The Evil Within 2 en Prey hadden geen microtransacties en zijn door de gamers daarom massaal gekocht. Zo massaal dat beide titels inmiddels de helft goedkoper zijn. En wat zullen de ontwikkelaars van Wolfenstein 2 blij zijn dat hun game inmiddels 50% is afgeprijsd.
Games nu zijn goedkoper dan ze ooit geweest zijn en dan is inflatie niet eens mee genomen. We mogen echt van geluk spreken dat games niet standaard 80 euro zijn. De game industrie zoekt naar nieuwe manieren om te overleven en zoals bij veel nieuwe dingen gaat dat met vallen en opstaan.
-
Quote:
Mario Oddysey heeft het nog. Ook al kan je deze met Amiibo eerder vrij spelen. Maar ik zie die plastic beeldjes meer als hebbedingetjes dan DLC.
Wist je nog de tijd dat costumes en cosmetische items secrets waren die je moest unlocken door de game te spelen? Ik bijna niet meer.
Gepost door: Gunzelino op 18-11-2017 16:32
Gepost door: Gunzelino op 18-11-2017 16:32
Twitch.tv/DagDoesStuff 👑🐊
Daarvan is het namelijk ook een gok wat je krijgt.
Het is patat! 🍕 + 🍍 =❤ , After eight 🤮 Teamvluusje stinkt!
Quote:
Games nu zijn goedkoper dan ze ooit geweest zijn en dan is inflatie niet eens mee genomen. We mogen echt van geluk spreken dat games niet standaard 80 euro zijn. De game industrie zoekt naar nieuwe manieren om te overleven en zoals bij veel nieuwe dingen gaat dat met vallen en opstaan.
Gepost door: Hercule op 18-11-2017 17:25
Gepost door: Hercule op 18-11-2017 17:25
Iets wat enorm veel mensen over het hoofd zien. Persoonlijk vind ik microtransactions een goede oplossing. Zal zeker niet ontkennen dat sommige games/developers de plank volledig mis slaan, dat is wanneer een game echt pay to win wordt
blog: mmdgaming.weebly.com
Edit: -marco- noemde het ook al
Quote:
Vanavond is het item lootboxes in VARA Kassa meen ik.
Gepost door: -marco- op 18-11-2017 18:21
Gepost door: -marco- op 18-11-2017 18:21
Link.
汚部屋。
Verder is het inderdaad wel oppassen met kinderen, maar voor volwassenen blijft het een keuze. Net als met gokken, je kiest ervoor om naar het casino te gaan.
Quote:
16:42 begint het, scheelt weer wat gezeur over keukens. Edit: Nu linkt die wel direct naar het correcte item, vreemde NPO site..
Quote:
Ik heb nooit een cent uitgegeven aan doosjes in Overwatch, en heb toch een leuke verzameling gelimiteerde skins van events. Gewoon een kwestie van geluk hebben.Mensen kregen te vaak duplicaten en als je veel geld had gespendeerd, dan kreeg je pas een waardevolle skin.
Quote:
Ik zou juist zeggen dat wanneer items uit loot boxes verkocht kunnen worden, het nog verslavender is. Als je dan items krijgt die je niet wil kan je ze gewoon verkopen, en van dat geld weer nieuwe doosjes aanschaffen. Weer een kans. Het bezig blijven met 'gokken' en geld verdienen/verliezen, langzaam in die vicieuze cirkel vast komen, dan loop je kans op een gokverslaving. Maar wat in-game doosjes kopen omdat je een skin wil, erachter komen dat je deze niet zal krijgen zonder een fortuin uit te geven, terwijl er geen manier is dat geld ooit terug te verdienen via de game... Daar passen mensen wel mee op denk ik.Want net als met CSGO, heb je een systeem wat wel de mogelijkheid geeft om skins te verkopen of te ruilen. Hier kan je nog zeggen dat dit vergelijkbaar is als pakjes TCG kaarten kopen en ze vervolgens ruilen of verkopen aan anderen.
Gepost door: Xor op 18-11-2017 15:58
Gepost door: Xor op 18-11-2017 15:58
Quote:
Uitgevers hebben nog nooit zoveel winst gemaakt als de afgelopen jaren, en dan zeg jij dat ze moeten overleven? Wat een onzin.
Games nu zijn goedkoper dan ze ooit geweest zijn en dan is inflatie niet eens mee genomen. We mogen echt van geluk spreken dat games niet standaard 80 euro zijn. De game industrie zoekt naar nieuwe manieren om te overleven en zoals bij veel nieuwe dingen gaat dat met vallen en opstaan.
Gepost door: Hercule op 18-11-2017 17:25
Gepost door: Hercule op 18-11-2017 17:25
Quote:
[..]
Uitgevers hebben nog nooit zoveel winst gemaakt als de afgelopen jaren, en dan zeg jij dat ze moeten overleven? Wat een onzin.
Gepost door: ToothedBomb op 18-11-2017 22:43
Uitgevers hebben nog nooit zoveel winst gemaakt als de afgelopen jaren, en dan zeg jij dat ze moeten overleven? Wat een onzin.
Gepost door: ToothedBomb op 18-11-2017 22:43
Ik denk dat je de woorden "winst" en "omzet" goed met elkaar verward. Zat studio's gaan failliet, zat studio's krimpen in op personeel en dat is niet omdat ze zoveel 'winst' maken.
blog: mmdgaming.weebly.com
Quote:
Ik had het ook niet over studio's, maar over uitgevers. Hoe vaak zie je een uitgever failliet gaan? Niet vaak. Uitgevers kopen studio's op, knijpen ze leeg tot er onmogelijk een goed spel uit kan komen, en vervolgens wordt de boel gesloten.
Ik denk dat je de woorden "winst" en "omzet" goed met elkaar verward. Zat studio's gaan failliet, zat studio's krimpen in op personeel en dat is niet omdat ze zoveel 'winst' maken.
Gepost door: M Monster D op 18-11-2017 23:26
Gepost door: M Monster D op 18-11-2017 23:26
Pre-order bonussen, season pass, online pass, deluxe/gold editions.
En overpowered wapens en cosmetics.
EA is smerig. Zo'n beetje alle AAA publishers zijn gewoon puur kwaad.
Ze kopen toffe studio's over. Laat ze vervolgens sequels uitpersen vol micro-transactions. En als consumenten er boos en moe van worden eten ze de studio's op, ontslaan iedereen. Maar blijven wel houders van de copyrights.
Gaming is geen niche art meer. Maar gewoon de grootste entertainment industrie, die helaas gerund wordt door zakenmannen die ooit PONG gedaan hebben tijdens college.
Consumenten blijven dom kopen, rijen mensen voor de winkels als er een nieuwe Call of Duty of FIFA komt.. En ieder jaar leggen ze de grenzen verder. Om zo iedere euro uit je te persen.
Het argument van ''games zijn duur om te maken'' is volstrekte onzin. De games die met een hoog budget games maken zijn de AAA studio's. En die maken hun winst dik terug. Kijk maar naar FIFA, GTA etc etc.
Ik begin steeds meer indies en remasters van vroegah te spelen. Omdat daar al die corrupte stierontlasting niet is.
https://psnprofiles.com/Jaina34
Quote:
[..]
Ik had het ook niet over studio's, maar over uitgevers. Hoe vaak zie je een uitgever failliet gaan? Niet vaak. Uitgevers kopen studio's op, knijpen ze leeg tot er onmogelijk een goed spel uit kan komen, en vervolgens wordt de boel gesloten.
Gepost door: ToothedBomb op 19-11-2017 00:07
Ik had het ook niet over studio's, maar over uitgevers. Hoe vaak zie je een uitgever failliet gaan? Niet vaak. Uitgevers kopen studio's op, knijpen ze leeg tot er onmogelijk een goed spel uit kan komen, en vervolgens wordt de boel gesloten.
Gepost door: ToothedBomb op 19-11-2017 00:07
Een mooie zwart/wit opmerking. Er is geen publisher die studio's opkoopt om ze te sluiten, dat heeft namelijk echt geen enkel voordeel, niet voor het imago van de publisher bij publiek en overige studio's maar ook financieel haald een publisher daar geen voordeel uit.
Een studio wordt 'uitgemolken' omdat continu salarissen betalen voor Developers die niet kunnen leveren niet rendabel is. Ik neem niet aan dat iemand hier een baas heeft waarbij je rustig aan zelf de tijd kan nemen om je werk te voltooien, en continu maar salaris krijgt zonder dat er voortgang in je werk zit. Publishers die studios kopen (en dus de werknemers betalen) blijven dat uiteraard ook niet doen. Studios kiezen er zelf voor om de onafhankelijkheid kwijt te raken door te werken voor een publisher (bij verkoop van het bedrijf), dit is ook niet altijd een makkelijke keus voor studio's.
Simpel gezegd hebben publishers en de door hun gekochte studio's verplichtingen naar elkaar, waaronder deadlines. Als een studio meer kost dan het oplevert zal die gesloten moeten worden. Als microtransactions er dan voor kunnen zorgen dat de studio de zwarte cijfers in draait is daar niks mis mee, en in plaats van alles lopen afzijken kan die oplossing ook gerespecteerd worden. Er is niemand die zit te wachten op studio's die sluiten, het is alleen een harde realiteit
blog: mmdgaming.weebly.com
Quote:
Bovenstaande quote is een mooi voorbeeld van alles wat er fout is aan de gameindustrie. Om er serieus op in te gaan; GTA is een van de meest succesvolle reeksen, zelfde geldt voor Fifa. Natuurlijk verdienen die hun budget terug. Het argument van ''games zijn duur om te maken'' is volstrekte onzin. De games die met een hoog budget games maken zijn de AAA studio's. En die maken hun winst dik terug. Kijk maar naar FIFA, GTA etc etc.
Het is echt van belang om te realiseren dat niet iedere game zo succesvol is. Zeker als het een game is die geen onderdeel is van een bestaande reeks.
Het geschreven artikel bedoel ik. Heb het stukje van de tv niet gezien.
Het is patat! 🍕 + 🍍 =❤ , After eight 🤮 Teamvluusje stinkt!