Tot nu toe geniet ik erg veel van deze game. Meer dan bloodborne moet ik al zeggen.
Lord of the Fallen is de enige game die ik uitgespeeld heb en platinum.
Op een of andere manier is er altijd wel een boss in Dark Souls waar ik niet voorbij kom
Ghost reportin'. Somebody call for an exterminator?
Ik zou echt zo graag willen dat fromsoftware een easy mode in de spellen stopt. De lore en gameplay spreekt me erg aan, alleen mijn bloed gaat echt koken als ik voor de 10e keer dood ga aan een normale enemy.
Unpopular opinion, ik weet het. Git gud.
Nu ik me dit gerealiseerd heb, heb ik wel veel meer plezier met de game. Ik ga nog steeds vaak dood, maar nu snap ik tenminste hoe ik een betere kans maak in een-tegen-een gevechten.
Zoals hierboven wordt vermeld is Nioh absoluut een aanrader als je Sekiro leuk vindt. Nioh is mijn game van de generatie en ik denk niet dat Sekiro daar veel aan gaat veranderen. Nioh is vergeleken met Sekiro meer een stealth action RPG dan een pure stealth action game. De combat in de games lijkt ook op elkaar, alleen is het in Nioh nog uitgebreider met zeven verschillende type wapens en drie verschillende "battle stances" per type wapen. Maar goed ik ga er niet verder op in want dit begint nu op een Nioh reclameblok te lijken xD
Sekiro is weer een FromSoftware topper! Kapot moeilijk, vaak frustrerend, maar ook heerlijk wanneer je die ene boss verslaat
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Quote:
Deze game ziet er echt super tof uit. Helaas heb ik alleen geen plezier bij super moeilijke spellen... Dark souls 2 en bloodborne vond ik al echt te moeilijk, en als sekiro al moeilijker is dan de soulsborne games zal ik deze helaas weer links moeten laten liggen.
Ik zou echt zo graag willen dat fromsoftware een easy mode in de spellen stopt. De lore en gameplay spreekt me erg aan, alleen mijn bloed gaat echt koken als ik voor de 10e keer dood ga aan een normale enemy.
Unpopular opinion, ik weet het. Git gud.
Gepost door: Kimbolie12 op 24-03-2019 18:36
Ik zou echt zo graag willen dat fromsoftware een easy mode in de spellen stopt. De lore en gameplay spreekt me erg aan, alleen mijn bloed gaat echt koken als ik voor de 10e keer dood ga aan een normale enemy.
Unpopular opinion, ik weet het. Git gud.
Gepost door: Kimbolie12 op 24-03-2019 18:36
Dit deel ik, waarom geen easy stand als je de setting wel leuk vind maar geen zin hebt in deze moeilijkheidsgraad? Zo is het leuk voor iedereen. Nioh en Blodborne wel gespeeld, maar Sekiro laat ik voorlopig even liggen..
Snel le dweil..
Quote:
Voor mij zijn zulke games ook niks. Ik zou ze wel willen spelen in een easy mode voor het verhaal. The Surge die ik laatst had gekocht was ook zo'n irritante moeilijke game.
Deze game ziet er echt super tof uit. Helaas heb ik alleen geen plezier bij super moeilijke spellen... Dark souls 2 en bloodborne vond ik al echt te moeilijk, en als sekiro al moeilijker is dan de soulsborne games zal ik deze helaas weer links moeten laten liggen.
Ik zou echt zo graag willen dat fromsoftware een easy mode in de spellen stopt. De lore en gameplay spreekt me erg aan, alleen mijn bloed gaat echt koken als ik voor de 10e keer dood ga aan een normale enemy.
Unpopular opinion, ik weet het. Git gud.
Gepost door: Kimbolie12 op 24-03-2019 18:36
Ik zou echt zo graag willen dat fromsoftware een easy mode in de spellen stopt. De lore en gameplay spreekt me erg aan, alleen mijn bloed gaat echt koken als ik voor de 10e keer dood ga aan een normale enemy.
Unpopular opinion, ik weet het. Git gud.
Gepost door: Kimbolie12 op 24-03-2019 18:36
Quote:
[..]
Dit deel ik, waarom geen easy stand als je de setting wel leuk vind maar geen zin hebt in deze moeilijkheidsgraad? Zo is het leuk voor iedereen. Nioh en Blodborne wel gespeeld, maar Sekiro laat ik voorlopig even liggen..
Gepost door: Selvmortsydd op 25-03-2019 12:02
Dit deel ik, waarom geen easy stand als je de setting wel leuk vind maar geen zin hebt in deze moeilijkheidsgraad? Zo is het leuk voor iedereen. Nioh en Blodborne wel gespeeld, maar Sekiro laat ik voorlopig even liggen..
Gepost door: Selvmortsydd op 25-03-2019 12:02
Als je Nioh en Bloodborne hebt gespeeld, dan kun je dit ook prima spelen. Er zit wel een learning curve in de game ja. De normale enemies zijn redelijk simpel maar de (mini) bosses zijn best pittig af en toe.
Quote:
Omdat het niet zo simpel als even jouw damage verhogen of de HP van de vijanden verlagen, de uitdaging is het fundament van de Soulsborne games en de rest is daar omheen gebouwd; jouw movesets, die van de vijanden en de bosses, de placement van de vijanden en de vormgeving en indeling van de area's en levels, het healingsysteem en de afstand tussen bonfires.[..]
Dit deel ik, waarom geen easy stand als je de setting wel leuk vind maar geen zin hebt in deze moeilijkheidsgraad? Zo is het leuk voor iedereen. Nioh en Blodborne wel gespeeld, maar Sekiro laat ik voorlopig even liggen..
Gepost door: Selvmortsydd op 25-03-2019 12:02
Dit deel ik, waarom geen easy stand als je de setting wel leuk vind maar geen zin hebt in deze moeilijkheidsgraad? Zo is het leuk voor iedereen. Nioh en Blodborne wel gespeeld, maar Sekiro laat ik voorlopig even liggen..
Gepost door: Selvmortsydd op 25-03-2019 12:02
Een mooi voorbeeld hierin is trouwens te zien in Dark Souls 2 en de SotFS-versie. Met wat verandering in de plaatsing van vijanden is de game een totaal andere uitdaging
Amsterdam • PSN: alxtira • BoardGameGeek: AlexHL
Quote:
Deze game ziet er echt super tof uit. Helaas heb ik alleen geen plezier bij super moeilijke spellen... Dark souls 2 en bloodborne vond ik al echt te moeilijk, en als sekiro al moeilijker is dan de soulsborne games zal ik deze helaas weer links moeten laten liggen.
Ik zou echt zo graag willen dat fromsoftware een easy mode in de spellen stopt. De lore en gameplay spreekt me erg aan, alleen mijn bloed gaat echt koken als ik voor de 10e keer dood ga aan een normale enemy.
Unpopular opinion, ik weet het. Git gud.
Gepost door: Kimbolie12 op 24-03-2019 18:36
Ik zou echt zo graag willen dat fromsoftware een easy mode in de spellen stopt. De lore en gameplay spreekt me erg aan, alleen mijn bloed gaat echt koken als ik voor de 10e keer dood ga aan een normale enemy.
Unpopular opinion, ik weet het. Git gud.
Gepost door: Kimbolie12 op 24-03-2019 18:36
Ik zou het geen super moeilijk spel noemen. Een is er beter in dan de ander. De normale vijanden zijn opzich wel makkelijker dan de soulborn vijanden. De overige zijn uitdagender. Beetje net als tenchu, meerdere vijanden tegelijk aanvallen is lastiger, maar een voor uitschakelen maakt het wat weet makkelijker.
Quote:
[..]
Omdat het niet zo simpel als even jouw damage verhogen of de HP van de vijanden verlagen, de uitdaging is het fundament van de Soulsborne games en de rest is daar omheen gebouwd; jouw movesets, die van de vijanden en de bosses, de placement van de vijanden en de vormgeving en indeling van de area's en levels, het healingsysteem en de afstand tussen bonfires.
Een mooi voorbeeld hierin is trouwens te zien in Dark Souls 2 en de SotFS-versie. Met wat verandering in de plaatsing van vijanden is de game een totaal andere uitdaging
Gepost door: Nand00w op 25-03-2019 12:25
Omdat het niet zo simpel als even jouw damage verhogen of de HP van de vijanden verlagen, de uitdaging is het fundament van de Soulsborne games en de rest is daar omheen gebouwd; jouw movesets, die van de vijanden en de bosses, de placement van de vijanden en de vormgeving en indeling van de area's en levels, het healingsysteem en de afstand tussen bonfires.
Een mooi voorbeeld hierin is trouwens te zien in Dark Souls 2 en de SotFS-versie. Met wat verandering in de plaatsing van vijanden is de game een totaal andere uitdaging
Gepost door: Nand00w op 25-03-2019 12:25
Is mij eerder verteld en dit vind ik wederom nonsens, gewoon de speler meer damage laten doen en klaar. Je hoeft verder het fundament niet aan te passen, enkel wat cijfertjes in damage en health...Het spel verandert verder niet .In mijn optiek..
Snel le dweil..
Quote:
Probeer maar op Dark Souls pc jouw damage output te verhogen, jouw hoeveelheid deaths aan de bosses en vijanden zullen misschien iets beter uitvallen maar niet significant tot je leert omgaan met jouw vaardigheden, de omgeving en het lezen van jouw vijanden. Het is een systeem van risk-reward en dit verwijder je zodra je de game makkelijker maakt.[..]
Is mij eerder verteld en dit vind ik wederom nonsens, gewoon de speler meer damage laten doen en klaar. Je hoeft verder het fundament niet aan te passen, enkel wat cijfertjes in damage en health...Het spel verandert verder niet .In mijn optiek..
Gepost door: Selvmortsydd op 25-03-2019 13:22
Is mij eerder verteld en dit vind ik wederom nonsens, gewoon de speler meer damage laten doen en klaar. Je hoeft verder het fundament niet aan te passen, enkel wat cijfertjes in damage en health...Het spel verandert verder niet .In mijn optiek..
Gepost door: Selvmortsydd op 25-03-2019 13:22
De uitdaging, voldoening en opvolgende ervaring maken de games van From juist zo uniek en zijn dus wel degelijk het fundament van de game.
Een moeilijkheidsgraad toevoegen voor de mensen die geen zin hebben om de vijanden te begrijpen verslaat het hele idee achter de game. Dat maakt de game dan ook gelijk een saaie button masher. Geen €60 waard.
https://psnprofiles.com/Asimb0mb
Steam: 44014243 // SW-1682-3396-2802 //
Quote:
Ninja Gaiden 2 op xbox 360 op master ninja, dat is moeilijk! De soulsborne games komen daar niet in de buurt. Leer de patronen kennen, gebruik de juiste skills en lukt het na 10 x nog niet, leg de game even weg en probeer het later opnieuw. Vaak zie je dan dat het wel lukt. Soulsborne games zijn niet voor de casual gamer, git gud.
Haha, ja. Ik heb Ninja Gaiden ook alle drie uitgespeeld, vooral de eerste op de oorsronkelijke XBOX (was toen nog een hele tijd exclusive en niet op de PS). Man dat was een verschrikkelijk goeie game en hard ook, omdat je alle combos moet kennen. Kan me nog herinneren dat de redacteur bij Power Unlimited het een game vond voor Sado masochisten! Haha! Jammer dat Tomonobu Itagaki Team Ninja verlaten heeft.
Ik snap dat de hele appeal van deze soort spellen het lezen van je vijanden is en het oefenen tot je goed wordt. Maar het kan ook een beetje minder straffend zijn. Ik heb gameplay bekeken van sekiro en zag iemand die even een keer een aanval niet goed had gelezen en gelijk meer dan de helft van zijn health kwijt was. Dat betekent dus dat je na 2 aanvallen dood bent (oke, 4 aangezien je eenmalig kan reviven) en dat vind ik persoonlijk echt te gek worden. Wat is er mis met wat minder damage? Als je bvb 5x geraakt zou kunnen voor je dood bent dan kan je alsnog niet roekeloos spelen, maar dan smijt ik mn controller tenminste niet door de tv.
En is het leuk als ik maar weinig tijd heb om te spelen (of oefenen)?
Als ik zo naar de gameplay kijk moet je er best veel tijd in stoppen.
Switch friends code: SW-2148-5746-6110.