James Bond 007: Agent Under Fire (NGC)
70 100 1

Review James Bond 007: Agent Under Fire (NGC)

Zoals je vast wel weet worden de Bondgames niet erg gewaardeerd sinds Electronic Arts het van Rareware heeft overgenomen. Dus bedacht EA eens heel wat anders: Laten we geen bestaand verhaal volgen, maar een heel nieuw verhaal schrijven. En dan kom je uit op Agent Under Fire.

GoldenEye wordt volgens velen nog steeds de beste Bondgame genoemd wat ook niet zo raar als je Tomorrow Never Dies, The World is Not Enough en 007 Racing ziet. Die spellen zuigen inderdaad nogal zwaar en volgens EA kwam dat omdat de spellen(op 007 Racing na) het verhaal van de film volgden. Voor Agent Under Fire hebben ze dan ook zelf een verhaal geschreven.

Dat Q origineel was wisten we maar dat hij grote, doorzichtige rupsen kon maken die uit een busje groeien, wist ik niet

Verhaal

Als James Bond er op uit wordt gestuurd om documenten te zoeken over de bezigheden van Nigel Bloch(die de CIA agente Zoe Nightshade ontvoerd heeft), komt Bond erachter dat Nigel contact heeft met Griffin. Als Bond naar de villa van Griffin gaat en daar de code van Griffin's PC vindt, leest hij een e-mailtje over de Malprave Industries in Zwitserland. Bond gaat naar Zwitserland en komt via via erachter dat Nigel Bloch en Adrian Malprave zich bezighouden met een Kloonfabriek. Het verhaal brengt je op diverse locaties zoals Hong Kong en Zwitserland en Agent Under Fire heeft zoals elke Bondfilm Bondgirls, Badguy's, Goeie Soundtrack, Voertuigen, mooie locaties, diverse technische apparaten van Q en echte Bondacties! Wat het spel niet heeft is een Title Song en Gunbarrel Intro.

Niet goed

Hoewel er zoveel elementen van een Bondfilm in zitten, is het toch niet echt wat ik er van verwacht had. De kogels zie je als lange dikke strepen vliegen en de missies zijn niet zo mooi en best wel kort. De Multiplayer is ook niet goed omdat de levels te klein zijn. Wel goed aan de Multiplayer is dat er in sommige levels obstakels zitten zoals een gevangenis die je met een 'geheime knop' open en dicht kan doen. Leuk bedacht, maar niet tof uitgewerkt.

Technische apparaten en voertuigen.

Qua apparaten heb je niet zoveel. Je hebt een telefoon met diverse gadgets zoals een laser en een grijphaak. Dat is het eigenlijk wel. Maar in de Bondwagens zitten wel een hoop gadgets zoals raketten, machinegeweren, doelzoekende raketten, boost en rookgordijn. En dat is hartstikke leuk want wie wilt er nou niet even in de BMW Z8 of de Aston Martin DB5 rijden! Naast deze 2 auto's is de Lotus Esprit ook nog te unlocken en kan je in andere voertuigen, maar die zijn natuurlijk niet van Q. Zo is er een autoachtervolging waarin Zoe rijdt en jij schiet.

De mannen in witte pakken zijn in de Bijlmer niet meer weg te denken

Vrijheid?

EA had het erover dat je vrijheid zou krijgen in Agent Under Fire. Zouden ze daarmee bedoelen dat je bij 1 missie het einde kan bepalen? Wauw! Vet veel vrijheid man! Je kan wel in 1 missie het einde bepalen! Ole! Maar even zonder dollen, er is geen vrijheid. Je kan soms wel kiezen of je een gastje vermoord op de 'Bond manier' of dat je hem gewoon overhoop knal. Maar het is de bedoeling dat je hem op de Bond manier vermoord want dan krijg je extra punten zodat je misschien wel de Gouden Medaille haalt! Nadat je de Gouden Medaille hebt, kan je nog gaan voor de Platinum Medaille waarmee je een paar gastjes voor de Multiplayer kunt unlocken. De Platinum Medaille is 'nog moeilijker' want je moet nu naast de Bondmoves ook zoveel 007 Icon's zien te vinden. En dat maakt de Replaywaarde natuurlijk enorm hoog. Aheum...

Kopen?

Jullie zitten nu wel allemaal mijn gelul te lezen, maar je wilt natuurlijk weten of je deze game moet aanschaffen ja of nee. Nou, als je een fan bent van de films moet je in ieder geval niet te hoog verwachten(wat ik dus wel deed). In ieder geval heeft het mij niet echt kunnen Shaken of Stirren. Maar als je mij vraagt welk schietspel je het beste kan kopen raad ik je deze in ieder geval niet aan. Misschien leuk om te huren maar daar blijft het dan ook wel bij.

Oordeel James Bond 007: Agent Under Fire (NGC)

• Graphics 65
  • Originality 65