Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Steeds vaker verdwijnen aankopen tijdens het verzendprocess

[Begin]  |1|2 (2) [Eind]
Door TomB (495 reacties) op 30-03-2012 00:07
Ik ben meestal niet thuis als de post bezorgd wordt, maar zo ver ik het van buren hoor lijkt het er op dat er in onze straat niet één vaste bezorger loopt maar blijkbaar meerdere (hangt af van de dag of zo)...
SR8
Door SR8 (4292 reacties) op 30-03-2012 09:46
Twee jaar na het opengooien van de postmarkt kunnen we nu onderhand wel zeggen dat die liberalisering mislukt is.

Godfather187um
Door Godfather187um (487 reacties) op 30-03-2012 10:11
Ik heb ook een keer een op de postbezorger gewacht omdat hij de brieven liever erin propt dan ze netjes afleverde. Toen ik naar buiten kwam rende hij gelijk naar ze auto... Wat een lul, die jongens die doen het vaak met opzet, het interesseert ze geen flikker. Ik ben nu verhuisd en de post wordt hier netjes bezorgd maar als ik op het oude adres zou wonen had ik gewoon een foto gemaakt van de desbetreffende bezorger en een foto van hoe de post aankomt en die meesturen op een klachtenbrief. Dan kunnen ze ook moeilijk ontkennen dat ze het niet waren.
In the end there will be... Only chaos.
Ps2gamefreak
Door Ps2gamefreak (100 reacties) op 30-03-2012 10:32
Quote:
Ik heb ook een keer een op de postbezorger gewacht omdat hij de brieven liever erin propt dan ze netjes afleverde. Toen ik naar buiten kwam rende hij gelijk naar ze auto... Wat een lul, die jongens die doen het vaak met opzet, het interesseert ze geen flikker. Ik ben nu verhuisd en de post wordt hier netjes bezorgd maar als ik op het oude adres zou wonen had ik gewoon een foto gemaakt van de desbetreffende bezorger en een foto van hoe de post aankomt en die meesturen op een klachtenbrief. Dan kunnen ze ook moeilijk ontkennen dat ze het niet waren.
Gepost door: Godfather187um op 30-03-2012 10:11

Als ik zo naar jouw pasfoto kijk zou ik ook wegrennen

Het probleem is dat er gewoon geen alternatief is voor PostNL en ze dus (bijna) kunnen doen en laten wat ze willen. Overstappen naar een ander kunnen we immers toch niet.....
Door Gerwin123 (82 reacties) op 30-03-2012 11:32
Ik heb fifa street 4 twee weken terug besteld maar die heb ik ook nog steeds niet binnen. Ook LA noire die ik in januari heb gekocht is nooit aangekomen. Ik heb al een klacht ingediend bij de Postnl maar het duurt een eeuwigheid voordat ze daarop gaan reageren denk ik zo.

De postbodes van Postnl vertrouw ik ook niet helemaal. De postbode die mij altijd de post bezorgt is een vrouw die al verschillende keren aan kleptomanie(steelzucht) is behandeld. Dan vind ik het ook niet vreemd dat er waardevolle post verdwijnt, en dat heb ik ook gemeld aan postnl maar die reageren daar niet op.
Masterofwar
Door Masterofwar (908 reacties) op 30-03-2012 11:39
Ben ik blij dat de postbode bij mij 'normaal' is. Ik ben nog nooit wat kwijtgeraakt door Postnl, maar wat is zo hoor is het echt schandalig!!
Gamertag: ShakyChimp
EagleAngel
Door EagleAngel (579 reacties) op 30-03-2012 11:50
Heb een keer 120 euro aan cadeaubon besteld
zagg invisible shield uit amerika
xbox 360 controller
vita screenprotector
2x chocolade van phonehouse, waarvan 1 gescheurde karton zonder inhoud, dus opgegeten door hun.
halo odst

Ben zeker niet tevreden over hun, het is maar dat ze een monopoly hebben qua brievenbuspost
BUwe80
Door BUwe80 (583 reacties) op 30-03-2012 11:55
Je moet te allen tijde je webshop aansprakelijk stellen. Zij zijn namelijk degene die de keus voor PostNL / brievenbuspost/ niet-verzekerd maken. Jij geeft hen geld, zij jou een game, en hoe ze ervoor zorgen dat die bij jou komt is niet relevant. De markt moet dan zo werken dat webshops obv prijs én kwaliteit hun postbezorger kiezen.

De ontvanger is geen opdrachtgever van PostNL en dus zal de prikkel om diens klachten op te lossen minimaal zijn. Maar een Zavvi/TheHut die dreigt DHL te gaan gebruiken omdat ze 10% van hun games twee keer moeten versturen daarentegen...
XanaduNL
Door XanaduNL (1910 reacties) op 30-03-2012 11:58
Quote:
Je moet te allen tijde je webshop aansprakelijk stellen. Zij zijn namelijk degene die de keus voor PostNL / brievenbuspost/ niet-verzekerd maken. Jij geeft hun geld, zij jouw een game, en hoe ze ervoor zorgen dat die bij jou komt is niet relevant. De markt moet dan zo werken dat webshops obv prijs én kwaliteit hun postbezorger kiezen.

De ontvanger is geen opdrachtgever van PostNL en dus zal de prikkel om diens klachten op te lossen minimaal zijn. Maar een Zavvi/TheHut die dreigt DHL te gaan gebruiken omdat ze 10% van hun games twee keer moeten versturen daarentegen...
Gepost door: BUwe80 op 30-03-2012 11:55

Is dit jouw mening of staat dit in de wet?
Tweakers.net topic over legaal gamekeys kopen: http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1479625/
Lemmingwings
Door Lemmingwings (299 reacties) op 30-03-2012 12:19
Ik had laatst ook iets via marktplaats verzonden, nooit aangekomen. Ik ga ook maar filmpjes maken waarin ik het in de bus doe.
ChrissieOne
Door ChrissieOne (4742 reacties) op 30-03-2012 13:26
Quote:
[..]

Is dit jouw mening of staat dit in de wet?
Gepost door: XanaduNL op 30-03-2012 11:58

Dit klopt weldegelijk, iig het deel over wie aansprakelijk is voor dat het bij jou thuis aankomt
There's no kill switch on awesome.
Door TomB (495 reacties) op 30-03-2012 15:09
Vandaag bij het lopen om de boodschappen doen zie ik dat bij mn overburen gewoon een bubbelenvelop er zo in gepropt is dat iedereen hem gewoon had kunnen pakken... Iedere dag wordt het hier blijkbaar erger qua incompetentie. Gelukkig was iemand thuis en kon de post naar binnen nemen...
ConAir
Door ConAir (4490 reacties) op 30-03-2012 15:55
Na onze verhuizing is het inmiddels ook al een aantal keer gebeurd dat post is verdwenen. Dan dien je een klacht in, maar op voorhand weet je al dat de verzender het dan maar aangetekend had moeten doen. Dat is eigenlijk het antwoord wat je standaard krijgt. Eigenlijk is het tegelijkertijd teleurstellend dat dat de oplossing is.
Retired moderator | Wie vecht als een slang, kan niet leven als een leeuw!
Gameliner
Door Gameliner (138 reacties) op 30-03-2012 16:16
Quote:
In principe boeit het niet wie het fout doet. Winkeliers hebben de verplichting om het spel naar jouw huis te brengen. Niet ontvangen gaan klagen.
Gepost door: Xepos op 17-03-2012 18:35

Daar ben ik het mee eens, maar als geen enkele game aankomt, dan zou ik toch ook even bij PostNL verhaal halen.

Op de redactie kregen we telkens opengescheurde poststukken en nadat ik aangiften had gedaan, kreeg ik zelf geen post meer opgestuurd. Ik heb toen flink geklaagd bij PostNL (via Twitter) en toen hebben ze me eindelijk geholpen.

We hebben uit voorzorg alle post naar ons postbusadres laten sturen en nu hebben we geen problemen meer.

Gr,
Alex

Ik dacht niet dat het in de wet staat dat het bedrijf aansprakelijk is, maar ik vind het wel iets wat je mag en kunt verwachten van een webshop. Het is helaas nog niet zo geregeld dat je als webshop jezelf hier tegen kunt verzekeren. Ik snap niet waarom dit nog steeds niet bestaat, aangezien de online verkoop de afgelopen jaren flink is toegenomen (maar dat ter zijden).
Gameliner | In lijn met gamers!
Laminaatplaat
Door Laminaatplaat (715 reacties) op 30-03-2012 16:17
Als je een makkelijk toegangkelijke brievenbus hebt is het natuurlijk ook mogelijk dat er zo nu en dan iemand in je post zit te vissen. De postbodes bij mij komen vaak rond dezelfde tijd, dus is het niet moeilijk om als dief te weten wanneer je langs kan komen.

Bij mij is ook een keer een game die ik bij een engelse webshop had besteld kwijt geraakt, erg vervelend. Vooral omdat je zo enorm lang moet wachten voordat je hier wat aan kan doen.

Laatst ook wat kleding besteld buiten europa en dat pakket was dus blijven hangen bij de NL douane... Wat een klootzakken. Het was al een week voorbij de datum dat ik aanspraak mocht maken op geld terug vanwege een verloren pakket en toen kreeg ik bericht dat ik het bij een postkantoor op kon komen halen. Dus bestel je buiten Europa dan kan je pakket net zo goed bij de douane lopen te verotten :S
Ik speel games op PC en de Nintendo Switch
Stephan1234
Door Stephan1234 (2900 reacties) op 30-03-2012 19:50
Bij mij presteerde ze het om een pakketje in de vuilcontainer te leggen met een briefje in de brievenbus, pakket ligt in vuilcontainer..
http://card.mygamercard.net/NL/Stephan1237.png
Door Forbry (34 reacties) op 01-04-2012 10:05
Klagen op budgetgaming helpt blijkbaar, guide gisteren -eindelijk- ontvangen
Door RsONE (389 reacties) op 01-04-2012 12:10
Dat de kwaliteit van de bezorging bij PostNL achteruit gaat is te danken aan het feit dat er steeds meer op het aantal gewerkte uren wordt gekeken. Zeker nu ze meer fulltime contracten laten verlopen en part-time medewerkers nemen, die gewoon voor 3 uur o.i.d op contract staan en vaak ook niet meer krijgen uitbetaald als het niet druk is(logistiek scenario voor het hele bezorggebied) Ik ben zelf zaterdagmedewerker(nog wel) en ik sta eigenlijk ook voor maar 3 uur op contract. Vroeger deden teambazen niet moeilijk als je wat langer nodig had, zeker niet omdat een aantal bodes, waaronder ik, meerdere wijken moesten voorbereiden en wegbrengen, maar met de bezuinigingen zijn ze steeds meer op de kosten gaan hameren. Veel zaterdagmedewerkers bereiden hun eigen wijken niet meer voor(wat natuurlijk kan betekenen dat het door iemand gedaan is die al 3 uur wijken aan het zetten is en het nogal weinig kan schelen hoe post in de zak beland)en krijgen ook niet meer buiten die 3-4 uitbetaald. Zo creëer je een situatie waarin die medewerkers zo snel mogelijk door hun wijk(en) heen willen, want er wordt natuurlijk wel van ze verwacht dat het werk af is.

Zo kreeg ik laatst de klacht bij een coffeeshop dat ik de post nooit binnen kwam bezorgen aan de kassa, maar altijd door de brievenbus deed, waardoor het op de grond viel. Ik zou wel willen, maar ik heb gewoon de tijd niet om bij iedereen aan te bellen/naar binnen te lopen...

Dat er een aantal bezorgers zijn die wat minder correct met post omgaan staat vast. Postbode is niet echt een beroep met aanzien meer, zoals het vroeger was onder de PTT. Ik zou het zelfs nauwelijks een beroep meer willen noemen, nu de fulltimers er uiteindelijk allemaal uit gaan. Een of andere 17 jarige die dit als bijbaan heeft zal er niet echt mee zitten als ie contractbreuk pleegt door een game of een dvd te jatten. Ten eerste omdat het moeilijk is om er achter te komen(denk echter dat je gewoon ontslagen wordt als er teveel klachten over verdwenen post in jouw wijk binnenkomen) en ten tweede omdat een ander bijbaantje redelijk makkelijk gevonden is. Een vetpot is het toch niet, dus who cares?

EDIT: Ik dacht dat het alleenrecht van PostNL alleen voor briefpost tot een bepaald gewicht is. Volgens mij kunnen online winkels best voor andere bezorgers kiezen, echter heeft de grootte van PostNL natuurlijk nogal wat (logistieke) schaalvoordelen. Binnen twee werkdagen op de mat is nogal moeilijk als bedrijven zoals Sandd maar op 2-3 dagen in de week bezorgen
SR8
Door SR8 (4292 reacties) op 01-04-2012 12:59
Alleenrecht van PostNL is sinds 1 januari 2010 al geheel voorbij. Alleen de markt van briefpost is niet interessant(lees: er valt geen geld te verdienen) om echt vol in te stappen (en er wordt ook steeds minder verstuurd), dus zodoende blijft PostNL de grootste partij.

En het is ook schrijnend voor de mensen die er uitgeschopt worden (ik zie het zelf bij mijn schoonvader) en dan vervangen worden door mensen die in de bijstand zitten en onder het mom van bezigheidstherapie 5 tot 10 uurtjes per week moeten werken bij PostNL. Ja, dan gaat het snel met de kwaliteit, want er gaat echt veel kennis (van routes en straten, etc.) verloren.
Door TomB (495 reacties) op 05-04-2012 15:17
Het pakje, wat met de post auto bezorgd moest worden, kwam gelukkig binnen. Hierdoor is dus de post-auto route nog verlies vrij, in tegenstelling tot de briefpost/postbus methode. 2 van 3 dus binnen, de laatste reshipment wordt nu geregeld...

Eens kijken of een nieuwe order bij the hut gewoon weer binnen komt.
[Begin]  |1|2 (2) [Eind]