Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Games

[Begin]  |1|2|3 (3) [Eind]
Door Selvmortsydd (3795 reacties) op 07-07-2014 14:50
Quote:
Kostten games echt 120 gulden? Ik kan het mij niet meer herinneren lol, echt vaag! Ik dacht dat ze stukken goedkoper waren toch? Bij mijn weten hebben ze de gulden omgezet in euro qua games.

OT: Ik zou zo'n dienst best interessant vinden als de prijs goed is. €5,- per week klinkt best redelijk.
Gepost door: Smocho op 07-07-2014 10:20

Ik kocht games voor 199 gulden destijds..voor de Neo Geo..
Snel le dweil..
Tumbler
Door Tumbler (2049 reacties) op 07-07-2014 14:52
Games voor de PC huren gaat sowieso niet werken toch?
Liefhebber van popcorn en nutteloze discussies.
Phaross
Door Phaross (2705 reacties) op 07-07-2014 14:57
Quote:
Games voor de PC huren gaat sowieso niet werken toch?
Gepost door: Tumbler op 07-07-2014 14:52


N
Tumbler
Door Tumbler (2049 reacties) op 07-07-2014 15:21
Ik weet niet hoeveel procent van de gamers op de Pc gamet, maar die doelgroep moet je dus niet op rekenen dan. Het lijkt mij wel gezellig natuurlijk, een lan party in de gameszaak
Liefhebber van popcorn en nutteloze discussies.
Phaross
Door Phaross (2705 reacties) op 07-07-2014 15:25
Quote:
Ik weet niet hoeveel procent van de gamers op de Pc gamet, maar die doelgroep moet je dus niet op rekenen dan. Het lijkt mij wel gezellig natuurlijk, een lan party in de gameszaak
Gepost door: Tumbler op 07-07-2014 15:21

Heb je wel een heel goed punt... Ik zet het even bij m'n Weaknesses..
Davidov
Door Davidov (13524 reacties) op 07-07-2014 15:59
Quote:
[..]

Ik kocht games voor 199 gulden destijds..voor de Neo Geo..
Gepost door: Selvmortsydd op 07-07-2014 14:50
De adviesprijs van sommige N64-spellen was zelfs 219 gulden. Donkey Kong 64 was 169 (wel inclusief expansion pak), Banjo-Tooie en Zelda MM ook 169, Zelda TOOT 149 en de meeste overige spellen van Nintendo zelf waren 129. Gamecube-games waren volgens mij allemaal 60 euro, oftewel 132 gulden. Die prijs is gelukkig niet verder gestegen (special-en collector's editions niet meegerekend, die waren er vroeger volgens mij namelijk nog niet).
''Zonder backlog ben je uitgespeeld.''
Door XEvolutionX (190 reacties) op 07-07-2014 16:28
Gamesprijzen zijn gewoon nooit gestegen tov pak em beet 20 jaar geleden. Ik heb nog een foto van mezelf als 9 of 10 jarige waar ik een intertoys speelboek vast heb en een aantal nestitels staan afgebeeld met prijzen tussen de 129 en 189 gulden. Zoals eerder vermeld dat was heel normaal in de jaren 90. Neo Geo games waren zelfs ver boven de 200. Als de prijzen meegeroeid waren met levensmiddelen dan hadden we nu vermoedelijk 200 euro betaald per game.
Phaross
Door Phaross (2705 reacties) op 07-07-2014 16:31
Heeft iemand meer info over het systeem bij GameMania in België? Wat is het aanbod en wat kost het? Betaal je per maand een vast bedrag of per game?
Megane377
Door Megane377 (6309 reacties) op 07-07-2014 18:32
Ik weet nog dat ik voor de N64 Mortal Kombat voor 250 gulden had gekocht?!?!
Ja als ik er nu op terug kijk, kan ik me voor me kop slaan
Kocht toen ook import spellen zoals MRC voor 250 en Starfox met rumblepak voor 260 gulden.
Damn wast of money!
Nintendo friendcode: SW-1334-3657-3704
Phaross
Door Phaross (2705 reacties) op 07-07-2014 19:26
Hdjxj
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 07-07-2014 19:30
Mijn eerste gevoel zegt meteen dat het een erg slechte businesscase zal opleveren en dat de markt nou net dit soort bedrijven aan het uitroeien is zeer nadrukkelijk dus mijn vraag om te beginnen is wat is je verdienmodel want zonder dat zie ik het als een naïeve jongensdroom. Wanneer je het b.v. met subsidies vanuit de gemeente zou kunnen doen i.c.m. probleemjeugdprojecten b.v. en/of vanuit antikraak en geen of zeer goedkoop personeel etc. etc. maar dan nog steeds wie zouden daar vandaag de dag nog komen en genoeg geld uitgeven om het rendabel te maken. Videotheken zijn bijna uitgeroeid door illegaal downloaden, netflix etc. Op gamegebied heb je binnenkort psnow e.d.

Wie weet zijn e-sports nog een optie om uit te diepen dan in combinatie....

Kort samengevat hoe steken globaal je kosten in elkaar en waar zie je je inkomsten uit bestaan.
Door TheMART (3974 reacties) op 07-07-2014 19:40
Quote:
[..]

Over het verdienmodel heb ik nog niets losgelaten . Lijkt mij ook niet zo verstandig als ik die op internet ga zetten. Maar wie weet heb je gelijk. Ik ben slechts aan het oriënteren. De verkoop van online games is het afgelopen jaar met 47,6% gestegen. De vraag hoe reageert de gamer op een videotheek met games.. Zal de trend van online aankopen doorzetten of stagneren... Als ondernemer moet je geloven in je ideeën.

Maar ondernemen is ook kritisch zijn, dat ben ik met je eens. Zou je je mening met een paar argumenten kunnen onderbouwen? Ook kritiek is welkom
Gepost door: Phaross op 07-07-2014 14:29

Laat ik er nu kort op reageren, ben nog op korte binnenlandse vakantie. Later deze week/a.s. weekend wil ik dat wel eens uitgebreider doen. Let op: geloven in iets, ofwel wat veel mensen bij start van ondernemen zien als 'positief denken', is wat anders als een goed onderbouwd idee met de juiste markt research. Laat ik het zo stellen: als verhuren van games en een gamehal in welke vorm dan ook goed verdienen was, waren ze er al. Het is of dat, of je hebt een gat in de markt ontdekt waar nog niemand over nagedacht heeft/is ingestapt. De meeste ondernemers die starten zijn positief/geloven in wat ze gaan doen. Echter, geloven in wat je wilt doen, kan ook blind geloof zijn in iets wat niet werkt. Onderzoek je markt, kijk goed naar de kosten maar minstens zo belangrijk, kloppen je verwachtingen omtrent opbrengsten.

M.b.t. je verdienmodel, doel ik met name op de peilers die je hier aan hebt gegeven aka verhuur van games, relatief lage vergoeding om te kunnen gamen en geen focus op horeca door het plaatsen van fris&snoepautomaten. Verkoop van online/digitale games =/= verhuur van games. Die markt is gegroeid door een veelvoud aan factoren t.o.v. fysiek aankopen. Of als je wilt: fysiek lenen/huren. Laat de stijging van de online verkopen dus maar buiten beschouwing. Dat is niet de markt die jij omschrijft. De markt die jij omschrijft is de videotheek die ook games ging verhuren. Dat heeft de videotheek niet gered. Net zoals verhuur van video/BluRay, is daar de shift naar digitaal. In USA heb je Gamefly, dat loopt redelijk. Je krijgt voor een vast bedrag per maand een x aantal games te leen via de post. Je kan een game evt ook kopen als je na een tijdje deze wilt houden. Dit model is aardig, met name omdat ze geen vaste panden hebben maar alles via de post gaat.

Ik zie, gedeeltelijk vanzelfsprekend op gevoel omdat ik geen desk- of fieldresearch hierop heb uitgevoerd dat is aan jou, in de verhuur weinig kansen in een redelijk kleine markt als NL (tov Gamefly die geheel USA beslaat, via de post) zeker als je deze koppelt aan een fysieke plaats in een specifieke stad.

Als dat niet je grootste bron van inkomsten is, dan zou je het moeten halen uit betalen voor een unieke ervaring ter plaatse aangevuld met hoge opbrengsten uit de horeca. Opbrengsten uit de horeca zijn bij jou minimaal i.v.m. geen horeca vergunning en je wens om met fris/snoepautomaten te werken. Weinig sturing om mensen aan te sporen hapjes/drankjes te kopen. Sowieso zijn gamers veelal gefocussed op het gamen en minder op kopen van spul uit een automaat, dus je zal het actief/actiever moeten verkopen. En dan vooral niet stoppen bij blikjes fris, de meer volwassen gamer moet ook biertjes kunnen kopen met kameraden...

Je wens om in een grote stad een leuk pand te huren of kopen: kopen kan alleen als je zelf veel kapitaal hebt. De bank leent je geen bedrag voor koop van een bedrijfspand, zeker niet in deze tijd. Huren, waar mik je op? A, B, C locatie? De huurprijzen per m2 op een goede (leuke) locatie zijn nog steeds skyhigh in grote steden. Daarvoor heb je ook bedrijfsfinanciering nodig. Banken zijn al niet scheutig met financiering, zelfs niet bij de meest unieke en goede concepten, laat staan bij een concept wat toch wat voelt als een mix tussen een videotheek (dode handel) en een gamehal (ook relatief dode handel). Hoe ga je deze hoge huur de eerste maanden opbrengen als je de klanten eerst nog de weg naar je toko moet laten vinden en je ervan uit kan gaan dat je niet per definitie direct al winst haalt (en dan ben ik nog zeer positief) of maar krap aan break-even draait. Ik heb het nog geeneens over de kosten van personeel aangezien je niet alles in je eentje zal kunnen doen.

Tot zover voor nu even. Zie het ook niet als kritiek, maar als vragen waar je heel, heel hard over na moet denken. Ik weet niet hoeveel ondernemers hier exact actief zijn, maar het zijn er niet enorm veel, een ZZP'er her en der, maar weinig die echt een bedrijf hebben opgebouwd en evt. verkocht. Dat laatste heb ik het afgelopen jaar gedaan, toko verkocht, ook nu weer bezig met diverse concepten en ZZP als adviseur voor zowel startende als doorgewinterde ondernemers. O.a. op marketingcommunicatie, bedrijfsplannen an sich, markt-/concurrentieanalyses etc.

Als ondernemer moet je onderzoeken. En dan nog, zowel desk- als fieldresearch is kijken naar het verleden. En dat is geen garantie voor de toekomst ;-) Het bekijken van trends is ook maar beperkt, omdat trends zowel van korte als van lange duur kunnen zijn. Zoals je erover praat denk ik dat je niet eerder zelfstandig ondernemer bent geweest. Enerzijds is dat mooi, een grote mate van onbevangen zijn. Anderzijds is dat een grote valkuil. Enkele tips voordat je al te grote plannen maakt: vraag je af waarom iets soortgelijks er nog niet is, vraag eens de m2 prijs voor huur in een grote stad op specifieke locatie op, ga eens ondernemers interviewen die in de verhuur van blurays (video, games etc) en horeca zitten. Met name de verdiensten per m2 zijn daar erg belangrijk. Die insteek mis ik bij jouw verhaal. Ik denk ook dat je het verdienmodel achter verhuur van games zelf nog niet duidelijk hebt, aangezien je ook daar zoekt naar informatie.

Mijn ondernemersgevoel zegt echter: ik zie geen winstpakker :-)

EDIT

Hierboven werd het ook al aangehaald, e-sports, dat is eigenlijk het enige waar je als specialist *lees: expertstatus* mogelijk IETS in kan doen. Naast het organiseren van de e-sports events kan je wellicht de 'helden' in de gamerscene die wereldwijd goed scoren/verdienen workshops laten geven waar gamers aardig voor in de buidel willen tasten. Coaching van veelbelovende talenten die daar cursusgeld voor dokken, wederom premium/niet goedkoop. Hele andere business dan verhuur van games iig. En relatief moeilijk omdat je relaties/contacten moet aanknopen op 'hoog niveau'.
PSVita OLED Masterrace
Mjw
Door Mjw (1767 reacties) op 07-07-2014 20:25
Quote:
Mijn eerste gevoel zegt meteen dat het een erg slechte businesscase zal opleveren en dat de markt nou net dit soort bedrijven aan het uitroeien is zeer nadrukkelijk dus mijn vraag om te beginnen is wat is je verdienmodel want zonder dat zie ik het als een naïeve jongensdroom. Wanneer je het b.v. met subsidies vanuit de gemeente zou kunnen doen i.c.m. probleemjeugdprojecten b.v. en/of vanuit antikraak en geen of zeer goedkoop personeel etc. etc. maar dan nog steeds wie zouden daar vandaag de dag nog komen en genoeg geld uitgeven om het rendabel te maken. Videotheken zijn bijna uitgeroeid door illegaal downloaden, netflix etc. Op gamegebied heb je binnenkort psnow e.d.

Wie weet zijn e-sports nog een optie om uit te diepen dan in combinatie....

Kort samengevat hoe steken globaal je kosten in elkaar en waar zie je je inkomsten uit bestaan.
Gepost door: EEK79 op 07-07-2014 19:30

Precies!

Ander idee is misschien een multiplayer oculus rift ervaring te bieden zoals vroeger met lasergamen of een avondje naar de bios. Die dingen zijn vrij duur in combinatie met een bakbeest van een computer en dat een x aantal keer. Vooral ook omdat het zo goed als op je oog zit en de resolutie daarom nog wel een aantal keer opgeschroeft zal worden. Je hebt ook relatief weinig ruimte nodig (geen groot scherm etc).
Phaross
Door Phaross (2705 reacties) op 07-07-2014 20:32
Hdjdjdj
Door Userverwijderd76 (2167 reacties) op 07-07-2014 22:18
Je wilt concureren door in een klein deel van de markt te duiken waar geen geld in te verdienen valt in mijn optiek. De doelgroep is te klein en je richt je dan in mijn ogen op de doelgroep die nou net niet het geld uitgevend publiek zal zijn ( de demopodspeler zal ongetwijfeld ooit een game kopen maar hij speelt straks bij jou om te testen en koopt hem vervolgens vrolijk online ). Vervolgens ga je in een krimpende markt concureren die in mijn optiek uit aan het sterven is. Fysieke gamewinkels zullen over 10 jaar bijna geen overlevingskans meer hebben op een enkele uitzondering na.


P.s. wat maakt je concept uniek en net tussen de mazen van de wet en hoe zij jij de fysieke gamewinkels over 5 tot 10 jaar ?
Door UserVerwijderd118 (1725 reacties) op 07-07-2014 22:47
Ik weet dat het in Engeland nog actief gedaan wordt (Vriend heeft net Grid Autosport gehuurd).
Zelf ben ik niet zo op voor verhuren, maar aangezien de game demo's in percentage lijken af te nemen, kan ik me voorstellen dat mensen best 5 euro voor een retail DRM-free copy neerleggen om het een keer (2 wken of zo) uit te proberen.

Overigens zit je met de devaluatie van games (Niemand betaalt 120 gulden, of 65 euro, tegenwoordig voor een videogame) en de rol die keystores en secondhand games al invullen, waar je vaak voor een prikkie al een spel op kan pakken. Dan zou ik zelf zeggen dat je een andere groep moet pakken dan de bewuste budgetgamer.
Linguist
Door Linguist (5808 reacties) op 08-07-2014 16:41
Vroeger bij Videoland een tal van PS1-games gehuurd, en tot op de dag van vandaag liggen ze nog steeds bij mij in de kast... en Videoland is inmiddels al een decennium failliet
Steam: Linqvist | Diablo III BattleTag: Linqvist#2147 | 3DS FC: 3480 - 2716 - 8572 | Switch FC: 7266 - 9152 - 6228 | PlayStation Network/Nintendo Network ID: Lingasm | "If there is a strong general, there will be no weak soldiers." - ??
Yunasia
Door Yunasia (743 reacties) op 08-07-2014 19:05
Quote:
Vroeger bij Videoland een tal van PS1-games gehuurd, en tot op de dag van vandaag liggen ze nog steeds bij mij in de kast... en Videoland is inmiddels al een decennium failliet
Gepost door: Linguist op 08-07-2014 16:41

Ik hoorde ze al zeggen dat ze vooral faillet waren doordaat iemand een aantal ps1 games nooit terug gebracht had. Hierdoor kwamen ze net die paar euro tekort om door te gaan

Ik zou niet huren. Ik speel vaak mijn oude games nog. Dan heb ik het er met iemand over gehad of ergens er weer iets van gezien en dan wil ik weer een stukje spelen. Ik haal ook regelmatig alles uit de kast en dan bekijk/speel ik ze weer eens. Daarom koop ik liever, dan kan ik ze spelen wanneer ik wil. Ook speel ik games niet snel. Ik vindt het leuk om alles te ontdekken en soms zelfs dingen te herhalen. Per maand betalen kan dan best duur worden.
...
Phaross
Door Phaross (2705 reacties) op 04-09-2020 18:11
Vxbxhdj
Echo
Door Echo (1008 reacties) op 04-09-2020 18:16
Wat ben je aan het doen?
[Begin]  |1|2|3 (3) [Eind]