Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Random users

[Begin]  |1|2|3(3)  [Eind]
Arabyus
Door Arabyus (7277 reacties) op 13-07-2009 23:49
Rol: Forum Moderator
Het viel mij ook op. Je denkt er wel gelijk behoorlijk over door :p.
Now playing: -
Door Sirgamelot.nl (105 reacties) op 14-07-2009 00:56
Quote:
Als ik 1 winkel verdenk van dit soort praktijken dan is het www.sirgamelot.nl wel, hun krijgen de laatste tijd allemaal 10en en ruime 9+en. Terwijl winkels zoals Digitala allemaal 1en krijgt. Volgens mij huurt sirgamelot gewoon mensen in ( die hiervoor betaald worden om dit te doen ) om zwaar positieve/negatieve shopsurveys te maken Gepost door: YoghurtBij op 13-07-2009 18:54

Heb ik jou wat misdaan?
Digitala is op het moment toch niet bijzonder goed bezig? Dat jij blijkbaar de service van digitala meer kan waarderen dan die van webshops die wel je spullen netjes en op tijd leveren moet je helemaal zelf weten. Maar blijf wel even normaal doen graag. Ik heb jou volgens mij nooit iets misdaan en mocht er wel iets zijn PM of bel even. Snap echt niet waar dit voor nodig is.
Valthyr
Door Valthyr (6163 reacties) op 14-07-2009 03:10
@Sirgamelot.nl (&YoghurtBij)
OK... Ik probeer met dit topic dus geen ruzie uit te lokken tussen verschillende mensen dus kunnen we even wat rustig aan doen o.O?
Ik probeer geen enkele webshop te beschuldigen van misbruik van het systeem. Ik verdenk ook niemand. Het viel me alleen op en vroeg me af of er iemand (van Budgetgaming zelf bijvoorbeeld) meer vanaf zou weten. Nou er blijkt niet echt iets heel opmerkelijks aan de hand te zijn. Eind goed al goed?

@Arabyus
Ik ben een scepticus in levende lijve, aangenaam.
Hmm... Mehh.
ktugach
Door ktugach (21161 reacties) op 14-07-2009 08:42
Rol: Administrator
Wij vragen ook heus wel door als we iets vermoeden en bekijken ip-adressen, dus wees (over het algemeen) gerust.
Door Sirgamelot.nl (105 reacties) op 14-07-2009 09:11
@Valthyr

Ik wil ook geen ruzie maken in jou topic. Ik schrok alleen dat ik zo beschuldigd word. En de beschuldiging is gebaseerd op het feit dat ik goede surveys krijg en Digitala niet. Weet niet waarom Yoghurtbij iets tegen mij heeft en ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Hoop dat de shopsurvey van
Arabyus, die volgens mij aardig actief BG lid is, mijn webshop in een positiever daglicht zal zetten.
Admirals
Door Admirals (527 reacties) op 14-07-2009 09:53
Quote:
@Valthyr

Ik wil ook geen ruzie maken in jou topic. Ik schrok alleen dat ik zo beschuldigd word. En de beschuldiging is gebaseerd op het feit dat ik goede surveys krijg en Digitala niet. Weet niet waarom Yoghurtbij iets tegen mij heeft en ik ben daar eigenlijk wel benieuwd naar. Hoop dat de shopsurvey van
Arabyus, die volgens mij aardig actief BG lid is, mijn webshop in een positiever daglicht zal zetten.
Gepost door: Sirgamelot.nl op 14-07-2009 09:11

moet jij niet verkopen?
ter nagedachtenis van de American Football team the Amsterdam Admirals
Baz
Door Baz (2721 reacties) op 14-07-2009 11:00
Quote:
Wij vragen ook heus wel door als we iets vermoeden en bekijken ip-adressen, dus wees (over het algemeen) gerust.
Gepost door: ktugach op 14-07-2009 08:42

Daarvoor heb je proxies.
ktugach
Door ktugach (21161 reacties) op 14-07-2009 11:08
Rol: Administrator
Quote:
[..]

Daarvoor heb je proxies.
Gepost door: Baz op 14-07-2009 11:00

Ja, wij leven ook niet meer in het stenen tijdperk natuurlijk Wij onderzoeken twijfelachtige shopsurveys heus wel verder, al valt fraude natuurlijk nooit 100% te voorkomen. Maar we kunnen er wel van alles aan doen (en wat precies ga ik natuurlijk niet allemaal neerzetten, want dan kunnen anderen hier weer gebruik van maken).
Dannyveno
Door Dannyveno (163 reacties) op 14-07-2009 11:10
Quote:
Ik denk dat mensen een shopsurvey niet moeten schrijven om hun woede te koelen. Ik zag dat bij veel mensen, die het forum bezocht hebben voor het topic van Digitala, dat het uiteindelijk wel goed opgelost werd...

Het kan ook gewoon zijn Digitala + ervaringen via Google vrijwel meteen naar onze website verwijst. 1 en 1 = 2 dan.
Gepost door: ConAir op 13-07-2009 20:09

tja, eerste hit op google
WORT WORT WORT!
LO_UTKA
Door LO_UTKA (461 reacties) op 14-07-2009 11:27
Sorry hoor, maar waarom zou ik een bericht plaatsen als jullie (shopowners) gewoon doen waar ik voor betaal. Niets meer, niets minder. Ik verwacht in eerste instantie niet anders dan wanneer ik bijvoorbeeld een spel koop onder de gestelde voorwaarden. Is het dan echt nodig om jullie nog een schouderklopje te geven omdat jullie het daadwerkelijk leveren? Zorg gewoon dat je je zaken voorelkaar hebt, en dan zul je geen negatieve beoordelingen krijgen. Ook vermoed ik dat de meeste BG'ers niet echt snel op de mening afgaat van een user met 1 post en een bad comment.
Now dominating: The Division en Arkham Knight
Tns2k7
Door Tns2k7 (116 reacties) op 14-07-2009 11:57
Misschien is het een optie om (net als bij tweakers) de shop eigenaar de mogelijkheid te geven om te reageren op een survey. Als gebruiker moet je dan een order nummer koppelen aan je survey, zodat ook gecontroleerd kan worden dat het om een 'echte' survey gaat.
Castle Gameshop
Door Castle Gameshop (564 reacties) op 14-07-2009 12:26
Quote:
Sorry hoor, maar waarom zou ik een bericht plaatsen als jullie (shopowners) gewoon doen waar ik voor betaal. Niets meer, niets minder. Ik verwacht in eerste instantie niet anders dan wanneer ik bijvoorbeeld een spel koop onder de gestelde voorwaarden. Is het dan echt nodig om jullie nog een schouderklopje te geven omdat jullie het daadwerkelijk leveren? Zorg gewoon dat je je zaken voorelkaar hebt, en dan zul je geen negatieve beoordelingen krijgen. Ook vermoed ik dat de meeste BG'ers niet echt snel op de mening afgaat van een user met 1 post en een bad comment.
Gepost door: LO_UTKA op 14-07-2009 11:27
Over het algemeen schrijf je ook geen shop survey voor de beheerders van een website maar voor de gebruikers van de website. Zo deel jij je ervaringen met andere gebruikers die daar aan kunnen afleiden of de webshop bijvoorbeeld betrouwbaar genoeg is, of de aangegeven levertermijnen gehaald worden etc. Ik neem aan dat jij het zelf ook prettig vind om vooraf even onafhankelijk advies te krijgen voor je een bestelling door geeft? Het is ook absoluut geen plicht, alleen het is wel prettig als mensen hiervoor de moeite nemen, zodat consumenten weten waar ze aan toe zijn voordat er een bestelling wordt door gevoerd. Dit stimuleert websites alleen maar om ervoor te zorgen dat zij hun klanten op een nette manier behandelen.
Maak kans op een exemplaar van Grand Theft Auto V op Facebook, bekijk de actie op http://bit.ly/gtav-cga-actie.
LO_UTKA
Door LO_UTKA (461 reacties) op 14-07-2009 13:17
Kom op, ik weet echt wel wat een shopsurvey is en wat het voordeel daarvan is.

Ik geef alleen aan dat het logisch is dat men bij een goede order vaak niets verneemt omdat het niet meer dan normaal is dat je je bestelde, danwel betaalde spullen ontvangt. Maar nu wordt er bijvoorbeeld door GameVision gevraagd er tijd voor vrij te maken om ook de positieve posts te plaatsen. Onthou wel dat men geen dienst verleent, maar een commerciele instelling is. Daarbij kun je verwachten dat je wordt afgerekend op zaken als te late levering, geen levering, geen contactmogelijkheden, ondermaats verpakkingen, klantenservice, taalgebruik mail enz enz enz. Lijkt mij toch wel een klein verschil. Kortom, wat mij betreft krijg je het te horen als het niet goed is, en als het goed is is het niet meer dan logisch.


Now dominating: The Division en Arkham Knight
Valthyr
Door Valthyr (6163 reacties) op 14-07-2009 14:03
Quote:
Kom op, ik weet echt wel wat een shopsurvey is en wat het voordeel daarvan is.

Ik geef alleen aan dat het logisch is dat men bij een goede order vaak niets verneemt omdat het niet meer dan normaal is dat je je bestelde, danwel betaalde spullen ontvangt. Maar nu wordt er bijvoorbeeld door GameVision gevraagd er tijd voor vrij te maken om ook de positieve posts te plaatsen. Onthou wel dat men geen dienst verleent, maar een commerciele instelling is. Daarbij kun je verwachten dat je wordt afgerekend op zaken als te late levering, geen levering, geen contactmogelijkheden, ondermaats verpakkingen, klantenservice, taalgebruik mail enz enz enz. Lijkt mij toch wel een klein verschil. Kortom, wat mij betreft krijg je het te horen als het niet goed is, en als het goed is is het niet meer dan logisch.


Gepost door: LO_UTKA op 14-07-2009 13:17

Je hebt wel gelijk. Als je een eigen (online)winkel hebt doel natuurlijk om een mooie omzet waar je ook van kunt leven, logisch. Maar als jij inderdaad aan de wensen van je klant voldoet en je dus de klant volledig tevreden stelt met een mooie prijs, snelle levering, goede verpakking en het product wat de koper wilde (soms wordt er weleens het verkeerde item verzonden), dan is het misschien wel prettig voor zo'n eigenaar om te horen dat ze ook dingen goed doen. Als men alleen loopt te zeuren over wat je fout doet weet je wel wat je moet veranderen. Maar je weet niet wat je zo kan laten zoals het is omdat het goed werkt.

Kortom je mag er inderdaad vanuit gaan dat je krijgt wat je wil en dat het niet speciaal is. Maar als je tevreden bent over wat je krijgt, waarom zou je dat niet aangeven?
Hmm... Mehh.
Admirals
Door Admirals (527 reacties) op 14-07-2009 14:09
misschien dat sommige webshop op hun factuur of in de e-mailing kunnen vermelden dat de klant een oordeel kan geven over de shop met ene link naar budgetgaming, tegenover kan die shop dan weer korting krijgen bij het opnemen op budgetgaming?

Budgetgaming krijgt meer bekendheih, meer leden etc. en de betreffende shop krijgt korting voor het opnemen van hun shop bij BG en ze krijgen meer reacties/adviezen/+/- punten.

ter nagedachtenis van de American Football team the Amsterdam Admirals
LO_UTKA
Door LO_UTKA (461 reacties) op 14-07-2009 14:12
@ Valthyr: Een goede naam/shop kweek je niet alleen door een goede shopsurvey op deze site. En wat klandizie betreft: Als het een goede site is, die zich aan zijn afspraken hou, beloon ik deze niet met een positieve beoordeling, maar bestel ik de volgende keer ook weer gewoon bij deze shop. Het is maar net hoe je er tegen aan kijk. "Special treatment for something usual" is niet echt aan mij besteed. Heb in het verleden wel positieve surveys (wat een jeukwoord) geplaatst, maar bedacht me dat ik eigenlijk gek was ook.
Now dominating: The Division en Arkham Knight
Castle Gameshop
Door Castle Gameshop (564 reacties) op 14-07-2009 14:35
Quote:
misschien dat sommige webshop op hun factuur of in de e-mailing kunnen vermelden dat de klant een oordeel kan geven over de shop met ene link naar budgetgaming, tegenover kan die shop dan weer korting krijgen bij het opnemen op budgetgaming?

Budgetgaming krijgt meer bekendheih, meer leden etc. en de betreffende shop krijgt korting voor het opnemen van hun shop bij BG en ze krijgen meer reacties/adviezen/+/- punten.

Gepost door: Admirals op 14-07-2009 14:09
Op het moment dat mensen beloond worden voor het schrijven van een recensie gaat het fout. Dan is het advies niet langer onafhankelijk.

Er moet gewoon een potje worden gemaakt op Budgetgaming van pakweg 50 euro. Elke maand wordt er een spel t.w.v. 50 euro verloot onder de geplaatste shop survey's.
Maak kans op een exemplaar van Grand Theft Auto V op Facebook, bekijk de actie op http://bit.ly/gtav-cga-actie.
ktugach
Door ktugach (21161 reacties) op 14-07-2009 14:37
Rol: Administrator
Sja, dat werkt ook weer in de hand dat mensen iets in gaan vullen zonder dat ze wat besteld hebben

Maar we nemen uiteraard alle ideeen mee!
Castle Gameshop
Door Castle Gameshop (564 reacties) op 14-07-2009 14:41
Quote:
Sja, dat werkt ook weer in de hand dat mensen iets in gaan vullen zonder dat ze wat besteld hebben
Gepost door: ktugach op 14-07-2009 14:37
666
Maak kans op een exemplaar van Grand Theft Auto V op Facebook, bekijk de actie op http://bit.ly/gtav-cga-actie.
yourgamezone
Door yourgamezone (1422 reacties) op 14-07-2009 14:44
als mensen dan hun ordernummer erbij zetten in de shopsurvey, kunnen webshops reageren als er een survey geplaatst is die niet klopt. Dus denk dat dat met een kleine aanpassing van vermelding van ordernummer opgelost kan worden. Alleen inzendingen met ordernummer maken kans op een gratis game (of iets dergelijks) Denk wel dat dat een leuk idee is
Goede discussie!

Entertainment for everyone
[Begin]  |1|2|3(3)  [Eind]