Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

PostNL [Algemeen Topic]

[Begin]  |36|37|38|39|40|41|42(49)  [Eind]
Gamy
Door Gamy (4957 reacties) op 06-01-2023 16:23
Quote:
[..]

Het enige wat ik kan bedenken is dat er een dvd is gaan schuiven, er uiteindelijk drie op elkaar lagen en het pakket niet meer door de brievenbus paste. Dan is het brievenbuspakket dus veranderd in een niet-brievenbuspakket, maar dat zou de ontvanger dan kunnen bevestigen omdat die dan de deur heeft moeten opendoen.
Gepost door: Quetzalcoatl op 05-01-2023 11:38

Toch niet, de ontvanger heeft gewoon in de brievenbus ontvangen had nagevraagd en heb ook stevig verpakt in de enveloppe dus kan niet los te zitten in de (grote) enveloppe.

Zit dus fout bij PostNL zelf... ik ga boete absoluut niet betalen, het is onterecht. Als 5 of meer doosjes dan verstuur zeker in de doos / het pakket . Via een brievenbus kan tot maximaal 4 doosjes uit mijn ervaring.
Door Fred20 (898 reacties) op 10-01-2023 12:38
Ik zat net op een paar pakketjes te wachten, krijg ik in de app de "we hebben je gemist" melding... de bezorger brengt het doodleuk gelijk naar een PostNL punt. Het was ook niet dat hij misschien te laat was, het zou tussen 12:20 en 14:20 komen, het berichtje kreeg ik al om 12:25 uur... ik kan het ook pas morgen ophalen omdat ik zogenaamd niet thuis was.
Yi-Long
Door Yi-Long (5398 reacties) op 10-01-2023 12:42
Er moet echt een onafhankelijk meldpunt komen voor de wanpraktijken de laatste tijd rondom de postbezorging.
Door Fred20 (898 reacties) op 10-01-2023 12:51
Quote:
Er moet echt een onafhankelijk meldpunt komen voor de wanpraktijken de laatste tijd rondom de postbezorging.
Gepost door: Yi-Long op 10-01-2023 12:42

Ja dat zou mooi zijn, ik ga het in ieder geval wel melden bij PostNL zelf. Het afhaalpunt zal er ook wel niet blij mee zijn want die bezorger heeft dus een hele wijk overgeslagen. Ik zal vast niet de enige zijn die op een pakketje aan het wachten was.
Tmvde
Door Tmvde (670 reacties) op 10-01-2023 12:59
Quote:
Er moet echt een onafhankelijk meldpunt komen voor de wanpraktijken de laatste tijd rondom de postbezorging.
Gepost door: Yi-Long op 10-01-2023 12:42

Dat is er, de ACM.

https://www.consuwijzer.nl/doe-uw-melding-bij-acm-consuwijzer
私の名前はタイスです
GameFatale
Door GameFatale (22535 reacties) op 10-01-2023 13:02
Zou moeten, maar vind ze over het algemeen een lachertje.
ktugach
Door ktugach (21164 reacties) op 10-01-2023 13:07
Rol: Administrator
Quote:
[..]

Toch niet, de ontvanger heeft gewoon in de brievenbus ontvangen had nagevraagd en heb ook stevig verpakt in de enveloppe dus kan niet los te zitten in de (grote) enveloppe.

Zit dus fout bij PostNL zelf... ik ga boete absoluut niet betalen, het is onterecht. Als 5 of meer doosjes dan verstuur zeker in de doos / het pakket . Via een brievenbus kan tot maximaal 4 doosjes uit mijn ervaring.
Gepost door: Gamy op 06-01-2023 16:23

Heb je voor een brievenbuspakje gekozen? Bij brievenbuspakje heb je geen postzegels toch? Anyway, max dikte is 3,2cm. Heb ook een keer een envelop met normale post gehad van iemand die 3,5 cm dik was. Past door brievenbus maar boem 10 euro boete want had pakketpost moeten zijn. Heb ik wel betaald, irritant altijd.

Its_Jord
Door Its_Jord (1076 reacties) op 10-01-2023 13:30
Had via MP een boekje van ik gok 10 op 10 (cm) gekocht. Was verpakt in een 3x zo grote enveloppe met 2 of 3 zegels en daarvoor boete van 13 euro ontvangen, wat meer was als het item + de kosten samen. Mailtje gestuurd dat ik daar als ontvanger niets aan kon doen en de inhoud veel kleiner/lichter was en daar maakten ze geen probleem van, niet moeten betalen. Was overigens ook gewoon in de brievenbus geleverd.

Snap wel niet dat ze daarvoor naar de ontvanger gaan, gegevens van de zender zijn toch ook beschikbaar (moet op enveloppe staan bij gewone post, en bij (brievenbus)pakketje altijd bekend). Wellicht dat ze die ook nooit zouden betalen, maar toch. Ontvanger kan niets veranderen aan hoe iets verstuurd werd.
Door Arteroot (176 reacties) op 10-01-2023 14:16
Portokaarten kan je rustig negeren. Als het onbekend is wie de afzender is, omdat er bijvoorbeeld geen afzender is genoteerd, dan krijg automatisch de ontvanger deze kaart. Die is nooit verplicht om te betalen.
Daarnaast zat er nooit controle op en PostNL kennende vermoed ik niet dat het reeds anders is. Er werd hooguit een herinnering verzonden en daarna taalde niemand er nog na.
Bij het melden hiervan wordt een klacht opgevoerd in systeem en verder niet.

Brievenbuspakjes zijn niet meer dan een veredeld poststuk met een verlepte trackingcode. Zodra de laatste scan op depot is geweest, gaat het met de post mee. Het komt daarna nog langs een gewichts/afmetingscontrole. Dat gaat natuurlijk wel eens mis, het is PostNL, dus dan komt er onterecht een portoscan en volgt er een portokaart.
Die laatste scan is ook vaak de reden waarom een brievenbuspakje wel eens verdwijnt, want er zit amper tot geen controle op.

TLDR: Brievenbuspakjes zijn knudde en de portokaarten onzin.

Bron: Anderhalf jaar ervaring PostNL Webcare Medewerker.

Trophy Hunter - psnprofiles.com/Arteroot-NL
JDM
Door JDM (588 reacties) op 10-01-2023 15:27
Ik vind het tegenwoordig al die €2 meer waard om verzekerd verzenden te doen als het al van enige waarde is.

Zie het maar als risico afdekken.
Door Iikkee (770 reacties) op 10-01-2023 15:29
Quote:
Had via MP een boekje van ik gok 10 op 10 (cm) gekocht. Was verpakt in een 3x zo grote enveloppe met 2 of 3 zegels en daarvoor boete van 13 euro ontvangen, wat meer was als het item + de kosten samen. Mailtje gestuurd dat ik daar als ontvanger niets aan kon doen en de inhoud veel kleiner/lichter was en daar maakten ze geen probleem van, niet moeten betalen. Was overigens ook gewoon in de brievenbus geleverd.

Snap wel niet dat ze daarvoor naar de ontvanger gaan, gegevens van de zender zijn toch ook beschikbaar (moet op enveloppe staan bij gewone post, en bij (brievenbus)pakketje altijd bekend). Wellicht dat ze die ook nooit zouden betalen, maar toch. Ontvanger kan niets veranderen aan hoe iets verstuurd werd.
Gepost door: Its_Jord op 10-01-2023 13:30

Als ontvangen hoef je de ‘boete’ nooit te betalen, lees het kaartje eens goed 😉
Als er geen retouradres bekend is krijgt de ontvanger de vraag om aub de kosten te betalen. Dit hoef je NIET te doen.
Yi-Long
Door Yi-Long (5398 reacties) op 10-01-2023 15:40
Quote:
Ik vind het tegenwoordig al die €2 meer waard om verzekerd verzenden te doen als het al van enige waarde is.

Zie het maar als risico afdekken.
Gepost door: JDM op 10-01-2023 15:27

Oftewel, PostNL heeft een incentive om reguliere post ‘kwijt te raken’ want na verloop van tijd kiezen meer mensen er voor om meer te betalen voor ‘verzekerd verzenden’ en/of het afhalen bij een afhaalpunt ipv gewoon thuis te laten bezorgen.

Geweldig.
Xor
Door Xor (34821 reacties) op 10-01-2023 15:55
Quote:
Portokaarten kan je rustig negeren. Als het onbekend is wie de afzender is, omdat er bijvoorbeeld geen afzender is genoteerd, dan krijg automatisch de ontvanger deze kaart. Die is nooit verplicht om te betalen.
Daarnaast zat er nooit controle op en PostNL kennende vermoed ik niet dat het reeds anders is. Er werd hooguit een herinnering verzonden en daarna taalde niemand er nog na.
Bij het melden hiervan wordt een klacht opgevoerd in systeem en verder niet.

Brievenbuspakjes zijn niet meer dan een veredeld poststuk met een verlepte trackingcode. Zodra de laatste scan op depot is geweest, gaat het met de post mee. Het komt daarna nog langs een gewichts/afmetingscontrole. Dat gaat natuurlijk wel eens mis, het is PostNL, dus dan komt er onterecht een portoscan en volgt er een portokaart.
Die laatste scan is ook vaak de reden waarom een brievenbuspakje wel eens verdwijnt, want er zit amper tot geen controle op.

TLDR: Brievenbuspakjes zijn knudde en de portokaarten onzin.

Bron: Anderhalf jaar ervaring PostNL Webcare Medewerker.

Gepost door: Arteroot op 10-01-2023 14:16
Kan dit ook bijvoorbeeld verklaren waarom een brievenbuspakje opeens de status kan krijgen dat het bezorgd is terwijl het niet bezorgd is? Want ik heb dat een paar keer met Bol.com bestellingen gehad. En dan vraag ik mij af of er iets niet goed is gegaan of dat de bezorger de bestelling heeft gestolen .

Over de boete gesproken:
Van wat ik vroeger heb geleerd(ooit op internet gelezen), is dat wanneer je zo'n kaartje met "boete" ontvang terwijl je de poststuk ook hebt ontvangen, dat je het kaartje gewoon mag negeren. De bedoeling van dit soort boetes is juist dat de poststukken niet worden bezorgd en dat je eerst voor de boete betaalt waarna je de poststuk ontvangt(of als ze het bij een PostNL punt hebben afgeleverd, dat je daar de boete moet betalen).

Dus eigenlijk als je de poststuk/brievenbuspakje etc. ontvangt terwijl er ook nog een kaartje bij zit, dan gewoon negeren. Want ja. PostNL heeft het uiteindelijk nog afgeleverd.

Zou ook een beetje raar zijn om geld te vragen voor iets wat je tijdelijk vasthouden terwijl je het eerst aan de persoon geeft en daarna vraagt om te betalen. Ja. Ik denk dat weinig Nederlanders liefdadig zijn . Vandaar dat mensen eerst vragen om te betalen en dan pas hetgeen zullen geven(als ze dat natuurlijk willen ).
GameFatale
Door GameFatale (22535 reacties) op 10-01-2023 16:03
1 keer zo'n ding gehad. Niets verstuurd, niets ontvangen en ook niet bewust van dat er iets naar mij verstuurd zou zijn...Ignore...
NewDust
Door NewDust (1421 reacties) op 10-01-2023 16:12
Quote:
[..]
Kan dit ook bijvoorbeeld verklaren waarom een brievenbuspakje opeens de status kan krijgen dat het bezorgd is terwijl het niet bezorgd is? Want ik heb dat een paar keer met Bol.com bestellingen gehad. En dan vraag ik mij af of er iets niet goed is gegaan of dat de bezorger de bestelling heeft gestolen .

Gepost door: Xor op 10-01-2023 15:55

Nogmaals betreffende brievenbuspakketjes, die gaan in principe mee met de postbezorger, en die hoeven tegenwoordig (sinds eind vorig jaar) niet meer te scannen, tenzij het bij buren of de retailer wordt afgeleverd. De laatste scan gebeurd op het sorteercentrum. Wanneer de bezorger zijn loop afsluit worden alle pakketten automatisch op bezorgd gezet, of deze nu wel of niet in de tas heeft gezeten. Vaak gebeurt het dat een pakket dan bijvoorbeeld verkeerd gesorteerd heeft gezeten, of is blijven liggen op het sorteercentrum, en deze een of twee dagen later alsnog bezorgd word.

Enerzijds is het werk er makkelijker (lees: goedkoper) door geworden, anderzijds zorgt het wel voor deze gekkigheden. En dan zal ik het nog maar niet hebben over hoe vaak bezorgers er tegenwoordig van beticht worden iets achterover te drukken, want ja, de status staat op "bezorgd".
Piercedpanda
Door Piercedpanda (596 reacties) op 10-01-2023 16:21
Quote:
Ik zat net op een paar pakketjes te wachten, krijg ik in de app de "we hebben je gemist" melding... de bezorger brengt het doodleuk gelijk naar een PostNL punt. Het was ook niet dat hij misschien te laat was, het zou tussen 12:20 en 14:20 komen, het berichtje kreeg ik al om 12:25 uur... ik kan het ook pas morgen ophalen omdat ik zogenaamd niet thuis was.
Gepost door: Fred20 op 10-01-2023 12:38

Ik laat tegenwoordig standaard alles bij een PostNL punt bezorgen.
Nadeel is dat ik in een appartementencomplex woon, waarbij de bezorger op alle knoppen ramt en dan maar ziet wie er thuis is. Zodra er iemand open doet, gaan alle pakketten daarheen en mag je zelf gaan raden waar het afgeleverd is. Of ze worden achter de algemene deur gezet en dan verdwijnen ze soms alsnog...
Voordeel is dat ik boven een winkelcentrum woon met drie PostNL punten en vier DHL punten
GameFatale
Door GameFatale (22535 reacties) op 10-01-2023 16:29
Hoeveel?? (how the hell?) Hier moet je, afhankelijk van welk bedrijf, toch eerst ff gezellig een stukje reizen voor 1.
Door Fred20 (898 reacties) op 10-01-2023 16:42
Quote:
[..]

Ik laat tegenwoordig standaard alles bij een PostNL punt bezorgen.
Nadeel is dat ik in een appartementencomplex woon, waarbij de bezorger op alle knoppen ramt en dan maar ziet wie er thuis is. Zodra er iemand open doet, gaan alle pakketten daarheen en mag je zelf gaan raden waar het afgeleverd is. Of ze worden achter de algemene deur gezet en dan verdwijnen ze soms alsnog...
Voordeel is dat ik boven een winkelcentrum woon met drie PostNL punten en vier DHL punten
Gepost door: Piercedpanda op 10-01-2023 16:21

"Vroeger" liet ik het ook vanwege alle problemen altijd naar een PostNL punt bezorgen, maar de afgelopen 2 jaar ging het goed. Nu is er een nieuwe bezorger en is het gedoe weer begonnen helaas...

Als je al die afhaalpunten onder je hebt zou ik het daar sowieso laten bezorgen. Ik denk dat de bezorger bij jou daardoor ook gemakzuchtig is geworden. Maar lekker makkelijk, hoef je nooit meer te wachten. Voor mij is het misschien 5 minuten lopen, niet ver, maar toch vervelend als het een grote zware doos is.
Door Fpsbig (686 reacties) op 10-01-2023 16:53
Quote:
[..]

Ik laat tegenwoordig standaard alles bij een PostNL punt bezorgen.
Nadeel is dat ik in een appartementencomplex woon, waarbij de bezorger op alle knoppen ramt en dan maar ziet wie er thuis is. Zodra er iemand open doet, gaan alle pakketten daarheen en mag je zelf gaan raden waar het afgeleverd is. Of ze worden achter de algemene deur gezet en dan verdwijnen ze soms alsnog...
Voordeel is dat ik boven een winkelcentrum woon met drie PostNL punten en vier DHL punten
Gepost door: Piercedpanda op 10-01-2023 16:21

Als de optie er is doe ik het ook vaak. Kan als je bij bol besteld bij bij bij de albert heijn 5 minuten hier vandaan. Ik heb zo nu en dan een hele chille bezorger die ook een praatje maakt en mijn naam weet dat is echt een topper. Maar toch vaak ben ik net even weg etc, Albert heijn is tot 22 uur open dus dat is altijd wel makkelijk. Wel jammer dat ze bij bol nu niet meer mijn ALbert heijn dichtbij hebben ik moet nu i.p.v. 5 minuten naar de Appie op 7 minuten afstand
Bigds9fan
Door Bigds9fan (9372 reacties) op 10-01-2023 19:13
Doe ik zelf ook. Had vandaag toch maar de Steelbook Jurassic World collectie besteld ipv de reguliere en die laat ik naar een afhaalpunt bezorgen.
[Begin]  |36|37|38|39|40|41|42(49)  [Eind]