Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Klaagcorner

[Begin]  |2987|2988|2989|2990|2991|2992|2993(4114)  [Eind]
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9313 reacties) op 12-11-2019 19:05
Quote:
[..]not interested. ik kijk evengoed al vrijwel geen tv en zeker niet die linkse indoxinatie troep die maar het halve verhaal belichten om hun eigen agenda er door te drukken.
Gepost door: Vitaquest op 12-11-2019 19:03

Linkse indoctrinatie? Dat kan ik van de meeste items in Luback niet zeggen. Punt is dat hij gewoon gelijk heeft. Rekeningrijden werkt.
Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (8265 reacties) op 12-11-2019 19:06
Manmanman vitaquest en zijn aluhoedjes schoppend tegen alles wat enigszins op vermakende manier feiten op tafel legt. Lekker zo doorgaan. Beloof je nog een keer hier niet meer te posten omdat je het niet eens bent met het modbeleid?

En bigds met rekeningrijden gaan ze weer een hoop hardwerkende mensen benadelen die ergens zijn gaan wonen en ergens zijn gaan werken om bepaalde redenen. Om dan ineens de voorwaarden te veranderen om dat onmogelijk te maken is voor velen niet leuk en niet altijd even haalbaar om aan te passen. Zelfde als al die cruiseschepen in Amsterdam. Die kun je ook niet ineens allemaal driedubbel belasten of afschaffen. Mensen werken daar, hebben geïnvesteerd of een bedrijf op gebaseerd. Je kan niet ineens zo ingrijpend de regels veranderen. Uitfaseren, geen nieuwe vergunningen, nieuwe rijbewijzen koppelen aan rekeningrijden zodat die generatie kan vooruitkijken. Dat zou kunnen.

De 100 limiet vind ik prima, 80 ook als bewezen wordt dat dat veel scheelt in stikstof en files.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Door Vitaquest (1469 reacties) op 12-11-2019 19:17
Quote:
[..]

Linkse indoctrinatie? Dat kan ik van de meeste items in Luback niet zeggen. Punt is dat hij gewoon gelijk heeft. Rekeningrijden werkt.
Gepost door: Bigds9fan op 12-11-2019 19:05
lol sure we hebben al zo ongeveer de hoogste belastingdruk in europa en de hoogste benzine prijzen laten we de automobilist meteen nog meer betalen waarom neit kunnen de prijzen in de supermarkt ook weer omhoog want ja die boodschappen moeten toch anar de supermarkt gebracht worden.

envrijwel alles op de npro en weet ik veel hoe al die zenders heten is zo links als de neten. onderwijs bijv ook dus het begint al heel vroeg en als je meer van het rechtse gedachtegoed bent ben je meteen een nazi of nationalist en weet ik het wat allemaal

en doa het zit je wel erg hoog he maar mischienmeot je eens leren lezen ik heb nooit gezecht dat ik hier NIET meer zou posten dus je lult wederom zoals altijd uit je nek.

en ik heb geen idee wat je tegen me hebt maar je begint me enorm te irriteren dus doe me een plezier en negeer me lekker doe ik hetzelfde en dat is WEL een belofte

en hier ene leuk linkje voor je het zal wel neit maar luister eens naar de tekst mischien leer je er wat van

http://www.youtube.com/watch?v=SxGLPVvNjvY
Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (8265 reacties) op 12-11-2019 19:21
Werkt jouw vader echt in de bouw? Respect. Ik dacht al jaren dat hij bij Koopmans werkte.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Door Vitaquest (1469 reacties) op 12-11-2019 19:23
Quote:
Werkt jouw vader echt in de bouw? Respect. Ik dacht al jaren dat hij bij Koopmans werkte.
Gepost door: Misterdoa1983 op 12-11-2019 19:21
ja die werkt echt n de bouw ja als timmerman al meer dan 30 jaar.
Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (8265 reacties) op 12-11-2019 19:26
Ok nou respect voor hem. Dacht echt dat ie bij de Koopmans fabriek werkte. Hij heeft een behoorlijke pannenkoek gebakken. grapje he niet zo serieus gelijk.
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Door Vitaquest (1469 reacties) op 12-11-2019 19:27
ik kan prima tegen grappen hoor maar alleen van mensen die zelf ook kunnen incaseren

helaas gaat het daar vaak mis
Misterdoa1983
Door Misterdoa1983 (8265 reacties) op 12-11-2019 19:28
En ik maar denken dat je me kende na al die jaren pu en twitch FeelsBad
PS4: misterdoa / Xbox One X: MisterDOA / Switch SW-0729-6111-8417
Xor
Door Xor (34667 reacties) op 12-11-2019 19:40
Quote:
[..]
Heb ik van gehoord Xor, maar dat zou bij mij van geen meter werken. Ik zit elke dag minimaal één keer in overleg, staan er mensen aan mijn bureau om snel dingen te vragen en als klanten bellen met iets wil ik daarvoor direct een collega aan tikken voor antwoord. En het voorstel van Care om een dialyse centrum in mijn woonkamer te zetten heb ik geen zin in. Daarnaast betalen mensen om bij hun thuis te dialiseren en niet om zelf nog een uur onderweg te zijn wat de meeste niet kunnen.

Maar lul maar lekker uit je toren want volgens mij heb je geen auto en zit jouw werkplek om de hoek dus dan is het makkelijk roepen dat mensen maar meer moeten betalen die dagelijks naar hun werk moeten rijden. Zo kan ik ook wel met een paar proefballonnetjes komen. Dat een pakje sigaretten maar voortaan €50.- moet kosten want ik rook toch niet. Of dat fietsers wegenbelasting mogen gaan betalen voor hun fietspaden want ik fiets nauwelijks. Of dat alle sociale uitkeringen voor de helft gekort mogen worden omdat ik een fulltime baan heb.
Gepost door: DaggieWaggie op 12-11-2019 18:06
Tuurlijk. Ik lul uit m'n toren. Meeste mensen zijn niet toevallig "voor" rekeningrijden. Meeste mensen zien er wel "heil" in rekeningrijden. Het is moeilijk om aan te passen. Dat heb ik ook. Maar op een gegeven moment moet er een verandering komen. En de genoemde situatie heb jij misschien. Maar er zijn genoeg mensen die gewoon buiten kantoor werken en overal bereikbaar zijn via mail, via Skype, via Whatsapp e.d. Dit kan je ook doen door in het bedrijf goed af te spreken en met regels te komen. Vandaar dat mensen die thuiswerken ook wordt verwacht dat er thuis wordt gewerkt.

Net als digitalisering en straks met robotisering, zal er uiteindelijk een tijd komen waar je geen optie hebt en moet aanpassen/veranderen. Want vroeger bestaat niet meer. En in het geval van rekeningrijden moet het fileprobleem oplossen zodat mensen die juist de wegen nodig hebben, de wegen kunnen gebruiken door er voor te betalen en de mensen die niet willen betalen, toch maar met een alternatieve vervoermiddel moeten reizen. Wordt ook spannend straks met elektrisch rijden. Zover ik weet zijn er niet echt auto's(of heel veel auto's) waar je echt heel veel km elektrisch kunt rijden ten opzichte van benzine/diesel auto's(of je moet heel veel gaan opladen bij zo'n oplaadstation). Als het moment komt dat onze overheid besluit om iedereen te verplichten om een elektrisch auto te nemen, dan ben ik wel benieuwd of mensen nog zin hebben om overal heen en weer te reizen als ze alleen met een elektrisch auto moeten rijden van de zaak.

Quote:
Manmanman vitaquest en zijn aluhoedjes schoppend tegen alles wat enigszins op vermakende manier feiten op tafel legt. Lekker zo doorgaan. Beloof je nog een keer hier niet meer te posten omdat je het niet eens bent met het modbeleid?

En bigds met rekeningrijden gaan ze weer een hoop hardwerkende mensen benadelen die ergens zijn gaan wonen en ergens zijn gaan werken om bepaalde redenen. Om dan ineens de voorwaarden te veranderen om dat onmogelijk te maken is voor velen niet leuk en niet altijd even haalbaar om aan te passen. Zelfde als al die cruiseschepen in Amsterdam. Die kun je ook niet ineens allemaal driedubbel belasten of afschaffen. Mensen werken daar, hebben geïnvesteerd of een bedrijf op gebaseerd. Je kan niet ineens zo ingrijpend de regels veranderen. Uitfaseren, geen nieuwe vergunningen, nieuwe rijbewijzen koppelen aan rekeningrijden zodat die generatie kan vooruitkijken. Dat zou kunnen.

De 100 limiet vind ik prima, 80 ook als bewezen wordt dat dat veel scheelt in stikstof en files.
Gepost door: Misterdoa1983 op 12-11-2019 19:06
Het zal niet benadelen als de regels ook worden gemaakt om het fileprobleem op te lossen. Wil je de wegen voor iedereen vrij hebben en uren in de file staan waardoor je uiteindelijk alsnog laat thuis komt? Of wil je meer betalen om de wegen wat meer vrij te hebben, pakt misschien een paar minuten van de tijd als je bij zo'n tolweg ding zit(of als onze overheid het slim doet, speciale camera's die bijvoorbeeld aan de hand van kentekenscan of op het ruit een kaart te scannen), maar wel snel door de weg kan rijden waar je dus tijd kunt besparen.

We kunnen allemaal andere wegjes e.d. zoeken op onze navigatie. Maar dat is voor een korte tijd een oplossing. Uiteindelijk zullen meer mensen alternatieve routes nemen en zal dit ook overvol raken. Hetzelfde ook met meer wegen bouwen. Dat lost voor een korte tijd op. Maar daarna krijg je nog steeds het probleem, alleen in grote maten.
MarkD
Door MarkD (5192 reacties) op 12-11-2019 19:40
Quote:
Ok nou respect voor hem. Dacht echt dat ie bij de Koopmans fabriek werkte. Hij heeft een behoorlijke pannenkoek gebakken. grapje he niet zo serieus gelijk.
Gepost door: Misterdoa1983 op 12-11-2019 19:26

En ik maar denken... Koopmans? Haha

Vitaquest natuurlijk mag jij ook een mening hebben en natuurlijk is die net zoveel waard als die van een ander. Maar als ik je berichtjes lees krijg ik toch kinderachtige gedachten in mijn hoofd zoals waarom iemand die niet werkt zo hoog van de toren blaast over de enorme belastingen, de gewone burger die benadeeld wordt en het land dat onder de linkse invloeden bezwijkt.

Het is niet zo volwassen van me maar ik vind inderdaad dat jouw mening als thuiszitter niet zo veelzeggend is. Je vader moet misschien ook maar een account aanmaken waarin hij kan klagen dat hij voortaan 8 minuten eerder uit bed moet.
Flub mij, alsjeblieft
Door Vitaquest (1469 reacties) op 12-11-2019 19:58
Quote:
[..]
Tuurlijk. Ik lul uit m'n toren. Meeste mensen zijn niet toevallig "voor" rekeningrijden. Meeste mensen zien er wel "heil" in rekeningrijden. Het is moeilijk om aan te passen. Dat heb ik ook. Maar op een gegeven moment moet er een verandering komen. En de genoemde situatie heb jij misschien. Maar er zijn genoeg mensen die gewoon buiten kantoor werken en overal bereikbaar zijn via mail, via Skype, via Whatsapp e.d. Dit kan je ook doen door in het bedrijf goed af te spreken en met regels te komen. Vandaar dat mensen die thuiswerken ook wordt verwacht dat er thuis wordt gewerkt.

Net als digitalisering en straks met robotisering, zal er uiteindelijk een tijd komen waar je geen optie hebt en moet aanpassen/veranderen. Want vroeger bestaat niet meer. En in het geval van rekeningrijden moet het fileprobleem oplossen zodat mensen die juist de wegen nodig hebben, de wegen kunnen gebruiken door er voor te betalen en de mensen die niet willen betalen, toch maar met een alternatieve vervoermiddel moeten reizen. Wordt ook spannend straks met elektrisch rijden. Zover ik weet zijn er niet echt auto's(of heel veel auto's) waar je echt heel veel km elektrisch kunt rijden ten opzichte van benzine/diesel auto's(of je moet heel veel gaan opladen bij zo'n oplaadstation). Als het moment komt dat onze overheid besluit om iedereen te verplichten om een elektrisch auto te nemen, dan ben ik wel benieuwd of mensen nog zin hebben om overal heen en weer te reizen als ze alleen met een elektrisch auto moeten rijden van de zaak.

[..]
Het zal niet benadelen als de regels ook worden gemaakt om het fileprobleem op te lossen. Wil je de wegen voor iedereen vrij hebben en uren in de file staan waardoor je uiteindelijk alsnog laat thuis komt? Of wil je meer betalen om de wegen wat meer vrij te hebben, pakt misschien een paar minuten van de tijd als je bij zo'n tolweg ding zit(of als onze overheid het slim doet, speciale camera's die bijvoorbeeld aan de hand van kentekenscan of op het ruit een kaart te scannen), maar wel snel door de weg kan rijden waar je dus tijd kunt besparen.

We kunnen allemaal andere wegjes e.d. zoeken op onze navigatie. Maar dat is voor een korte tijd een oplossing. Uiteindelijk zullen meer mensen alternatieve routes nemen en zal dit ook overvol raken. Hetzelfde ook met meer wegen bouwen. Dat lost voor een korte tijd op. Maar daarna krijg je nog steeds het probleem, alleen in grote maten.
Gepost door: Xor op 12-11-2019 19:40
ik vind het erg grappig dta ik vaak lees van dat soort onderzoeken maar als je dan zelf eens rond gaat vragen dan komt dat nooit overeen hoe zou dta toch komen?

ik heb niets tegen thuiswerken als mensen dat willen of kunnen prima enige wat ik er enigzins tegen heb is dat de grenss tussen werk en prive meer en meer vervaagd . Ik zou bijv ook nooit thuis kunnen werken om de simpele reden dat ik niet de discipline heb me dan ook echt met werk bezig te houden

evengoed als dta kan en mensne willen het prima.

en dna met de toekomst en digitalisereng. ik zie het hele palatje de meeste mensne kijken alleen naar de voordelen en neit na de nadelen ik vind de prijs veel te hoog. ik ben net zo boos als wie dna ook als iemand een aanslag pleegt maar om dat te voorkomen door alle privacy op te geven is een te hoge prijs. ik ben liever dood dan dta ik in een wereld leef waar ik gene privacy heb waar ik schuldig ben tot het tegendeel bewezen is in plaats van andersom etc.

en rekeningrijden lost niets op het verhoogd alleen de belastingdruk meer en word gewoon een melkkoe. alles wat de overheid afpakt komt nooit meer terug neem het kwartje van kok als voorbeeld.

we betalen meer en meer en krijgen steeds minder

elektrisch rijden is geen oplossing die accus wordne ook van metalen en alels gemaakt en daar is ook maar zoveel van. daarbij heb je nog meer stroom nodig dan je nu al hebt.

windmolens en zonneparken zijn geen oplossing die belasten de natuur enorm en zijn onbetrouwbaar. daarom ben ik daar ook tegen zeker als je nagaat dat al die panelen etc ook weer elektronisch afval zijn later.

daarbij is groene energie niet betrouwbaar je kan zo een maand hebben waar de opbrengst minder is. en zo zijn er veel meer nadelen. maar daar hoor je niemand over.

ik bekijk alles juist van beide kanten en veelal wegen de nadelen in mijn optiek neit op tegen de voordelen.

wat stikstof probleem aangaat pak het vliegverkeer aan. dat is veruit de grootste vervuiler maar doen ze niets mee. daarbij is het met de auto zo dat veel mensne geen keus hebben ov is geen goed alternatief. we zijn echter niet afhankelijk van vliegverkeer athans niet in die mate als van de auto.

en mark je geeft zelf aql toe dat je mening neit volwassen is goed zo dan zul je ook begrijpen dat ik jouw neit heel serieus kan nemen

iedereen heeft recht op een mening en mijn mening is net zoveel waard als die van ieder ander ook als ik er mischien iets midner door beinvloed word dan sommigen anderen.

ik stond bijv ook achter de boeren maar ik ben zelf geen boer dus dat mag volgens jouw dus ook neit.
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9313 reacties) op 12-11-2019 20:21
Bij rekeningrijden kan je de persoon die echt niet anders kan ontzien. Dat zou eerlijk zijn.

Wat betreft thuiswerken, bij een archief is dat onmogelijk maar moest een keer een afscheid van een collega verzorgen door een nep dossier te schrijven en dat heb ik thuis gedaan.

Het was hemels. Niet alleen zit je in een omgeving die tailor made is, je wordt ook niet continue gestoord waardoor je productiviteit echt omhoog schiet.

Dan kan je 8 uur werk in 5 uur gedaan krijgen schat ik zo.


MarkD
Door MarkD (5192 reacties) op 12-11-2019 20:34
Denk dat de conclusie van deze klaag is dat we het er mee zullen moeten doen en daarom ook vanzelf er achter zullen komen of het iets uithaalt.
Flub mij, alsjeblieft
Xor
Door Xor (34667 reacties) op 12-11-2019 20:48
Quote:
[..]ik vind het erg grappig dta ik vaak lees van dat soort onderzoeken maar als je dan zelf eens rond gaat vragen dan komt dat nooit overeen hoe zou dta toch komen?

ik heb niets tegen thuiswerken als mensen dat willen of kunnen prima enige wat ik er enigzins tegen heb is dat de grenss tussen werk en prive meer en meer vervaagd . Ik zou bijv ook nooit thuis kunnen werken om de simpele reden dat ik niet de discipline heb me dan ook echt met werk bezig te houden

evengoed als dta kan en mensne willen het prima.

en dna met de toekomst en digitalisereng. ik zie het hele palatje de meeste mensne kijken alleen naar de voordelen en neit na de nadelen ik vind de prijs veel te hoog. ik ben net zo boos als wie dna ook als iemand een aanslag pleegt maar om dat te voorkomen door alle privacy op te geven is een te hoge prijs. ik ben liever dood dan dta ik in een wereld leef waar ik gene privacy heb waar ik schuldig ben tot het tegendeel bewezen is in plaats van andersom etc.

en rekeningrijden lost niets op het verhoogd alleen de belastingdruk meer en word gewoon een melkkoe. alles wat de overheid afpakt komt nooit meer terug neem het kwartje van kok als voorbeeld.

we betalen meer en meer en krijgen steeds minder

elektrisch rijden is geen oplossing die accus wordne ook van metalen en alels gemaakt en daar is ook maar zoveel van. daarbij heb je nog meer stroom nodig dan je nu al hebt.

windmolens en zonneparken zijn geen oplossing die belasten de natuur enorm en zijn onbetrouwbaar. daarom ben ik daar ook tegen zeker als je nagaat dat al die panelen etc ook weer elektronisch afval zijn later.

daarbij is groene energie niet betrouwbaar je kan zo een maand hebben waar de opbrengst minder is. en zo zijn er veel meer nadelen. maar daar hoor je niemand over.

ik bekijk alles juist van beide kanten en veelal wegen de nadelen in mijn optiek neit op tegen de voordelen.

wat stikstof probleem aangaat pak het vliegverkeer aan. dat is veruit de grootste vervuiler maar doen ze niets mee. daarbij is het met de auto zo dat veel mensne geen keus hebben ov is geen goed alternatief. we zijn echter niet afhankelijk van vliegverkeer athans niet in die mate als van de auto.

en mark je geeft zelf aql toe dat je mening neit volwassen is goed zo dan zul je ook begrijpen dat ik jouw neit heel serieus kan nemen

iedereen heeft recht op een mening en mijn mening is net zoveel waard als die van ieder ander ook als ik er mischien iets midner door beinvloed word dan sommigen anderen.

ik stond bijv ook achter de boeren maar ik ben zelf geen boer dus dat mag volgens jouw dus ook neit.
Gepost door: Vitaquest op 12-11-2019 19:58
Komt ook omdat je mensen in je omgeving hebt en alleen het negatieve ervaart. Net als dat er mensen zijn die in hun omgeving alleen het positieve ervaren. Als je aan iedereen op straat of in verschillende sectoren gaat navragen, dan krijg je natuurlijk een ander mening en verschillende beelden.

Rekeningrijden helpt. In Zweden werkt het. En in Zweden hadden ze net zo'n fileprobleem als wat we in Nederland hebben. Alleen wat wij in Nederland moeten doen, is kijken, leren en zelf met eigen ideeën komen. We kunnen het idee van Zweden nemen. Of we kijken voor een ander manier hoe we in Nederland het nog effectiever kunnen laten werken zodat iedereen er tevreden wordt.

Privacy is een belangrijk onderwerp. Maar het probleem is dat veel mensen er weinig baat aan hebben omdat zoals altijd: Mensen het weinig scheelt totdat ze zelf slachtoffers zijn of zelf met iets overkomen zijn(een vriend, familielid, kennis etc. is iets overkomen wat met privacy te maken heeft). Het is aantrekkelijker om te denken "Oh. Die verkrachter/moordenaar/aanslagpleger moet gepakt worden." omdat ze alleen denken aan wat voor hen het fijnst is. Maar wanneer men in de verkeerde situatie terechtkomt of opeens worden opgepakt terwijl ze onschuldig zijn, dan is het opeens een heel ander verhaal. Of wanneer er foto's op internet staat, dan spreekt men opeens heel anders over. Of wanneer je voor een baan solliciteert en ze komen met allerlei A4tjes met alles wat je op internet hebt geplaatst enz. Een beetje hetzelfde als dat kinderen pas realiseren dat pesten niet leuk is als ze zelf ook gepest worden. Daarom moet mensen natuurlijk wakker worden. Maar het probleem is dat veel politieke partijen alleen maar kijken wat zij belangrijk vinden dan wat de stemmers eigenlijk willen. Net als met het rekeningrijden. Veel mensen zien het idee zitten, maar de partijen houden het tegen. Het draait alleen om geld en eigen belangen.

Over groene energie was er een alternatief. En dat is kernenergie. Alleen mensen weigeren dit omdat 1. het is nog altijd duur om zo'n fabriek te bouwen en 2. mensen nog altijd schreeuwen over Chernobyl en Fukushima terwijl de fabrieken die juist tegenwoordig worden gebouwd, veel veiliger, veel efficiënter en ook veel minder risico zullen zorgen omdat er ook andere kernstoffen gebruikt kunnen worden(die een korte halfwaardetijd hebben dan bijvoorbeeld uranium). Als wij in Nederland bijvoorbeeld een paar kerncentrales zouden hebben, dan halen we de CO2 richtlijn in 2050 en zijn we ver gevorderd met groene energie dan met zonne- en windenergie. Maar ja. Mensen blijven altijd bang van Chernobyl en Fukushima.

En het vliegverkeer is niet het grootste vervuiler. Het is 1 van de vervuilers. Maar met alleen het vliegverkeer aanpakken, wordt het stikstofprobleem niet gelijk met de helft gehalveerd. Daarnaast zijn er al plannen om bijvoorbeeld met vliegtaks te komen vanwege het klimaatakkoord. Zelf hoop ik nog dat Lelystad Airport niet geopend wordt en ik zou eerlijk gezegd liever Schiphol zien uitbreiden, maar ja "klimaat" en "omwonenden hebben last van al de vliegtuigen die constant opstijgen en landen"....

Lets face it. Nederland zit in een moeilijke beschuit. Waarom? Omdat al jaren door de CDA, VVD, PVDA, ChristenUnie en D66 problemen worden verschoven. En de eerste 2 genoemde partijen schuiven het problemen altijd weg met "Ach ja. We zien het over paar jaren wel. Anders mag het volgende kabinet de problemen oplossen.". Het EU heeft bepaald dat Europese landen waaronder Nederland aan bepaalde normen voor klimaat moesten houden. Nederland zocht manieren om dit te ontwijken. Dan komt er een rechtszaak van Urgenda waardoor Nederland in de sh*t kwam, omdat ze niet aan de normen hielden. Hierdoor moest er een klimaatakkoord komen. Vervolgens heeft de Raad van State gekeken naar het stikstof geval omdat er ook geklaagd werd door milieu/klimaatorganisatie en er is gebleken dat de aanpak die we hadden, niet voldoet aan de Europese eisen. Dus daarom moet men met iets anders komen.

Natuurlijk zou ik ook willen zeggen "Bekijk het maar met die regels". Ben ook geen fan van de huidige vorm van EU(want als we nog het oude EEG en EG hadden waardoor we in Europa alleen met handelsverdragen bespraken i.p.v. met ideeën te komen wat een beetje als vriendjespolitiek overkomt, dan konden we in Nederland alleen aan onze problemen denken. En EU democratisch me hoela. Er waren 3 mensen die meededen voor voorzitterschap van de Europese Commissie. En vervolgens moet er een Duitse, corrupt iemand, die in Duitsland was afgetreden vanwege een schandaal, die door Frankrijk werd voorgesteld, als voorzitter werd gekozen omdat landen en verschillende partijen niet eens waren om 1 van de 3 te kiezen. En dan te bedenken over artikel 50, een zwakke vorm van neutraliteit invoeren, het gedoogd downloaden/uploaden intrekken omdat dit niet aan de Europese wetten voldoet etc.). Maar wat kan onze overheid nog doen? Weinig dan alleen met een aanpakplan komen. Er is een klimaatakkoord en nu moet er een stikstofaanpak plan komen. Dus helaas moeten we maar dingen inslikken.

Of Nederland moet uit de EU zoals de UK. Maar dat zal nooit gebeuren, want de meeste mensen willen niet uit de EU(en de UK maakt ook geen goed voorbeeld van hoe ze de brexit aanpakken).
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9313 reacties) op 12-11-2019 20:54
Het aparte aan kerncentrales is dat men wel Fukushima en Tsjernobyl noemt maar die 1ste was na een ENORME tsunami en Tsjernobyl was gigantisch verouderd.
DaggieWaggie
Door DaggieWaggie (39268 reacties) op 12-11-2019 20:56
Quote:
Tuurlijk. Ik lul uit m'n toren. Meeste mensen zijn niet toevallig "voor" rekeningrijden. Meeste mensen zien er wel "heil" in rekeningrijden.
Gepost door: Xor op 12-11-2019 19:40
Resultaten komen beide uit onderzoeken die op verzoek zijn gedaan door de Volkskrant. Een overwegend links georiënteerde krant. Dat is bijna hetzelfde als ik in de Dagelijkse Standaard lees dat uit onderzoek is gebleken dat 90% van de Nederlanders geen asielzoekerscentrum in hun buurt willen hebben.

En ik zie dat rekeningrijden niet als iets van 'verandering van de toekomst. Deal with it!'. Ik zie het weer als een nieuwe manier van pootje uitdraaien van mensen die dagelijks aan de slag gaan. Het is toch te zot voor woorden dat als je normaal of op tijd op je werkt wilt komen dat je daar voor moet betalen?

Als ze met een elektrische auto komen die betaalbaar is zou ik zeggen; Zet maar voor mijn deur. Ik heb daar niks op tegen want ik zie daar heus de voordelen van in. Ik ben geen auto maniak die het liefst in zijn drie met 120 over de snelweg rijd. Ik word er alleen zo schijtziek van dat er echt letterlijk alles word verzonnen om er voor te zorgen dat je werken meer als straf gaat zien dan iets wat je doet om je levensstijl te bekostigen. Kan ik straks weer elke maand een bedrag van mijn inkomen reserveren omdat er een rekening bij komt. En dan maar weer braaf wachten wat de staat de volgende keer verzint waar je voor mag gaan betalen.
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Xor
Door Xor (34667 reacties) op 12-11-2019 21:11
Quote:
[..]
Resultaten komen beide uit onderzoeken die op verzoek zijn gedaan door de Volkskrant. Een overwegend links georiënteerde krant. Dat is bijna hetzelfde als ik in de Dagelijkse Standaard lees dat uit onderzoek is gebleken dat 90% van de Nederlanders geen asielzoekerscentrum in hun buurt willen hebben.

En ik zie dat rekeningrijden niet als iets van 'verandering van de toekomst. Deal with it!'. Ik zie het weer als een nieuwe manier van pootje uitdraaien van mensen die dagelijks aan de slag gaan. Het is toch te zot voor woorden dat als je normaal of op tijd op je werkt wilt komen dat je daar voor moet betalen?

Als ze met een elektrische auto komen die betaalbaar is zou ik zeggen; Zet maar voor mijn deur. Ik heb daar niks op tegen want ik zie daar heus de voordelen van in. Ik ben geen auto maniak die het liefst in zijn drie met 120 over de snelweg rijd. Ik word er alleen zo schijtziek van dat er echt letterlijk alles word verzonnen om er voor te zorgen dat je werken meer als straf gaat zien dan iets wat je doet om je levensstijl te bekostigen. Kan ik straks weer elke maand een bedrag van mijn inkomen reserveren omdat er een rekening bij komt. En dan maar weer braaf wachten wat de staat de volgende keer verzint waar je voor mag gaan betalen.
Gepost door: DaggieWaggie op 12-11-2019 20:56
Als je alleen negatief over alles loopt te denken, ja, geen wonder dat je dan het idee niks vindt. Ik kan ook negatief denken, maar op z'n minst wil ik wel weten waarom het een beter/goed idee is, want tenminste kan men met oplossingen komen. Zeker als er nu wat wordt gedaan en niet alleen maar lopen schuiven omdat "Het is nu alles toch al prima.".

Zoals ik al eerder zei: Wil je de wegen vrij hebben voor iedereen, maar lang in de file staan waardoor je laat thuis komt? Of wil je betalen voor een toegang voor de wegen, weinig tot geen files hebben en wel op tijd thuis komen? "Ja. Maar m'n afstand van werk en huis is klein.". Waarom klagen over het idee als de afstand klein is? En het idee is juist bedoeld om files te verminderen zodat het geen gevolgen heeft zoals mensen die pissig raken in de files, vrachtwagenchauffeurs die de tijden niet behalen en inkomsten mislopen etc.

Daarnaast pakt dit zeker geld, want denk je dat veel dingen zoals snelwegen bouwen, snelwegen vervangen/repareren gratis is? Tenminste wordt er een deel van het belastinggeld ook aan de wegen geïnvesteerd terwijl andere landen zoals Duitsland weinig of minder snel geld aan de snelwegen worden besteed. Plus de overheid zal uiteindelijk in de toekomst weinig meer uit de huidige belastingen voor auto's halen met de klimaateisen en de focus richting elektrisch rijden. Dus ze kunnen beter met een ander manier komen en misschien ook met een efficiënter manier(zoals een belastingverlaging of op een manier de kosten terug te declareren als ze rekeningrijden aantrekkelijk willen maken etc.).

Meer wegen bouwen heeft weinig zin, want dat wordt er al jaren gedaan en het probleem is er nog steeds(het wordt er niet minder op, maar juist meer). Snelheidslimiet zal geen verandering zorgen, want jaren geleden was alles eerst ook max. 100 totdat men er 130 wouden maken omdat "hiermee rijden mensen nog sneller en zullen mensen ook niet sneller in de files raken". Dus wat zit er dan nog op? Rekeningrijden. En anders: Niet zeiken dat je heel lang in de files zit en anders stemmen op een partij waar we uit de EU gaan zoals de UK . Want alles. Stikstof, klimaat en al het gedoe en bullsh*t. Is ook deels te danken aan de EU met z'n wetten, akkoorden e.d.
Door Userverwijderd81 (0 reacties) op 12-11-2019 21:24
Nog een keer gekeken naar de fantastische, captivating trailer van Diablo IV.

(Beste game trailer in jaren, if you ask me. Heerlijk donker, subliem tekst, opbouw, heerlijk sinistere stem van de mogelijke Rathma, episch, cinematografisch reveal van Lilith,man man man, alles klopt aan deze trailer)

Kunnen ze hier geen focking film van maken? Tering wat is deze trailer verdomd goed.

Klaag? Dat de release datum denk ik ergens in 2025 is.
KonkeyDong
Door KonkeyDong (1962 reacties) op 12-11-2019 21:44
Quote:
[..]
Misschien kort door de bocht. Maar men maakt er een probleem van omdat ze zelf min of meer dat zoeken.

Dat is zeker niet waar.

Quote:
Je hebt studenten die van de ene stad naar de andere stad moeten reizen om te studeren. Dat is natuurlijk de keuze van deze studenten zelf. Zie je ze ook klagen? Misschien. Maar men had ook de optie om in hun eigen stad te studeren dan naar een andere stad studeren. Is de afstand zo erg? Dan kan je misschien kijken voor kamers. In werksituatie hetzelfde. Als de afstand zo ver is, dan is misschien een beter idee om een huis te zoeken in de buurt van jouw werk. Of dat de afstand van werk en huis niet zo groot maken dat je van de ene kant van het land naar de andere kant van het land moet reizen.

Wat een onzin. Ik woonde 55 minuten van de dichstbijzijnde opleidingsplek. Dat je dan misschien kan kijken naar kamers is weinig reeel wanneer je uit een bijstandsgezin komt en alles zelf zult moeten betalen. Heb je enig idee wat een studentenwoning momenteel kost? Ik snap sowieso de relatie tot de huidige discussie niet helemaal, want je doet net of een huis een verwisselbaar object is.

"Oh shit, rekeningrijden, ik verkoop mijn rijtjeswoning in mijn dorp (€ 160.000) en koop even een huisje 20 minuten verderop in centrum Eindhoven (€ 360.000)."

Dat mensen magischerwijs hun hele gebruikenpatroon om gaan gooien wanneer ze gestraft worden met een hoger bedrag per kilometer in de spits is waanzin. Er zijn verrekte weinig mensen die voor hun plezier om 8:30 achteraan in een file gaan staan.

Quote:
Een voorbeeld als KDV kan je makkelijk zeggen. Maar ligt de KDV 60 km van jouw huis? Er zijn genoeg oplossingen hiervoor(KDV in de buurt van jouw werk, bespreken met de partner wie het kind naar de KDV brengt/ophaalt zoals de ene brengt het kind en de ander haalt het kind op etc.). Dat men overal in het land werkt bestaat zeker. Daarom zeg ik dat er ook een systeem gemaakt moet worden die dit soort gevallen het minder moeilijk moet maken(door bijvoorbeeld de kosten terug te declareren of de wegenbelasting te verlagen). Net als vrachtwagenchauffeurs die iedere dag overal moeten rijden. Je wilt de vrachtwagenchauffeurs ook niet belemmeren. Maar ze worden ook al belemmerd door de files die iedere dag ontstaan.

Wat heeft dit dan voor zin? Als ik de kosten weer terug kan declareren, veranderd er geen donder. Of moet ik de overheid bewijs van mijn werkuren mee gaan sturen? Ik gok dat deze taak dan bij de Belastingdienst komt te liggen? Creëren we in ieder geval weer wat werkgelegenheid, wat dat is een nagenoeg onmogelijke berg werk om door te komen.

Quote:
Als we gaan klagen over rekeningrijden, dan vraag ik mij af hoe Italië en Frankrijk het vandaag de dag nog overleven door van die tolwegen te hebben. Want als je "overal door het land" moet reizen, dan moet je ook iedere keer betalen om op het snelweg te komen. En Zwitserland met z'n vignets.
Gepost door: Xor op 12-11-2019 17:06

Je kunt niet één belastingmaatregel los uit een pakket pakken. Ik ben geen expert in buitenlands belastingrecht, maar ik weet wel dat je het over drie landen hebt waar de belastingdruk op inkomen los veel lager ligt dan hier. Dat ze dat linksom of rechtsom ergens anders vangen betekent niet dat je hier maar kunt gaan stapelen.

Nogmaals, ik ben helemaal niet tegen rekeningrijden. Ik vind het rekeningrijden duurder maken in de spits absurd. Waarom moet ik extra gestraft worden omdat ik wel naar mijn werk moet? En, ook al geldt dat niet voor iedereen hier... Waarom moet ik überhaupt gestraft worden voor iets waar ik op geen enkele manier een hand in heb hier in het noorden van Nederland?

Verder lopen er twee discussies door elkaar hier. De maximumsnelheid verlagen lijkt mij ook geen probleem. Tenzij je elke dag van puntje Limburg naar puntje Friesland rijdt, kost het je nauwelijks tijd. Zelfs in dat extreme geval zal het eens 20 minuten verschil maken op de 3,5 uur durende reis van Holwerd naar Vaals.
Er zijn vliegtuigstoelen, miljoenen bijbedoelingen en bovendien zijn er limousines.
Gunghir
Door Gunghir (6138 reacties) op 12-11-2019 21:50
*eet popcorn*
Ik heb zin in watermeloen soep
[Begin]  |2987|2988|2989|2990|2991|2992|2993(4114)  [Eind]