Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PostNL [Algemeen Topic]

[Begin]  |24|25|26|27|28|29|30(49)  [Eind]
Eek2nd
Door Eek2nd (11836 reacties) op 22-12-2020 09:44
Quote:
[..]

Een dagje later is totaal geen probleem, en daar heeft de meerderheid ook wel begrip voor. Denk dat er weinig begrip is voor, pakje voor de deur leggen als je niet thuis bent, zeggen dat je niet thuis was terwijl je dat wel degelijk was, of pakje vermist.
Gepost door: MisAnTroop op 22-12-2020 09:22
Eens
๐Ÿ˜ผ๐Ÿ‘ž๐Ÿง‘๐Ÿปโ€๐Ÿฆฑ๐Ÿฆ€ ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
Door Prissie26 (269 reacties) op 22-12-2020 10:04
mijn pakketje is een week onderweg geweest dat vond ik wel vrij lang
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9372 reacties) op 22-12-2020 10:08
Dat is lang. Ik had een DHL pakket vanuit de VS na 2 dagen al. Dat gezegd, gisteren een game gekregen die donderdag al op de bus kreeg en dat was ook van DHL.

Wederom daar zal je me niet direct over horen. Wel een issue was dat BCC het in een doosje verzond waardoor het niet door de bus kon maar daar kon DHL niets aan doen. Wel een probleem was dat DHL het rond 12 uur al afmeldde als bezorgd terwijl het pas rond 8 uur daadwerkelijk afgeleverd werd.

Hierdoor had ik al van "het is zoek". Was het gelukkig niet maar toch.
Eek2nd
Door Eek2nd (11836 reacties) op 22-12-2020 10:35
Dat te vroeg afmelden van pakketjes is idd ook erg irritant, dat heeft niks met drukte te maken, gebeurt al zo lang en vaak...


http://www.nu.nl/economie/6098019/postnl-voert-nieuwe-maatregelen-door-webwinkels-kunnen-minder-versturen.html
๐Ÿ˜ผ๐Ÿ‘ž๐Ÿง‘๐Ÿปโ€๐Ÿฆฑ๐Ÿฆ€ ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9372 reacties) op 22-12-2020 11:31
Had vorige week een brievenbus zending die vertraagd was en in de avond floept de status op "Sorry we hebben het niet gehaald".

Prima maar geef dan niet aan "pakket is mee met bezorger" maar pakket is op depot in afwachting van bezorging of zo. Dan weet de ontvanger ook waar men aan toe is.
Kimbolie12
Door Kimbolie12 (2395 reacties) op 22-12-2020 12:13
Ik heb eindelijk mijn pakketje binnen. 8 dagen terug besteld. Ik zou het afgelopen zaterdag binnen krijgen maar de bezorger zei gewoon dat ik niet thuis was en heeft ook geen u was niet thuis briefje in de bus gedaan.. . Gewoon niet geweest dus.. .
Anton de Beuker
Door Anton de Beuker (537 reacties) op 22-12-2020 12:24
Quote:
[..]


Een dag later zal je me ook echt niet over horen, absoluut niet. Maar zorg er gewoon voor dat het meteen naar een afhaalpunt gaat. Scheelt aan beide kanten ergernis.

Dat ze het druk hebben snap ik maar als ze standaard het afhaalpunt als pakketadres gebruiken dan kan je veel leveringen in een keer doen. Dat scheelt weer. Nu gaat een pakket soms wel 2 keer mee met de bezorger en dan nog eens naar het afhaalpunt wat dus neerkomt op 3 trips. Allesbehalve efficient.

Ga DHL niet de hemel in prijzen maar zij bieden die optie standaard wel.

Want wat MisAnTroop zegt gebeurt vaak zat, ze zeggen gewoon dat je niet thuis bent. Ook al laat je de voordeur op een kier staan dan nog durven ze glashard te beweren dat er niemand thuis was.

Dat is voor mij vooral het probleem. In mijn ervaring is de "service" van PostNL onder normale omstandigheden al behoorlijk matig en dat helpt niet echt.

Gepost door: Bigds9fan op 22-12-2020 09:43

Ik vind dat je in je posts echt even te makkelijk over een aantal zaken praat. Loop eens een dagje mee en je staat er anders in. Ruim 95% van de bezorgingen van PostNL is op tijd en 99,8% van die keren zonder enige problemen. Dus "vaak" is nogal relatief. Leuk die vergelijking met DHL op basis van een eigen ervaring, maar die volumes zijn eigenlijk onvergelijkbaar.

Dat ze niet direct pakketten naar een afhaalpunt sturen is JUIST goed. Naast het feit dat de meeste mensen aan thuis bezorgen de voorkeur geven, er veel afhaalpunten zoals vermeld gesloten zijn, is het namelijk de bedoeling dat we zoveel mogelijk thuis blijven. Mensen verplichten naar een afhaalpunt te gaan is dom in deze tijd.

En hoewel er echt wel wat te verbeteren valt, is het zo makkelijk om nu te gaan klagen over de service in de allerdrukste periode ten tijde van corona. Dat voelt een beetje als toen ik voor een zorgverzekeraar werkte en mensen dan boos werden omdat het druk was op 31 december. Niet wetende dat je bedrijf in medewerkers is verdubbeld enkel voor dit soort mensen in die periode.

Oja en die online meldingen worden in eerste instantie geautomatiseerd. Of verwacht je dat die bezorgers zelf een planning maken en een berichtje sturen voor 250 pakketten per dag?
Care
Door Care (48302 reacties) op 22-12-2020 12:30
hij denkt ook dat alle problemen opgelost worden door meer mensen aan te nemen.
maakt niet uit dat er limieten aan machinale verwerking zitten en dat je door corona niet 300 man op een vierkante meter kan plaatsen.
gewoon meer mensen aannemen zodat hij z'n pakketje op tijd kan krijgen
Het is patat! ๐Ÿ• + ๐Ÿ =โค , After eight ๐Ÿคฎ Teamvluusje stinkt!
UltraTiger
Door UltraTiger (67586 reacties) op 22-12-2020 12:35
Quote:
Dat is lang. Ik had een DHL pakket vanuit de VS na 2 dagen al. Dat gezegd, gisteren een game gekregen die donderdag al op de bus kreeg en dat was ook van DHL.
Gepost door: Bigds9fan op 22-12-2020 10:08
Dat pakket uit de VS is vast met DHL Express gegaan, die andere waarschijnlijk met DHL Parcel; dat is niet hetzelfde. Ander netwerk, andere bezorgers.
๐Ÿ‡บ๐Ÿ‡ฆ ๐Ÿ’™๐Ÿ’›
Door MisAnTroop (4953 reacties) op 22-12-2020 13:12
Ook zo grappig,maar niet heus, met post nl. Als er een pakketje komt uit bv Amerika en ze kunnen je adres niet scannen, dan kunnen ze hem niet bezorgen. Oke klinkt logisch, dan gaat hij retour afzender. Klinkt ook logisch. Maar wat er dan gebeurt, het pakje wordt klaar gemaakt om retour gezonden te worden, MAAR er worden dan ook nog pogingen gedaan om de scan met adres alsnog te kunnen lezen. En STEL dat er later die dag alsnog een adres gelezen kan worden, wordt dat toch niet gebruikt. Want het pakje zit al in het traject retourzending. Dat is de post nl logica, want waarom doe je dan toch nog pogingen om het adres van de ontvanger proberen te achterhalen??.
Enfin zo is het mij uitgelegd door diverse post nl medewerkers op twitter. Je weet wel de ENIGE mogelijkheid om je klacht te deponeren..
Wat een schijt bedrijf....
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
Skull_kid
Door Skull_kid (39006 reacties) op 22-12-2020 13:14
Rol: Forum Moderator
Quote:
hij denkt ook dat alle problemen opgelost worden door meer mensen aan te nemen.
maakt niet uit dat er limieten aan machinale verwerking zitten en dat je door corona niet 300 man op een vierkante meter kan plaatsen.
gewoon meer mensen aannemen zodat hij z'n pakketje op tijd kan krijgen
Gepost door: Care op 22-12-2020 12:30

Gewoon de machine op 11 zetten toch?
โแดฅโ
SillySly
Door SillySly (997 reacties) op 22-12-2020 13:28
Nier perse postnl, maar iemand enig idee of een pakje uit japan kwijt is als het al bijna een maand (sinds 25 november) als "arrival at inward office of exchange" staat? Vaak genoeg pakjes uit japan gehad die er lang over doen maar normaal blijven ze tussen de douane en postnl hangen ipv dit.
People say nothing is impossible, but I do nothing every day ๐Ÿป
Door MisAnTroop (4953 reacties) op 22-12-2020 13:43
Quote:
Nier perse postnl, maar iemand enig idee of een pakje uit japan kwijt is als het al bijna een maand (sinds 25 november) als "arrival at inward office of exchange" staat? Vaak genoeg pakjes uit japan gehad die er lang over doen maar normaal blijven ze tussen de douane en postnl hangen ipv dit.
Gepost door: SillySly op 22-12-2020 13:28

Ik weet uit ervaring dat het op dit moment een zooitje is qua pakketjes uit het buitenland. .
First you talk shit, then you wonder why there is violence in our eyes..
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9372 reacties) op 22-12-2020 13:50
Quote:
[..]
Ik vind dat je in je posts echt even te makkelijk over een aantal zaken praat. Loop eens een dagje mee en je staat er anders in. Ruim 95% van de bezorgingen van PostNL is op tijd en 99,8% van die keren zonder enige problemen. Dus "vaak" is nogal relatief. Leuk die vergelijking met DHL op basis van een eigen ervaring, maar die volumes zijn eigenlijk onvergelijkbaar.
Gepost door: Anton de Beuker op 22-12-2020 12:24


Daar heb je uiteraard een heel goed punt en daar geef ik je ook volledig gelijk in. Maar de keren dat het goed gaat die onthoud je minder, de keren dat het niet goed gaat -helaas- wel.

En ik moet toch naar de Jumbo voor boodschappen dus dan kan ik net zo goed een pakket meenemen. Uiteraard is het beter dat mensen zoveel mogelijk thuis blijven maar ik heb het zo vaak gehad dat ik gewoon thuis was en de bezorger doodleuk aangaf dat ik niet thuis was en het pakket gewoon weer meenam.

Het is een zaterdag en ik kan zien in de app dat er een pakket komt. Ga ik dan weg? Nee natuurlijk niet. (Althans ik niet.) Als je dat een paar keer meemaakt dan gaat je voorkeur automatisch uit naar een pakketpunt. Daarnaast vind ik een pakket mijn verantwoordelijkheid, niet dat van de buren en daarom kies ik als het kan ook altijd voor afleverpunt.

En natuurlijk is het niet mogelijk op bepaalde aspecten van het proces zoals de sortering op te schalen maar als ik in de app zie, pakket is onderweg en veel later "sorry, pakket kan niet geleverd worden", dan is voor mij het idee dat het pakket al gesorteerd is, onderweg is en door te weinig bemensing niet geleverd kan worden.

Daar zou extra personeel voor ingehuurd kunnen worden. Let wel, KUNNEN want hoe haalbaar dat is weet ik ook niet.
SillySly
Door SillySly (997 reacties) op 22-12-2020 13:59
Quote:
[..]

Ik weet uit ervaring dat het op dit moment een zooitje is qua pakketjes uit het buitenland. .
Gepost door: MisAnTroop op 22-12-2020 13:43

Ja dat was inderdaad wel duidelijk, maar ondertussen wel een pakje gekregen anderhalve week geleden dat later is verstuurd dan het pakje dat vast zit en beide vanuit hetzelfde bedrijf.
People say nothing is impossible, but I do nothing every day ๐Ÿป
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9372 reacties) op 22-12-2020 14:07
Quote:
[..]

Ja dat was inderdaad wel duidelijk, maar ondertussen wel een pakje gekregen anderhalve week geleden dat later is verstuurd dan het pakje dat vast zit en beide vanuit hetzelfde bedrijf.
Gepost door: SillySly op 22-12-2020 13:59

Heb ik ook gehad. Een zending van Zavvi is al vervangen en met een ander zijn ze bezig. Maar goed op de site van Zavvi zelf geven ze al aan dat het allemaal langer duurt als normaal.
SillySly
Door SillySly (997 reacties) op 22-12-2020 15:16
Quote:
[..]

Heb ik ook gehad. Een zending van Zavvi is al vervangen en met een ander zijn ze bezig. Maar goed op de site van Zavvi zelf geven ze al aan dat het allemaal langer duurt als normaal.
Gepost door: Bigds9fan op 22-12-2020 14:07

Hoe bedoel je vervangen? Dat die kwijt is geraakt?
People say nothing is impossible, but I do nothing every day ๐Ÿป
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9372 reacties) op 22-12-2020 15:53
Quote:
[..]

Hoe bedoel je vervangen? Dat die kwijt is geraakt?
Gepost door: SillySly op 22-12-2020 15:16

Ja, een 4K Blu-Ray. Nooit aangekomen. Heeft Zavvi netjes vervangen dat wel.
TwilightRealm
Door TwilightRealm (1962 reacties) op 22-12-2020 16:17
Quote:
Nier perse postnl, maar iemand enig idee of een pakje uit japan kwijt is als het al bijna een maand (sinds 25 november) als "arrival at inward office of exchange" staat? Vaak genoeg pakjes uit japan gehad die er lang over doen maar normaal blijven ze tussen de douane en postnl hangen ipv dit.
Gepost door: SillySly op 22-12-2020 13:28

Inklaring loopt enorm achter momenteel. Ik wacht zelf ook op 2 pakketjes uit Japan waarvan de eerste inmiddels ruim 2 weken over "Item presented to import Customs" doet ipv de gebruikelijke 1-2 dagen. Ze liggen allebei in Den Haag, overigens.
ʕ โ€ขᴥโ€ขʔ
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9372 reacties) op 22-12-2020 16:30
Quote:
[..]

Inklaring loopt enorm achter momenteel. Ik wacht zelf ook op 2 pakketjes uit Japan waarvan de eerste inmiddels ruim 2 weken over "Item presented to import Customs" doet ipv de gebruikelijke 1-2 dagen. Ze liggen allebei in Den Haag, overigens.
Gepost door: TwilightRealm op 22-12-2020 16:17

Ook zo'n fijn systeem. Betaal je extra om een zending snel te krijgen waardoor verzending duurder is en mag je vervolgens extra veel invoerrechten betalen omdat verzendkosten daar ook onder vallen.

Maar goed dat is beleid van de overheid en daar kan PostNL niks aan doen.
[Begin]  |24|25|26|27|28|29|30(49)  [Eind]