Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Algemene autotopic

[Begin]  |115|116|117|118|119|120|121(130)  [Eind]
Aapje_nl
Door Aapje_nl (4026 reacties) op 14-07-2017 08:10
Nooit een mx5 gereden, maar denk niet dat het te vergelijken is. Tot nu toe niets gevonden wat op een mini Lijkt, zelfs die metro niet die de directe opvolger moet zijn.
Mini rijd als een kart, hobbelig en strak sturen en zonder luxe.

Denk dat mx5 meer is om lekker te cruisen en stiekem al een veel moderner gevoel heeft als een classic.


"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto Parasola w dupie nie otworzysz. Youtube - pink aipom
Pug205GTi
Door Pug205GTi (4864 reacties) op 14-07-2017 08:24
Quote:
Nooit een mx5 gereden, maar denk niet dat het te vergelijken is. Tot nu toe niets gevonden wat op een mini Lijkt, zelfs die metro niet die de directe opvolger moet zijn.
Mini rijd als een kart, hobbelig en strak sturen en zonder luxe.

Denk dat mx5 meer is om lekker te cruisen en stiekem al een veel moderner gevoel heeft als een classic.


Gepost door: Aapje_nl op 14-07-2017 08:10
Zelfde als met de 205 GTi, met een goede verlaging en een veerpoot en draagarmbrug kon je niet normaal hard door bochten. Lag als een blok op de weg, heerlijk gewoon.
3DS: 1478-3717-3634 / PSN+XboX Live: CaptainGuido / Nintendo ID: PugGTi
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 17-07-2017 23:28
Quote:
Nooit een mx5 gereden, maar denk niet dat het te vergelijken is. Tot nu toe niets gevonden wat op een mini Lijkt, zelfs die metro niet die de directe opvolger moet zijn.
Mini rijd als een kart, hobbelig en strak sturen en zonder luxe.

Denk dat mx5 meer is om lekker te cruisen en stiekem al een veel moderner gevoel heeft als een classic.
Gepost door: Aapje_nl op 14-07-2017 08:10
Als je een basis uitrusting MX hebt heb je ook helemaal niks Geen stuurbekrachtiging of wat dan ook, zo basic als maar kan. Motor, stuur en nog net verwarming. Als we elkaar ooit ontmoeten op een BG meeting mag je wel een rondje rijden in m'n dan hopelijk supercharged MX Kun je het ervaren.

Quote:
[..]
Zelfde als met de 205 GTi, met een goede verlaging en een veerpoot en draagarmbrug kon je niet normaal hard door bochten. Lag als een blok op de weg, heerlijk gewoon.
Gepost door: Pug205GTi op 14-07-2017 08:24
Dat is dus precies hetzelfde met de MX-5 50/50 weight distribution, lichtgewicht, RWD. Het is niet voor niks de meest geracete auto op deze aardbol. Dat is niet door z'n underwhelming 116pk Maar ook MX'jes moet je eigenlijk wel verlagen. De standaard vering heeft iets teveel bodyroll, zelfs al staat dat zeker niet gelijk aan onderstuur.
Hey, ik ben geen olifant
OneDay
Door OneDay (3634 reacties) op 18-07-2017 16:13
Laatst mx5 NA 1.8 mogen rijden van n vriend. Was er niet zo te spreken over, terwijl ik eerst juist zo graag eentje wilde hebben. Ik moest letterlijk bukken tijdens het rijden om mn snelheid etc te kunnen zien.

En het meest minste vond ik het schakelen. Vraag me altijd af of dit niet aan zijn auto lag. Vond het erg zwaar gaan ! Wel korte schakel afstand, wat wel erg fijn was. Maar als ik dan vergelijk met mn 206 schakeld die toch stukje soepeler.

Ben ook wel benieuwd wat /hoe ik mx5 nb model vind rijden en of ik dan zelfde klachten heb. Vind nb namelijk toch wat mooier dan na model. Wellicht als tweede auto.
Aapje_nl
Door Aapje_nl (4026 reacties) op 18-07-2017 17:45
Quote:
[..]

[..]
Dat is dus precies hetzelfde met de MX-5 50/50 weight distribution, lichtgewicht, RWD. Het is niet voor niks de meest geracete auto op deze aardbol. Dat is niet door z'n underwhelming 116pk Maar ook MX'jes moet je eigenlijk wel verlagen. De standaard vering heeft iets teveel bodyroll, zelfs al staat dat zeker niet gelijk aan onderstuur.
Gepost door: Fant op 17-07-2017 23:28

Dit is juist de lol met de mini. Die doen dat gewoon zo al, zonder vanalles aan te passen.

Alleen je hebt ook nog 3 types minis. Gewoon carburateur, spi en mpi.
Wij hebben alleen maar carb en spi mini. Die rijden het beste, bij mpi mis je alweer een beetje. (Noemen t altijd de oude lullen mini)
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto Parasola w dupie nie otworzysz. Youtube - pink aipom
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 18-07-2017 19:18
Quote:
Laatst mx5 NA 1.8 mogen rijden van n vriend. Was er niet zo te spreken over, terwijl ik eerst juist zo graag eentje wilde hebben. Ik moest letterlijk bukken tijdens het rijden om mn snelheid etc te kunnen zien.

En het meest minste vond ik het schakelen. Vraag me altijd af of dit niet aan zijn auto lag. Vond het erg zwaar gaan ! Wel korte schakel afstand, wat wel erg fijn was. Maar als ik dan vergelijk met mn 206 schakeld die toch stukje soepeler.

Ben ook wel benieuwd wat /hoe ik mx5 nb model vind rijden en of ik dan zelfde klachten heb. Vind nb namelijk toch wat mooier dan na model. Wellicht als tweede auto.
Gepost door: OneDay op 18-07-2017 16:13
Als een MX-5 zwaar schakelt is de bak niet goed meer Ze zijn idd niet geschikt voor mensen boven de 1.90 ofzo. Ik ben 1.83 en pas er prima in en ken iemand van rond de 1.90 die ook geen problemen heeft, maar sommige mensen schijnen last te hebben van ruimtegebrek. Ligt eraan wat je gewend bent denk ik. De eerste lading NB's (tot aan NBfl) is bijna meer een facelift dan een nieuwe auto. Het is niet voor niks dat je bijna alle onderdelen kunt uitwisselen Kom maar eens in mijn NA (mee)rijden als mijn build af is


Quote:
[..]

Dit is juist de lol met de mini. Die doen dat gewoon zo al, zonder vanalles aan te passen.

Alleen je hebt ook nog 3 types minis. Gewoon carburateur, spi en mpi.
Wij hebben alleen maar carb en spi mini. Die rijden het beste, bij mpi mis je alweer een beetje. (Noemen t altijd de oude lullen mini)
Gepost door: Aapje_nl op 18-07-2017 17:45
Bij een MX hoef je alleen de vering aan te passen Die is standaard te bejaard afgesteld. Verder is het een perfecte auto voor handling, zelfs bone stock. Uiteraard kun je er veel meer uit halen met de juiste mods, maar het idee was een sportauto die dagelijks bruikbaar was, en geen hardcore circuitbak.
Hey, ik ben geen olifant
Rominick
Door Rominick (2522 reacties) op 18-07-2017 19:42
Binnenkort nieuwe intake en ecu erop. En meteen OBD-I ombouw, want ben nu OBD-IIa of b en die is moeilijk af te stellen, dus daarom maar een nieuwe ecu en OBD-I met intake.
De intake is vanaf eht blok en dus niet een buisje met filter wat bijna iedereen heeft gedaan. Ik ben meer van de betere modificaties zonder dat het kut wordt. Dan rijdt de auto wat pittiger en heb dan een winst van 40pk. Dan alleen nog een schroefsetje fixen en turbo en kan er tegernaan op het circuit zonder eruitgereden te worden door een bimmer.
If you eat LEGO, You shit BRICKS.
OneDay
Door OneDay (3634 reacties) op 19-07-2017 14:15
Top @Fant, dat was de reactie die ik hoopte: dat het aan z'n schakelbak ligt. Want ik vind het NB model wel echt een strakke auto en volgens mij zijn die mx5jes snel, makkelijk en ook nog eens goedkoop naar de 200pk te krijgen.

200pk met een auto die rond de 1000 weegt is natuurlijk super tof. Cabrio was ik nooit fan van tot ik zelf meer in de e46 van mn maat ging rijden. H-E-E-R-L-I-J-K.

Enig idee aan welk aanschafbedrag moet denken voor een NB (evt, NC) model met niet meer dan 150.000 op de teller en liefst zo nieuw mogelijk. Hoop zelf rond de 5.000 wel klaar te zijn.
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 20-07-2017 00:21
Quote:
Top @Fant, dat was de reactie die ik hoopte: dat het aan z'n schakelbak ligt. Want ik vind het NB model wel echt een strakke auto en volgens mij zijn die mx5jes snel, makkelijk en ook nog eens goedkoop naar de 200pk te krijgen.

200pk met een auto die rond de 1000 weegt is natuurlijk super tof. Cabrio was ik nooit fan van tot ik zelf meer in de e46 van mn maat ging rijden. H-E-E-R-L-I-J-K.

Enig idee aan welk aanschafbedrag moet denken voor een NB (evt, NC) model met niet meer dan 150.000 op de teller en liefst zo nieuw mogelijk. Hoop zelf rond de 5.000 wel klaar te zijn.
Gepost door: OneDay op 19-07-2017 14:15
Ja, ik heb gisteren eindelijk mijn MX weer aan de praat gekregen, en die versnellingsbak schakelt echt alsof je een warm mes door de boter beweegt

Op zich zijn MX'jes met turbo of supercharger redelijk makkelijk naar 200 te krijgen ja, maar reken wel op 3000 euro oid voor je klaar bent (ECU, koppeling, differentieel, remmen, alles moet een upgrade naast de kit zelf). Voor 5k kun je wel een leuke NB kopen ja. Kilometerstand zou ik niet teveel waarde aan hechten. Onderhoud zegt veel meer. Maar als je budget 5k is kun je ook wel NB's krijgen die onder de 150k zitten. Ik zie op marktplaats momenteel zelfs een paar onder de 100k. Maar er zijn genoeg MX'jes met 5 ton of meer op de klok zonder noemenswaardige problemen.

Als je een late NB 1.8 koopt (de NBfl,dus facelift) heb je standaard al 145pk, wat al veel leuker is dan de 116 van een 1.6je. Maar voor dat blok zijn wel aanzienlijk minder turbokits en andere onderdelen verkrijgbaar, dus hou daar rekening mee als je niet zelf een kit wil samenstellen. Een goeie NC voor 5k kun je voorlopig wel vergeten vrees ik Die beginnen nu een beetje richting 7 tot 8k te zakken.
Hey, ik ben geen olifant
OneDay
Door OneDay (3634 reacties) op 20-07-2017 20:25
Quote:
[..]
Ja, ik heb gisteren eindelijk mijn MX weer aan de praat gekregen, en die versnellingsbak schakelt echt alsof je een warm mes door de boter beweegt

Op zich zijn MX'jes met turbo of supercharger redelijk makkelijk naar 200 te krijgen ja, maar reken wel op 3000 euro oid voor je klaar bent (ECU, koppeling, differentieel, remmen, alles moet een upgrade naast de kit zelf). Voor 5k kun je wel een leuke NB kopen ja. Kilometerstand zou ik niet teveel waarde aan hechten. Onderhoud zegt veel meer. Maar als je budget 5k is kun je ook wel NB's krijgen die onder de 150k zitten. Ik zie op marktplaats momenteel zelfs een paar onder de 100k. Maar er zijn genoeg MX'jes met 5 ton of meer op de klok zonder noemenswaardige problemen.

Als je een late NB 1.8 koopt (de NBfl,dus facelift) heb je standaard al 145pk, wat al veel leuker is dan de 116 van een 1.6je. Maar voor dat blok zijn wel aanzienlijk minder turbokits en andere onderdelen verkrijgbaar, dus hou daar rekening mee als je niet zelf een kit wil samenstellen. Een goeie NC voor 5k kun je voorlopig wel vergeten vrees ik Die beginnen nu een beetje richting 7 tot 8k te zakken.
Gepost door: Fant op 20-07-2017 00:21

Top laat ik de NC lekker zitten. Plan is om nu lekker door te rijden met mn 206 en langzaamaan beetje geld opzij leggen voor de aanschaf van een mx5 NB dan. Wel 1.8 denk ik, maar facelift of niet weet ik nog niet. Net wat jij zegt, minder sets verkrijgbaar.

Turbo lijkt me enorm vet, maar idd prijzig doordat alles een upgrade moet krijgen. En dan kom je alweer snel op dat punt: is deze auto het dan waard om 3000 in te stoppen. Het plan is in ieder geval wel een auto te kopen die dat waard is.


Fant
Door Fant (12238 reacties) op 08-02-2018 16:54
Ik schop hem even. Nog interessante ontwikkelingen in het wagenpark van de BG'ers? Ik ben lang weggeweest Aapje er nog 5 mini's bij? Rominick nog steeds aan de Civic of toch wat anders? Alle oververtegenwoordigde Peugeot's nog op de weg?
Hey, ik ben geen olifant
Care
Door Care (48305 reacties) op 08-02-2018 17:22
Mijn Peugeot rijdt nog steeds. Verrotte rammelbak dat het is.
Het is patat! 🍕 + 🍍 =❤ , After eight 🤮 Teamvluusje stinkt!
Aapje_nl
Door Aapje_nl (4026 reacties) op 08-02-2018 17:26
Auto topic geschopt dan kom ik weer even kijken.
Nope nog altijd gewoon 5 minis en een daily driver.
Meneer heeft de 2016 Seat Leon 3 deurs mee voor wijn werk.
Ik rijd dagelijks een mini, buiten -8, in de auto-8.... En alle ramen 2 keer krabben, binnen en buiten

Mini estate staat sinds 2 dagen eindelijk in de grondverf, dus nu echt bijna in kleur en dan opbouwen!
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto Parasola w dupie nie otworzysz. Youtube - pink aipom
TRV
Door TRV (2002 reacties) op 08-02-2018 17:54
Quote:
Auto topic geschopt dan kom ik weer even kijken.
Gepost door: Aapje_nl op 08-02-2018 17:26
Jup, haha.

De 205 doet nog braaf zijn werk! Gisteren voor het eerst in een tijdje weer mee gereden, was even fingers crossed of hij wel wou starten na een tijd stilstand plus kou, maar dat was toch geen probleem gelukkig! Eerder deze winter heb ik de koplampunits vervangen, van gloeilampjes naar halogeen. Echt een enorme verbetering, niet alleen door de lampen maar ook de nieuwe units zelf, de lichtopbrengst hiervoor was echt waardeloos. Voel me nu een stuk veiliger in het donker, haha. Enige nadeel is dat de knipperlichtunits in vergelijking er wat dof uitzien, dus die moet ik nu ook laten vervangen...

Maargoed, dat komt volgende maand wel bij de apk + kleine beurt. Ben benieuwd, ik verwacht geen problemen. Sinds aanschaf 8 maanden geleden 12,5k probleemloos mee gereden (ik dacht 8-10k per jaar te gaan rijden.. ), en zelfs nog geen olie hoeven bijvullen. Dat laatste heeft me wel positief verrast.

Hoe is het met jouw wagenpark Fant?
Rominick
Door Rominick (2522 reacties) op 08-02-2018 18:08
Quote:
Ik schop hem even. Nog interessante ontwikkelingen in het wagenpark van de BG'ers? Ik ben lang weggeweest Aapje er nog 5 mini's bij? Rominick nog steeds aan de Civic of toch wat anders? Alle oververtegenwoordigde Peugeot's nog op de weg?
Gepost door: Fant op 08-02-2018 16:54


Yep, civic is er nog steeds haha, nu met andere tune erop. En andere uitlaat, weer lekker stil. Zit nu ongeveer op 131pk voor een 1.4.
If you eat LEGO, You shit BRICKS.
Aapje_nl
Door Aapje_nl (4026 reacties) op 08-02-2018 18:21


Estate staat er nu zo bij
Binnenkort naar de spuiter en zijn druk aan t zoeken naar een interieur bekleder!
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto Parasola w dupie nie otworzysz. Youtube - pink aipom
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 08-02-2018 19:16
Haha, nice, jullie zijn er snel bij

@Aapje
Haha, "gewoon 5 mini's". I like the way you think Kan me nog herinneren hoe 'fijn' het daily driven van een MX-5 was in de winter. Maar die had wel fantastische verwarming, dus het was alleen de eerste paar minuten bikkelen. Welke kleur gaat de estate worden? Voorwerk ziet er belachelijk strak uit

@Rominick
131 uit een 1.4 is wel netjes. Boost of atmosferisch? Stille Civic's zijn wel extreem zeldzaam

@TRV
Klinkt positief allemaal! Inderdaad wel heel netjes dat zo'n toch iets oudere auto 12k doet zonder een drupje olie te lekken of verbruiken

Had laatst in theecorner al een kleine update gegeven. Weet ook niet meer precies wanneer ik hier voor het laatst ben geweest, en te lui om alles terug te lezen. Ik heb helaas nog maar 2 auto's over De groene MX-5 is er uiteraard nog, en momenteel heb ik nog een Citroën C5 Break 2.0 HDi als daily diesel. Was er echt superblij mee, maar toen de MX-5 niet klaar was voor de zomervakantie heb ik de C5 gepakt, en in de Duitse bergen kreeg de automaatbak kuren en kwam ik stil te staan. De hele vakantie werd een extreem, echt éxtreem drama. Vriendin paniekaanvallen, vriend had een been gebroken (niet gerelateerd aan de auto, maar alsnog), hele planning kapot en terug naar Nederland. Dus er zitten nu nare herinneringen aan die auto en hij moet weg Achteraf was het waarschijnlijk gewoon een liter te weinig vloeistof in de bak. De bak is zogenaamd "onderhoudsvrij", maar na 250.000 kilometer mag de olie toch wel eens vervangen Ik rij er nu wel alweer 5 maanden mee naar werk elke dag, maar wil hem alsnog graag vervangen. Gaat een Chrysler 300C CRD voor in de plaats komen heb ik besloten, zodra ik het kan betalen.

De MX-5 wordt volgende maand gefixt Kwam van alles tussen met het C5 drama en een verhuizing, dus had weinig geld over. Ik ga er vanuit dat hij eind maart of begin april eindelijk weer rijdt! Volgende moet nog gebeuren:
- Een goed verstopt boostleak fixen (wss een stom slangetje)
- Intercooler monteren
- Kleine dingetjes fixen (vtps, pakkingen etc.)
- Goeie, professionele tune
- Katvervanger voor vlammen
- Aluminium radiator voor extra koeling

Dan moet het verdomme ook een keer klaar zijn Ding is bijna een jaar van de weg geweest, maar heb dan wel een nieuwe auto bijna straks. Gereviseerd, supercharged blok met nieuwe riemen, waterpomp etc. Net nieuwe dorpels, bijna nieuw dak, bijna nieuwe wielen, nieuwe bekleding. Gewoon Ă©Ă©n van de ziekste MX-5'en van NL straks En dan is de volgende stap zsm widebody om een klein puntje schade te verbergen en omdat het gewoon heel dik is. En dan wordt het de hele zomer inhalen voor vorig jaar Ga in eerste instantie voor 170 tot 180pk en dan wil ik eerst een jaartje zorgeloos genieten voor ik meer PK ga najagen


Hey, ik ben geen olifant
Aapje_nl
Door Aapje_nl (4026 reacties) op 08-02-2018 19:29
Quote:
Haha, nice, jullie zijn er snel bij

@Aapje
Haha, "gewoon 5 mini's". I like the way you think Kan me nog herinneren hoe 'fijn' het daily driven van een MX-5 was in de winter. Maar die had wel fantastische verwarming, dus het was alleen de eerste paar minuten bikkelen. Welke kleur gaat de estate worden? Voorwerk ziet er belachelijk strak uit


Dan moet het verdomme ook een keer klaar zijn Ding is bijna een jaar van de weg geweest, maar heb dan wel een nieuwe auto bijna straks. Gereviseerd, supercharged blok met nieuwe riemen, waterpomp etc. Net nieuwe dorpels, bijna nieuw dak, bijna nieuwe wielen, nieuwe bekleding. Gewoon Ă©Ă©n van de ziekste MX-5'en van NL straks En dan is de volgende stap zsm widebody om een klein puntje schade te verbergen en omdat het gewoon heel dik is. En dan wordt het de hele zomer inhalen voor vorig jaar Ga in eerste instantie voor 170 tot 180pk en dan wil ik eerst een jaartje zorgeloos genieten voor ik meer PK ga najagen
(Image)
Gepost door: Fant op 08-02-2018 19:16

Yukon grey met een old english white dak. Rood leren interieur en gewoon een 1300je erin. Het is een mini die als bouwpakket maar Portugal gestuurd is en daar hebben ze ermee gedaan wat hun goed lekker. Zijn dus een aantal dingen anders aan als aan de Engelse mini's. We proberen heb wel origineel te houden/maken maar wel naar onze eigen smaak.
Als ie klaar is meteen taxeren en goed verzekeren en dan lekker cruisen, gewoon zondagse ritjes en shows.
Daarna maar eens aan de racer beginnen!

Het is wel echt lekker als je na een jaar weer mag rijden! Heb dat 1 keer met de mini gehad, (blok in de stront gereden) die eerste paar 100 meter zijn zo lekker
Als je voor een wide body gaat moeten er wel wat bredere velgen onder. Anders ziet het eruit alsof en vrouw loopt en der rokje omhoog houd.
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto Parasola w dupie nie otworzysz. Youtube - pink aipom
JDM
Door JDM (588 reacties) op 08-02-2018 19:40
Leuk een auto topic !

Ik heb zelf een Japanse Import en een S2000
Aapje_nl
Door Aapje_nl (4026 reacties) op 08-02-2018 19:41
Supra?
"Video games are bad for you? That's what they said about Rock n' Roll."Shigeru Miyamoto Parasola w dupie nie otworzysz. Youtube - pink aipom
[Begin]  |115|116|117|118|119|120|121(130)  [Eind]