Volg ons op Facebook Abonneer op onze RSS

Bioshock Infinite

[Begin]  |2|3|4|5|6|7|8(8)  [Eind]
Christiaanwwe
Door Christiaanwwe (1882 reacties) op 31-03-2013 16:31
Quote:
Wauw ik ben net klaar met de game. Echt fantastisch! 10/10
Gepost door: Lars330 op 30-03-2013 12:56
10 niet een 9 wel
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 31-03-2013 16:41
Quote:
Weet iemand toevallig of je in de game ook wel eens zo'n heavy hitter kan striken vanaf de skylines en of die dan ook in één keer dood is?

En ik zag dat er een "hazard" achievement was, maar welke "hazards" kun je in het spel allemaal gebruiken dan
Gepost door: Forbry op 31-03-2013 16:21
Heavy hitters gaan niet in 1 keer dood vanaf een skyline En de hazards zijn die vuurwerktonnen, plasjes olie en water (icm met vuurbal/elektriciteit). Kwam ik ook pas na het uitspelen achter toen ik dat eens ging opzoeken
Hey, ik ben geen olifant
MarvelousMax
Door MarvelousMax (6066 reacties) op 31-03-2013 16:56
Met zo'n plasje olie pleegde ik zelfmoord door melee die ze in de fik zetteXD Water en vuurwerk zijn me niet opgevallen, jammer, gemiste mogelijkheden.

Quote:
[..] 10 niet een 9 wel
Gepost door: Christiaanwwe op 31-03-2013 16:31

Mag hij toch wel vinden...
Door Forbry (34 reacties) op 31-03-2013 17:01
Quote:
[..]
Heavy hitters gaan niet in 1 keer dood vanaf een skyline En de hazards zijn die vuurwerktonnen, plasjes olie en water (icm met vuurbal/elektriciteit). Kwam ik ook pas na het uitspelen achter toen ik dat eens ging opzoeken
Gepost door: Fant op 31-03-2013 16:41
Oh, ben benieuwd! Dank

Quote:
[..]
Heavy hitters gaan niet in 1 keer dood vanaf een skyline En de hazards zijn die vuurwerktonnen, plasjes olie en water (icm met vuurbal/elektriciteit). Kwam ik ook pas na het uitspelen achter toen ik dat eens ging opzoeken
Gepost door: Fant op 31-03-2013 16:41

Met "striken" vanaf de skylines bedoel ik trouwens dat er zo'n geel gekarteld vlak onder de vijand verschijnt (maar dat had je volgens mij ook wel begrepen ).

Voor geïnteresseerden:
Nu Bioshock Infinite LIMITED EDITION Strategy GUIDE voor 18,99 bij Bol.com http://www.bol.com/nl/p/bioshock-infinite-limited-edition-strategy-guide/9200000010407188/

Deze is (nu) bij Bol.com goedkoper dan de normale versie. Limited edition is -zoals te doen gebruikelijk- bij andere verkopers die ik zag een stuk duurder en ook de normale guide zag ik daar alleen voor een hogere prijs.

N.B. Vind het zelf altijd wel leuk om de guide te hebben als ik een game echt erg leuk vind. Heb ze eigenlijk zelden tot nooit nodig, maar toch staat er bijna altijd wel iéts verrassends in en verder zie ik ze vooral als een "aandenken" en als een manier om de game extra te "supporteren" (ook met het oog op een eventueel vervolg)
Door Forbry (34 reacties) op 03-04-2013 20:53
Gisteravond uitgespeeld en het einde was inderdaad erg goed! Eén “groot” iets had ik wel aan zien komen, paar andere dingen echter helemaal niet en toch “klopten” die dingen helemaal in het verhaal (als je er niet te lang/diep over nadenkt in ieder geval ) en vielen alle (erg nieuwsgierigmakende) puzzelstukjes daarmee op zijn plaats.

Gaandeweg echter ook wat (meer) minpunten ontdekt.

Het zal “tl dr” zijn voor velen waarschijnlijk , maar hier mijn (uitgebreide) eindoordeel:

Minpunten:
- Ik vond de moeilijkheidsgraad van de combat niet in balans. Ik heb het spel op medium/normaal gespeeld. Hele stukken vond ik veel te makkelijk, maar er waren ook stukken die ik juist weer te moeilijk vond (misschien op die momenten niet de juiste tactiek te pakken?). Er zat weinig tussenin.
- Vreselijk savesyteem! Ondervonden op momenten dat ik de combat moeilijk vond, maar ook op de momenten dat ik het spel gewoon stopte om later weer te hervatten. Erg vervelend om steeds een eind terug te moeten en alles weer opnieuw te moeten doen/verzamelen. Bovendien gebeurde het autosaven volgens mij onregelmatig en was het mij (ook daardoor) zeer onduidelijk wanneer er weer een autosave zou plaatsvinden of had plaatsgevonden. Het systeem houdt replay tegen en het is zo ook niet mogelijk om meerdere games tegelijk te spelen (op verschillende manieren).
Waarom niet een systeem als bij Mass effect? Dat je altijd kunt saven, behalve tijdens combat (en eventueel ook niet tijdens andere cruciale momenten). Hoi hoi (behouden) uitdaging, doei doei frustratie en tijdverspilling!
- Het (kunnen) horen van mensen vond ik niet soepel/geleidelijk verlopen. OF je hoorde ze goed, OF je hoorde ze gewoon niet. Op dezelfde afstand staan, maar omgedraaid… meteen helemaal weg het geluid. Dat je wel tekst zag (door ondertiteling) maar helemaal niks hoorde zeggen.
- Geen ondertiteling bij het afspelen van de Voxophones. (Gelukkig kon je ze in het spelmenu lezen, maar dat is toch minder).
- Hoewel ik het zelf niet zo storend vond (omdat je als maker qua tijd en geld toch keuzes moet maken neem ik aan), waren de (zeer) weinige modellen van de NCP’s wel een “verarming” van/in het spel.
- Soms iets te veel “bloom” qua graphics.
- Geen mogelijkheid tot het skippen van bepaalde scenes/conversaties als je het verhaal al kent, bijvoorbeeld als je “doodgaat” of (voor de combat) wil herspelen?
- Paar kleine onvolkomenheden/glitches tegengekomen (relatief weinig voor zo’n net uitgekomen spel en niet het nader specificeren waard).


Pluspunten:
- Setting.
- Sfeer.
- Verhaal.
- Climax einde. Einde waar je echt wel even over na moet denken en dat als het je duidelijk is geworden, het nog “klopt” in het verhaal ook, erg knap gedaan!
- Stijl graphics.
- Kwaliteit graphics.
- Originaliteit (in verhaal, settting en combat).
- Spelduur (!) (Ben véél langer bezig geweest dan ik van anderen hoor/lees en dat op “medium”). Sowieso, maar zeker tegen relatief lage prijs afgezet.
- De vele, geweldige details
- Goede, soepele gameplay.
- Goede balans combat-avontuur/exploratie. (Misschien voor een shooter iets te weinig combat, vooral in de eerste helft?).
- Audio (muziek, sfx, voiceacting).
- Combat. Vooral door de skylines(rails)/ skyhooks en tears, maar ook door hulp Elizabeth, gears, vigors, hazards en (zich verplaatsende) luchtschepen. Vele verschillende tactieken mogelijk volgens mij, wat replaywaarde op zich verhoogt (maar dat savesysteem… arrrrghhh). Wapens heb ik (nog) niet zo veel over te zeggen eigenlijk. Heb bijna alleen maar de shotgun, sniper rifle of RPG gebruikt…
- Had ik de skylines/skyrails al genoemd
- De Undertow vigor, als je die “hold/charged” (en helemaal opgewaardeerd hebt). Die vond ik erg leuk om te gebruiken! (Overigens vond ik “Return to sender” de meest “behulpzame”, het is maar goed dat je die pas op het laatst krijgt )
- Leuk(e) en pittig(e) “eindgevecht(en)”.
- Het hele spel getuigt van liefde van de makers voor het verhaal, de setting en gaming in het algemeen
- De Handymen. Vond het lastig om die (zonder Return to sender) te verslaan, maar als creatie/creatuur wel erg leuk.
- Heel goed gebruik van de Voxophones. Als in kort, maar krachtig. Nooit te lang en altijd erg nieuwsgierigmakend, verrassend of bepaalde zaken duidelijk makend (vond ik van die kinetoscopes minder). Sommige logs vond ik zelfs wel een beetje ontroerend.
- Het verhaal speelt zich echt af gedurende de tijd dat je speelt (niet in allerlei aparte filmpjes/scenes ofzo). (Wat het skippen van stukken bij replay ook lastig maakt?).

Al met al een 9 of 9,5 (ben ik nog niet helemaal uit) van 10 en ik kan niet wachten op de DLC. Ik hoop ook heel erg op een vervolg, die wat mij betreft ook in dezelfde soort setting mag plaatsvinden (heb nog lang niet genoeg van het “vliegen”en “jumpen” over/van die skyrails in ieder geval! )

ChrissieOne
Door ChrissieOne (4742 reacties) op 03-04-2013 23:06
Zojuist uitgespeeld; 12 uur over gedaan (incl pauzetijd enz)

Toch zit ik nog met een hoop vragen.
Niet lezen deze spoiler als je de game niet uitgespeeld hebt!
|||Spoiler||| Elizabeth is dus booker Dewitt's dochter.
Als ze hem (op het eind) vermoord, betekent dat niet dat ze niet geboren wordt/anders wordt; waardoor zij ook zou moeten veranderen?
|||Spoiler|||

De handyman was idd moeilijk imho, ik gebruikte voornamelijk murder of crows en de Devil's Kiss, rest vond ik niet echt interessant.


Qua game:
Verhaal, GEWELDIG. De hele setting, muziek, details, aan alles is gedacht.
|||Spoiler||| Het einde met ff een stukje rapture, ook mooi, verwachtte ik niet |||Spoiler|||

10/10.
There's no kill switch on awesome.
Logical
Door Logical (491 reacties) op 03-04-2013 23:23
Uitgespeeld op hard, mooi spel, maar het einde vond ik, in tegenstelling tot anderen hier, niet zo boeiend. Het eindgevecht vond ik teleurstellend.

Wat overblijft is dan in sneltreinvaart de clue van het verhaal vertellen.

|||Spoiler||| Dat ze zijn dochter was wist ik halverwege het spel al wel, dat hij Comstock was had ik niet door. |||Spoiler|||

Al met al is het spel aan de ene kant mooi, andere andere kant laat het mij met een leeg gevoel achter, niet dat ik het verhaal niet begrijp, maar het kan me echt niet boeien. 7,5 max 8.0 van mij.

Overigens kan ik nergens achievements vinden, ik zie mensen vertellen hoeveel ze van wat hebben gepakt e.d. waar vindt je die info op pc?
Elconquistador
Door Elconquistador (2422 reacties) op 04-04-2013 00:13
Heb hem ook uitgespeeld. Wat mij betreft is het is een 13 in een dozijn shooter die qua gameplay niks nieuws brengt met een waanzinnige graphische stijl en graphics. Ik vond de eerste helft erg goed en had graag meer van het Columbia gezien zoals het in het begin gepresenteerd wordt, maar uiteindelijk ben je weer de typische massamoordenaar die als een malloot politiemannen omlegt in een verder verrassend sfeerloze en lege stad. Elizabeth was een leuke en interessante sidekick die je snel zat werd ("Hey I found some money" telkens in het midden van combat... ugh!).

Ben het met Logical eens dat thet einde was enorm voorspelbaar en cliche was. Ik snap de vele comments over diepgaand verhaal en een game die je aan het nadenken zet dan ook niet zo. Ik had liever wat meer een uitdieping van het ontstaan en bestaansrecht van de stad gezien, zoals BS1.
Door Forbry (34 reacties) op 04-04-2013 00:20
@ChrissieOne:

Een heel goed/leuk/duidelijk stuk over het einde:
http://www.ign.com/wikis/bioshock-infinite/The_Ending_-_An_Explanation

Misschien kan je daar iets mee in antwoord op je vraag

@Logical

Ik speel het spel via Steam en daar kan ik de achievements bekijken. Daarnaast heb ik wel wat info op internet opgezocht en zo weet ik onder andere dat ik alle Voxophones had gevonden (ben dan ook behoorlijk lang met het spel zoet geweest) op één na en dat was precies de laatste... tssss...

Ik vond Undertow in eerste instantie niet boeiend. Kwam er pas wat later achter wat voor mogelijkheden die vigor eigenlijk bood (zeker bij opwaardering). Daarna hele ritsen aan vijanden (ook tegelijk, hoeven zich helemaal niet naast elkaar of in een rechte lijn van elkaar te bevinden, als je maar de knop vasthoudt tijdens het "sturen") versleept, tegen elkaar aan laten knallen, van randen afgegooid, af kunnen maken met de shotgun of dmv melee (hoewel ze zich eerst op héle grote afstand bevonden). Heerlijk!
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 04-04-2013 00:22
Quote:
|||Spoiler||| Elizabeth is dus booker Dewitt's dochter.
Als ze hem (op het eind) vermoord, betekent dat niet dat ze niet geboren wordt/anders wordt; waardoor zij ook zou moeten veranderen?
|||Spoiler|||
Gepost door: ChrissieOne op 03-04-2013 23:06
|||Spoiler||| Daarom zie je de Elizebath's ook verdwijnen nadat ze hem wurgt. |||Spoiler|||
Hey, ik ben geen olifant
Door Forbry (34 reacties) op 04-04-2013 00:31
Voorspelbaar en cliché? Dat snap ik dus echt niet!

|||Spoiler||| Ik had al heel snel gedacht dat Elizabeth Booker's dochter zou zijn, maar dat Comstock een andere versie van Booker was had ik toch echt niet zien aankomen! Dat vond ik echt wel "mindblowing"! Ook dat Booker zijn dochter had weggegeven vond ik zeer verrassend en dat dat "wipe away the debt" dáár voor stond en níet voor het ophalen van Elizabeth net zo. Ook hoe Elizabeth het topje van haar vinger was verloren en dat dat hoogstwaarschijnlijk dus haar "krachten" had veroorzaakt vond ik zeer goed verzonnen. Die hele rol van de Luteces in het geheel vond ik ook zeer goed bedacht, hoewel veel daarvan ook al wel vóór het einde duidelijk was |||Spoiler|||

Kan mij echt niet voorstellen dat veel mensen dit alles aan hadden zien komen/zelf hadden kunnen bedenken. No way


En qua gameplay niks nieuws? Uhh, skylines, tears... does that ring a bell
ChrissieOne
Door ChrissieOne (4742 reacties) op 04-04-2013 03:09
Quote:
[..]
|||Spoiler||| Daarom zie je de Elizebath's ook verdwijnen nadat ze hem wurgt. |||Spoiler|||
Gepost door: Fant op 04-04-2013 00:22

|||Spoiler||| Maar de laatste bleef over en verdween niet, dat snapte ik niet... Of dat bedoelden ze met de laatste ping en dat het zwart werd, dat kan ook, maar het duurde iig veel langer voordat zij verdween dan. |||Spoiler|||
There's no kill switch on awesome.
Logical
Door Logical (491 reacties) op 04-04-2013 12:27
Quote:
Ben het met Logical eens dat thet einde was enorm voorspelbaar en cliche was.
Gepost door: Elconquistador op 04-04-2013 00:13
Ik zeg niet dat het hele einde voorspelbaar was, maar dat het me niet echt kon boeien. Ik werd niet in het verhaal meegezogen.

'Hey I found some money' kan ze helemaal niet zeggen midden in combat, ze geeft je ammo, wapens e.d. tijdens gevechten. Geld geeft ze alleen als je bij automaten staat of at random als je aan het looten bent.

Ik vond ook het begin van het spel het leukst. Wat ik raar vond is dat iedereen het blijkbaar normaal vind dat je met je wapen heen en weer loopt te sjokken. Maar zodra je (per ongeluk) een schot lost is er blinde paniek. En zie je de mensen ook nergens meer terug.

Wel gek trouwens dat deze scene van de tv commercial niet terug komt in de game.

En nog iets wat ik vreemd vond, in het begin gaat het steeds tussen rassen zwart/wit, later zie je dat eigenlijk helemaal nergens meer terug?
Rerder
Door Rerder (1768 reacties) op 04-04-2013 12:31
Quote:
[..]Wel gek trouwens dat deze scene van de tv commercial niet terug komt in de game.
Gepost door: Logical op 04-04-2013 12:27

Not Actual Gameplay Footage
Logical
Door Logical (491 reacties) op 04-04-2013 12:48
Quote:
[..]

Not Actual Gameplay Footage
Gepost door: Rerder op 04-04-2013 12:31

Klopt, dat het allemaal een stuk mooier is dan het spel snap ik, maar dat die hele scene niet voorkomt in het spel vind ik gek.
Rudey
Door Rudey (2310 reacties) op 04-04-2013 12:58
Quote:
[..]

|||Spoiler||| Maar de laatste bleef over en verdween niet, dat snapte ik niet... Of dat bedoelden ze met de laatste ping en dat het zwart werd, dat kan ook, maar het duurde iig veel langer voordat zij verdween dan. |||Spoiler|||
Gepost door: ChrissieOne op 04-04-2013 03:09

|||Spoiler||| Dat is inderdaad iets wat ik ook niet kan snappen en waar je alleen over kan speculeren. Die laatste Elizabeth had ook niet de collar om van the bird of the cage, dus het kan nooit de Elizabeth zijn geweest voor de deur stond en vroeg of je hier zeker mee door wou gaan.

Ik snap wel wat het einde bedoelt, maar er zijn echt veel vragen die ik eerlijk gezegd nog heb. Op het einde wanneer Booker de kamer van Anna binnen loopt stelt hij zichzelf een vraag: "Anna, Anna is that you?"

Waarom zou hij dit in godsnaam doen? Hij zou toch 100% zeker moeten weten dat zijn dochter in het wiegje ligt nu Comstock volledig dood zou moeten zijn. Hij zou alles wat je hebt meegemaakt niet meer moeten weten. De reset button is ingedrukt en that's it. Je ziet ook niet of hij AD op zijn hand heeft staan. Dat zie je dan weer wel in de scene dat ze hem verdrinken.

Het einde komt dan ook meer op mij over alsof Booker in de kamer Booker is met al zijn herinneringen die hij in Columbia heeft mee gemaakt, maar dat zo gewoon niet moeten kunnen. En daarom klopt er toch een deel niet of zijn er nog een hoop open vragen waar ze ons lekker gek mee willen maken.

Hoop dan ook echt erg dat Ken Levine of een andere pipo van Irrational Games het verhaal eens voor 100% toelicht. Maar dan is voor hun de lol er waarschijnlijk af en ze laten ons toch wel door speculeren. Wie weet, misschien vertellen ze dat nog wel in de DLC, alhoewel ik daar geen voorstander van ben.
|||Spoiler|||


Levensgenieter! Van circusdirecteur, naar IT-programmeur. Story of my life. :-D
Door Forbry (34 reacties) op 04-04-2013 13:48
Quote:
[..]

Klopt, dat het allemaal een stuk mooier is dan het spel snap ik, maar dat die hele scene niet voorkomt in het spel vind ik gek.
Gepost door: Logical op 04-04-2013 12:48

Vind ik ook gek/stom!

Verder heb ik geen zin om in te gaan op bepaalde vragen/speculatie, omdat in mijn ogen zo'n beetje alles wel duidelijk/kloppend wordt (gemaakt) in dat artikel wat ik reeds heb genoemd. Ik denk trouwens dat je nooit TE diep/lang moet nadenken over verhalen die |||Spoiler||| andere dimensies |||Spoiler||| betreffen, omdat in zulke gevallen nou éénmaal zo'n beetje alles mogelijk is (de mogelijkheden zijn oneindig, "infinite"). Het is maar net hoe je er naar kijkt. Ik vind dat de makers er in ieder geval een hele leuke, originele, knap bedachte draai aan hebben gegeven.

Zou het zelf leuk vinden als er in komende DLC nog wel iets meer wordt verteld over |||Spoiler||| de transformatie van Booker naar Comstock, de totstandkoming van Columbia, het mensbeeld van Comstock en zijn wens New York te vernietigen, de verhouding tussen Fink en Comstock, etc. |||Spoiler|||
Fant
Door Fant (12238 reacties) op 04-04-2013 14:50
Quote:
[..]

|||Spoiler||| Maar de laatste bleef over en verdween niet, dat snapte ik niet... Of dat bedoelden ze met de laatste ping en dat het zwart werd, dat kan ook, maar het duurde iig veel langer voordat zij verdween dan. |||Spoiler|||
Gepost door: ChrissieOne op 04-04-2013 03:09
|||Spoiler||| Bij elke pianotoon gaat er eentje weg, dus die laatste zal idd ook betekenen dat de laatste Elizabeth verdwijnt. Zo zie ik het iig. Maar ze hebben het uiteraard expres open gelaten voor een eigen interpretatie. |||Spoiler|||
Hey, ik ben geen olifant
Rudey
Door Rudey (2310 reacties) op 04-04-2013 15:32
Toch best wel leuk om op deze, spoiler vrije manier, te discussiëren. Overal zwarte blokken door het topic heen.

|||Spoiler||| Daar kan ik het inderdaad ook wel mee eens zijn Fant, maar toch vind ik het raar dat je haar niet op zijn minst een beetje ziet verdwijnen. Maar het zal wel zo zijn ja. Zul je zien dat mensen zich helemaal rot gaan denken terwijl het eigenlijk voor de hand liggend is. |||Spoiler|||
Levensgenieter! Van circusdirecteur, naar IT-programmeur. Story of my life. :-D
Door Forbry (34 reacties) op 04-04-2013 16:15
@ Logical

Die |||Spoiler||| rassenkwestie |||Spoiler||| zag ik meer als setting van het verhaal, dan als het verhaal zelf. Als speler ben je ook meer een toeschouwer, dan een deelnemer aan die kwestie vond ik. Vond het dus ook niet zo gek dat het daar op het laatst helemaal niet meer over ging. Maar vond het op zich wel interessant (als setting ook zeer geslaagd) en het mag wat mij betreft nog wel in DLC aan bod komen ofzo.

Sowieso schort er wel iets aan die Booker hoor: |||Spoiler||| als hij zich niet laat dopen wordt het een depressieve, drinkende, gokkende man die zijn eigen dochter weggeeft om zijn schulden af te kunnen lossen... laat hij zich wel dopen, dan verandert hij in leugenachtige, moordende, zijn "eigen dochter" mishandelende, neppe geloofsfanaticus. Vond het niet zo duidelijk waarom hij eigenlijk zo werd. Wat nou de achtergrond was (ja, Wounded Knee en dan?), wat hij nou precies wilde bereiken (behalve een maatschappij waar het blanke ras superieur was en New York plat) en waarom dus |||Spoiler|||
[Begin]  |2|3|4|5|6|7|8(8)  [Eind]