Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PostNL [Algemeen Topic]

[Begin]  |30|31|32|33|34|35|36(49)  [Eind]
Zpepijn
Door Zpepijn (788 reacties) op 09-08-2022 09:46
Quote:
[..]

Postnl is Leeuwarden is ruk. Standaard een dag te laat en met regelmaat brievenbus pakketjes die niet aankomen.

En dat Postnl er dan zo makkelijk mee weg komt dat post/pakket verloren gaat..... Maar dat is landelijk beleid.

Ik weet wel... Iemand uit een distributiecentrum in Friesland heeft er inmiddels een leuke game collectie op na gehouden ...
Gepost door: Ronnybb2 op 08-08-2022 22:24

Die mening deel ik persoonlijk niet met jou. Ik woon ook in Leeuwarden en ik heb letterlijk nog nooit problemen gehad met PostNL.

Altijd geleverd op de juiste dag tussen 8:00 en 10:00. Ik kies persoonlijk dus ook altijd voor PostNL (met DHL als goede tweede). De normale post komt altijd netjes halverwege de middag (uurtje of 14:00).
PS5: Ghandidcm ~ Switch: SW-8290-6169-2227 ~ Xbox: GhandiDCM
Door DaBuRND (85 reacties) op 09-08-2022 12:08
Vorige maand 60 euro inklarings kosten betaald voor een pakket. 2x gezien dat de status van "wordt morgen geleverd" werd veranderd naar de volgende dag en daarna kwam de status op "pakket niet ontvangen of verwerkt" kwam te staan. Meerdere keren hun helpdesk gebeld die eigenlijk vrijwel niets kunnen betekenen om onmiddellijk te kijken waar t zich bevindt en uiteindelijk alleen een onderzoek kunnen starten. En na uitkomst van t onderzoek kreeg ik te horen dat ze niet kunnen zien waar t pakket gebleven is met de opmerking dat het beter is om spullen te verzekeren tijdens het verzenden.

Nu is t pakket verzekerd vanuit de verzendende zijde, echter niet voor ook nog de inklarings kosten waar ik tot op heden geen antwoord op heb gekregen of ik deze nog terug ga krijgen van hun.

En het blijft toch apart dat tijdens het verliezen van een pakket (al meerdere keren meegemaakt ) men zo makkelijk zegt "dat je het beter verzekerd kunt verzenden". Ik zou me kapot schamen als ik mn werk/service slecht uitvoer ipv nog erbij toevoegen dat je maar een extra verzekering erbij had moeten afsluiten. Een sorry of iets dergelijks zou gepaster zijn als zoiets gebeurd. Het voelt elke keer aan als een na-schop.

Tenminste kan je met dpd/dhl ervoor kiezen om het naar een locatie te laten bezorgen zodat je in ieder geval weet dat ze het niet zomaar bij de verkeerde afleveren zonder in te scannen. Bij postnl gaat dat niet zomaar en kan je die optie ook lang niet altijd via de app kiezen voor alles.

Inklaring laten betalen, pakket kwijtraken en dan nog vinden dat de inklarings kosten niet terug geboekt hoeven te worden. Het moet niet gekker worden, wat een prut.
When i grow up.. i wanna be a Super Nintendo!
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9309 reacties) op 10-08-2022 08:50
Dat dingen kwijtraken, tja het is helaas onvermijdelijk. Maar iets wat al ingeklaard is.

Sowieso vind ik de registratie te kort schieten. Pakketten worden soms al geleverd aangemerkt terwijl ze nog op de planning staan. Of als ze compleet kwijt zijn. PostNL wordt gedekt door de PostWet. Die kunnen dus rustig toegeven dat het pakket kwijt is zonder gevolgen. Als zij het pakket als geleverd aanmelden dan moet ik maar afgaan op de welwillendheid van de afzender.

En ik kan me heel goed voorstellen dat die er geen zak van gelooft.

Een van mijn reguliere webwinkels bied ook alleen aangetekend verzenden aan omdat ze te veel gezeik hadden met PostNL. Ik zou denken maak dan gebruik van een ander maar helaas zijn die niet veel beter.

Voordeel is wel dat bij die en een andere winkel ik pakketten kan laten verzenden naar een afhaalpunt. PostNL biedt die optie maar alleen voor NL webwinkels. Maak er eigenlijk altijd gebruik van omdat het -vooralsnog- altijd goed gaat en ik geen gedoe heb van "U was niet thuis."

Had wel laatst dat ik een pakketje had ontvangen wat toevallig een keer een dag te laat was en meldde dat ik dik tevreden was dat die afzender aangaf dat de volgende dag bezorgd geen zekerheid meer was.

Met al dat in het achterhoofd vind ik niet dat PostNL het recht heeft de tarieven te verhogen (en die vind ik al te hoog) maar goed als je een monopolie positie EN bescherming van de wet hebt kan je doen wat je wilt.

En ja ik blijf het zeggen: het gaat het merendeel van de tijd wel goed.

Zie net in de PostNL app dat ik post heb van de afdeling inklaring. Zou niet weten waarover, bestel nagenoeg niks meer wat van buiten de EU komt maar waarom moet dat met de post?

In de app zie ik inderdaad iets staan over een inkomende zending en dat ik gegevens moet doorgeven. Tevens kan ik herleiden dat het waarschijnlijk om een Zavvi zending gaat.

Care
Door Care (48253 reacties) op 10-08-2022 08:52
Wat heeft de postwet met pakketten te maken? Pakketpost is niet afgedekt door de postwet.
Misschien moet je de postwet eens lezen voordat je dingen roept.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0025572/2019-01-01
Het is patat! 🍕 + 🍍 =❤ , After eight 🤮 Teamvluusje stinkt!
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9309 reacties) op 10-08-2022 08:57
Quote:
Wat heeft de postwet met pakketten te maken? Pakketpost is niet afgedekt door de postwet.
Misschien moet je de postwet eens lezen voordat je dingen roept.
https://wetten.overheid.nl/BWBR0025572/2019-01-01
Gepost door: Care op 10-08-2022 08:52

Ok, mijn fout.
AntropoPhagus
Door AntropoPhagus (536 reacties) op 10-08-2022 09:57
Ik kan al zo goed als een half jaar geen verzendlabels meer aanmaken via de PostNL website.
Zodra Ik het probeer en iets in een van de velden in te vullen breekt de site en krijg ik een onbekende fout.

Dit gebeurt echter alleen als ik ingelogd ben op mijn account, op alle browsers, op de telefoon kan ik niet eens inloggen.

Ik heb meerdere malen geprobeerd dit met de helpdesk op te lossen, kreeg eerst van "probeer het later nog eens"
Dat werkte niet.
"we zullen het doorgeven aan IT"
Ok, en dan?
"We zullen het doorgeven aan IT"
Ja dat zei je een maand geleden ook, is dit gebeurd?
"Volgens hen werkt het nu weer"
Nee het is nog steeds stuk.
"We kunnen er niet achter komen wat het probleem is, kan je niet gewoon labels maken zonder ingelogd te zijn"
Ja, maar ik wil het op mijn account hebben staan, dan kan ik het altijd opzoeken in mijn bestellingen en is het makkelijk bij te houden.
"probeer een nieuw account aan te maken"
Maar dan raak ik al mijn gegevens kwijt, is dit niet iets wat jullie zouden moeten kunnen maken?
"nee"
Ok, ik wil geen nieuw email adres aanmaken, kan ik mijn account verwijderen en dan een nieuwe maken met hetzelfde email adres?
"nee, je kan je account niet verwijderen"
Blijkbaar kon dat toch wel, verwijderd, nieuwe gemaakt met dezelfde email, al mijn info kwijt, en het werkt verdorie nog steeds niet.
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9309 reacties) op 10-08-2022 18:13
Had een brief gekregen van PostNL dat ze extra informatie nodig hadden omtrent een zending met importheffingen.

In de brief staaf "wij regelen dat voor je". Ja dat merk ik.

Werd verzocht gegevens door te geven. Het enige wat het kan zijn is een zending van Zavvi maar dat weet ik niet 100%.

Dat staat ook niet in de brief. Er staat verder niks in de brief behalve het volgnummer. Hoe moet ik dan weten wat ik moet doorgeven?

Vervolgens voeg ik de gegevens op de site in en ik word naar de app geleid waar ik verder niets mee kan.

Gaat weer lekker zo.
Leleisaan
Door Leleisaan (2199 reacties) op 31-08-2022 10:39
Hoelang duurt het meestal bij de afdwling “inklaringen” bij postnl.

Op de site zeggen ze zelf 30 dgn maximaal. Maar ik hoop dat dat wel wat korter is toch?
ALH_1986
Door ALH_1986 (122 reacties) op 31-08-2022 11:25
5-7 werkdagen.
Budgetpaardje
Door Budgetpaardje (24788 reacties) op 31-08-2022 15:30
Ik krijg heel veel nep-mails van 'PostNL'. Ze zijn duidelijk herkenbaar als niet echt, maar toch hier even een waarschuwing. Wie heeft er nu weer lopen lekken?
🟦🟨
GameFatale
Door GameFatale (21643 reacties) op 31-08-2022 15:37
PostNL zelf?
Door ZWGamemaster (2808 reacties) op 31-08-2022 15:54
Quote:
Ik krijg heel veel nep-mails van 'PostNL'. Ze zijn duidelijk herkenbaar als niet echt, maar toch hier even een waarschuwing. Wie heeft er nu weer lopen lekken?
Gepost door: Miniatuurpaard op 31-08-2022 15:30

Ja ik krijg ze ook en juist op emailadressen die ik niet gebruik voor pakketjes.
Ze blijven het proberen, simpel te herkennen om even te kijken wie de afzender is.
Budgetpaardje
Door Budgetpaardje (24788 reacties) op 31-08-2022 17:06
En niet alleen daar aan, ook gewoon aan de algehele klunzigheid. Niet alleen PostNL overigens, my bad!



🟦🟨
Eek2nd
Door Eek2nd (11534 reacties) op 31-08-2022 17:10
Waarom ontvang je een nieuwe doos?
😼👞🧑🏻‍🦱🦀 ... " De Kat trapt de krullen van de Krab "
GameFatale
Door GameFatale (21643 reacties) op 31-08-2022 17:13
Oude deed het niet meer...
Budgetpaardje
Door Budgetpaardje (24788 reacties) op 31-08-2022 17:33
Quote:
Waarom ontvang je een nieuwe doos?
Gepost door: Eek2nd op 31-08-2022 17:10

Bol lijkt het ook niet helemaal te begrijpen (????).
🟦🟨
ThaDanus
Door ThaDanus (3535 reacties) op 03-09-2022 14:45
De bezorging bij m’n vriendin in een grote flat in Amsterdam is zo belabberd dat ze nu maar alle pakketjes naar mijn adres laat sturen. Zeker 50% van de leveringen hebben issues, en meerdere pakketten zijn gewoon nooit aangekomen
Het wordt hoog tijd dat men pakketbezorgers normaal gaat betalen, volgens mij is dat de voornaamste reden dat ze er in zo’n grote flat met de pet naar gooien
Friendcode: SW-1588-1533-9500 | 3DS: 0018-1587-7217 | DA-6953-9904-0903
Witteijsbeer
Door Witteijsbeer (744 reacties) op 03-09-2022 17:24
Quote:
De bezorging bij m’n vriendin in een grote flat in Amsterdam is zo belabberd dat ze nu maar alle pakketjes naar mijn adres laat sturen. Zeker 50% van de leveringen hebben issues, en meerdere pakketten zijn gewoon nooit aangekomen
Het wordt hoog tijd dat men pakketbezorgers normaal gaat betalen, volgens mij is dat de voornaamste reden dat ze er in zo’n grote flat met de pet naar gooien
Gepost door: ThaDanus op 03-09-2022 14:45

Mijn broer woont op zeven hoog en heeft ook vaak problemen met bezorging. Vaak worden paketten na aanbellen in de lobby gegooid of in de lift en dan komt alleen het pakket omhoog. Als je de nieuwste videokaart of router hebt besteld wil je liever niet dat die onbeheerd ergens wordt achter gelaten.
Misschien moeten bezorgkosten verplicht worden voor ieder pakket. Bezorging is niet gratis, en de kwaliteit zal er denk ik enorm op vooruit gaan.
Kimbolie12
Door Kimbolie12 (2395 reacties) op 03-09-2022 18:02
Ik woon in een appartementencomplex op de eerste verdieping en hier is de bezorging ook echt slecht (post nl is iets beter dan dhl).

Ik laat het gewoon standaard bij een bezorgpunt bezorgen als ik die optie heb. Ik hoef nergens voor thuis te blijven, en heb gelijk een leuke wandeling.

Misschien kunnen ze bezorgen naar bezorgpunten gratis laten en thuis bezorgen betaald?

Maar ja daarintegen denk ik dat we naïef zijn als we denken dat Post NL een eerlijk salaris gaat betalen als wij meer betalen voor onze pakketjes
Leleisaan
Door Leleisaan (2199 reacties) op 04-09-2022 17:55
Quote:
Hoelang duurt het meestal bij de afdwling “inklaringen” bij postnl.

Op de site zeggen ze zelf 30 dgn maximaal. Maar ik hoop dat dat wel wat korter is toch?
Gepost door: Leleisaan op 31-08-2022 10:39

Nog steeds dezelfde status in de app… 27aug al betaald
[Begin]  |30|31|32|33|34|35|36(49)  [Eind]