Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PlayStation Plus: Gratis games van oktober

Geplaatst op 01-10-2014 23:39
Elke maand verschijnen er nieuwe gratis games in de PlayStation Store voor Plus gebruikers. Deze maand is echter speciaal omdat er drie gratis PlayStation 4 games zijn in plaats van twee. Ook zijn er natuurlijk twee gratis games voor PlayStation 3 en twee voor de Vita. De release van DriveClub staat voor de deur, en net zoals beloofd bij de aankondiging van DriveClub is er een gratis Plus editie die minder content bevat dan de volledige editie. Ook Spelunky en Dust: An Elysian Tale behoren tot de PS Plus Instant Collection.

PlayStation 3 gamers kunnen genieten van de fantastische helden game Batman: Arkham Asylum en Dungeons & Dragons: Chronicles of Mystara.

Pix the Cat en Rainbow Moon zijn de gratis games voor de PlayStation Vita. Veel games zijn ook Cross-Buy, o.a Spelunky is ook te spelen op de PS Vita of PS3. Hieronder staat de volledige lijst met extra informatie.

Vanaf 8 oktober zijn deze games te downloaden. Zijn de Plus games van oktober indrukwekkend? Deel het hieronder in een reactie.

Vanaf 8 oktober beschikbaar via PS Plus:
Batman: Arkham Asylum (PS3)
DRIVECLUB PlayStation Plus Edition (PS4)
Dust: An Elysian Tail (PS4)
Dungeons & Dragons: Chronicles of Mystara (PS3)
Pix the Cat (PS Vita/PS4 Cross Buy)
Rainbow Moon (PS Vita/PS3 Cross Buy)
Spelunky (PS4/PS3/PS Vita Cross Buy)

Nog tot 7 oktober via PS Plus beschikbaar:
Velocity 2X
Sportsfriends
PlayStation Battle Royale
Hoard
TxK
Joe Danger VITA

Geplaatst op 01-10-2014 23:39
Aantal keer bekeken: 13916

Laatste reacties

avatar van Montalvo
Montalvo ( 2818   2) 01-10-2014 23:53
Batman, Dust en Spelunky zijn prima games. De rest moet je ding zijn, na een quick youtubeje zie ik dat het niks voor mij is.
avatar van UltraSven
UltraSven ( 629   1) 02-10-2014 00:39
Jammer dat D&D niet voor vita of PS4 is, zou deze dolgraag spelen maar helaas heb ik geen PS3. Voor de rest een degelijke line-up.
avatar van Stephan
Stephan ( 1122 ) 02-10-2014 08:22
Matige maand ,Driveclub en Spelunky lijken me dan wel weer leuk. De rest is waarschijnlijk niet mijn ding.
avatar van T.Pennings
T.Pennings ( 3992 ) 02-10-2014 08:34
Ik vind helemaal mooi.
avatar van Kelly89
Kelly89 ( 1442 ) 02-10-2014 08:40
Dust lijkt me leuk, spelunky ook, rainbow moon heb ik al en is tof!
De ps3 games lijken me ook wel wat
avatar van JBjeroen
JBjeroen ( 1186 ) 02-10-2014 08:44
Dust heb ik al op Steam maar nooit de moeite genomen om het te proberen. Zal het nu toch op mn ps4 zeker een keer spelen.
Spelunky ken ik eigenlijk niet maar is zeker het proberen waard omdat veel mensen zeggen dat het een vermakelijke game is.
avatar van SebastiaanB
SebastiaanB ( 2646 ) 02-10-2014 09:18
Spelunky is echt een hardcore spel. Ook wel grappig om local co-op te spelen met vrienden.
Al met al een prima maandje denk ik. Heb toch nooit echt hoge verwachtingen en games voor een paar euro de maand die ik anders waarschijnlijk niet zo snel zou kopen is altijd leuk.
avatar van Stubborn
Stubborn ( 1077 ) 02-10-2014 09:24
Matige maand. maar ja Driveclub yeeeyyy!!!
avatar van Mooyini
Mooyini ( 596 ) 02-10-2014 09:40
Spellunky ook voor de psvita....yes!! ideale game om op vakantie te doen, dus die bewaar ik voor july 2015
avatar van Sx79
Sx79 ( 179 ) 02-10-2014 09:41
Ik het vind het wel goedkoop van Sony PS dat Batman Arkham Asylum nu op PS plus is, terwijl Batman Arkham City(naar mijn mening een betere game is) al in PS plus van december(2012) zat in en 2 jaar later gereleased was . Tevens is de metacritic rating van Arkham City ook hoger.

De ps plus content is niet meer wat het geweest is...
avatar van Jaina-Emily
Jaina-Emily ( 2012 ) 02-10-2014 09:48
Omdat je nu bij PS4 verplicht + moet hebben om online te kunnen spelen. PS+ is nu gewoon kut in vergelijking tot vorig jaar. Je krijgt nog steeds meer voor je geld hoor. Maar zelfs een blinde kan zien dat de kwaliteit gezakt is..

En die Batman he.. Op eerste gezicht dacht ik. Oh cool Batman Origins! Ze doen eindelijk weer een poging!
Maar nee.. Gewoon 2 jaar na de sequel komen ze ineens met Asylum..
Not cool SONY. Denk dat ze maar weer eens flink gehackt moeten worden. Paar maanden ofzo. En dan kunnen ze sorry zeggen met echté games. En geen vage D&D..
avatar van Mooyini
Mooyini ( 596 ) 02-10-2014 09:51
Jeffrew, hoe negatief kun je zijn? niks mis met Asylum, is wel het beste deel van de 3!
als je het niet bevalt dan stop je maar met de ps plus
avatar van Bonecrusher
Bonecrusher ( 3268   5) 02-10-2014 10:00
Wederom een supermaand, zeker voor een PS3/PS4 en Vita bezitter zoals ik

Sowieso Driveclub, dat maakt de hele maand al geweldig voor mij, de rest is gewoon goed voor uren spelplezier.

Asylum is ook 10x beter dan City, wat een slappe overrated game was City

Dust is echt een vette PS4 game

Wordt echt doodmoe en doodmoe over dat gejank over psplus, je krijgt voor een paar euro wederom een scheepslading aan games voor 3 systemen en een online gamingservice voor de PS4...
avatar van Malistix
Malistix ( 1421   3) 02-10-2014 10:07
Dit is wel een bijzonder mooie lijst hoor. Leuke maand voor mensen zonder PSPlus om toch de stap te maken! Lekker gamen voor free met deze spellen
avatar van Pug205GTi
Pug205GTi ( 4864 ) 02-10-2014 10:31
Ik ga ook weer PS Plus aanschaffen, sowieso omdat ik het nu nodig heb om Plants vs. Zombies te kunnen spelen
avatar van Barry55
Barry55 ( 339 ) 02-10-2014 11:47
Voor mij weinig interessants deze maand.
avatar van ZWGamemaster
ZWGamemaster ( 2808   4) 02-10-2014 12:10
Prima update deze maand.
begrijp idd het geklaag ook niet, je betaald maar 2,92 per maand.
avatar van Selvmortsydd
Selvmortsydd ( 3795 ) 02-10-2014 12:28
En ja hoor Jeffrew etaleert zich als het staatsmongooltje van de dag. Proficiat kerel.
avatar van Heart1982
Heart1982 ( 646   4) 02-10-2014 12:30
Dust, driveclub en D&D lijken me wel leuk ja, eens proberen.
avatar van Watever
Watever ( 488   1) 02-10-2014 17:49
Zitten paar aardige titels tussen hoor, pff weer een drukke maand qua games, en heb al zon backlog
avatar van Spellevent
Spellevent ( 477 ) 02-10-2014 19:06
Niks te klagen hier, ga een hoop lol hebben met het uitproberen. Er is vast wel eentje die bevalt. Bedankt Sony!
avatar van Arcadia
Arcadia ( 1056 ) 02-10-2014 19:35
Spelunky is geweldig. Maar ik had hem al gekocht maanden geleden .
avatar van CrippledKiller
CrippledKiller ( 6571 ) 03-10-2014 09:36
Voor ieder wat wils, prima maandje dus!
avatar van Jaina-Emily
Jaina-Emily ( 2012 ) 03-10-2014 12:01
Quote:
En ja hoor Jeffrew etaleert zich als het staatsmongooltje van de dag. Proficiat kerel.

Whatever dude. Ik geef mijn mening. Er zijn gewoon steeds minder AAA titels. En nu komen ze met Batman 1.. Terwijl deel 2, 2 jaar geleden al gratis was. Doe dan gewoon Batman Origins op PS+.. .

@Selvmortsydd, staatsmongooltje? Hoezo rude..
@Mooyini, dat bepaal ik zelf wel.
avatar van XMiMAX
XMiMAX ( 265 ) 03-10-2014 12:03
Zo te zien zijn de Indie games op de ps4 deze maand een stuk beter dan afgelopen maanden. Driveclub ga ik wel even een kans geven, al kijk ik in het racegenre meer uit naar Project Cars en The Crew!

Volgende maand The Binding of Isaac: Rebirth!!! Zoveel zin om dat op mijn ps4 te spelen!
avatar van Mr. Cheapo!
Mr. Cheapo! ( 7446 ) 04-10-2014 06:54
Gratis? Zei er iemand gratis games.... mooi toch!
avatar van Bonecrusher
Bonecrusher ( 3268   5) 04-10-2014 08:24
Quote:
[..]


Whatever dude. Ik geef mijn mening. Er zijn gewoon steeds minder AAA titels. En nu komen ze met Batman 1.. Terwijl deel 2, 2 jaar geleden al gratis was. Doe dan gewoon Batman Origins op PS+.. .

@Selvmortsydd, staatsmongooltje? Hoezo rude..
@Mooyini, dat bepaal ik zelf wel.

Een mening?! Beetje claimen dat ze maar eens flink gehacked moeten worden is geen mening maar een dreigement, dat is ook de reden waarom mensen je keihard en terecht uitlachen...

Zielige mensen zijn er al genoeg, probeer er gewoon eens boven uit te stijgen, als de line-up je niet bevalt is dat prima, maar kraam daarna gewoon geen onzin uit, dat is echt niet stoer, misschien op straat met je matties wel, maar het geschreven woord zonder een persoon erbij is altijd stukken minder...

Wellicht bedoel je het niet slecht, en om je meteen een staatsmongooltje te noemen gaat mij ook wat te ver, maar je kan ook reageren op wat het is, niet op wat jij gehoopt had dat het zou zijn en dan als je je zin niet krijgt enorm in de overdrive te gaan.

Dat trekken de meeste mensen niet, daar kan je rekening mee houden, terwijl je nog steeds alles zelf bepaalt
avatar van Montalvo
Montalvo ( 2818   2) 04-10-2014 12:39
Sinds de release van de PS4 de volgende grote PS3 retail games bij Plus:

GRID 2
DmC: Devil May Cry
Borderlands 2
Metro Last Light
Bioshock Infinite
Tomb Raider 2013
Pro Evolution Soccer 2014
Sly Cooper: Thieves in Time
Payday 2
Puppeteer
NBA 2k14
Dead Space 3
Crysis 3
PlayStation All Stars Battle Royal
Batman Arkham Asylum

Voor 11 maanden een prima line up lijkt me zo. Natuurlijk waren er eerder meer games voor de PS3, maarja, Plus wordt nu eenmaal verspreid over 3 consoles. Vind je dat je te weinig games tof, dan zeg je toch je abonnement op in plaats van zeuren om een hack? Niemand verplicht je lid te zijn..

Wie lid is van Fox Sports gaat toch ook niet zaniken wanneer hij nooit meer kijkt omdat volgens die persoon voetbal niet meer boeiend is.. Nee, die zegt gewoon zijn abonnement op.
avatar van Xiomata
Xiomata ( 523 ) 04-10-2014 13:21
Ik koop niets meer voor de PS3, Batman: Arkham Asylum allang in mn collectie
Gelukkig nog wat vermaak met de rest op de PS3
avatar van Miesie
Miesie ( 2352   2) 04-10-2014 14:37
Dust lijkt me ook wel leuk. Alleen weer zo'n metroidvania ding en daar stop ik vaak redelijk snel mee. En uiteraard driveclub even proberen
avatar van Bonecrusher
Bonecrusher ( 3268   5) 04-10-2014 17:12
Metroidvania rules!
avatar van Mr. Cheapo!
Mr. Cheapo! ( 7446 ) 05-10-2014 06:24
Batman: Arkham Asylum zeer goede game en inmiddels toch al gratis....Wow!
avatar van Tailsknux
Tailsknux ( 1851 ) 05-10-2014 09:42
Quote:
Sinds de release van de PS4 de volgende grote PS3 retail games bij Plus:

GRID 2
DmC: Devil May Cry
Borderlands 2
Metro Last Light
Bioshock Infinite
Tomb Raider 2013
Pro Evolution Soccer 2014
Sly Cooper: Thieves in Time
Payday 2
Puppeteer
NBA 2k14
Dead Space 3
Crysis 3
PlayStation All Stars Battle Royal
Batman Arkham Asylum

Voor 11 maanden een prima line up lijkt me zo. Natuurlijk waren er eerder meer games voor de PS3, maarja, Plus wordt nu eenmaal verspreid over 3 consoles. Vind je dat je te weinig games tof, dan zeg je toch je abonnement op in plaats van zeuren om een hack? Niemand verplicht je lid te zijn..

Wie lid is van Fox Sports gaat toch ook niet zaniken wanneer hij nooit meer kijkt omdat volgens die persoon voetbal niet meer boeiend is.. Nee, die zegt gewoon zijn abonnement op.

Als je PS Plus hebt voor een jaar kan je niet van de ene op de andere maand afzeggen, de vergelijking met FOX Sports raakt dus kant noch wal. Bovendien heeft Sony in het verleden zelf ook de verwachtingen hoger gelegd, door betere games toen aan te bieden en door de minimum metacritic score (die heel stilletjes later weg gehaald is). Dus ja, mensen hebben best het recht om te klagen.
avatar van Bonecrusher
Bonecrusher ( 3268   5) 05-10-2014 15:26
Quote:
[..]


Als je PS Plus hebt voor een jaar kan je niet van de ene op de andere maand afzeggen, de vergelijking met FOX Sports raakt dus kant noch wal. Bovendien heeft Sony in het verleden zelf ook de verwachtingen hoger gelegd, door betere games toen aan te bieden en door de minimum metacritic score (die heel stilletjes later weg gehaald is). Dus ja, mensen hebben best het recht om te klagen.

Nee, je hebt juist helemaal geen recht van klagen. De PS3 en PSvita hebben nog steeds iedere maand killer AAA games, zoals in het verleden ook was. De PS4 komt nu langzaam op gang, zoals dat bij de PS3 5 jaar geleden ook was, toen kreeg je alleen maar Prince of Persia of Joe Danger. En dat van metacritic score handhaven ze nog steeds, er komen geen slechte spellen bij psplus, of jij ze zelf leuk vind is wat anders, maar om een ondoordachte persoonlijke verwachting te koppelen aan de kwaliteit van psplus is niet echt slim te noemen...

Nog dommer is het omdat er een jaar geleden veel 1 of 2 jaar oude PS3 werden weggeven je er maar van uit gaat dat dit bij de PS4 ook gebeurt, terwijl het systeem helemaal nog geen 1 of 2 jaar oude games heeft..

Mensen moeten eens wat meer nadenken en wat minder klagen...
avatar van Tailsknux
Tailsknux ( 1851 ) 05-10-2014 16:47
Quote:
[..]


Nee, je hebt juist helemaal geen recht van klagen. De PS3 en PSvita hebben nog steeds iedere maand killer AAA games, zoals in het verleden ook was. De PS4 komt nu langzaam op gang, zoals dat bij de PS3 5 jaar geleden ook was, toen kreeg je alleen maar Prince of Persia of Joe Danger. En dat van metacritic score handhaven ze nog steeds, er komen geen slechte spellen bij psplus, of jij ze zelf leuk vind is wat anders, maar om een ondoordachte persoonlijke verwachting te koppelen aan de kwaliteit van psplus is niet echt slim te noemen...

Nog dommer is het omdat er een jaar geleden veel 1 of 2 jaar oude PS3 werden weggeven je er maar van uit gaat dat dit bij de PS4 ook gebeurt, terwijl het systeem helemaal nog geen 1 of 2 jaar oude games heeft..

Mensen moeten eens wat meer nadenken en wat minder klagen...

Ik zal eerst even duidelijk maken dat mijn klacht puur over de PS3/PS Vita line-up gaat van PS Plus, niet de PS4. Volgens mij is het grootste gedeelte van je post gebaseerd op de PS4 PS Plus line-up, maar ik ben het er mee eens dat daar (op het moment) niet veel over te klagen valt.

Wat jij stelt over dat de metacritic score die nog steeds wordt gehandhaafd is onzin, en ik weet ook niet hoe je daarop komt. Vroeger werd er een score van 70+ gehandhaafd, beide Lego Vita games en Metrico vallen hier al niet onder.

Het is inderdaad zo dat er nog steeds goede games worden aangeboden, maar het aanbod is wel minder geworden. Ook de keuzes zijn wat minder verstandig geweest. Een 5 jaar oude game waarvan de sequel al een keer langs is geweest. Twee sport games achter elkaar. Twee lego vita games achter elkaar (die beide stukken minder zijn dan de console versies).

Puur omdat iemand het niet met jou mening eens is betekent niet dat ze meteen meer na moeten denken. Helemaal niet als je daar nog eens een argument bij gebruikt die niet klopt (metacritic).
avatar van Dynaw
Dynaw ( 8078   6) 05-10-2014 17:12
@Tailsknux Metrico is niet helemaal waar, ten tijde van de toevoeging was de metascore 70 zie hier.

OT: Hotline Miami was vandaag ook even gratis als ''prijsfout'' zijnde, lijkt inmiddels gefixed te zijn? Kan het nu niet controleren.
avatar van Tailsknux
Tailsknux ( 1851 ) 05-10-2014 17:21
Quote:
@Tailsknux Metrico is niet helemaal waar, ten tijde van de toevoeging was de metascore 70 zie hier.

OT: Hotline Miami was vandaag ook even gratis als ''prijsfout'' zijnde, lijkt inmiddels gefixed te zijn? Kan het nu niet controleren.

Ah, fair enough voor Metrico dan. Alhoewel ik zo een vermoeden heb dat er nog wel een keer een game komt die nog geen score heeft op het moment dat die in PS Plus komt, en achteraf lager dan 70 blijkt te zijn.
avatar van Bonecrusher
Bonecrusher ( 3268   5) 05-10-2014 18:56
Quote:
[..]


Ik zal eerst even duidelijk maken dat mijn klacht puur over de PS3/PS Vita line-up gaat van PS Plus, niet de PS4. Volgens mij is het grootste gedeelte van je post gebaseerd op de PS4 PS Plus line-up, maar ik ben het er mee eens dat daar (op het moment) niet veel over te klagen valt.

Wat jij stelt over dat de metacritic score die nog steeds wordt gehandhaafd is onzin, en ik weet ook niet hoe je daarop komt. Vroeger werd er een score van 70+ gehandhaafd, beide Lego Vita games en Metrico vallen hier al niet onder.

Het is inderdaad zo dat er nog steeds goede games worden aangeboden, maar het aanbod is wel minder geworden. Ook de keuzes zijn wat minder verstandig geweest. Een 5 jaar oude game waarvan de sequel al een keer langs is geweest. Twee sport games achter elkaar. Twee lego vita games achter elkaar (die beide stukken minder zijn dan de console versies).

Puur omdat iemand het niet met jou mening eens is betekent niet dat ze meteen meer na moeten denken. Helemaal niet als je daar nog eens een argument bij gebruikt die niet klopt (metacritic).

Mijn argument klopt wel, dat er soms een game bijzit die een paar procentjes lager of hoger zit kan gebeuren, de metacritic scores veranderen ook dagelijks maar Sony handhaaft in principe dit systeem nog steeds, bel anders even de helpdesk, kan je daar gaan zeiken en klagen... En ik heb, zoals je kan lezen, het ook over de PS3 en Vita, die line-up is gewoon sterk, kijk naar de post van Ramon NL zijn gewoon allemaal supergames.

En nogmaals, het is geen mening, ik reageer op het feit dat jij vind dat mensen het recht hebben om te klagen, en dat hebben ze niet, mensen moeten niet zo zeiken, je bent ook niet het centrum van universum en PSplus wordt niet speciaal voor jou gemaakt. Het is een wereldwijde dienst met een paar euro inleg in de maand voor een setje games voor miljoenen gamers. bevalt het je niet dan doe je toch gewoon niet mee, simpel zat, maar dat gezeur en gejank, man man, doe wat beters met je tijd...

Ik ben iedere eerste woensdag van de maand dolblij met bakken games en er altijd weken zoet mee. En die games die ik minder vind delete ik weer of speel ik niet simpel zat.

Verder heb ik veel games ontdekt die ik anders nooit gespeeld zou hebben.

Klagen zeuren en zeiken, bah wat een nare eigenschap, wie leert dat de mensen, zie het steeds meer om me heen, en vooral op internet, iedereen zeurt en zeikt, bleeeuh, wordt er misselijk van...

Van mijn part mogen ze 200,- euro per jaar voor PsPlus gaan vragen dan deed ik nog mee, zo vet is de lineup iedere maand, iedere euro inleg haal je minimaal 50 keer eruit...

Games die ik al heb en dan via Psplus krijg geef ik altijd weg aan vrienden ofzo, zijn ze ook blij
avatar van Tailsknux
Tailsknux ( 1851 ) 05-10-2014 19:27
Quote:
[..]


Mijn argument klopt wel, dat er soms een game bijzit die een paar procentjes lager of hoger zit kan gebeuren, de metacritic scores veranderen ook dagelijks maar Sony handhaaft in principe dit systeem nog steeds, bel anders even de helpdesk, kan je daar gaan zeiken en klagen... En ik heb, zoals je kan lezen, het ook over de PS3 en Vita, die line-up is gewoon sterk, kijk naar de post van Ramon NL zijn gewoon allemaal supergames.

En nogmaals, het is geen mening, ik reageer op het feit dat jij vind dat mensen het recht hebben om te klagen, en dat hebben ze niet, mensen moeten niet zo zeiken, je bent ook niet het centrum van universum en PSplus wordt niet speciaal voor jou gemaakt. Het is een wereldwijde dienst met een paar euro inleg in de maand voor een setje games voor miljoenen gamers. bevalt het je niet dan doe je toch gewoon niet mee, simpel zat, maar dat gezeur en gejank, man man, doe wat beters met je tijd...

Ik ben iedere eerste woensdag van de maand dolblij met bakken games en er altijd weken zoet mee. En die games die ik minder vind delete ik weer of speel ik niet simpel zat.

Verder heb ik veel games ontdekt die ik anders nooit gespeeld zou hebben.

Klagen zeuren en zeiken, bah wat een nare eigenschap, wie leert dat de mensen, zie het steeds meer om me heen, en vooral op internet, iedereen zeurt en zeikt, bleeeuh, wordt er misselijk van...

Van mijn part mogen ze 200,- euro per jaar voor PsPlus gaan vragen dan deed ik nog mee, zo vet is de lineup iedere maand, iedere euro inleg haal je minimaal 50 keer eruit...

Games die ik al heb en dan via Psplus krijg geef ik altijd weg aan vrienden ofzo, zijn ze ook blij

Man, oh man, kom eens van die wolk van je af. "IK vind iets goed, dus anderen mogen niet klagen." Dat PS Plus niet voor een specifiek iemand wordt gemaakt betekent niet dat iedereen er maar meteen tevreden mee moet zijn. De meeste producten/diensten op aarde worden niet voor 1 iemand specifiek gemaakt, dus dan zou daar ook niet geklaagd over worden. Waarom bel jij anders niet even de helpdesk, kan je doorgeven hoe geweldig ze het doen?

Ik weet niet wat jij aan de Metacritic richtlijn niet begrijpt, maar die hield in dat alleen games met een score van 70+ in de IGC komen. Als daar dan ook maar 1 game bij zou zitten die daar onder zit, dan wordt er dus niet aan die richtlijn gehouden. Dat jij dit FEIT toch wilt weerleggen als onzin doet mij twijfelen aan of er met jou wel een discussie te voeren valt.

Ik zou graag niet meer mee doen met PS Plus inderdaad, feit is echter dat ik tot ongeveer Februari vast zit. Ik heb namelijk een abbonement gekocht voor een jaar in een tijd dat de Metacritic richtlijn werd gehanteerd, helaas besloot Sony halverwege deze tijd de richtlijn niet meer te hanteren.

Ja, het is zeker niet 100% crap, en ja, er zitten ook zeker (goede) titels tussen die ik anders niet gespeeld zou hebben. Dat betekent echter niet automatisch dat het recht van klagen weg valt of dat de kwaliteit constant is. Als ik ergens voor betaal en daar niet tevreden mee ben daar mag ik daar over klagen, ongeacht hoe geweldig jij of iemand anders het wel niet vind.
avatar van Bonecrusher
Bonecrusher ( 3268   5) 05-10-2014 19:52
Quote:
[..]


Man, oh man, kom eens van die wolk van je af. "IK vind iets goed, dus anderen mogen niet klagen." Dat PS Plus niet voor een specifiek iemand wordt gemaakt betekent niet dat iedereen er maar meteen tevreden mee moet zijn. De meeste producten/diensten op aarde worden niet voor 1 iemand specifiek gemaakt, dus dan zou daar ook niet geklaagd over worden. Waarom bel jij anders niet even de helpdesk, kan je doorgeven hoe geweldig ze het doen?

Ik weet niet wat jij aan de Metacritic richtlijn niet begrijpt, maar die hield in dat alleen games met een score van 70+ in de IGC komen. Als daar dan ook maar 1 game bij zou zitten die daar onder zit, dan wordt er dus niet aan die richtlijn gehouden. Dat jij dit FEIT toch wilt weerleggen als onzin doet mij twijfelen aan of er met jou wel een discussie te voeren valt.

Ik zou graag niet meer mee doen met PS Plus inderdaad, feit is echter dat ik tot ongeveer Februari vast zit. Ik heb namelijk een abbonement gekocht voor een jaar in een tijd dat de Metacritic richtlijn werd gehanteerd, helaas besloot Sony halverwege deze tijd de richtlijn niet meer te hanteren.

Ja, het is zeker niet 100% crap, en ja, er zitten ook zeker (goede) titels tussen die ik anders niet gespeeld zou hebben. Dat betekent echter niet automatisch dat het recht van klagen weg valt of dat de kwaliteit constant is. Als ik ergens voor betaal en daar niet tevreden mee ben daar mag ik daar over klagen, ongeacht hoe geweldig jij of iemand anders het wel niet vind.

Ik begrijp de metacritic richtlijn, maar om als een game 69% procent scoort meteen moord en brand te roepen is wel echt enorm treurig, vind je niet?! De PSvita heeft gewoon erg weinig games, dus het zal daarbij nog wel vaker gaan gebeuren. Het is, zoals jij zelf ook zegt, een richtlijn, niet iets dat in steen gebeiteld staat, dus let it go man...

En trouwens, screw metacritic, ontwikkel gewoon je eigen mening over een game door hem te spelen, ik heb persoonlijke pareltjes ontdekt die op metacritic worden afgekraakt.

Voor de PS3 en PS4 wordt de richtlijn nog steeds gehanteerd, dus chill out.

Tja, je had ook een 3 maanden abbo kunnen nemen, je hebt er voor gekozen, maar goed, als er maar 2/3 games per jaar bijzitten die je leuk vind heb je het geld al eruit. 2/3 games, ga jij me nu vertellen dat er geen 2 of 3 games bijzitten die je leuk vind en veel gespeeld hebt?!

Trouwens, ik denk wel dat november, december en januari weer knallermaanden gaan worden, is al jaren zo, dus wellicht gaat je tijd nog komen

Ik ben wel blij dat ik niet zo'n zure citroen als jij bent, woensdag lekker Driveclub, yessss

Je mag zeker klagen, is alleen zielig, want in het geval van psplus is het gewoon bullshit omdat je 4 euro p/m betaald en daar enorm veel voor terugkrijgt.

Is bijvoorbeeld ook nog voor het PS4 netwerk, cloud saving, kortingen.
avatar van Tailsknux
Tailsknux ( 1851 ) 05-10-2014 20:14
Quote:
[..]


Ik begrijp de metacritic richtlijn, maar om als een game 69% procent scoort meteen moord en brand te roepen is wel echt enorm treurig, vind je niet?! De PSvita heeft gewoon erg weinig games, dus het zal daarbij nog wel vaker gaan gebeuren. Het is, zoals jij zelf ook zegt, een richtlijn, niet iets dat in steen gebeiteld staat, dus let it go man...

En trouwens, screw metacritic, ontwikkel gewoon je eigen mening over een game door hem te spelen, ik heb persoonlijke pareltjes ontdekt die op metacritic worden afgekraakt.

Voor de PS3 en PS4 wordt de richtlijn nog steeds gehanteerd, dus chill out.

Tja, je had ook een 3 maanden abbo kunnen nemen, je hebt er voor gekozen, maar goed, als er maar 2/3 games per jaar bijzitten die je leuk vind heb je het geld al eruit. 2/3 games, ga jij me nu vertellen dat er geen 2 of 3 games bijzitten die je leuk vind en veel gespeeld hebt?!

Trouwens, ik denk wel dat november, december en januari weer knallermaanden gaan worden, is al jaren zo, dus wellicht gaat je tijd nog komen

Ik ben wel blij dat ik niet zo'n zure citroen als jij bent, woensdag lekker Driveclub, yessss

Je mag zeker klagen, is alleen zielig, want in het geval van psplus is het gewoon bullshit omdat je 4 euro p/m betaald en daar enorm veel voor terugkrijgt.

Is bijvoorbeeld ook nog voor het PS4 netwerk, cloud saving, kortingen.

69 procent of niet, het is onder de beloofde score. Bovendien weet ik dat sowieso harry potter ook wel lager is dan 69 procent. De vita heeft niet vreselijk veel games nee, maar wel genoeg die nog boven de 70 scoren. Littlebigplanet en Rayman Legends bijvoorbeeld. En ik noem het dan wel een richtlijn, dat was het niet. Het was zoals jij het noemt juist wel 'in steen gebeiteld', het stond op de site van de ps store. Ik noemde het alleen richtlijn, omdat ik niet op het juiste woord kwam.

En tuurlijk, metacritic bepaalt niet exact wat je leuk gaat vinden en wat niet, maar je kan het wel als richtlijn gebruiken. De kans js groter dat je een game met een score van bijvoorbeeld 90 leuk vindt dan een met een score van 60.

Als ik wist dat ze deze regel eruit zouden halen had ik misschien ook wel maar 3 maanden gekocht. Het kwam ook wel out of the blue. Daarom weet ik het ook niet zeker of de komende maanden echt zo knaller worden. Ik verwacht en hoop het wel, maar iedereen verwachtte in juni ook een shitload aan games vanwege de e3 en het switchen van de 'evergreen' titels, dit was toen ook niet gebeurd.

Ik klaag ook niet over de prijs, maar wel over het zakken van de kwaliteit I.v.m. vorig jaar. Ik vraag mij af waarom dat is veranderd. Ik zal dan wel gewoon niet zo makkelijk tevreden zijn als jou
avatar van Montalvo
Montalvo ( 2818   2) 05-10-2014 23:13
Quote:
[..]


Als je PS Plus hebt voor een jaar kan je niet van de ene op de andere maand afzeggen, de vergelijking met FOX Sports raakt dus kant noch wal. Bovendien heeft Sony in het verleden zelf ook de verwachtingen hoger gelegd, door betere games toen aan te bieden en door de minimum metacritic score (die heel stilletjes later weg gehaald is). Dus ja, mensen hebben best het recht om te klagen.

Tja, dan verleng je niet... Het is juist exact hetzelfde, dat jij een jaar abonnement aangaat maar vervolgens zeer snel geirriteerd raakt is je eigen domme schuld, waarom neem je dan uberhaupt een jaarabonnement?

Het argument "toen ik mijn jaar abo nam was het nog wel goed" gaat niet op. Je hebt immers nog steeds toegang tot deze games, en je gaat me niet wijs maken dat je alle games hebt gespeeld, laat staan uitgespeeld. Je Plus abo wordt niet ineens waardeloos wanneer alle nieuwe games je tegen staan, want je hebt dus die gigantische library opgebouwd.

Ik vind het gezeur wanneer er weer eens geklaagd wordt over de content, niemand verplicht je een abo te nemen, en niemand verplicht je een jaar Plus aan te schaffen, daar was je zelf met je volle verstand bij.
avatar van ZWGamemaster
ZWGamemaster ( 2808   4) 06-10-2014 01:08
Allemachtig je betaald 2,92 per maand en krijgt er games bij die je kan spelen op je PSVita, PS3 en PS4 en als je kijkt wat je allemaal krijgt in een jaar plus de discounts hoor je mij echt niet klagen voor die paar euro in de maand.
avatar van Tailsknux
Tailsknux ( 1851 ) 06-10-2014 07:46
Quote:
[..]


Tja, dan verleng je niet... Het is juist exact hetzelfde, dat jij een jaar abonnement aangaat maar vervolgens zeer snel geirriteerd raakt is je eigen domme schuld, waarom neem je dan uberhaupt een jaarabonnement?

Het argument "toen ik mijn jaar abo nam was het nog wel goed" gaat niet op. Je hebt immers nog steeds toegang tot deze games, en je gaat me niet wijs maken dat je alle games hebt gespeeld, laat staan uitgespeeld. Je Plus abo wordt niet ineens waardeloos wanneer alle nieuwe games je tegen staan, want je hebt dus die gigantische library opgebouwd.

Ik vind het gezeur wanneer er weer eens geklaagd wordt over de content, niemand verplicht je een abo te nemen, en niemand verplicht je een jaar Plus aan te schaffen, daar was je zelf met je volle verstand bij.

Het argument gaat zeker wel op. Al zou ik een backlog van een miljoen games hebben, dan nog is er iets beloofd waar niet aan wordt voldaan. Dan kan je wel zeggen "ja, maar", dat verandert er alleen niets aan.

En mijn ongespeelde backlog valt best wel mee (in ieder geval, van PS Plus). Ik heb het niet al jaren namelijk.

Het argument "niemand verplicht je een abbo te nemen" is ook zo dom, op het moment van afsluiten is er eigenlijk een afspraak gemaakt waar Sony vanaf haar zijde zich niet aan heeft gehouden. Het argument zou ook betekenen dat niemand meer zou mogen klagen over games. Tenslotte verplicht niemand je die games te kopen, toch?
avatar van The Goon
The Goon ( 551   2) 06-10-2014 08:45
Ik snap het geklaag over het geklaag niet helemaal. Ik ben zelf pas sinds april aangehaakt en heb dus een hele lijst voorbij zien komen van games die ik dolgraag zou hebben.

Neemt niet weg dat ik te laat was. Nu inmiddels voor de zoveelste maand op rij een game die eerst dik in de sale gaat en vervolgens alsnog onder PS+ valt. Dat is frustrerend en inderdaad ben ik dan die mierenneuker die baalt. Gewoon omdat het kan. Ik vind dat je dat gewoon moet kunnen zeggen. Ook vind ik de meeste indies niet echt geweldig. Ik trek die trend van 'laten we het maar extra kut maken qua visuals dan kunnen we het retro noemen' niet. Ik begrijp dat sommige mensen op de loonlijst van Sony staan en dankzij het webcareteam moeten roepen dat het één groot feest is.

Jazeker, je krijgt veel, maar kritiekloos alles ondergaan? Nah, daar ben je nu eenmaal gamenerd voor. Die moeten zeuren over een promille (al vind ik dat ook gemier binnen de marge). Dat houdt het leuk. Of zijn de mensen die nu foei roepen cognitieve dissonantie slachtoffers en proberen ze zo alsnog hun teleurstelling hier goed te praten?
avatar van Dorsos
Dorsos ( 167 ) 06-10-2014 15:57
Quote:
Ik snap het geklaag over het geklaag niet helemaal. Ik ben zelf pas sinds april aangehaakt en heb dus een hele lijst voorbij zien komen van games die ik dolgraag zou hebben.

Neemt niet weg dat ik te laat was. Nu inmiddels voor de zoveelste maand op rij een game die eerst dik in de sale gaat en vervolgens alsnog onder PS+ valt. Dat is frustrerend en inderdaad ben ik dan die mierenneuker die baalt. Gewoon omdat het kan. Ik vind dat je dat gewoon moet kunnen zeggen. Ook vind ik de meeste indies niet echt geweldig. Ik trek die trend van 'laten we het maar extra kut maken qua visuals dan kunnen we het retro noemen' niet. Ik begrijp dat sommige mensen op de loonlijst van Sony staan en dankzij het webcareteam moeten roepen dat het één groot feest is.

Jazeker, je krijgt veel, maar kritiekloos alles ondergaan? Nah, daar ben je nu eenmaal gamenerd voor. Die moeten zeuren over een promille (al vind ik dat ook gemier binnen de marge). Dat houdt het leuk. Of zijn de mensen die nu foei roepen cognitieve dissonantie slachtoffers en proberen ze zo alsnog hun teleurstelling hier goed te praten?

Hear hear. Klagen moet kunnen, zolang er maar argumenten aangedragen worden en die lees ik ook voldoende (van beide kanten). In mijn beleving kunnen argumenten ook prima persoonlijk zijn en hoeft dit niet altijd (kan ook niet altijd) met cijfers en wetenschap onderbouwt te worden.

Verder vind ik ook dat er met wat meer respect gediscussieerd mag worden. Mensen meerdere malen voor dom uitmaken draagt niet echt bij aan de discussie.

On topic: Ik vind ook dat PS+ betere tijden heeft gezien. Ik vind het nog steeds waar voor mijn geld (games zijn nog goed genoeg) maar de games die ik enkele maanden geleden binnenhaalde waren naar mijn mening van wat hogere kwaliteit en waarde. Voorlopig blijf ik het er nog voor betalen, want het is inderdaad maar een paar euro per maand en nog goed genoeg. Blijft echter wel zo dat ook ik vind dat de verwachtingen die Sony geschept heeft nu niet helemaal ingewilligd worden. De toekomst zal uitwijzen of ik lid blijf. Mocht ik uitgekeken zijn op mijn PS3 en PSVita en ik alleen PS+ heb voor de PS4 kan het zo maar zijn dat ik geen PS+ meer neem. Dit omdat ik ook niet zoveel online game (nu toevallig wel met Destiny).
avatar van Mantra
Mantra ( 231 ) 06-10-2014 16:14
Al zou je PS-Plus alleen al nemen voor kortingen die je kan krijgen op games kan het volgens mij al bijna uit. Er wordt tenslotte regelmatig 10% korting gegeven.
avatar van NJoyiT
NJoyiT ( 18 ) 08-10-2014 12:53
Driveclub is uitgesteld voor PS+.
avatar van Cuculain
Cuculain ( 59 ) 08-10-2014 14:17
zie ook geen Dust: An Elysian Tail
avatar van TrafalgarLaw
TrafalgarLaw ( 1201 ) 08-10-2014 14:21
Pix the Cat staat er al op!!! (PS4/Vita/SEN webstore)
avatar van Mr.booze
Mr.booze ( 309 ) 08-10-2014 14:23
Quote:
zie ook geen Dust: An Elysian Tail
Dust ps4

De ps3 games staan er ook al op (alle vier).

Dat uitstellen van Driveclub is wel echt een superfail btw zeg. Hadden ze dat vantevoren niet kunnen bedenken
avatar van JBjeroen
JBjeroen ( 1186 ) 08-10-2014 14:26
Quote:
zie ook geen Dust: An Elysian Tail

Store update is ook nog niet geweest..
avatar van Yojimbro
Yojimbro ( 16491 ) 08-10-2014 14:26
Quote:
Driveclub is uitgesteld voor PS+.



avatar van ZWGamemaster
ZWGamemaster ( 2808   4) 08-10-2014 15:29
update komt nu binnen voor PS+, zie bij elke verversing in mijn browser er meer bijkomen.