
Mossad
Door Mossad (181 reacties) op 05-09-2015 14:10
Quote:
De ai is goed hoor ik iemand roepen? Dikwijls zie je een paar guards gewoon inene een sprintje trekken op niets af. Iemand van achteren besluipen lukt nagenoeg nooit. Als je op de grond ligt zijn je bewegingen echt clownesk, alsof je aan het droogzwemmen bent. Als je op je paard klimt staat de camera echt nooit direct goed, itt bv The Witcher.. Wat wel erg veel beter is, het is echt een game. Voorheen zat je vier uur filmpjes te kijken, of ellenlange codec gesprekken te luisteren. Gelukkig is dat voorbij..
Gepost door: Selvmortsydd op 05-09-2015 12:32
Van achter besluipen lukt mij anders altijd terwijl ik echt geen pro ben. De ai vind ik ook wel goed dat ze onvoorspelbare rondes lopen. Zit geen systeem in. Daardoor heb je altijd die spanning of niemand van achter komt lopen. Het moet ook weer niet te realistisch worden, want dan kom je nooit ongezien zo'n kamp binnen.
SgtBudgetGamer
Door SgtBudgetGamer (1558 reacties) op 05-09-2015 14:10
V for Metal Gear Solid V !
Met dank aan VulpX



An organised mind is a disciplined mind and a disciplined mind, is a powerful mind.
Door ZWGamemaster (2809 reacties) op 05-09-2015 14:15
Quote:
[..]

Natuurlijk ligt het aan de klasse maar het gebeurd ook bij d/e guards wat gewoon gek is.

Ik vind het wel prettig om niet aannhet handje genomen te worden. Maar als er een specifiek onderdeel gevonden moet worden dan is het wel vervelend om alleen maar te zien dat je er 140 m vanaf zit maar niet weet waar je naar toe moet.

Je kan dir soort missies ook niet anders oplossen of een andere route kiezen.. staat gewoon vast. De route naar de gijzelaar staat bijvoorbeeld vrij. Maar die naar het object staat dus vast.

Mijn intel team is nog vrij laag , maar ik denk dat dit meer de manier van navigatie is. Het hoeft van mij niet fable 2 or 3 tr zijn. Maar dit gaat ook weer te ver.
Gepost door: Pietdepad op 05-09-2015 13:54

Maar je kan met Snake toch ook intel verkrijgen? Zeker in de missie die jij noemt. Krijg je uiteindelijk pinpoint waar het ligt al moet je het dan nog wel vinden.
Jellevdburg
Door Jellevdburg (4643 reacties) op 05-09-2015 15:01
Jammer dat het verhaal pas begint na 15-20 uur. En hoe kan je trouwens een suppresor voor de sniper developen?
📸posting pics and vids of games • ⚔️Soulsborne player ánd FromSoftware fan • 🎮PlayStation • Nintendo • VR Enthusiast • PSN: JelleBurg • Proud P8P Owner Firefox > every other browser
Door Chinofreak (340 reacties) op 05-09-2015 15:07
Quote:
[..]

Maar je kan met Snake toch ook intel verkrijgen? Zeker in de missie die jij noemt. Krijg je uiteindelijk pinpoint waar het ligt al moet je het dan nog wel vinden.

Gepost door: ZWGamemaster op 05-09-2015 14:15

Mee eens, Door middel van ondervraging krijg ik altijd locatie van de gijzelaars en etc...

Tot nu toe no kills gemaakt en alleen van tranquilizers gebruikt lk ben mee eens dat je soms ver moet reizen om van a naar B moet gaan. Maar heeft er al iemand gebruikt gemaakt van delivery point? Ook een short cut optie.. Echt blij dat ze dat weer hebben ingestopt.

Het is leuk dat ze niet al te makkelijk hebben gemaakt. Weinig game geven een voldoening wanneer een missie is geslaagd. Ik probeer bijvoorbeeld met no kills en no alert. Of soldaten analyseren en recruiten om je Mother base te lvl-en
GinneSchrik
Door GinneSchrik (4212 reacties) op 05-09-2015 15:08
Door een miscommunicatie loop ik niet alleen de Japanse CE mis maar heb ik ook m'n eigen CE aan een vriend verkocht vooruitlopend op de Japanse CE. Vragen of ik hem terug mag kopen is ook zo muf. Tot nu weinig geluk met m'n MGS aanverwante aankopen: ik loop de CE dus mis, ik had 2 goedkope Play Arts MGS: GZ figures kunnen bestellen en die zijn gecanceld Ă©n m'n LE PS4 heb ik terug moeten sturen

Waarom staat dit niet in de klaagcorner? Omdat uiteindelijk niets van dit alles er Ă©cht toe doet: ik speel deze game op de PS3 momenteel en zelfs daar is het een echte parel. Ik durf nog geen uitspraken te doen over GOTY, vooral omdat er toch veel verhalen opduiken dat er waarschijnlijk door toedoen van Konami veel (verhalende) content richting het einde ontbreekt, maar dat dit m'n favoriete MGS aller tijden is, is me nu al duidelijk.

Als ik hem binnenkort op de PS4 nog eens speel denk ik overigens dat ik hem nog meer zal waarderen omdat het net wat beter speelt allemaal en er frisser uitziet. In elk normaal jaar zou het ook meteen m'n game van het jaar zijn, maar dit is in alles een uitzonderlijk gamejaar voor me; als ze in 2016 en 2017 besluiten helemaal niets uit te brengen kan ik nog teren op de oogst van 2016.
"A winner is you"
Itachi Uchiha
Door Itachi Uchiha (776 reacties) op 05-09-2015 15:14
Damn, iets werkt jou echt tegen.
EPMD
Door EPMD (7064 reacties) op 05-09-2015 15:18
Waarom heb je je LE PS4 teruggestuurd.
Itachi Uchiha
Door Itachi Uchiha (776 reacties) op 05-09-2015 15:25
Quote:
Waarom heb je je LE PS4 teruggestuurd.
Gepost door: EPMD op 05-09-2015 15:18

Deukje, kapotte harde schijf en iets met de kap.
Door Pietdepad (1995 reacties) op 05-09-2015 15:29
Quote:
[..]

Maar je kan met Snake toch ook intel verkrijgen? Zeker in de missie die jij noemt. Krijg je uiteindelijk pinpoint waar het ligt al moet je het dan nog wel vinden.

Gepost door: ZWGamemaster op 05-09-2015 14:15

Dat laatse is dus het probleem. Ik weer waar het ligt, wantndat wors aangegeven, maar vinden is het probleem dus.

@ ginni je hebt idd niet veel geluk met je metal gear aankopen !
[Begin]  |124|125|126|127|128|129|130(154)  [Eind]