Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Death Stranding 1 & 2 [Algemeen Topic]

[Begin]  |12|13|14|15|16|17|18(45)  [Eind]
ktugach
Door ktugach (21168 reacties) op 31-10-2019 19:04
Rol: Administrator
Quote:
[..]

Preorder CE's kan je nooit achteraf betalen jij Bol.
Gepost door: Sigpro op 31-10-2019 18:46

Echt flauwekul
Sigpro
Door Sigpro (1529 reacties) op 31-10-2019 19:05
Raar ben al jaren klant bij Bol maar bij een preorder heb ik nooit achteraf betalen kunnen kiezen
Hoe kan dat dan? Koop zeker al 15 jaar bij ze.
ktugach
Door ktugach (21168 reacties) op 31-10-2019 19:11
Rol: Administrator
Dat ligt aan:
- openstaande bestellingen
- gebruikte betaalmethodes in het verleden
- retouren die je hebt gedaan
- kredietwaardigheid volgens bol
- stand van de maan
- enz enz

Er is geen touw aan vast te knopen iig
GeNoMe
Door GeNoMe (505 reacties) op 31-10-2019 19:15
Quote:
[..]

Preorder CE's kan je nooit achteraf betalen jij Bol.
Gepost door: Sigpro op 31-10-2019 18:46

Dit is 100% onjuist. Kan uit eigen ervaring spreken.
UltraTiger
Door UltraTiger (67615 reacties) op 31-10-2019 19:20
Ik heb dit jaar alleen al 5 CE/LE preorders met achteraf betalen besteld.
πŸ‡ΊπŸ‡¦ πŸ’™πŸ’›
Riquelme
Door Riquelme (2435 reacties) op 31-10-2019 19:20
Dank voor jullie comment allemaal.
Gunghir
Door Gunghir (6139 reacties) op 31-10-2019 19:25
Quote:
Dat ligt aan:
- openstaande bestellingen
- gebruikte betaalmethodes in het verleden
- retouren die je hebt gedaan
- kredietwaardigheid volgens bol
- stand van de maan
- enz enz

Er is geen touw aan vast te knopen iig
Gepost door: ktugach op 31-10-2019 19:11
dit klopt ja
het lijkt compleet random

link CE was gewoon achteraf betalen hier

Ik heb zin in watermeloen soep
Sigpro
Door Sigpro (1529 reacties) op 31-10-2019 19:26
Quote:
Dat ligt aan:
- openstaande bestellingen
- gebruikte betaalmethodes in het verleden
- retouren die je hebt gedaan
- kredietwaardigheid volgens bol
- stand van de maan
- enz enz

Er is geen touw aan vast te knopen iig
Gepost door: ktugach op 31-10-2019 19:11

Heb geen openstaande bestellingen, ik reken altijd gelijk af via ideal.
Bij normale bestellingen kan ik wel achteraf betalen kiezen wat ik overigens nooit doe. Alleen bij preorders kan ik dat nooit kiezen.
Gunghir
Door Gunghir (6139 reacties) op 31-10-2019 19:48
Quote:
[..]

Heb geen openstaande bestellingen, ik reken altijd gelijk af via ideal.
Bij normale bestellingen kan ik wel achteraf betalen kiezen wat ik overigens nooit doe. Alleen bij preorders kan ik dat nooit kiezen.
Gepost door: Sigpro op 31-10-2019 19:26
mischien woon je in een risico gebied
Ik heb zin in watermeloen soep
UltraTiger
Door UltraTiger (67615 reacties) op 31-10-2019 19:56
Ze hebben vast een ingewikkeld algoritme om het te bepalen.


Quote:
Dank voor jullie comment allemaal.
Gepost door: Riquelme op 31-10-2019 19:20
Graag gedaan hoor!
πŸ‡ΊπŸ‡¦ πŸ’™πŸ’›
Xor
Door Xor (34842 reacties) op 31-10-2019 20:00
Quote:
[..]

Heb geen openstaande bestellingen, ik reken altijd gelijk af via ideal.
Bij normale bestellingen kan ik wel achteraf betalen kiezen wat ik overigens nooit doe. Alleen bij preorders kan ik dat nooit kiezen.
Gepost door: Sigpro op 31-10-2019 19:26
Maar heb je ook duurdere dingen op Bol.com aangeschaft? Ik denk dat het systeem ook kijkt of je in het verleden dure/grote aankopen op Bol.com hebt gedaan zoals €100 of €200 voor een product. Bij mij kan ik vaak CE's/LE's e.d. achteraf betalen, maar met de PS4 Pro LE destijds kon ik dat bijvoorbeeld niet selecteren. Blijft een rare systeem.

Quote:
[..]

Ben het normaal wel met je eens, maar dit gaat om een zeer slechte manier van compensatie van een systeemfout. Beetje hetzelfde als boos worden omdat je buurman na schade aan zijn auto een uitkering krijgt van de verzekering en jij niet.

Bol had gewoon iets moeten verzinnen zodat de mensen welke al een pre-order hadden staan het eerste alleenrecht weer kregen. Niet op zo'n grote site de sluizen opengooien en maar hopen dat iedereen zich een beetje stil houdt.
Gepost door: KonkeyDong op 31-10-2019 16:56
Net als de pagina's terug, zeg ik het hier opnieuw. Bol.com is geen liefdadigheidsbedrijf. Het is een e-commercebedrijf wat vooral als "dozen schuiven" werkt. Uiteindelijk hebben ze weinig zin om extra moeite te doen, want het gaat voor Bol.com alleen om dat de exemplaren die ze binnenkrijgen, ook z.s.m. verkocht worden. Ze konden misschien een aparte productpagina aanmaken en de link naar deze specifieke productpagina delen aan de gedupeerde klanten, maar uiteindelijk zou dat weinig opleveren. Want er zal toch altijd een mol/klokkenluider ergens een link plaatsen(wat er nu al is gebeurd). Hier op BG of op een ander website. Maakt eigenlijk niet uit, want ze worden altijd gelekt.

Tevens kunnen ze moeilijk een systeem speciaal voor een groep mensen bouwen zodat deze groep mensen nog opnieuw de kans krijgen om een exemplaar te bemachtigen. Want dat kost teveel geld en werkzaamheden om features te bouwen. Als het om een retailer met winkels zoals Game Mania ging, dan konden ze nog via de filialen regelen dat de gedupeerde klanten een exemplaar konden krijgen(en dat deze exemplaren voor deze mensen bedoeld zijn). Of net als met Media Markt en de Ni No Kuni 2 CE gedoe. Mensen die een bestelling hadden van de CE, konden in de winkels een gratis exemplaar van de normale versie krijgen als ze de mail lieten zien waar ze recht op een gratis exemplaar hadden. Maar helaas heeft Bol.com geen winkels.

Het is jammer dat ze niet met extra compensatie komen zoals gratis cadeaubon of iets dergelijks. Maar uiteindelijk geven ze nog wel aan dat de CE opnieuw beschikbaar komt en dat men nog een nieuwe kans heeft. Beter dan "Sorry. We kunnen niks leveren. Helaas. Pindakaas.". Ik denk dat mensen die nog altijd hier niet tevreden over zijn, gewoon door moeten klagen. Misschien krijgen ze nog een extra compensatie zoals een cadeaubon of iets dergelijks . En anders: Op naar ronde 2. Alleen hou wel rekening mee dat Bol.com misschien misbruik kan maken van deze "fout" en ze misschien de prijs van de CE zullen verhogen.
Sigpro
Door Sigpro (1529 reacties) op 31-10-2019 20:07
Ja joh genoeg dure dingen gekocht zoals de PS4 en later de Pro.
Gunghir
Door Gunghir (6139 reacties) op 31-10-2019 20:09
appart de LE ps4
pro ging hier ok
Ik heb zin in watermeloen soep
KonkeyDong
Door KonkeyDong (1962 reacties) op 31-10-2019 20:57
Quote:
Net als de pagina's terug, zeg ik het hier opnieuw. Bol.com is geen liefdadigheidsbedrijf. Het is een e-commercebedrijf wat vooral als "dozen schuiven" werkt. Uiteindelijk hebben ze weinig zin om extra moeite te doen, want het gaat voor Bol.com alleen om dat de exemplaren die ze binnenkrijgen, ook z.s.m. verkocht worden. Ze konden misschien een aparte productpagina aanmaken en de link naar deze specifieke productpagina delen aan de gedupeerde klanten, maar uiteindelijk zou dat weinig opleveren. Want er zal toch altijd een mol/klokkenluider ergens een link plaatsen(wat er nu al is gebeurd). Hier op BG of op een ander website. Maakt eigenlijk niet uit, want ze worden altijd gelekt.

Kort gezegd, geen aandacht besteden aan klanttevredenheid omwille van dat je de grootste bent. Dat is een businessmodel waar keer op keer van blijkt dat de bodem er op termijn uitvalt. Zeker in een markt zoals Nederland, waar de markt verzadigder is dan waar dan ook.

Enkel dozen schuiven is voor prijsvechters zoals AliExpress en Wish. Bol.com komt daar niet mee weg.

Quote:
Tevens kunnen ze moeilijk een systeem speciaal voor een groep mensen bouwen zodat deze groep mensen nog opnieuw de kans krijgen om een exemplaar te bemachtigen. Want dat kost teveel geld en werkzaamheden om features te bouwen. Als het om een retailer met winkels zoals Game Mania ging, dan konden ze nog via de filialen regelen dat de gedupeerde klanten een exemplaar konden krijgen(en dat deze exemplaren voor deze mensen bedoeld zijn). Of net als met Media Markt en de Ni No Kuni 2 CE gedoe. Mensen die een bestelling hadden van de CE, konden in de winkels een gratis exemplaar van de normale versie krijgen als ze de mail lieten zien waar ze recht op een gratis exemplaar hadden. Maar helaas heeft Bol.com geen winkels.

Bol.com heeft de gegevens van de bestellers allemaal in een database staan. Dat is de enige manier waarop ze hebben kunnen weten wie er een e-mail moest ontvangen m.b.t. annulering en de kans om nu een dag eerder te bestellen. Ik ken de limitaties van het geautomatiseerde systeem van Bol.com niet en ik betwijfel of er veel Bol.com medewerkers zijn die geautoriseerd zijn om handmatig facturen aan te maken, maar ik weet ook vrij zeker dat er mogelijkheden zijn geweest die simpeler zijn dan een hele feature bouwen.

Contacteren van de gedupeerden en een directe bestellink aanbieden kost meer tijd, maar is wel de klantvriendelijke optie.

Quote:
Het is jammer dat ze niet met extra compensatie komen zoals gratis cadeaubon of iets dergelijks. Maar uiteindelijk geven ze nog wel aan dat de CE opnieuw beschikbaar komt en dat men nog een nieuwe kans heeft. Beter dan "Sorry. We kunnen niks leveren. Helaas. Pindakaas.". Ik denk dat mensen die nog altijd hier niet tevreden over zijn, gewoon door moeten klagen. Misschien krijgen ze nog een extra compensatie zoals een cadeaubon of iets dergelijks . En anders: Op naar ronde 2. Alleen hou wel rekening mee dat Bol.com misschien misbruik kan maken van deze "fout" en ze misschien de prijs van de CE zullen verhogen.
Gepost door: Xor op 31-10-2019 20:00

Ja. Dat ligt een beetje in lijn met iemands been eraf rijden en verklaren dat ze niet mogen zeuren omdat je er een kusje op hebt gegeven.

Ik snap heel goed dat Bol.com dit juridisch wel goed afgekaderd heeft en geen enkele verplichting heeft. Wat ik niet snap is waarom dit als adequate oplossing wordt gezien. Ik denk niet dat wij perse medelijden hoeven te hebben met het bedrijf dat 2 miljard omzet draait. Iets meer met de mensen die op hun product zitten te wachten, maar nu weer in de lijn moeten gaan staan omdat Bol niet bereid is om enige extra moeite te doen om hun eigen fout recht te zetten.

EDIT: Ik heb verder niks tegen Bol.com, trouwens. Denk dat de meeste bedrijven dit op deze wijze afgehandeld hadden. Maar dat maakt het niet minder zuur.
Er zijn vliegtuigstoelen, miljoenen bijbedoelingen en bovendien zijn er limousines.
Davidov
Door Davidov (13569 reacties) op 31-10-2019 21:05
Quote:
[..]

Mr Vamp het is nog geen 03:00-06:00 jij moet nog slapen nu.
Gepost door: Riquelme op 31-10-2019 16:33
Okee, doei.
''Zonder backlog ben je uitgespeeld.''
Door Userverwijderd81 (0 reacties) op 31-10-2019 21:18
Beste oplossing was geweest om de bestellingen op tijdvolgorde te filteren, daarna deze klanten mailen met een betaallink.

Je kan mij niet vertellen dat een payment provider niet zo een optie kan aanbieden. Bol heeft volgens mij wel 400 mensen op een IT afdeling. Even wat moeite doen naar bestelvolgorde, betaallink aanmaken en diegene die achter het boot vissen een annuleringmail sturen. Dat was de netste manier geweest.

Dat was de meest nette oplossing geweest, first come, first serve. Het opnieuw online gooien van de beschikbare voorraad is het makkelijkst wat zijn konden doen en maakt direct korte metten met het bestelsysteem waarvan je als klant vanuit gaat dat als je vroegtijdig besteld en je hebt een orderbevestiging gekregen dat je ervan uit kan gaan dat je verzekerd bent van een exemplaar.

Door Nand00w (252 reacties) op 31-10-2019 21:28
Quote:
[..]
Maar heb je ook duurdere dingen op Bol.com aangeschaft? Ik denk dat het systeem ook kijkt of je in het verleden dure/grote aankopen op Bol.com hebt gedaan zoals €100 of €200 voor een product. Bij mij kan ik vaak CE's/LE's e.d. achteraf betalen, maar met de PS4 Pro LE destijds kon ik dat bijvoorbeeld niet selecteren. Blijft een rare systeem.

[..]
Net als de pagina's terug, zeg ik het hier opnieuw. Bol.com is geen liefdadigheidsbedrijf. Het is een e-commercebedrijf wat vooral als "dozen schuiven" werkt. Uiteindelijk hebben ze weinig zin om extra moeite te doen, want het gaat voor Bol.com alleen om dat de exemplaren die ze binnenkrijgen, ook z.s.m. verkocht worden. Ze konden misschien een aparte productpagina aanmaken en de link naar deze specifieke productpagina delen aan de gedupeerde klanten, maar uiteindelijk zou dat weinig opleveren. Want er zal toch altijd een mol/klokkenluider ergens een link plaatsen(wat er nu al is gebeurd). Hier op BG of op een ander website. Maakt eigenlijk niet uit, want ze worden altijd gelekt.

Tevens kunnen ze moeilijk een systeem speciaal voor een groep mensen bouwen zodat deze groep mensen nog opnieuw de kans krijgen om een exemplaar te bemachtigen. Want dat kost teveel geld en werkzaamheden om features te bouwen. Als het om een retailer met winkels zoals Game Mania ging, dan konden ze nog via de filialen regelen dat de gedupeerde klanten een exemplaar konden krijgen(en dat deze exemplaren voor deze mensen bedoeld zijn). Of net als met Media Markt en de Ni No Kuni 2 CE gedoe. Mensen die een bestelling hadden van de CE, konden in de winkels een gratis exemplaar van de normale versie krijgen als ze de mail lieten zien waar ze recht op een gratis exemplaar hadden. Maar helaas heeft Bol.com geen winkels.

Het is jammer dat ze niet met extra compensatie komen zoals gratis cadeaubon of iets dergelijks. Maar uiteindelijk geven ze nog wel aan dat de CE opnieuw beschikbaar komt en dat men nog een nieuwe kans heeft. Beter dan "Sorry. We kunnen niks leveren. Helaas. Pindakaas.". Ik denk dat mensen die nog altijd hier niet tevreden over zijn, gewoon door moeten klagen. Misschien krijgen ze nog een extra compensatie zoals een cadeaubon of iets dergelijks . En anders: Op naar ronde 2. Alleen hou wel rekening mee dat Bol.com misschien misbruik kan maken van deze "fout" en ze misschien de prijs van de CE zullen verhogen.
Gepost door: Xor op 31-10-2019 20:00
Enkel "dozenschuiver" zijn past niet in het business idee van bol.com, het is juist gericht op dicht bij de klant staan, zoals Coolblue dat ook doet. Ik weet dat ik als bij een iBOOD of zoals gezegd een Wish of AliExpress iets koop, dat ik risico loop. Risico op bijvoorbeeld slechte producten, late levering, incompetente service. Dat zit bij de prijs inbegrepen en je weet dat je dan niet voor een dubbeltje op de eerste rij kan zitten.

Bij een bol.com verwacht ik daarom juist *wel* adequate service, daar betaal ik ook gewoon de extra marge voor, dat zij kunnen ingrijpen en de klant van dienst kunnen zijn in dit soort gevallen. Ik betaal ook voor Select met de verwachting dat ik in de avond iets geleverd kan krijgen. Ben al bijna 10 jaar trouwe klant bij bol.com en bestel het gros van mijn multimedia en andere elektronica bij hen. Zelfs nog niet eens geklaagd op de momenten dat de Select dienst (waar ik extra voor betaal) faalde.

Maar dit is gewoon echt een geval waarin ze alles fout doen. Vage communicatie omtrent de oorzaak van de annuleringen, bagger oplossing, niet willen meedenken met de klanten en 0,0 compensatie. Jij gaat mij niet vertellen dat zij met die krankzinnige omzetten geen adequaat ERP-systeem hebben staan waarin je order kunt aanmaken of zelfs kunt dupliceren en naderhand een factuur opstuurt naar de klant. Hell, in het ergste geval e-mail een unieke referentie naar de klant en maakt hij het gewoon ouderwets over op de bankrekening. Dan lossen zij dat maar lekker in de back office op.

Tuurlijk is het geen liefdadigheidsorganisatie, maar een beetje professionaliteit en creatief te zijn met een oplossing gaat ze kennelijk ook al te ver. Alles lekker over de schutting pleuren, daar betaal je dan die extra marge voor.
Riquelme
Door Riquelme (2435 reacties) op 31-10-2019 21:37
Heb alleen nu wel een vraagje ben ik nou de enige geweest vandaag die gebeld is?
Of kwam dat, omdat ik in de chat een dag eerder had gevraagd om meer duidelijkheid?
Ik wist eerlijk gezegd niet eens dat Bol mensen zelf belde.

Quote:
[..]
Okee, doei.
Gepost door: Davidov op 31-10-2019 21:05

I see you tonight... I hope als ik energie heb
Vloetje
Door Vloetje (3786 reacties) op 01-11-2019 08:13
Embargo loopt af vandaag, kom maar op met die reviews!
"We don't stop playing because we grow old, we grow old because we stop playing..."
Leonvdiepen
Door Leonvdiepen (325 reacties) op 01-11-2019 08:17
Eerste reviews staan online! 10 van insidegamer, 9,2 van gamersnet en een 9 en dus gold award van PU! Nu nog meer zin in!!!!!
[Begin]  |12|13|14|15|16|17|18(45)  [Eind]