Console games zijn over het algemeen meer optimized want er is maar 1 hardware setup om mee te werken voor devs ( of 2 als je wilt mieren zoeken en zeggen dat de setup van een base console verschilt van hun ''pro'' broertje )
Dus zeggen dat de specs van de console in vergelijking staan met een pc en welke settings het dan zouden moeten worden is niet 1:1 met de realiteit.
En een racing game is een enorm easy target voor 4k 60fps zelfs op de hedendaagse One X, bijna elke andere soort game is more demanding dus next gen zou je in theorie ook open world games en andere soorten aan 4k 60 moeten krijgen.
Quote:
Doorvertaald naar pc termen zou dit in de realiteit 60 fps 4k op medium tot high (niet ultra) settings zijn. Vraag me af hoe dit dan in verhouding is met huidige X die forza op native 4k 60fps kan draaien. What’s the catch?
Gepost door: EEK79 op 27-02-2020 20:57
Gepost door: EEK79 op 27-02-2020 20:57
Draait die 4k 60? Ik dacht 30 fps. Maar het voordeel is dus voor 1st party ontwikkelaars dat ze de game helemaal kunnen optimaliseren voor de eigen hardware, en geen rekening hoeven te houden met andere configuraties.
Quote:
Doorvertaald naar pc termen zou dit in de realiteit 60 fps 4k op medium tot high (niet ultra) settings zijn. Vraag me af hoe dit dan in verhouding is met huidige X die forza op native 4k 60fps kan draaien. What’s the catch?
Gepost door: EEK79 op 27-02-2020 20:57
Gepost door: EEK79 op 27-02-2020 20:57
Forza 7 is niet zo’n enorm veeleisende game. Op 4K is de CPU ook niet zo snel de bottleneck. Een RX 580 draait ook de game op 4K 60fps, en dat op ultra settings. De One X heeft her en der wat settings lager staan, een stabiele 60fps is dus prima te halen bij een dergelijke game.
De One X heeft in principe een RX 580 aan boord.
http://www.youtube.com/watch?v=buUFvV9I-pA Als die 4.3 TFLOP klopt, dan kunnen we ook hier wel berekenen welke GPU hij aan boord krijgt. Als Series X een 12 TFLOP RDNA2 GPU is die draait op 1675 Mhz, dan komen we met 56 compute units uit:
56 x 64 x 1675 x 2 = 12.006.400 = 12 TFLOPs
Als Lockheart exact dezelfde clockspeed heeft als Series X (en dat is een logische keuze), dan komen we uit op 20 compute units:
20 x 64 x 1675 x 2 = 4.288.000 = 4,3 TFLOPs
1675 Mhz is de enige snelheid die schaalt met de 4,3 en 12 TFLOPS.
Lockheart zou dan de Xbox One X kunnen vervangen. Deze is vrij duur om te produceren, maar kan qua performance nog prima mee. Navi RDNA2 zou een stuk efficiënter moeten zijn dan Polaris GCN4, en het gebrek aan 1,7 TFLOPs moeten kunnen compenseren. Ik zou er niet van staan te kijken als ze Lockhart Xbox One X blijven noemen.
Ik blijf erbij dat ik nog steeds een console tussen Lockhart en Series X verwacht. Ik heb het hier al eerder gezegd, maar gezien een gelijkaardige Xbox One performance PC in 2013 nog geen 700 euro kostte, en je om tot Series X prestaties te kunnen komen in 2020 al het dubbele neertellen. moet Series X wel een hele dure console worden. Zonder betaalbare next-gen gaat MS een probleem hebben, tenzij ze onwijs veel willen inleveren op hardware kosten.
Persoonlijk denk ik dat Microsoft ook nog met een Navi GPU met 40 compute units Xbox gaat komen. De geruchten zijn namelijk dat de PS5 iets sneller zou zijn dan de nieuwe Xbox. maar ook zijn er steeds geruchten dat de PS5 9.2 TFLOPs zou presteren. Ik vermoed dus dat zowel de PS5 als de mainstream Xbox 2020 40 compute units zullen hebben en dat de PS5 iets hogere clocks heeft (PS5 kan ook 36 CU's hebben bij een hogere clock speed, of 44 CU's en een lagere clock speed). Dan kom ik tot het volgende;
Xbox 2020: 40 x 64 x 1675 x 2 = 8.576. 000 = 8,6 TFLOPs
PS5: 40 x 64 x 1800 x 2 = 9.216.000 = 9,2 TFLOPs
of PS5: 36 x 64 x 2000 x 2 = 9.216.000 = 9.2 TFLOPs
of PS5 44 x 64 x 1635 x 2 = 9.208.320 = 9.2 TFLOPs
TL;DR
Series X 12 TFLOPs: 56 CU's/3584 SU's @ 1675 Mhz
Lockheart: 4,3 TFLOPs; 20 CU's/1280 SU's @ 1675 Mhz
Geruchten PS5 9,2 TFLOPs: 40 CU's/2560 SU's @ 1800 Mhz
Potentiële Xbox 2020 8,6 TFLOPs: 40 CU's/2560 SU's @ 1675 Mhz
Digital Foundry gaat wat dieper in op Lockheart: 56 x 64 x 1675 x 2 = 12.006.400 = 12 TFLOPs
Als Lockheart exact dezelfde clockspeed heeft als Series X (en dat is een logische keuze), dan komen we uit op 20 compute units:
20 x 64 x 1675 x 2 = 4.288.000 = 4,3 TFLOPs
1675 Mhz is de enige snelheid die schaalt met de 4,3 en 12 TFLOPS.
Lockheart zou dan de Xbox One X kunnen vervangen. Deze is vrij duur om te produceren, maar kan qua performance nog prima mee. Navi RDNA2 zou een stuk efficiënter moeten zijn dan Polaris GCN4, en het gebrek aan 1,7 TFLOPs moeten kunnen compenseren. Ik zou er niet van staan te kijken als ze Lockhart Xbox One X blijven noemen.
Ik blijf erbij dat ik nog steeds een console tussen Lockhart en Series X verwacht. Ik heb het hier al eerder gezegd, maar gezien een gelijkaardige Xbox One performance PC in 2013 nog geen 700 euro kostte, en je om tot Series X prestaties te kunnen komen in 2020 al het dubbele neertellen. moet Series X wel een hele dure console worden. Zonder betaalbare next-gen gaat MS een probleem hebben, tenzij ze onwijs veel willen inleveren op hardware kosten.
Persoonlijk denk ik dat Microsoft ook nog met een Navi GPU met 40 compute units Xbox gaat komen. De geruchten zijn namelijk dat de PS5 iets sneller zou zijn dan de nieuwe Xbox. maar ook zijn er steeds geruchten dat de PS5 9.2 TFLOPs zou presteren. Ik vermoed dus dat zowel de PS5 als de mainstream Xbox 2020 40 compute units zullen hebben en dat de PS5 iets hogere clocks heeft (PS5 kan ook 36 CU's hebben bij een hogere clock speed, of 44 CU's en een lagere clock speed). Dan kom ik tot het volgende;
Xbox 2020: 40 x 64 x 1675 x 2 = 8.576. 000 = 8,6 TFLOPs
PS5: 40 x 64 x 1800 x 2 = 9.216.000 = 9,2 TFLOPs
of PS5: 36 x 64 x 2000 x 2 = 9.216.000 = 9.2 TFLOPs
of PS5 44 x 64 x 1635 x 2 = 9.208.320 = 9.2 TFLOPs
TL;DR
Series X 12 TFLOPs: 56 CU's/3584 SU's @ 1675 Mhz
Lockheart: 4,3 TFLOPs; 20 CU's/1280 SU's @ 1675 Mhz
Geruchten PS5 9,2 TFLOPs: 40 CU's/2560 SU's @ 1800 Mhz
Potentiële Xbox 2020 8,6 TFLOPs: 40 CU's/2560 SU's @ 1675 Mhz
Quote:
Aanschouw de ECHTE Xbox Series X
Xbox Series X Hands On, Gameplay & Controller!
Gepost door: Multimediaknaller op 16-03-2020 15:01
Xbox Series X Hands On, Gameplay & Controller!
Gepost door: Multimediaknaller op 16-03-2020 15:01
En de eerste game om te showen is Minecraft Oké, ray tracing demo, maar een grafische demo met Minecraft? Meh. Even verder kijken.
Dat switchen tussen games gaat wel lekker snel. Nice hoor.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Quote:
Haha, ik dacht precies hetzelfde.
[..]
En de eerste game om te showen is Minecraft Oké, ray tracing demo, maar een grafische demo met Minecraft? Meh. Even verder kijken.
Dat switchen tussen games gaat wel lekker snel. Nice hoor.
Gepost door: Htbaa op 16-03-2020 15:24
En de eerste game om te showen is Minecraft Oké, ray tracing demo, maar een grafische demo met Minecraft? Meh. Even verder kijken.
Dat switchen tussen games gaat wel lekker snel. Nice hoor.
Gepost door: Htbaa op 16-03-2020 15:24
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Quote:
[..]
En de eerste game om te showen is Minecraft Oké, ray tracing demo, maar een grafische demo met Minecraft? Meh. Even verder kijken.
Dat switchen tussen games gaat wel lekker snel. Nice hoor.
Gepost door: Htbaa op 16-03-2020 15:24
En de eerste game om te showen is Minecraft Oké, ray tracing demo, maar een grafische demo met Minecraft? Meh. Even verder kijken.
Dat switchen tussen games gaat wel lekker snel. Nice hoor.
Gepost door: Htbaa op 16-03-2020 15:24
komt omdat quake 2 en minecraft zo een beetje de enigste games zijn die rt echt laten zien.
de rest zijn allemaal maar halfbakken versies.
http://www.youtube.com/watch?v=opCDN2jkZaI&t=207s
Ik heb zin in watermeloen soep
Quote:
Gepost door: DRAGONBLADEX op 16-03-2020 16:51
Gepost door: DRAGONBLADEX op 16-03-2020 16:51
Een gruwelijk mooie game
01011001 01001111 01001100 01001111
Quote:
Ik meen ergens gezien te hebben dat er een aparte chip komt voor de audio en men dus niet meer van de cpu af hoeft te snoepen. Was volgens een ontwikkelaar van Ninja Gaiden. Ach sowieso stereo dus boeiend. Weer geen woord over het geluid
Gepost door: Multimediaknaller op 16-03-2020 16:32
Gepost door: Multimediaknaller op 16-03-2020 16:32
Heb de filmpjes van digitalfoundry ook gezien en zeker indrukkende specs, maar ook een mooi doordacht ontwerp.
1000+ fysieke spellen :)
Quote:
[..]Ik meen ergens gezien te hebben dat er een aparte chip komt voor de audio en men dus niet meer van de cpu af hoeft te snoepen. Was volgens een ontwikkelaar van Ninja Gaiden. Ach sowieso stereo dus boeiend.
Heb de filmpjes van digitalfoundry ook gezien en zeker indrukkende specs, maar ook een mooi doordacht ontwerp.
Gepost door: DeGoeisteKaas op 16-03-2020 21:08
Heb de filmpjes van digitalfoundry ook gezien en zeker indrukkende specs, maar ook een mooi doordacht ontwerp.
Gepost door: DeGoeisteKaas op 16-03-2020 21:08
In een van de digital foundry filmpjes kwam de audio inderdaad eventjes aan bod. Sowieso was dat een erg fijn filmpje van ze!
Quote:
Microsoft geeft geen enkele indicatie dat de release wordt uitgesteld.
Gepost door: Z0mer op 16-03-2020 20:18
Gepost door: Z0mer op 16-03-2020 20:18
Dit. Plus Insidegamer neem ik altijd met een korreltje zout.
Quote:
Kans vertraging xbox series x en ps5 groot
Gepost door: Mr_style op 16-03-2020 16:51
Gepost door: Mr_style op 16-03-2020 16:51
We gaan zien paar maanden uitstel maak dan ook niks meer uit mooi me backlog weg werken