Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Battlefield V [Algemeen Topic] BF5

[Begin]  |1|2|3|4|5|6|7(18)  [Eind]
Door Hbc Helios (154 reacties) op 23-05-2018 23:35
Time based events zijn echt de vijand van mensen die niet elke dag kunnen of willen spelen. Of die niet een bepaalde rol willen spelen die een missie ze op legt.

De setting spreekt mij niet aan. Een vrouw met een metalen arm in de tweede wereldoorlog, oké.
Htbaa
Door Htbaa (12275 reacties) op 23-05-2018 23:35
Zoals verwacht WWII. Heb er nog te weinig van gezien om te zeggen "pre-order!". Als er straks allemaal felgekleurde soldaten rondlopen blijf ik ver weg. Even zo goed best wel tof wat er te zien was, maar het kinderachtige wat Dragonborn zegt zie ik ook wel. De characters waren wel erg over the top met slechte One liners.

Geen season pass is top, maar de grand operations? Ik moet het nog zien. Het mooie aan BF1 is dat je kan kiezen tussen de operations. En zoals ik het nu begrijp is het bij V afhankelijk van het 'seizoen'. Als ik in BF1 operations doe wil ik ook wel eens een van de eersten doen.

Ben ook benieuwd hoe de toolbox gaat werken. We zullen het zien!
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Springbok
Door Springbok (809 reacties) op 23-05-2018 23:35
Ben ik dan de enige hier die enthousiast is geworden en Battlefield V gaat kopen tussen Call Of Duty: Black Ops 4 en Red Dead Redemption 2 in?
Xbox Live: Springbok NL - PSN: Springbok_NL
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1552 reacties) op 24-05-2018 00:34
Hoe moeilijk is het een authentiek WO2 videospel te ontwikkelen? Ontzettend moeilijk kennelijk, want Battlefield gaat voor kapitein haak hier. Dat de season pass weg is doet me ook weinig. Ze vinden waarschijnlijk wel een andere manier om nog meer geld af te troggelen van spelers. Met de pass wist je tenminste wat je kon verwachten, en je kreeg precies waar je voor betaalde.

Heel teleurstellend. Ik zal moeten passen dit jaar.
Gunghir
Door Gunghir (6138 reacties) op 24-05-2018 00:35
Quote:
Hoe moeilijk is het een authentiek WO2 videospel te ontwikkelen? Ontzettend moeilijk kennelijk, want Battlefield gaat voor kapitein haak hier. Dat de season pass weg is doet me ook weinig. Ze vinden waarschijnlijk wel een andere manier om nog meer geld af te troggelen van spelers. Met de pass wist je tenminste wat je kon verwachten, en je kreeg precies waar je voor betaalde.

Heel teleurstellend. Ik zal moeten passen dit jaar.
Gepost door: ToothedBomb op 24-05-2018 00:34

Jeetje mina wat een hoop azijn zeg
Ik heb zin in watermeloen soep
Youmademeseeit
Door Youmademeseeit (744 reacties) op 24-05-2018 00:35
Geen premium pass klinkt als feest... Hoewel ik niet goed weet wat ik van de live events moet denken. Ben ergens wel enthousiast, maar het is inderdaad een stuk meer cartoon-y (ook wel kinderachtiger genoemd hier) dan voorgaande delen. Mis dan ook wel een stuk realisme, wat Battlefield toch wel vaak leek te proberen voorheen. Blij om een vrouwelijk personage te zien, maar dan liever uit Oost Europa, zoals de Sovjet Unie, waar vrouwen ook echt mee vochten... En zonder ijzeren arm. Maar goed, zo valt er altijd wel iets aan te merken op games. Ik schat in dat ik het niet kan laten om deze toch aan te schaffen.
Xbox: iVeer
Htbaa
Door Htbaa (12275 reacties) op 24-05-2018 00:38


JackFrags heeft ook een boel info.
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
ToothedBomb
Door ToothedBomb (1552 reacties) op 24-05-2018 01:06
Quote:
Jeetje mina wat een hoop azijn zeg
Gepost door: Gunghir op 24-05-2018 00:35
Wat een nutteloze post. Plaats hier je eigen mening dan als je het niets eens bent met de mijne. Daar is een forum voor.

Volgens verschillende journalisten en youtubers is de trailer trouwens niet echt representatief voor het spel. Daar hoop ik dan maar op.
Caelum
Door Caelum (447 reacties) op 24-05-2018 01:21
Ik kan hier niet echt warm van worden. Vond het een beetje een trailer die het midden hield tussen slapstick en CoD/Uncharted. Er bleef spul uit de lucht vallen, tot aan een jeep die van de brug op een soldaat viel aan toe. Er vielen meer voertuigen uit de lucht dan bommen of parachutisten. Zoals de trailer is, zo wil ik niet dat mijn BF ervaringen zijn. Doe mij maar de intro van BF1942.
Blauwehaan
Door Blauwehaan (536 reacties) op 24-05-2018 08:22
Als ik dit vergelijk met de battlefield 1 trailer, of van mij part de cutscenes van CoD WaW (dus niet WW2) is dit echt een stront trailer. Het heeft toch totaal geen wereldoorlog feel? Lijkt wel een speeltuin (in negatieve zin)
Skull_kid
Door Skull_kid (38946 reacties) op 24-05-2018 09:31
Rol: Forum Moderator
Ik heb de trailer nu gezien en het lijkt meer op BF Bad Company 3, dan op een BF. Niet dat BF ooit echt realistisch is geweest, maar bionische armen in WWII? Om nog maar even te negeren dat vrouwen in WWII thuis kogels maakten en kleren streken voor soldaten enzo.

Het maakt niet heel veel uit natuurlijk, als de gameplay maar goed in elkaar zit, maar dit is meer richting een BF meets BFBC. Als ik het goed begrijp, zit er geen singeplayer meer in?
❍ᴥ❍
Soninlaw
Door Soninlaw (414 reacties) op 24-05-2018 09:33
Quote:

Maar even serieus: Als ik dit vergelijk met de battlefield 1 trailer, of van mij part de cutscenes van CoD WaW (dus niet WW2) is dit echt een stront trailer. Het heeft toch totaal geen wereldoorlog feel? Lijkt wel een speeltuin (in negatieve zin)
Gepost door: Blauwehaan op 24-05-2018 08:22

Mee eens. Ik kreeg een beetje het Road Runner vs Wile E. Coyote gevoel.

Ik hoopte op een authentieke WW2 BF.
Skull_kid
Door Skull_kid (38946 reacties) op 24-05-2018 09:49
Rol: Forum Moderator
Ik zie nu dit op Kotaku:

Quote:
Like 2016's Battlefield 1, Battlefield V’s single-player campaign will unfold through an anthology of War Stories, each telling a different tale from World War II. Co-op is returning to the first-person shooter series, along with a new multiplayer mode called Grand Operations.

Dus er zit wel een SP in.
❍ᴥ❍
Htbaa
Door Htbaa (12275 reacties) op 24-05-2018 10:02
Quote:
Ik zie nu dit op Kotaku:

[..]

Dus er zit wel een SP in.
Gepost door: Skull_kid op 24-05-2018 09:49

Ehm ja, dat is gewoon bekend gemaakt tijdens de reveal. Er was meer dan enkel een trailer gisteravond :-).
Xbox Live: Htbaa | Switch: 6747-1030-5524 | Wii U: HtbaaU | 3DS: 4699-6625-9968 | PSN: Htbaa | Steam: Htbaa
Blauwehaan
Door Blauwehaan (536 reacties) op 24-05-2018 10:12
De nieuwe features enzo klinken echt goed, ik keekk net een video van Jackfrags hierover. De coop mode, vernieuwde healing en ammo mechanics, op je rug liggen en schieten, kruipend rennen, de nieuwe grand operations etc.
Dat klinkt zeer positief, maar als je dan de trailer en concept art ziet snap ik echt niet waarom ze deze onrealistische stijl hebben gekozen. Als je kijkt naar Battlefield 1, daar voelde het echt alsof je in een realistische wereldoorlog zat, dat lijkt bij dit deel echt een stuk minder met die bullshit uniformen en vrouwen met robotarmen. Echt een flinke fout van Dice/EA naar mijn mening.
Skull_kid
Door Skull_kid (38946 reacties) op 24-05-2018 10:14
Rol: Forum Moderator
Quote:
[..]

Ehm ja, dat is gewoon bekend gemaakt tijdens de reveal. Er was meer dan enkel een trailer gisteravond :-).
Gepost door: Htbaa op 24-05-2018 10:02

Ik had alleen de trailer gezien vanochtend En daarnaast wat comments gelezen hier en las niets over de SP
❍ᴥ❍
Xor
Door Xor (34660 reacties) op 24-05-2018 10:23
Quote:


JackFrags heeft ook een boel info.
Gepost door: Htbaa op 24-05-2018 00:38
Ik denk dat men het beste deze Youtube video moeten bekijken om een beter beeld te krijgen over hoe V zal worden. Want de trailer heeft niet echt goede indruk bij veel mensen gemaakt.

Voor de mensen die (liever) de video niet willen bekijken, maar nog wel een beeld willen hebben van hoe V zal worden, hier zijn een aantal punten wat ik heb gecopy-pasted uit ResetEra:
Quote:

- No Season Pass
- Launch locations are France, Africa and Rottedam and North Africa desert
- Coop Mode called Combined Arms
- Single player War Stories return
- Fortifications are things like sand ags, trenches, tank stoppers. Only supports can build offensively defense fortifications such as machine guns, field cannons and are much faster at building everything.
- Predetermined areas to build such as at flags, can rebuild destroyed buildings
- Health bar is in stages, only regen up to closet stage not to 100 anymore
- Physical interactions - every action in the game requires a player interact for things like medkits, spotting, ammo, ledge grabbing (example: healing requires walking over to a health pack, character animation to pick it up, then start healing)
- No more HUD/map spotting, spotting is based on movement/changes around you
- Much less ammo on spawn, out of ammo after a few fights, but more ways to resupply ammo in the battlefield from packs, crates, or grabbing small amounts of ammo off of bodies (all requires physical interactions)
- Revive system has a full on animation, takes a few seconds to complete, no more revive trains, takes time to complete
- Ragdolls are server side, can now drag a downed player's body elsewhere
- Any class can do a squad revive, takes longer than a medic revive, does not give full health points
- Can call for help when down such as in the trailer
- Ragdolls (player bodies) effect the environment, push down grass etc.
- Gunplay completely changed
- No more visual recoil
- Each gun has a unique recoil pattern that can be learned and mastered
- Bipods easier to use and setup
- Bullet penetration through thin wood, sheet metal, walls
- Movement change, can now dive froward, backward, left and right similar to R6 Siege prone system
- Diving has a delay to prevent dolphin diving
- Crouch sprinting is in the game
- Can burst out of widows and commando roll, no destroying windows first
- Can catch, throwback or shoot grenades
- Less grenades because less ammo
- Can tow items in the game with vehicles such as previously stationary anti-air guns, teammate can use an anti-air gun while you tow it with a vehicle
- For example, can drive a tiger tank towing a field cannon behind it or a truck towing ammo crate to resupply teammates on the front line
- Destruction explodes inwards or outwards based on where the destruction happens. Throw a grenade inside of the building? The explosion sends things outside of it. Outside of it? Breaks inwards.
- Tank driving into a building slowly destroys a building, walls slowly crack/fall, not instant
- Heavily focused on squad play, instant placed in squad when joining a game
- New squad spawning system, squad deploy system that shows what squad mates are doing in third person in real time before the tactical map screen, so spawning on squad is kicker than spawning on tactical map screen
- Since squad spawning/deploying is faster than tactical map, squad wipes are serious
- Squads accumulate points that can be spent on "squad call-ins", only squad leader can spend them in
- Squad Call-ins are V1 or JB2 rockets as seen in the trailer, supply drops with ammo/health, a smoke barrage, heavy weapon pickups (not hero kits), squad only vehicles such as Churchill crocodile flamethrower tank or the Sturm tiger
- Elite classes are gone
- Behemoths are gone
- Large, non-fatal explosions can knock a player over
- Four classes are back: assault, medic, scout, support
- Create a solider, add them to a company of soldiers, then can customize things like gender, face look, face paint, outfit, accessories, etc. and assign them a class archtype
- Class archetypes highly customization
- Can be an assault that specializes in anti-tank or anti-infantry only, or a mix of both, etc.
- Highly specialized archetypes called exotics such as a recon paratrooper, stealthy short-range behind enemy lines person who uses a suppressed SMG and silent gadgets like pistols and garrotes comes with silent footsteps and throwing knives
- Can change and add specialization trees such as agility, flak armor, suppressive resistance
- The more you play a class more you get more specializations/archetypes within said class
- Same system for guns, pick a gun, level it up, unlock specializations and making gameplay choices in a skill tree on that gun
- Specializations are the only thing that affects how a gun plays or feels (ex: bipod)
- Five-seven elements to change on a gun to make it your own (stocks, sights, muzzles, chassis, skins, leaves on the front, cloth on back, straps, etc).
- Gameplay and visual customization is SEPARATE. Look of weapon is just visual without impacting gameplay, specialization is what determines how the gun plays/feels.
- Same system for vehicles and planes
- Asymmetric vehicles for teams, (ex: one team might get a big slow tank that does lot of damage, other team gets a small fast tank that does light damage)
- Grand Operations gamemode, each day is a full match, always advance to the next day
- GOs have different objectives per day
- Success or failure in GO days have visual and gameplay impact
- Day 4 only has a chance to happen if there isn't a clear winner from previous days
- Day 4 is last stand, limited ammo, no respawns, whoever lives to the end wins
- Coop mode, combined arms with a dynamic mission creator/AI that sits between SP/MP as a creative sandbox
- Soldiers created for a company can be used in both coop and MP, parity
No news on suppression yet, uncertain if in game
- All logic in game is server side, not client side so changes to systems do not require a patch
- Promises of more communication between devs and community, roadmaps, etc.
- New content is called Tides of war, daily/weekly/monthly challenges with overarching chapters and questlines that give you "unique items and cosmetics"
- Tides of War gives new maps, game modes, limited time experiences
- Variety of maps with different tones such as complete crushing battlefield chaos or more slow space large maps with tempo that goes up and down
Gamemodes confirmed: Grand Operations, Conquest, TDM, Domination
- No news on RSP
- The Shhhh animation from the trailer is possible to experience in game
- Transport vehicles are alive on the map and can jump into them
- Combat vehicles spawn from tactical deployment map
Aan de ene kant trekken ze mijn aandacht wel met Rotterdam. Want dit betekent dat ik bijvoorbeeld straks de Strijd om de Maasbruggen in Rotterdam in een game kan herbeleven. Maar aan de andere kant geven een aantal punten wel aan dat dit misschien een wat moeilijkere game wordt. Je hebt geen oneindig ammo meer, dus je moet de ammo's goed gebruiken. Ammo's reloaden kan dan straks alleen via een support speler, want de support speler heeft een ammo kit. Ook het genezen wordt anders. Dus je geneest niet meer 100%. Het wordt niet meer een simpele shooter game.

Daarnaast heb ik het vermoeden dat ze een beetje de Battle Pass van Fortnite gaan overnemen. Want ze gaven aan dat er geen lootboxes komen en geen P2W stuffs. Maar ze komen wel met dingen zoals "Zoveel mogelijk spelen om zoveel mogelijk cosmetische dingen zoals skins te unlocken". Komt een beetje over als de tiers in Fortnite. Ook staat er in de Deluxe Editie iets over Airlifts. In de beschrijving lees je "20 wekelijkse items met Airlift: In Battlefield V Deluxe Edition kun je cruciale voorraden aanleggen met 20 wekelijkse Airlifts, die elk één accessoire bevatten.". Dit komt een beetje over als challenges die je moet doen zodat je een accessoire ontgrendelt. Volgens mij was er ook zoiets in de Battle Pass op Fortnite.

Er zijn ook speculaties dat V een Battle Royale Mode zal krijgen. Alleen niet op release en DICE is nog niet zeker of ze echt een Battle Royale Mode willen uitbrengen voor V.

Het is dus afwachten op EA Play tijdens de E3 om iets meer over V te weten en natuurlijk te zien. Want ik krijg gemengde gevoelens over de game. Sommige dingen klinken interessant, maar andere dingen geven mij wel de twijfels over hoe de game eigenlijk precies zal worden.

Over de vrouwen en "robotische" armen. Weet niet of het klopt, maar ik had gelezen dat de vrouwelijke personage in de trailer eigenlijk een representatie was van een eigen soldaat die de speler heeft aangemaakt. Want sommige dingen in de trailer verwijzen ook naar hoe co-op straks ongeveer zal uitzien. Maar in de game zal er ook uiteindelijk ook dingen komen waar vrouwen betrokken zullen worden. Want in de 2de wereldoorlog deden vrouwen in sommige landen ook mee aan de oorlog(Sovjet Unie bijvoorbeeld en volgens mij ook Noorwegen, want ze hadden gisteren nog gesproken over een verhaal van een Noorse vrouwelijke soldaat).
Asimb0mb
Door Asimb0mb (3502 reacties) op 24-05-2018 10:24
Quote:
Ik heb de trailer nu gezien en het lijkt meer op BF Bad Company 3, dan op een BF.
Gepost door: Skull_kid op 24-05-2018 09:31

BFBC3 confirmed!!1111!!11

Ik ben blij dat men deze vergelijking kan maken. Ik had echt totaal geen zin in opnieuw een serieus oorlogspel a la BF3/4/1. Ik ben al jaren aan het wachten op BFBC3. Maar een BF game die erop lijkt, vooral wanneer je kijkt naar de sfeer, vind ik ook goed. Dat is een van de dingen die Hardline zo leuk maakte. Alleen was Hardline dus geen Battlefield game. Ze moeten echt BFBC3 gaan maken hierna.
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Blauwehaan
Door Blauwehaan (536 reacties) op 24-05-2018 10:34
Quote:
[..]
Ik denk dat men het beste deze Youtube video moeten bekijken om een beter beeld te krijgen over hoe V zal worden. Want de trailer heeft niet echt goede indruk bij veel mensen gemaakt.

Voor de mensen die (liever) de video niet willen bekijken, maar nog wel een beeld willen hebben van hoe V zal worden, hier zijn een aantal punten wat ik heb gecopy-pasted uit ResetEra:
[..]
Aan de ene kant trekken ze mijn aandacht wel met Rotterdam. Want dit betekent dat ik bijvoorbeeld straks de Strijd om de Maasbruggen in Rotterdam in een game kan herbeleven. Maar aan de andere kant geven een aantal punten wel aan dat dit misschien een wat moeilijkere game wordt. Je hebt geen oneindig ammo meer, dus je moet de ammo's goed gebruiken. Ammo's reloaden kan dan straks alleen via een support speler, want de support speler heeft een ammo kit. Ook het genezen wordt anders. Dus je geneest niet meer 100%. Het wordt niet meer een simpele shooter game.

Daarnaast heb ik het vermoeden dat ze een beetje de Battle Pass van Fortnite gaan overnemen. Want ze gaven aan dat er geen lootboxes komen en geen P2W stuffs. Maar ze komen wel met dingen zoals "Zoveel mogelijk spelen om zoveel mogelijk cosmetische dingen zoals skins te unlocken". Komt een beetje over als de tiers in Fortnite. Ook staat er in de Deluxe Editie iets over Airlifts. In de beschrijving lees je "20 wekelijkse items met Airlift: In Battlefield V Deluxe Edition kun je cruciale voorraden aanleggen met 20 wekelijkse Airlifts, die elk één accessoire bevatten.". Dit komt een beetje over als challenges die je moet doen zodat je een accessoire ontgrendelt. Volgens mij was er ook zoiets in de Battle Pass op Fortnite.

Er zijn ook speculaties dat V een Battle Royale Mode zal krijgen. Alleen niet op release en DICE is nog niet zeker of ze echt een Battle Royale Mode willen uitbrengen voor V.

Het is dus afwachten op EA Play tijdens de E3 om iets meer over V te weten en natuurlijk te zien. Want ik krijg gemengde gevoelens over de game. Sommige dingen klinken interessant, maar andere dingen geven mij wel de twijfels over hoe de game eigenlijk precies zal worden.

Over de vrouwen en "robotische" armen. Weet niet of het klopt, maar ik had gelezen dat de vrouwelijke personage in de trailer eigenlijk een representatie was van een eigen soldaat die de speler heeft aangemaakt. Want sommige dingen in de trailer verwijzen ook naar hoe co-op straks ongeveer zal uitzien. Maar in de game zal er ook uiteindelijk ook dingen komen waar vrouwen betrokken zullen worden. Want in de 2de wereldoorlog deden vrouwen in sommige landen ook mee aan de oorlog(Sovjet Unie bijvoorbeeld en volgens mij ook Noorwegen, want ze hadden gisteren nog gesproken over een verhaal van een Noorse vrouwelijke soldaat).
Gepost door: Xor op 24-05-2018 10:23

Ja klopt dat was een Noorse vrouw in 't verzet. Daarnaast had de Sovjet unie enkele vrouwen in 't leger maar dat was ook 't enige land, heb verder trouwens ook geen Sovjet unie gezien. Een verhaal over het verzet bij de war stories lijkt me best vet, ook leuk dat een vrouw daar de hoofdrol heeft. Maar ik vind het wel belachelijk dat je in multiplayer dus zelf je soldaat zo kan customizen met een robotarm/neppe uniforms, voor mij haalt dat echt een deel van de immersion weg.
Skull_kid
Door Skull_kid (38946 reacties) op 24-05-2018 10:43
Rol: Forum Moderator
Gelukkig is het wel super realistisch dat je door een neerstortend vliegtuig wordt neergehaald, maar daarna gewoon door kan gaan. Dit spel is echt meer BFBC dan BF, waar realisme misschien niet 100% was, maar dingen klopten in ieder geval wel.
❍ᴥ❍
[Begin]  |1|2|3|4|5|6|7(18)  [Eind]