Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Return to Monkey Island [Algemeen Topic]

[Begin]  |3|4|5|6|7|8|9(9)  [Eind]
Pulkovic
Door Pulkovic (1235 reacties) op 21-09-2022 07:51
Quote:
Ik ben benieuwd! Hopelijk is ie niet aan de korte kant, want zag dat er een speedrun achievement is dat je 'm onder de 2 uur kan uitspelen.
Gepost door: Ghettoblaster81 op 21-09-2022 07:35

Dat kan alleen als je precies weet wat je moet doen en alle dialoog skipt
Door Userverwijderd96 (1903 reacties) op 21-09-2022 07:52
meh
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9362 reacties) op 21-09-2022 08:33
Heb hem gezien in de Estore. Vond de artstyle niet zo.
Monokuma
Door Monokuma (1887 reacties) op 21-09-2022 08:34
Quote:
Heb hem gezien in de Estore. Vond de artstyle niet zo.
Gepost door: Bigds9fan op 21-09-2022 08:33
*Sssst, dat mag je niet zeggen!*
Kuma!
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9362 reacties) op 21-09-2022 08:39
Quote:
[..]
*Sssst, dat mag je niet zeggen!*
Gepost door: Monokuma op 21-09-2022 08:34

Tja kan het niet helpen, dat heb ik met comics en tekenfilms ook. Als de art style me niet ligt is het moeilijk doorkomen of ik zap weg.

Maar is er geen retro mode? Veel van dat soort games hebben die.
Yi-Long
Door Yi-Long (5387 reacties) op 21-09-2022 08:46
Ik vond de art-style van de eerste 2 games prima. Alles wat daarna kwam, inclusief de remakes, vond ik stukken minder.

Nieuwe game ziet er grafisch okay uit, alleen Guybrush zelf ben ik niet zo’n fan van, met dat hoogblonde haar en sikje. Zeker geen deal-breaker voor mij btw, want de game schijnt verder prima te zijn.
Enlighted17
Door Enlighted17 (2613 reacties) op 21-09-2022 09:25
Quote:
[..]

Tja kan het niet helpen, dat heb ik met comics en tekenfilms ook. Als de art style me niet ligt is het moeilijk doorkomen of ik zap weg.

Maar is er geen retro mode? Veel van dat soort games hebben die.
Gepost door: Bigds9fan op 21-09-2022 08:39

Geen probleem toch, volgens mij was het punt nogal dat er mensen waren die het niks vonden maar het nodig vonden om haat reacties te gaan spuien.

Er is geen retro mode, ik speel de games vanaf deel 1 al maar moet zeggen dat deze stijl me toch heel goed pakt. Op Switch OLED is het echt genieten voor mij, maar ik kan me zeker voorstellen wat je zegt: als de stijl je niet ligt kan dit in de weg zitten.

Tot nu toe (ik ben pas in chapter 2) geniet ik enorm van de game en ben ik ook wel blij dat ik het nog niet heb uitgespeeld. Ik gebruik geen hints uit en soms valt het kwartje van een puzzel wat laat (zal de leeftijd zijn ), maar ik geniet zelf liever rustig van deze game dus dat is niet erg.
Door Quetzalcoatl (5008 reacties) op 21-09-2022 09:30
Ik wil niet weer de negative Nancy uithangen, maar als je games, comics en series skipt omdat de artstyle je niet aanspreekt mis je wel een hoop mooie verhalen in je leven. Alleen maar omdat je de plaatjes niet mooi vindt. Aan de andere kant skip ik games en series omdat ik alleen het verhaal helemaal ruk vind.

Ik zit volop te genieten in ieder geval. De hele setup vind ik zo slim, en |||Spoiler||| het stukje dat je net de gevangenis in loopt is hilarisch. |||Spoiler|||
Door Jelster (96 reacties) op 21-09-2022 10:17
Ik behoor ook tot de sjagrijnige types die van tevoren hebben lopen mekkeren over de artstyle. Ksn mijzelf nu wel voor de kop slaan. Het is werkelijk prachtig en compleet kloppend bij de sfeer van het spel. Uiterlijk is zeker dus niet alles.
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9362 reacties) op 21-09-2022 10:37
Quote:
Ik wil niet weer de negative Nancy uithangen, maar als je games, comics en series skipt omdat de artstyle je niet aanspreekt mis je wel een hoop mooie verhalen in je leven. Alleen maar omdat je de plaatjes niet mooi vindt. Aan de andere kant skip ik games en series omdat ik alleen het verhaal helemaal ruk vind.

Ik zit volop te genieten in ieder geval. De hele setup vind ik zo slim, en |||Spoiler||| het stukje dat je net de gevangenis in loopt is hilarisch. |||Spoiler|||
Gepost door: Quetzalcoatl op 21-09-2022 09:30

Tja als het verhaal echt goed is dan lees ik het uiteraard wel maar blijf houden dat ze dan toch een betere artiest hadden kunnen uitzoeken.

En het is puur gebaseerd op een paar screen shots. Misschien is het tijdens de game minder of helemaal niet storend.
GJ
Door GJ (6131 reacties) op 21-09-2022 10:48
Rol: Forum Moderator
Quote:
Ik ben benieuwd! Hopelijk is ie niet aan de korte kant, want zag dat er een speedrun achievement is dat je 'm onder de 2 uur kan uitspelen.
Gepost door: Ghettoblaster81 op 21-09-2022 07:35

Ik deed er ongeveer 11 uur over, inclusief het tussendoor maken van aantekeningen voor m'n review. Dus ~10 uur is een goede richtlijn. Dit was op Hard mode, trouwens. Dus als je op Casual speelt neem ik aan dat de puzzels wat minder taai zijn en je er dus wat sneller doorheen gaat. Casual mode en Writer's Cut moet ik nog even checken voor m'n artikel
Geef kip
Enlighted17
Door Enlighted17 (2613 reacties) op 21-09-2022 11:03
Quote:
[..]

Ik deed er ongeveer 11 uur over, inclusief het tussendoor maken van aantekeningen voor m'n review. Dus ~10 uur is een goede richtlijn. Dit was op Hard mode, trouwens. Dus als je op Casual speelt neem ik aan dat de puzzels wat minder taai zijn en je er dus wat sneller doorheen gaat. Casual mode en Writer's Cut moet ik nog even checken voor m'n artikel
Gepost door: GJ op 21-09-2022 10:48

Die Writer's Cut ben ik echt heel benieuwd naar (net als naar je review)!
Zelf speel ik ook op Hard mode, altijd al gedaan in MI games dus ik wil niet minder.
Door Quetzalcoatl (5008 reacties) op 21-09-2022 11:06
Quote:
[..]

Tja als het verhaal echt goed is dan lees ik het uiteraard wel maar blijf houden dat ze dan toch een betere artiest hadden kunnen uitzoeken.

En het is puur gebaseerd op een paar screen shots. Misschien is het tijdens de game minder of helemaal niet storend.
Gepost door: Bigds9fan op 21-09-2022 10:37

De stijl is heel consistent, dus van een slechte artist kan je niet spreken. Ik vind het er in beweging erg goed uitzien. De achtergronden doen erg denken aan die in de remasters van Day of the Tentacle en Full Throttle, en daarmee doen ze een beetje flashgame-achtig aan, maar er zitten dan toch weer zulke leuke details in verstopt dat het alsnog een mooier geheel is dan die twee games.

De stijl van bijvoorbeeld Broken Age spreekt mij meer aan, maar ik zou het een niet slechter kunnen noemen dan het ander.

Edit: oh je had het over verder lezen, dus je doelde op comics denk ik. Daar zal zeker verschil in kwaliteit in zitten inderdaad.
Lebberrr
Door Lebberrr (714 reacties) op 21-09-2022 11:36
Quote:
[..]

Ik deed er ongeveer 11 uur over, inclusief het tussendoor maken van aantekeningen voor m'n review. Dus ~10 uur is een goede richtlijn. Dit was op Hard mode, trouwens. Dus als je op Casual speelt neem ik aan dat de puzzels wat minder taai zijn en je er dus wat sneller doorheen gaat. Casual mode en Writer's Cut moet ik nog even checken voor m'n artikel
Gepost door: GJ op 21-09-2022 10:48

Goed bezig! Ik ben benieuwd naar de uiteindelijk review
Ghettoblaster81
Door Ghettoblaster81 (536 reacties) op 21-09-2022 12:58
Quote:
[..]

Ik deed er ongeveer 11 uur over, inclusief het tussendoor maken van aantekeningen voor m'n review. Dus ~10 uur is een goede richtlijn. Dit was op Hard mode, trouwens. Dus als je op Casual speelt neem ik aan dat de puzzels wat minder taai zijn en je er dus wat sneller doorheen gaat. Casual mode en Writer's Cut moet ik nog even checken voor m'n artikel
Gepost door: GJ op 21-09-2022 10:48
Ah top, dat klinkt prima. Heel veel zin in!
GJ
Door GJ (6131 reacties) op 21-09-2022 13:15
Rol: Forum Moderator
De artstyle is natuurlijk een smaak ding, maar Rex Crowle is een award winning vormgever/tekenaar waar Ron Gilbert al jaren voordat ze aan Return to Monkey Island begonnen enorm fan van was. Het is niet zomaar de eerste de beste guy met een potlood in z’n hand die ze van straat hebben geplukt ofzo.

Persoonlijk vond ik het er vanaf het begin al heel goed uitzien, maar zodra je het speelt wordt al snel duidelijk waarom er is gekozen voor deze richting. De personages zijn erg flexibel, zowel qua bewegingen als de expressieve gezichtsanimaties en ze kunnen met deze stijl bijvoorbeeld zoom- en panshots maken die voorheen niet mogelijk waren. Het internet staat inmiddels vol met reacties van mensen die de stijl eerst lelijk vonden, maar er na een uurtje gespeeld te hebben inmiddels aan gewend zijn en het zelfs mooi zijn gaan vinden, dus beoordeel een boek alsjeblieft niet op z’n kaft.

En als ik dan zie dat er om een retro mode gevraagd wordt… Monkey Island is geen retro game en is dit ook nooit geweest. Ron Gilbert legt dit ook uit in z’n blog.

Quote:
I have made one pixel art game in my entire career and that was Thimbleweed Park. Monkey Island 1 and 2 weren't pixel art games. They were games using state-of-the-art tech and art. Monkey Island 1 was 16 color EGA and we jumped at the chance to upgrade it to 256 colors. Monkey Island 2 featured the magical wizardry of scanned art by Peter Chan and Steve Purcell and we lusted to keep pushing everything forward.



When Dave and I first started brainstorming Return to Monkey Island we talked about pixel art, but it didn't feel right. We didn't want to make a retro game. You can't read an article about Thimbleweed Park without it being called a "throwback game". I didn't want Return to Monkey Island to be just a throwback game, I wanted to keep moving Monkey Island forward because it's interesting, fun, and exciting. It's what the Monkey Island games have always done.

I wanted the art in Return to Monkey Island to be provocative, shocking, and not what everyone was expecting. Rex is an amazing creative force and we have a team of incredible artists, animators, sound designers, programmers, and testers all pouring their souls into this game and it's beautiful to see, play, and listen to.

Meer hier.

Dit is geen retro game. Dit is geen pixelart game. Monkey Island heeft altijd gebruik gemaakt van de technologieën die op dat moment beschikbaar waren. Vroeger betekende dit dus pixel graphics, tegenwoordig niet meer. Om dan ‘vast’ te moeten zitten aan pixelart, puur omdat dat vroeger het enige was wat ze hadden, is enorm limiterend voor creatieve geesten. Tegenwoordig noemen we het ‘pixelart’ of ‘retro’, maar destijds was het het beste wat ze hadden. Maar dat is inmiddels 31 jaar geleden…
Geef kip
Door Userverwijderd96 (1903 reacties) op 21-09-2022 14:02
meh
GJ
Door GJ (6131 reacties) op 21-09-2022 14:05
Rol: Forum Moderator
Quote:
Hoe snel speelde jij de eerdere licasarts games rond dan? 11 uur is voor mij wel erg snel en beetje teleurstellend. Of ik suck enorm in adventures ofzo
Gepost door: Arkkey op 21-09-2022 14:02

Het is voor mij alweer een tijd geleden dat ik die voor het laatst heb gespeeld, maar volgens HLTB zijn de eerste twee Monkey Island games 6,5 en 7 uur lang. 11 uur voor een point & click adventure is juist vrij lang. Deze titels zijn vaak niet langer dan een uur of 5-8. Helemaal vroeger, al deden we er toen vaak langer over omdat we natuurlijk jonger waren en de Engelse taal nog niet goed beheersten.

Ter vergelijking; Broken Age (van Double Fine) en Thimbleweed Park (het vorige spel van Ron Gilbert) zitten allebei rond de 10 uur qua lengte.

edit: Net even gecheckt en Norco, een hoog beoordeeld point & click spel dat dit jaar is uitgekomen, heeft een speelduur van 5,5 uur.
Geef kip
Door Userverwijderd96 (1903 reacties) op 21-09-2022 14:12
meh
GJ
Door GJ (6131 reacties) op 21-09-2022 14:19
Rol: Forum Moderator
Quote:
Ik zit gewoon altijd uren vast omdat een deur dicht is en het lang duurt voor ik door heb dat ik een tak en een magneet moet combineren om in een put een stuk metaal op te hengelen dat ik kan gebruiken om in een circustent om te ruilen tegen een kat die de sleutel uitpoept
Gepost door: Arkkey op 21-09-2022 14:12

Hahaha. Dat herken ik wel hoor. Gelukkig heeft deze Monkey Island een heel tof hintssysteem. De eerste keer dat je om een hint vraagt krijg je een hele globale aanwijzing, daarna een íets groter zetje in de juiste richting etc. Je moet echt zeker 7-8x het hintboek raadplegen voordat ze daadwerkelijk letterlijk zeggen wat je moet doen, dus dat is wel mooi gedaan.

Een andere verandering, en ik weet nog niet helemaal wat ik daar van vind, is dat je nu kunt zien welke voorwerpen je kunt combineren in je inventory. Zo moet je in de proloog ketchup combineren met een worst, maar hang je de ketchup boven iets anders in je inventory, dan komt er gelijk een rode streep door. Het is handig om er snel achter te komen of je item X misschien met iets anders kunt combineren, maar hierdoor missen we wel wat van Guybrush' grappen over waarom voorwerp A en voorwerp B niet gecombineerd kunnen worden.
Geef kip
[Begin]  |3|4|5|6|7|8|9(9)  [Eind]