Quote:
Je kunt van elke show de eerste 3 afleveringen gratis kijken en hebt daarna nog een trial van 7 dagen. Dus je zou eventueel iets uit kunnen proberen. Maar ik heb een beetje hetzelfde gevoel tot nu toe bij Apple TV+.
Heb net even gekeken naar het aanbod van Apple TV+... maar er zit niets voor mij bij.
Gepost door: UltraTiger op 06-11-2019 01:46
Gepost door: UltraTiger op 06-11-2019 01:46
Geef kip
“Kids you tried your best and failed miserably. The lesson is, never try” - Hom127.21.26
Quote:
Helaas 1 groot nadeel...Vanaf vandaag ook voor Samsung 2016 tv modellen!
Gepost door: -marco- op 07-11-2019 14:42
Gepost door: -marco- op 07-11-2019 14:42
Quote:
Bron: http://help.disneyplus.com/hc/nl/articles/360034925812UHD beeldkwaliteit op Samsung TV’s wordt op dit moment niet ondersteund.
HDR werkt overigens ook niet. Je kunt dus maximaal in 1080P SDR streamen
Om die reden heb ik zojuist mijn abonnement beëindigd en zal het pas hernieuwen als ik in 4K HDR kan streamen in de app op mijn TV of PS4 Pro.
Ik heb namelijk al een zeer grote collectie aan Marvel/Star Wars/Disney Blu-ray's en UHD discs. Dan heeft de streaming service in de huidige staat nauwelijks toegevoegde waarde voor mij.
Bij gebrek aan opties voel ik mij nu nog semi gedwongen om dan maar 'andere kanalen' te gebruiken wil ik bijvoorbeeld 'The Mandalorian' in 4K HDR kunnen zien
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
❍ᴥ❍
Quote:
Ok. Tot maart. Tot die tijd mag jij hier niet posten. Alleen maar meelezen.
Hier in Denemarken komt de dienst waarschijnlijk pas eind maart.
Gepost door: Skull_kid op 08-11-2019 09:16
Gepost door: Skull_kid op 08-11-2019 09:16
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Quote:
Ik ben er bang voor. Het is ook niet duidelijk wie hier verantwoordelijk voor is. Is het Disney zelf die dit niet toestaat? Of zijn het de bedrijven die de app op hun platform moeten uitbrengen welke dit niet geregeld krijgen (Samsung/Sony/LG etc.)?Damn dat wist ik niet. Schandalig
Wellicht per 12-11 anders!?
Gepost door: -marco- op 08-11-2019 08:53
Wellicht per 12-11 anders!?
Gepost door: -marco- op 08-11-2019 08:53
Disney had veel duidelijker moeten communiceren welke TV's en apparaten wel/niet geschikt zijn om hun streamingdienst in 4K HDR te kunnen gebruiken.
Maar in plaats daarvan lijkt Disney te focussen om iedereen een abonnement te laten afnemen, met de belofte dat veel van hun content 4K, HDR10, Dolby Vision en Dolby Atmos ondersteund, om dan enkel dagen voor launch met het nieuws te komen dat slechts een zeer select groepje apparaten (of wellicht geen enkele?) op dit moment hier gebruik van kan maken.
Om die reden heb ik mijn jaarplan stopgezet totdat er meer duidelijkheid is. Want zodra het de 12e is en het geld is afgeschreven zit je er een jaar aan vast indien je het jaarplan had gekozen.
Sowieso houdt ik van fysieke media en Disney heeft al bevestigd dat fysieke media altijd minimaal 2 maanden eerder in de winkel verschijnt alvorens diezelfde content op Disney+ beschikbaar zal zijn. En als het op Disney+ dan ook nog eens in de app op DVD kwaliteit wordt uitgezonden is mijn keus snel gemaakt.
Mogelijk dat Disney 4K HDR bewust niet toestaat tijdens de launch omdat ze bang zijn dat de servers overbelast raken wanneer iedereen massaal show's zoals 'The Mandalorian' op launch day gaat lopen streamen.
Ik weet enkel van een kennis dat zijn XBOX One X aangeeft dat de app in 4K HDR uitzendt, maar als ik het goed heb begrepen geeft de XBOX One X dit ook aan indien je SDR content bekijkt in de Disney+ app. Dus ook dit lijkt niet een native signaal te zijn en is het waarschijnlijk de XBOX die het beeld upscaled naar 4K en in een HDR container plaatst (géén echte HDR dus).
Ik hoop dat op korte termijn veel meer TV's en apparaten de mogelijkheid hebben om Disney+ in native 4K HDR te kunnen streamen. Tot die tijd zal ik er geen gebruik van maken.
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Quote:
Wacht maar tot ze Disney's snelle start introduceren op Disney+, wat heb ik dat vervloekt op de dvd's.Hier in Denemarken komt de dienst waarschijnlijk pas eind maart. Volgens mij is Disney naar een lesje "Hoe Zorg Ik Ervoor Dat Mensen M'n Dingen Downloaden Zodat Ik Naderhand Gratis Reclame Kan Krijgen Door Te Klagen Over De Vele Downloads 101" geweest.
Gepost door: Skull_kid op 08-11-2019 09:16
Gepost door: Skull_kid op 08-11-2019 09:16
Quote:
Ik heb sinds gister een nieuwe LG en die kan wel 4k en dolby atmos weergeven.
[..]
Ik ben er bang voor. Het is ook niet duidelijk wie hier verantwoordelijk voor is. Is het Disney zelf die dit niet toestaat? Of zijn het de bedrijven die de app op hun platform moeten uitbrengen welke dit niet geregeld krijgen (Samsung/Sony/LG etc.)?
Disney had veel duidelijker moeten communiceren welke TV's en apparaten wel/niet geschikt zijn om hun streamingdienst in 4K HDR te kunnen gebruiken.
Maar in plaats daarvan lijkt Disney te focussen om iedereen een abonnement te laten afnemen, met de belofte dat veel van hun content 4K, HDR10, Dolby Vision en Dolby Atmos ondersteund, om dan enkel dagen voor launch met het nieuws te komen dat slechts een zeer select groepje apparaten (of wellicht geen enkele?) op dit moment hier gebruik van kan maken.
Om die reden heb ik mijn jaarplan stopgezet totdat er meer duidelijkheid is. Want zodra het de 12e is en het geld is afgeschreven zit je er een jaar aan vast indien je het jaarplan had gekozen.
Sowieso houdt ik van fysieke media en Disney heeft al bevestigd dat fysieke media altijd minimaal 2 maanden eerder in de winkel verschijnt alvorens diezelfde content op Disney+ beschikbaar zal zijn. En als het op Disney+ dan ook nog eens in de app op DVD kwaliteit wordt uitgezonden is mijn keus snel gemaakt.
Mogelijk dat Disney 4K HDR bewust niet toestaat tijdens de launch omdat ze bang zijn dat de servers overbelast raken wanneer iedereen massaal show's zoals 'The Mandalorian' op launch day gaat lopen streamen.
Ik weet enkel van een kennis dat zijn XBOX One X aangeeft dat de app in 4K HDR uitzendt, maar als ik het goed heb begrepen geeft de XBOX One X dit ook aan indien je SDR content bekijkt in de Disney+ app. Dus ook dit lijkt niet een native signaal te zijn en is het waarschijnlijk de XBOX die het beeld upscaled naar 4K en in een HDR container plaatst (géén echte HDR dus).
Ik hoop dat op korte termijn veel meer TV's en apparaten de mogelijkheid hebben om Disney+ in native 4K HDR te kunnen streamen. Tot die tijd zal ik er geen gebruik van maken.
Gepost door: ThaBEN op 08-11-2019 09:58
Ik ben er bang voor. Het is ook niet duidelijk wie hier verantwoordelijk voor is. Is het Disney zelf die dit niet toestaat? Of zijn het de bedrijven die de app op hun platform moeten uitbrengen welke dit niet geregeld krijgen (Samsung/Sony/LG etc.)?
Disney had veel duidelijker moeten communiceren welke TV's en apparaten wel/niet geschikt zijn om hun streamingdienst in 4K HDR te kunnen gebruiken.
Maar in plaats daarvan lijkt Disney te focussen om iedereen een abonnement te laten afnemen, met de belofte dat veel van hun content 4K, HDR10, Dolby Vision en Dolby Atmos ondersteund, om dan enkel dagen voor launch met het nieuws te komen dat slechts een zeer select groepje apparaten (of wellicht geen enkele?) op dit moment hier gebruik van kan maken.
Om die reden heb ik mijn jaarplan stopgezet totdat er meer duidelijkheid is. Want zodra het de 12e is en het geld is afgeschreven zit je er een jaar aan vast indien je het jaarplan had gekozen.
Sowieso houdt ik van fysieke media en Disney heeft al bevestigd dat fysieke media altijd minimaal 2 maanden eerder in de winkel verschijnt alvorens diezelfde content op Disney+ beschikbaar zal zijn. En als het op Disney+ dan ook nog eens in de app op DVD kwaliteit wordt uitgezonden is mijn keus snel gemaakt.
Mogelijk dat Disney 4K HDR bewust niet toestaat tijdens de launch omdat ze bang zijn dat de servers overbelast raken wanneer iedereen massaal show's zoals 'The Mandalorian' op launch day gaat lopen streamen.
Ik weet enkel van een kennis dat zijn XBOX One X aangeeft dat de app in 4K HDR uitzendt, maar als ik het goed heb begrepen geeft de XBOX One X dit ook aan indien je SDR content bekijkt in de Disney+ app. Dus ook dit lijkt niet een native signaal te zijn en is het waarschijnlijk de XBOX die het beeld upscaled naar 4K en in een HDR container plaatst (géén echte HDR dus).
Ik hoop dat op korte termijn veel meer TV's en apparaten de mogelijkheid hebben om Disney+ in native 4K HDR te kunnen streamen. Tot die tijd zal ik er geen gebruik van maken.
Gepost door: ThaBEN op 08-11-2019 09:58
?+⌚
PS: JorporMark ||| XB: JorporMark ||| Wii U: MarkDG ||| 3DS: 1375-7429-5834 ||| Switch: 8238-0040-2538
Quote:
[..]
Op mijn KS7000 (vlagschip Samsung TV uit 2016) is de app in elk geval niet beschikbaar.
Gepost door: ThaBEN op 04-11-2019 08:12
Op mijn KS7000 (vlagschip Samsung TV uit 2016) is de app in elk geval niet beschikbaar.
Gepost door: ThaBEN op 04-11-2019 08:12
Inmiddels wel!
Quote:
Klopt, maar (op dit moment) géén 4K of HDR support [..]
Inmiddels wel!
Gepost door: PepperPoker op 08-11-2019 12:34
Inmiddels wel!
Gepost door: PepperPoker op 08-11-2019 12:34
Dit zou voor ALLE Samsung toestellen gelden volgens Disney.
Bron: http://help.disneyplus.com/hc/nl/articles/360034925812
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
Quote:
De TV geeft wel aan dat er verschil is tussen SDR/HDR content:[..]
Ik weet enkel van een kennis dat zijn XBOX One X aangeeft dat de app in 4K HDR uitzendt, maar als ik het goed heb begrepen geeft de XBOX One X dit ook aan indien je SDR content bekijkt in de Disney+ app. Dus ook dit lijkt niet een native signaal te zijn en is het waarschijnlijk de XBOX die het beeld upscaled naar 4K en in een HDR container plaatst (géén echte HDR dus).
Gepost door: ThaBEN op 08-11-2019 09:58
Ik weet enkel van een kennis dat zijn XBOX One X aangeeft dat de app in 4K HDR uitzendt, maar als ik het goed heb begrepen geeft de XBOX One X dit ook aan indien je SDR content bekijkt in de Disney+ app. Dus ook dit lijkt niet een native signaal te zijn en is het waarschijnlijk de XBOX die het beeld upscaled naar 4K en in een HDR container plaatst (géén echte HDR dus).
Gepost door: ThaBEN op 08-11-2019 09:58
Als je een film start die SDR is, dan staat er op de TV geen HDR logo (plaatjes klikbaar):
Alleen als je een film start die wel HDR heeft, dan gaat het HDR logo rechtsboven op de TV pas aan:
Als je in de menu's bent, staat HDR ook niet aan.
Als je HDR uitschakelt, via de Xbox settings, dan verdwijnt het logo ook.
HDR aan (zelfde plaatje als hierboven):
HDR uit:
(Bij de niet-HDR film verandert er natuurlijk niets: aan / uit)
De output resolutie van de Xbox verandert inderdaad niet/1080p wordt ook altijd ge-upscaled naar 4k. Om na te gaan of het wel echt 4k is zou je bijvoorbeeld op de PS4 dezelfde film moeten gaan afspelen en kijken of je verschil kan zien.
I dunno, ik vertrouw er maar op dat het wel goed zit. Het beeld is in ieder geval goed, dus ik ben tevreden, lol
Heb net geannuleerd. Ik neem over een tijdje wel weer Disney+, als ze wat meer dingen hebben die ik wil zien. Vind ook dat wekelijks een nieuwe aflevering van the Mandalorian maar niets, heb liever alles in 1 keer erop zoals bij Netflix.
🇺🇦 💙💛
Quote:
Ohw dat is wel echt HDR zie ik. Mogelijk was dit een tijdje terug het geval met een eerdere versie van de app. Of ik ben in de war met de Netflix console app welke dit issue had op alle consoles en de Apple TV [..]
De TV geeft wel aan dat er verschil is tussen SDR/HDR content:
Als je een film start die SDR is, dan staat er op de TV geen HDR logo (plaatjes klikbaar):
(Image)
Alleen als je een film start die wel HDR heeft, dan gaat het HDR logo rechtsboven op de TV pas aan:
(Image)
Als je in de menu's bent, staat HDR ook niet aan.
Als je HDR uitschakelt, via de Xbox settings, dan verdwijnt het logo ook.
HDR aan (zelfde plaatje als hierboven):
(Image)
HDR uit:
(Image)
(Bij de niet-HDR film verandert er natuurlijk niets: aan / uit)
De output resolutie van de Xbox verandert inderdaad niet/1080p wordt ook altijd ge-upscaled naar 4k. Om na te gaan of het wel echt 4k is zou je bijvoorbeeld op de PS4 dezelfde film moeten gaan afspelen en kijken of je verschil kan zien.
I dunno, ik vertrouw er maar op dat het wel goed zit. Het beeld is in ieder geval goed, dus ik ben tevreden, lol
Heb net geannuleerd. Ik neem over een tijdje wel weer Disney+, als ze wat meer dingen hebben die ik wil zien. Vind ook dat wekelijks een nieuwe aflevering van the Mandalorian maar niets, heb liever alles in 1 keer erop zoals bij Netflix.
Gepost door: UltraTiger op 08-11-2019 16:55
De TV geeft wel aan dat er verschil is tussen SDR/HDR content:
Als je een film start die SDR is, dan staat er op de TV geen HDR logo (plaatjes klikbaar):
(Image)
Alleen als je een film start die wel HDR heeft, dan gaat het HDR logo rechtsboven op de TV pas aan:
(Image)
Als je in de menu's bent, staat HDR ook niet aan.
Als je HDR uitschakelt, via de Xbox settings, dan verdwijnt het logo ook.
HDR aan (zelfde plaatje als hierboven):
(Image)
HDR uit:
(Image)
(Bij de niet-HDR film verandert er natuurlijk niets: aan / uit)
De output resolutie van de Xbox verandert inderdaad niet/1080p wordt ook altijd ge-upscaled naar 4k. Om na te gaan of het wel echt 4k is zou je bijvoorbeeld op de PS4 dezelfde film moeten gaan afspelen en kijken of je verschil kan zien.
I dunno, ik vertrouw er maar op dat het wel goed zit. Het beeld is in ieder geval goed, dus ik ben tevreden, lol
Heb net geannuleerd. Ik neem over een tijdje wel weer Disney+, als ze wat meer dingen hebben die ik wil zien. Vind ook dat wekelijks een nieuwe aflevering van the Mandalorian maar niets, heb liever alles in 1 keer erop zoals bij Netflix.
Gepost door: UltraTiger op 08-11-2019 16:55
Maar dit bevestigd mij dat native 4K HDR dus wel degelijk mogelijk is.
Ik houd de ontwikkelingen van de Disney+ app in elk geval in de gaten. En zodra de interne TV app ook in 4K HDR uitzendt ben ik van de partij.
PSN ID: ThaBEN_NL • Feel a New Real | PS VR2 • https://youtube.com/@ThaBEN_NL
1.12
weet iemand wat er veranderd is of waar ik ergens een changelog kan vinden?
PSN : Basket21 PSVR-owner